www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495613 пъти)

0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1335 -: Октомври 11, 2013, 04:48:27 pm »

Бианки пропуска втората тренировка след инцидента в първата



Жул Бианки от екипа на Маруся ще пропусне втората свободна тренировка в Япония днес заради инцидента на завоя Дегнер в първата сесия сутринта. Французинът се заби в мантинелите преди влизането под моста и шасито му понесе сериозни щети.

След внимателна инспекция в бокса от екипа на Маруся са сметнали, че щетите са прекалено сериозни, за да бъдат отстранени в Япония.

В отбора веднага са започнали подготовката на резервното шаси, за да може Бианки да се завърне на пистата в събота сутринта за третата свободна тренировка. Французинът е използвал повреденото шаси 02 във всяко състезание от тази година.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1336 -: Октомври 11, 2013, 04:49:55 pm »

Ред Бул начело след първия ден в Япония



Себастиян Фетел постигна най-добро време във втората свободна тренировка в Япония. Германецът изпревари своя съотборник в екипа на Ред Бул, Марк Уебър с 0,168 сек. Трети се нареди пък друг германец, Нико Розберг с Мерцедес. Кими Райконен и Ромен Грожан от отбора на Лотус заеха четвърта и пета позиция, а шести остана Люис Хамилтън. Местата в десетката допълниха Даниел Рикиардо (Торо Росо), Фелипе Маса (Ферари), Дженсън Бътън (Макларън) и Фернандо Алонсо (Ферари).

Сесията се запомни с множеството инциденти. Пастор Малдонадо с Уилямс, Серхио Перес (Макларън) и Кими Райконен не успяха да завършат програмата си след като направиха грешки.

Втората свободна тренировка започна при условия, подобни на тези в първата. Въздухът бе с температура от 28 градуса, докато асфалтът бе загрят до 40 градуса.

Очаквано пилотите излязоха веднага, за да направят серия от обиколки с твърдите гуми, преди да се насочат към по-меките медиум. След тези първи опити Себастиян Фетел поведе пред Нико Розберг и Марк Уебър. Най-бързият от сутринта Люис Хамилтън пък бе четвърти.

Още в началото на сесията обаче отново имаше инцидент. Пастор Малдонадо, който в първата тренировка загуби колело на Спуун, сега пък не успя да удържи своя Уилямс на излизането от Дегнер и повтори изпълнението на Жул Бианки от сутринта. Венецуелецът трябваше да слезе разочарован от колата си и да гледа, как маршалите я местят на безопасно място. Малко по-късно проблеми имаше и Серхио Перес. Мексиканският пилот на Макларън изпусна контрол над колата си на Спуун и последва удар в гумите. Все пак след известни поправки в бокса той успя да продължи подготовката си.

Половин час след началото на сесията пилотите сложиха медиум гуми и започнаха сравнението с твърдите. Още в първата си обиколка с тези гуми Фернандо Алонсо се завъртя на влизането в Дегнер след като се качи прекалено високо на бордюра. За негов късмет обаче инцидента се размина без поражения и той продължи участието си в сесията.

С медиум гумите Фетел отново даде най-добро време, но при втората си бърза обиколка, след като трябваше да намали в първата си заради завъртането на Алонсо. Германецът бе следван от своя съотборник в Ред Бул, Марк Уебър. Нико Розберг този път бе трети, а Райконен и Грожан от екипа на Лотус четвърти и пети. Люис Хамилтън също имаше проблеми на излизането от Дегнер и това му струваше време. Англичанинът зае шеста позиция на 0,6 сек от водача.

Следващата жертва на взискателното към пилотите трасе бе Кими Райконен. Финландецът не успя да овладее задната част на своя Лотус на завоя Дънлоп и се озова в зоната за сигурност без сериозни поражения по колата. Кими успя да запази двигателя си в работен режим, но болидът се бе окопал и се наложи идването на маршалите.

В същото време пилотите на Ред Бул и Мерцедес продължаваха подготовката си за неделното състезание. Но докато Фетел правеше дълга серия от обиколки с медиум гумите, то Розберг правеше същото с твърдите. Разликата между двата типа гуми не изглеждаше сериозно. Оправдавайки предвижданията по-мекия тип бе с около 0,5-0,6 сек по-бърз от по-твърдия. И така докато Фетел въртеше обиколки с темпо1:39.5 мин, при Розберг то бе 1:40.8 мин. Марк Уебър даваше резултати доста близки до тези на своя съотборник, като подобна бе картината и при Хамилтън. Двата отбора явно имаха различен подход в подготовката си за състезанието. Двадесет минути преди края Фетел приключи серията си от 12 обиколки и се прибра в бокса, за да направи подобна серия и с твърдите гуми.

Фернандо Алонсо отново имаше проблеми на Дегнер, този път на излизането от завоя, след като подобно на Хамилтън трудно удържа задната част на колата си с твърдите гуми.

Съотношението на силите изглежда познато, като Ред Бул отново са фаворити, следвани от близо от Мерцедес. Лотус изостава, а Ферари изглеждат отново като четвърта сила.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1337 -: Октомври 11, 2013, 04:52:34 pm »

Почина Мария де Вилота



Мария де Вилота е била открита мъртва в хотелската си стая в Севиля рано тази сутрин, съобщиха испански агенции.

Испанката бе трети пилот в отбора на Маруся във Формула 1 през 2012 г. Тя катастрофира тежко в началото на юли миналата година по време на аеродинамичен тест с тима на летище Дъксфорд във Великобритания. Това бяха дебютните й изпитания за отбора и общо четвъртото й качване в болид от Формула 1.

Мария се удари в платформа на транспортен камион при връщането си в пита и бе с тежка черепно-мозъчна травма. Тя претърпя няколко спешни операции, като загуби дясното си око вследствие на инцидента. В Маруся проведоха вътрешно разследване на катастрофата и обявиха, че в автомобила не е имало проблеми преди или по време на удара.

Де Вилота бе изписана от британската болница близо месец след станалото. Тя се завърна в родината си, където претърпя още операции и проведе физиотерапевтична програма за възстановяване. Според информацията на испанските агенции местната Бърза помощ е получила обаждане от хотела, където е отседнала Де Вилота.

На Фейсбук страницата й семейството й пусна съобщение, което гласи:
- Скъпи приятели, Мария ни напусна. Тя трябваше да отиде в рая като всички ангели. Благодарни сме на Господ за допълнителната година и половина, през която я остави при нас.

Мария бе на 33 години. Тя е била в Севиля, за да промотира биографията си „Life is a gift” („Животът е дар”).

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1338 -: Октомври 11, 2013, 04:54:05 pm »

Пирели чакат одобрение от ФИА за тест с Макларън на Валелунга



Пирели очакват одобрение от ФИА за тест с болид на Макларън на италианската писта Валелунга през ноември, на който да се изпробват гумите за 2014 г., след като плановете за изпитания в САЩ със същия отбор не получиха одобрение.

Италианската компания вече направи три теста през сезон 2013 (с Ферари, Мерцедес и Ред Бул). ФИА не одобри планираните изпитания с кола на Макларън от 2011 г. на пистата в Остин преди Гран при на САЩ, защото според други отбори тимът би получил нечестно предимство.

- Това (тестът на Валелунга, б.а.) е предмет на одобрение от ФИА – коментира спортният директор на Макларън Сам Майкъл. – Това е тест на Пирели, те трябва да получат одобрението и след това трябва да кажат на всички отбори, че го имат, за да проведат изпитанията.

Майкъл допълни, че от Макларън планират да използват тест пилот, ако стане ясно, че изпитанията ще се състоят, и да предоставят автомобил от 2011 г., който се използва за демонстрации, като екипът, обслужващ колата, няма да е титулярният.

Междувременно пилотът на тима от Уокинг Серхио Перес (който спука гума на последното състезание в Корея, след като блокира предното си дясно колело) бе поредният състезател, който критикува смесите на Пирели:
- Това, което е напълно неприемливо, е гумите да експлодират. За първи път чуваме, че от блокиране гумата може да експлодира. След това научаваме, че това е нормално. Според мен това изобщо не е нормално.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1339 -: Октомври 11, 2013, 04:55:20 pm »

Фетел не съвсем доволен въпреки най-доброто време в петък



Въпреки обичайната картина от последните няколко състезателни уикенда, а именно Ред Бул над всички останали още в петъчния ден, световният шампион Себастиян Фетел не бе съвсем доволен от колата днес.

„Мисля, че можем да подобрим още нашето представяне“, заяви Фетел след края на петъчните тренировки. „Колата се представя добре, но може и по-добре. Винаги се опитваме да подобрим представянето си. Особено важно ще е работата с гумите и тяхното запазване.

В дълга серия от обиколки е трудно да се поддържа постоянен ритъм. Задните гуми се износват сериозно, но смятам, че това е била картината и при останалите.“

Именно тук германецът вижда възможност за подобрение. Поведението на колата с малко гориво пък било доста добро, въпреки че той бе възпрепятстван по време на бързата си обиколка с медиум гумите от жълти знамена, развети заради завъртането на Алонсо.

„Целта ми не е да спечеля още тук титлата си. Вниманието ми е насочено изцяло към мен, колата, гумите и т.н. Това е и задачата за петъчния ден. Да се подготвим максимално добре за състезанието. Резултатите от днес не са толкова важни и са второстепенни. Хубаво е обаче, когато си начело и когато знаеш, че ще можеш да се бориш за победа. Останалото не е толкова важно.

Това трасе винаги дава сериозно удоволствие при каране. То обаче продължава да е трудно за пилотите и гумите. Ще бъде решаващо да се намери оптималната стратегия за неделното състезание. Смятаме, че има още какво да подобряваме и усилията ни ще бъдат насочени към това. Въпреки че сега колата върви добре, няма гаранция, че уикендът ще завърши успешно за нас.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1340 -: Октомври 11, 2013, 04:57:11 pm »

Розберг: Ще бъде трудно да победим Ред Бул

Нико Розберг постигна трети резултат в петъчните свободни тренировки, след като отстъпи на пилотите на Ред Бул, Себастиян Фетел и Марк Уебър. Германецът остана на 0,3 сек зад своя сънародник, докато съотборникът му Люис Хамилтън бе на 0,5 сек на шесто място. В първата част двамата все пак бяха на върха и прибавяйки добрия баланс Розберг определено бе доволен.

„Балансът на колата ни е доста добър и сме достатъчно бързи, за да се надяваме на успешен уикенд“, обясни Розберг. „Ще ни е обаче доста трудно да победим Ред Бул. Ще дадем обаче всичко от себе си. Отново работата с гумите ще е ключова. Струва ми се, че при последната си серия от обиколки ги пазех прекалено. В края, когато натиснах, всичко бе ОК. Може би трябваше да ги подложа на напрежение по-рано. В края условията бяха тежки, защото слънцето идва срещу теб в определени завои и на практика караш на сляпо. В състезанието обаче това едва ли ще е проблем.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1341 -: Октомври 11, 2013, 04:58:22 pm »

Интерлагос ще е домакин на Гран при на Бразилия до 2020 г.



Договорът за провеждането на състезания от Формула 1 на пистата Интерлагос в Сао Пауло (Бразилия) бе удължен до 2020 г., след като управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун и кметът на Сао Пауло Фернандо Хадад стигнаха до споразумение. Предишният контракт трябваше да изтече през следващата година.

Едно от условията за удължаване на договора е било съоръженията на пистата да се подобрят. Ще бъдат изградени нови боксове и нов падок, като е планирано всичко да е готово за състезанието през 2015 г. Според информация на бразилския Globoesporte Хадад е гарантирал на Екълстоун, че министерството на туризма ще отпусне 120 млн. долара за всички подобрения.

- Много се радвам, че кметът се съгласи с инвестициите, които поискахме преди много години. Ако това не се бе случило, щяхме да обмислим състезанието да не се провежда там. Много сме щастливи – е цитиран Екълстоун от Globoesporte.

Първата Гран при на Бразилия на пистата Интерлагос (или Хосе Карлос Паче) се провежда през 1973 г. Между 1981 и 1989 г. състезания от Формула 1 се провежда на пистата Жакарепагуа до Рио де Жанейро, но от 1990 г. Интерлагос е домакин на всички надпревари в Бразилия.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1342 -: Октомври 11, 2013, 09:32:07 pm »

Уебър ядосан от поведението на Ди Реста



С ядосани жестове Марк Уебър „поздрави“ Пол ди Реста при разминаването на колите на Ред Бул и Форс Индия. След края на петъчните тренировки австралиецът определено бе ядосан от поведението на шотландския си колега.

„Той (Ди Реста – б.а.) на два пъти възпрепятства Себастиян и веднъж мен“, обясни Уебър в края на деня клатейки глава. „Инженерите явно не му говорят при излизането от бокса и той си кара спокойно и без да бърза на идеалната линия. Решава да те пропусне след половин обиколка. Не знам действително дали има комуникация между него и инженера му, който да му обърне внимание на идващите зад него коли, но със сигурност можеше да се справи по-добре. Действително днес става дума само за свободни тренировки, но въпреки това е дразнещо. Тук важат нормалните правила, както навсякъде: когато си прекалено близо до колата пред теб просто съсипваш гумите. И именно върху тяхното износване в дълга серия от обиколки работехме днес. Важно е да имаш свободна писта пред себе си и да можеш да се концентрираш върху представянето си. Целта днес не е да се бориш да изпреварваш някого, защото просто съсипваш гумите.“

                                                                                                                                clubs1.bg
« Последна редакция: Октомври 12, 2013, 04:24:18 am от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1343 -: Октомври 11, 2013, 09:33:56 pm »

Хамилтън доволен въпреки шестото място

Въпреки че бе на върха сутринта, Люис Хамилтън завърши едва на шесто място петъчния ден. Въпреки това той не изглеждаше разочарован след края на свободните тренировки.

„Чудесно трасе за каране“, радваше се Хамилтън в края на днешния ден. „Пистата е бърза и плавна, колата ни се чувства наистина добре тук. В същото време трасето е сериозно предизвикателство за техниката и пилота и не прощава грешки. Винаги си на границата на възможностите си и трудното е да намериш баланс, който да ти позволи да контролираш лимита.

Доволен съм от това, къде се намираме по отношение на баланса след първите тренировки. Разбира се, че ни се иска да сме по-напред в класирането. Имахме доста работа следобед по отношение на гумите и съхраняването на техния ресурс. Прекалено е рано да мислим, какво можем да постигнем в състезанието. Въпреки това се надявам утре да сме конкурентоспособни утре в квалификацията. Тогава ще е по-лесно да преценим, какво можем да гоним в състезанието.“

„Сесиите днес бяха доста хаотични“, обясни от своя страна и тим шефът Рос Браун. „Нещата не преминаха без проблеми. И двамата ни пилоти имаха проблем с петно от износване по гумите, което ни принуди, да адаптираме програмата си. Въпреки това те направиха достатъчно обиколки, за да придобият добри впечатления за гумите и да съберат данни за работата им.

При състезателни условия гумите ще са много чувствителни, особено при положение, че колелата блокират. Това ни кара да сме доста внимателни и затова днес се опитахме да направим повече обиколки, за да установим, как се представят и каква е издръжливостта им.

Представянето ни днес изглеждаше конкурентоспособно, не толкова следобеда, но в петък всички карат с различно количество гориво и е трудно да се направи точна преценка. Ще трябва довечера на направим подробен анализ и да установим, къде можем да направим подобрения. Надяваме се утре да направим нова крачка напред.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1344 -: Октомври 11, 2013, 09:35:31 pm »

Перес призна, че е допуснал грешка



Радост и съжаление цареше днес в екипа на Макларън. Защото докато Дженсън Бътън успя да изпревари звездата на Ферари, Фернандо Алонсо, то Серхио Перес потроши своята кола при излитане от завоя Спуун. Въпреки че мексиканецът за дълго остана в своята кола, той се отърва без сериозни последствия от инцидента. Охлузванията на дясната ръка, положени с лед на питуола изглежда бяха най-сериозните наранявания.

„Добре съм, това бе моя грешка“, призна Перес в края на петъчния ден. „При влизането в завоя бях с едната гума извън трасето и изпуснах контрол над задната част. Там няма много пространство и се забих директно в стената.“

За Бътън пък инцидентът бе свидетелство за това, че Сузука не прощава дори най-малката грешка.

„Тук няма място за грешки“, заяви англичанинът, който зае девета позиция. „Не се чувствам приятно, когато гледам инциденти, подобни на този на Чеко, но те показват, че към това трасе трябва да се подходи с голяма доза респект.“

„За съжаление загубихме доста време и не успяхме да изпълним програмата си, особено що се отнася до дългите серии от обиколки“, продължи Перес. Трябва да установим, какво е поведението на по-меките гуми и какво можем да извадим от тях. Все пак си мисля, че ще успеем да компенсираме това време.“

Въпреки желанието си да се бори с пилотите на Ферари, Дженсън Бътън е убеден, че бързата обиколка на Фернандо Алонсо с медиум сместа не е била съвсем сериозна. Макларън за сметка на това били показали ясно, на какво са способни с малко и повече бензин.

„Следобед показахме добро темпо с твърдите гуми, докато с меките колата не функционираше толкова добре“, обяснява Бътън. „Бяхме само с 0,1 сек по-бързи отколкото с твърдите, което не е достатъчно. Подобни времена, като това на Рикиардо не са по силите ни.“

Австралиецът, който догодина ще замести Марк Уебър в Ред Бул се класира седми с болида на Торо Росо. Гледайки към състезанието обаче Бътън е оптимист.
„Бяхме силни в дългите серии от обиколки, карайки с доста сериозно аеро притискане. Не сме правили сериозни промени по колата в сравнение с Южна Корея. Целта е да се движим с темпото на топ тимовете.“

Перес пък ще се стреми да поправи грешката си от днешния ден.
„Чакам с нетърпение съботния ден, защото като цяло съм доволен от колата. В момента можем да кажем, че давахме времена по-добри от тези на Ферари. Въпреки това продължаваме да сме може би пета сила, бореща се за влизане в топ 10.“

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1345 -: Октомври 11, 2013, 09:37:05 pm »

Ферари не се притесняват от петъчните позиции



Пилотите на Ферари трябваше да се задоволят с осма (Маса) и десета (Алонсо) позиции след края на петъчния ден. Въпреки че на бразилеца липсваха 0,846 сек, а на испанеца 1,235 сек спрямо най-бързия днес, в екипа не изглеждат особено притеснени. Алонсо направи и едно завъртане, което му едва не му струваше комплект нови медиум гуми.

„Днес не бяхме толкова конкурентоспособни, колкото искахме“, заяви Алонсо. „Ще трябва да се опитаме да направим серия от подобрения, които бяхме предвидили. За щастие при завъртането не съсипах гумите. Успяхме да ги използваме и при дългата серия от обиколки с много гориво, въпреки че изгубихме още от началото няколко десети. Надяваме се утре да успеем да направим чиста обиколка и да успеем да изпреварим колите на Торо Росо и Макларън, които днес бяха пред нас.“

„Днес дадохме всичко от себе си и успяхме да свършим всичката работа, предвидена в програмата ни“, заяви Маса. „Трудно е да определим, къде точно се намираме, защото днес е едва петък и има доста коли, които изглеждат на ниво.

Надявам се утре да направим подобрения и да успеем да се борим с колите пред нас. В подготовката за квалификацията ще дадем всичко от себе си, както и в състезанието в неделя. Винаги е чудесно, когато имаш възможност да караш на такова фантастично трасе като Сузука. Тази писта е сред най-добрите, на които съм карал.“

„Днес имахме доста напрегнат ден“, обясни шеф инженерът Пат Фрай. „Опитахме се да оптимизираме баланса на колата, за да го адаптираме към характеристиките на пистата. Тук крачка в грешната посока струва доста скъпо. Затова се опитваме да дадем на пилотите си конфигурация, която дава на пилотите ни достатъчно доверие в колата и в трите сектора. В първата свободна тренировка благодарение на Фелипе направихме няколко аеродинамични изпитания, област, в която определено трябва да се подобрим, за да сме конкурентоспособни. При Фернандо сутринта се опитахме да оптимизираме баланса, като направихме няколко промени с цел, да подобрим сцеплението. Следобед и двамата ни пилоти се концентрираха върху сравнението между двата типа гуми. Разликата в представянето на двете смеси не изглежда сериозна. Трябва обаче да обърнем внимание на износването им.“

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1346 -: Октомври 11, 2013, 09:39:28 pm »

Шеметно начало на уикенда за Лотус



Пилотите на Лотус, Кими Райконен и Ромен Грожан, се класираха на четвърта и пета позиция във втората свободна тренировка. Райконен приключи предсрочно тренировката след като се завърта на завоя Дънлоп и остана в зоната за сигурност, изоставайки на 0,350 сек зад първия. Грожан от своя страна бе с пасив от 0,559 сек.

„Колата ни е в доста добро състояние“, заяви Райконен в края на деня. „Разбира се че има някои неща, които можем да подобрим, но съм доволен от постигнатия напредък. Заради моето завъртане не успяхме направим дълги серии от обиколки, които бяхме предвидили. Бях в бърза обиколка и вятърът просто се обърна, нещо, което може да окаже понякога сериозно влияние. За радост няма щети по колата, така че отбора няма да има допълнително работа. Не е голяма драма, защото познаваме добре трасето. За утре планираме някои промени и ще бъде интересно да видим, как ще повлияят те.“

„Тук винаги е трудно да бъдат намерени правилните настройки, за да функционира колата добре“, обясни Грожан. „Гумите не правят тази задача по-лесна. Затова през нощта ще трябва да свършим още работа и да подобрим поведението на колата. Смятам, че можем да подобрим още представянето на колата и е добре, когато си близо до топ времената, дори когато нещата не се получават съвсем. Ще е интересно да видим, какво можем да постигнем утре след промените.“

„Днес имахме проблеми с постоянството, като и двамата ни пилоти имаха излитания от пистата“, констатира шеф инженерът Ален Перман. „Особено Ромен имаше доста проблеми с блокиране на гумите, като решаването на този проблем може донесе напредък. Заради завъртането на Кими пък загубихме доста данни, защото не успяхме да направим предвидените дълги серии от обиколки. Заради това променихме леко програмата на Ромен и утре също ще трябва да поработим по подготовката си за състезанието. С меките гуми изглеждахме конкурентоспособни и вярвам, че можем да покажем добри резултати в квалификацията. Скоростта ни в дълга серия от обиколки също изглежда добра, което е окуражаващ старт на уикенда.“

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1347 -: Октомври 12, 2013, 04:37:29 am »



Инженерът на Кими няма да отиде във Ферари

Скудерия "няма намерение" да взима Слейд

Състезателният инженер на Кими Райконен Марк Слейд няма да последва пилота си от Лотус във Ферари. Финландецът работеше със Слейд още в Макларън и когато Кими се върна в спорта с Лотус веднага назначиха и Марк.

Според италианската преса обаче, Ферари "нямат намерение" да наемат Слейд. Инженерът на Фелипе Маса Роб Смедлей най-вероятно ще поеме към Уилямс, а бившият инженер на Кими в Скудерия Андреа Стела в момента работи с Фернандо Алонсо. Преди това в Маранело Райконен работеше и с инженера на Михаел Шумахер Крис Дайер. С него Кими спечели и световната си титла през 2007.

С кого ще работи Райконен във Ферари догодина - все още не е ясно. Правят се предположения, че шефът на отбора Стефано Доменикали може да посочи Джулиано Слави или Антонио Спаньоло, защото със сигурност не планира да разваля партньорството между Алонсо и Стела.

                                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1348 -: Октомври 13, 2013, 07:06:53 am »

Ред Бул на първа редица в Япония



Марк Уебър спечели квалификацията в Япония и утре ще стартира от първо място в състезанието на пистата Сузука. Второто място бе за неговият съотборник в екипа на Ред Бул, Себастиян Фетел, който имаше проблеми със системата KERS. Люис Хамилтън с Мерцедес зае трета позиция, докато Ромен Грожан (Лотус) и Фелипе Маса (Ферари) допълниха топ 5. Нико Розберг (Мерцедес), Нико Хюлкенберг (Заубер), Фернандо Алонсо (Ферари), Кими Райконен (Лотус) и Дженсън Бътън пък бяха пилотите,които спориха за победата в квалификацията и които допълниха десетката в Q3.

Квалификацията започна при температури на въздуха от 23 градуса, докато асфалта бе загрят до 33 градуса.

Макс Чилтън записа най-добро време от пилотите на последните два отбора, Маруся и Катерам. Англичанинът очаквано отпадна в първата част на квалификацията, но бе най-бърз сред съперниците си в дъното на класирането, където отново борбата бе между двата екипа в дъното на класирането. Той остави зад себе си Шарл Пик (Катерам), Гийдо ван дер Гарде (Катерам) и Жул Бианки (Маруся). Освен очакваните пилоти от най-слабите два екипа в първата част на квалификацията отпаднаха още Адриян Сутил от екипа на Форс Индия и Жан-Ерик Верн с Торо Росо, чиито задни спирачки се запалиха по време на бързата обиколка на французина.

Проблемите на Себастиян Фетел от сутрешната тренировка продължиха, след като неговият Ред Бул имаше проблеми със системата KERS, което създаваше сериозни трудности на световния шампион.

Втората част на квалификацията завърши с отпадането на Даниел Рикиардо (Торо Росо), Пастор Малдонадо (Уилямс), Естебан Гутиерес (Заубер), Валтери Ботас (Уилямс), Пол ди Реста (Форс Индия) и Серхио Перес (Макларън).

Така за полпозишъна борбата продължиха състезателите на Ред Бул, Мерцедес, Ферари и Лотус, допълнени от Дженсън Бътън (Макларъни Нико Хюлкенберг (Заубер).

Уебър и Фетел записаха най-добри времена в първите си опити в първите минути от последната част на квалификацията, въпреки ще и двамата пилоти имаха проблеми с хибридното задвижване на своите болиди. Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън също записаха опити, които обаче ги отведоха на трета и четвърта позиция при първите опити в последната част. При вторите си опити пилотите на Ред Бул отново останаха начело, като единствено Люис Хамилтън успя да окаже някаква съпротива. Пилотът на Мерцедес се нареди трети, като след него останаха Ромен Грожан, Фелипе Маса, Нико Розберг, Нико Хюлкенберг, Фернандо Алонсо, Кими Райконен и Дженсън Бътън.

Въпреки проблемите си, Уебър и Фетел записаха първа редица за екипа на Ред Бул, докато съперниците от Ферари и Мерцедес отново не успяха да се противопоставят на световните шампиони.

Така утре от първа редица ще стартират Уебър и Фетел, докато най-сериозният конкурент на германеца за четвъртата поредна титла, Ферднандо Алонсо с болид на Ферари ще започне състезанието от осма позиция.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1349 -: Октомври 13, 2013, 07:08:52 am »

Бътън: Колата ни просто не бе достатъчно бърза


Дженсън Бътън се класира на десето място в днешната квалификация, почти една секунда зад най-бързия, Марк Уебър. Пилотът на Макларън въпреки това не бе недоволен от случилото се в събота, защото според изявленията му колата просто не позволявала по-добро време.

„В Q2 и Q3 направихме общо три бързи обиколки, които на практика бяха идентични“, заяви Бътън. „Затова си мисля, че сме на мястото, което заслужаваме. Нямах усещането, че можем да постигнем нещо повече. Колата ни просто не е достатъчно бърза.

Затова като цяло съм доволен от постигнатия резултат. Може би някой би могъл да каже, че не заслужавахме да влезем в последната част на квалификацията. Когато обаче влезеш искаш да направиш колкото се може повече обиколки, защото пистата наистина дава удоволствие. Колата ни изглежда е добра, но явно не сме достатъчно бързи, въпреки че балансът бе добър.

Хубаво е да видим Марк на първата позиция. Тя е неговата първа за тази година. Това показва, че е свършил добре своята работа. Ще се радвам, ако направи и добро състезание.

Промяната във вятъра определено донесе доста проблеми днес. На старт-финалната права духаше зад болида, на S-овете отпред. Затова и времената бяха доста по-добри от вече постигнатите. За нас удоволствието също бе голямо. Единственото критично място бе излизането от завоя Спуун. И може би шикана.

Трудно е да се предвидят събитията в състезанието. И двете смеси функционират добре. Това е доста различно от предишното състезание. Сега няма да влезем в седмата обиколка.

По всичко изглежда, че повече пилоти ще заложат на две спирания. Имаме достатъчно сцепление и гумите държат. Нещата ще се решат при спиранията, защото тук е трудно да се изпреварва. Надявам се да успеем да се поздравим с място в точките, по възможност по напред.“

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен