www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509250 пъти)

0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1290 -: Октомври 05, 2013, 05:01:09 pm »

Заубер с най-добър квалификационен резултат през сезона досега



Заубер постигнаха най-добрия си квалификационен резултат през сезон 2013 г. във Формула 1, след като и двата болида на тима се класираха в топ 10.

Нико Хюлкенберг и Естебан Гутиерес за първи път заедно участваха в Q3. Те дадоха осмо и девето време, но ще преминат с позиция напред на грида (заради наказанието на Марк Уебър).

- Денят премина наистина добре. Всичко в Q1 и Q2 беше като по часовник. Бързата обиколка в Q3 също бе на ниво, но се получи по-трудно. Изоставах с 4 десети от секундата спрямо времето си в Q2 и сцеплението не бе същото като в предходния сегмент – разясни Хюлкенберг. – Седма позиция на старта е много положителен резултат и можем да очакваме с нетърпение надпреварата. Колата вървеше чудесно в дългите серии обиколки вчера и съм уверен, че можем да задържим тази позиция утре. Но не бива да забравяме колко силни са момчета пред нас и че Макларън са зад нас.

Гутиерес се радваше на постижението си, тъй като за първи път кара на Йонгам. Това е второ поредно класиране за него в Q3 след десетото място в Сингапур.

- Чувството е прекрасно, тъй като се трудих упорито за такова подобрение. Състезанието ще е интересно. Температурата на пистата се промени в Q3 и имах известни грижи с баланса на колата си и сцеплението на предните гуми – добави мексиканецът.

Шефът на тима Мониша Калтенборн заяви от своя страна, че всички в екипа са радостни от резултата, демонстриращ напредъка на колата, както и от факта, че и двамата пилоти използваха потенциала на болидите си. Последните новости по С32, донесени в Корея, по принцип бяха планирани за Индия. Оптимизирането на работните процеси в Хинвил обаче позволи те да бъдат произведени и доставени по-рано и дават резултати.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1291 -: Октомври 05, 2013, 05:03:14 pm »

Фетел изненадан от скоростта си в първи сектор; Уебър: Трябваше да мислим за утре



Себастиан Фетел спечели трети пореден полпозишън днес на пистата Йонгам, след като бе пръв в квалификациите в Италия и Сингапур. Трикратният световен шампион отново заяви, че и надпреварата ще е сериозна битка с Мерцедес.

- Според мен нещата са доста близки, както се и видя. Направих много, много добър тур в Q3 при първия си опит. Знаех, че ще е трудно да подобря времето си, но опитах пак. При второто излизане обаче настигнах Кими [Райконен] в загряващата обиколка и след това бях прекалено близо. Не беше идеална ситуация, но за щастие първата обиколка бе достатъчна – заяви немският пилот на Ред Бул.

Той допълни, че Мерцедес очаквано са били много силни в квалификацията. Според него съперниците се чувстват определено удобно в средния сектор на пистата:

- Малко е изненадващо, че тази година вървим много добре в първата част на трасето, където има основно прави. Колата върви чудесно през двата завоя там. Изглежда сме бързи и на правите, а това винаги помага в състезанието. В тази секция най-лесно се наваксва време. Затова мисля, че сме намерили правилните реглажи за уикенда.

Фетел не се притеснява, че може да вали по време на надпреварата – заяви, че това не би било кошмарна ситуация.

- Имаме гуми за мокро в гаража. Говори се за сериозен вятър, но откакто пристигнах в сряда – а тогава духаше много – той като че ли утихна. Мисля, че тайфунът си смени посоката и утре условията би трябвало да са наред, независимо дали е сухо или не. Най-важното е, че си свършихме работата днес – допълни той.

Скоростта на Марк Уебър в квалификацията пък бе повлияна от настройките на болида му, направени заради наказанието на пилота – преместване с 10 места назад на грида. Австралиецът даде трето време, но ще стартира от 13-та позиция. Според него той можеше да е по-бърз, но RB9 е с реглажи, които да му позволят да си пробие път в колоната утре.

- Трябваше да мислим за състезанието – за предавки и всякакви подобни неща. Опитахме се да вземем предвид всичко през уикенда, знаейки, че ще отида назад. Иска ти се да имаш колкото се може повече аеропритискане и супер максимална скорост, но не е възможно. Наложи се да отнемем малко от темпото на болида – сравнително доволен съм. Можех да съм две позиции напред – 11-ти вместо 13-ти, но битката в квалификацията бе наистина сериозна. Ще се опитаме да наваксаме в надпреварата – коментира Марк.

Според него RB9 определено е подобрен в сравнение с вчерашния ден, дори като се имат предвид по-различните условия в събота.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1292 -: Октомври 05, 2013, 05:04:42 pm »

Мерцедес все още имат надежда да се борят с Ред Бул, смята Хамилтън



Все още има надежда Мерцедес да водят битка с Ред Бул и Себастиан Фетел в Корея, смята Люис Хамилтън. Английският пилот на екипа от Бракли обясни на какво ще разчита в състезанието на пистата Йонгам след квалификацията, в която даде второ време.

Според Хамилтън състезателното темпо на F1 W04 е достатъчно силно и се надява да има шанс да се бори утре.

- Ще натисна колкото мога повече, за да изпреваря Себастиан. Преди време бях на полпозишън и той ме задмина на старта – надявам се да му го върна! Темпото в дълга серия не е лошо и се надявам положението да е същото в състезанието. Щастлив съм, че автомобилът е конкурентоспособен – момчетата свършиха страхотна работа, за да сме толкова напред. Доволен съм от представянето ни досега през уикенда, а ни предстои още работа. Тук е трудно да се изпреварва, но предполагам, че ще ми се наложи да опитам – обясни Люис.

Световният шампион за 2008 г. смята, че е извлякъл максимума от автомобила си днес.

- Знаем, че времето малко ще се промени утре, но нямам претенции какво ще е. Предпочитам да караме на сухо, но да видим какво ще ни донесе денят – каза още Хамилтън.

Нико Розберг призна, че така и не е намерил оптимален баланс за колата си и това е причината, поради която бе разочарован от резултата си (пето време и четвърта позиция на грида вследствие санкцията на Марк Уебър).

- Първият сектор на трасето е добър за изпреварвания, дано имаме възможности за това в първите обиколки. Ред Бул обаче изглежда имат предимство като цяло. Ако направя добър старт като в Сингапур, то подиумът е възможен, като се има предвид темпото ни от дългите серии в петък – допълни Нико.

Шефът на тима Рос Браун сподели, че местата на двамата му пилоти отразяват конкурентоспособността на Мерцедес на корейското трасе.

- Люис бе доволен от баланса в квалификацията и извлече почти всичко от колата. Нико не се чувстваше толкова комфортно и това се отрази на време му. Представянето ни с повече гориво от петък изглеждаше доста силно и на тази база можем да направим прилична надпревара – допълни той.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1293 -: Октомври 05, 2013, 08:26:11 pm »

Бианки наказан с преместване с 3 места назад на грида



Жул Бианки бе наказан с преместване три места назад на стартовата решетка за Гран при на Корея заради задържане на Пол ди Реста по време на квалификацията.

Шотландският пилот на Форс Индия се оплака по радиото от трафика в сесията. От отбора му отговориха, че вече са се обърнали към ФИА. Бианки обаче е 21-ви в подреждането, така че ще отиде последен на грида. Съотборникът му в Маруся Макс Чилтън ще премине една позиция напред.

Стюардите на надпреварата в Корея прецениха, че Бианки не е последвал съвета на отбора си да пропусне Ди Реста в Q1. В решението им се казва:

- Пилотът на кола №22 (в загряваща обиколка) е получил предупреждение по радиото за приближаването на кола №14 (в бърза обиколка), но е решил да остане на траекторията си, за да започне свой бърз тур. Стюардите смятат, че кола №22 е можела спокойно да пропусне кола №14 преди началото на бързата си обиколка.

Френският пилот получи и официално предупреждение – второ за него този сезон. С две такива санкции е и Шарл Пик (Катерам). При три наказанието е преместване 10 места на грида за следващия старт.

- Изглеждаме успяваме да се задържим близо до Катерам, въпреки че разликата бе по-малка в сутрешната тренировка. Надявам се утре да направим хубава битка въпреки наказанието. Подобрихме сериозно баланса на болида, но нямахме шанс да демонстрираме това в квалификацията. Определено се чувствам по-уверен за състезанието – коментира самият Бианки.

Ди Реста от своя страна заяви, че в последното няколко състезателни уикенда е проличало къде е проблемът на Форс Индия в момента – обиколките с малко гориво.

- Не постигнахме максимално добри настройки за квалификацията, тъй като се съсредоточихме повече върху темпото за надпреварата – както направихме и в Сингапур. Дано този подход ни се отплати утре, тъй като в дълги серии представянето и износването на гумите изглеждаха много добри. Целта ни ще са точките. Бианки попречи на обиколката ми (в Q1). Все пак прескочихме първия сегмент – каза още шотландецът.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1294 -: Октомври 05, 2013, 08:32:09 pm »

Алонсо: Мисля, че този уикенд не сме особено силни



Като очакван определиха във Ферари резултата си от квалификацията за Гран при на Корея – шесто и седмо време за Фернандо Алонсо и Фелипе Маса (които ще станат пета и шеста позиция на грида утре).

- Днешното класиране отразява очакванията ни – обясни техническият шеф Пат Фрай. – Знаем какъв е потенциалът ни. Опитахме да напаснем колата към характеристиките на пистата. В първия сектор вървим добре, но от средата на втория до края на обиколката имаме проблеми, особено с меките гуми. Не беше лесно да намерим правилния баланс.

Алонсо направо предупреди, че Скудерията може и да не се справи толкова добре в надпреварата, колкото в други състезания от подобни позиции на стартовата решетка.

- Мисля, че този уикенд не сме особено силни. Имахме някои проблеми със състезателното темпо, които отбелязахме вчера. Затова не съм чак такъв оптимист относно надпреварата или възможността да завършим на подиума. Не се справихме с проблемите ни с гумите (най-вече с грейнинга) и ако натиснеш повече в първия сектор, почти рискуваш да не завършиш обиколката. Трябва да намерим правилния компромис, за да издържат толкова, колкото са предвижданията на инженерите, защото идеалната стратегия все още е с две спирания. Но ще дадем най-доброто от себе си. Дистанцията до първи завой след старта е кратка, така че атаките ще са в трети и четвърти завой. Тук винаги се случва нещо, да видим какво можем да сторим – обясни Фернандо.

Испанецът каза още, че като се има предвид как вървят Ферари на сухо, то дъждът би могъл да попромени нещата:

- Нямаме какво да губим. Дори да разполагаме с малко време за адаптация, трябва да сме готови за такъв вариант.

Маса се надява F138 да върви по-добре в състезанието, но и той е на мнение, че утре на Ферари няма да им е леко.

- Не се борим само с Ред Бул и Мерцедес. Един от Лотус-ите е пред нас, други коли са много близо, като Заубер например. Битката е с доста екипи. Иначе не мога да съм доволен от такъв резултат в квалификацията, тъй като очаквах да сме по-близо до съперниците ни в сравнение със Сингапур. Не се получи така – Ред Бул и Мерцедес са значително по-бързи, а и ние не успяхме да извлечем максимума от колата. Утре се надявам да сме по-конкурентоспособни. Износването на суперсофт с нашия болид е доста високо, докато при други коли не е така сериозно – добави бразилецът.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1295 -: Октомври 05, 2013, 08:38:28 pm »

Допуснах грешка в Q3, призна Райконен



Грешка остави Кими Райконен с десето време в квалификацията за Гран при на Корея, призна самият пилот.

Финландецът блокира колелата на влизане в десети завой, отвори прекалено кривата и изтърва точката на спиране. Същото се случи и в 12-ти, след което той се отказа от последния си опит и остана десети.

- Допуснах грешка с единствения си комплект нови гуми в Q3 и знаех, че обиколката е съсипана. Така се случва понякога. Очаквам утре нещата да са по-добре. Или поне по-добре в сравнение с последната надпревара, по време на която се борех през целия уикенд с предната част на болида ми – обясни Кими, който бе най-бърз в Q1, но след това пак имаше грижи със сериозна нестабилност на предницата на Е21. – В крайна сметка ще стартирам от девета позиция. Но имайки предвид темпото ни в дълга серия обиколки, би трябвало да направим по-силно състезание. Необходимо е, разбира се, да видим и какво ще е времето.

Ромейн Грожан вървеше по-силно от съекипника си – неговият резултат бе четвърти, а на грида на пистата Йонгам ще е трети. Французинът сподели, че целта е била Лотус да се борят с Мерцедес и са я постигнали.

- Ред Бул са си бързи, така че да сме сравнително близо до тях като времена не е зле. Да преминеш с позиция напред на стартовата решетка заради наказание на друг пилот не е начинът, по който искаш да вървиш напред, но и аз съм се справял с такива ситуации – те са част от спорта. Това, разбира се, е предимство за нас и означава, че ще потегля от чистата страна на пистата – допълни Грожан.

Директорът операции на пистата Алан Перман отбеляза, че френският пилот премина Q1, използвайки само медиум, което му остави два нови комплекта софт за Q3. Само състезателите на Ред Бул и Мерцедес постигнаха същото в сесията.

- Кими не разполагаше с лукса да има на разположение две серии във финалния сегмент, а решителната му обиколка не премина според очакванията. На това трасе може да се изпреварва с DRS. Не е най-лесната, но не е и най-трудната писта по отношение на задминаванията. Утре гумите ще са особено важни – особено предна дясна, която се натоварва много – каза още Перман.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1296 -: Октомври 05, 2013, 08:42:32 pm »
Стартовата решетка за утрешното Гран при на Корея:

1   Себастиан Фетел   Ред Бул - Рено   
2   Люис Хамилтън   Мерцедес AMG   
3   Марк Уебър   Ред Бул - Рено   
4   Ромен Грожан   Лотус - Рено   
5   Нико Розберг   Мерцедес AMG   
6   Фернандо Алонсо   Ферари   
7   Фелипе Маса   Ферари   
8   Нико Хюлкенберг   Заубер - Ферари   
9   Естебан Гутиерес   Заубер - Ферари   
10   Кими Райконен   Лотус - Рено   
11   Серхио Перес   Макларън - Мерцедес      
12   Дженсън Бътън   Макларън - Мерцедес      
13   Даниел Рикардо   Торо Росо - Ферари       
14   Адриан Сутил   Форс Индия - Мерцедес       
15   Пол ди Реста   Форс Индия - Мерцедес       
16   Жан-Ерик Верн   Торо Росо - Ферари   
17   Валтери Ботас   Уилямс - Рено           
18   Пастор Малдонадо   Уилямс - Рено           
19   Шарл Пик   Катерам - Рено       
20   Гиедо ван дер Гарде   Катерам - Рено       
21   Жул Бианки   Марусия - Косуърт           
22   Макс Чилтън   Марусия - Косуърт   

                                                                                                                по данни от formula1.sportal.bg

Вследствие на наложеното наказание на миналото Гран при, Уебър слиза с 10 места надолу!
« Последна редакция: Октомври 06, 2013, 04:51:30 am от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1297 -: Октомври 06, 2013, 03:44:39 am »

Пирели са разочаровани от пропадналия план за тест с Макларън



Пирели са разочаровани от пропадналия план за тест с Макларън на пистата в Остин (Тексас). Доставчикът на гуми за Формула 1 имаше намерение да работи по продуктите си за 2014 г. с екипа от Уокинг. Тимът щеше да използва болид от 2011 г.

ФИА обаче не одобри теста поради несъгласието на други F1 тимове. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер например заяви, че в съвременната Формула 1 всяко излизане на трасе – дори с двегодишен автомобил – може да донесе предимство.

От международната федерация пък вече се занимаваха надълго и нашироко с един нерегламентиран тест – този на Пирели и Мерцедес на пистата Каталуния. Макларън обаче бяха заявили, че така или иначе ще се съобразят с мнението на останалите отбори.

При това положение италианската компания търси алтернативен вариант, заяви спортният й директор Пол Хембри. В Пирели обаче не са щастливи от развитието на ситуацията, тъй като се опитват да се подготвят максимално добре за следващия сезон.

- Ще е подценяване, ако кажа, че положението очевидно не е идеално. Разбрахме за възраженията от страна някои отбори. Това е част от процеса, когато се стараеш да не прекрачваш никакви граници. Особено след теста с Мерцедес. Затова има процедура за одобрение при съответните причини. Налага се да приемем ситуацията и да търсим друго решение – заяви Хембри.

Едно от големите предизвикателства за Пирели за догодина ще са задните гуми. Липсата на помощ в това отношение разочарова Хембри. Той се оплака и по-рано през сезона, че отправените към отборите молби за съдействие обикновено остават без отговор.

- Според мен никой все още не е напълно наясно какво ще е положението. В данните от екипите има сериозни разлики. Ще ни е необходимо може би още едно проучване след месец. Вероятно се сещате обаче, че няма да получим най-точната информация заради царящата в F1 параноя – допълни Хембри.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1298 -: Октомври 06, 2013, 03:50:35 am »

Барикело няма да кара за Заубер, заяви Калтенборн



Рубенс Барикело няма да кара за Заубер, заяви категорично шефът на швейцарския екип Мониша Калтенборн. Само преди дни тя потвърди, че има разговори между отбора и бразилския пилот, но сега бе категорична, че те не са били за място в екипа през 2014 г.

Слухове за евентуално завръщане на Барикело във Формула 1 се появиха и засилиха през последната седмица. Дори се говореше, че той може да кара в домашната си Гран при на пистата Интерлагос за Заубер – нещо, което Калтенборн отхвърли като възможност още в четвъртък. След квалификацията днес тя доуточни, че предишният й коментар бил продиктуван от уважение към 41-годишния пилот.

- Изключвам възможността той да кара за нас. Може би е най-добре да сме ясно относно това. Уважавам много Рубенс, но просто не сметнах, че ще е правилно да отсека: „Не, няма да говорим” – обясни Калтенборн.

Според непотвърдена информация Барикело, който кара във Формула 1 до края на 2010 г., разполага със спонсорски бюджет от порядъка на $15 млн. Освен това не крие желанието си да се върне.

- Много неща се казаха тази седмица за възможно връщане в F1. Истината е: ако има възможност, ще се възползвам – написа бразилецът в Туитър акаунта си.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1299 -: Октомври 06, 2013, 03:56:32 am »

Алонсо критикува гумите; Хембри: Да попита скоро четирикратния шампион как се използват



Фернандо Алонсо критикува остро гумите на Пирели след квалификацията за Гран при на Корея, заявявайки, че не могат да изкарат и 5 километра.

Двукратният световен шампион даде шесто време в сесията, като ще стартира пети заради санкцията на Марк Уебър. Той заяви, че Ферари не вървят особено добре на пистата Йонгам, но смята за неприемливо пилотите да са принудени да пазят гумите и в бързите си обиколки.

- Тези гуми не могат да изкарат и пет километра. Качеството им е на границата. Положението е също за всички ни, но съм сигурен, че ако натиснеш на 100% от началото на обиколката, няма да издържат 5 километра. Това не помага особено и не е нормално, а и не е приятно да караш така в около 95% от тура. Не виня гумите. Но те не са добри. Всички го виждаме с очите си. Ето Заубер например – отпадаха в Q1, докато не сложихме гумите (с конструкция) от 2012 г. и сега и двете коли са в Q3. Промяната беше голяма и се отрази крайно зле на Ферари и Лотус – заяви Алонсо.

Кими Райконен също спомена гумите след квалификацията. Той обясни, че има повече проблеми с предната част на своя Е21 след промяната в тях.

- Аз лично определено вървях по-добре с предишните гуми. Трябва да намерим начин да оправим нещата, тъй като това ни се отразява твърде зле в квалификациите напоследък. Сигурен съм, че ще измислим нещо. Обикновено в състезание нещата са по-добре – обясни финландецът.

Думите на Алонсо обаче предизвикаха реакция от страна на Пирели, чийто моторспорт директор Пол Хембри също бе доста остър:

- Алонсо, разбира се, е един от големите F1 състезатели. Затова е разочароващо да чуем такива коментари и под очакваните от такъв шампион стандарти. Мога само да предложа да отиде да попита пилота, който скоро ще е четирикратен носител на короната, как да извлича най-доброто от същите гуми.

Пирели имаха сериозни грижи по време на сезон 2013 г., през който критиките към гумите не утихнаха като в предишни години. Разслояване на задни гуми, спуканите на Силвърстоун, тестът с Мерцедес на пистата Каталуния създадоха особено напрегната обстановка около доставчика. В крайна сметка спецификациите бяха променени и настоящите са с конструкция от 2012 г., но със смесите от 2013-та.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1300 -: Октомври 06, 2013, 06:38:12 am »

Себ: Тайфунът няма да ме спре

Фетел похвали Хамилтън



"Няма значение дали утре ще вали или не. Не е много ясно дали тайфунът ще ни донесе дъжд по време на състезанието, но ако се случи, сме подготвени за това. Ние си свършихме работата днес, а за утре в гаража имам няколко чифта мокри гуми", заяви първенецът в днешната квалификация за Гран при на Корея - Себастиан Фетел.

Световният шампион е доволен от днешния си резултат. Пилотът на Ред Бул успя да победи основния си конкурент в съботните тренировки Люис Хамилтън.

"Направих перфектна първа обиколка, която знаех, че ще е много трудно да я подобря. Пробвах да го направя, но започнах много близо до Кими Райконен, нямах време обаче да си оставя нужната дистанция и нещата просто не се получиха. За щастие времето ми беше достатъчно да се преборя с много бързия Хамилтън", сподели Фетел.

                                                                                                                               topsport.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1301 -: Октомври 06, 2013, 02:23:43 pm »

Фетел с осма победа за сезона – спечели Гран при на Корея



Себастиан Фетел (Ред Бул) спечели осма победа за сезон 2013 г. във Формула 1 – трикратният световен шампион взе и Гран при на Корея. Втори и трети финишираха пилотите на Лотус Кими Райконен и Ромейн Грожан.

Сутринта преди надпреварата имаше леко преваляване, но нищо сериозно, така че се очакваше състезанието да премине на суха писта, както и стана. Все пак бе облачно и макар температурата на въздуха да бе 27 градуса, тази на пистата бе 29 – най-ниската през целия уикенд. Даниел Рикиардо (Торо Росо) единствен от всичките 22 пилоти бе избрал да тръгне от старта с гуми медиум. Всички останали бяха с меката смес – суперсофт.

Фетел поведе уверено от полпозишъна си на пистата Йонгам, докато зад него настъпи истинска драма. Ромейн Грожан изпревари Люис Хамилтън, англичанинът се опита да си върне позицията, но не успя. Фелипе Маса пък се завъртя и едва не удари съотборника си Фернандо Алонсо. Розберг зае четвъртата позиция, следван от Хюлкенберг и Алонсо. Кими Райконен изпревари Рикиардо в четвъртия тур и зае седмото място. Малдонадо се оказа големият печеливш от старта и след първите няколко тура вече бе девети пред Уебър, Перес и т.н.

Бътън и Сутил се обадиха на екипите си, че имат повреди по предните крила. От Макларън отговориха на Дженсън, че това влияе на температурата на спирачките и трябва да спре за смяна, което той стори (слагайки и комплект гуми медиум). Същото стори и пилотът на Форс Индия, както и Естебан Гутиерес.

Начело Фетел бе с почти 3 секунди преднина в 7-ата от общо 55 обиколки. Малко след това получи предупреждение, че предна дясна гума (най-натоварената на корейската писта) е износена и трябва да внимава.

Планираните спирания в бокса започнаха в 10-ия тур. През пита преминаха Алонсо и Хамилтън. Грожан стори същото в 11-ия тур, стъпвайки извън трасето при влизането в питлейна. Фетел също смени гуми, както и Райконен, което изведе Уебър пръв преди и той да отиде за нов комплект. Предпочитаната смес при първите боксове бе медиум. След тези боксове редът бе Фетел, Грожан, Хамилтън, Рикиардо (без бокс), Розберг, Хюлкенберг, Алонсо, Райконен, Уебър, Бътън и т.н. Стюардите наказаха Гийдо ван дер Гарде (Катерам) за избутване на Жул Бианки (Маруся) от пистата и разследваха инцидент между Перес и Ди Реста (в 4-ти завой по време на 12-ата обиколка). Рейсинженерът на Фетел Гийом Роклен му се обади, че авансът е добър (малко под 3 секунди). В Ред Бул смятаха, че Грожан може да изкара по-дълго с гумите от Себастиан, но не бяха съвсем наясно какво може да стори Хамилтън.

Проблеми с гумите имаше и Бътън. Макларън се опитваха да се придържат към стратегията с два бокса, но обмисляха вариант и с три. Уебър пък получи съобщение, че грейнингът на гумите на Алонсо се е изчистил и се очакваше същото да се случи и при австралиеца. Фернандо притискаше Хюлкенберг за петата позиция, а немският пилот на Заубер вече имаше грижи със своите гуми.

Грожан вдигна малко темпото си, на което Фетел отговори с най-добър тур в надпреварата и получи обаждане по радиото: да прави, каквото трябва, но да мисли къде трябва да компенсира. Хамилтън съобщи, че неговата предна дясна гума е съсипана и уточни, че е преминал през грейнинг фазата, но положението не се е оправило.

В 26-ия тур Пол ди Реста катастрофира – за трето поредно състезание. Уебър пък изпревари Алонсо и зае петото място. Три обиколки след това проблем с носа на Мерцедес-а на Розберг принуди Нико да влезе в бокса. Хамилтън се изнерви и се обади по радиото с репликата: „Кога ще ме извикате да вляза, човек? Тези гуми са скапани!” В 31-ата обиколка предна дясна гума на Макларън-а на Перес експлодира, което доведе до излизане на кола за сигурност, за да бъдат разчистени разхвърчалите се парчета. Появата на сейфти кара предизвика влизания в бокса, включително на Фетел и Грожан. Райконен излезе трети (той бе направил питстоп по-рано) - пред Хамилтън, изпреварил Уебър при инцидента с Перес. Следваха Хюлкенберг, Алонсо, Бътън, Розберг, а в Макларън смятаха, че блокирането на колелата от страна на Перес в първи завой може да е причина за експлодиралата гума. Уебър междувременно също спря за смяна на гуми и получи суперсофт. На въпроса защо е направен този избор, отговорът гласеше: „Нямахме повече медиум, приятел”.

Колата за сигурност се прибра в бокса в 37-ата обиколка и надпреварата бе възобновена. Рестартът се оказа драматичен. Адриан Сутил се завъртя (каза, че не знае какво е станало – нещо се случило в задната част и болидът му бил неуправляем) и помете Марк Уебър, чийто Ред Бул избухна в пламъци! Райконен изпревари Грожан за втората позиция в първи завой, а на пистата – точно пред колоната – се появи автомобил, който не бе колата за сигурност! Това доведе до второ излизане на сейфти кара, докато рейс контролът изясняваше какво се случва с организацията и появата на „пожарната”.

При рестарта Хамилтън и Алонсо направиха страхотна битка – смениха си местата няколко пъти, като в крайна сметка англичанинът надделя. Сутил пък трябваше да премине през питлейна (наказание за превишена скорост в питлейна). Назад Маса задмина Перес и малко след това се оплака, че мексиканецът е удари задно колело на Ферари-то му. Грожан пък бе недоволен, че е зад Райконен – заяви, че съсипва предните си гуми. На това французинът получи отговор, че се състезава със съотборника си. След няколко обиколки се наложи лично шефът на Лотус Ерик Булие да му се обади по радиото.

Пет тура преди финала Фетел бе пред Райконен, Грожан, Хюлкенберг, Хамилтън, Алонсо, Бътън, Розберг, Рикиардо, Маса, като оплакванията от гумите се увеличиха неимоверно. Битката зад Себастиан продължи до последните завои на финалната обиколка. Хамилтън стигна до карирания флаг, след като в един момент се обади до питуола да пита дали някой има предложения как да изпревари Хюлкенберг. Люис не успя да мине пред пилота на Заубер, но удържа Алонсо зад себе си. Розберг задмина Бътън и финишира седми. Девети и десети се наредиха Маса и Перес.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1302 -: Октомври 06, 2013, 02:25:56 pm »

Пилотите не са особено важни за Пирели, заяви Уебър; Хембри се извини на Алонсо



Марк Уебър (Ред Бул) изрази сериозно недоволство от гумите на Пирели след Гран при на Корея.

Австралиецът спука гума, след като предна дясна на колата на Серхио Перес (Макларън) експлодира точно пред него. Инцидентът предизвика излизане на кола за сигурност, тъй като по трасето имаше разхвърчали се парчета, които трябваше да бъдат прибрани.

- Това е положението. Пилотите не са свръх важни – важно е какво искат други хора. Гумите се износват много, а и експлодират. Точно това трябва да оправят Пирели. Те вероятно ще кажат, че случилото се с Перес се дължи на блокиране на колелата, но причината за подобно блокиране е прекаленото износване – заяви Марк.

Съотборникът му Себастиан Фетел, който спечели надпреварата, бе непрекъснато предупреждаван от рейс инженера си Гийом Роклен да внимава за състоянието на гумите – особено предна дясна. Проблеми имаха редица състезатели, като едни от най-тежките бяха тези на Люис Хамилтън (Мерцедес), който дори загуби рязко темпо в определен момент от състезанието.

Темата за гумите бе повдигната по-рано през уикенда от Фернандо Алонсо. Пилотът на Ферари заяви, че те не могат да изкарат и 5 километра, ако натиска на максимум от началото на тур. Спортният директор на Пирели Пол Хембри го прати да пита Фетел (когото нарече състезателя, който скоро ще е четирикратен световен шампион) как се използват гумите. Днес той се извини на испанеца за коментара си преди старта.

- Няма противопоставяне. Ние говорим с факти, а те (Пирели) просто използват думи. Всички го виждат – обясни Алонсо. – Ние трябва да се адаптираме към тези гуми от 2012-та. От Ферари и пилотите зависи да подобрят нещата. Но късането се вижда, а когато вали, се налага да спират състезания. После гумата на Перес избухва... Така че сме наясно – гумите са на границата по отношение на качеството. Хембри не беше чул цялото изявление и дойде да се извини и сме му благодарни за това. Изглеждаше наистина странно, че при сезона, който имат, Пирели решиха да се изкажат по такъв начин. Но той се извини и всичко е наред – допълни Фернандо.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1303 -: Октомври 06, 2013, 02:28:06 pm »

Хюлкенберг: Направих едно от най-добрите състезания в кариерата си



Нико Хюлкенберг завърши четвърти в Гран при на Корея след страхотно каране и демонстрация не само на скорост, но и на умение да се защитава, и да пази колата и гумите си в нужните моменти. След финала немският пилот на Заубер (за които това е най-добър резултат за сезон 2013 г. досега) заяви, че е направил едно от най-добрите състезания в кариерата си.

12-те точки пък помогнаха на екипа му да отиде с едно място напред в класирането при конструкторите. Заубер вече са седми – с равен брой точки с Торо Росо, но по-добри резултати в надпреварите.

- Днес направих едно от най-добрите състезания в кариерата си досега. И друг път съм виждал автомобили в огледалата си, но този следобед бяха страшно много и това бе леко дразнещо. Люис [Хамилтън] определено ме притискаше към края, особено в последния сектор. Знаех, че трябва да излизам както трябва от първи завой. Колата вървеше страхотно днес и това ме спаси от Фернандо [Алонсо] и по-късно от Люис. Бяхме много бързи и на правите. Огромно благодаря на целия отбор за това, че ми даде отличен болид – коментира Хюлкенберг.

Съотборникът му Естебан Гутиерес финишира точно извън точките – 11-ти. Той загуби няколко позиции след старта, блокирайки задните си колела. Направи хубави битки с Фелипе Маса и Серхио Перес и като цяло бе доволен от представянето, въпреки че не записа актив.

- Чувствам облекчение от факта, че поддържахме нивото си на представяне през целия уикенд – заяви от своя страна шефът на екипа Мониша Калтенборн. – Имахме високи очаквания преди надпреварата и е чудесно, че ги изпълнихме. Нико направи великолепно каране – определено не бе лесно да удържи всички тези коли зад себе си. Естебан имаше малко повече грижи, но стъпката напред е голяма за целия тим.

Шефът операции на пистата Том Маккълоу допълни, че надпреварата се превърна в упражнение как да се спаси предна дясна гума:

- Трябваше да си наясно къде си бърз и къде да пазиш колата, а Нико се справи с това. Той устоя на огромен натиск от множество изключително добри състезатели зад него. Има много положителни неща за нас от тази надпревара, като целта ни ще е да продължим в същия дух на Сузука другата седмица.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1304 -: Октомври 06, 2013, 02:29:33 pm »

Странно е с Алонсо да водим битка за пето-шесто място, коментира Хамилтън



Люис Хамилтън смята, че той и Фернандо Алонсо заслужават повече от това да водят битка за пето-шесто място, сподели пилотът на Мерцедес след финала на Гран при на Корея. Точно на тези позиции завършиха той и съперникът му от Ферари, като битката помежду им бе един от най-интересните моменти от надпреварата на пистата Йонгам.

- Знаете ли, странно е. Аз и Фернандо – пети и шести, водим си нашето малко състезание, но всъщност сме от по-висока класа. Би трябвало да сме по-напред, да се борим със световните шампиони в челото, със Себастиан [Фетел]. Беше страхотно да водя битка с Фернандо, но надпреварата бе разочарование за нас. Щеше ни се да се класираме по-напред. Смятам, че като отбор заслужавахме повече, но нещата не ни се получиха днес. Колата вървеше добре, единствено предна дясна гума изведнъж се оказа съсипана в някакъв момент. Температурата й падаше, блокирах колелата, не можех да завивам и положението бе крайно сложно около 10-15 обиколки. Точно там загубих най-много. После бях зад Заубер-а и той вървеше невероятно. Болидът ни бе страхотна в средния сектор, но недостатъчно бърза на правите – обясни Хамилтън.

Рос Браун обясни, че екипът е обмислял как да постъпи след обаждането на Хамилтън за проблема с предна дясна гума.

- Допълнителен бокс в 22-ата обиколка щеше да означава много по-бавна стратегия с три спирания. Можехме да го оставим на чиста писта да се опита да достигне първоначално набелязания за пит тур. Избрахме втората опция, но тези обиколки бяха доста болезнени за Люис, който се бореше да намали до минимум загубата на време – заяви той.

Нико Розберг финишира седми, като в самия край на състезанието спечели позицията, изпреварвайки Дженсън Бътън (Макларън). И той имаше сериозен проблем в рамките на състезателната дистанция, но с предното си крило.

- Не можех да повярвам както се случи с крилото. Вървях към финал на подиума, след като задминах Люис и две секунди по-късно то се строши. Беше доста плашещо, но инженерите ми се обадиха, че нещата са под контрол. Срамота е, тъй като болидът бе с чудесно поведение – най-накрая намерих добър баланс. Хубаво е, че следващото състезание е само след седмица, тъй като вървяхме прекрасно и имах темпо на ниво в сравнение със завършилите на подиума.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен