Перман: Представянето ни се подобри с по-дългата базаВ представянето на Лотус има напредък заради по-дългата база на Е21, която тимът използва в състезанията в Корея и Япония, според шефа операции на пистата в отбора Алан Перман.
Преди Гран при на Сингапур Перман каза, че планират да използват по-дългото шаси, което им носи повече стабилност в завоите, от надпреварата в Корея до края на сезона. Кими Райконен и Ромейн Грожан завършиха съответно втори и трети в състезанието на пистата Йонгам, а в Япония французинът отново се качи на третото място на подиума.
- От наша гледна точка няма съмнение, че представянето ни се подобри с по-дъгата база. Трудно е да определим колко точно, но е потвърждение за цялата работа в симулатора и по конструкцията, която сме извършили в тази област. Класираме се на по-добри места в квалификациите и в състезанията и бяхме на подиума в последните три надпревари на различни писти като Сингапур и Сузука. Едното е улично трасе, на което карахме със суперсофт, другата е много бърза писта с преливащи се завои, където бяхме с твърдите гуми. Очевидно е, че Е21 работи добре на всички видове конфигурации. Добавяйки към това допълнените ни знания за гумите, няколко аеродинамични настройки и двамата ни пилоти, които се представят на отлично ниво, изглеждаме доста добре – коментира Перман.
В тима от Енстън са уверени, че ще се представят добре и на състезанието през този уикенд за Гран при на Индия. От Пирели ще предоставят гумите медиум и софт за тази надпревара, за разлика от миналата година, когато отборите разполагаха със смесите хард и софт.
- Промяната от хард и софт през миналата година на медиум и софт през тази година трябва да направи състезанието доста по-различно – обясни Перман. – Миналата година имаше стратегии с 1 спиране в бокса с твърдите гуми. Тогава разликата в представянето между гумите означаваше, че всички бяха със софт в квалификацията и само след един стоп се състезаваха с хард. Тази година смесите медиум и софт ще допринесат за промяна в стратегиите. Тъй като смесите за този сезон са по-меки от миналогодишните, ще имаме по-меки гуми за квалификацията и състезанието. Може да е доста по-интересна надпревара със стратегии с две или три спирания в бокса.
Кими Райконен повтори, че по-предното класиране в квалификацията ще е важно за по-добър резултат в състезанието на пистата Буд Интернешънъл. Финландецът също мисли, че отборът е направил стъпка напред с развитието на Лотус Е21.
- Колата беше доста силна през целия уикенд (в Япония, б.а.) и направихме добър напредък. Все още не е това, което търся и се опитваме да се отървем от недозавиването, което не харесвам. В Япония беше трудно да покажем истинското ни темпо в началото на състезанието, защото се движех зад по-бавни коли доста време. След последния питстоп, когато нямаше болиди пред мен, колата работеше много по-добре. Държеше се добре в последната половина от състезанието и бях доволен от нея – добави Райконен.
Съотборникът му Ромейн Грожан също сподели, че е доволен от колата и очаква Лотус Е21 да е конкурентоспособен в Индия.
- Болидът ни се представя чудесно в момента, така че мисля, че отново можем да сме силни. Миналата година имахме проблеми (в Индия, б.а.) с намирането на сцепление и точните настройки за автомобилите, така че се надявам, че този път ще се представим по-добре. Гумите през 2012 г. бяха доста твърди за пистата, но тази година изборът е на по-меки смеси, което трябва да подобри състезанието – каза още Грожан.
clubs1.bg