www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495637 пъти)

0 Членове и 7 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1455 -: Октомври 26, 2013, 07:49:42 pm »

Стартовата решетка за Гран при на Индия :

1   Себастиан Фетел   Ред Бул - Рено   
2   Нико Розберг   Мерцедес AMG   
3   Люис Хамилтън   Мерцедес AMG   
4   Марк Уебър   Ред Бул - Рено   
5   Фелипе Маса   Ферари   
6   Кими Райконен   Лотус - Рено   
7   Нико Хюлкенберг   Заубер - Ферари   
8   Фернандо Алонсо   Ферари   
9   Серхио Перес   Макларън - Мерцедес   
10   Дженсън Бътън   Макларън - Мерцедес   
11   Даниел Рикардо   Торо Росо - Ферари      
12   Пол ди Реста   Форс Индия - Мерцедес       
13   Адриан Сутил   Форс Индия - Мерцедес       
14   Жан-Ерик Верн   Торо Росо - Ферари      
15   Валтери Ботас   Уилямс - Рено      
16   Естебан Гутиерес   Заубер - Ферари      
17   Ромен Грожан   Лотус - Рено       
18   Пастор Малдонадо   Уилямс - Рено           
19   Жул Бианки   Марусия - Косуърт           
20   Гиедо ван дер Гарде   Катерам - Рено          
21   Шарл Пик   Катерам - Рено       
22   Макс Чилтън   Марусия - Косуърт   

                                                                             по данни от formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1456 -: Октомври 30, 2013, 05:40:16 am »

Фетел шампион за четвърти път след победа в Индия



Себастиян Фетел триумфира за четвърти пореден път със световната титла във Формула 1 след победа в Гран при на Индия. Германският пилот на Ред Бул триумфира след като неговият съотборник Марк Уебър отпадна от борбата за победата 40 обиколки след началото на състезанието. Това на практика реши победата, след като титлата бе решена още в първия завой, където Алонсо се удари с Уебър и потъна в класирането.

Второто място в Индия зае Нико Розберг от екипа на Мерцедес, а трети се класира Ромен Грожан, стартирал 17-и със своя Лотус. Фелипе Маса (Ферари), Серхио Перес (Макларън) и Люис Хамилтън (Мерцедес) попълниха позициите в топ 6, а точки взеха още Кими Райконен (Лотус), Пол ди Реста и Адриян Сутил от екипа на Форс Индия и Даниел Рикиардо (Торо Росо). Фернандо Алонсо остана 11-и.

Себастиян Фетел не потегли особено добре но все пак успя да се защити от атаката на пилотите на Мерцедес. Германският пилот на Ред Бул бързо започна да се откъсва напред, докато зад него вреше и кипеше. Фелипе Маса успя по чудесен начин да се възползва от по-добрата си максимална скорост на правите и изпревари на куп Розберг и Хамилтън. Хюлкенберг бе пети пред Райконен и Уебър. Последните двама стигнаха до контакт в първия завой, а в стремежа си Алонсо да се възползва от борбата им испанецът счупи предното си крило.

Фетел влезе в бокса за смяна на гуми още в края на втората обиколка и се върна едва 16-ти. Хюлкенберг бе следващият влязъл в бокса заради невъзможността да запази живота на меките си гуми в края на петата обиколка. Пилотът на Заубер се върна зад Фетел, а в същото време Уебър успя да изпревари Райконен в борба за четвъртата позиция. Серхио Перес бе следващия, който се възползва от износените гуми на финландеца и да застане пети. Бе ясно, че и пилотът на Лотус ще трябва да мине през бокса.

Розберг и Райконен минаха за смяна с медиум гуми в края на седмата обиколка, докато Фелипе Маса с меките продължаваше да води. Бразилецът обаче заедно с Хамилтън също влезе в питлейна в следващия тур. Така Уебър поведе, следван от Серхио Перес, Даниел Рикиардо и Ромен Грожан. Адриян Сутил бе пети, а Фетел вече се бе придвижил до шеста позиция. Местата на двамата германци се размениха обаче само обиколка по-късно. Маса бе излязъл от бокса едва осми, а Розберг и Хамилтън се движеха десети и единадесети. Райконен бе 14-и, а Алонсо едва 17-и с явно пострадалата по-сериозно от сблъсъка в първата обиколка кола.

В 11-ия тур Фетел изпревари Грожан за четвъртата позиция и дори успя да постигне най-бърза обиколка, гонейки своя съотборник Уебър, който водеше с 7 секунди пред Серхио Перес и с близо 14 сек пред Рикиардо. Младият австралиец бе следващата жертва на изключително бързия в този етап от надпреварата Фетел.

Грожан влезе в бокса в 14-ата обиколка и потъна до 15-о място в класирането. Само на позиция пред него пък бе Фернандо Алонсо.

Фетел продължаваше да намалява дистанцията спрямо своя съотборник, като даваше по около секунда на обиколка по-добри времена. В 16-ата обиколка разликата между двамата бе 12,6 сек, като между тях продължаваше да е само Серхио Перес. Уебър обаче реагира и подобри значително темпото си. Същото обаче не бе по силите на мексиканският пилот на Макларън и в 19-ия тур Фетел вече бе на само 2,4 сек зад него.

Така 20 обиколки след началото на надпреварата Уебър продължаваше да води, следван от Перес, Фетел, Рикиардо, Сутил, Маса, Розберг, Хамилтън, Ботас, Хюлкенберг и Райконен. Алонсо бе едва 14-и и това до голяма степен означаваше, че Фетел вероятно ще стане шампион още в Индия. Германецът успя да изпревари без особени проблеми Перес в 21-ата обиколка, а Алонсо от своя страна се справи с Естебан Гутиерес, минавайки на 13-а позиция.

Нико Розберг опита атака срещу Фелипе Маса в 23-ата обиколка и дори за кратко успя да го изпревари, но все пак бразилецът успя да контраатакува и да остане шести.

В борбата за последните места в топ 10 пък Хюлкенберг и Райконен успяха да изпреварят Валтери Ботас, който все още не бе спирал в бокса, подобно на Уебър, Перес, Рикиардо и Сутил.

В невъзможността си да изпревари Маса на пистата, Розберг влезе в бокса в 28-ата обиколка и се върна 13-и. Това обаче щеше да му даде възможност да кара на свободна писта и да използва максимално ресурса на новите си гуми. Уебър от своя страна направи първи стоп тур по-късно заедно със Серхио Перес и сложи меки гуми.

Така Фетел поведе, следван от Уебър, Рикиардо и Сутил, чиито първи спирания предстояха, а Маса бе пети пред Хамилтън и Перес. Хюлкенберг и Райконен пък бяха осми и девети.

Маса и Хамилтън влязоха едновременно в бокса в 31-ата обиколка, а Фетел тур по-късно. Така Уебър отново се върна начело, но само за кратко, защото в 33-ия тур спря отново и се върна на трасето с твърди гуми. Това означаваше, че ще се опита да кара до края на надпреварата с тези гуми, както вероятно и Фетел.

Световният шампион поведе, следван от Уебър, Рикиардо, Сутил, Перес, Райконен и Хюлкенберг. Розберг бе осми пред Грожан, Маса и Хамилтън.

Рикиардо, Перес и Хюлкенберг обаче направиха спирания в 34-ата обиколка и класирането отново се промени. Фетел водеше с близо 13 секунди пред Уебър. Сутил, Райконен, Розберг и Грожан пък допълваха топ 6. Маса бе седми, пред Рикиардо, Хамилтън, Перес и Хюлкенберг.

Финландецът успя да спре Сутил за третата позиция, като германецът продължаваше да е единственият пилот без спиране в бокса. Рикиардо подобно на Уебър направи много кратка серия с меките гуми.

В 40-ата обиколка Уебър получи проблеми със скоростите и отпадна. Така Фетел водеше вече с 25 секунди пред втория Райконен. Розберг бе трети, пред Грожан, Маса и Хамилтън. Сутил влезе в бокса за първо спиране в 42-ата обиколка и сложи меките гуми. Германецът излезе девети. Перес и Хюлкенберг бяха седми и осми.

След отпадането на Уебър, победата изглеждаше решена в полза на Фетел. Борбата за второто място обаче продължаваше. Розберг с бързи темпове настигаше Райконен, който бе само с едно спиране в бокса. Медиум гумите на финландеца обаче изглежда бяха в края на своя живот. Розберг от своя страна продължаваше да върти рекордни обиколки и да се доближава с бързи крачки до пилота на Лотус.

Осем обиколки преди края, в 52-ия тур Розберг успя да изпревари без особени проблеми Райконен и да излезе втори. Четири обиколки преди края и Грожан успя да настигне съотборника си и опита да го атакува. За малко не се стигна до инцидент между двамата, но в крайна сметка французина успя да се изкачи трети. Маса се възползва от борбата между пилотите на Лотус и също изпревари Райконен.

Гумите на финландеца бяха съсипани, но той предпочете да остане на пистата. Той стана лесна плячка за Хамилтън и Перес, а при изпреварването му, мексиканецът успя да прескочи и пилота на Мерцедес.

Райконен все пак влезе в бокса две обиколки преди края и успя да задържи седма позиция, оставяйки зад себе си Ди Реста и Сутил, а последната точка остана за Рикиардо.

Така след убедителна победа Фетел стана за четвърти пореден път шампион във Формула 1, а Ред Бул пък спечелиха титлата при конструкторите. С доброто си представяне на пистата край Делхи пък пилотите на Мерцедес изпревариха съперниците си от Ферари.

Само след седем дни е състезанието в Абу Даби, което е третото преди края на сезона във Формула 1. Борбата обаче продължава да бъде само за второто място.
 
                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1457 -: Октомври 30, 2013, 05:41:34 am »

Нюи: Фетел ще получи признанието, което заслужава



Ейдриян Нюи записа своята десета конструкторска титла във Формула 1 след победата на Себастиян Фетел в Гран при на Индия. Радостта на Нюи от спечелването на двете титли бе ясно видима по изражението на лицето му на подиума.

„Нещата изглеждаха много добре още преди началото на уикенда“, заяви Нюи след надпреварата. „Последните две обиколки бяха особено изнервящи. Единственото, което трябваше да направим е да минем през старт-финалната линия за последен път.

Сигурен съм и се надявам, че Себастиян ще получи признанието, което заслужава. Той е един чудесен пилот с невероятно постоянство и който успява да се отнася много внимателно с колата. Наистина е удоволствие да се работи с него.“

Само един човек в Ред Бул бе разочарован след края на надпреварата. Марк Уебър, който бе единственият сериозен съперник на Фетел за победата отпадна 20 обиколки преди края.

„Много неприятно ни е за отпадането на Марк, при когото имахме проблеми с алтернатора.“


                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1458 -: Октомври 30, 2013, 05:43:13 am »

Себастиан Фетел: Един 4-кратен шампион на 26 години



Едва на 26 години и вече четирикратен световен шампион. Себастиан Фетел се разхожда из падока с тридневна брадичка и лека усмивка. Трудно е да се повярва, че този младеж печели за четвърти пореден път титлата във Формула 1. Особено при положение, че всичко започва просто като хоби. И тогава, както признава младият германец, Формула 1 дори не е сред целите му.

„Когато започнах тогава, дори не мечтаехме за Формула 1“, обяснява Фетел. „Пътувахме за състезанията по картинг с баща ми и цялото семейство. Постепенно нещата започнаха да стават по-сериозни. Просто правехме крачка след крачка.“

Подобна стратегия Фетел следва през цялата си кариера, никога не мисли прекалено много напред. Дори през този сезон, въпреки сериозната преднина в точките, той продължаваше да мисли състезание за състезание, без да говори за титлата.

„Със сигурност има много хора, които биха се възбудили при подобно положение, ако започнеш да говориш за титли. Ако си прекалено скромен пък също се намират хора, които се дразнят. Аз обаче обичам да казвам това, в което вярвам.“

Много хора се засегнаха, когато Фетел обясняваше, че докато неговият отбор работи усилено, други едва ли не се забавляват. С тази си реплика обаче неговото желание като обяснява е било да подчертае невероятните усилия на неговия екип, който доминира заедно с него в последните четири години.

„Формула 1 е отборен спорт. Всичко зависи действително от екипа. Той те кара да даваш всичко от себе си и като част от този тим ти трябва да дадеш най-доброто от себе си, своя принос. Аз се опитвам да намеря най-добрия баланс, а екипът се опитва да те подкрепи по всякакъв начин, за да постигнеш най-добър резултат. Определено обичам своята работа.“

И всичко това с идеята, да се насладиш на положените усилия и на своя триумф. Както в Индия.

„Има дни като този, когато колата се чувства фантастично. Като този уикенд в Индия. Това е най-голямата награда, която може да получиш. Винаги се стремиш да дадеш 100% от себе си.“

Втората половина от сезона определено е като мечта за Фетел. Той е единственият пилот, който е печелил след Гран при на Унгария. Защо, това не може да си обясни и самия Фетел.

„И в първата половина от сезона давах всичко от себе си. Не знам защо сега се получават по-добри резултати. Всички в отбора работим усилено върху нашата физическа издръжливост, върху нашия фитнес. Сезонът е много дълъг за всички. Искахме да сме напълно сигурни, че в неговия край няма да сме смазани от умора. И ако не дадеш всичко от себе си, тогава се стига до момент, в който си разочарован, че не си дал 100%. Няма никакви тайни и никаква скрита подготовка. Мисля дори, че подготовката за всеки уикенд се е превърнала до не малка степен в рутина. Никога не започвам обаче състезание, че това ще е „моят голям ден“. Единственото, което правя е, да се концентрирам върху задачите си.

Всичко зависи от това, да даваш всичко от себе си, за да печелиш титлата. Ако това е достатъчно, тогава си щастлив. Ако не е и загубиш в последното състезание, тогава причината не е само в последното състезание.

Всичко е както преди, но вече не се състезаваме с картове, а с по-големи коли. Караме на писти, където ни наблюдават повече хора. Като цяло нещата обаче не са се променили особено.

Нещото, което продължава да те кара да се стремиш да печелиш, е страстта към спорта. Любовта към него, с която всички сме закърмени. Ние обичаме да се изправяме пред предизвикателства и да ги пречупваме с колите си.“

И всичко това с усмивка на лицето.

„За щастие носим шлемове и не виждате лицата ни по време на състезание. Ако ги виждахте, щеше да ви е ясно, че не винаги сме толкова спокойни.“

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1459 -: Октомври 30, 2013, 05:44:25 am »

Грожан: Нямаше да заложа и пени за място на подиума



Ромен Грожан стартира от 17-а, но успя да завърши на третото място на подиума зад стария-нов шампион Себастиян Фетел и Нико Розберг от екипа на Мерцедес. Французинът отново направи превъзходно състезание и само лошата му стартова позиция му попречи да се бори за победа.

„Въобще не съм очаквал да се кача на подиума“, обясни Грожан. „Не бих заложил и пени на това, че ще успея да спечеля третото място. Колата обаче бе наистина добра. Още в петък нещата изглеждаха обещаващо. Както и вчера разчитахме на много смела стратегия. Вчера не се изплати, но днес успяхме.

Всичко днес се получи и отново съм на подиума. Това е изненадващо, защото нищо не предвещаваше подобно развитие. Да се придвижа напред през цялата колона бе трудно и не знаех, колко дълго ще издържат гумите. Екипът свърши фантастична работа и съм много горд да съм тук сега.“

Грожан имаше сериозна борба и със своя съотборник Кими Райконен, чийто гуми в края бяха пред разпадане.

„Кими се намираше в неприятна ситуация. Аз опитах да го изпреваря отвън и той явно не ме видя. Знаех, че Маса зад мен вероятно е с по-свежи гуми и не исках да губя време.

Струваше известно време преди да успея да го изпреваря, но важното е, че спечелихме добри точки за отбора. Смятам, че и за следващото състезание разполагаме с добре подготвена кола.“

След третото си място Грожан е на седмо място с равни точки с Фелипе Маса.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1460 -: Октомври 30, 2013, 05:46:11 am »

Наказание за Фетел заради неразрешен начин на празнуване?



След като прекоси финала в Индия емоциите в иначе сравнително сдържания Фетел надделяха и той не се прибра директно в затворения парк, а направи шоу за публиката на централната трибуна, правейки така наречения бърнаут за удоволствие на хилядите по трибуните и милионите пред телевизионните екрани. Това теоретично може да има и последствия за шампиона, който след маратона от интервюта пред камерите трябваше да мине и да даде обяснение и на комисарите на ФИА.

„Чух, че ще трябва да даде обяснение заради направеното шоу“, сподели след финала Хелмут Марко, консултанта в екипа на Ред Бул. „Това обаче е невероятно. При всяко състезание в NASCAR се прави подобно нещо и никой не вижда проблем в това. Видях удоволствието в очите на зрителите, атмосферата бе невероятна! И сега заради това трябва да отговаря пред комисарите. Забележително. Никой не би разбрал причината, ако получи наказание, което да му струва победата.“

„Искам да обясня, че не съм планирал това нещо“, обясни и четирикратният шампион след награждаването. „Моят рейс инженер Роки ми обясни по радио, че трябва да спазвам нормалната процедура след финала. Аз обаче му казах: Не и този път. Имаше толкова хора по трибуните, които се радваха, че просто трябваше да направя нещо. Обикновено подобни неща не са ни позволени, но в този момент просто почувствах, че трябва да го направя.“

Така наречените бърнаути не са забранени толкова заради причини за сигурност, колко защото колата не отива директно в затворения парк и би могла да бъде манипулирана. Така например е възможно зрител да излее течност в кокпита и това да повлияе на резултатите от премерването на теглото след края на състезанието. Очаква се обаче, че този път комисарите ще си затворят очите.

„В други серии това се прави, в NASCAR е дори традиция, но във Формула 1 се наказва“, обясни и Марк Шурер, бившият пилот коментиращ за Sky Германия. „Това е едно шоу, което обаче не пасва във Формула 1, която се опитва да остане чиста, дори стерилна и коректна. Аз обаче го намирам за радостно, защото трябва да имаш смелост да го направиш. Може би това ще причини неприятности, може би не. Не може обаче да му отнемат титлата за това.

Все пак ФИА може да направи нещо. Надявам се обаче, че този път ще се размине без последствие, защото това не е кое да е състезание, а това, в което се решава титлата. В противен случай съм сигурен, че може да има сериозни последствия.“

„Не видях нищо, само чух“, с хумор гледаше на нещата Кристиян Хорнер. „Двигателят трябва да издържи още едно състезание и със сигурност го е поизтощил. Но мисля, че това предизвика чудесни емоции за хората тук. Това трябва да предизвиква Формула 1.“

„Трябва да се направи нещо за феновете“, смята и Марко. „Всички се оплакват, че няма достатъчно екшън за зрителите. Емоциите, които той изпитваше и предизвика бяха наградата за всички зрители.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1461 -: Октомври 30, 2013, 05:47:40 am »

Спонтанно парти в хотела на Ред Бул



Въпрос след въпрос и от време на време отваряне на поредната бутилка шампанско. Така преминаха първите минути за Себастиян Фетел след края на състезанието в Индия. От състезанието, в което германецът си осигури своята четвърта поредна титла, вече минаха няколко часа, но емоциите продължават да бушуват.

Зад кулисите празненството за титлите отдавна е подготвено, и как ще изглежда това парти разкри Хелмут Марко пред RTL.

„Наехме едно помещение в нашия хотел“, обясни консултантът в екипа на Ред Бул. В същото помещение всички хора от екипа на Ред Бул ще могат да се порадват на своя триумф преди през нощта да се качат на самолет и да заминат за Абу Даби. Така за едно истинско парти ще остане време едва след същинския край на сезона. „Сигурен съм, че мнозина ще се качат в самолетите директно от партито. Ще има от любимата напитка на Себастиян, която ние ще трябва щем-нещем да преглъщаме.“

Въпросната напитка е смес от Йегермайстер и Ред Бул.

„С лед тя е почти поносима, но тук не може да се рискува с леда, защото иначе половината отбор може да отпадне за Абу Даби. Ние работим усилено и усърдно, така можем и да празнуваме.“

Парти за спечелването на титлите ще има в Персийския залив, но разбира се такова ще има и в Милтън Кийнс.

„Първо искаме да завършим сезона със стил“, обясни и тим шефът Кристиян Хорнер за целта, екипът да се бори за победи и в оставащите състезания. „После ще направим огромно празненство в Милтън Кийнс.“

Там ще са и други познати лица, част от успеха на световните шампиони. Като например шефът на Ред Бул, Диди Матешиц, семейството на Фетел и неговата приятелка Хана.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1462 -: Октомври 30, 2013, 05:48:56 am »

Розберг доволен от второто място в Индия



Нико Розберг завърши на втора позиция в Гран при на Индия, след като стартира от същата и в началото на състезанието. То обаче не протече гладко за пилота на Мерцедес. Причина за това бе скоростта на Фелипе Маса, който в началото на надпреварата успя да изпревари пилотите на Мерцедес и дори да поведе. Това им костваше известно време, но в крайна сметка Розберг бе доволен и се радваше да поздрави своя сънародник Себастиян Фетел за четвъртата му поредна титла.

„Първо искам да поздравя Себастиян за постигнатия успех“, с усмивка заяви Фетел. „Той свърши чудесна работа през цялата година и напълно го заслужава. Да станеш световен шампион за четвърти пък със сигурност е невероятно. Вижда се, че когато хармонията в екипа е на ниво, всичко се получава. Трябва да се опитаме и ние през следващата година да постигнем подобна хармония, което ще е истинско предизвикателство. Ще дадем всичко от себе си през зимата, за да успеем.

Разбира се съм доволен от второто място, но можеше и да съм по-доволен, защото искам да печеля. Днес обаче това нямаше как да стане. Намерихме добър баланс и целият уикенд мина добре. Състезанието обаче не бе оптимално, защото Маса ми струваше известно време. Той успя да се измъкне напред на старта, което разбира се не бе идеално. Задържа ни известно време и се опитах да го изпреваря агресивно, но нещата не се получиха и той успя да си върне позицията.“

След като не успя да изпревари Маса на пистата, Розберг влезе по-рано от предвиденото в бокса.

„Екипът измисли перфектна стратегия, която проработи. От там всичко се получи, а Кими успях да изпреваря без особени проблеми. Като цяло не бях добре информиран за позицията, на която се намирам. Видях Кими пред мен, но дълго време не знаех, че се борим за второто място.

Тогава обаче видях, че гумите му са накрая на живота си. Знаех, че ще го изпреваря и второто място бе сигурно. Разбира се че се зарадвах, когато го заех.“

С доброто си класиране и благодарение на отпадането на Уебър, германецът е шести само на четири точки зад австралиеца. Това обаче не е толкова важно за него, колкото класирането при конструкторите.

„Разбира се, че е важно, че сега се намираме пред Ферари. Това е нашата основна цел в последните няколко състезания. Вече сме по-близо до постигането на тази цел. Смятам, че нещата ще се подредят, защото сме по-бързи от тях.“

В момента Мерцедес е с четири точки пред Ферари и с още 24 пред Лотус.

„Нико свърши чудесна работа днес“, обясни и шефът на надзорния съвет на отбора, Ники Лауда. „Кара с много акъл, пази гумите и внимаваше за случващото се на пистата. Второто място е сериозен успех. Люис от своя страна износи доста гумите и това му попречи да мине пред Маса. Отново се видя разликата между двамата. Нико използва напълно капацитета на гумите и направи чудесно състезание. Той бе и сред пилотите с правилна стратегия. Това бе максимума за нас.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1463 -: Октомври 30, 2013, 06:01:37 am »

Фетел наказан с глоба и предупреждение за радостта си след триумфа



Себастиян Фетел бе наказан за начина, по който изрази радостта си от спечелването на своята четвърта поредна титла. Германецът направи шоу за публиката, като въртя колата си в кръг пред екзалтираните зрители на централната трибуна. След изслушването му от стана на комисарите на ФИА е взето решение да бъде наложена парична глоба на екипа на Ред Бул от 25 000 евро, а самият състезател е предупреден.

Комисарите около Том Кристенсен са приели, че това е просто израз на радостта на пилота, но в същото време са преценили, че правилата не могат да бъдат нарушавани без последствия. Това е първото предупреждение за Фетел и то ще остане без последствия. Да не се прибереш в затворения парк след състезанието е доста сериозно провинение, защото се смята, че по този начин колата може да бъде манипулирана преди измерванията на ФИА.

„Не съм го планирал“, призна Фетел вечерта след триумфа. „Имаше толкова много хора по трибуните, че просто трябваше да направя нещо и така почувствах нещата.“

                                                                                                                           
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1464 -: Октомври 30, 2013, 06:03:14 am »

Задоволство и разочарование във Ферари след състезанието



Въпреки впечатляващото представяне на Фелипе Маса в състезанието за Голямата награда на Индия, завършило със спечелването на четвъртото място, заради оставането на Фернандо Алонсо извън точките Ферари загуби второто място в класирането при конструкторите. Заради доброто класиране на пилотите на Мерцедес, Сребърните стрели излязоха напред в шампионата при конструкторите, където пък недостижими вече дори и теоретично е отбора на Ред Бул. Състезанието за Алонсо приключи още на първия завой, където след инцидент с Уебър, бе принуден да направи ранен стоп и в крайна сметка се класира 11-и.

„Днес инцидентът от първата обиколка повлия на цялото ми състезание“, обясни Алонсо след надпреварата. „Трябваше да сменим носа и да направим допълнително спиране. Нямах възможност да изпреварвам и битката в средата бе доста трудна. В началото Уебър докосна някого, после и мен, а в четвъртия завой аз докоснах Бътън. Управлението, особено при десните завои се чувстваше доста трудно. Единственото, което можех да направя е да се прибера в бокса.

Ако погледнем състезанието на Уебър или това на Перес, тогава може да се каже, че първоначалната ни стратегия бе добра. Защото докато всички минаха през бокса, тези двамата диктуваха темпото и водеха колоната. В крайна сметка обаче нещата се подредиха може би по-добре за тези, които стартираха с меките.

Искам да поздравя Фетел, защото както във всички спортове, така и тук най-добрият печели. Разбира се в известна степен съм и малко тъжен, защото не успях да спечеля точки за класирането при конструкторите. Ако искаме да спечелим второто място в това класиране ще трябва да се постараем повече в следващите състезания. Ще се стремим да качим поне една кола на подиума, ако не и двете.“

„Направихме добро състезание и съм доволен, защото стратегията ни се оказа добра“, обясни от своя страна Маса. „Успявах през цялото време да поддържам добро темпо, дори и с меките гуми. Можех да се боря за подиум, но с развитието на пистата някои, като например Грожан, успяха да минат през дистанцията само с едно спиране. Това бе невъзможно за нас.

Загубих позиция спрямо Розберг, който направи ранен втори стоп. Въпреки това съм доволен, защото днес не допуснахме грешки. Загубихме второто място при конструкторите, защото болидите на Мерцедес тук бяха доста бързи. Ясно ни е, че няма да е лесно да се преборим с тях в оставащите три състезания, но ще дадем всичко от себе си.“

„Днешното състезание бе от една страна позитивно, а от друга негативно за нас“, обясни техническият директор Пат Фрай. „Фелипе направи впечатляваща първа обиколка и чудесно състезание. За Фернандо пък нещастното стечение на обстоятелствата съсипа състезанието му. Без него щяхме да спечелим повече точки за класирането при конструкторите. Има още три състезания и ще направим всичко възможно да си върнем второто място.

Фелипе направи чудесно състезание и не случайно финалната му позиция бе по-добра от стартовата. Направи чудесен старт и после успя да запази меките гуми осем обиколки. Показа добра скорост и успя да задържи Хамилтън зад себе си. Жалко е, че не успя да направи същото и с Розберг.

Фернандо пък можеше да постигне и по-добър резултат, защото стратегията му бе обещаваща. След удара в първата обиколка обаче предната част на колата му не бе стабилна. Затова трябваше да го приберем рано в бокса и това повлия негативно на състезанието му. Въпреки това той опита всичко, за да спечели колкото се може повече позиции. Сега вече гледаме към Абу Даби. Ще се опитаме и там да обърнем ситуацията при конструкторите.“

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1465 -: Октомври 30, 2013, 06:04:31 am »

Делото срещу Екълстоун в Лондон започва във вторник



Процесът в Лондон срещу управляващия търговските права на F1 Бърни Екълстоун, обвинен в даване на подкуп при продажбата на акциите на спорта през 2006 г., ще започне във вторник.

Делото е заведено от немската медийна група Constanin Medien, които твърдят, че делът на BayernLB е продаден под пазарната му стойност на CVC Capital Partners. Екълстоун е обвинен, че e подкупил бившия шеф на отдел рискови инвестиции в BayernLB Герхард Грибковски (който бе осъден през 2012 г. на 8 г. и половина затвор за взимане на подкуп, измама, укриване на данъци) с $44 млн., преведени от семейния му тръст Бамбино. С това Бърни (който днес навършва 83 години) е целял да насочи продажбата на акциите на немската банка към CVC.

Constanin Medien продаде своя 16,7-процентов дял от акциите си във Формула 1 на BayernLB през 2003 г. за $11,6 млн. Тъй като продажбата е била на загуба, медийната група и банката се споразумяха, че Constantin Medien ще получи 10% дял от постъпленията на банката, в случай че тя продаде акциите си за повече от $1,1 млрд. CVC обаче платиха $814 млн. за акциите на BayernLB през 2006 г., заради което Constantin Medien заведоха дело срещу Бърни, Герхард Грибковски, Бамбино за $171 млн. обезщетение, като те твърдят че реалната стойност на акциите е била поне $2,8 млрд. Според медийната група Бърни се е съгласил на по-ниската продажба на акциите, защото CVC са го уверили, че той ще запази позицията си в спорта.

Екълстоун вече няколко пъти отрече да е подкупвал Грибковски. Становището му е, че е дал парите на банкера, защото той го е заплашил да заяви пред британските данъчни власти, че контролира тръста Бамбино. Ако това се докаже, според британските закони Бърни би дължал данъци върху четирите милиарда долара в Бамбино. Екълстоун твърди, че е платил на Грибковски, за да избегне продължителното и скъпо разследване на неверни твърдения.

Срещу управляващия търговските права на спорта са заведени още две дела, свързани с продажбата на акциите на CVC. Първото е заведено от мюнхенската прокуратура, но решението за образуване на съдебно производство бе отложено за следващата година, за да може съдиите да се запознаят по-обстойно със ситуацията. Второто дело е в Ню Йорк, където компанията Bluewaters Communications съди Екълстоун, Грибковски, CVC и т.н. за измама и търси $650 млн. обезщетение.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1466 -: Октомври 30, 2013, 06:05:45 am »

Перес невероятно доволен от 5-о място, Бътън ще се постарае да забрави старта в Индия



Само единият болид на Макларън успя да стигне финала на Гран при на Индия – Серхио Перес финишира пети, изравнявайки най-силното постижение на екипа досега през сезона (пета позиция на Дженсън Бътън в Китай). Мексиканският пилот тръгна от девето място на стартовата решетка и напредъкът му накрая бе добър, докато съекипникът му не успя да завърши заради повреда на скоростната кутия.

- Най-после направих чисто състезание, при това без какъвто и да е лош късмет – за разлика от последните два-три уикенда! – зарадва се Перес. – Пето място е страхотен резултат за мен. Под сериозно напрежение съм, но резултатът винаги е по-сладък, когато е постигнат в такива условия. Невероятно доволен съм. Беше страхотно усещане в последните обиколки да изпреваря Кими [Райконен] и Люис [Хамилтън] с една маневра. Просто спрях колкото се може по-късно за четвърти завой, опитвайки се да задържа Люис и след това се справих с останалото. Сезонът ни е труден, но този резултат е окуражаващ знак, който ще мотивира всички ни за финалните три надпревари.

Бътън бе десети на грида. По време на надпреварата той спука гума и се наложи още в шестия тур да мине през бокса. Накрая се счупи и скоростната кутия. Обобщението на световния шампион за 2009 г. бе, че денят просто бе един от онези, които искаш да забравиш колкото се може по-бързо.

- На излизане от четвърти завой в първата обиколка бях ударен отдясно доста силно от Фернандо [Алонсо]. Не знам защо не можа да спре, оставих му много място, но се блъсна в мен доста сериозно. Колата ми пострада от контакта, счупи се и джанта, откъдето пък дойде спукването на гумата, макар точно това да не бе проблем още три тура. Жалко, че бях с медиум точно тогава, тъй като с тях исках да изкарам дълго! Така че инцидентът съсипа и стратегията ми – обясни станалото Дженсън.

Пилотите на Макларън, както и шефът на тима Мартин Уитмарш поздравиха Себастиан Фетел за четвъртата му поредна титла. Уитмарш отбеляза, че да спечелиш толкова корони, при това една след друга е невероятно впечатляващо.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1467 -: Октомври 30, 2013, 06:07:09 am »

Форс Индия щастливи от завършването в точките в домашния им старт



Отборът на Форс Индия е доволен от завършването в точките и на Пол ди Реста, и на Адриан Сутил в домашното състезание за екипа на пистата Буд Интернешънъл.

Ди Реста завърши на 8-мо място, а Сутил бе деветият пилот, пресякъл финала, с което Форс Индия добави 6 точки към актива си, като в момента тимът се намира на 6-то място в класирането при конструкторите с 68 точки 3 кръга преди края на шампионата.

Двамата пилоти имаха различни стратегии в състезанието. Шотландецът започна надпреварата с меките гуми, а след това направи два стопа, за да сложи медиум. Съотборникът му пък бе вторият пилот, преминал състезателната дистанция с 1 спиране в бокса. Той тръгна с медиум и в 41-та обиколка влезе при механиците си, за да сложи меките гуми, с които завърши състезанието. Сутил също така изкара най-много обиколки със софт – 19.

- Чудесно е, че отбелязахме точки тук в Индия – домашното състезание на отбора и много важен старт за нас. Заложихме на агресивна стратегия, спирайки в края на първата обиколка, преминавайки от гуми софт на медиум, което бе планът. След това разделихме състезанието на две и спрях отново за втория чифт гуми медиум в 30-та обиколка. Другото положително е, че постепенно подобрихме колата през последните няколко седмици и аз се чувствам по-удобно, така че мисля, че можем да се представим на подобно ниво в Абу Даби през следващата седмица - коментира Ди Реста.

Сутил, който стартира от 13-то място, обясни, че целта на екипа е била да отбележат точки и че в течение на състезанието отборът е решил да направят едно спиране в бокса:

- Гумите медиум, с които стартирах, се представяха много добре и осъзнах, че е възможно да направя състезание с един стоп. Мислехме, че меките гуми ще изкарат само около 5 обиколки, така че се постарах да ги пазя и накрая успях да направя малко под 20 тура. След няколко по-тежки състезания в последно време днес показахме на всички какво можем да постигнем с добра отборна работа.

Шефът на отбора Виджай Маля сподели, че втората част от сезона е била предизвикателство за отбора (това е първото състезание след Гран при на Великобритания, в което и двата болида на Форс Индия завършиха в точките), но резултатът от Индия е награда за положените усилия от всички в екипа:

- Искам да поздравя инженерите за това, че изработиха точна стратегия, пилотите за тяхното силно представяне и механиците за постоянно бързите им питстопове. Все още нищо не е решено само 3 състезания преди края на сезона и се отправяме към Абу Даби решени да запазим доброто си представяне.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1468 -: Октомври 30, 2013, 06:09:08 am »

Ред Бул се притеснявали, че Фетел може да не завърши в Индия



В тима на Ред Бул се притеснявали, че Себастиан Фетел може и да не завърши в Гран при на Индия. Проблем със сензор в болида на немския пилот бил основния повод за нервите, но в крайна сметка германецът спечели и взе четвърта поредна титла във Формула 1.

Марк Уебър не стигна до финала заради повреда на алтернатора. На питуола на екипа се притеснявали проблемът да не се повтори и при Фетел, обясни шефът на тима Кристиан Хорнер.

- След повредата в болида на Марк (която стана внезапно) нямаше причина да очакваме, че няма да се случи и при другия автомобил. Незабавно опитахме да облекчим максимално работата на алтернатора, накрая дори изключихме KERS-а. Проблем със сензор на алтернатора обаче ни притесни доста. Междувременно Себастиан даваше най-добри времена, така че имаше мигове, когато сърцата ни спираха. За щастие болидът издържа и Себастиан свърши необходимото. Беше изключително лош късмет, че Марк не бе с него на финала – заяви Хорнер.

Фетел щеше да е шампион дори ако бе отпаднал, тъй като Фернандо Алонсо (Ферари) не взе точки в Индия.

Междувременно Хорнер заяви и че няма ясно обяснение за проблемите на Уебър. Отпадането на австралиеца за пореден път възобнови теориите за това дали отношението към двамата пилоти в Ред Бул еднакво.

- Чисто статистически погледнато пилотите ни имат равен брой проблеми и повреди, докато са били заедно в екипа – бе категоричен англичанинът. – Спомнете си грижите с KERS-а в колата на Себ в Япония само преди две седмици. Нямаше причина за тях. Марк просто нямаше никакъв късмет, а докато двигателят на Рено не бъде върнат в базата, е невъзможно да се посочи причина за случилото се – допълни той.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1469 -: Октомври 30, 2013, 06:11:57 am »

Поведението на Кими бе малко разочароващо, заяви Перман



Поведението на Кими Райконен по време на Гран при на Индия бе малко разочароващо за екипа му Лотус, заяви директорът операции на пистата на отбора Алан Перман.

Финландецът се сдърпа с екипа, опитвайки се на всяка цена да стигне до подиума. По радиото бяха разменени и нецензурни реплики преди връзката да се разпадне.

Райконен се стараеше да стигне почетната стълбичка, когато се оказа притиснат от съотборника си Ромейн Грожан. Гумите на французина бяха на пет обиколки по-малко от тези на Кими и той вървеше по-бързо. Кими упорстваше да задържи позицията, като дори се сбута в даден момент с Грожан, което можеше да доведе до сериозен инцидент и явно подейства като знак за намеса от страна на отбора.

- Кими, махни се от шибания път – бе съобщението от питуола, на което финландецът отговори с:

- Не ми крещи, мамка му.

В този момент радиовръзката се влоши и думите се загубиха, което вероятно предотврати по-сериозен сблъсък. В крайна сметка Райконен отстъпи, а впоследствие деградацията на гумите му бе такава, че се оказа принуден да влезе в бокса в предпоследния тур. На финала бе седми.

- Честно казано, (поведението му) бе малко разочароващо – заяви Перман впоследствие пред Скай Спортс. – Ромейн вървеше страхотно и съм сигурен, че по-късно ще обсъдим станалото.

Грожан се оплака, че е можело да се стигне до отпадане и на двете коли. На въпроса как ще коментира размяната на реплики, той допълни:

- Нямам представа (какво я е предизвикало). Питайте него, въпреки че не съм сигурен, че ще ви отговори... Честно, не знам. Не е мой проблем. Изпреварих го и за щастие не загубихме никакви точки.

Шефът на екипа Ерик Булие се опита да уталожи напрежението, както успя да го стори след Гран при на Корея. На пистата Йонгам французинът искаше да задмине съекипника си, но тогава му бе отговорено, че двамата се състезават. Впоследствие Булие заяви, че разочарованието на сънародника му е обяснимо, но и че Ромейн е допуснал грешка, позволила на Кими да мине пред него – обяснение, което бе възприето и от самия Грожан. Този път според шефа на отбора става дума за неразбирателство:

- Кими не очакваше Ромейн да е толкова бърз и се наложи да ги успокояваме по радиото.

Райконен от своя страна заяви, че през първите 20 обиколки е карал почти без спирачки, които били прегрели сериозно.

- Затова и всеки път, когато доближавах някого, не можех да спра. В края на надпреварата и гумите ми се съсипаха, така че като цяло бе доста разочароващ ден. Знаех, че гумите бързо ще загубят представяне. Нямаше кой знае какво да губя между опита да стигна до финала и допълнителния бокс. В крайна сметка нещата не се получиха – добави финландецът.

Силното представяне на Грожан пък се смята за благоприятно относно шансовете му за оставане в Лотус и догодина. По принцип се твърди, че французинът със сигурност ще е част от отбора и през 2014 г., а бордът трябва да избере между Нико Хюлкенберг и Пастор Малдонадо за втория кокпит. Реално обаче няма подписан договор и силното каране на Ромейн може само да му е от полза.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен