www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495625 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1410 -: Октомври 23, 2013, 08:50:38 pm »

Как Фетел може да стане шампион за четвърти път в Индия



Има голяма вероятност Себастиян Фетел да узакони своята четвърта титла във Формула 1 още в неделя след състезанието за Гран при на Индия. След пет поредни победи в последните пет състезания пилотът на Ред Бул има актив от 297 точки. След успеха в Япония на теория единствено Фернандо Алонсо има възможност да изпревари германеца. Пилотът на Ферари обаче изостава с 90 точки от своя съперник.

Ако Фетел завърши в Индия на позиция пред испанеца, той ще триумфира за четвърти път в своята кариера. Постигането на пето място, дори Алонсо да спечели, също ще го направи шампион. Ако германецът не завърши в надпреварата, тогава пилотът на Ферари трябва да завърши поне втори, за да продължи да има шанс за титлата.

Сметките обаче явно не вълнуват Фетел.

„Не размишлявам, къде трябва да завърша, за да спечелим титлата“, обясни пилотът на Ред Бул. „До сега в Индия винаги всичко е протичало перфектно. Купите давани на пилотите на подиума винаги са много красиви и ще е чудесно, ако и през тази година спечеля една.“

При успех Фетел ще стане най-младият 4-кратен световен шампион в историята на Формула 1. Михаел Шумахер спечели своята четвърта корона на 32 години и е най-близо до Фетел. Прост и Фанджо бяха още по-възрастни при спечелването на четвъртите си титли.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1411 -: Октомври 23, 2013, 08:51:54 pm »

Волф: Последните 3 състезания показаха, че на Мерцедес предстои сериозна битка



Последните три състезания показаха, че на Мерцедес им предстои сериозна битка за второто място в шампионата на конструкторите във Формула 1, заяви спортният директор на щутгартския концерн Тото Волф.

- В тях видяхме и че разполагаме с достатъчно силно представяне, за да постигнем целта си, ако постоянно оползотворяваме пълния потенциал на болида – продължи австриецът. – Бързо оставихме разочароващия уикенд в Япония зад нас и сега сме изцяло концентрирани върху финалните четири надпревари от сезона. Инженерите ни се трудиха упорито, за да извлекат максимума от колата. Нямаме причина да се плашим от идващите трасета, тъй като досега бяхме силни на всякакъв тип конфигурации.

Шефът на екипа Рос Браун също отбеляза, че в Бракли и Бриксуърт се е работило здраво от връщането от Япония досега. Според него ще е необходим компромис в настройките, за да върви F1 W04 достатъчно добре и на бавните завои, и на правите. Освен това средната скорост на Буд Интернешънъл е една от най-високите в календара.

- Нямам търпение за пътуването ни до Индия. Страната наистина е изумителна и винаги има нещо ново, което да се види – каза от своя страна Нико Розберг. – Самото трасе е доста сериозно предизвикателство, в края на дългата права има хубава възможност за изпреварвания. Последните няколко надпревари не бяха от най-добрите за нас, така че се надявам на силен уикенд. Всички сме решени да приключим силно сезона.

Розберг и съотборникът му Люис Хамилтън бяха във фабриката в Бракли тази седмица, където работиха на симулатора преди Гран при на Индия. Англичанинът също заяви, че обича да ходи в тази страна, където феновете обичат спорта и знаят много за Формула 1.

- Пистата има страхотен ритъм, а аз обичам бързите завои и високата скорост. Знам, че всички работиха безкрайно много, за да извлекат колкото се може по-добро представяне от болида в последните състезания. Колата ни е добра и ако уикендът ни върви както трябва, имаме потенциала за страхотни резултати – допълни Хамилтън.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1412 -: Октомври 23, 2013, 08:53:35 pm »

Гран при на Русия не е фактор за избора на Квят, категоричен е Марко



Състезанието в Сочи през 2014 г. по никакъв начин не е свързано с привличането на Даниил Квят в екипа на Торо Росо за следващия сезон, категоричен е консултантът в отбора на Ред Бул и отговарящият за програмата за млади пилоти на компанията Хелмут Марко. Австриецът каза, че Квят е най-добрият избор за Торо Росо от гледна точка на уменията му зад волана и работата извън пистата.

На въпрос дали състезанието в Сочи е повлияло при избора на руснака Марко отговори:
- Не. Търсихме най-доброто за Ред Бул и Торо Росо в средносрочен план. Всички, които участваха във взимането на решението, казаха, че Данаиил е правилният кандидат. Неговото представяне го превърна в естествен кандидат – той е бърз и зрял. Така че в средносрочен план, той предлага най-добрите перспективи. Разбира се, той трябва да научи как се работи във Формула 1. Трябва да научи пистите, но бих казал, че след 6 до 8 състезания той би трябвало да може да се противопостави на (Жан-Ерик) Верн.

През тази година Даниил се състезава в сериите GP3 и Формула 3, като е втори в класирането в GP3 (на 7 точки зад лидера Факу Регалия). 19-годишния руснак мисли, че догодина най-важното ще е доброто представяне на пистата, като настоя, че е достатъчно подготвен, за да направи стъпката към Формула 1:
- Всички важни хора в Ред Бул видяха, че мога да печеля състезания в две различни серии. Според мен това доведе до решението. Имам около 160 надпревари в по-малките категории, много подиуми и победи. Кими Райконен мисля, че имаше 32 състезания и тогава отиде във Формула 1, така че не виждам никакви проблеми. (Себастиан) Фетел дебютира на същата възраст.

Погледнато от страна на промените в правилата през 2014-та обаче, наемането на по-млад и по-неопитен пилот е голям риск според управляващия директор на Макларън Джонатан Нийл:
- Стъпката от GP3 към F1 все още е доста голяма, съпроводена със сериозни очаквания. По-специално с прехвърлянето на технологии от тази година към следващата. Ние самите се опитваме да разберем как този пакет ще заработи както трябва, как ще се справим с предизвикателствата с двигателите и аеродинамиката. За нас е достатъчно трудно и без намесата на млад пилот в схемата. В миналото някои неповторими кандидати са се справяли успешно със задачата, но Формула 1 е непрощаваща среда, изпълнена с много високо напрежение.

Междувременно пилотът, смятан за фаворит за мястото на Даниел Рикиардо в Торо Росо през 2014 г., Антонио Феликс да Коща сподели разочарованието си от пропуснатата възможност, но каза, че ще продължава да се бори за място в Гран при:
- В момента съм тъжен, както и много португалци, но научих, че в живота нищо не е сигурно. Ще продължа да работя усилено, за да стигна до Формула 1 заедно с Ред Бул и всички, които ме придружават от няколко години. Желая всичко най-добро на Даниил, надявайки се, че ще е добър заместник на Даниел Рикиардо.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1413 -: Октомври 23, 2013, 08:54:50 pm »

Алисън: Виждам промени във Ферари, но гладът за победи е ясно изразен



Ферари е променен отбор в сравнение с първия период, когато Джеймс Алисън работи в Маранело, но характерът и гладът за победи са същите като преди десетилетие, заяви техническият директор за шасито, присъединил се наскоро от Лотус.

Англичанинът напусна тима от Енстън и отново работи с Фернандо Алонсо, но вече в червен екип.

- След девет години изпитвам смесени чувства при връщането си в Маранело. Има вълнение, но и доста носталгия, тъй като с този отбор споделям много щастливи спомени от всички победи в периода 2000-2004 г. Удоволствие е да видя толкова познати лица, които тогава бяха на различни постове, но са израснали с отбора и сега са на висши позиции. Най-силно обаче е усещането за решителност – да свърша своят част в работата редом с всички останали и отново да печелим с екипа. Виждам и много промени в Скудерията. Отборът е по-голям, с по-сложна структура, но характерът, емоцията са много подобни и разпознаваеми още от момента, когато прекрачиш прага. Гладът за победи е ясно изразен – обясни Алисън.

На тима предстоят следващите две поредни надпревари в календара – в Индия и Абу Даби. Ферари отбелязват, че битката с Мерцедес и Лотус за втората позиция в шампионата на конструкторите ще е ожесточена.

- Надпреварите в Корея и Япония бяха разочароващи за нас – болидът ни не бе сред първите в колоната, нито спечели, а това не е търсеното ниво. Отборът обаче се справи добре на пистата, а и разполагаме с пилоти, които са в състояние да донесат добри точки. Буд Интернешънъл е с интересна конфигурация, предлагаща различни предизвикателства – приличен брой прави, някои бързи и други – бавни завои. Трасето е малко корейското – клони към шизофреничното, тъй като се опитваш да направиш колата такава, че да върви на коренно противоположни като характер секции. Необходими са стабилност при спиране, добър баланс във високо- и нискоскоростни криви, скорост на правите. На практика се покриват изискванията за всяко друго трасе, но при толкова широка гама от завои в Индия се стига до определени крайности – сподели Алисън някои неща по отношение на състезанието, което ще се проведе този уикенд на пистата до Делхи.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1414 -: Октомври 23, 2013, 08:56:27 pm »

Доменикали: Не успяхме да дадем на Алонсо автомобил, който да отговаря на таланта му



Ферари не са предоставили на Фернандо Алонсо автомобил, който да отговаря на таланта на двукратния световен шампион във Формула 1, заяви шефът на Скудерията Стефано Доменикали в интервю, дадено на двама фенове на тима. Рикардо Вердели (дизайнер от Арецо) и Джанмария Ламберти (шеф на уеб маркетинг компания в Мантуа) получиха уникалната възможност не просто да изкарат един ден в Маранело, но и да зададат вълнуващите ги по отношение на Скудерията въпроси. Те са се отличили като едни от най-критично настроените към екипа запалянковци.

Проектът бе изпълнен от Ферари в сътрудничество с вестник Гадзета дело Спорт. Вердели и Ламберти получиха достъп до Доменикали, на какъвто не се радват дори журналисти и проведоха с него едночасов разговор. Идеята на тима бе да покаже колко важни са феновете за тях и колко внимателно се вслушват в Маранело в гласовете им.

- През последните четири години се доближихме на два пъти до титлата и това отчасти се дължи на него (Алонсо – б.р.). За съжаление не успяхме да му дадем автомобил, който да отговаря на таланта му. Сравнявате го със Себастиан [Фетел], но когато разполагаш с по-добър болид, всичко е по-просто – обясни Доменикали.

Шефът на Ферари освен това защити политиката на отбора и в частност случилото се преди Гран при на САЩ миналата година. Тогава в екипа решиха да счупят предпазния печат на скоростната кутия в колата на Фелипе Маса – това автоматично води до санкция и дори не е нужна реална смяна. По този начин Алонсо отиде с позиция напред на старта, а действията на Скудерията станаха повод за разгорещени спорове. Надпреварата приключи с победа на Люис Хамилтън (тогава с Макларън), а спорът за титлата между Фетел и Алонсо остана да бъде решен в Бразилия.

- В Остин ние не саботирахме скоростната кутия, а просто се възползвахме максимално от съответното правило, позволяващо ни да счупим печата. Интересите на Ферари са над всичко. Ако бяхме загубили шампионата с толкова точки, колкото щяхме да изтървем в Остин, равносметката за стореното щеше да е различна. За разлика от други ние говорим открито за това какво вършим – заяви Доменикали.

Един от въпросите на Ламберти бе защо Ферари държаха Маса досега, като според него бразилецът не бил същия пилот след инцидента си през 2009 г. Тогава излетяла от Браун-а на Рубенс Барикело пружина удари каската на Фелипе и му причини сериозни контузии.

- Има две причини. От медицинска гледна точка няма доказателство, че след инцидента е имало каквито и да са постоянни увреждания като проблеми със зрението или рефлексите. Редно е освен това да дадеш на пилот, който не е имал кой знае какъв късмет, шанс да покаже, че заслужава да остане с нас. Ако Фелипе нямаше очакваното представяне, то това се дължи главно на прекалено високата чувствителност на задната част на колата. Но той почти спечели титлата през 2008 г. и за мен наистина е световен шампион. Взимаме [Кими] Райконен, защото искаме повече. Той не бе щастлив, когато Алонсо зае мястото му и се връща с огромно желание за силно представяне – каза Доменикали.

Той допълни освен това, че Ферари наистина са следили Роберт Кубица във Формула 1. Сега обаче се съмнява, че полякът ще се върне в Гран при заради проблема с дясната ръка, който вероятно ще ограничи възможностите му за реакция в болид.

Що се отнася до това какво притежават Ред Бул, което липсва на Ферари – с оглед на слуховете за нелегални системи в RB9, то Доменикали е категоричен:

- Всички се опитват да разберат. Но е безмислено да се отправят обвинения без доказателства. ФИА може да провери нещата и ако те не открият нищо, то Ред Бул явно вършат добра работа.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1415 -: Октомври 23, 2013, 08:58:07 pm »

Хамилтън: С удоволствие бих карал срещу Прост и Сена

Люис Хамилтън е смятан за един от най-големите таланти от своето поколение. Особено що се отнася до скорост в една обиколка, англичанинът е почти без конкуренция. Качество, общо с това на неговия идол Аертон Сена. Бразилецът също успяваше да изкара и последната хилядна от секундата от колата си. Колите обаче през 80-те и 90-те години на миналия век бяха доста различни. Макар и съвсем по вкуса на Хамилтън.

„Колите от края на 80-те години с техните широки задни и тесни предни гуми изглеждат много добре“, изразява мнението си 28-годишният пилот на Мерцедес. „Те изглеждат доста агресивни. Когато аз влязох във Формула 1, задните гуми бяха толкова широки, колкото и предните. Харесвам колите от тогава, с повече механично сцепление и не толкова сериозно притискане.“

Хамилтън не веднъж е споменавал, че с удоволствие би се състезавал във времената, когато на пистата бе неговият кумир. Тогава според него играта на нерви е била още по-сериозна, въпреки че и сега не била за подценяване.

„Ако не можех да се справям с играта на нерви, това щеше да означава, че не съм добре подготвен. Радвам се, че все още го има фактора опасност за живота, защото именно той прави нещата интересни. Това е нещото, което ни различава от останалите спортове.“

Хамилтън никога не е крил, че се възхищава на Сена. Бразилецът никога не успява да стане световен шампион в картинг спорта, като най-близо до това е през 1980 г., когато завършва втори. Хамилтън харесва много и дизайна на шлема на бразилеца и не случайно неговият наподобява този на неговия кумир.

„Когато израствах и гледах Формула 1, дизайнът на каската на Сена бе култов, той просто не може да се забрави. Тогава Прост и Сена се бореха почти всяка година за титлата. Винаги съм си мечтал за възможността да се състезавам с тях.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1416 -: Октомври 23, 2013, 08:59:46 pm »

Хорнер: Балансът на Уебър потвърждава класата на Фетел



Освиркванията, с които Фетел бе посрещнат след убедителните си победи бяха доста неприятни както за самия световен шампион, така и за неговия отбор. И докато в Италия те бяха разбираеми, защото феновете на Ферари искат да виждат свой пилот на най-високото стъпало на стълбицата, то извън Апенините те бяха изненадващи. Въпреки тях обаче тим шефът на Ред Бул, Кристиян Хорнер не се притеснява и не вярва, че популярността на неговия пилот би се повишила, ако премине някой ден при италианците.

„Има достатъчно пилоти, които са станали легенди и без да карат за Ферари“, обяснява Хорнер пред Шпорт Билд. „Джеки Стюърт спечели своите титли за Тирел, Сена за Макларън. Джим Кларк пък е легенда на Лотус. И никой не се интересува от факта, че те не са карали за Ферари.

За мен Себастиян вече е на едно ниво с Хуан Мануел Фанджо, Джим Кларк, Джеки Стюърт, Аертон Сена, Ален Прост и Михаел Шумахер. Мисля, че той стои доста добре в компанията на тези момчета – най-добрите за всички времена.“

Аргументът, че Фетел печелел титлите си единствено заради качествата на конструираните от Ейдриян Нюи коли, е несериозен според Хорнер. Самият факт, че Марк Уебър със същата кола не е ставал дори вицешампион според англичанина подчертава качествата на шампиона.

„Себастиян е победил през този сезон в квалификациите Марк 14 пъти и е постигнал девет победи. Ако ставаше дума само за колата, щяхме да сме първи и втори в класирането при пилотите, а ситуацията не е такава. Преди идването на Себ в отбора Марк бе смятан за бъдещ световен шампион и много бърз в квалификацията. Той продължава да е чудесен състезател, но резултатите му отстъпват на тези на съотборника.

През втората половина на 2008 г. Торо Росо разполагаха със същата техника като нас. И тогава те бяха по-бързи. Най-голямата разлика правеше Себастиян. Той настройваше колата по начин, на който ние не бяхме способни.“

Според Хорнер, няма смисъл германецът да бъде обвързван с дългосрочен договор, за да се подсигури, че няма да бъде привлечен от друг отбор. Според него основното е в доверието и уважението и сравнява това взаимоотношение с брака.

„Разбира се, ние бихме били щастливи, ако имаме дългосрочен договор със Себастиян. Но мога да ви кажа: Един договор е безсмислен ако няма взаимно доверие и респект. Нашият контакт е изпълнен с любов, доверие и уважение.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1417 -: Октомври 24, 2013, 04:23:30 am »



Бътън амбициран да краде точки от по-бързи болиди в Индия

"Не трябва да позволяваме на Форс Индия да ни доближава"

Дженсън Бътън е доволен от представянето на Макларън в последните състезания и очаква по-добро представяне в предстоящата Гран при на Индия. Британецът обяви, че е амбициран да открадне точки на пистата „Буд" от по-бързите болиди, които през целия сезон финишират пред него.

"В последните няколко състезания показахме по-добра скорост. Състезанията в Корея и най-вече Япония бяха много по-приятни за мен", сподели Дженсън. "Чувствах се по-добре в болида и очаквам в Гран при на Индия да успея да открадна точки от болиди, които обикновено финишират пред мен. Трябва да влезем в точките и с двете коли, за да не позволим на Форс Индия да ни доближава в класирането при конструкторите", завърши британецът.

                                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1418 -: Октомври 24, 2013, 04:25:35 am »



Макларън: Чака ни много работа с Хонда

"Запалването на двигателя е само началото"

Само преди няколко дни Хонда позволиха на Ф1 света да чуе звука от новия двигател, който японците готвят. През 2015 ще стартира партньорството между Макларън и Хонда и производителят вече работи усилено, за да се подготви за завръщането си.

Управителният директор в Макларън Джонатан Нийл смята, че не е от чак толкова голямо значение, че Хонда вече са пуснали двигателя си на дино и настоява, че работата тепърва започва.

През май отборът от Уокинг сключи многогодишно споразумение с Хонда за партньорство и Нийл призна, че се е развълнувал, когато е чул звука от двигателя за първи път. Въпреки това директорът настоява, че в момента всички в Макларън са се фокусирали върху работата за 2014 и партньорството си със сегашния им доставчик Мерцедес.

"Винаги е хубаво да чуваш как се пали нов двигател. Страхотен момент за цялата организация и удовлетворение за всички. Хонда направиха всичко по силите си, за да построят този първи двигател. Но ще използвам една метафора - все едно да се съсредоточиш върху деветте месеца от бременността и после изведнъж да осъзнаеш, че всичко едва сега започва. Наистина, имаме нещо, което работи, но не си създаваме илюзии - чака ни куп работа, за да развием конкурентен двигател, ЕРС система, батерия и всички останали системи наоколо. За Макларън проектът е амбициозен - да го направим два пъти за две години, но се вълнуваме", обясни Нийл.

"Все пак по това време от годината, в което до края на сезона остават плашещо малко седмици, всички ръце са се фокусирали върху работата с Мерцедес и интеграцията на този двигател", допълни директорът.

                                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1419 -: Октомври 24, 2013, 04:28:35 am »



Алонсо с рекордна каска

За Гран при на Индия

Фернандо Алонсо, който в миналия кръг от шампионата финишира четвърти и така стана пилотът с най-много записани точки в историята на Формула 1, този уикенд ще е със специална каска. С нея испанецът и отборът му Ферари ще отпразнуват рекорда.

На мръсно бял фон с червено е изписан броят на точките, спечелени от Фернандо в кариерата му - 1571. Също така отгоре има надпис "Благодаря" за феновете на пилота на три езика - английски, френски и италиански. (снимки можете да видите в официалния профил на Алонсо в Twitter ТУК - https://twitter.com/alo_oficial ).

Този уикенд Фернандо Алонсо и Скудерия се надяват до добавят още 25 точки към натрупаните 1571.

                                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1420 -: Октомври 24, 2013, 07:27:14 pm »

На съперниците на Ред Бул им липсва постоянство, смята Марко



На съперниците на Ред Бул им липсва постоянство, смята съветникът на тима във Формула 1 Хелмут Марко. Успехите на тима от Милтън Кийнс се дължат на факта, че са били изгладени слабостите на екипа, твърди той.
- На опонентите ни им липсва постоянство. Понякога Мерцедес са силни, друг път Ферари, после Лотус. Ако бяха постоянно на високо ниво, никой нямаше да мисли, че колата ни е извънземна. Ние просто елиминирахме слабостите си. Няма грешни настройки, няма лоши стратегии, нито пропуски по време на спиранията в бокса – заяви австриецът, цитиран от Ауто Мотор унд Шпорт.

Според него ключът за силното представяне на Ред Бул е в идеалните реглажи:
- Преди съсипвахме цял уикенд със сбъркани настройки. Сега ни е нужна една сесия и можем да обърнем всичко.

Сега предстои Гран при на Индия, която Себастиан Фетел спечели миналия сезон, след като бе пръв и в квалификацията. В неделя немският пилот вероятно ще се поздрави с четвърта поредна световна титла.

- Пистата не е лека, тъй като има прекъсващи ритъма препятствия. Най-трудната част е влизането в трети завой. За добра обиколка на Буд Интернешънъл е нужен силен пилотски инстинкт. Досега всичко в Индия е преминавало идеално за нас – коментира преди надпреварата Фетел.

Марк Уебър отбеляза от своя страна, че Индия е уникална страна по много причини.
- Според мен е свършена чудесна работа с конфигурацията. Там определено могат да се стигнат границите (на представянето) с болид от Формула 1. Трасето има големи изисквания и към пилоти, и към автомобили. Има някои места, които са предизвикателство за нас – допълни австралиецът.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1421 -: Октомври 24, 2013, 07:32:49 pm »

Сериозната работа на Макларън с Хонда тепърва предстои, заяви Нийл



Хонда вече разпространиха звука от новия си двигател за Формула 1, но сериозната работа на Макларън с японската компания тепърва предстои, заяви управляващият директор на тима от Уокинг Джонатан Нийл.

Той призна, че е бил развълнуван да чуе мотора, но настоя, че отборът все още е съсредоточен върху работата си с Мерцедес. Щутгартският концерн ще доставя агрегати на Макларън и догодина, а Хонда ще се върнат в Гран при за сезон 2015 г.

- Винаги е прекрасно да чуеш един нов двигател. Това е страхотен момент за цялата организация, миг на удовлетворение за всички. Хонда сториха всичко по силите си, за да конструират първия агрегат. Ако използвам бременността като метафора, то ситуацията малко прилича на това да се фокусираш върху първите девет месеца и после да осъзнаеш, че сериозната работа всъщност тепърва предстои. Не си правим никакви илюзии колко неща трябва да свършим заедно, за да имаме конкурентоспособна задвижваща система. За Макларън предизвикателството е особено голямо, тъй като трябва да се справи два пъти за две години, при това в един наистина амбициозен проект – обясни Нийл. – В настоящия момент, при оставащите съвсем малко седмици до края на годината, всички са фокусирани върху работата с Мерцедес и интеграцията на техния агрегат, както и развитието на горивата и другите компоненти, за да имаме издръжлив и добър автомобил в началото на следващия сезон.

Управляващият директор на Макларън засегна и въпроса за привличането на Питър Продрому, който все още е шеф на аеродинамичния отдел на Ред Бул. От Милтън Кийнс заявиха, че нямат намерение да освобождават по-рано специалиста.

- Ние бихме били доволни, ако Питър започне работа при нас утре сутринта, но изцяло уважаваме позицията на Ред Бул – както винаги, когато привличаме някого от друга организация. Питър е ключова част от тяхната структура, а ние очакваме с нетърпение момента да го приветстваме при нас. Кой знае какво ще се случи в рамките на година. Но моментът (за освобождаването на Продрому) зависи от Ред Бул – те ще решат кога, не Макларън – добави той.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1422 -: Октомври 24, 2013, 07:34:38 pm »

Доминацията на Фетел не влияе негативно на тв-рейтингите на F1, твърди Екълстоун



Доминацията на Себастиан Фетел във Формула 1 в момента не влияе негативно на телевизионните рейтинги на състезанията от шампионата, твърди управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун.

Трикратният световен шампион, който в неделя може да стане четирикратен носител на F1 короната класиране в топ 5 на Гран при на Индия, спечели всички надпревари след лятната ваканция – взе пет поредни успеха от Белгия до Япония. В квалификациите два пъти бе втори (на Спа и Сузука), а на Монца, Сингупар и Йонгам се нареди на полпозишън. В генералното класиране немският пилот има 297 точки – 90 повече от втория в подреждането Фернандо Алонсо (Ферари) при оставащи 4 надпревари до края на шампионата. През 2002-ра, когато Михаел Шумахер с Ферари печели титлата шест състезания преди финала на първенството, рейтингите падат с една трета в отделни части на Европа.

Теорията на Екълстоун обаче, е, че феновете продължават да гледат – в случай, че Фетел загуби.

- Ситуацията напомня малко (на тези с) Роджър Федерер или Мохамед Али. Фетел е най-добрият и хората искат да гледат, когато бъде победен. Трудно е да си сигурен кой е най-великият пилот (в цялата история на спорта). Хората не знаят колко титли щеше да спечели [Аертон] Сена. Но Фетел вероятно е най-добрият (състезател) който сме имали. Оплакват се, че печели всичко, но надпреварите са добри – заявява англичанинът, който на 28 октомври ще навърши 83 години.

Проучване на специализирана спортна агенция, базирана в Ню Йорк – Futures Sport + Entertainment – показва, че в наши дни във Формула 1 се правят четири до пет пъти повече изпреварвания в сравнение с ерата на Шумахер. Управляващият директор Кевин Алави споделя, че телевизионната аудитория е стабилна и спадът през 2013-та е минимален. Като пример се посочват други спортове – тенис и голф, чиито рейтинги страдат от прекаленото увеличаване на събития/състезания и се стига да сериозно намаляване на зрителите. Не е изследван обаче ефектът, който би имал увеличен брой надпревари в календара на Формула 1 в бъдеще. През настоящия сезон състезанията са 19, докато през 2002-ра бяха 17. За 2014 г. Световният съвет на ФИА утвърди предварителен календар с цели 22 старта. Очаква се отпадането на някои от тях, но въпреки това теоретично подобен лист може да бъде одобрен и вероятно ще окаже влияние върху гледаемостта.

Въпросът дали доминацията на Фетел отблъсква зрителите бе повдигнат наскоро и от световния шампион за 2008 г. Люис Хамилтън. Пилотът на Мерцедес посочи точно ерата на Шумахер като пример, обяснявайки, че тогава заспивал след старта, тъй като било ясно кой ще спечели. Впоследствие поясни думите си с обяснението, че Фетел върши перфектна работа.

Формула 1 обаче определено има проблем с някои от държавите, където състезания се провеждат от няколко години – като Китай и Корея например. Аудиторията в Съединените щати е неустойчива и Гран при така и не успява да набере популярност там. Но докато в САЩ имат установени автомобилни шампионати като Индикар и НАСКАР, то в Китай, Корея и други страни-домакини на стартове липсата на традиции не води до автоматично приемане на F1.

Негативни тенденции обаче се наблюдават и в държави с утвърден интерес към шампионата. Във Великобритания например рейтингите се поддържат от факта, че половината състезания все още се излъчват по ВВС, докато стойностите при платените пакети на Скай продължават да падат.

За 2014 г. в календара са включени 2 напълно нови надпревари – в Русия и Ню Джърси (САЩ), а две се връщат в списъка – Австрия (на обновената писта Ред Бул Ринг) и Мексико (на трасето Ерманос Родригес). Конфигурацията в Сочи подлежи тепърва на одобрение от страна на ФИА. Стартът в Ню Джърси вече бе отлаган два пъти, като самият Екълстоун заяви в началото на септември, че организаторите не са успели да съберат необходимите средства за провеждането на състезанието. Малко след това каза точно обратното – че надпреварата със сигурност ще се проведе догодина. Нещата в Австрия изглеждат сигурни, още повече, че лично Дитрих Матешиц се нагърби с организацията и дори ще извади пари от собствения си джоб, за да покрие част от разходите. Ситуацията относно Мексико не е напълно ясна. Освен това проблеми имат и организаторите в Корея – те все още не са финализирали преговорите си с Бърни, като се опитват да намалят таксата за домакинство (средната стойност е около $26 млн. на старт).

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1423 -: Октомври 24, 2013, 07:36:23 pm »

Маса подписал договор с Уилямс?

Фелипе Маса ще продължи своята кариера във Формула 1 и след напускането на Ферари. Според информация на Diario Motorsport 32-годишният бразилец вече е подписал дългогодишен договор с екипа на сър Франк, като там ще замести Пастор Малдонадо, който вероятно ще се присъедини към Лотус. Спрягат се също така имената на Форс Индия и Заубер като евентуални възможности.

Според бразилския сайт, Маса е подписал договор за 5 години. Неговото място във Ферари както вече е ясно ще се заеме от Кими Райконен, който кара за Скудерията от 2007 до 2009 г.. Все още не се споменава нищо за парите от спонсорите, които бразилецът ще донесе, но се очаква той да бъде подкрепен от бразилската петролна компания Петробрас.

                                                                                                                            clubs1.bg     
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1424 -: Октомври 24, 2013, 07:38:02 pm »

Върховният съд на Индия ще разгледа жалба за отмяна на надпреварата този уикенд



Върховният съд на Индия ще разгледа жалба за отмяна на тазгодишната Гран при на Индия в петък. Тя е подадена от Амит Кумар на основание, че организаторите на надпреварата не са изплатили данъците си от провеждането на предишни събития.

През 2011 г. Върховният съд на Индия постанови замразяването на 25% от приходите от билетите до решаването на въпрос, свързан с данъците, след дело за увреждане на обществените интереси, заведено от Кумар. Тезата на индиеца бе, че Формула 1 трябва да бъде определена като забава, а не като спорт и следователно печалбата от билетите да се облага с данъци. Тази година за първи път организаторите на събития и спонсорирани фестивали в Индия ще изплащат данъци върху печалбата от продадените билети.

Председателят на индийската федерация по моторни спортове Вики Чандок обаче мисли, че отменянето на Гран при на Индия през този уикенд е малко вероятно, обяснявайки че такъв тип дела не са нещо ново в страната. 

- Нормално е някой да се опита да отмени спортно събитие в Индия без значение дали ще е крикет или друг спорт – коментира Чандок пред Аутоспорт. – Случвало се е и преди и не е нищо ново за тази държава. Ние сме най-голямата демокрация в света и завеждането на дело за увреждане на обществените интереси е възможно във всеки един съд. Но самият съд е просто система и съдиите не приемат добре отмяната на спортни събития, особено в навечерието на събитието. Според мен изобщо няма да повлияе на състезанието. Надпреварата ще се проведе по план. Ще оставят делото да бъде разгледано, но не може да се заплашва събитие. Това не ме притеснява ни най-малко.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен