www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495626 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1425 -: Октомври 24, 2013, 07:39:38 pm »

Джеймс Каладо замества Пол ди Реста в първата свободна тренировка



Джеймс Каладо ще замени Пол ди Реста в първата свободна тренировка на пистата в Индия. Шотландецът се появи в падока в четвъртък сутринта, но въпреки това е помолил да бъде заместен, след като е почувствал здравословно неразположение. Това ще даде възможност на намиращия се на пета позиция в GP2 Каладо да замени своя колега.

„Пол не се чувства добре днес и затова и аз ще карам в петък преди обед“, обясни Каладо в Туитър акаунта си. Очаква се Ди Реста да кара във втората свободна тренировка. Заради хигиенните стандарти в Индия през миналата година мнозина от падока си заминаха преди края на уикенда заради стомашни неразположения.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1426 -: Октомври 24, 2013, 07:41:01 pm »

Маса потвърди, че преговаря с Уилямс



Фелипе Маса може да продължи кариерата си за екипа на Уилямс, но в момента той нямал подписан договор с екипа от Гроув, въпреки слуховете, раздухвани от пресата в родината му.

„Разговарям с няколко отбора, между тях е и Уилямс, но в момента нямам какво да кажа“, обяснява пилотът на Ферари. Той обаче бил убеден, че ще продължи кариерата си във Формула 1.

Според вътрешна информация от Лотус, Нико Хюлкенберг продължава да е кандидат номер 1 за мястото в екипа. Затова Маса говори и с Уилямс.

„Няма да отида в малък тим, а ще отида в отбор, който има възможност да създаде добра кола“, обяснява Маса. Екипът на Уилямс обаче е едва на девето място в класирането и ресурсите започват малко по малко да приключват.

Според слуховете Маса ще върне в Уилямс Петробрас, които бяха спонсори на екипа пред 10 г. Дори Малдонадо да напусне екипа след края на този сезон, отборът има договор с PDVSA до 2015 г. заради което при евентуално предсрочно напускане ще плати обезщетение.

Докато този въпрос не се реши, Маса ще трябва да изчака решението на отбора. Малдонадо вероятно ще напусне отбора и въпреки че няма да разполага със същите средства както досега (около 35 млн. евро годишно) представлява интерес за Лотус и Заубер.

„Аз не съм платен пилот и няма да отида в отбор, където да съм само заради спонсор. По време на кариерата си съм показал какво мога и разполагам с достатъчно опит. Надявам се, че ще си намеря отбор и те да ме искат, не защото купувам мястото си. Първо искам договор. Ако дойде и спонсор, ще помогна на отбора и на себе си.“

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1427 -: Октомври 25, 2013, 05:31:19 am »

Комитетът по етика на ФИА отхвърли жалбата на Уорд срещу Жан Тод



Комитетът по етика на ФИА отхвърли жалбата на кандидата за президент на федерацията Дейвид Уорд срещу кандидатиралия се за втори мандат Жан Тод.

Основното твърдение в жалбата на Уорд е, че настоящият президент на ФИА е използвал регионалните срещи на членовете на клубовете на федерацията, за да получи писмено одобрение от тях в подкрепа на кандидатурата си преди началото на предизборната кампания. Според Уорд това е нарушение на избирателния процес.

Комитетът по етика на ФИА обаче отсъди, че Жан Тод не е направил нищо нередно:

- Въз основа на гореспоменатото, комитетът реши, че нищо от разгледаното не намеква за нарушение на каквито и да било етични правила на ФИА от г-н Тод или някоя от въвлечените страни. Комитетът също така не намери доказателство в подкрепа на предположението, че хората са били принуждавани да подпишат писмата в подкрепа на г-н Тод. Напротив, комитетът получи голям брой писма от личности, посетили съответните срещи, макар и непоискани, които ясно показват, че писмата за подкрепа са били доброволни.

Междувременно Уорд изрази разочарованието си от решението на комитета по етика и каза, че неговата цел е да изложи пропуските в управлението на федерацията, като според него неяснотата в правилата за предизборната кампания доказват становището му.

- Не съм съгласен, че не съм предоставил доказателства в подкрепа на жалбата ми. Приложих изявления на свидетели, които ясно показваха, че има притеснение относно писмата за подкрепа. Фактът, че бях помолен да ги предоставя само при условие на строга поверителност, също разкрива трудностите, които някои от представителите на клубовете имат в откритото изразяване на своето мнение. Също така представих документи, посочващи как в други региони като в Африка и Европа председателите на клубовете са били загрижени относно въпроса и са отказали да подпишат писмата за подкрепа. Също така е жалко, че комитетът по етика според мен не успя да засегне важни въпроси като прозрачността и честността на избирателния процес - допълни Уорд.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1428 -: Октомври 25, 2013, 07:14:29 pm »

Макларън с радикално различни настройки за Гран при на Индия



Макларън ще използват напълно различни настройки за Гран при на Индия този уикенд в опит да научат повече неща за проекта си за 2014 г., заяви Дженсън Бътън на пистата Буд Интернешънъл.

Световният шампион за 2009 г. и съотборникът му Серхио Перес изкарват особено труден сезон във Формула 1. Болидът МР4-28 така и не бе подобрен достатъчно от екипа, за да се борят за добри класирания и постепенно ресурсите на тима бяха прехвърлени към проекта за догодина. В тима очевидно са решили да използват всеки вариант да се трудят по колата си за следващия сезон.

- Определено стигаме с работата по автомобила до неща, каквито не бихме вършили обичайно – по принцип се тревожиш да не изтървеш точки, ако нещо се обърка по време на уикенда. Тук (в Индия) съм с настройки на болида си, напълно различни спрямо всичко, което сме имали през последните поне две години. Просто искаме да видим къде се намираме. Може да ни помогне за догодина – обясни англичанинът.

Бътън отбеляза, че с Макларън могат да направят това, тъй като не се борят за победи, подиуми или шампионата. Това според него е някакъв положителен елемент в трудностите на екипа, тъй като дава шанс за експерименти, каквито по принцип не са възможни по време на състезателните уикенди.

Пилотът допълни също така, че има доста области, в които може да се работи:
- Научаваш се какви ъгли не могат да се използват при предното крило, какво е поведението на въздушния поток около колата. Може би 2013-та бе най-добрият вариант за година, когато нещата да не вървят добре, тъй като събираш опит за 2014-та.


                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1429 -: Октомври 25, 2013, 07:15:39 pm »

Ред Бул начело в първата свободна тренировка в Индия



Себастиян Фетел завърши начело първата свободна тренировка на пистата Будх в Индия. Германският пилот на Ред Бул успя да изпревари своя сънародник Марк Уебър, а трети остана Нико Розберг от екипа на Мерцедес. Ромен Грожан завърши четвърти, като пилотът на Лотус успя да изпревари съотборника на Розберг, Люис Хамилтън. Десетката допълниха пилотите на Макларън, Дженсън Бътън и Серхио Перес, следвани от Фелипе Маса (Ферари), Нико Хюлкенберг (Заубер) и Валтери Ботас (Уилямс). Сериозни проблеми имаше за Фернандо Алонсо, чиято скоростна кутия ще бъде заменена.

Очакваните високи температури в Индия бяха на лице още от първата свободна тренировка. Въздухът бе с температура от 28 градуса, а асфалтът бе загрят до 36 градуса. Както обикновено пилотите не бързаха с излизането си на трасето в първите минути на сесията след като в началото направиха традиционните си инсталационни тренировки.

Както и се очакваше Джеймс Каладо замени Пол ди Реста за екипа на Форс Индия. Шотландецът почувства в четвъртък здравословни проблеми и се наложи да бъде заменен от пилота в GP2.

Както обикновено пилотите използваха само един комплект от по-твърдите гуми, в случая медиум, в първата свободна тренировка. Даниел Рикиардо се включи със закъснение в нея, след като се наложи скоростната му кутия да бъде сменена след завършването на инсталационната му обиколка. Така в бокса на Торо Росо кипеше напрегната работа, докато австралиецът изчакваше промяната да бъде направена.

Около половин час след началото на сесията най-накрая на пистата започна същинската работа. Нико Розберг застана начело на класирането след първия си опит около 50 минути след началото на тренировката. Пилотът на Мерцедес обаче не бе особено доволен от баланса на своята кола, като се оплакваше от нестабилност на задната част.

Фетел успя да подобри постижението на своя сънародник, като показа, че и за това трасе разполага с достатъчно добра и балансирана кола. Розберг успя да подобри времето си, но то бе достатъчно само за второто място.

Веднага след тези първи опити с малко гориво пилотите започнаха с подготовката си за състезанието. Това означаваше, че времето на Фетел едва ли ще бъде подобрено до края. Все пак малко преди края на сесията Уебър успя да се доближи максимално до съотборника си в Ред Бул и да се нареди втори.

Фернандо Алонсо пък имаше проблеми със скоростите, след като при излизането от бавен завой трансмисията му издаде нетипичен звук и за кратко той не успя да превключи предавките нагоре. Испанецът успя да се прибере в бокса, където колата му бе разглобена и това означаваше край на подготовката му през тази сесия след само 6 направени обиколки.

Пилотите явно използваха различни програми за подготовка, защото времената им в дългите серии от обиколки бяха доста различни. Така докато Фетел даваше времена от 1:31 мин до ниски 1:29 мин след серия от 12 обиколки, то Розберг бе с времена от 1:30 до 1:28 мин в малко по-къса серия.

Така борбата отново изглежда щеше да е между пилотите на Ред Бул и Мерцедес, като единствено Грожан успяваше да се доближи както в една, така и в серия от обиколки до времената им.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1430 -: Октомври 25, 2013, 07:17:48 pm »

F1 може да убие кариерата на млад пилот, смята Бътън; Ди Реста шокиран от идването на Квят



Формула 1 е мечта за много пилоти в различни категории на автомобилния спорт, но може буквално да убие кариерата на един млад състезател, предупреди Дженсън Бътън по повод привличането на Даниил Квят в Торо Росо. 19-годишният руснак ще кара за тима от Фаенца догодина. Фактът, че отборът предпочете него, бе сметнат от мнозина за изненада, тъй като дълго време Антонио Феликс да Коща бе спряган като фаворит за мястото.

Бътън бе само с година по-голям от Квят при дебюта си в Гран при – на 20, когато бе предпочетен от Уилямс и кара за първи път през 2000 г.

- Аз изобщо не бях готов за Формула 1, когато тази възможност се появи пред мен през 2000 г. Трябваше да сграбча шанса – просто трябваше, защото никога не знаеш дали ще се появи отново. Но се намираш в безкрайно тежка позиция, когато си толкова млад и ти повтарят да се възползваш. Но ако имах опцията да се състезавам още две години със знанието, че ще седна в болид от Формула 1 след това, щях да я предпочета – обясни позицията си англичанинът.

Понастоящем 33-годишният Дженсън е най-опитният пилот в F1 – с най-много участия. След толкова време в спорта обаче (в момента тече 14-ият му сезон) е откровен, че ранното влизане в Гран при едва не е разрушило кариерата му:

- В момента, в който се оказах с недостатъчно конкурентоспособна кола, не можех да я настроя. Има толкова много работа преди изобщо да се качиш в автомобила – в никоя друга формула не е така. Така че говорим за наистина различни надпревари. Няколкостотин души зависят от теб, слушат те, чуват коментарите ти за болида и работят според тях по него. В малък екип от Формула 3 си с осем или десет момчета, които може да пипнат нещо тук-там, но всичко е безкрайно различно. Най-добрият вариант според мен е след кариера в малките формули да се изкара известно време в отбор от Формула 1, да се научи през какво преминава един пилот през състезателен уикенд, защото шокът след пристигането в Мелбърн е огромен. Но идването в Гран при може да убие цяла кариера.

В същото време Пол ди Реста заяви, че е шокиран – като всички останали – от привличането на Квят.

- Очаквах друг да заеме мястото, но не е лесно да предвидиш каквото и да било в тази игра в момента, нали? За съжаление това е положението в средата на колоната. Нищо няма смисъл. Предстои сериозен сезон и ще е огромна отговорност за едно 19-годишно момче. Не подценявам когото и да е, но скокът от GP3 директно в F1 е голям, и то при такава промяна в правилата. И без това работата е достатъчно натоварена, а догодина ще е още по-сложно – коментира шотландският състезател на Форс Индия, който все още няма яснота за бъдещето си.

Руснакът бе център на внимание през последните няколко дни и междувременно отхвърли предположенията, че си е купил мястото в Торо Росо. За сънародника му Сергей Сироткин, който вероятно ще е пилот на Заубер догодина, се знае, че получава шанс в голяма степен благодарение на споразумението на руски инвеститори с швейцарския тим. Даниил обаче е категоричен, че при него роля са изиграли качествата и резултатите му.

В Торо Росо пък планират да пуснат Квят да кара в първите петъчни тренировки за Гран при на САЩ и Бразилия, ако успее до тогава да вземе суперлиценз. С цел получаване на документа отборът ще проведе тест с пилота и двегодишен болид, за да натрупа необходимите 300 км.

                                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1431 -: Октомври 25, 2013, 07:20:04 pm »

Грожан предпочита Хюлкенберг за съотборник през следващата година



Нико Хюлкенберг и Ромен Грожан са двамата пилоти, които в момента са сред най-силно представящите се във втората част от сезона. Парадоксът е че и двамата нямат все още договори за следващия сезон. И докато Грожан смята, че няма да има проблеми с оставането си в екипа на Лотус, то Хюлкенберг се надява на място именно в екипа, който бе напуснат от Кими Райконен.

Въпреки че започна много трудно сезона и дори в момента кара без договор за Заубер, германецът успя да събере 32 точки – само с две по-малко от французина. След усилените слухове, че Лотус може да предпочете Хюлкенберг пред парите на Малдонадо, Грожан сега обясни, че ще се радва, ако германецът стане негов съотборник.

„Смятам, че ще се допълваме добре“, обяснява Грожан пред Die Welt. „Той върши чудесна работа за Заубер след като започнаха доста трудно. Никога не съм се съмнявал, че той може да се състезава с най-добрите в челото на колоната.“

Двамата бяха съотборници в GP2 и се познават отлично. Сега се очаква в скоро време решението на Лотус.

„Продължаваме да говорим с няколко отбора, но все още нямаме нищо конкретно. Не изключвам оставане и в екипа на Заубер“, заяви наскоро Хюлкенберг. Освен него още Малдонадо и Маса се смятат за кандидати за мястото в Лотус.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1432 -: Октомври 25, 2013, 07:21:24 pm »

Ред Бул доминира и втората сесия в Индия



Себастиян Фетел и Марк Уебър заеха първите две места във втората тренировка на пистата Буд пред вратите на Делхи. В Индия пилотите на Ред Бул отново доминираха над останалите и дадоха заявка за спечелването на поредна победа за сезона. Ромен Грожан (Лотус) и Люис Хамилтън (Мерцедес) заеха трета и четвърта позиция, а местата в топ 10 допълниха Фернандо Алонсо (Ферари), Нико Розберг (Мерцедес), Фелипе Маса (Ферари), Кими Райконен (Лотус) и пилотите на Макларън, Серхио Перес и Дженсън Бътън.

Температурите в Индия се повишиха леко спрямо сутрешната сесия, тази на въздуха достигна 30 градуса, а тази на асфалта бе близо 40 градуса.

За разлика от първата свободна тренировка пилотите бързаха да излязат на пистата. Доста активен бе и Фернандо Алонсо, който загуби доста време сутринта заради проблеми със скоростите. Голямата част от пилотите правеха изпитания с по-твърдите гуми медиум, докато Райконен и Фетел сравнително рано сложиха меките. Двамата се появиха на пистата с тях след по-малко от половин час след началото на втората сесия, явно уточнили баланса си с медиум сместа.

Неприятностите на Фетел със системата KERS, който го преследваха в Япония явно продължава. Германецът остана без нея само десет минути след началото на сесията, но това изглежда не влияеше особено на представянето му. Той поведе след първите си опити с по-твърдите гуми, а в последствие подобри времето си и с меките, и то се оказа недостижимо за дълго време за останалите.

Марк Уебър се доближи на малко под 0,3 сек до съотборника си и зае второто място, потвърждавайки превъзходството на Ред Бул. Грожан бе трети, а Алонсо четвърти след бързите обиколки с по-меката смес. Розберг, Маса, Райконен и Перес пък оформяха втората четворка.

Усилията на повечето пилоти се насочиха най-вече към намирането на баланс с меките гуми в дълга серия от обиколки, но имаше и такива, които продължиха да търсят време и в бърза обиколка. Грожан и Хамилтън успяха да подобрят постиженията си, заемайки трета и четвърта позиция.

В Ред Бул пък продължаваха опитите да изгладят проблемите на Фетел със системата KERS, която според изчисленията на екипа струваха 0,3 сек на пилота на обиколка. Въпреки че разликата в бърза обиколка между двете смеси бе сериозна, повече от 0,7 сек на обиколка в полза на по-меките, в дълга серия медиум сместа изглежда даваше възможност за постигането на по-добри и константни времена.

Около час след началото на сесията в Ред Бул решиха отново да се върнат върху излизанията с медиум сместа в опит да сравнят износването на двата типа в дълга серия.

Малдонадо подобно на първата сесия имаше проблем със закрепването на колело. След като предната му дясна гума бе явно пред падане той се отправи към бокса, но успя да стигне само до входа му, където гумата се пръсна. На повторенията ясно се видя, как гайката на колелото му излетя.

Този инцидент беляза последната част от сесията и след него сериозни размествания в класирането не настъпиха.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1433 -: Октомври 25, 2013, 07:22:42 pm »

В Мерцедес не се надяват на полпозишън



Екипът на Мерцедес често през тази година бе най-бърз в съботния ден, печелейки квалификация след квалификация. В същото време обаче в последните няколко уикенда пилотите на отбора не успяват да се справят със Себастиян Фетел и Марк Уебър. Изглежда, че и през този нещата няма да се променят особено, което определено води до разочарование за Розберг и Хамилтън. А те имат желание да се преборят за второто място при конструкторите, от което за момента изостават с десет точки. След петъчния ден Хамилтън зае четвърта позиция зад болидите на Ред Бул и Ромен Грожан с Лотус. Розберг пък се класира шести зад Фернандо Алонсо.

Голямото преимущество на отбора през тази година, представянето в бърза обиколка, и в Индия изглежда безвъзвратно загубено.

„По всичко личи, че няма да можем да се борим за първата позиция на старта през този уикенд“, обясни Розберг в края на петъчния ден. „Ред Бул и особено Себастиян (Фетел – б.а.) днес отново изглеждаха прекалено силни. Това разбира се не е приятно, но така стоят нещата в момента. Така че нашата цел утре ще е третото място.

Интересното днес бе, че пистата се промени доста през днешния ден. В края вече имахме сериозни проблеми с нестабилността на предната част, което е доста необичайно предвид, че сутринта бе обратното. Има доста неща по колата, които до сега не сме имали, защото изпробвахме доста неща днес. Така че днес вечерта пред нас има доста работа.“

Хамилтън от своя страна обърна през днешния ден повече внимание на своето семейство, което присъства на пистата през този уикенд.

„Винаги е важно, да си близко до своето семейство“, заяви Хамилтън. „Наистина съм щастлив, че те са тук с мен през този уикенд. Те винаги са ме подкрепяли и затова е чудесно, че са на пистата.“

Дали присъствието на семейство Хамилтън ще донесе късмет на пилота е трудно да се каже, но пилотът на Мерцедес многократно е доказвал, че е изключително бърз в една обиколка.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1434 -: Октомври 25, 2013, 07:25:12 pm »

Лотус отново „най-бързи от останалите“



Тенденцията от последните няколко седмици се потвърди след свободните тренировки в петъчния ден в Индия. Докато Кими Райконен отново трябваше да се справя с някои проблеми, то неговият колега в екипа на Лотус, Ромен Грожан, отново изглежда най-сериозният преследвач на пилотите на Ред Бул. Французинът успя да се нареди на трета позиция, изоставайки на половин секунда от върха. Райконен от своя страна записа пасив от 0,9 сек, който го изпрати на осмо място.

„Колата е добра, но можем да я настроим още по-добре“, призна Райконен след края на петъчния ден. „Сутринта направихме някои промени, защото колата не се чувстваше достатъчно добре и сега е много по-балансирана. Мисля, че сме в състояние да я подобрим още за следващия ден. Пистата е доста хлъзгава, но бързо се подобрява с времето и това помага при настройките на колата.“

„Мисля, че направихме добро начало на уикенда“, доволен бе и Грожан. „Колата ни е добре настроена и направихме добър напредък в сравнение с началото на деня. Мисля, че ще успеем да извадим още няколко десети, въпреки че тук винаги е било проблем да се намери достатъчно сцепление. Това прави нещата интересни, защото трудно можеш да уточниш лимита на възможното. Представянето ни спрямо голямата част от конкуренцията изглежда много добро. Надявам се утре да постигнем солидни резултати и да успеем отново да направим силна квалификация, която да ни позволи да стартираме от по-предни позиции. Ще направим всичко възможно, за да се опитаме да предизвикаме Ред Бул.“

Главният инженер Алан Перман от своя страна гледаше със смесени чувства към изминалия ден.
„Днес бе доста трудна сутрин за Кими, който не бе никак доволен от баланса на колата си. Трябваше да направим промени в настройките по време на паузата, за да може следобед да отговори на неговите желания. Ромен от своя страна бе доволен от своя болид и направихме съвсем дребни промени. Радващото е, че нямахме сериозни проблеми и успяхме да направим добро количество обиколки с повече и по-малко гориво. Успяхме да направим сравнение между двата типа гуми и смятам, че сме в добра форма. Ред Бул отново изглеждат прекалено силни и бързи, но радващото е, че ние сме първи от останалите.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1435 -: Октомври 25, 2013, 07:26:33 pm »

Уилямс отново с проблеми при захващането на колелата към болида



В екипа на Уилямс подобно на петъчните тренировки в Япония отново имаха проблем със закрепването на колелата към шасито. И докато на Сузука, Пастор Малдонадо загуби задна гума, то в Индия в края на втората свободна тренировка проблем имаше с предно дясно колело.

Първо започнаха да летят искри, а в последствие гайката задържаща джантата към главината излетя. Опитвайки се да се прибере до бокса с ниска скорост гумата на Малдонадо в крайна сметка се пръсна и той спря на входа на питлейна.

„Все още е трудно да дадем каквато и да било информация по случилото се“, обясни Малдонадо пред Sky Sports F1. „Бе доста странно, просто почувствах, че колелото се откача. Ще трябва да направим внимателен анализ на случилото се и да разберем причината за това.

Във Формула 1 се случват грешки и винаги може да има проблеми с колата. Това се случва на всеки, сега се случи и на нас. Случи се днес, случвало се е и преди и на други отбори. Ще се опитаме да не се повтаря, за което ще трябва да подобрим колата и системите си.“

Малдонадо не вярва, че ФИА може да изключи Уилямс от състезанието, защото колите на екипа представляват опасност.
„Разбира се, че трябва да се съблюдава сигурността. Ще разгледаме внимателно случилото се и ще вземем мерки, това да не се повтаря.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1436 -: Октомври 25, 2013, 07:27:52 pm »

Задоволство в Макларън след петъчния ден



Макларън за първи път от доста време насам показа сравнително добра форма, като и двамата пилоти на екипа успяха да попаднат в топ 10 след края на петъчния ден. Серхио Перес успя да изпревари своя съотборник и да се класира девети, докато Дженсън Бътън бе десети.

„Сутринта изпробвахме доста различни настройки, но мисля, че нещо в базовия баланс бе грешно и колата изглежда не функционираше добре на това трасе“, обясни Бътън след края на втората свободна тренировка. „Следобед се върнахме към традиционните си настройки и успяхме отново да се върнем на правилната посока. От една страна това е позитивно, защото означава, че през цялата година сме успели да извлечем максимума от колата.

По отношение на гумите тази седмица ще е много интересна. Медиум сместа изглежда че държи вечно, докато меките се износват доста бързо. Има много голяма разлика в представянето на двете смеси, което означава, че вероятно ще видим много и интересни стратегии по време на състезанието.“

„Трасето е чудесно, с дълги и много бързи завои, както и с може би най-дългата права в целия календар“, заяви от своя страна Перес. „След постигнатите в петък резултати се чувствам оптимист за останалата част от уикенда. Радвам се, че успяхме да намерим добър баланс за колата си и чакам с нетърпение утрешния ден. Все още имаме някои проблеми с настройките, но се надявам утре да ги отстраним.

По-твърдите гуми изглежда функционираха по-добре за нас, но трябва да отбележим, че не бяхме перфектно балансирали колата, за което обаче не се притеснявам. Трябва да анализираме обаче внимателно представянето на меките гуми, за да установим, как да го подобрим. Най-важното е да разполагаме с добри гуми за състезанието. Като цяло смятам, че се намираме на същото място, както и в последните три-четири състезания. Целта ни ще е влизането в последната част на квалификацията утре.“

„Сутринта изпробвахме доста неща и свършихме добра работа по развитието на колата“, обясни от своя страна тим шефът Мартин Уитмарш. „Затова и тогава бе трудно за Дженсън и Чеко да намерят правилните настройки за това трасе. Въпреки това успяхме да съберем много интересни данни от първата част, които ни позволиха да обърнем достатъчно внимание на гумите във втората и да подобрим резултатите си. Веднага стана ясно, че ще е трудно запазването на меките гуми в състезанието в неделя.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1437 -: Октомври 25, 2013, 07:29:27 pm »

Фетел: Намираме се едва в началото на уикенда



Себастиян Фетел бе доволен от началото на уикенда в Индия, където записа най-добро време и в двете свободни тренировки. Пилотът на Ред Бул отново имаше проблеми със системата KERS на своя болид, но въпреки това успя да остави своя съотборник Марк Уебър зад гърба си.

„Мисля, че дотук се справихме много добре, както сутринта, така и следобед“, заяви Фетел в края на деня. „За момента се движим по програма.“

В края на второто излизане с меките гуми обаче шампионът почувства загуба на сцепление в задната ос и в последствие се задържа за известно време в бокса.

„Дълго време преглеждахме колата преди отново да изляза на пистата. Все още не е ясно, дали ставаше дума за проблем. Със сигурност не е било нещо сериозно, защото дългата серия от обиколки в последствие бе доста добра.

Но трябва да изчакаме и да не правим прибързани заключения. Днес е едва петък. Тук през годината не се провеждат много събития и това си пролича и днес. Натоварването за меките гуми е сериозно. Веднага се забеляза тенденцията, че с тях в неделя едва ли ще успеем да направим много обиколки. Като цяло обаче балансът ни е много добър. Имали сме доста по-неприятни петъчни дни.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1438 -: Октомври 26, 2013, 07:24:43 am »

Ферари концентрирани изцяло върху състезанието



След проблем в скоростите в първата свободна тренировка днес в Индия, Фернандо Алонсо завъртя едва шест обиколки. Този проблем принуди пилота на Ферари да даде всичко от себе си във втората сесия, когато той направи общо 39 обиколки. Неговият съотборник Фелипе Маса пък бе още по-усърден и със своите 41 обиколки бе шампион в този показател следобед. Времената на двамата не бяха приоритет, защото усилията на отбора бяха съсредоточени най-вече върху подготовката за състезанието и сравнението на двата типа гуми.

„Петък като много други до момента, в който с изключение на някои технически проблеми сутринта, всичко протече по план“, обясни Алонсо. „Повредата не повлия особено на програмата ни. В първата тренировка бе важно да се придобие усещане за трасето, а тук това е много важно.

Изпробването на гумите също е с голям приоритет. Получихме добра представа за поведението на гумите и за темпото ни в дълги серии от обиколки. Трябва да се съобразим с това, че условията утре ще са различни от тези днес. Ситуацията не се различава особено от предишните състезания. По отношение на представянето изоставаме. Утре ще се опитаме да постигнем максимално добра стартова позиция. Това ще е важно за състезанието и за възможността да се качим на подиума.“

„Позитивен ден за нас като цяло“, радваше се от своя страна Маса. „Колата функционираше добре през целия ден и се надявам утре да успеем да подобрим още представянето си. Определено харесвам тази писта. Въпреки това не успях да се представя добре в първата ми обиколка с меките гуми и това, както и движението, ми попречи да съм по-нагоре в класирането.

Много съм доволен обаче от симулацията на състезанието, което направихме следобед. Успях да направя доста обиколки с медиум сместа, което е интересно с поглед към състезанието. Износването им не изглежда сериозно, което ще направи стратегиите доста интересни.

Меките гуми при първата серия от обиколки бяха склонни към бързо износване, което означава, че трябва да сме внимателни в работата си с тях. Ред Бул отново е отборът, който трябва да бъде победен. Трябва да видим обаче, какво могат да постигнат и другите. Особено в квалификацията Мерцедес и Лотус изглеждат много бързи в повечето състезания. Ще дадем всичко от себе си, за да постигнем добър резултат.“

„Проблемът на Фернандо сутринта ограничи работата му и той успя да направи само шест обиколки“, обясни Пат Фрай, техническият директор на Скудерията. „Сменихме някои компоненти от трансмисията, за да се подсигурим. Следобед всичко мина добре и успяхме да наваксаме загубеното време и да поработим върху баланса на колата.

За нас бе важно да се подготвим за състезанието и да разберем поведението на гумите на Пирели в дълга серия от обиколки. Съвсем нормален петък, като времената от класирането не отговарят напълно на разпределението на силите. Окуражени сме от представянето си, но ще трябва да внимаваме с износването на гумите, да се нагодим към тях и да се опитаме да постигнем добри позиции в квалификацията, за да си помогнем за състезанието.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1439 -: Октомври 26, 2013, 07:30:35 am »

Уебър: В неделя нещата може да изглеждат различно



Марк Уебър завърши на втора позиция в петъчния ден, като изостана на малко под 0,3 сек от своя съотборник в екипа на Ред Бул, Себастиян Фетел. Австралиецът бе сравнително доволен от представянето си.

„Мога да кажа, че в началото на днешния ден пистата бе значително по-добра, отколкото бе през миналата година“, обясни Уебър. „Въпреки това условията във втората тренировка са много различни от тези, които ще са в състезанието. Затова е рано да се правят заключения.

Трудно е да се каже дали в неделя ще вървим по същия начин, по който вървим днес. Надяваме се и тогава да покажем добро представяне и да успеем да контролираме състезанието. Колата ни е много постоянна, но ще трябва да работим внимателно с гумите, за да извлечем най-доброто от тях.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен