www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509248 пъти)

0 Членове и 7 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1320 -: Октомври 08, 2013, 08:00:21 pm »

Фактът, че Ферари още е в битката за титлата е истинско чудо, твърди Алонсо



Истинско чудо е, че Ферари още са в битката за титлата във Формула 1, смята Фернандо Алонсо.

Двукратният носител на короната в Гран при има две победи през настоящия сезон – в Китай и Испания. След лятната пауза той записа три поредни втори места (в Белгия, Италия и Сингапур), но в Корея се класира едва шести. Понастоящем испанецът е на 77 точки зад лидера в генералното класиране Себастиан Фетел (Ред Бул).

Алонсо отбеляза след Гран при на Корея, че недостатъчната скорост на Ферари F138 в надпреварата е била неприятна изненада. Той обясни, че липсата на темпо в квалификациите е слабост на Скудерията от началото на сезона. Обикновено обаче успяваше да навакса част от изоставането в неделя, което този път се оказа доста по-сложно.

- Ако някой дойде във Формула 1 днес и му кажете, че червената кола със синята каска в нея се борят за световния шампионат и са втори (в класирането), той ще ви каже: „Не е вярно, това е чудо”. Правихме чудеса в толкова надпревари и се опитваме да опазим чудото си живо за оставащите пет старта – заяви Алонсо.

Според Фернандо подиумите на Спа, Монца и в Сингапур всъщност не са били демонстрация на реалната скорост на колите на Ферари:

- Това представяне бе над възможностите (на болида). Автомобилът бе силен, колкото да сме трети, четвърти или пети. След три малки чудеса имахме лош уикенд в Корея. Според мен целта ни за идващите стартове трябва да е някъде по средата: да се борим за позиция на почетната стълбичка.

Алонсо няма класиране на първа редица на стартовата решетка тази година. За предстоящата Гран при на Япония той смята, че може да е между пета и осма позиция на грида.

- Трябва да сме реалисти. Пето-осмо място според мен е нормално. Но трябва да възстановим неделната си форма. По принцип имаме добри стратегии, износването ни е по-малко от на другите и се борим за подиум. На това се надявам и очаквам на Сузука – добави Фернандо.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1321 -: Октомври 08, 2013, 08:08:46 pm »



Мерцедес отхвърлиха напускането на Рос Браун

"Преговарям с Рос за оставането му" - Лауда

Отборът на Мерцедес AMG опита да отхвърли вчерашната информация за напускането на отборния си шеф Рос Браун. Вчера ви съобщихме, че британецът може да потегли по посока Макларън през 2015 година, когато в сила ще влезе договорът за доставка на двигатели с японския производител Хонда.

"Появиха се много публикации в интернет, според които Рос Браун напуска Мерцедес. До този момент няма такива разговори или решения и нямаме какво да обявим", публикуваха в Twitter от Мерцедес.

Сивият кардинал в германския тим Ники Лауда от своя страна призна, че прави всичко възможно да задържи Браун в отбора.

"В момента съм в преговори с Рос Браун. Все още няма решение как ще продължим в дългосрочен план", призна трикратният световен шампион Лауда. "Това е ситуацията в момента. Такава е и от доста дълго време, но правим всичко по силите си да го задържим. Нуждаем се от отговор до края на годината", завърши легендарният австриец.

                                                                                                                              formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1322 -: Октомври 08, 2013, 08:09:59 pm »



Ето как Фетел може да спечели четвъртата титла още тази неделя

Себ има шанс да го направи още в Япония

След четвъртата поредна победа тази неделя в Гран при на Корея и общо осма от началото на сезон 2013 Себастиан Фетел докосва четвъртата си поредна световна титла. Звездата на Ред Бул може да го направи близо два месеца преди финала на шампионата в Бразилия още тази неделя в Гран при на Япония.

За да го направи, Себ трябва да спечели състезанието на любимата си пистата "Сузука", а единственият му съперник Фернандо Алонсо, който след надпреварата на пистата "Йеонгам" вече изостава със 77 точки, трябва да не завърши по-напред от девета позиция.

При така стеклите се обстоятелства пилотът на Ферари ще изостава със 100 точки на втора позиция и в оставащите четири кръга теоретично ще може да изравни по точки Фетел, но с повече победи германецът ще вдигне четвъртата си титла.

Статистически такъв развой на шампионата е много малко вероятен. Опитният Алонсо от началото на годината нито веднъж не финиширал по-назад от осма позиция, като изключим отпадането му във втория кръг в Гран при на Малайзия.

26-годишният Себастиан вече държи няколко рекорда, но при нова световна титла си осигурява място в историята до живата легенда на Формула 1 Ален Прост. Пред него по титли ще останат само Хуан Мануел Фанджо с пет и рекордьорът със седем титли Михаел Шумахер.

                                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1323 -: Октомври 08, 2013, 08:12:32 pm »



Ферари се признаха за победени и поздравиха Фетел

"Той и Ред Бул заслужават титлата"

Отборът на Ферари се призна за победен от основните си конкуренти в последните години Ред Бул в битката за титлата през 2013 година. Отборният шеф на Скудерия Стефано Доменикали дори поздрави Себастиан Фетел още преди да си е осигурил четвъртата световна титла.

Фетел води със 77 точки пред втория Фернандо Алонсо от Ферари. За да спечели четвъртата си титла още този уикенд в Япония и да се изравни с великия Ален Прост - Професора обаче, Нандо не трябва да се класира по-напред от девето място. По-рано днес шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер определи този шанс за изключително минимален.

"Трябва да бъдем реалисти. Знаем добре, че е почти невъзможно да спечелим титлата тази година. Затова искам да поздравя Себастиан Фетел и отбора на Ред Бул, защото в крайна сметка те си свършиха работата по най-добрия начин и напълно заслужават успеха си", призна Доменикали. "Оттук нататък всеки в нашия отбор ще даде всичко от себе си, за да успеем да достигнем тяхното ниво. Винаги сме казвали, че трябва да сме там, когато проблемите сполетят Фетел. Това отново не се случи и в Корея отново отпадна горкият Марк Уебър. Занапред трябва сами да си помогнем, а не да чакаме проблеми при конкурентите ни", завърши италианецът.

                                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1324 -: Октомври 09, 2013, 09:07:25 pm »

Хюлкенберг е оптимистично настроен за Гран при на Япония



Пилотът на Заубер Нико Хюлкенберг мисли, че ще се представи добре на предстоящата надпревара на Сузука, която, както и за много други състезатели, е една от любимите му писти. Германецът показа чудесно каране на последното състезание в Корея, запазвайки четвъртото си място до финала и определи тази надпревара като една от най-добрите в кариерата си.

- Пилотите харесват предизвикателствата, а това определено е предизвикателно трасе. Това е класическа писта като Спа и която кара всички да се усмихнат. От мига, в който пристигнеш там, посрещането винаги е много възторжено. Феновете са учтиви и много сладки. Разбира се, пистата има два невероятни завоя: S-овете и 130R. Това е чудесно трасе, на което да караш кола от Формула 1 и на което определено можеш да усетиш притискането. Сузука е силно натоварваща особено за врата. Извън пистата аз също харесвам храната, най-вече тепаняки и суши. Не е необходимо да се казва, че бих желал да постигна добър резултат там. След като завърших седми миналата година, съм оптимистично настроен – коментира Нико.

Неговият съотборник Естебан Гутиерес за първи път ще кара на пистата Сузука. Миналата година той пристигна в Япония заедно с отбора на Заубер като техен резервен и тест пилот, но единствения му опит на пистата е от симулатора.

- Сузука е писта, на която винаги съм искал да карам – каза Естебан. - Това е интересно трасе с много бързи завой, а и е доста технично. Вече мога да кажа, че ще е една от най-любимите ми писти. С нетърпение очаквам да отида в Япония отново. Феновете са невероятни. Те знаят много за Формула 1 и дори ме познаваха миналата година, когато бях резервен и тест пилот. Това е чудесна атмосфера, има страхотна енергия и виждайки всички тези фенове на спорта също ме мотивира.

Шефът операции на пистата в Заубер Том Маккълоу пък обясни, че японската писта е една от технически най-предизвикателните както за пилотите, така и за инженерите и че е важно пилотът да е уверен в колата си, за да намери добър ритъм в завоите.

- Много е важно да се знае кои са най-добрите места за компромис и това важи особено за първи сектор, където единият завой води право към другия с множество промени в посоката. По-голямата част от завоите са средно- и високоскоростни, като има само две бавни криви в обиколката. Изпреварванията не са лесни, така че отново ще се фокусираме върху силно представяне в квалификацията, за да се поставим в най-добрата позиция, от която да отбележим точки – допълни Маккълоу.

Резервен пилот на Заубер за състезанието в Япония този уикенд ще е Кимия Сато, който кара за отбора по време на изпитанията на Силвърстоун през юли. Японецът също така ще проведе аеродинамичен тест с екипа на 18 октомври на пистата Ваирано в Италия

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1325 -: Октомври 09, 2013, 09:09:03 pm »

Мерцедес се надяват да оползотворят потенциала си в Япония



В тима на Мерцедес се надяват да оползотворят потенциала си през предстоящия уикенд за Гран при на Япония. Отборът записа пето и седмо място – съответно на Люис Хамилтън и Нико Розберг – в предходния старт от шампионата на Формула 1 в Корея.

Скоростта в квалификацията на Йонгам отново бе много добра, но темпото в неделя – не чак толкова. Хамилтън имаше сериозни проблеми с гумите, а Нико претърпя необичайна повреда, при която се счупи носач и трябваше да смени носа на своя F1 W04.

- Сузука е фантастично предизвикателство не само за състезателите, а и за инженерите. Броят на средно- и високоскоростни завои е необичайно висок, а това прави трасето изключително вълнуващо за каране. Важно е да се намери неутрален баланс, който да даде на пилотите увереност и възможност да се грижат за гумите си. Уикендът ни в Корея бе тежък, така че целта ни ще е да гоним резултат, отговарящ на потенциала на колата ни – заяви шефът на екипа Рос Браун.

Спортният директор на Мерцедес Тото Волф също се надява тимът да успее да си върне формата. Все пак той намери и позитивни точки от представянето на Йонгам:

- Можем да извлечем две положителни неща с поглед към Япония. Първо, намалихме разликата спрямо Ферари в конструкторския шампионат – сега е само 1 точка. Второ, автомобилът ни бе може би най-бърз от всички във втори сектор миналия уикенд, а там комбинацията е от средно- и високоскоростни завои. Това е обещаващо за Сузука, където почти две трети от кривите се взимат на четвърта или по-висока предавка. Би трябвало колата ни да върви добре на тази фантастична писта. Това е трасе за истински пилоти, а ние сме с най-добрия състезателен тандем от всички, така че съм оптимист.

Доброто темпо във високоскоростни завои отбеляза и Розберг, който – като повечето си колеги – обича японската писта и да се състезава на нея. Хамилтън допълни, че Сузука е от малкото писти в настоящия календар на Формула 1 с истински дух.

- Карах за първи път там през 2009 г.. Всяка година отнема малко време, докато влезеш в ритъм. Докосването на тревата в който и да е момент те праща директно в стената. Изисква се невероятно много по отношение на прецизността, позиционирането на колата и завиването. Колата ми бе фантастична за каране в Корея и се вълнувам да видя какво можем да направим в Япония – допълни английският пилот.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1326 -: Октомври 09, 2013, 09:10:46 pm »

Първи сектор на Сузука е любимата част от трасето за Алонсо и Маса



Фернандо Алонсо бе основната атракция при представянето на новото Ферари 458 Speciale в Япония. Автомобилът, който за първи път бе показан на автомобилния салон във Франкфурт (Германия) в началото на септември, бе демонстриран пред японската публика в Токио Доум Сити Хол. Двукратният световен шампион бе в компанията на Камуи Кобаяши, който е част от екипа на Скудерията за надпреварите за издръжливост.

Алонсо се надява да направи силно състезание този уикенд на пистата Сузука. Той е на 77 точки зад лидера в генералното класиране Себастиан Фетел (Ред Бул) пет кръга преди края на шампионата.
- Сузука определено е прекрасна писта. Особено първият сектор с всички бързи S-ове. Според мен трасето трябва да се атакува агресивно. Аеродинамиката е важна там – при толкова високоскоростни завои трябва да е перфектна, за да си бърз. Променливото време също е фактор – обясни испанецът.

Същата част от трасето е любима и на Фелипе Маса – с доста бързи криви и много големи смени в посоката:
- Във втори сектор има един бърз десен завой, след това е прочутата фиба – най-бавното място на пистата. В последната секция има сравнително дълга права с шикан накрая. Взети заедно, те съставляват конфигурация с всевъзможни елементи.

Бразилецът допълни, че едно от най-невероятните неща в Япония са феновете. Запалянковците са на пистата дори в четвъртък, когато няма никакви сесии и са едни от най-запалените по спорта.

Фернандо има две победи в Гран при на Япония – последната бе на пистата Фуджи през 2008 г.
- Най-хубавият ми спомен обаче е от 2006-та – единственият ми успех на Сузука, който бе много важен и в битката за титлата. Що се отнася до самата Япония, то в страната ми допадат обучението и дисциплината у всички хора, които освен това са изключително учтиви. Харесвам в частност културата на самураите – тя е едно от нещата, които ме вдъхновяват – допълни Алонсо.

Шефът на Ферари във Формула 1 Стефано Доменикали пък заяви още след Гран при на Корея, че вече е почти невъзможно Фетел и Ред Бул да бъдат победени:
- Така че поздравления за тях и за работата, която отборът им върши, защото в крайна сметка ако спечелят титлата, значи я заслужават. Надявам се уикендът ни в Япония да не е толкова тежък, колкото този в Корея.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1327 -: Октомври 09, 2013, 09:12:33 pm »

Подобреното квалификационно темпо на Лотус се дължи на пилотите, смята Перман



Тимът на Лотус успя да намери повече скорост за квалификацията в последния старт във Формула 1 – Гран при на Корея. Ромейн Грожан даде четвърто време в Q3 на пистата Йонгам (стартира трети вследствие наказанието на Марк Уебър), а Райконен остана с десето, но заради своя грешка.

В екипа обаче са доволни, че темпото в събота следобед се подобри. Директорът операции на пистата в отбора Алан Перман смята, че заслугата е основно на пилотите.

- Част от това се дължи на постигнатото добро ниво на разбиране на гумите и на колата в настоящия момент от сезона. По принцип винаги сме вървели по-силно с меките смеси, а суперсофт бяха налични за последните два старта. Ромейн се справя особено силно в квалификациите напоследък. Не сме имали кой знае какви нови компоненти от няколко състезания насам, тъй като се концентрираме върху предизвикателствата на 2014 г., така че напредъкът в квалификационното представяне идва от пилотите. Това е особено окуражаващо за нас. Очевидно е, че и двамата ни състезатели са във върхова форма в момента, така че битката във финалните надпревари ще е особено интересна – коментира Перман.

Райконен по принцип не изпитва особени чувства към отделни писти и за него няма особена разлика къде точно се състезава. Този уикенд обаче ще се проведе стартът на Сузука и японското трасе е едно от малкото изключения за световния шампион за 2007 г.

- Сузука очаквам с нетърпение. Пистата е бърза, технична, има няколко чудесни места за изпреварвания. В отделни завоите се преминава на пълна газ – или почти на пълна, в други трябва внимателно да балансираш спирането и газта, за да запазиш максимално добра скорост. Ако натиснеш прекалено, лесно можеш да бъдеш наказан – аз го разбрах в квалификацията миналата година, при това в най-добрата си обиколка в последния сегмент. За мен е най-голямо удоволствие да печеля на писти като тази, която с уникалните си характеристики е в топ 3 в света заедно със Спа и Монако. Пътуването до Сузука не е особено удоволствие – прекалено дълго е, но карането на болид от Формула 1 там е страхотно. Най-хубавият ми спомен от Япония е точно от Сузука, 2005 г. – трудно е да определиш най-доброто си състезание някъде, но да тръгнеш от последна редица и да спечелиш на такова място е нещо, което помня много, много добре – обясни Кими.

Грожан имаше доста бурен разговор с питуола по време на надпреварата в Корея, но в крайна сметка заяви, че е приел решението на екипа да ги остави да се състезават с Кими. Френският пилот допълни след това, че ако с финландеца се надпреварват за същите позиции като на Йонгам, то това означава, че са извлекли максимума от болидите си.

- И двамата искаме да спечелим, но битките ни винаги са били честни. Аз сбърках в Корея и това му позволи да ме изпревари, но няма да се случи отново. Философията на отбора е да ни остави да се състезаваме, освен ако не сме с много различни стратегии и това е правилният подход. Да се надяваме на повече битки за подиума – каза още Грожан.

Той ще кара едва за трети път на Сузука, като казва за трасето, че притежава нещо специално и позволява на пилота да демонстрира усещането си за колата.

- Комбинацията от завои е такава, че не ти позволява дъх да си поемеш. Най-малката грешка се отразява сериозно на времето. Правилното преминаване пък носи уникално усещане. Не може да не спомена и феновете – те просто са друга класа! Едва ли някой от нас ще забрави какво сториха миналата година, когато [Камуи] Кобаяши спечели първия си подиум в F1 пред родна публика... Ушите ми пищяха чак до Корея, направо не беше за вярване! –допълни Грожан.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1328 -: Октомври 11, 2013, 03:44:52 am »

Пирели не разбират недоволството от старта в Корея, Хорнер подкрепя критиките към тях



Пирели не разбират недоволството от състезанието в Корея и ролята на гумите в надпреварата на пистата Йонгам. Доставчикът на гуми във Формула 1 бе подложен на критики от страна на Фернандо Алонсо (Ферари) и Марк Уебър (Ред Бул) през последния състезателен уикенд. Двукратният световен шампион заяви, че гумите не могат да изкарат и пет километра, ако пилотът натиска на максимум през цялата обиколка.

Австралиецът пък се оказа пред Серхио Перес, когато предна дясна гума на Макларън-а избухна. При преминаването си през останките и Уебър спука гума, след което коментира, че явно пилотите не са достатъчно важни за Пирели.

Спортният шеф на италианската компания Пол Хембри се срещна и с двамата – с Алонсо (придружен от Стефано Доменикали) сутринта преди състезанието, а с Марк – след финала следобед.

- Като се изключи проблемът на Перес, надпреварата бе толкова интересна, колкото можеше да се желае. Приличаше на състезанията от началото на сезона. На Монца всички мрънкаха как заспивали, тъй като там имаше по един бокс и никой не знаел какво да пише. Между чука и наковалнята сме: виновни при всички положения. Ще ми се хората най-после да ни кажат какво искат – коментира Хембри.

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер пък подкрепи критиките на Алонсо и Уебър към Пирели. Според него изборът на медиум и суперсофт за надпреварата в Корея не е бил съвсем удачен.
- В крайна сметка се справяхме със същите проблеми 12 месеца по-рано. На Йонгам гумите бяха на ръба. Седмица по-рано (в Сингапур) всичко бе наред с тях. Предизвикателство е да се изпълнят различните критерии на пистите. Според мен обаче гумите бяха твърде много на ръба, въпреки че допринесоха за страхотно състезание – обясни своята гледна точка Хорнер.

Хембри отговори на това с обяснението, че в Пирели обмислили и по-консервативни смеси за корейското трасе:
- Идеята ни беше да предоставим софт и медиум, но доста отбори сметнаха това за консервативно и сметнаха, че така един определен тим ще надделее. От нас се иска да създадем предизвикателство за всички.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1329 -: Октомври 11, 2013, 03:49:55 am »

Хонда цели да печели победи с Макларън още през първата година от връщането си в F1



Хонда цели да печели победи с Макларън още през първата година от връщането си в F1, но не е обмисляно кои пилоти биха искали от концерна да карат в екипа на Макларън. Компанията ще се включи в шампионата заедно с отбора от Уокинг през 2015 г. Намерението обаче е такова, каквото е било винаги – да се печелят победи, обясни спортният шеф на Хонда Ясухиса Араи.

Най-силното представяне на Макларън-Хонда при предишното им сътрудничество е периодът, в който пилоти на екипа са Аертон Сена и Ален Прост. Араи е наясно, че силните състезатели ще са ключови и за подновеното партньорство при такова огромно желание за успех.

- 80-те години на ХХ век са, разбира се, прекрасно време с Макларън със Сена и Прост. Беше невероятен период. В момента обаче нямаме абсолютно никакво решение относно пилоти. Това, с което трябва да разполагаме в крайна сметка, са добри състезатели, добър отбор и добра организация. Необходимо е тези неща да са готови, за да направим старт на ниво – обясни Араи в интервю за Скай Спортс преди Гран при на Япония, която ще се проведе този уикенд.

Хонда се оттегли в края на 2008 г. от спорта заради икономическата криза, продавайки отбора си на символична цена на шефа на екипа Рос Браун. Още при официалното потвърждение за връщането в F1 бе обявено, че работата по нов, 1,6-литров турбодвигател (според влизащите в сила през 2014 г. правила) вече е започнала в изследователския център на концерна в Точиги. Все пак компанията ще е с година назад спрямо останалите три производители на мотори за Гран при – Мерцедес, Ферари и Рено, когато започне да се състезава през 2015-та. Въпреки това Араи поясни, че очакванията са веднага да бъдат записани успехи:

- Решихме да участваме отново от 2015 г. Това означава, че сме напълно решени да вземем победи. Това е целта още за първата година.

Араи освен това обори слуха за привличане на Рос Браун в Уокинг, който се появи тази седмица в немската преса. Връзките на англичанина с Хонда бяха причина името му да бъде свързано с Макларън, след като по време на уикенда за Гран при на Италия пък се говореше, че щял да отиде в Уилямс.

- Дори не съм чул за това и съм изненадан! Не мисля, че ще се случи – коментира Араи.

Ситуацията в Макларън понастоящем не е много ясна. Дженсън Бътън заяви, че има договор за 2014 г., но съотборникът му Серхио Перес обясни, че има още малко работа по документите. За мястото на мексиканеца бе спряган Нико Хюлкенберг, но според повечето наблюдатели най-сериозните шансове са немският пилот да се присъедини към Лотус.

В същото време шефът на тима Мартин Уитмарш заяви в Сингапур, че е отворен към идеята за връщане на Фернандо Алонсо в Уокинг. В Корея пък намекна, че отборът ще привлече известно име – „грабващо заглавията”, както сам се изрази. Първоначално имаше предположения, че става дума за Браун.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1330 -: Октомври 11, 2013, 03:55:54 am »

Фетел смята, че не доминира като Шумахер



Себастиан Фетел смята, че далеч не доминира като Михаел Шумахер преди десетилетие, каквото сравнение бе направено наскоро от Люис Хамилтън.

Пилотът на Мерцедес обясни как заспивал преди години след старта, тъй като знаел, че състезателят на Ферари ще спечели поредната надпревара. Според него това отблъсква част от телевизионната аудитория на Формула 1. Впоследствие англичанинът поясни, че Фетел заслужава всичките си успехи, върши перфектна работа и е страхотен състезател и човек.

Трикратният световен шампион обаче не е съгласен със сравнението. Според него доминацията на Шумахер бе много по-ясно изразена и това се вижда от разликите на пистата.

- Едно състезание бе изключение според мен и това е Сингапур. Темпото ни там бе с две секунди на обиколка по-добро от това на другите, но много зависеше и кои точно автомобили са зад нас. В Корея, която много прилича на Спа, авансът за цялата надпревара бе между три и шест секунди. При Шумахер говорим за около 30 секунди, така че има голяма разлика. Хубаво е да имаш преднина от три секунди, но една глупава грешка с блокиране на гуми в Корея – което винаги може да се случи – и това време вече няма никакво значение в сравнение с 30 сек – обясни днес на пистата Сузука Себастиан.

Пилотът на Ред Бул смята освен това, че заедно с екипа си е постигнал напредък в квалификациите, в които Мерцедес имаха предимство в началото на сезона.

- Няма някакво конкретно обяснение от наша страна. Не е като да сме сложили определена част на болида и изведнъж той да е станал по-бърз. Подобрихме автомобила (като цяло), така че още при пристигането на Спа RB9 бе по-силен, отколкото в Унгария. Сигурен съм, че и другите са направили същото, макар че напоследък изглежда имаме доста силни нови компоненти – допълни Фетел.

Той може да спечели титлата във Формула 1 още този уикенд, ако победи в Гран при на Япония, а Фернандо Алонсо финишира девети или по-назад на Сузука.

- Очевидно е, че може да стане, но не зависи само от нас. Ще се опитаме да свършим нашата работа и ще видим какво ще стане. Би било наистина специално да го постигнем тук. Пистата е фантастична – една от тези, които харесвам най-много. Но нашата цел е да спечелим шампионата, а не да го направим на някое конкретно трасе – повтори почти дословно коментара си отпреди няколко дни Фетел.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1331 -: Октомври 11, 2013, 04:04:05 am »

Булие: Няма да взема Хюлкенберг, ако видим, че не можем да си го позволим



Нико Хюлкенберг и Фелипе Маса са двамата фаворити за мястото в Лотус, което Кими Райконен ще освободи в края на сезона, заяви шефът на екипа Ерик Булие. Той обаче допълни, че няма да привлече немския пилот, ако види, че няма възможност за това.

Нико обясни от своя страна, че е помолил отбора да му даде отговор до края на октомври.

- Хюлкенберг и Маса са пилотите, които трябва да се вземат предвид заради опита и профила им. Искаме сега да приключим тази история с партньорството с Инфинити Рейсинг, защото това би трябвало да ни даде сигурност и ще можем да направим следващата стъпка. Дискутират се различни неща, включително сериозно спонсорство, като според мен почти сме накрая на разговорите. След като ги приключим, ще можем да си позволим да вземем пилота, който искаме. Може да е утре или другата седмица, но... Няма да взема Нико в отбора, ако видим, че не можем да си го позволим – обясни Булие в интервю за Ройтерс. – Не можем да разчитаме единствено на Нико, но да, ясно е, че той е една от целите ни.

Лотус имаха проблеми с изплащане заплатата на Райконен тази година и не искат нещо подобно да им се случи отново. Булие обаче заяви, че няма желание да взима пилот заради спонсорството, с което състезателят разполага (а според някои наблюдатели Маса би бил точно такава придобивка за тима от Енстън). В Япония той допълни, че не бива да се върви по този път. Освен това уточни, че всички в Лотус са получили възнагражденията си и не се тревожи, че още хора могат да последват Райконен и преминалите във Ферари Джеймс Алисън и Дирк де Беер.

- Някои хора се изнервят, а това означава, че наоколо циркулират автобиографии. Сигурен съм, че се случва в падока. Но в същото време държа хората си информирани, почти всяка седмица говоря с всички във фабриката. Те знаят точно къде сме и са наясно, че не ги лъжа. Просто чакам фактите да станат реалност, за да направя голямото съобщение – каза още французинът.

Сделката с Инфинити Рейсинг – консорциум, съставен от частни инвеститорски компании – за придобиване на 35% от Лотус пък бе обявена още през юни, но всъщност така и не бе финализирана. Освен това тимът от Енстън единствен все още не е потвърдил доставчика си на двигатели от 2014 г. нататък. Булие обясни на Сузука, че става въпрос за „по-сериозни разговори” с Рено, отколкото само за мотори:

- Бихме искали да обсъдим възможност за брандиране и може би нещо дори още по-близко (като сътрудничество). Всичко е готово за подпис, всичко е същото като при Ред Бул (по отношение на моторите). Просто изчаквам още малко, за да съм сигурен, че не съм оставил камък непреобърнат.


                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1332 -: Октомври 11, 2013, 04:05:47 am »

Пирели обявиха смесите за Абу Даби, САЩ и Бразилия



Пирели обявиха избора си на смеси за последните три състезания за годината в Абу Даби, САЩ и Бразилия.

За надпреварата на Яс Марина, която ще се проведе на 3 ноември, отборите ще разполагат със софт и медиум (както и в Индия). От Пирели обясниха, че това са най-подходящите смеси за характеристиките на пистата и условията по време на състезанието, което започва следобед и завършва на залез слънце.

В САЩ (17 ноември) и Бразилия (24 ноември) пък ще се използват гуми хард и медиум (това е и изборът за надпреварата в Япония този уикенд).

- Смесите хард и медиум са най-добрият избор, отговарящ на предизвикателствата на бързата писта в САЩ, която натоварва сериозно гумите поради промените във височината. В Бразилия отново ще се използват смесите хард и медиум. Интерлагос е натоварваща писта с високоскоростни завои и значителни промени във височината, така че тези смеси са най-добрият избор за последното състезание от сезон 2013 – обясняват в своето изявление Пирели.


                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1333 -: Октомври 11, 2013, 04:45:50 pm »

Хамилтън най-бърз в първата тренировка на Сузука



Люис Хамилтън с Мерцедес записа най-добро време в първата свободна тренировка на пистата Сузука в Япония. Англичанинът изпревари своя съотборник Нико Розберг, а трети и четвърти останаха пилотите на Ред Бул, Себастиян Фетел и Марк Уебър. На пета и шеста позиция се наредиха двата болида на Ферари, като Маса успя да победи Алонсо. Пилотите на Лотус пък заеха седма и осма позиция, като Грожан бе по-бърз от Райконен. Тази отборна подредба можеше да бъде продължена от Макларън, но минути преди края на сесията Даниел Рикиардо с Торо Росо изхвръли Дженсън Бътън извън топ 10, докато Перес остана девети.

Първата свободна тренировка на пистата Сузука започна при чудесно време, като температурата на въздуха бе 28 градуса, а тази на асфалта 36 градуса. Последната се покачи до 40 в течение на сесията, в която се видяха доста интересни събития.

Първото от тях бе завръщането на Хейки Ковалайнен в екипа на Катерам. Финландецът взе участие в първата свободна тренировка, докато Шарл Пик трябваше да почива принудително.

Шасито на Марк Уебър пък бе сменено и на практика той бе с нов автомобил в Япония след сериозния пожар на Йонгам преди пет дни.

Пилотите направиха обичайните инсталационни обиколки в началото, след които започна нормалното изчакване за подобряване на условията. Пастор Малдонадо от екипа на Уилямс и Жул Бианки с Маруся бяха първите пилоти, които започнаха същинската работа около 20 минути след началото на сесията. Бианки бе и първият, който имаше сериозни проблеми през тази година след като се заби в стената на излизането от завоя Дегнер преди минаването под моста в 30-ата минута. Това означаваше край за първата тренировка за французина, след като предната лява страна на окачването бе пострадала сериозно.

Уебър поведе след първите 40 минути от сесията, а неговият съотборник Себастиян Фетел остана едва на 0,009 сек зад австралиеца след първия си опит с твърдите гуми. Скоро обаче пилотите на Ред Бул трябваше да отстъпят върха на колегите си от Мерцедес. Първо Розберг поведе и в последствие подобри още резултата си, увеличавайки преднината си пред пилотите на отбора световен шампион, а в последствие Хамилтън направи две много бързи обиколки в края на първия час от сесията и 25 минути преди нейния финал даде най-доброто време, което остана неподобрено до края – 1:34.157 мин.

Розберг остана втори на 0,330 сек зад съотборника си, а изоставането на Фетел и Уебър, които в крайна сметка се класираха трети и четвърти надвишаваше 0,6 сек. Фелипе Маса и Фернандо Алонсо пък показаха добра скорост за Ферари, нареждайки се пети и шести, но на близо секунда от водача.

След тези опити пилотите започнаха работа по подготовката за състезанието с много гориво, като отново пилотите на Ред Бул и Мерцедес показаха добри времена в дълги серии от обиколки, докато Ферари и Лотус (Грожан и Райконен бяха седми и осми) леко изоставаха от тях.

Гийдо ван дер Гарде повтори грешката на Бианки от началото на сесията и приключи своето участие излитайки на завоя Дегнер 20 минути пред края. Малдонадо пък имаше проблеми на Спуун. Финалът на тези инциденти бе даден от Макс Чилтън, който завъртя болида на Маруся, малко преди финала.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1334 -: Октомври 11, 2013, 04:47:12 pm »

Бътън: Победата на Кими през 2005 г. на Сузука бе невероятна



Пистата Сузука е сред най-култовите в календара още от началото на своето участие във Формула 1. Дълги години тя бе финалното състезание за сезона и множество шампиони бяха короновани там, множество титли бяха загубени на подобното на осморка трасе. Незабравими са дуелите между Аертон Сена и Ален Прост в края на 80-те години на миналия век. В два случая те завършиха с инциденти, които в крайна сметка решиха шампионата.

Зверските катастрофи на това трасе, като тази на Алън Макниш с Тойота са сред най-популярните клипове в платформите за видеосподеляне. Дженсън Бътън обаче има своите любими моменти на това красиво трасе.

„Историите между Сена и Прост не са от най-приятните“, обяснява Бътън. „Има доста други, които заслужават внимание. Победата на Хакинен бе един особен момент.“

Британецът не уточнява обаче за коя победа става дума – тази през 1998 г. срещу Михаел Шумахер или тази през 1999 г. срещу Еди Ървайн. Всички тези моменти обаче са в сянката на невероятната победа на Кими Райконен през 2005 г.

„Аз карах в това състезание, но Кими определено бе звездата. Той стартира доста назад, защото квалификацията бе при променливи условия. Той кара на мокро и се класира назад. Аз пък имах късмета да карам на сухо и стартирах от първа редица. Кими обаче направи невероятен щурм и успя да спечели, като в последната обиколка изпревари Фисикела. Невероятно каране, може би едно от най-добрите, които някога съм гледал.“

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен