www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509236 пъти)

0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1275 -: Октомври 04, 2013, 07:00:53 am »

Хамилтън начело в първата свободна сесия в Корея



Люис Хамилтън (Мерцедес) бе най-бърз в първата свободна тренировка за Гран при на Корея. Втори и трети след него се наредиха пилотите на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър, като само тримата бяха с постижения под 1:40 мин за обиколка.

Хубаво време посрещна пилотите за тази тренировка – 21 градуса на въздуха, 31 на пистата. Според последните прогнози тайфунът ще пропусне трасето в неделя, но възможността за дъжд в деня на състезанието все още остава.

В началото всички направиха загряващи обиколки и се върнаха в боксовете. Пистата Йонгам почти не се използва за други състезания освен Формула 1 (има само една планирана допълнителна надпревара дори за уикенда на Гран при кръга) и бе доста мръсна в началото. Все пак Родолфо Гонзалес, който бе в кокпита на Жул Бианки, скоро се върна на трасето и даде първото време – 1:49.169 мин. В 23-ата минута той се удари и строши предното крило на болида на Маруся.

Отборите имат някои нови компоненти за уикенда в Корея. Ферари са с малки аероелементи и последната версия на изпускателната си система за F138. Макларън имат допълнителни компоненти на кутиите за радиаторите.

Уилямс планираха най-много нови неща: нови кутии за радиаторите, изпускателна система, модифициран под в задната част на колата, ново предно крило. Впоследствие стана ясно, че част от тях няма да бъдат използвани в Корея, тъй като производството възлизало на 400 000 британски лири, а изчисленията не показали достатъчно сериозен напредък.

Лотус са с болида си с дълга база. В отбора смятат, че той може да е с 0,2 сек по-бърз на обиколка, както и че е възможно да помага при управлението на гумите. Тимът от Енстън е един от най-добрите по отношение на работата с продуктите на Пирели (медиум и суперсофт за Йонгам), но продължава да работи в този аспект.

Основната обсъждана тема до началото на тренировките пък бе предимството на Ред Бул и Себастиан Фетел в Сингапур. По въпроса има няколко теории, а от тима категорично отхвърлиха предположенията, че в RB9 има нелегални системи. Самият Фетел заяви, че по принцип никога не очаква да доминира в който и да е състезателен уикенд. Кристиан Хорнер пък отбеляза, че трикратният световен шампион просто е направил великолепно каране в предходната надпревара и е извлякъл максимума от колата си.

32 минути след началото на тренировката на пистата излязоха и други пилоти, като Серхио Перес (Макларън) веднага свали времето до 1:42.922, а скоро го свали до 1:41.960 мин. Ферари, Ред Бул и Мерцедес все още изчакваха с излизанията след изтичане на почти половината време от сесията. Междувременно от Рено Спорт отбелязаха, че разходът на гориво на Йонгам е най-висок за сезона (единствено Спа е пред корейската писта по този показател) заради последния сектор.

Фелипе Маса се оказа със спукана предна лява гума още при първата си поява на пистата, докато съотборникът му Фернандо Алонсо оглави класирането с 1:41.437. Нико Розберг (Мерцедес) бе втори, на 0,061 сек зад испанеца. Фетел на свой ред излезе начело с 1:40.813 преди Розберг да си върне позицията, подобрявайки постижението му с 0,449 сек и сваляйки след това до 1:40.117. Задната част на Ред Бул-а бе със сериозно количество аеробоя. Люис Хамилтън, който малко по-рано се завъртя, но продължи, пръв слез под 1:40 мин за обиколка с 1:39.630. Марк Уебър го последва с 1:39.816 (+0,186). Маса все още бе в пита след едва 2 тура и без записано време, докато в Макларън се трудеха по задната част на болидите на Бътън и Перес. Алонсо пък смени носа и предното крило, както и Райконен, а Розберг се обади по радиото, че балансът на колата му е доста добър.

Маса най-накрая излезе 20 минути преди края на тренировката. Бразилецът се нареди в средата на класирането. Алонсо промени малко настройките си, търсейки по-добър баланс при променящите се условия на трасето. В последната минута Фетел излезе втори – на 0,037 сек зад Хамилтън. Уебър остана трети, следван от Розберг, Бътън, Алонсо, Ромейн Грожан, Кими Райконен (който катастрофира на самия финал), Перес, Маса и т.н.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1276 -: Октомври 04, 2013, 07:25:07 pm »

Хамилтън най-бърз и във втората тренировка на Йонгам



Люис Хамилтън бе най-бърз и във втората петъчна сесия на пистата Йонгам преди Гран при на Корея. Пилотът на Мерцедес бе с малко повече от десета от секундата по-бърз от Себастиан Фетел (Ред Бул) и с 0,124 сек пред съотборника си Нико Розберг.

Условията на трасето останаха чудесни и за вторите 90 минути, отредени за подготовка на отборите. Температурата на въздуха приближаваше предвидения максимум за деня от 25 градуса, а тази на трасето – прескочи 35-36 градуса.

По принцип във втората сесия работата започва от самото начало и тази не бе изключение. Първото време в таблицата се появи още в 4-ата минута – 1:45.027 мин на Жул Бианки (Маруся). Топекипите също не се бавиха. Фелипе Маса стартира веднага програмата си, след като загуби част от първата тренировка заради спукана гума. Себастиан Фетел бе на трасето още в 11-ата минута и моментално излезе пръв с 1:39.696. Сутринта само той, съотборникът му Марк Уебър и най-бързият в началните изпитания Люис Хамилтън дадоха време под 1:40 мин на обиколка. Малко по-късно трикратният световен шампион изпробва чисто ново задно крило за Ред Бул-а си.

В Лотус пък бяха поправили колата на Кими Райконен, който разби лявата й половина в края на предишната тренировка. Половин час след началото всички все още бяха с твърдия тип гуми за уикенда – медиум, но скоро започнаха сериите и със суперсофт. С меката смес бе ред на Хамилтън да излезе пръв (1:38.673), а съотборникът му Нико Розберг излезе втори с 1:38.797. Англичанинът определи обиколката, с която даде най-бързото време като „не най-добрата, но все пак ОК”.

Интересно бе сравнението между бързите турове на Хамилтън и Фетел след изтичането на час от 90-те минути при излизането на Себастиан със супесофт. Немският пилот бе с 0,3 сек по-бърз в първи сектор, но загуби 0,4 сек в следващите два. Изостана на 0,108 сек от Люис, като това бе второто по сила постижение. Междувременно Мерцедес започнаха дългите си серии обиколки – Хамилтън с медиум (и предно крило с по-малко натиск), а Розберг с гуми суперсофт.

- Мерцедес преживяха доста в последните надпревари. Хамилтън спечели в Унгария, но екипът се загуби в Белгия и Италия. Изглеждаха малко по-силни в Сингапур, но отново отидоха по-назад в състезанието. Колата е достатъчно бърза, просто изглежда пропускат нещо. Възможно е в търсенето на най-добрия компромис между квалификационна скорост и състезателно темпо да са сбъркали някъде. През първата половина на годината бе ясно, че трябва да подобрят болида си за надпреварите. Сега обаче изглежда са загубили скорост в събота без да спечелят достатъчно за неделя – коментира ситуацията в тима от Бракли техническият експерт на ВВС Гари Андерсън.

Той допълни, че настройките за корейската писта са доста сложни и изискват компромис за различните части на трасето.

Рейс инженерът на Фетел предупреди пилота си за сериозно износване на гумите. Германецът имаше и грижи с KERS-а си. Той се прибра в бокса, като предупредителните светлини за системата бяха включени, така че отборът провери каква и ситуацията.

Темпото на Фернандо Алонсо със суперсофт бе около 1:46.8, докато Райконен вървеше с 1:44. Фетел пък (също с меките гуми) бе само с десета от секундата по-бавен в осмия тур от поредната си серия в сравнение с началния от поредицата, като при него последните обиколки бяха в рамките на 1:46.6.

Хамилтън остана пръв до края на сесията, следван от Фетел, Розберг, Уебър, Маса, Ромейн Грожан, Алонсо, Райконен, Дженсън Бътън, Адриан Сутил и т.н.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1277 -: Октомври 04, 2013, 07:26:27 pm »

Уитмарш няма да убеждава противникови отбори за теста с Пирели в Остин



Оплакванията на противникови отбори относно възможността Макларън да направят тест с Пирели на пистата в Остин (Тексас) са нелогични, заяви шефът на тима от Уокинг Мартин Уитмарш.

Ръководеният от него екип няма да прави планираните изпитания. Макларън обмисляха да участват в пробите с болида си от 2011 г., за да помогнат на Пирели в развитието на гумите за следващия сезон във Формула 1. Идеята бе тестът да се състои преди Гран при на САЩ, но други тимове изразиха недоволство, тъй като смятат, че Макларън биха се сдобили с предимство за надпреварата в Остин.

При това положение от ФИА отказаха одобрение на сесията. Уитмарш не бе изненадан от оплакванията, но според него става дума за неправилно насочена параноя, която ще навреди подготовката на Пирели за 2014-та.

- Мисля, че тестове с колата от 2011 г. и – при цялото ми уважение към тях – Оливър Търви или Кевин Магнусен нямаше да са ни страшно полезни. Разочарованието не е чак толкова лошо, но Пирели наистина искаха да проведат тренировките. Те са изправени пред сериозно предизвикателство по отношение на задните гуми за догодина, а ние им отказваме шанс да работят по тях. Това определено не е добро – заяви Уитмарш.

Той допълни, че няма да се опитва да убеждава никого, след като бе заявил, че ще уважи мнението на останалите отбори:

- Питаха ме вече дали няма да се пробвам, да споря. Но всъщност няма значение, че говорим за колата от 2011-та или гумите за 2014-та – хората ще превърнат всичко в „Макларън получават предимство”. Така че става дума за възприятие. Разбирам позицията на ФИА. Не съм изненадан, но не намирам позицията (на други екипи) за рационална.

Помолен да коментира плановете за теста, шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че в съвременната Формула 1 ситуацията е такава, че дори с двегодишен болид може да се научи нещо допълнително.

- Според мен би било по-разумно изпитания да се провеждат след състезанието, а не преди него. След финала (на съответната надпревара) едни проби няма да имат директно влияние върху тазгодишния шампионат – допълни Хорнер.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1278 -: Октомври 04, 2013, 07:28:00 pm »

Хамилтън въодушевен от темпото на Мерцедес в свободните сесии



Люис Хамилтън бе въодушевен от темпото си в петъчните свободни сесии преди Гран при на Корея. Пилотът на Мерцедес бе най-бърз и в двете тренировки на пистата Йонгам. Съотборникът му Нико Розберг пък даде четвърто и трето време в изпитанията.

Англичанинът бе със стабилно темпо и в дълги серии, което допълнително го обнадежди за останалата част от уикенда. Той призна, че скоро не е бил толкова оптимистично настроен относно шансовете си в състезание.
- Това, мисля, бе най-добрият ни петък за цялата година. Определено чувствам, че базата ни за работа тази седмица е по-стабилна. Не помня кога за последно сме били толкова силни в първите тренировки. Наистина съм доволен от ситуацията понастоящем. Все още има какво да подобрим по колата, но изглежда сме конкурентоспособни – обясни Хамилтън.

Люис допълни, че всъщност няма кой знае какви промени – просто всичко се получило по-добре.

Розберг не бе съвсем убеден къде се намира Мерцедес като скорост, но се съгласи, че тимът има шанс за по-силно представяне в Корея.
- Ясно е, че Ред Бул са постоянно бързи. Но този път вероятно можем да ги предизвикаме – коментира Нико.

Той допълни, че днешното темпо на екипа му се дължи на продължаващото развитие на болида за 2013 г.:

- Ресурсите ни постепенно се изместват, разбира се, към проекта за догодина, но все още се трудим и по тазгодишния болид. Целта все още е да печелим състезания. Нещата изглежда вървят добре. Ред Бул ще са трудни за побеждаваме, но може би сме доста близо до тях. Не знам с колко гориво са карали днес, но определено ситуацията при нас изглежда по-добра в сравнение със Сингапур.

Розберг обясни още, че има известни грижи в дълга серия от обиколки с грейнинг на предните гуми, когато е със суперсофт. С медиум темпото не страда в поредица от турове.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1279 -: Октомври 04, 2013, 07:29:22 pm »

Битката с Мерцедес ще е много близка, смята Фетел



Себастиан Фетел вече заяви, че по принцип никога не очаква да доминира в който и да е състезателен уикенд.

След петъчните тренировки той отново каза, че представянето от Сингапур едва ли ще се повтори и че Мерцедес са реална заплаха в Корея.

Трикратният световен шампион бе с втори времена и в двете сесии на пистата Йонгам. Той изпробва ново задно крило на своя Ред Бул и предпочете да остане с него в голяма част от изпитанията. Темпото му в дълги серии обиколки пък бе сравнимо с това на Люис Хамилтън (Мерцедес).

- Като цяло съм доста щастлив – денят ни бе наред, но със сигурност има място за подобрения – повтори обичайния си за петък коментар Фетел. – Мисля, че този уикенд борбата с Мерцедес ще е много близка. В Сингапур се получи нещо изключително в много аспекти. Сега нещата са различни. Ясно е, че не знаем с какви количества гориво са останалите екипи, но 10 кг повече или по-малко не са чак толкова фатални, очевидно темпото е доста подобно. Ще има сериозна битка в утрешната квалификация, особено като се има предвид, че Мерцедес винаги вървят много добре в събота – обясни Фетел.

Съотборникът му Марк Уебър бе трети в първата и четвърти във втората тренировка в Корея. Той заяви, че трябва да се труди по баланса на колата си.

- В случая става дума повече за разбиране на гумите и да подобрим поведението им възможно най-много. Ще се трудим по баланса както в къси, така и в дълги серии, тъй като е ясно, че позицията ми ще се промени след квалификацията. Необходим ни е автомобил, който да е силен в първия сектор, за да може да изпреварваме там – коментира австралиецът.

Уебър получи третото си официално предупреждение след Гран при на Сингапур заради прибирането си в питлейна с болида на Фернандо Алонсо. Това означава преместване с 10 места назад на грида този уикенд на Йонгам.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1280 -: Октомври 04, 2013, 07:31:31 pm »

Бътън: Макларън са може би малко по-близо до Лотус



Макларън са може би малко по-близо до Лотус като темпо в Корея в сравнение с последните надпревари в тазгодишния шампионат на Формула 1, сподели Дженсън Бътън след свободните тренировки на пистата Йонгам.

Англичанинът и съотборникът му Серхио Перес записаха съответно девето и 12-то време в следобедната сесия.

- Пистата тук е сложна, особено в началото на уикенда. Не мисля, че се използва изобщо през останалата част от годината и е много хлъзгаво в началото на тренировките. Следобедната сесия обаче показа в по-голяма степен темпото ни. Натрупахме доста километри, въпреки че аз не успях да извлека най-доброто от суперсофта в най-бързия си тур. Мисля, че започнахме да разбираме характеристиките на отделните смеси доста добре. Може би сме малко по-близо до Лотус в сравнение с последните надпревари, но да видим какво ще ни донесе утрешният ден – заяви световният шампион за 2009 г.

По време на втората сесия механиците му трябваше бързо да фиксират превключвателя за баланса на спирачките в кокпита. Той се бе изместил сам при спиране и трябваше да бъде блокиран неподвижен. Бътън обаче заяви, че цялата операция почти не се е отразила на работата му.

Перес отбеляза, че е свършил всичко в програмата си за деня, но и че има работа по оптимизиране настройките на своя МР4-28.

- Трябва да пипнем реглажите за карането с твърдите гуми с много гориво, както и да се постараем да извлечем повече от меките с малко бензин. Трудно е да се балансира. Като цяло смятам, че сме в подобна позиция на тази от Сингапур: можем да влезем в точките, а това ще е добър резултат за нас – допълни мексиканецът.

Шефът на тима Мартин Уитмарш каза от своя страна, че някои посоки на работа във втората сесия са се оказали неправилни, но все пак пилотите са събрали полезни данни за по-нататъшните анализи.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1281 -: Октомври 05, 2013, 06:55:23 am »

Заубер с двигатели Ферари и през 2014 г.

Ферари ще доставя двигатели на отбора на Заубер и през 2014 г., след като компанията и тимът от Хинвил подписаха споразумение за дългосрочно техническо сътрудничество. Отборът ще получи от Ферари целия пакет за 2014 г.: 1,6-литровия V6 турбомотор, скоростна кутия и системата ERS.

2014-та ще е петата поредна година на съвместна работа на Заубер и Ферари, като най-добрите резултати на тима с тези двигатели бяха постигнати през сезон 2012 (4 подиума, а екипът се нареди на 6-то място в класирането при конструкторите). Ферари доставяха двигатели на Заубер и между 1997 г. и 2005 г.

- С радост удължаваме техническото си партньорство с Ферари, което ще отведе Заубер в новата ера на двигатели, започваща през 2014 г. С гордост удължаваме връзката си с тази високо ценена и известна марка и с нетърпение очакваме да започнем сезон 2014 със силен и надежден партньор като Ферари – коментира шефът на тима на Заубер Мониша Калтенборн.

Директорът на Ферари Стефано Доменикали пък каза, че новото споразумение укрепва отношенията между Ферари и Заубер, които работят заедно от много години.

Освен на Заубер Ферари ще доставя двигатели и на тима на Маруся през 2014 г.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1282 -: Октомври 05, 2013, 06:56:43 am »

Големите неизвестни за Гран при на Корея са времето и сейфти карът, твърдят Пирели



Големите неизвестни за Гран при на Корея са какво ще е времето през останалата част от уикенда и дали на пистата ще излиза кола за сигурност в неделя, убедени са в Пирели.

Гумите на италианската компания бяха с очаквано поведение в днешните свободни тренировки на пистата Йонгам. И в двете сесии най-бърз бе Люис Хамилтън (Мерцедес) – сутринта с медиум, а следобед със суперсофт.

И двете тренировки се проведоха при хубаво време, но за останалата част от уикенда прогнозата предвижда смесени условия.

- Отборите вече имат доста информация за медиум и суперсофт от Сингапур. Тази писта обаче е напълно различна от предходната – коментира спортният директор на Пирели Пол Хембри. – Тук е доста по-трудно да се разберат процесите на износване при различни количества гориво, а това е особено важно за определянето на стратегии. Пистата бе много мръсна в началото, но това бе очаквано. Въпреки хлъзгавата настилка отборите не страдаха особено от грейнинг и нямаше кой знае какви изненади като цяло. Това позволи на всички да изпълнят предварително начертаните си програми. Разликата между двете смеси е около секунда, като очакваме утре да намалее малко. Големите въпроси обаче засягат времето и колата за сигурност. Очаква се метеорологичните условия да са променливи, а има и доста голяма вероятност на трасето в неделя да се появи сейфти кар, а това може да промени цялата динамика на надпреварата. При такава ситуация е най-добре да разполагаш с колкото се може повече информация, затова работата в свободните тренировки е толкова важна.

Най-дългата серия обиколки с медиум в изпитанията днес бе 26 обиколки, а със суперсофт – 21.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1283 -: Октомври 05, 2013, 06:58:59 am »

Райконен: Ударих се, не беше нищо особено, случват се такива неща



Кими Райконен катастрофира в края на първата свободна тренировка за Гран при на Корея. Пилотът бе невредим, но болидът му Лотус бе с доста повреди.

Финландецът изтърва задната част на своя Е21 в последния завой на пистата и се удари в бариерата. Цялата лява част на колата бе потрошена (включително предно и задно окачване), но механиците успяха да я поправят навреме за втората сесия. Наложи се смяна и на двете крила.

На въпроса от питуола какво се случи Кими отговори в типично свой стил:
- Ударих се.

След тренировките Райконен допълни обяснението:
- Загубих задницата и това беше. Нищо особено. Случват се такива неща, но за щастие тимът поправи автомобила за следващите изпитания, така че не загубихме много време. След това имах проблем с управлението, който беше свързан с катастрофата (колата му занасяше надясно – б.р.). Екипът трябваше да оправи болида за кратко време и нямаше кога да се справят с този проблем преди началото на втората тренировка. Иначе поведението на автомобила бе доста силно – особено в дълга серия, така че това е добра новина за състезанието. Не върви точно както искам в къса поредица обиколки, така че има какво още да подобрим.

Ударът не се отрази на гърба на Райконен – той има грижи с него още от Сингапур. Пилотът призна, че положението в този аспект не е идеално, особено при бордюра на излизане от осми завой, поради което ще се опита да го избягва по-нататък през уикенда. Освен това разкри, че ще опита да направи нещо за гърба си след края на сезон - уточни, че не става дума точно за операция, но не даде повече подробности. В крайна сметка той остана с осмо време във втората сесия.

Ромейн Грожан направи доста промени по настройките си между двете тренировки, тъй като не бе съвсем доволен от сутрешното темпо. Нещата обаче не се получиха както трябва при него и балансът му не бе добър.

- Върнахме се към по-конвенционални реглажи за серия с меките гуми и болидът вървеше значително по-силно. Надявам се еволюцията на трасето да ни помогне утре. Половин секунда разлика спрямо най-бързите е доста сериозно изоставане. Затова смятам, че топ 5 е реалистична цел за квалификацията, но ще сторим всичко по силите си, за да ги догоним – допълни Грожан.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1284 -: Октомври 05, 2013, 07:00:28 am »

Силите са разпределени като в предходните уикенди, смятат във Ферари



В екипа на Ферари смятат, че силите за Гран при на Корея са разпределени като в предходните състезателни уикенди от световния шампионат на Формула 1.

Пилотите на тима Фернандо Алонсо и Фелипе Маса бяха съответно с десето и пето време във втората петъчна сесия на пистата Йонгам.

- Впечатленията са обичайните за петък, ще изчакаме до утре, за да видим как ще премине квалификацията. На тази писта аеродинамиката е от значение и поради това не очаквам кой знае какви изненади в сравнение с последните Гран при. Времената сочат ред, който е малко или повече същият като в предишните уикенди. Можем да очакваме да имаме грижи в надпреварата. Разликата в поведението на двата типа гуми не е толкова очевидна, колкото в Сингапур, но суперсофт определено са с много високо износване. Тепърва ще разберем колко еволюцията на трасето ще се отрази на представянето им – коментира Алонсо.

Маса загуби известно време в първата тренировка заради спукана гума, но следобед навакса с програмата си. Той обясни, че F138 върви добре и с медиум, и със суперсофт, като за меката смес впечатленията му бяха същите като на съотборника му.

- В първи тур с нови гуми се печели много в началото, след това се губи – също много. В дълга серия суперсофт са с по-сериозен грейнинг в сравнение с медиум. Днес е една петък и тепърва трябва да разберем какво е темпото ни спрямо съперниците. Видяхме, че Мерцедес и Ред Бул са много силни, но въпреки това се надявам болидът ни да е по-конкурентоспособен, за да имам възможност да се боря – допълни бразилецът.

Ферари направиха сравнителен тест на две предни крила и работиха по настройки за състезанието сутринта, а във втората сесия се съсредоточиха върху гумите.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1285 -: Октомври 05, 2013, 07:02:03 am »

Лотус ще останат с Е21 с дълга база през уикенда в Корея



Лотус решиха да продължат да работят с Е21 с удължена през останалата част от уикенда в Корея. Автомобилът се появи за първи път в Италия на пистата Монца, но тогава екипът от Енстън заложи на сигурно и пилотите Кими Райконен и Ромейн Грожан караха конвенционалната версия.

В отбора са убедени, че промените по болида носят достатъчно предимство, за да го използват на Йонгам.

На Монца (където двете версии дадоха абсолютно идентично време) Райконен коментира, че не чувства особена разлика. Днес Грожан заяви почти същото: той обясни, че не усеща кое точно в колата е стъпка напред. Предположи обаче, че това се дължи на липсата на паралелен тест с другия вариант на Е21.

- Наистина не чувствам някаква разлика. На хартия би трябвало този болид да е по-стабилен при висока скорост, но е трудно да се прецени. Нямахме възможност да направим паралелен тест, за да видим какви са разликите – заяви френският пилот.

Райконен призна, че катастрофата му в края на първата сесия не е помогнала за работата, но бе убеден, че върви в правилната посока.

- Мисля, че в крайна сметка настройките се получиха. Колата е добра и малко по-бърза – допълни Кими.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1286 -: Октомври 05, 2013, 07:03:33 am »

Фетел пръв в последната свободна тренировка



Себастиан Фетел (Ред Бул) бе най-бърз в последната свободна тренировка за Гран при на Корея на пистата Йонгам. Втори остана съотборникът му Марк Уебър, а трети бе Нико Розберг (Мерцедес).

Времето се задържа хубаво и за последния час подготовка преди квалификацията и състезанието (23 градуса на въздуха, 35 на пистата). Очаква се следобед да се заоблачи, когато пилотите ще водят битка за разпределение местата на стартовата решетка.

Още в самото начало Люис Хамилтън се обади на екипа си, че усеща вибрации в педала на спирачките и колата като цяло. Съветът бе да ги загрее и да провери какво ще се случи, но пилотът на Мерцедес обясни малко по-късно, че нещо определено не е наред, след което се прибра в пита. Механиците смениха спирачните дискове.

В Ред Бул пък настроиха болида на Марк Уебър така, че да се класира максимално напред в квалификацията, обясни шефът на тима Кристиан Хорнер. Австралиецът е с наказание преместване с 10 места назад на грида заради три официални предупреждения. Той бързо излезе начало при първото си излизане на трасето с 1:39.234 мин, следван от съотборника си Фетел (+0,354 сек), на когото бе съобщено, че трябва да подобри преминаването си на средния сектор. 20 минути след началото пилотите на Ферари, Макларън и Мерцедес все още си бяха в боксовете. Скоро и те бяха на пистата за първи серии с по-твърдите гуми за този уикенд – медиум.

Междувременно Фетел изпълни указанията на рейсинженера си Гийом Роклен и излезе пръв в класирането – 1:39.014 (с 0,22 сек по-добро постижение от това на Уебър). Трети бе Фернандо Алонсо с 1:39.303.

В средата на сесията Уебър си върна челната позиция (1:39.001), а Хамилтън даде трето време. Австралиецът продължи серията си и пръв слезе под 1:39 мин за обиколка (1:38.946). Фелипе Маса пък бе с нестабилна задна част на своето F138 и имаше проблеми в третия сектор от трасето. Алонсо също работеше по баланса. Хамилтън на свой ред излезе пръв, подобрявайки постижението на Уебър с 0,086 сек.

Първият пилот със суперсофт на Йонгам бе Уебър. Той сложи меките гуми 15 минути преди финала на тренировката и веднага бе най-бърз – 1:38.132, а след това свали до 1:38.018. Всички останали се прибраха в боксовете преди последните си серии, като изборът в края на сесията бе суперсофт. Фетел слезе под 1:38 – 1:37.881 (подобрение във времето с над секунда спрямо това с медиум). Във финалните минути обаче всички бяха на трасето и това повлия на обиколките на няколко пилоти. Розберг все пак успя да даде трето постижение (+0,437) след Фетел и Уебър. Четвърти бе Хамилтън, следван от Алонсо, Грожан, Маса, Кими Райконен, Нико Хюлкенберг, Дженсън Бътън.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1287 -: Октомври 05, 2013, 07:09:06 am »



Пилотите настояват за промяна в изискванията за минимално тегло

Уебър: Не съм ял от пет години!

В началото на седмицата започна да се говори, че пилотът Нико Хюлкенберг няма да има шанс да премине в Макларън, защото е прекалено тежък. В случай, че Серхио Перес не подпише договор за още една година с екипа от Уокинг, някой ще трябва да заеме мястото му, но това явно няма да е високият германец. Проблемът на Нико обаче не би бил само в Макларън.

Във Формула 1 има и други високи пилоти. Марк Уебър например, който ще напусне спорта в края на сезона, призна: "Не съм ял от пет години! Минималното тегло е прекалено ниско от години. Идеалният пилот сега тежи 60-65 кг".

Нико Хюлкенберг настоява асоциацията на Гран при пилотите да обърне внимание на проблема с изискванията за теглото на колите за следващия сезон. Догодина в сила ще влязат новите правила за двигателите и болидите ще са доста по-различни в сравнение с досегашните. Те ще са по-тежки, което означава, че теглото на пилотите в тях също ще играе голяма роля.

Отборите вече умуват върху дизайна на болидите си за 2014 и много от тях се оплакаха, че им е трудно да спазят изискването за 690 кг тегло на болида и пилота минимално тегло. Това означава, че високи пилоти Хюлкенберг ще бъдат преразглеждани от отборите, само защото са прекалено тежки. Нико смята, че правилата за 2014 трябва да вземат предвид по-тежките двигатели и те да не са за сметка на теглото на пилотите.

"Ситуацията е подобна на тази от 2009 година, когато се въведе системата КЕРС и пилотите трябваше да свалят много килограми. За съжаление аз съм си такъв - висок и следователно и по-тежък, но не тежа колкото другите пилоти. Не мога да го контролирам, но може би правилникът може да предвиди нововъведенията и да изискванията за тегло да се вдигнат малко, за да е по-справедливо. Наистина можеш да спечелиш предимство с разпределението на теглото, ако си с 10-15 килограма по-лек", обясни Розберг, който се надява въпросът да бъде разгледан от Асоциацията.

Директорът на Асоциацията Дженсън Бътън, който тежи 74 кг, също имаше проблем този сезон с влизането в позволените норми навреме, също е на мнение, че ситуацията трябва да се обмисли. "Това е голям проблем и не знаем колко зле ще е догодина. Това  определено крие опасности. Всяка година започваме с баласт и през годината, понеже добавяме части, теглото на колата се увеличава. На старта догодина няма да има баласт, а след това ще става и по-зле. Това определено се отразява негативно на по-тежките пилоти и е много нечестно да им се казва да свалят килограми, защото някои от нас вече не можем да махнем повече от себе си. Трябва да имаш кожа по кокалите си и малко мускули, за да караш Ф1 кола, така че наистина не е справедливо. Не виждам защо да не увеличим допустимото тегло с 10 кг. Така не би санкционирала половината стартова решетка за следващия сезон. Това може лесно да се промени, а би спасило пилотски кариери. Със сигурност е нещо, за което си заслужава да се натиска", обясни Бътън.

Тази година минималното тегло на колата с пилота трябва да е 642 кг. Догодина правилникът предвижда 690 кг заради допълнителната тежест на новия двигател и прилежащите му системи. Отборите също подкрепят искането на пилотите. Шефовете смятат, че е възможно да се направи промяна, защото иначе през следващия сезон по-тежките пилоти ще вредят на екипите си и по-леките ще имат предимство. Кристиан Хорнер, който не се притеснява за собствените си пилоти за 2014 - Себастиан Фетел и Даниел Рикардо, смята, че ситуацията наистина е несправедлива. "Теоретично за нас не е фактор, но би ни се отразило, ако имахме Марк Уебър или Нико Хюлкенберг. Би било фактор при подписване с Нико, а за пилот като него, не би трябвало да е така. Не би трябвало да бъде наказван за това, че е по-висок".

Шефът на Макларън допълни: "Лесно уравнение: средно всеки 10 кг са една трета от секунда. Ако имаш пилот, който тежи близо 80 кг, ще ти е трудно".

                                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1288 -: Октомври 05, 2013, 04:58:38 pm »

Фетел спечели полпозишъна за Гран при на Корея



Себастиан Фетел (Ред Бул) спечели квалификацията за Гран при на Корея и ще стартира утрешната надпревара на пистата Йонгам от първа позиция. Люис Хамилтън (Мерцедес) ще е до него на първа редица.

Марк Уебър с втория RB9 даде трето време. Той обаче ще е 13-ти на грида утре заради наказанието си.

Облак приближаваше пистата Йонгам малко преди началото на квалификацията, което се отрази моментално на температурата на пистата – тя падна до 33 градуса 5 минути преди началото на сесията.

Първото време бе дело на Естебан Гутиерес – 1:41.058. Топекипите избраха медиум за първите си бързи обиколки. Серхио Перес обаче сложи суперсофт на Макларън-а си в средата на Q1. Тимът от Уокинг има затруднения с настройването на МР4-28 на Йонгам.

Хамилтън оглави подреждането в този квалификационен сегмент (1:38.574), следван от Естебан Гутиерес, Марк Уебър, Себастиан Фетел, Фернандо Алонсо и т.н. Нико Розберг спука задна дясна гума и след това бе извикан в бокса на ФИА за мерене, така че Мерцедес го пратиха за още една серия, но със суперсофт. Кими Райконен и Ферари също взеха меки гуми, Ред Бул останаха с медиум. Всички бяха на пистата в последните минути с изключение на Хамилтън и Пол ди Реста се оплака на екипа си от трафика. В крайна сметка Райконен бе най-бърз в Q1 (1:38.341), а зад него се наредиха Розберг, Хюлкенберг, Алонсо, Даниел Рикиардо, Хамилтън. Фетел бе със седмо време, а Уебър – с 15-то. Общо само четирима пилоти използваха единствено медиум, за да прескочат първото препятствие.

Пилотите на най-малките екипи в F1 Катерам и Маруся бяха елиминирани в първия квалификационен сегмент, както и двата болида на Уилямс. Екипът има нови компоненти в Корея, макар и не целия първоначално планиран пакет, но те не помагат особено. Пастор Малдонадо обясни, че не е имал сцепление през цялото време. Новият технически директор на тима Пат Саймъндс допълни, че екипът не е успял да накара гумите да работят както трябва. Целият сезон на тима от Гроув не върви добре – досега отборът има една-единствена точка от проведените до момента 13 старта.

Форс Индия пък подадоха оплакване за задържане на Ди Реста по време на Q1 от Жул Бианки. Френският пилот на Маруся, който ще остане и догодина в тима, не се притесни особено от това. Той смята, че не е попречил на шотландеца.

В Q2 всички вече бяха с меките гуми. Пилотите на Ред Бул, Хамилтън, Грожан бяха с нови комплекти суперсофт в началото, останалите – с вече използвани. Фетел излезе пръв с 1:37.569 пред Люис и Уебър. В края на втората квалификационна част Райконен и Алонсо на свой ред направиха опити с нови гуми. Жан-Ерик Верн излезе в последния момент (той нямаше време до последните минути на сегмента).

- Изглежда е необходимо да направим втора серия с нови гуми – бе коментарът от Ферари.

На пистата Ди Реста получи съобщение да пропусне Фелипе Маса. Малко след това пилотът на Форс Индия се обади на екипа се, че се е опитал, но бразилецът просто не минал.

Фетел остана най-бърз пред Хамилтън и Уебър. В топ 10 влязоха още Нико Розберг, пилотите на Ферари, Лотус и Заубер. Състезателите на Макларън, Форс Индия и Торо Росо не продължиха в битката.

- Няма какво повече да направим. Колата е бавна през целия уикенд – заяви Адриан Сутил след прибирането си в питлейна, на което получи отговор, че за съжаление това е ситуацията в момента.

Петима пилоти имаха по два нови комплекта суперсофт за решителните 10 минути на Q3 – тези на Ред Бул и Мерцедес, както и Ромейн Грожан (Лотус). Уебър пръв започна бърза обиколка и записа 1:37.464. Фетел свали до 1:37.202. Хамилтън бе с трето време пред Грожан и Розберг. Ферари, Заубер и Райконен изчакваха в боксовете си.

Фетел бе сравнително доволен от представянето си при първото излизане, но смяташе, че би могъл да подобри времето си с около десета от секундата в десети завой. Немският пилот на Ред Бул не успя да го стори, но остана пръв. Хамилтън си подобри постижението и зае втората позиция пред Уебър. Грожан бе четвърти, следван от Розберг, Алонсо, Маса, Хюлкенберг, Гутиерес и Райконен.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1289 -: Октомври 05, 2013, 04:59:52 pm »

Макларън разчитат на по-силно представяне в състезанието



Пилотите на Макларън Серхио Перес и Дженсън Бътън не прескочиха Q2 в днешната квалификация за Гран при на Корея. Двамата записаха съответно 11-то и 12-то време, като ще преминат с позиция напред заради наказанието на Марк Уебър.

Мартин Уитмарш определи сесията като разочароваща, но повтори, че отборът е по-силен в надпреварите.

- Най-бързата ми обиколка не беше твърде лоша – коментира Перес. – Блокирах колелата в 15-ти завой, но не мисля, че това ми коства кой знае колко. Имаме добри настройки за утре, а освен това сме с по-дълга седма предавка, надявайки се това да ни позволи да направим повече изпреварвания. Очаквам вълнуващо състезание. Наистина ни трябват точки и мисля, че сме в добра позиция да запишем актив.

Бътън от своя страна се оплака, че е попаднал в трафик в решителната си серия на трасето.

- В най-бързия си тур загубих десета и половина зад Кими [Райконен] в 11-ти и 12-ти завой. Доста е разочароващо: това са бързи криви, а когато си толкова близо до колата пред теб, обиколката ти е съсипана. Трудно е, тъй като повечето завои са слепи, но всички имаме радиа и би трябвало да знаем къде са останалите пилоти. Иначе съм почти сигурен, че щях да се класирам в топ 10. Все пак има и положителни неща за утре – останаха ни нови гуми. Първите няколко тура ще са увлекателни. Надявам се да напреднем утре – обясни англичанинът.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен