www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509252 пъти)

0 Членове и 7 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1305 -: Октомври 06, 2013, 02:32:20 pm »

Не мисля за шампионата, съсредоточен съм върху настоящето, заяви Фетел



Себастиан Фетел не бърза да спечели световната титла във Формула 1 за 2013 г. и не се вълнува особено къде точно ще се случи това. Вече трикратният шампион спечели четвърта поредна победа за сезона, финиширайки пръв в Гран при на Корея. Това бе и негов осми успех за годината.

Авансът на Фетел в генералното класиране вече е 77 точки пред Фернандо Алонсо (Ферари). Той може да стане шампион още следващия уикенд в Япония на пистата Сузука, ако спечели надпреварата там, а испанецът се класира осми или по-назад.

- Честно казано, не се опитвам да мисля за шампионата. Старая се да се фокусирам върху настоящето. Мисля, че преди две години имахме невероятен късмет да спечелим титлата (на Сузука), но има още много точки за печелене. Фернандо все още има шанс, въпреки че нещата изглеждат много добре за нас. Затова трябва да останем съсредоточени, макар че – честно – си изкарваме страхотно. Радваме се на факта колко добре работи отборът, както и колата. Всичко е далеч по-близо до границите, отколкото изглежда отстрани. Но е прекрасно да записваш резултати като в Сингапур и този уикенд. Нямам търпение за Япония, тъй като там е една от най-хубавите писти през сезона – заяви Себастиан.

Той уточни, че не приема нищо за даденост, тъй като всичко може да се случи. Според него темпото на Кими Райконен и Ромейн Грожан в дълга серия от обиколки бе дори може би по-силно от неговото и смяташе, че са свършили по-добра работа с гумите.

Марк Уебър пък изобщо не успя да финишира в Корея, след като Адриан Сутил го помете при завъртането си. Австралиецът смята, че KERS-ът му се подпали след удара.

- Мисля, че беше KERS-ът. Пожарът стана сериозен доста бързо и беше добре, че момчетата бяха наблизо. Опитах да го изгася сам – в колата има пожарогасител. Преди това бях наистина доволен от представянето си, а и бяхме в много добра позиция преди да спукам гума. Истински късмет е, че избегнах всички парчета, излетели от тази на [Серхио] Перес, а след това аз пострадах, минавайки през отломките – допълни Марк.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1306 -: Октомври 06, 2013, 02:36:26 pm »



Кими: Не стигнахме до подиума с късмет

"И без това щяхме да сме там"

Кими Райконен смята, че си е заслужил подиума в Гран при на Корея и не е извадил късмет с колата за сигурност. След незадоволителното си представяне в третата част от квалификацията вчера, днес Кими стартира девети, но по време на състезанието успя да си проправи път до челото на колоната, изпреварвайки включително съотборника си Ромен Грожан. За това малко му помогна и първата кола за сигурност, защото тогава спечели четири позиции и успя да се доближи достатъчно до Грожан, за да го атакува след рестарта.

Райконен заяви, че е щял да бъде на подиума и без колата за сигурност. "Не се изложихме съвсем, защото финиширахме втори. Някои хора сигурно ще кажат, че е било късмет, но всъщност ние сами се поставихме в правилната позиция. Ако нямахме скорост, никога нямаше да сме тук. Колата просто недозавиваше прекалено през целия уикенд, включително и днес, затова трябваше да пазя предната гума. Това ме ограничаваше и не можех да натискам повече, а и след питстоповете все излизахме в трафик. Решихме да спрем много по-рано, което според мен беше добър ход. Колата за сигурност също помогна малко, но ние си имахме скоростта и дори без колата може би можехме да изкараме до края с тези гуми и пак да сме на подиума. Беше добре, но не и идеално", обясни Кими.

Райконен предприе маневра срещу Грожан в първата обиколка след прибирането на кола за сигурност и излезе по-добре в предпоследния завой, което му помогна да го изпревари в първия завой. Така Кими си спечели второто място от Ромен.

"Той мръдна два пъти вляво, но успях да го мина. Направи грешка в последния завой. Чух, че в края на следващата права има жълти флагове и знаех, че няма да успее да си върне позицията, затова го изпреварих. Не беше много трудно".


                                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1307 -: Октомври 06, 2013, 02:38:31 pm »



Лотус: Грожан молеше да му върнем загубената позиция от Кими

"Беше по-бързият от двамата, но му казахме без отборни заповеди"

Отборът на Лотус не е приел молбите на Ромен Грожан в края на днешната Гран при на Корея за отборна заповед към Кими Райконен. Французинът е помолил финландецът да му върне втората позиция, след като допусна грешка и Кими го изпревари. Това стана ясно след надпреварата на пистата "Йеонгам", като бе потвърдено от отборния шеф Ерик Булие.
Прави чест на Лотус, че са отговорили на Грожан отрицателно, въпреки по-добрата скорост на неговия болид, продължавайки политика без отборни заповеди по радиото от бокса.

"Ромен се ядоса, защото допусна малка грешка след първия рестарт на състезанието при прибирането на колата на сигурността. Кими е много опитен пилот и веднага я използва и го изпревари. Грожан се опита да помоли за отборни заповеди от бокса, с помощта на които да си върне второто място", призна Булие. "Той сам си допусна грешката и това е Формула 1, веднага те наказват. Знам, че се разстрои от грешката си, но това е част от израстването му като пилот и от тези грешки се учиш най-добре. Ромен беше по-бърз, но това не е достатъчно и не се съгласих с отборни заповеди в края", завърши французинът.

                                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1308 -: Октомври 06, 2013, 02:40:17 pm »



Алонсо: Имам нужда от друга категория болид

"Ред Бул са непобедими"

Фернандо Алонсо не остана доволен от слабото си представяне в днешната Гран при на Корея. Испанската звезда на Скудерия оправда шестото си място с невъзможността на колата да се противопостави на лидерите. Според Нандо Ферари се нуждае от "друга категория болид", ако иска да се бори със Себастиан Фетел и Ред Бул.

"Никой не е изненадан от днешните резултати. Беше ясно след квалификацията вчера, че днес нямам шансове да се боря за място на подиума. На мястото, където Уебър ме изпревари в шести завой, разбрах, че се нуждая от друга категория болид, ако искаме да се противопоставим на Ред Бул", реалист е Фернандо. "В друг случай няма шанс да ги спрем. Сега те напълно заслужават успехите си, защото показват уникална скорост и за момента са непобедими. Ние сме тези, които трябва да ги догонваме и да работим по-усърдно. Надявам се на "Сузука" да се върнем в борбата за местата на подиума", завърши испанецът.

                                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1309 -: Октомври 06, 2013, 05:30:22 pm »

Грожан: Моя грешка позволи на Кими да ме изпревари



Тимът на Лотус записа трети двоен подиум за сезон 2013 г. във Формула 1, след като Кими Райконен и Ромейн Грожан финишираха втори и трети в Гран при на Корей. След финала от тима се опитаха да не отдават прекалено голямо значение на сдърпването на френския пилот с екипа. Грожан смяташе, че губи време зад съотборника си, но от бокса не дадоха нареждане Кими да го пропусне.

Ромейн няколко пъти се обажда по радиото, докато се наложи шефът на Лотус Ерик Булие да отговори с „продължавай да караш както си”. По-голямо смущение предизвика реплика към Грожан след края на състезанието, гласяща: „Ще говорим за това после в офиса, но засега голяма ******* усмивка на подиума, голяма ******* усмивка”.

- Очевидно е, че Ромейн се ядоса, тъй като допусна малка грешка при рестарта след сейфти кара и Кими го задмина. Мисля, че се молеше за нареждане от бокса да бъде пропуснат, но той бе сбъркал, а надпреварата вървеше нормално. Според мен можеше да е по-бърз, но бе леко разстроен и загуби концентрация. Това просто е част от обучителния процес – обясни впоследствие Булие.

Самият пилот коментира резултата като фантастичен за отбора, както и че лично за него класиране едно място по-нагоре на подиума щеше да е по-добре, а две позиции по-напред – страхотно, но не се е получило.

- Опитите ни да се борим за победа пострадаха от двете коли за сигурност. При рестарта трябваше да съм пред Кими на пистата, но беше моя грешка, че го изпуснах да ме задмине. Отворих малко 15-ти завой и стъпих встрани, където е хлъзгаво и това му позволи да ме настигне. После в трети завой имаше жълти знамена и не можех да атакувам веднага. Помолих, разбира се, отбора да ми позволят да изпреваря Кими, тъй като бях с по-свежи гуми, но те ни оставиха да се състезаваме, а това е философията на феърплея – допълни Грожан.

Райконен заяви от своя страна, че второ място е добър резултат, но той и екипът са в спорта, за да побеждават.

- Квалификацията бе ужасна за мен и сега е трудно да се каже дали щеше да има разлика в представянето от една по-добра позиция на грида. Себастиан [Фетел] бе по-бърз от нас накрая. Не с много, но достатъчно, а и гумите му бяха по-нови, така че при всички случаи щеше да е сложно да го настигна. Днес бяхме по-близо до Ред Бул, отколкото в последните надпревари – каза още финландецът.

Шефът операции на пистата Алан Перман отбеляза, че Райконен е имал известен късмет със сейфти кара, от който се е възползвал максимално:

- Кими още веднъж демонстрира, че никога не спира да натиска, като оползотвори една малка грешка на съотборника си. Беше близка битка, но ние ги оставяме да се състезават – така е правилно.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1310 -: Октомври 06, 2013, 05:33:07 pm »

Макларън с двете коли в точките след две счупени крила и спукана гума



- Понякога едно трудно състезание показва силните страни на хората ни – и аз съм доволен, че въпреки спукана гума и две смени на носове, и двамата ни пилоти се класираха в точките – заяви шефът на Макларън Мартин Уитмарш след Гран при на Корея.

Дженсън Бътън и Серхио Перес финишираха осми и десети в състезанието на пистата Йонгам след доста перипетии.

- Стратезите ни намериха начин Дженсън да навакса загубеното при по-ранен от планираното питстоп за смяна на счупено предно крило. Той направи серия от 33 обиколки, което направо е трудно за вярване и на практика превърна състезанието си в такова с един бокс. Серхио показа страхотен борбен дух, след като експлодиралата гума повреди и неговото крило. В Макларън не очакваме да се борим за последните точки, но днешният резултат бе заслужен на фона на сериозните ни трудности – допълни Уитмарш.

Бътън заяви почти същото, но бе разочарован, че изтърва седмото място в самия край на надпреварата. Той бе изпреварен от Нико Розберг (Мерцедес).

- Трети завой беше пълна бъркотия в първата обиколка. Стана инцидент, кола беше ударена, излетя настрани и блъсна мен, което счупи страницата на предното крило. Не ми пречеше особено на темпото, но започна да оказва влияние върху температурата на спирачките и се наложи да спра за нов нос. Скоростта ни с медиум обаче бе много добра и имах възможност да направя две силни серии. При втория ми бокс светлините (обозначаващи начало и край на смяната – б.р.) първо станаха зелени, а след това – пак червени, така че за малко спрях, веднага след като ме пуснаха. Хвърлих поглед назад, за да проверя дали всичко е наред – изглеждаше така и продължих. Имайки предвид всичко това, осмо място не е лош резултат. Но жалко, че загубих седмо. Така или иначе щеше да ми е трудно с Нико: неговите гуми бяха с почти 10 тура по-нови от моите. С последния си комплект направих 33 обиколки, а с предишния – 18! – каза Бътън.

Перес бе категоричен, че Макларън са заслужавали повече днес, но не са имали късмет. Той обясни, че при блокирането на колелата си е повредил предна дясна гума от комплект, с който бе направил 21 тура и точно тя се спука зрелищно малко след това.

- Извадих късмет, че нямаше други коли твърде близо до мен. Но е наистина разочароващо, че един-единствен инцидент съсипва чудесния прогрес от целия уикенд. Що се отнася до Фелипе [Маса], то ние се състезавахме за последните точки. В един момент помислих, че ще ми остави повече пространство и тогава той зави. Опитах да спра, но се докоснахме. При втория случай смятах, че съм взел кривата. Доволен съм, че според стюардите нямаше нужда от по-нататъшни действия – ние се състезавахме – добави Серхио.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1311 -: Октомври 06, 2013, 05:34:24 pm »
Алонсо: Липсата на скорост в квалификацията не е изненада, но в състезанието е



Разочарование цареше във Ферари след Гран при на Корея, в която Фернандо Алонсо и Фелипе Маса завършиха шести и девети. Шефът на Скудерията Стефано Доменикали обясни, че в отбора се надявали от началото да атакуват двата Мерцедес-а, тъй като били сигурни, че могат да се справят с тяхното състезателно темпо. Това обаче не стана, като освен това екипът не извлече максимума от колите, допълни италианецът.

Алонсо вече заяви по-рано през уикенда, че Ферари не вървят особено добре на пистата Йонгам.

- Знаехме, че е ще е трудно състезание. Резултатите потвърдиха притесненията ни от петък, когато отбелязахме проблеми с гумите в дълги серии. Не беше изненадващо, че ни липсва скорост в квалификацията, тъй като ситуацията е такава от старта на сезона – за разлика от факта, че състезателното ни темпо не бе достатъчно добро. На старта не успях да задържа Заубер-а зад мен и това означаваше особено натоварено състезание по отношение на гумите. Случилото се с Фелипе в третия завой не беше проблем за мен. Продължих без това да повлияе на надпреварата ми. Сега трябва да мислим единствено за Сузука и да се опитаме да се върнем на подиума. [Себастиан] Фетел е далеч напред и не можем да очакваме чудеса от сега до края на шампионата. Второ място при конструкторите е може би по-реалистична цел, но няма да се откажем до последно – каза днес испанецът.

Маса обясни, че след старта решил да опита да спре по-късно, докато беше в група от борещи се за позиция болиди. След това свърнал надясно, за да избегне Мерцедес-а на Нико Розберг и заради това се завъртял.

- За щастие колата беше наред и трябваше да започна отначало от дъното на колоната. Благодарение на няколко маневри и изпреварвания успях да взема някакви точки и това е добре, като се има предвид как изглеждаха нещата малко след старта. Не бяхме конкурентоспособни – днес имаше три или четири по-бързи от нас отбора, включително Заубер. Надявам се това да се е дължало на пистата и че нашият болид ще пасне на Сузука – добави бразилецът.

                                                                                                                              clubs1.bg
« Последна редакция: Октомври 07, 2013, 10:39:34 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1312 -: Октомври 07, 2013, 10:35:38 pm »

Пожарната кола излязла по искане на ФИА, федерацията не очаквала да е пред колоната



Пожарната кола, която предизвика доста суматоха по време на Гран при на Корея, е излязла до искане на ФИА, признаха от международната федерация. Причината за появата й бе избухналият в пламъци Ред Бул на Марк Уебър, след като завъртелият се Адриан Сутил (Форс Индия) го отнесе извън пистата.

Пожарът в колата на австралиеца бързо стана толкова сериозен, че рейс директорът Чарли Уайтинг решил да изпрати допълнителен автомобил на мястото на инцидента. Той обаче смятал, че организаторите ще пратят някое от возилата, намиращи се на трети завой.

Вместо това излезе пожарната кола от завой 1 и се озова точно пред колоната болиди. Лидерът в надпреварата Себастиан Фетел обясни, че светлината на дисплея му, информираща за излизането на кола за сигурност, светела и затова той намалил. След това обаче видял, че автомобилът пред него очевидно не е сейфти кар.

Вследствие на инцидента ФИА поискаха доклад от организаторите за станалото. Смята се, че в бъдеще процедурите в такива случаи ще бъдат затегнати. Тъй като обаче маршалите предупредиха пилотите за присъствието на колата с бели знамена, според федерацията няма основание за санкции.

- Добре, че стана на такава част от пистата, където състезателите имат много време да реагират – коментира шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер. – Ако беше някъде, където колата не се виждаше, щеше да е по-драматично.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1313 -: Октомври 07, 2013, 10:37:06 pm »

Бианки и Пик с 10 места назад на грида в Япония заради трети предупреждения





Жул Бианки (Маруся) и Шарл Пик (Катерам) получиха санкция преместване с 10 места назад на стартовата решетка за Гран при на Япония, след като получиха трети официални предупреждения в Корея. Двамата са с едно и също провинение: неспазване на жълти знамена по време на надпреварата на пистата Йонгам.

За Бианки това е второ предупреждение за този уикенд. Стюардите вчера му отправиха такова заедно с преместване 3 места на грида заради възпрепятстване на Пол ди Реста (Форс Индия) в квалификацията. Първото бе на Силвърстоун, след като пропусна тегленето в събота следобед.

При Пик данните са показали, че е бил с 2 км/ч по-бърз при преминаването покрай жълти знамена в сравнение с предишни обиколки. Той пък пропусна меренето, когато бе извикан в петък на Йонгам, а преди това бе санкциониран заради опасно излизане пред Себастиан Фетел (Ред Бул) на Спа-Франкоршамп в Белгия.

Спортните правила постановяват, че три официални предупреждения водят до преместване с 10 места назад на стартовата решетка за следващия старт. Пръв такова наказание получи Марк Уебър след Гран при на Сингапур. В Корея австралийският пилот на Ред Бул даде трето време в квалификацията, но стартира от 13-та позиция.

Предупреждения на Йонгам получиха още Гийдо ван дер Гарде (Катерам) и Макс Чилтън (Маруся) – първи за тях. Останалите пилоти с по едно са Фернандо Алонсо, Валтери Ботас, Ромейн Грожан, Люис Хамилтън, Кими Райконен, Нико Розберг и Адриан Сутил.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1314 -: Октомври 07, 2013, 10:38:27 pm »

Гумите са такива, каквито поискаха от нас да ги направим, настоя Хембри



Пирели отново реагираха на критиките към гумите им, отправени този път след Гран при на Корея.

След острите думи на Фернандо Алонсо (Ферари) за това, че продуктът им не може да изкара пет километра, ако пилотът натисне на максимум от началото на обиколката, днес Марк Уебър (Ред Бул) изрази недоволство. Австралиецът заяви, че състезателите не са особено важни за доставчика и че износването на гумите е прекалено високо. Той бе зад Серхио Перес, когато предна дясна на Макларън-а експлодира и също спука гума, преминавайки през отломките.

Спортният директор на Пирели Пол Хембри снощи предложи Алонсо да отиде да пита Себастиан Фетел как използва гумите. Днес се извини на испанеца преди състезанието. Според Фернандо той не бил чул цялото му изявление и състезателят на Ферари прие жеста. Хембри обаче не бе щастлив от новите нападки след финала.

- Реакциите не са по различни от тази на Михаел [Шумахер] през миналата година например. Възможно е да говорим за различен подход – ако се налага да управляваш гумите, а не искаш да го правиш. Тогава имаш друга гледна точка. Няма нищо лошо в това. Ако ни бяха поискани гуми без износване и да не се правят спирания в бокса, такива щяхме и да направим – заяви той.

Според информация на Аутоспорт Уебър е бил при моторспорт шефа на Пирели след състезанието. Двамата говорили за ситуацията с гумите.

В надпреварата на пистата Йонгам най-натоварена бе предна дясна гума. Много от пилотите имаха грижи с нея. Фетел – той бе сред най-предупреждаваните за състоянието й – спечели надпреварата, като неговата стратегия бе с две спирания в бокса.

Всички състезатели започнаха състезанието със суперсофт с изключение на Даниел Рикиардо – той единствен предпочете медиум.

- Медиум доказа, че е идеална състезателна гума – повечето пилоти взеха този тип възможно най-скоро, като в началото на надпреварата отборите реагираха на стратегии, приложени от съперниците им. Изборът ни на смеси може би бе агресивен, тъй като суперсофт е перфектен за квалификация, а медиум – оптимален за състезание, но това бе в съответствие с молбата на много от екипите. Що се отнася до проблема с предна дясна гума на Перес, то успяхме да установим бързо, че е резултат от повреда, причинена при блокиране при спиране. Конструкциите са съвсем същите като използваните тук миналата година. Няма проблем, тъй като подобни грижи или спукани гуми са част от надпреварите – обясни Хембри.

Рикиардо направи най-дългата серия обиколки със суперсофт – 21. Дженсън Бътън издържа най-много с медиум – 33 тура.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1315 -: Октомври 07, 2013, 10:40:56 pm »

Рос Браун напуска Мерцедес и отива в Макларън?



Рос Браун ще напусне Мерцедес в края на настоящата година и може би ще се присъедини към Макларън, твърди в своя публикация немският Шпорт Билд.

Слуховете за това, че англичанинът ще си тръгне от Бракли, не са нови. По време на уикенда за Гран при на Италия обаче името му се свързваше с Уилямс. Тогава се говореше, че чрез сложна схема с прехвърляне на акции Браун ще получи дела на спортния шеф на Мерцедес Тото Волф от отбора от Гроув (възлизащ на 30%) и ще го оглави.

Името на англичанина сега се свързва с Хонда и завръщането на японската компания в спорта през 2015 г. Браун спаси тима на концерна при напускането от страна на производителя в края на 2008 г. Той откупи отбора на символична цена и през 2009-та Браун Гран при, както бе кръстен екипът – спечели титлите при пилотите (с Дженсън Бътън) и конструкторите.

Според публикацията в Шпорт Билд Браун уведомил Ники Лауда, който е председател на борда на Мерцедес F1, за решението си да напусне в Корея. Твърди се, че англичанинът не одобрявал напълно последните структурни промени в тима, включващи трикратния световен шампион в F1 и Волф.

Информация за напускането на Браун от Мерцедес се появи още в началото на 2013 г., когато се заговори, че в Бракли са привлекли Пади Лоу. Бившият технически директор на Макларън отиде в тима на щутгартския концерн и е смятан за наследник на Рос на поста шеф на отбора.

През последния час Мерцедес отрекоха информацията на Шпорт Билд.
- Няма решение в дългосрочен план. Това е ситуацията. И тя е такава от доста време насам – заяви Лауда.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1316 -: Октомври 07, 2013, 10:42:23 pm »

Пирели имат нужда от повече тестове според Доменикали



Пирели имат нужда от повече помощ от отборите от Формула 1, за да изпипат гумите си, смятат в отбора на Ферари.

Продуктите на италианската компания бяха подложени на нови критики по време на уикенда за Гран при на Корея. Фернандо Алонсо заяви, че са неиздръжливи и качеството им е на границата. Марк Уебър пък коментира след финала, че пилотите не са особено важни за доставчика, след като спука гума, преминавайки през остатъците от експлодиралата предна дясна на Макларън-а на Серхио Перес.

И двамата пилоти се срещнаха със спортния директор на Пирели Пол Хембри – Алонсо сутринта преди старта на пистата Йонгам, а австралиецът – след финала на надпреварата. Шефът на Ферари Стефано Доменикали е бил с испанския пилот на срещата и впоследствие заяви, че екипите трябва да помагат повече.

- Видяхме се, за да изясним въпроса, бях заедно с Фернандо. Хембри се извини и според мен трябва да гледаме напред. Важно е нещата да бъдат поправени. Важно е да се чуят думите на пилотите, за да могат те да си вършат по-добре работата. Важно е да имаме и гледната точка на Пирели, защото ако не им даваме възможност да тества, то не е коректно (да ги нападаме). Трябва да се правят тренировки, за да има добро шоу. Може да изкараш цял живот в симулатора и да не решиш проблемите с гумите, а и не само с тях. Гледайки към бъдещето, когато ще имаме напълно нова кола, трябва да помогнем на Пирели и да им осигурим повече тестове – обясни позицията си Доменикали.

Пол Хембри настоя след Гран при на Корея, че гумите са такива, каквито са били поръчани да се направят. Той повтори, че ако във Формула 1 искат спецификации, издържащи цяло състезание, доставчикът ще ги произведе.

На Йонгам екипите работих със смесите медиум и суперсофт, докато в края на тази седмица на Сузука ще имат на разположение медиум и хард.

- Сузука е от пистите, където се регистрират едни от най-високите нива на износване и деградация в целия календар. Причините за това са сравнително абразивната настилка и най-вече високото натоварване. Ето защо избрахме най-твърдите смеси от гамата си. Но не всичко идва от бързите завои – има и няколко сериозни спирания, както и по-тесни криви – коментира Хембри преди Гран при на Япония.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1317 -: Октомври 07, 2013, 10:43:44 pm »

Доминацията на Фетел отблъсква част от телевизионната аудитория, смята Хамилтън



Люис Хамилтън се опасява, че доминацията на Себастиан Фетел в тазгодишния шампионат на Формула 1 отблъсква част от телевизионната аудитория – подобно на безкрайните успехи на Михаел Шумахер с Ферари преди десетилетие.

Трикратният световен шампион спечели четвърта поредна победа в Корея и вече е с аванс от 77 точки в генералното класиране на първенството пред Фернандо Алонсо (Ферари). 26-годишният пилот е смятан за на практика сигурен носител на короната и за 2013-та, след като я взима и през последните три години.

- Той вече спечели. Освен ако не завърши всички останали надпревари, но дори и в такъв случай вероятно ще вземе титлата. Лично аз съжалявам за феновете, защото помня времето, когато Михаел Шумахер печелеше. Помня как се будех сутрин, за да гледам старта на състезанието и след това пак заспивах. Накрая се събуждах след финала, защото вече знаех какво е станало. Почти съм сигурен, че много хора правят същото сега – коментира Хамилтън.

Успехът в Корея бе осми за Фетел през този сезон (от 14 старта). Най-доминиращият му сезон досега бе 2011 г., когато спечели 11 победи. Единствено Шумахер има повече за един сезон – 13 през 2004 г. Михаел спечели пет поредни титли с Ферари от 2000 до 2004 г., като общо бе шампион 7 пъти. Наскоро той заяви, че не вижда причина Себастиан да не изравни рекорда му.

Победата на Фетел на пистата Йонгам като че ли дори остана малко на заден план покрай коментарите за гумите и критиките на Алонсо и Марк Уебър към Пирели. Германецът обаче може да стане шампион още на Сузука в неделя – там взе втората си титла през 2011 г. Той спечели в Япония и Индия през 2012-та. Единствената надпревара, в която не е побеждавал (от оставащите до края на сезона), е Гран при на САЩ. При дебюта на новото трасе до Остин (Тексас) през 2012 г. пръв стана Хамилтън.

Самият Себастиан заяви вчера, че се старае да не мисли за титлата, а да остане съсредоточен върху работата си старт за старт. Според него е важно да спечели шампионата и не толкова къде точно ще стане това.

Шефът на Ред Бул Кристан Хорнер пък каза от своя страна, че победите никога не са скучни.

- Да спечелим първата титла бе нещо специално, да я защитим – забележително, да запишем три успеха в шампионата – дори не мислехме, че можем да подобрим това. Така че ако успеем отново да ги защитим, то целият отбор ще е невероятно развълнуван. Да побеждаваш никога не става скучно. Всеки успех изисква огромни усилия от целия екип зад кулисите. Момчетата и момичетата в Милтън Кийнс и в момента се трудят. Ейдриан [Нюи] наблюдаваше сесиите от операционния център. Той присъства виртуално на надпреварата – точно както ако беше на питуола, макар да не седеше там – обясни Хорнер.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1318 -: Октомври 08, 2013, 07:57:25 pm »

Хамилтън: Фетел заслужава всички успехи, които постига



Люис Хамилтън реши да уточни какво е искал да каже с коментара си относно доминацията на Себастиан Фетел и Ред Бул в световния шампионат на Формула 1.

Споделеното от него мнение, че постоянните успехи на трикратния носител на короната в Гран при вероятно отблъскват част от аудиторията – подобно на триумфалната серия на Михаел Шумахер и Ферари отпреди десетилетие – предизвика поредица коментари. Това накара пилота на Мерцедес да вземе пак отношение по въпроса, което той публикува в Туитър акаунта си.

- Прочетох някои от историите и материалите за коментара ми спрямо Себ. Чувствам, че е необходимо да поясня мисълта си. Себ е страхотен шампион!! Не само това – той е невероятно човешко същество, забавен е и скромен. Заслужава всички успехи, които постига! Възхищавам се на отдадеността му и способността да се представя постоянно (на високо ниво) без грешки. Това отличава истинския шампион. Независимо какво вие и аз може да си мислим за колата му, в крайна сметка той върши перфектна работа. Аз съм благодарен, че имам шанса да карам по време на ера с толкова страхотни пилоти като него. Бог да ви благослови и дано изкарате изумителен ден! – написа Хамилтън.

Забележката за болида на Фетел вероятно ще предизвика нови коментари, след като историите от Сингапур утихнаха. Себастиан бе с такова темпо на уличното трасе, че се появиха слухове за тракшън контрол в неговия RB9, както и други теории за работата на автомобила. В Корея обаче германецът – макар да контролира надпреварата от старта до финала – не бе с толкова изявено превъзходство.

Междувременно Хамилтън защити и стратегическото решение на тима си да го оставят на пистата в края на втората му серия обиколки в надпреварата на Йонгам, въпреки че темпото му бе паднало значително. Той самият се оплака многократно от състоянието на гумите си (и най-вече предна дясна), но получи инструкция да остане на трасето. Шефът на Мерцедес Рос Браун обясни впоследствие, че екипът обмислил вариантите да го прибере за ранен стоп или да го остави да се опита да достигне първоначално планирания брой обиколки. Решението бе да остане на пистата.

- Трябваше да достигна определен тур. Нямаше да можем да направим 35 обиколки с тези гуми (във финалната серия). Е, не вярвахме, че ще успеем. В ретроспекция излиза, че сме можели да спрем рано и колата за сигурност щеше да помогне – излезе малко след това и щях да стигна до финала. Човек обаче никога не знае какво може да се случи – обясни и Хамилтън. – След като веднъж загубих време зад [Ромейн] Грожан, победата така или иначе беше невъзможна. След това всъщност се борех за втората позиция. И това приключи, когато гумите се износиха.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1319 -: Октомври 08, 2013, 07:58:38 pm »

Грожан е точно такъв, какъвто искаме да бъде, заяви Булие



Шефът на Лотус Ерик Булие заяви, че е доволен от реакцията на Ромейн Грожан по време на и след Гран при на Корея.

Френският пилот на тима протестираше, че е зад съотборника си Кими Райконен – бе изпреварен от него при своя грешка. От питуола обаче му казаха, че се състезава с финландеца, което допълнително изнерви Грожан. Многократните му радио съобщения не доведоха до инструкция от питуола Кими да го пусне, а след финала на надпреварата му бе казано да се усмихва на подиума и че въпросът ще бъде обсъден по-късно.

Малко след това Ромейн обясни, че приема решението на отбора си и разбира, че всъщност неговата грешка му е струвала позицията. Според Булие подобна демонстрация на чувства е съвсем нормална и той очаква състезателите му да са такива.

- Нормално е и го разбирам. Добре е да виждаме пилотите си недоволни от факта, че са втори и трети – точно това искаме. Те са състезатели и ще се съгласите с мен, че подобно нещо се очаква от тях. Да, Ромейн бе по-бърз, но това понякога не е достатъчно, за да спечелиш позиция. Вижда се, че вече шест състезания подред той дава същите резултати като съекипника си, когото взимаме за пример. Върши максимално добра работа, ако колата му не е на ниво. С добър болид стига до подиума. И в Сингапур щеше да е на почетната стълбичка, ако не беше проблемът с двигателя. И можем да кажем, че точно такъв Ромейн искаме. Справя се прекрасно. Поехме риск с него и той ни се отплати, както очаквахме – обясни Булие.

Директорът операции на пистата Алан Перман допълни, че Грожан с основание бе раздразнен от ситуацията.

- Пускали сме Кими да го задминава няколко пъти тази година. Но е ставало, когато сме имали достатъчно добра причина. На Нюрбургринг например смятахме, че Кими има шанс да победи [Себастиан] Фетел, а на Силвърстоун в средата на дистанцията Райконен бе значително по-бърз. Този път обаче нямаше реалистичен шанс да победим Фетел и затова ги оставихме да се състезават до края. Ромейн вероятно бе ядосан сам на себе си и затова му пратих съобщение накрая, за да го успокоя. Вече е съвсем добре. Може да се предположи, че по време на брифинга ни е имало известна истерия, но всъщност не стана нищо подобно. Той каза, че е наясно с допуснатата грешка и ще се поучи от нея. Кими извади късмет, но той сам стигна до позиция, в която да се възползва от този късмет. За отбора всъщност няма значение. Взехме много точки спрямо Мерцедес и Ферари, а това е страхотно – каза още Перман.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен