Ред Бул начело след първия ден в ЯпонияСебастиян Фетел постигна най-добро време във втората свободна тренировка в Япония. Германецът изпревари своя съотборник в екипа на Ред Бул, Марк Уебър с 0,168 сек. Трети се нареди пък друг германец, Нико Розберг с Мерцедес. Кими Райконен и Ромен Грожан от отбора на Лотус заеха четвърта и пета позиция, а шести остана Люис Хамилтън. Местата в десетката допълниха Даниел Рикиардо (Торо Росо), Фелипе Маса (Ферари), Дженсън Бътън (Макларън) и Фернандо Алонсо (Ферари).
Сесията се запомни с множеството инциденти. Пастор Малдонадо с Уилямс, Серхио Перес (Макларън) и Кими Райконен не успяха да завършат програмата си след като направиха грешки.
Втората свободна тренировка започна при условия, подобни на тези в първата. Въздухът бе с температура от 28 градуса, докато асфалтът бе загрят до 40 градуса.
Очаквано пилотите излязоха веднага, за да направят серия от обиколки с твърдите гуми, преди да се насочат към по-меките медиум. След тези първи опити Себастиян Фетел поведе пред Нико Розберг и Марк Уебър. Най-бързият от сутринта Люис Хамилтън пък бе четвърти.
Още в началото на сесията обаче отново имаше инцидент. Пастор Малдонадо, който в първата тренировка загуби колело на Спуун, сега пък не успя да удържи своя Уилямс на излизането от Дегнер и повтори изпълнението на Жул Бианки от сутринта. Венецуелецът трябваше да слезе разочарован от колата си и да гледа, как маршалите я местят на безопасно място. Малко по-късно проблеми имаше и Серхио Перес. Мексиканският пилот на Макларън изпусна контрол над колата си на Спуун и последва удар в гумите. Все пак след известни поправки в бокса той успя да продължи подготовката си.
Половин час след началото на сесията пилотите сложиха медиум гуми и започнаха сравнението с твърдите. Още в първата си обиколка с тези гуми Фернандо Алонсо се завъртя на влизането в Дегнер след като се качи прекалено високо на бордюра. За негов късмет обаче инцидента се размина без поражения и той продължи участието си в сесията.
С медиум гумите Фетел отново даде най-добро време, но при втората си бърза обиколка, след като трябваше да намали в първата си заради завъртането на Алонсо. Германецът бе следван от своя съотборник в Ред Бул, Марк Уебър. Нико Розберг този път бе трети, а Райконен и Грожан от екипа на Лотус четвърти и пети. Люис Хамилтън също имаше проблеми на излизането от Дегнер и това му струваше време. Англичанинът зае шеста позиция на 0,6 сек от водача.
Следващата жертва на взискателното към пилотите трасе бе Кими Райконен. Финландецът не успя да овладее задната част на своя Лотус на завоя Дънлоп и се озова в зоната за сигурност без сериозни поражения по колата. Кими успя да запази двигателя си в работен режим, но болидът се бе окопал и се наложи идването на маршалите.
В същото време пилотите на Ред Бул и Мерцедес продължаваха подготовката си за неделното състезание. Но докато Фетел правеше дълга серия от обиколки с медиум гумите, то Розберг правеше същото с твърдите. Разликата между двата типа гуми не изглеждаше сериозно. Оправдавайки предвижданията по-мекия тип бе с около 0,5-0,6 сек по-бърз от по-твърдия. И така докато Фетел въртеше обиколки с темпо1:39.5 мин, при Розберг то бе 1:40.8 мин. Марк Уебър даваше резултати доста близки до тези на своя съотборник, като подобна бе картината и при Хамилтън. Двата отбора явно имаха различен подход в подготовката си за състезанието. Двадесет минути преди края Фетел приключи серията си от 12 обиколки и се прибра в бокса, за да направи подобна серия и с твърдите гуми.
Фернандо Алонсо отново имаше проблеми на Дегнер, този път на излизането от завоя, след като подобно на Хамилтън трудно удържа задната част на колата си с твърдите гуми.
Съотношението на силите изглежда познато, като Ред Бул отново са фаворити, следвани от близо от Мерцедес. Лотус изостава, а Ферари изглеждат отново като четвърта сила.
clubs1.bg