www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495615 пъти)

0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1365 -: Октомври 15, 2013, 09:06:05 pm »

Уебър останал изненадан от смяната на стратегията



Марк Уебър призна, че е бил изненадан от смяната на стратегията си по време на Гран при на Япония. Австралийският пилот на Ред Бул бе с две спирания в бокса, но направи три, макар да бе убеден, че е можел да следва и тактиката с две, с която съотборникът му Себастиан Фетел спечели надпреварата.

- Не мисля, че битката щеше да е със Себастиан към края. Опитахме да се състезаваме с Ромейн [Грожан] на старта, но в крайна сметка се прехвърлихме на три пита. Мъчех се да го победя, а неговата стратегия бе с две спирания – когато внезапно решихме ние да правим 3. Останах малко изненадан. Попитах дали това е правилната постъпка, тъй като смятах, че можем да достигнем до предварително определената обиколка. Разбира се, серията на Себ бе 2-3, дори 4 тура по-дълга за стратегията с две спирания и смятах, че е постижима, но в крайна сметка той направи добро състезание. Тактиката проработи перфектно и да, три беше... Не абсолютно абсурдно, но всички знаем, че такава стратегия е с малко по-висок риск, а и трябва да задминаваш пилоти. Накрая се върнахме там, където бяхме като позиция, но Себ ни прескочи и двамата. Резултатът е прекрасен за отбора и сензационен за мен, тъй като се състезавах за последно в Япония в надпревара от Формула 1. Радвах се на състезанието и беше хубаво да карам с по-свежи гуми малко по-дълго, което винаги е удоволствие на Сузука – обясни Уебър на пресконференцията след финала.

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер настоя, че отборът не е имал избор и е трябвало Марк да направи три спирания в бокса. Обяснението му бе, че първата серия обиколки на австралиеца е била твърде къса:

- Ключовият аспект за нас бе първият стинт. Започнахме надпреварата, смятайки, че ще работим със (стратегия) два бокса, но на ръба – ако пилотите излязат на чиста писта. Но началната серия обиколки диктуваше всичко за нас. Марк притисна сериозно Грожан и гумите му се износиха значително. Сметнахме, че поредицата турове е твърде къса, за да проработи наистина тактиката с два бокса, тъй накрая изобщо нямаше да има гуми. Когато Грожан спря, за да покрие Марк, Себастиан се оказа на чисто трасе, с много високо темпо и опази своите гуми. Това се случи отново при вторите стинтове. Сметнахме, че три пита са най-добрият вариант Марк да атакува и изпревари Грожан.

Хорнер заяви също така, че преди състезанието е бил проведен разговор и с двамата пилоти, на които е било изяснено, че са напълно свободни да се състезават един с друг. Той обяснява още, че в определен момент изглеждало – ако Грожан бе задържал Фетел, че Марк може да се окаже с по-добрите гуми и да има по-голям шанс за победа.

- Себ направи маневрата рано и бързо, след което изгради известен, но критичен за надпреварата аванс – допълни шефът на Ред Бул.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1366 -: Октомври 15, 2013, 09:07:39 pm »

Шефът на аероотдела на Ред Бул Продрому се връща в Макларън



Шефът на аеродинамичния отдел на Ред Бул Питър Продрому се връща в Макларън, заяви през уикенда за Гран при на Япония управляващият директор на тима от Уокинг Джонатан Нийл. Отборът от Милтън Кийнс обаче е решен да го задържи, което изглежда ще доведе до сблъсък между тях.

- Да, привлякохме Питър. Наистина се вълнуваме, че ще се присъедини към екипа. През цялата година правим редица неща, насочени към подсилване на отбора с поглед към 2015 г. и (връщането на) Хонда, за да сме сигурни, че тимът ще остане на челни позиции в F1 и ще побеждава. На момчетата им е много трудно да полагат толкова усилия и да получават такива резултати (като тазгодишните), но не възнамеряваме още дълго да сме в тази позиция. Тепърва ще се случват разни неща. Предстои много в краткосрочен план – заяви Нийл на пистата Сузука.

Той допълни, че Продрому ще има сериозен принос в работата на Макларън – двамата се познават отпреди. Според Нийл аеродинамикът е важен, но нито един човек не е в състояние сам да донесе разлика в отбор като този от Уокинг.

Продрому работи в Макларън в периода 1991-2006 г. преди да последва Ейдриан Нюи в Ред Бул. Смята се, че той е бил сред кандидатите да наследи гениалния конструктор, когато Нюи реши да се оттегли. Договорът му с тима от Милтън Кийнс е до края на 2014 г. и Кристиан Хорнер предупреди, че ако аеродинамикът е твърдо решен да напусне, то това няма да стане скоро:
- С Питър имаме дълго сътрудничество, той е сред най-ценните членове на екипа, а освен това има доста време до изтичането на контракта му. Няма да го принуждаваме да остава. Ако изборът му е да си тръгне, то това ще стане в края на договора, но дотогава има доста време.

В Корея шефът на Макларън Мартин Уитмарш намекна за ново попълнение в екипа, което ще превземе заглавията в медиите. Тогава се спекулираше, че може би става дума за Рос Браун вследствие на свързващи англичанина с Хонда слухове. От Мерцедес опровергаха информацията, че Браун напуска в края на сезона с изявлението, че няма никакво взето решение относно поста шеф на отбора от Бракли.

Самият Браун обясни по-рано тази година, че постепенно прехвърля отговорности на присъединилия се официално към Мерцедес в началото на юни Пади Лоу. На Сузука заяви следното пред Скай Спортс:
- Мисля, че е необходимо много ясно да определим кой е начело, а очевидно и аз имам нужда от мотивация, за да продължавам. Според мен ситуацията в момента е различна спрямо тази отпреди 12 месеца, когато бяха взети някои от решенията.

На въпрос дали ще напусне Формула 1, ако не е шеф в Мерцедес, Браун допълни:
- Няма задължително да си тръгна от спорта.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1367 -: Октомври 15, 2013, 09:08:45 pm »

Скоростта на Ред Бул и Лотус се дължи на картите за двигателите, смятат в Мерцедес



В Рено и картите за управление на двигателите се крие тайната за скоростта на Ред Бул и подобрението в темпото на Лотус, смятат в тима на Мерцедес.

Според спортния шеф на щутгартския концерн Тото Волф в Бракли може би трябва да прегледат картите си за управление на двигателите в търсене наваксване на изоставането спрямо съперниците в последните надпревари.

- Според мен може да се види, че от Сингапур нататък Ред Бул като че ли направиха голяма стъпка напред. След това в Корея Лотус регистрираха сериозен прогрес – 0,2-0,4 сек. Въпросът, на който вероятно е необходимо да търсим отговор, е какво правят те по отношение на картите за управление на двигателя. Има ли нещо там? Може би за изгорелите газове? Изглежда изоставаме като развитие в последните надпревари. Дали е, защото не разбираме нещо по отношение на механичните настройки? Или Ред Бул и след това Лотус са сторили нещо по моторите и стратегията си за тях? – заяви Волф, цитиран от Аутоспорт.

В Япония подиумът бе зает изцяло от пилоти, чиито болиди са с агрегати Рено – Себастиан Фетел, Марк Уебър и Ромейн Грожан. Това се случи за втори пореден старт след Корея, където първите трима (Фетел, Кими Райконен и Грожан) също бяха с агрегати на френската марка.

За Мерцедес пък приоритет е битката за второто място в шампионата при конструкторите. Тимът от Бракли е трети във временното генерално подреждане и изостава с 10 точки четири кръга преди края на шампионата. Волф начерта три основни точки, които трябва да обмислят в Мерцедес:

- Първо, пропуснали ли сме нещо и ако да, защо? Второ, трябва да балансираме правилно ресурсите по отношение на 2014 срещу 2013 г. Трето, необходимо е да се съсредоточим върху това да станем втори в шампионата.

Рено са с едни от най-добрите показатели по отношение управлението и гъвкавостта на двигателите си.

Използването на изключването на някои от цилиндрите и на обдухването на пода от изгорелите газове – които са според правилата – обаче бяха интерпретирани и като доказателство за използване на тракшън контрол. Предимството на Фетел в Гран при на Сингапур бе толкова голямо, че предизвика съмнения за наличието на нелегална система в неговия RB9, след което се появиха още теории за това на какво се дължи скоростта му.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1368 -: Октомври 15, 2013, 09:10:29 pm »

Хамилтън готов да заложи, че Фетел ще спечели и оставащите 4 старта



Люис Хамилтън е готов да заложи, че Себастиан Фетел ще спечели и оставащите четири надпревари от настоящия сезон във Формула 1. Трикратният световен шампион взе пети пореден успех в Япония, като преди това бе пръв в Белгия, Италия, Сингапур и Корея. Немският пилот на Ред Бул е начело в генералното класиране с 297 точки – 90 повече от Фернандо Алонсо (Ферари).

- Ако (Фетел) няма някакви проблеми с издръжливостта, то съм готов да заложа пари – заяви Хамилтън при споменаването на един от най-старите рекорди в спорта.

Става дума за поредицата от девет поредни победи, постигната от Алберто Аскари през 1952-1953 г. Рекордът за най-много успехи в един сезон принадлежи на Михаел Шумахер – 13 през 2004 г. Фетел изравни второто по сила постижение на седемкратния световен шампион – 11 първи места в една състезателна година. Себастиан го постигна през 2011 г., а сънародникът му – през 2002-ра.

Самият Фетел настоява, че най-много го вълнува моментът, когато пресича пръв финала, а не подобряването на рекорди.
- Аз обичам надпреварите. Мечтаех за F1, когато бях малък, но никога – честно – никога не съм си представял, че един ден ще карам една от тези коли. Първият път, когато тествах, беше... Марк [Уебър] кара сутринта, а аз следобед. След първите няколко обиколки си помислих: „Добре, това е за истински мъже, а не за мен”. След това свикнах и вече исках повече. Няколко години по-късно Ред Бул ми дадоха шанс да карам за Торо Росо. Невероятно е какво се случи през последните сезони, но нищо не се е променило в начина, по който обичам състезанията, предизвикателствата. Все още съм нервен, когато се събудя в неделя, още се вълнувам, излизайки на стартовата решетка и напрегнат, гледайки напред към надпреварата. Мисля, че трябва да си позволиш да се насладиш на момента, тъй като се смятам за истински късметлия да съм едно от тези 22-24 момчета във Формула 1 – обясни Фетел на Сузука.

Хамилтън от своя страна не се надява особено на успех до края на сезона.
- Спряхме да развиваме колата си, а Ред Бул са далеч напред. Победа няма да се случи, но може да вземем добри точки, както и – мисля – да се качим пак на подиума. Смятам, че сме в състояние да си върнем втората позиция в шампионата при конструкторите – добави англичанинът.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1369 -: Октомври 15, 2013, 09:11:48 pm »

Култард не вярва от Ред Бул да са жертвали Уебър



След като Марк Уебър призна, че е бил изненадан от промяната в стратегията му по време на Гран при на Япония, веднага се появиха съмнения, че Ред Бул са жертвали австралиеца за сметка на Фетел. Биковете вкараха по-рано Уебър в бокса, за да поставят под напрежение водача в този момент Грожан. От Лотус действително реагираха и прибраха французина по-рано от Себастиян Фетел. Така след второто си спиране световния шампион имаше предимство благодарение на по-новите си гуми.

Уебър също успя да изпревари Грожан в края благодарение на по-новите си гуми. За да изпревари съотборника си обаче нямаше време. Тъй като австралиецът прекратява кариерата си в края на годината, той няма какво да губи и едва ли би се подчинил на заповед да пропусне Фетел пред себе си. Така се смята, че промяната в стратегията е вътрешен ход, за да се обърнат нещата в полза на Фетел.

Уебър заяви след състезанието, че е бил пределно изненадан в промяната на стратегията си. В края на състезанието той дори трябваше да бъде допълнително мотивиран от своя рейс инженер Симон Рение, който забеляза промяната в настроението на пилота си след като видял, че състезанието не се развива в негова полза.

Бившият съотборник на австралиеца, Дейвид Култард, се съмнява от Ред Бул умишлено да са променил плана за действие, само за да помогнат на Фетел.

„В този момент Фетел се движеше едва на трета позиция и нямаше гаранция, че дори да бъде прибран Уебър по-рано в бокса, германецът ще изпревари Грожан“, аргументира се Култард пред ВВС. „Не мисля, че екипът би взел подобно решение в 11-ата обиколка.“

Фетел влезе в бокса в 14-ия тур и успяваше и нататък в състезанието да се справя по-добре с износването на гумите, което в края се оказа решаващото условие за победата. Именно по-сериозното износване на гумите при Уебър според Култард е било причина за промяна на стратегията.

„От началото на ерата „Пирели“ през 2011 г. Фетел изглежда се справя много по-добре от мнозинството пилоти с качествата на продуктите на италианците“, продължава анализа си Култард. „Освен това Марк е с височина от 1,85 м и е малко по-тежък, което означава, че понякога може да има проблеми с разпределението на масите. Това е решаващо за износването на гумите, а е факт, че при Себ гумите се износват по-малко.“

Култард е сигурен, че австралиецът не би си замълчал, ако е убеден, че в отбора са го жертвали заради Фетел. Според него просто състезанието се е развило по различен от първоначално предвиденото начин.

„Марк напуска Формула 1 в края на сезона. Ако имаше факти, който неоспоримо да сочат за подобна конспирация, той щеше да каже. Защо да преглътне подобно нещо, при положение, че му остават още само четири състезания? Никой не би си замълчал и предвид обтегнатите отношения с Хелмут Марко това щеше да е като подарък на прощаване.“

Култард приключи кариерата си в Ред Бул през 2008 г. и оттогава се подвизава като консултант в екипа. Той сравнява случващото се в Ред Бул със ситуацията от по-ранна спирка в неговата кариера – в Макларън, когато съотборник му бе Мика Хакинен.

„Марк е смазан. Той имаше четири възможности за реванш срещу Себ и не успя в нито една от тях. Това ми напомня на моето състояние в Макларън. Не смятам, че някога на мен са ми давали по-лош материал, отколкото на Мика. В последствие, когато вече не бяхме съотборници осъзнах, че той просто във всеки един момент бе по-бърз от мен.“

Преди няколко години Култард твърдеше, че след сериозния си инцидент на пистата Аделайда през 1995 г. връзката на Хакинен с Рон Денис била много тясна и затова бил третиран по-специално в отбора.

„Разбира се, случвало се е понякога да бъда поставян в по-неудобната позиция. Така например в Монако през 1996 аз водех пред Мика, но екипа го повика обиколка по-рано от мен, за да сложи сликове. Това бе решаващия момент в състезанието.

Но това не е доказателство за това, че Хакинен е бил привилегирован. Може би просто са искали да проверят дали трасето е подходящо за сухи гуми и след като се убедили са ме привикали обиколка по-късно. Винаги има аргументи за защитата и на двете гледни точки.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1370 -: Октомври 15, 2013, 09:14:03 pm »

Според Алонсо титлата е била загубена през юли

Според Фернандо Алонсо титлата в шампионата при пилотите е била загубена през юли, а не сега през есента, когато Себастиян Фетел показа невероятна форма. Испанецът продължава да има теоретични шансове, но след спечелените пет поредни състезания германският му опонент ще триумфира вероятно още в Индия със своята четвърта поредна титла.

Според Алонсо, надеждите на екипа на Ферари са били попарени около Гран при на Великобритания, когато мащабния пакет от подобрения обаче не се оказал очакваната крачка напред. Нещата за Ферари се влошиха и след като Пирели върнаха конструкцията на гумите от 2012 г. след проблемите на Силвърстоун.

„Смятам, че проблемите са в нашето развитие през сезона“, заявява пилотът на Ферари. „Не успяхме да се адаптираме и към гумите и не направихме планираната крачка напред. На хартия през юли пристигахме за състезателните уикенди с подобрения, но тези подобрения не се виждаха на пистата. Това забави скоростта ни на развитие. Промяната на Пирели допълнително утежни нещата. Видя се, че някои отбори загубиха много от това, а други спечелиха много.

Но те (Пирели) трябваше да направят промени заради гръмналите гуми на Силвърстоун. Така че решението им не бе взето, за да се помогне на един или друг тим. Промяната бе необходима, за да продължи шампионата по-сигурно. Така че ние нищо не можехме да направим.“

В Япония Алонсо за пореден път направи слабо представяне в квалификацията, а в състезанието успя да се добере до четвъртото място. Той признава, че е било трудно да се справи по-добре на Сузука, но най-голямата радост е дошла увеличаването на преднината спрямо конкурентите от Мерцедес в шампионата при конструкторите.

„Ако трябва да съм честен, смятам, че постигнахме максимума. Дори да бяхме стартирали от първа позиция не смятам, че първите три коли щяха да са различни, защото те просто бяха най-бързи през целия уикенд.

По отношение на точките бе добро състезание, особено след като Мерцедес имаха проблеми първо с Хамилтън, а после с Нико. Така ситуацията ни в шампионата при конструкторите се подобри. Имаме четири състезания да защитим тази преднина. Сега имаме само 10 точки пред тях. Това не е достатъчно и трябва да се подобрим до Индия.“

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1371 -: Октомври 15, 2013, 09:15:36 pm »
Бътън: Липсата на успех боли много


От няколко години Дженсън Бътън свикна с успехите, да се бори за победи и титли. И сега, когато ситуацията е различна – Макларън направи кола, която не може да се бори за място на върха – англичанинът се бори едва за място в средата на класирането. Отборът е едва на петото място при конструкторите, на впечатляващите 181 точки от тима на Лотус. Най-добрият резултат за Бътън през този сезон пък бе петото му място в Китай.

„Много е неприятно, но си мисля, че ако не си печелил състезание или титла не би било толкова лошо“, обяснява свикналият с успехите пилот пред Гардиън. „Но когато си постигнал нещо вече в кариерата си и не се намираш в зоната, където си свикнал да се намираш, това наистина боли.“

Въпреки че от титлата на Бътън минаха доста години, той все пак има желание отново да има шанса да се бори за нея. Надеждите на англичанина са основани на промените в правилата за следващата година. Благодарение на тях ще се получи на практика старт на чисто.

„Ние имаме огромна фабрика, в която работят стотици хора…Имаме ресурсите да направим добра кола, имаме опита. Нещата ще се получат, трябва само да повярваме, че ще се получат още следващата година. Сега сме наясно, къде не искаме да бъдем с новата кола. Не казвам, че през следващата година ще печелим, това никой не го знае. Но вярвам, че знаем много точно, защо не го правим през тази година.“

                                                                                                                            clubs1.bg
« Последна редакция: Октомври 15, 2013, 09:16:42 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1372 -: Октомври 15, 2013, 09:20:44 pm »

Доменикали: Проблемът на Ферари не се казва Доменикали

Ферари за четвърта поредна година не успява да се противопостави на Ред Бул и за това, според Стефано Доменикали, има „два главни фактора“. В интервю за испански спортен всекидневник той отрича да е главната причина за проблемите в Скудерията.

„Няма как да смените Доменикали и от утре да започнете да побеждавате“, обяснява италианецът. „Разбира се, че моят бос може да го направи и ако го направи, аз ще продължа да съм изключително благодарен на Ферари. Но в Италия има една поговорка: Ако напуснеш познатия път, другият може да е по-лош. Доменикали е първият, който идва на работа сутринта и последният, който си тръгва последен. Ако бяхме спечелили през 2012 г., Доменикали можеше да е феномен, щеше да е свършил добре работата си.“

Заедно с Фернандо Алонсо, чието търпение може и вече да е към края си, Ферари на два пъти се доближава много близо до шампионската титла. Доменикали смята, че и през 2013 г. в центъра на проблемите са технически причини.

„Първата причина е, че в началото на сезона ние имахме конкурентоспособна кола в квалификацията и много добра в състезанията. Проблемът е, че не успяхме да подобряваме колата непрекъснато, защото за наш малшанс в някои случаи докарвахме развити части, които вместо да подобрят колата я влошаваха.“

Доменикали обяснява, че целият екип е работил изключително усърдно, за да поправи нещата, включително ремонта на тунела в Маранело е било правилна крачка в тази посока. Наемането на Джеймс Алисън и Пат Фрай, като специалисти в прекалено много съсредоточената върху аеродинамиката Формула 1 също трябва да помогне за бъдещи успехи. Според него втората основна причина за проблемите на отбора са гумите на Пирели.

„Няма да казвам защо и дали е правилно или не, но промяната в конструкцията на гумите ни попречи да използваме най-сериозното си предимство – скоростта в състезанието.“

Според Доменикали напрежението в отбора се увеличава именно заради липсата на успех от толкова години. Отражение на това са слуховете за сериозни критики от страна на Алонсо към отбора, в което според тим шефа няма никакъв смисъл.

„Когато става дума за пилотите много често в миналото съм чел изказвания от сорта на „Ферари трябва да замени Маса“. Сега обаче чета, че Фелипе трябва да остане. Кое е вярно? Да бъдат (медиите) поне малко рационални. Аз винаги съм бил първият човек, който е защитавал Фелипе. И ще бъда и в бъдеще, защото той е специално момче, което е посветило живота си на отбора.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1373 -: Октомври 17, 2013, 03:46:01 am »

Лауда: Шансът Рос Браун да остане в Мерцедес е 50 на 50



Възможността шефът на Мерцедес Рос Браун да остане в отбора през следващата година е 50 на 50 според председателя на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда.

От месеци се носят слухове за напускането на Браун от Мерцедес, засилили се след привличането на Пади Лоу в отбора, а самият Браун обясни, че постепенно ще предава отговорностите си на Лоу. По време на уикенда за Гран при на Италия се говореше, че той ще застане начело на тима на Уилямс, след като спортният директор на Мерцедес Тото Волф продаде акциите си на англичанина на символична цена. В Корея пък се появиха слухове, че Браун ще отиде в Макларън, които от 2015 г. ще използват двигатели Хонда.

- Имахме малки проблеми в екипа в миналото, но сега всичко е решено. Между него (Рос Браун, б.а.) и Пади (Лоу) всичко е наред. Той е номер 1. Опитах се да го убедя да остане. Искам да остане. Ще говорим отново в края на сезона. Всичко зависи от него. Бих казал, че вероятността да остане е 50 на 50 – коментира Лауда, цитиран от британския вестник Мирър.

По време на уикенда за състезанието в Япония Браун обясни, че е необходимо ясно да се определи кой е начело в Мерцедес и че самият той има нужда от мотивация, за да продължава да върши работата си, добавяйки че не е задължително да се оттегли от Формула 1, ако не е шеф в тима от Бракли.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1374 -: Октомври 17, 2013, 03:52:19 am »

Едва 20 000 са продадените досега билети за Гран при на Индия



Едва 20 000 са продадените билети за Гран при на Индия до момента. 16-ият кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2013 г. ще се проведе от 25 до 27 октомври на пистата до Делхи.

Организаторите на индийската надпревара обаче са убедени, че в последните дни преди старта продажбите ще се засилят и че ще се съберат поне толкова зрители, колкото наблюдаваха миналогодишното състезание – около 65 000.

- Вълнението около надпреварата е по-малко в сравнение с предишни издания, но сми уверени, че ще публиката ще е колкото тази през 2012-та. Обикновено продажбите на билети скачат през последните 10 дни. Последната бройка, която имам, е 20 000 реализирани – обясни главният изпълнителен директор на Джайпее Спортс Интернешънъл Самеер Гаур.

68 000 билета са пуснати в продажба през август. Смята се, че доста сериозният шанс Себастиан Фетел (Ред Бул) да спечели четвъртата си поредна титла във Формула 1 точно на пистата Буд Интернешънъл ще доведе до повишаване на интереса към надпреварата. Немският пилот е с 90 точки аванс пред Фернандо Алонсо (Ферари) 4 кръга преди финала на първенството.

- Повече хора ще искат да видят състезанието, тъй като няма да го има в календара догодина. Ако Фетел спечели титлата в Индия, това би било черешката на тортата – допълни Гаур.

Първото състезание в Индия – през 2011 г. – бе гледано от 95 000 зрители.

Цените на билетите за тазгодишната надпревара пък варират от 60 (за неделя) до 250 евро (за тридневен пропуск).

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1375 -: Октомври 17, 2013, 03:58:19 am »

Ферари са 100% съсредоточени върху 2014; Булие: Напрежението е върху Скудерията и Мерцедес



Ферари вече са изцяло съсредоточени върху работата си за сезон 2014 г. и от отбора настояват, че няма да я прекъсват в опит да задържат втората позиция в тазгодишния световен шампионат на Формула 1.

Тимът от Маранело има аванс от 10 точки пред съперниците от Мерцедес в подреждането при отборите и 33 спрямо Лотус четири кръга преди края на първенството. Шефът на отбора Стефано Доменикали заяви, че има още някои компоненти, заложени в развойната програма, но няма да се допълват други новости за F138.

- У дома (във фабриката) всичко вече е прехвърлено на 100%. Предстои на писта да пристигат отделни неща, които да изпробваме, но техническият отдел вече е напълно отдаден на проекта за следващия сезон. Това е истинско предизвикателство за всички ни – обясни италианецът. – И Мерцедес, и Лотус са заплаха за Ферари. Лотус изглежда намериха добра квалификационна скорост, много близка до нашата и дори може би малко по-добра. Освен това са добри в управлението на гумите. Ако се класират пред нас на грида, положението е сложно. Още по-трудно става със съперници като Мерцедес, които със сигурност вървят по-силно в квалификациите. Ето защо вярвам, че и двата отбора са силни противници.

Според шефа на Лотус Ерик Булие неговият тим е под най-малко напрежение в битката за второто място при конструкторите. Отборът от Енстън е в подем – в Япония екипът отново взе повече точки от Ферари и Мерцедес, като само за последните два старта активът му е 58 (Скудерията взе 23, а тимът от Бракли – 20 за същите състезания).

- Напрежението е за тях, не за нас. Ние сме на 23 точки зад Мерцедес и на 33 от Ферари. Ако продължим (да се представяме) като досега – може би подобна цел е малко амбициозна, но ако все пак вървим по този начин, то бихме могли да се приближим до третата позиция. Скоростта е едно на ръка, трябва да печелиш и точки – каза Булие.

От Мерцедес вече заявиха, че целта им е точно второто място при отборите. Люис Хамилтън сподели, че едва ли ще могат отново да вземат победа в оставащите надпревари (всъщност той дори бе готов да заложи, че Себастиан Фетел ще спечели всичките четири старта до края на сезона). Подиуми обаче не са изключени, смята английският пилот.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1376 -: Октомври 17, 2013, 04:06:42 am »

Калтенборн: Щеше да е самонадеяно да очакваме толкова голямо подобрение в Заубер







Първата половина от сезон 2013 г. не бе никак удовлетворяваща за Заубер, особено на фона на представянето от 2012-та. 7 точки в 10 старта от световния шампионат на Формула 1 са меко казано скромно постижение.

От Гран при на Италия насам обаче швейцарският отбор буквално се възроди и демонстрира сериозно подобрение. В последните четири старта от първенството тимът взе 38 точки, което го нарежда на солидната седма позиция в класирането на отборите. Шефът на екипа Мониша Калтенборн обяснява промяната в представянето в интервю, разпространено от пресофиса на Заубер.

- Заубер направи фантастичен сезон през 2012 г. В началото на 2013-та нещата бяха доста по-различни. Какво се случи?

- Миналогодишната концепция за разполагане на изпускателните тръби бе много успешна. Инженерите ни решиха да предприемат различен подход за С32, който на теория имаше дори още по-голям потенциал. На практика нещата стояха по друг начин. В Мелбърн разбрахме, че последните неща по болида ни не работят според очакванията. След това отне известно време инженерите да разберат проблема.

- Какъв беше проблемът?

- Аеробалансът на колата не бе стабилен, особено при спиране и влизане в завой. Освен значителните затруднения това имаше и друг страничен ефект – пилотите нямаха доверие в болида си. Не разполагахме и с ресурсите бързо да променим автомобила. Процесът се изпълняваше стъпка по стъпка. Най-големите промени бяха налице в Унгария, където вече използвахме модифицирана изпускателна система. Още тогава видяхме значително подобрение, като, разбира се, отново бе необходим известен период, за да започнем да извличаме максимума от колата. Освен това разбираме болида много по-добре, а това води до по-добри настройки. Поддържаме високо качество на производство в завода си. Целият тим – и във фабриката, и на пистата – върши изключителна работа.

- Новите гуми, които дойдоха в Унгария, пасват ли на автомобила?

- Не е лесно да се отговори еднозначно, тъй като най-голямата промяна в С32 се случи точно по същото време. Вярвам, че по принцип гумите помогнаха, тоест се случи обратното в сравнение с миналата година.

- По-рано през сезона някои хора споменаха, че екипът би трябвало да спре развитието на настоящия болид и да се концентрира изцяло върху 2014 г.

- Да се откажем никога не е било опция за нас, защото желанието ни бе да направим прогрес с настоящия си автомобил, за да подобрим позицията си в шампионата при конструкторите. Освен това работата сега ще ни помогне с развитието на новата кола.

- Наистина ли смятахте, че е възможен подобен напредък през настоящия сезон?

- Щеше да е самонадеяно да очакваме такова голямо подобрение. На много ранен етап обаче заявихме, че ще напреднем през втората половина от сезона. Бяхме убедени в това въз основа на придобитите познания. Всичко се напасна в последните стартове, включително това, че някои от съперниците ни не успяха да използват възможностите си по максимално добър начин. Но определено не очаквахме да печелим двуцифрен актив в три от четири надпревари.

- Заубер вече има 45 точки, Торо Росо са с 31, а Форс Индия – с 62. Накъде гледате – напред или назад?

- По принцип винаги гледаме напред. Ако продължим да сме толкова съсредоточени и не допускаме грешки, то тогава има още какво да спечелим. Знаем обаче, че няма да е лесно да вземем шестото място. И трябва, разбира се, да проверяваме какво се случва зад нас, за да избегнем неприятни изненади.

- Колко сте доволна от пилотите?

- И двамата ни състезатели имаха прекрасно представяне. Нико Хюлкенберг се справи така, както очаквахме да го направи. Той е бърз, постоянен и много ефективен. Спечели много точки благодарение на борбения си дух. Знае как да използва всеки шанс, който му се предостави в рамките на надпревара. Естебан Гутиерес имаше тежък старт. Колата освен това не бе достатъчно добра в началото на сезона и това не му помогна. Той обаче се труди упорито и постоянно бележеше напредък. Бе единствено въпрос на време всичко да се напасне при него, както видяхме през последния уикенд. Един поглед към времената му показва колко близо бе до Нико. Битката в средата на колоната обаче е толкова оспорвана, че понякога е на няколко места зад него, което на пръв поглед не е добре. Но и той свърши изключителна работа по отношение на обратната информация например, помогнала за развитието на автомобила и настройките му.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1377 -: Октомври 17, 2013, 04:16:05 am »



Фетел: Първият ми Ф1 тест беше ужасяващ

"Помислих си, че тази работа не е за мен"

Трикратният световен шампион Себастиан Фетел призна, че в началото на кариерата си не е бил сигурен, че е подходящ за работата Ф1 пилот. Германецът направи първия си тест за Уилямс през септември 2005 година на "Херес" и сподели болида Williams-BMW FW27 с Марк Уебър и Нико Розберг. 18-годишният по това време Себастиан направи само 25 обиколки и бе по-бавен с три секунди от времето на Уебър.

В Гран при на Индия следващата седмица Фетел най-вероятно ще си прибере и четвъртата поредна титла от шампионата при пилотите. Въпреки успехите, състезателят на Ред Бул не е забравил прехода си от Формула 3 към голямата Формула: "Първият път, когато тествах болид, Марк караше сутринта, а аз следобеда. През първите няколко обиколки умрях от страх и си казах, че това е работа за истински мъже, не за мен. След това свикнах и исках още".

Оттогава Фетел има 35 Гран при победи, 42 полпозишъна и 1351 точки. Себ признава, че все още се вълнува преди състезание.

"Нищо не се е променила, все още обичам състезанията, обичам предизвикателството. Продължава да ми е нервно в неделя сутрин и се вълнувам, отивайки на пистата, напрегнато ми за е състезанието. Но човек не трябва да пресилва нещата и да се притеснява твърде много. Трябва да се наслаждаваш на работата си, защото не е нормална и не се случва на всекиго. Мисля, че съм голям късметлия да съм един от тези 22/24 човека във Формула 1", допълва пилотът.

                                                                                                                              formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1378 -: Октомври 17, 2013, 04:22:20 am »



Ферари: Ерата "Алонсо" тепърва предстои

"На Шумахер му трябваха 4 г. за първата титла с нас"

Във Ферари всячески се опитват да повдигнат духа на отбора с поредното изказване в подкрепа на звездата на отбора Фернандо Алонсо. Отборният шеф на тима Стефано Доменикали сравни четиригодишната работа на Фернандо без спечелена титла с първите четири години на Михаел Шумахер. Те също бяха тежки, но на петата германецът влезе в историята с пет поредни световни титли, ставайки седемкратен световен шампион.

През 2014 година, когато започва новата турбо ера във Формула 1, Доменикали очаква историята на Шумахер да бъде повторена от Алонсо и неговата ера да стартира с титла след титла.

"Аз съм във Ферари от 1993 година. Михаел Шумахер дойде през 1996, работи без почивка и след четири години спечели първата си титла с нас. След това всички знаете какво се случи в ерата "Шумахер", припомни историята Доменикали. "Сега същата история се повтаря с Фернандо Алонсо. Той по същия начин работи неуморно четири години за развитието на Ферари и очаквам през 2014 година да настъпи ерата "Алонсо", завърши амбицираният италианец.

                                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1379 -: Октомври 17, 2013, 08:17:08 am »

Във Ферари знаят, защо Маса не се е подчинил на заповедта от бокса

Алонсо го изпревари на пистата



Шефът на Ферари Стефано Доменикали увери, че пилотът им Фелипе Маса ще продължи да получава пълна подкрепа от страна от отбора си до края на сезона независимо, че игнорира отборна заповед в Гран при на Япония, пише formula1.bg. След края на 2013 Маса ще напусне Скудерия, но къде ще отиде, това все още не е ясно.

В ранните етапи от състезанието на "Сузука" миналия уикенд Маса получи инструкция от питуола да отстъпи позицията си на Фернандо Алонсо. Бразилецът предпочете да продължи да се състезава за себе си и да не вслушва в заповеди. Така Алонсо трябваше сам да си проправи път напред и да изпревари Фелипе.

Заповедта на състезателния инженер на Фелипе Роб Смедли беше: "Мултифунционална стратегия А. Сега, ако обичаш". Маса не отговори.

Доменикали заяви, че неподчинението на Маса не го притеснява и напълно разбира мотивацията на пилота си - в момента Фелипе се бори да си осигури място за 2014. "Фелипе се опитва да е възможно най-бърз и аз разбирам как се чувства той в момента. Разбира се, че отборът ще го подкрепя напълно до края на сезона, няма проблем. В крайна сметка Фернандо го изпревари на пистата", обясни Доменикали.

След състезанието Маса заяви: "Това беше заповед. Ние не харесваме инструкции. Станалото в състезанието днес не беше по никакви нареждания. Той (Алонсо) ме изпревари на пистата. Имахме битка на трасето".

                                                                                                                             topsport.bg
Активен