www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495607 пъти)

0 Членове и 9 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1260 -: Октомври 02, 2013, 09:19:40 pm »



Две DRS зони за Корея

Тенденцията с повече места за изпреварване продължава

За състезанието за Гран при на Корея този уикенд също ще има две DRS на разположение на пилотите, както и в предишните кръгове от шампионата тази година. На пистата "Йеонгам" пилотите ще имат право да активират своите DRS системи на пит правата и конфигурацията на оригиналната DRS зона е променена.

Състезателите все още ще могат да използват DRS-a си на най-дългата права от пистата, но дължината на зоната е намалена с 40 метра. Точката за активация е преместена - преди беше в началото на първия завой, а сега е след втория. Новата зона е на пит правата с активация между завои 15 и 16. Пилотите ще могат да отворят задните крила на своите болиди 95 метра след високоскоростния завой номер 18.




                                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1261 -: Октомври 02, 2013, 09:21:12 pm »



Алонсо отрича да има трудности с квалификaцията

"По-бърз съм от Фелипе"

Фернандо Алонсо отвърна на критиката и заяви, че няма проблем с представянето си в квалификационните сесии от състезателните уикенди. Когато стана ясно, че съотборник на испанеца догодина ще е Кими Райконен, Марк Уебър предположи, че това ще се отрази положително на карането на Алонсо в квалификациите.

"Фернандо има нужда да бъде бутан повече в събота следобед", коментира Уебър. Наистина, през четирите сезона, в които Алонсо се състезава за Ферари, е стартирал само четири път от полпозишън. Пред бразилската преса пилотът на Скудерия заяви: "Точките се дават за представянето в неделя. Но дори събота да не е приоритет, по отношение на квалификацията съм бил най-добрият съотборник, който Фелипе е имал. Преднината ми пред него е 82 процента. Затова дори да не съм най-силният в събота, в 8 от 10 уикенда съм пред него. Квалификацията не е проблем за мен".

                                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1262 -: Октомври 02, 2013, 09:23:48 pm »

График на уикенда в Корея


Тренировка 1    04 Октомври    04:00

Тренировка 2    04 Октомври    08:00

Тренировка 3    05 Октомври    05:00

Квалификация    05 Октомври    08:00

Състезание      06 Октомври      09:00


                                                                                                             по данни от formula1.sportal.bg                                                               
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1263 -: Октомври 03, 2013, 06:57:33 pm »

Шансовете за провеждане на Гран при на Корея през 2014 г. са 50:50



Шансовете за провеждане на Гран при на Корея през 2014 г. са 50:50, заяви промоутърът на надпреварата Уон-Хва Парк.

Стартът бе включен в предварителния календар на Формула 1, одобрен от Световния съвет на ФИА за автомобилен спорт на последното му заседание. Оставането му в списъка за 2014 г. обаче зависи от уточняване договора на организаторите с Бърни Екълстоун.

Парк отбеляза изрично, че провеждането на състезанието ще е възможно единствено ако успее да договори по-ниска домакинска такса.

- Бих казал, че шансовете (на старта) са 50:50, но сме твърди в решимостта си да продължим да организираме събитието. Желанието ни е да подобрим настоящия си договор с Formula One Management в Лондон. Все още преговаряме с господин Екълстоун. Наистина искаме да постигнем задоволителен изход – обясни Парк през Скай Спортс.

Той допълни, че идеята за нощен старт е страхотна и би обмислил възможност Гран при на Корея да се състои като такава надпревара.

- За нас би било удоволствие да обмислим варианта при по-добри условия от господин Екълстоун. За щастие пистата е достатъчно далеч от града, така че няма да има проблеми с шума. Надпреварата е чудесен пример за хората извън Корея за това, че държавата ни не е единствено страна в конфликта между Южна и Северна Корея. Имаме и такива прекрасни събития – добави още Парк.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1264 -: Октомври 03, 2013, 06:58:47 pm »

Решението за бъдещето на Хюлкенберг ще е ясно по-късно през октомври



Решението за бъдещето на Нико Хюлкенберг ще бъде взето и ще стане известно в следващите една до три седмици, заяви самият пилот ден преди тренировките за Гран при на Корея.

Немският състезател е смятан за фаворит за мястото в Лотус, което Кими Райконен ще освободи в края на сезона. Той бе свързван с Ферари, където били решени да го вземат до надпреварата в Унгария, но предпочетоха да си върнат финландския състезател. Хюлкенберг не използва клаузата за автоматично подновяване на контракта си със Заубер. В швейцарския отбор освен това вероятно ще вземат Сергей Сироткин за пилот догодина и оставането на Нико изглежда малко вероятно. Напоследък името му се спряга като вариант и за Макларън.

На въпрос кога очаква въпросът с бъдещето му да бъде разрешен, Хюлкенберг отговори:

- Скоро... До една, две, три седмици. Тези неща изискват време. Хората говорят един с друг, проверяват кой какво предлага, така се развива ситуацията. Няма проблеми или някакви сериозни пречки, но както споменах, необходимо е време, за да се уточни всичко. Чувствам се сравнително уверен, но през 2010 г. си научих и урока да не приемам нищо за даденост.

Нико смята, че тимът на Заубер може да се бори за точки в оставащите до края на сезона надпревари. Отборът записа класиране в топ 10 в последните две Гран при.

- Иска ми се да мисля, че ще продължим да сме в тази форма. Почти съм сигурен, че ще останем на същото ниво в последните шест състезания. Харесвам Корея, пистата е хубава, като всеки сектор е различен. Карането там ми допада, а освен това имам добри представяния там. През 2010-та щях да съм пети, но спуках гума в самия край на надпреварата. Миналата година направих страхотно състезание и на финала бях шести. Така че имам чудесни спомени от Корея – допълни Хюлкенберг.

Съотборникът му Естебан Гутиерес е бил на пистата Йонгам, но никога не е карал там. Той научи конфигурацията от симулационните програми и събраните при предходни стартове там данни.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1265 -: Октомври 03, 2013, 07:00:13 pm »

Бианки остава с Маруся и през 2014 г.



Жул Бианки ще остане с екипа на Маруся във Формула 1 и през 2014 г., съобщиха официално от екипа днес на пистата Йонгам в Корея.

23-годишният французин се присъедини към тима в последния момент – само седмица преди старта на сезон 2013 г. Той обаче се сработи чудесно с екипа, като освен това върви най-добре сред пилотите на двата най-малки отбора (Маруся и Катерам).

Бианки е ключов в битката на тима си да запази десетото място при конструкторите този сезон. Най-доброто му класиране през годината досега е 13-то място в Гран при на Малайзия.

- Много съм щастлив от възможността да потвърдя официално, че оставам с Маруся и през 2014 г. Не бих могъл дори да си представя по-добра среда от тази, в която направих дебюта си в F1. От самото начало се чувствам съвсем като у дома си с екипа. Започнахме сезона много добре. Предизвикателствата се увеличиха с течение на надпреварите, но заедно научихме важни уроци, които ще ни помогнат догодина да сме в по-силна позиция. Вълнувам се, че ще съм част от отбора в началото на една нова за F1 ера. Бих искал да благодаря и на академията на Ферари за това, че продължават да ме подкрепят – коментира Бианки.

Шефът на Маруся Джон Буут отбеляза, че Жул стана част от тима след само два дни тестове, но се справи прекрасно със задачите си, демонстрирайки възможностите и потенциала си.

- 2014-та бележи зората на нова ера за спорта и приемствеността, постоянството ще са важни при прехода. По-късно през сезона ще обявим другите си пилоти. Дотогава имаме важна работа – да запазим десетото си място при конструкторите. В това ще се съсредоточим изцяло в близкото бъдеще – добави Буут.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1266 -: Октомври 03, 2013, 08:14:40 pm »

ФИА няма да налага един доставчик на гориво във Формула 1



ФИА няма намерение да налага един доставчик на гориво във Формула 1, твърди в своя публикация autosport.com. Отборите от Гран при се притесниха за подобна възможност, след като в решенията на последния Световен съвет за автомобилен спорт бе споменато, че ще бъдат започнати процедури за конкурси за нови снабдители на гуми и бензин.

Тимовете не бяха особено щастливи от идеята да получават горивото си от един-единствен доставчик. По принцип правилата поставят ограничения относно спецификацията на бензина, който се използва в F1, но отборите работят с различни компании. Някои сътрудничества продължават десетилетия наред – като това на Ферари и Шел например, но като цяло работата на екипи и снабдители далеч не се изчерпва с доставката на гориво.

Вследствие на изразеното от F1 тимовете притеснение от ФИА уточнили, че направеното след заседанието на Световния съвет изявление било грешка.

Генералният секретар на ФИА Пиер дьо Коник разпратил писмо до тимовете, в което се подчертава, че федерацията няма намерение да следва подобен път на развитие.

Всъщност идеята на съобщението била да се посочи, че отсега нататък администриращата организация ще работи така, че да не й се налага да реагира на вече сключени търговски споразумения. Такъв бе случаят с Пирели – производителят на гуми имаше договори с управляващия търговските права Бърни Екълстоун и отборите. Италианската компания доскоро нямаше контракт единствено с ФИА. Същото изявление на моторспорт съвета бе прието като потвърждение, че Пирели ще продължат да доставят гуми и през 2014 г.

Пирели имаха сериозни проблеми през настоящия сезон, които доведоха до цялостна промяна на гумите за Формула 1. От средата на състезателната година фирмата доставя спецификации, които са комбинация от миналогодишната конструкция и тазгодишните смеси.

В началото на 2013-та имаше грижи с разслояване на задни гуми на отделни автомобили, в Монако се разбра за нерегламентиран тест на доставчика и Мерцедес на пистата Каталуния, а на Силвърстоун имаше поредица спукани задни леви гуми. Всичко това доведе до недоволство и обвинения, че е застрашена сигурността на пилоти, служители на трасетата и зрители. От Пирели направиха разследване, в което посочиха причините за инцидентите. След промяната на спецификациите с техните продукти няма сериозни проблеми, а спортният им директор Пол Хембри вече отбеляза, че за догодина подходът ще е консервативен.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1267 -: Октомври 03, 2013, 08:16:42 pm »

Кими убеден, че няма да има проблеми с гърба



Кими Райконен е убеден, че няма да има проблеми с гърба си по време на уикенда за Гран при на Корея. Освен това се надява екипът му Лотус да успее да победи Ред Бул в някои от оставащите от сезона надпревари.

- Нямаше да съм тук, ако имах намерение да не карам. Щеше да е безпредметно да идвам – заяви категорично финландецът на пистата Йонгам. – Ясно е, че в тренировките ще видим точно каква е ситуацията. В момента се чувствам добре, но е трудно да кажа нещо (с абсолютно сигурност), докато не карам. Но не смятам, че ще има проблеми. Не е за първи път, със сигурност няма да е за последен. Справям се с това от дълго време и понякога нещата са по-зле, друг път – не толкова.

Световният шампион за 2007 г. допълни, че няма да има нужда от специално внимание след края на настоящия сезон. Той философски отбеляза, че човек остарява с всяка изминала година и организмът му има повече проблеми. Кими ще навърши 34 години на 17 октомври.

В същото време финландецът се надява Лотус да имат шанс да победят Ред Бул и да отбележат успех в оставащите стартове от състезателната година. Себастиан Фетел наложи доминация в последните надпревари, като спечели и трите Гран при след лятната ваканция.

- Побеждавали сме ги преди този сезон и се надявам да имаме шанс да ги бием и по-нататък. В последните стартове се вижда колко са силни, но ние ще се постараем, пък да видим какво ще стане. Ред Бул са силни през цялата година. Имаше само няколко надпревари, когато не беше съвсем така. Да се надяваме, че на по-нормални писти нещата ще се поизравнят – каза още Райконен.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1268 -: Октомври 03, 2013, 08:18:52 pm »

Хамилтън: Фетел ускоряваше поне 20 м преди всички останали в Сингапур



В Сингапур видяхме истинското темпо на Ред Бул и Себастиан Фетел, заяви Люис Хамилтън по време на днешната пресконференция на пистата Йонгам в Корея.

Пилотът на Мерцедес обясни, че немският му съперник ускорявал поне 20 метра преди всички останали.

- Очаквам силен уикенд. Ще видим дали можем да удържим Ред Бул или не сме в състояние да го сторим, но моята цел са момчетата в червено. Според мен това е истинската скорост на колата им (демонстрираната в Сингапур – б.р.). Възможно е да имат още потенциал, който тепърва ще видим. Ако погледнете онборд кадрите, той (Себастиан Фетел – б.р.) ускоряваше поне 20 метра преди всички останали, а това е огромно предимство. Всъщност ние нищо не можем да направим. Непрекъснато търсим повече задно аеропритискане и как да ускоряваме по-бързо. Последният път, когато аз можех да натискам по този начин педала на газта, беше през 2007 г., а тогава имахме тракшън контрол – обясни Хамилтън.

Според Фелипе Маса Фетел остава фаворит в надпреварите до край на сезона:

- Като се има предвид темпото му от последния състезателен уикенд и това, че малко отбори ще имат нови компоненти отсега до края на годината, то мисля, че Фетел вземе още победи. Скоростта му е по-добра от тази на всички останали, в Сингапур особено. И на писти, изискващи повече аеропритискане, те винаги имат страхотно представяне.

Хамилтън пък сподели също така, че той непрекъснато върви напред заедно с отбора си.

- Представянето ми в последните надпревари бе добро, но преди това постепенно напредвахме с разбирането на колата и как да извлечем максимума от нея. Освен това подобрихме начините си на комуникация. Надявам се този уикенд да е дори още по-добър в това отношение. Непрекъснато правим промени, дано се получат – заяви световният шампион за 2008 г.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1269 -: Октомври 03, 2013, 08:21:19 pm »

Заубер водят разговори с Барикело, потвърди Мониша Калтенборн



Мониша Калтенборн потвърди днес на пистата Йонгам в Корея, че Заубер водят разговори с Рубенс Барикело и бразилецът е кандидат за място в тима през сезон 2014 г. Слухове за подобни дискусии се появиха през седмицата, като това е първа официална реакция от някоя от страните.

Според непотвърдена информация 41-годишният пилот имал известно спонсорство. Той се оттегли от Формула 1 в края на 2011 г. През 2012-та кара в Индикар. Най-доброто му класиране там бяха две класирания в топ 6. На Индианаполис 500 бразилецът води в продължение на две обиколки и финишира 11-ти, което му донесе званието новак на надпреварата за миналия сезон. През 2013 г. Рубенс кара в стоккар шампионата на родината си.

През кариерата си във Формула 1 той има 11 победи (68 подиума), 14 полпозишъна и 17 най-бързи обиколки. През 2002 и 2004 г. е вицешампион в Гран при, а освен това е рекордьор по участия в спорта – 322 старта от 326 участия.

- Непрекъснато трябва да отговарям на този въпрос (кой ще са пилотите на Заубер догодина – б.р.), но скоро ще обявим – заяви Калтенборн в отговор на въпрос какви са шансовете на Барикело да стане част от Заубер. – Има няколко опции. Знаем какво притежава той, какъв опит има, както и че би искал да се върне, така че да видим.

Тя обаче бе категорична, че няма вариант Рубенс да кара за екипа още през настоящия сезон, каквито предположения бяха изказани по-рано:

- Нямаме причина да сменяме който и да е от двамата си състезатели за Гран при на Бразилия.

Сънародникът на пилота Ливио Орикио опита да се свърже преди няколко дни с Барикело, но написа в О Естадо де Сао Пауло, че състезателят не си вдига телефона. Журналистът съобщи, че е получил кратко съобщение от него, гласящо: „Кой знае”.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1270 -: Октомври 03, 2013, 08:23:58 pm »

Фетел: Приемаме слуховете с чувство за хумор; Хорнер: Би било тъпо да сложиш тракшън



Себастиан Фетел и Кристиан Хорнер отхвърлиха твърденията, че в Ред Бул-а на трикратния световен шампион има тракшън контрол. Темата се обсъжда вече почти седмица след изявление на основателя на едноименния тим във Формула 1 Джанкарло Минарди. Той сподели, че би искал да разбере отговорите на редица въпроси относно темпото на Фетел в последния до момента старт от световния шампионат.

- Е, всички, разбира се, видяха как работи в Сингапур. Работихме по системата в петък и събота и да, в неделя всичко се получи перфектно за първи път – тогава имаше значение. Сигурен съм, че за идващите надпревари ще я подобрим още и ще имаме по-голямо предимство – пошегува се пилотът в отговор на въпроса каква е ситуацията относно приказките за тракшън контрол в колата му.

Себастиан заяви, че всеки има право на мнение, както и да вижда ставащото през собствените си очи.

- Ние приемаме слуховете с чувство за хумор. Освиркванията? Не ме притесняват. Според мен медиите преувеличават нещата. Малък процент от хората ме освиркват. А няма ли право всеки фен да вика за неговия си тим и да демонстрира разочарование, когато друг печели? Според мен тези хора, които ме освиркваха, са запалянковци на Ферари и очевидно не се радват, че финишираме пред тях. Значение има това, че ние изпълнихме всичко както трябва – допълни Фетел.

Той заяви, че никога не очаква да доминира през който и да е състезателен уикенд. Според Себастиан корейската писта по принцип пасва на Ред Бул RB9 и се надява на силен уикенд.

Междувременно Кристиан Хорнер също отхвърли предположенията за нелегална система в колата на Фетел.

- Би било доста тъпо да сложиш тракшън контрол на кола, която се управлява от ECU, получено след обявен от ФИА конкурс. Федерацията внимателно ги проверява. Не мога да си представя който и да е отбор в питлейна да направи нещо подобно. Настройките и на двете ни коли бяха абсолютно идентични и напълно отговарят на правилата на ФИА. От федерацията би трябвало да могат да потвърдят това. Всякакво предположение за тракшън контрол е или чиста беля, или пожелателно мислене – обясни той.

Според Хорнер темата е толкова обсъждана, тъй като представянето на Фетел в Сингапур бе изключително доминиращо и неминуемо предизвика въпроса как е възможно подобно нещо:

- Най-лесното заключение е, че мамим. Фактите са, че Себ направи невероятно състезание в Сингапур, имаше изключително темпо, извлече максимума от колата и бе в абсолютно върхова форма. Дали случващото се ни разсейва? Не. Ще си загубим ли съня заради всичко това? Категорично не.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1271 -: Октомври 03, 2013, 08:25:52 pm »

Бахрейн ще е домакин на последните 2 предсезонни теста през 2014 г.



Пистата Сахир в Бахрейн ще е домакин на последните два предсезонни теста през 2014 г., решиха шефовете на отборите от Формула 1, след като се срещнаха в Корея. Другите два варианта бяха Абу Даби и Дубай.

Първият тест на автомобилите догодина ще бъде на пистата Херес в Испания от 28 до 31 януари. От 19 до 22 февруари пък отборите ще тестват в Бахрейн, а между 27 февруари и 2 март ще се проведат третите изпитания преди първото състезание за годината – Гран при на Австралия (на 16 март според предварителния календар, одобрен от ФИА).

- Идеята е, че тестовете зависят от температурите. Ако погледнем Близкия изток, Абу Даби не е добра писта за тестове, а трасето в Дубай е прекалено малко. Най-добрата писта за изпитания е Бахрейн и заради това отиваме там – коментира шефът на Макларън Мартин Уитмарш.

Гран при на Бахрейн е 3 кръг от шампионата и ще се проведе на 6 април според предварителния календар за догодина.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1272 -: Октомври 03, 2013, 08:42:31 pm »

Тайната на Фетел в Сингапур - работата с газта!



След Гран при на Сингапур, което бе спечелено по убедителен начин от Себастиан Фетел се появиха множество съмнения относно легалността на колата на световния шампион. Те се въртяха най-вече около използването на системата KERS за отнемане на мощност при излизане от завоите. Според сведения на уважавания германски журналист Михаел Шмид от auto, motor und sport обаче превъзходството на Фетел се дължи на други аспекти от техниката на Ред Бул и използването й от страна на германеца.

Тайната според Шмид се крие отново в използването на изгорелите газове или по-точно в тяхното наличие в определен момент, въпреки промените в правилата, направени с цел това да бъде избегнато. Постигането на добро притискане в бавните завои се получава благодарение на запечатването на потока въздух към дифузьора от странични турбуленции при спиране и при лекото подаване на газ в самата крива. Това предотвратява блокирането на задните гуми при спирането и превъртането им при ускорение. По този начин те запазват своя ресурс за по-дълго време, защото липсата на приплъзване и наличието на по-добро сцепление ги съхранява по-добре.

След връщането на конструкцията на гумите от миналата година Ред Бул отново имаше възможност да използва всички силни страни на колата си от сезон 2012. Така предната част на колата отново може да бъде поставена значително по-ниско от задната, като по този начин се получава още по-добра работа на дифузьора. Той дава още по-добро притискане. Но голямата тайна се крие в използването на двигателя от страна на пилота.

След състезанието в Сингапур Фетел замина веднага за Англия, за да работи в симулатора, докато Уебър се прибра в Австралия. Защо обаче Фетел прекарва толкова време в този симулатор? Всичко е свързано с това, че Рено програмира картите за управление на двигателя наново за всяко състезание и пилотът трябва да промени стила си на каране спрямо тях.

След убедителното спечелване на титлата през 2011 г. бяха поставени някои ограничения в използването на изгорелите газове. От Ред Бул и Рено обаче са намерили съвсем легален начин, за да ги използват отново. Всичко зависи от картите на двигателите, подредбата на скоростите и умението на пилота да използва техниката.

Според правилата, промените в картите на двигателя по отношение на кривите на въртящия момент и мощността може да се различава само с 2% спрямо регистрираните в началото на 2012 г. Като това правило бе въведено от ФИА след предишните обвинения, че Ред Бул използва нерегламентирани промени в работата на двигателя, за да използва изгорелите газове.

Независимо от типа карти за управление обаче правилата позволяват забавяне в отварянето и затварянето на дроселовите клапи с до 50 милисекунди спрямо натискането или отпускането на педала на газта от пилота. В двигателя пък може да има известно закъснение със запалването или дори да се пропусне запалването на четири от осемте цилиндъра, ако пилотът чрез позицията на педала на газта използва по-малко от 50% от въртящия момент.

В комбинация с традиционно използваните от Ред Бул по-къси скорости и работа само на половината цилиндри, се получава именно желаното отнемане на енергия в критичните ниски предавки, без което колелата биха превъртели. Така се симулира тракшън контрол, но реално такъв няма, а всичко е съвсем легално, но заради закъснелите и пропуснати запалвания двигателят не звучи съвсем здравословно.

В същото време при спирането за завоя чрез тази специфична работа на двигателя се получава пък по-силен поток от изгорели газове, запечатващи дифузьора.

Работата на пилота с педала на газта обаче е ключова и именно в нея е голямата тайна според Шмид.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1273 -: Октомври 03, 2013, 08:44:11 pm »

Уебър: Положението е по-добро от това да си наказан с 10 места назад в Монако



Пилотът на Ред Бул Марк Уебър сподели, че се представя добре на пистата Йонгам и че предвижданите валежи за състезанието могат да му помогнат да навакса няколко позиции, след като заради полученото трето предупреждение след Гран при на Сингапур, австралиецът ще стартира с 10 места назад на предстоящото състезание в Корея.

След като отпадна в последната обиколка от надпреварата в Сингапур, Уебър се качи на колата на Фернандо Алонсо, който го закара до питлейна. Австралиецът обаче бе предупреден за действието си, защото не бе получил разрешение от комисарите да излезе на трасето. Това е третото предупреждение за Марк през сезона (той получи по още едно в Бахрейн и в Канада) и заради това той ще стартира с 10 места назад в Корея.

- Очевидно получих наказанието, защото не попитах маршала дали мога да изляза на пистата, но така или иначе нямаше комуникация. Видях и двата Мерцедес-а. Ъгълът на камерата е от едната страна. Ако погледнеш от другата страна, имам добра видимост към мястото, откъдето идват те. Видях всички, които пристигаха. Люис (Хамилтън) ме задмина с високата скорост от 56 км/ч. Кими (Райконен) също спря. Помислих си: „Кими, Дженсън (Бътън) или Фернандо?” Трябваше да реша между двама от тримата, но Кими си тръгна. Фернандо изчака, аз скочих, свършена работа. Точно това бяха момчетата, които мислех, че биха ме качили. Нещата просто много се промениха в живота и в спорта. Това, което мислиш, вероятно не изглежда толкова зле в определения момент, но другите хора не го виждат по този начин, те взимат решенията и това е всичко - коментира Марк.

Въпреки наказанието си обаче Марк е оптимистично настроен за предстоящата надпревара, по време на която според метеоролозите е силно вероятно да вали:

- Това е добра писта за мен. Винаги съм бил бърз тук. Не искаш да си 11-ти или 12-ти на решетката, но може да е мокро през уикенда. Би било хубаво, ако сме в добра позиция в началото на състезанието, за да се придвижим по-напред в колоната. Със сигурност е по-добре, отколкото да получиш наказание с 10 места назад в Монако.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1274 -: Октомври 03, 2013, 08:46:44 pm »

Нямаме достатъчно темпо, за да победим Ред Бул в нормални условия, призна Алонсо



Ферари нямат достатъчно темпо, за да победят Ред Бул в нормални условия, призна Фернандо Алонсо на пистата Йонгам в Корея.

Двукратният световен шампион не е обезкуражен, но гледа трезво на ситуацията. Той е втори във временното генерално класиране, на 60 точки зад Себастиан Фетел, но ще даде всичко от себе си, за да продължи борбата за титлата.

- Трябва да сме реалисти – нямаме достатъчно темпо, за да победим Ред Бул в нормални условия. Ще се възползваме от какъвто и да е късмет! Няма да се откажем от битката, докато математическият шанс за титлата не изчезне. Последната част от сезона определено е стресираща. Не е лесно да се справиш с цялото пътуване, различните часови зони, но мотивацията ни е на ниво. Трябва да се концентрираме върху това да се подготвим наистина добре в идващите седмици, за да сме на 100% и физически, и психологически във всеки отделен старт – обясни испанецът.

Той отбеляза, че преди две седмици Скудерията бяха четвърти по бързина след Ред Бул, Лотус и Мерцедес, а по F138 има много малко новости този уикенд.

- Ако обаче направим добро представяне в събота, в състезанието обикновено малко наваксваме и в комбинация с добри старт и стратегия ще се надяваме да вземем максимум точки. Ако вали, не се знае кой може да извади късмет в такава ситуация. Трудно е да се предвиди. Но дори на мокро Ред Бул ще са фаворити заради високото аеропритискане, което колите им имат – допълни Фернандо.

Алонсо се срещна с президента на Ферари Лука ди Монтедземоло преди да замине за Корея и коментира на Йонгам виждането си с маркиза:

- Имаме подобни срещи няколко пъти в годината. Той ме пита в кои области трябва да се подобрим – според мен. Аз се интересувам от плановете за бъдещето. Една от основните теми в момента е аеродинамичният ни тунел, който отново ще можем да използваме след цялата свършена по него работа. И двамата с президента смятаме, че всичко може да се случи (в шампионата). В Америкас Къп например американският тим губеше с 1-8, а в крайна сметка спечели с 9-8. Знаем, че ще е трудно, но ни трябва късмет само в две надпревари и нещата могат да се обърнат много бързо.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен