www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495638 пъти)

0 Членове и 8 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1470 -: Октомври 30, 2013, 06:14:45 am »

Шумахер и Прост поздравиха Фетел за четвъртата титла



Себастиан Фетел получи безброй поздравления, след като спечели четвъртата си поредна световна титла във Формула 1, но две от тях определено се открояват: тези на Михаел Шумахер и Ален Прост. Немският пилот на Ред Бул спечели шеста поредна победа на пистата Буд Интернешънъл (десета за сезона) и отново защити короната си, ставайки един от едва четиримата пилоти в историята на спорта с 4 или повече успеха в шампионата.

Самият Фетел коментира след Гран при на Индия, че му е трудно да разбере какво точно означава да имаш 4 корони и да си част от толкова ексклузивен клуб. В същото време той отбеляза, че се състезава със страхотни пилоти понастоящем в Гран при.

- Трудно е да се разбере. Нека го кажа така: гледах (Формула 1) по телевизията, когато Фернандо започна да печели надпревари, а сега се състезавам с Фернандо [Алонсо]. Той е един от най-трудните ми съперници в последните години. Според мен е невероятно талантлив, със сигурност много надарен за волана. Испанец е – има страст у него, в един или друг аспект. Да се състезаваш с хора като него, като Люис [Хамилтън] (който е на изключително ниво като природен талант), като Марк [Уебър] – когото оценявам по същия начин, като Нико [Розберг] (който според мен е подценяван)... Много момчета, които познавате: Кими [Райконен], Дженсън [Бътън]. Да спечелиш четири титли. Не знам, това е много, разбирате ли? Четири. Титли. [Хуан Мануел] Фанджо е взел пет, всички са го наричали най-добрия пилот в света. Михаел дойде след това, доста години по-късно. Различно време, друга ера в спорта. Не ме разбирайте погрешно, говоря като фен на спорта, нали? Да, той (Шумахер – б.а.) имаше безкрайно силна кола, но той създаде това във Ферари, нали? Работеше безкрайно упорито, без съмнение по-здраво от всички останали. Непрекъснато се справяше с много сериозни предизвикателства: с хора като [Хуан Пабло] Монтоя, Дейвид [Култард], Кими, Фернандо. Невероятно е как един човек успя да вземе дори повече шампионати от Фанджо. Ужасно трудно е да си представя какво означава да съм част от такава група като Михаел, Фанджо, Прост. Твърде млад съм, за да разбера какво означава това. Един ден, когато стана на 60, може би тогава ще разбера – опита се да обясни емоциите си Фетел след финала в Индия.

След това заваляха поздравленията, като Шумахер и Прост станаха част от вихрушката благопожелания.

- Големи комплименти и много поздравления за Себастиан. Великолепно представяне от него и отбора му, страхотна година, наистина заслужава четвъртата си титла! – написа Шумахер в изявление на официалния си уебсайт.

Прост, който печели първата си титла на 30-годишна възраст – Фетел взе своята четвърта на 26 – заяви, че се радва да види поредния успех на Себастиан.

- Той е прекрасен пилот и имаше някои забележителни победи тази година – някои от най-добрите в кариерата му. Един от тези успехи бе в Сингапур: бореше се през цялото време, но отстрани изглеждаше лесно, а това отличава заслужилия победител. Вижда се колко методичен е в подхода си. Изгради силен екип, мотивиран на 100% да успее, около себе си и е напълно фокусиран върху крайния резултат. Себастиан е страхотен шампион и не мисля, че това ще е последната му титла. Отборът му е чудесен, има стабилност в техническия състав, а и още е много млад, има кога да се бори. Доволен съм, че изравни моите четири титли. Желая му всичко най-добро и да продължи, да спечели още – заяви французинът.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1471 -: Октомври 30, 2013, 06:16:02 am »
Ферари не са се справили с развитието на F138 и управлението на гумите според Доменикали



Ферари не бяха достатъчно добри в развитието на болида си F138 и управлението на гумите през сезон 2013 г. във Формула 1, заяви шефът на тима Стефано Доменикали след Гран при на Индия.

Босът на Скудерията, който се прибра в базата в Маранело след надпреварата на пистата Буд Интернешънъл, допълни, че е осъзнал накъде отива шампионатът още в средата състезателната година.

- Честно казано, имаше два момента, когато разбрах, че ситуацията става доста сложна. Първият бе някъде през юли – тогава видяхме, че не сме направили такава стъпка напред в представянето си, на каквато се надявахме с оглед на новостите за колата ни. Този тревожен сигнал го видях много ясно. Вторият момент бе през втората половина на сезона. На Спа и Монца нещата не бяха толкова зле, ако игнорираме Себастиан [Фетел] и Ред Бул. Но не спечелихме от промяната в спецификацията на гумите, докато други имаха сериозен напредък. В тези мигове разбрах, че ситуацията не върви в правилната за нас посока. Миналата година можехме да спечелим титлата без да разполагаме с най-добрия автомобил. Но бяхме добри в други елементи. Тази година смятам, че не се представихме добре в развитието на болида и управлението на гумите – обясни Доменикали.

Италианецът каза също така, че отборът не е дал на пилотите си Фернандо Алонсо и Фелипе Маса достатъчно добра кола, с която да се борят наравно с Фетел (освен в началото на сезона):

- Благодарение на Фернандо и изумителния му талант притеснихме световния шампион повече в сравнение с други, но за съжаление усилията ни не стигнаха за битка до финала. Сега трябва да се постараем да завършим сезона възможно най-добре. Предстоят жизненоважни седмици до края на годината, тъй като работата по подготовката за 2014-та е от изключително значение, за да станем отбора, който ще сложи край на доминацията на Ред Бул. Добре сме запознати с това да печелиш победа след победа сезон след сезон, тъй като само допреди няколко години правехме точно това. Наясно сме каква увереност идва с успехите. Да вземеш световна титла е много удовлетворяващо, да го сториш няколко пъти е постижение, но е хубаво и да си в челото, да водиш битка за първите позиции – нещо, което Ферари върши кажи-речи през цялото време вече над 15 години с малки изключения.

Според Доменикали резултатът в Индия (където Маса финишира четвърти, а Алонсо – 11-ти) не отразява потенциала на екипа. Той смята, че като чисто представяне F138 е отново в битката за подиуми след спада в Корея и Япония и единствено инцидентът в началото е попречил на испанския пилот да стигне до почетната стълбичка.

- Сега трябва да надграждаме този прогрес още този уикенд в Абу Даби, така че Фернандо и Фелипе да се борят за подиума и точки, необходими за второто място в шампионата (при конструкторите). Издръжливостта както обикновено ще е ключов елемент заедно с екипната работа – и като подготовка, и като управление на ситуацията на питуола и в гаража. Благодарение на този труд изравнихме рекорда броя на завършените поредни надпревари в точките (64). Това може би няма чак толкова голямо значение. Важното е да върнем състезателите си на подиума и може би дори на най-високото му стъпало – каза още Доменикали.

                                                                                                                                  clubs1.bg
« Последна редакция: Октомври 30, 2013, 06:17:53 am от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1472 -: Октомври 30, 2013, 06:17:16 am »

Култард: Може ли вече да се разберем да зарежем спора „Велик ли е Фетел“?



Спорът дали Себастиан Фетел е велик и ако да – колко точно, трябва най-после да бъде приключен, смята бившият пилот от Формула 1 и настоящ коментатор на ВВС Дейвид Култард.

Само четирима пилоти в цялата история на спорта – Хуан Мануел Фанджо, Михаел Шумахер, Ален Прост и Фетел – са печелили 4 или повече световни титли в шампионата. Немският пилот на Ред Бул стана част от този ексклузивен клуб в неделя, когато взе своята четвърта, при това поредна корона. Постижението му наистина е невероятно, но то отново изведе на дневен ред дискусията дали Себастиан се нарежда сред най-великите, сред легендите на спорта.

- Може ли вече да се разберем да зарежем спора „Велик ли е Фетел”? Четирикратен световен шампион на 26? Просто изумително. Това просто не се случва на пилот с посредствени качества или дори на такъв над средното ниво, независимо с колко добър автомобил разполага – заяви Култард в колонката си за британския вестник Телеграф. – Чуйте, Формула 1 е безмилостен спорт. Не го наричат „Пираня Клуб” без причина. Ако не можеш да си свършиш работата, си заминаваш – просто е. Себастиан показа – многократно, че може да си върши работата. Дайте му автомобил, с който се печелят надпревари и в повечето случаи ще победи. Според мен сега той е завършен пилот. Бърз като светкавица в един тур (само попитайте Марк Уебър, който не е слаб), безкомпромисен, когато е необходимо, търпелив, интелигентен и във, и извън кокпита. Разбира се, разполагаше с най-бързия болид през голяма част от последните четири години, но покажете ми световен шампион, чиято кола не е била най-бързата. Във Формула 1 нещата винаги са се получавали така. Пилотът може да стори най-доброто с наличното оборудване, а най-доброто от Себастиан е повече от достатъчно.

Шотландецът отбелязва, че вече четирикратният световен шампион демонстрираше някои слаби страни в началото на кариерата си, но постепенно ги изчисти. Отбелязва също така, че Себастиан взе първата си победа още като пилот на Торо Росо, както и начина, по който се измъкна от дъното на грида в Абу Даби миналата година и спечели в Япония само преди две седмици. Дейвид дава пример и за професионализва на Фетел:

- Вярвам, че Себ бе единственият пилот, който пътува до Милано, за да посети базата на Пирели, когато италианският производител замени Бриджстоун (като доставчик на гуми в F1). Такова внимание към детайлите асоциираме с велики пилоти като Аертон Сена. Себастиан работи изключително много с инженерите на Ред Бул, за да разбере и развие колата, да я напасне към собствените си предпочитания. Единственото, което изглежда му липсва, е популярност в обществото на Формула 1. Все още не разбирам това. Наясно защо пренебрегването на нарежданията от екипа в Малайзия не му спечели фенове, но не мога да повярвам, че освиркванията се дължат само на тази случка. Много други велики шампиони не са се подчинявали на отборите си.

Според Култард слабата страна на Фетел е вероятно тази, че не е печелил състезания и шампионати с друг екип. Дейвид дори не е сигурен дали това е валиден довод, тъй като един Райън Гигс например изкарва цялата си кариера в Манчестър Юнайтед и е приветстван за лоялността си.

- Съгласен съм обаче, че нещо такова би демонстрирало друга страна на Себ като пилот. Не се съмнявам – на база показаното досега, че той е в състояние да смени отбора и да спечели отново титла. Единственият останал въпрос е къде е мястото на Себастиан в списъка на великите. Сравнението на пилоти от различни ери е безмислено, разбира се. Но както и да го въртим, Себастиан трябва да бъде смятан за велик. Няма аргумент, достатъчен да го оставим извън този лист. А и според всякакви сравнения на данни, Себ е в топ 10 на всички времена. Със сигурност никой не би могъл да се заяде с това, нали? – завършва Култард.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1473 -: Октомври 30, 2013, 06:19:14 am »

Връщането към гумите с конструкция от 2012 г. ни помогна, заяви Нюи



Промяната в гумите в средата на сезона във Формула 1 е помогнала на Ред Бул да подобрят темпото си, призна конструкторът на екипа Ейдриан Нюи. Тимът и Себастиан Фетел спечелиха четвърти поредни титли в Гран при в Индия след поредното силно представяне.

- Връщането към гумите (с конструкция) от 2012 г. със сигурност ни помогна. Немалка част от предимствата на нашия автомобил са във високоскоростните завои и спецификациите за 2013 г. бяха по-чувствителни от гледна точка на натоварванията. С тях не бяхме в състояние да реализираме потенциала си, тъй като лесно се повреждаха – обясни Нюи. – Известна част (от представянето) се дължи и на характера на пистите. Конфигурациите от втората половина на сезона може би пасват по-добре на автомобила. Не бяхме се справили съвсем с трасетата, изискващи високо аеропритискане като тези в Китай и Барселона. Затова вероятно на Спа и Монца нещата се получиха – там аеропритискането е от средно до ниско. Едва в Сингапур тръгнахме силно на такъв тип писта – на каквито имахме грижи по-рано през сезона.

Фетел е буквално непобедим след лятната почивка: той записа шест поредни успеха в състезанията от края на август досега и не допусна друг пилот да се качи на най-високото стъпало на подиума. Нюи сподели още, че Ред Бул са имали доста нови неща през сезона, като в Унгария например са въвели значително количество компоненти. Според него тимът не е реализирал пълния си потенциал на трасето до Будапеща (отчасти заради настройките, споменати наскоро и от съветника на екипа Хелмут Марко като подобрен елемент в работата).

- В крайна сметка няма едно-единствено магическо решение, на което да се дължи подобрението в представянето. Става дума за поредица части, а и има няколко надпревари, където вероятно трябваше да се справим по-добре от постигнатите резултати. Ферари например стартираха добре сезона, но в средата на състезателната година Мерцедес правеха силни надпревари. Дори се притеснявахме в известна степен, че тяхното развитие може да изпревари нашето. В ретроспекция би могло да се каже, че положихме повече усилия от необходимото, тъй като през цялото време, докато работехме по колата за 2013-та, не се трудехме по проекта за 2014-та – допълни конструкторът.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1474 -: Октомври 30, 2013, 06:31:33 am »

Лотус се извиниха за размяната на нецензурни реплики с Райконен



Шефът на Лотус Ерик Булие се извини от името на отбора си за размяната на нецензурни реплики от питуола с Кими Райконен по време на Гран при на Индия.

Директорът операции на пистата Алан Перман се обади на финландеца по радиото с репликата:

- Кими, махни се от шибания път.

До ситуацията се стигна, тъй като Райконен защитаваше упорито позицията си от съотборника си Ромейн Грожан, който бе с по-нови гуми и съответно по-бърз. Световният шампион за 2007 г. заяви на Перман да не му крещи по радиото, използвайки също нецензурни думи.

- Това дори не бе нареждане от отбора – Ромейн бе с две секунди по-бърз от Кими в конкретния момент. Радио съобщението обаче можеше да бъде предадено по не толкова емоционален начин. Имаше сериозно напрежение, опасност от технически проблеми и някои от използваните думи определено не бяха подходящи. Знам, че доста хора бяха изненадани и мога само да се извиня от името на тима. Това няма да се случи повече – заяви Булие пред уебсайта на отбора.

Перман изрази разочарование от поведението на Кими веднага след финала на пистата Буд Интернешънъл. Грожан пък заяви, че не знае повода за размяната на реплики и прати репортерите да питат съекипника му, макар да не бе сигурен, че ще получат отговор.

Булие от своя страна обясни, че пилотите са свободни да се състезават един с друг и продължи:
- Истина е обаче, че очаквахме може би – нека така да го кажа – малко по-лесна маневра. Никога не си щастлив, виждайки болидите ти да се борят и единият да излита, така че правиш всичко, за да си сигурен, че ставащото е в интерес на отбора. Работим с тези момчета и очакваме резултати от тях, но зад гърбовете им има екип и трябва да се мисли за това. Ще говоря и с двамата отново в Абу Даби.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1475 -: Октомври 30, 2013, 06:32:49 am »

ФИА проверявали допълнително болида на Фетел в Индия



На допълнителен тест е бил подложен болидът на Себастиан Фетел по време на уикенда за Гран при на Индия.

Причината са били съмнения, породени от материал на бившия технически директор във Формула 1 Гари Андерсън. Британецът понастоящем е технически експерт на ВВС и публикува нова теория откъде идва предимството на Ред Бул през последните месеци.

Андерсън отбелязва, че шампионският тим буквално е на друго ниво след лятната пауза този сезон и всички в питлейна се питат как го постигнаха. Той проследява промените в RB9 и стига до извода, че промяната в гумите е от причините. Конструкторът на тима от Милтън Кийнс Ейдриан Нюи потвърди, че връщането към конструкцията от 2012 г. е помогнала на отбора.

След това Андерсън разглежда изображения от термалните камери, показани по време на Гран при на Япония. Според анализа му има възможност предната част на пода да се извива нагоре при увеличение скоростта на болида и загряване, което да води до аеродинамично предимство, тъй като би позволило на екипа да сваля ниско RB9. Андерсън смята – от това, което е успял да види, че точно тази част от болида е със значително по-сложна конструкция от необходимото. Той отбелязва също така, че механиците на Ред Бул изкарват доста време в този край на автомобила вечер по пистите.

Бившият технически директор обяснява също така, че миналогодишните гуми – както и използваните от средата на настоящия сезон – увеличават постепенно диаметъра си по време на движение, а това също има влияние върху аеропритискането. В комбинация с повдигането на пода това би позволило на отбора да държи болида по-ниско за по-дълги периоди от време и би означавало предимство от порядъка на 0,5-0,7 сек на обиколка.

Публикуването на този материал явно е предизвикало реакция, тъй като в Индия техническият делегат на ФИА Джо Бауер е приложил допълнителен тест на болида на Фетел. Той е нагрял предната част на пода до 300 градуса по Целзий, но подът не е мръднал.

Ред Бул RB9 е поредният автомобил на Ейдриан Нюи, чиято легалност често се подлага на съмнение. Представянето на Фетел в Сингапур например бе такова, че след това дълго време се обсъждаше как е постигнал подобно темпо. Бе изказано дори предположение за наличие на забранен тракшън контрол в колата, което бе опровергано.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1476 -: Октомври 30, 2013, 06:34:15 am »

Започва разследване срещу Екълстоун и в Швейцария



В деня, в който стартира поредният процес срещу Бърни Екълстоун, стана известно, че започва ново разследване срещу управляващия търговските права на Формула 1 – този път в Швейцария.

Женевската прокуратура е инициирала процедура по проверка обстоятелствата около плащането на 44 млн. долара на бившия банкер Герхард Грибковски от страна на 83-годишния англичанин. Парите бяха определени като подкуп срещу това Грибковски да намали оценката на акциите на Формула 1 при продажбата им през 2005-2006 г. на CVC Кепитъл Партнърс. Финансовият специалист, който преди заемаше поста директор на отдел рискови инвестиции в БайернLB, бе осъден на 8 и половина години затвор за приемане на подкуп, укриване на данъци, измама и т.н.

Разследването в Швейцария започва вследствие получаването на оплакване от трета страна, като обаче не е уточнено коя е тя. Прокуратурата трябва да установи фактите по случая, дали той попада под швейцарска юрисдикция и дали плащането към Грибковски е криминално деяние по силата на швейцарските закони.

Екълстоун и семейният му тръст Бамбино не дадоха коментар при новината за новото разследване.

Днес в Лондон пък стартира процесът срещу англичанина, заведен от бившите акционери в F1 Constantin Medien. Те също претендират, че стойността на акциите при последната продажба е била занижена. Компанията на Томас Хафа имаше споразумение с БайернLB, на които продаде своя дял, да получи 10% от парите, ако акциите бъдат изтъргувани за над 1 милиард долара. Немската банка получи по-малко от това и съответно Constantin Medien не взеха нищо. Според тях реалната стойност на акциите е била такава, че те са претърпели загуба от $171 млн., за които претендират пред английския съд. Очаква се случаят да продължи около шест седмици.

В началото на 2014 г. пък трябва да се разбере дали в Германия ще бъде заведено друго дело срещу Екълстоун. Там мюнхенската прокуратура повдигна обвинение за плащане на подкуп, но съдия Петер Нол отложи взимането на решение дали ще се стигне до съд за догодина.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1477 -: Октомври 31, 2013, 05:22:26 am »

Браун ще ми каже след Гран при на Бразилия дали остава или си тръгва, заяви Лауда



Рос Браун не е взел окончателно решение за бъдещето си и няма да го стори преди края на сезона, настоя председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда.

Реакцията на трикратния световен шампион в Гран при дойде след поредните спекулации, че англичанинът ще напусне отбора от Бракли след 2013 г. Вълната слухове бе подета наново след материал в ВВС на Еди Джордан и Андрю Бенсън. В него се твърди, че Браун и отборът не са се разбрали по въпроса каква позиция може да заеме Рос – при това позиция, която да го удовлетворява. В статията се казва, че шефът на екипа ще напусне, като информацията била на неназовани източници, близки до Мерцедес.

- Спекулациите са напълно неверни. Ситуацията е абсолютно ясна: говорих с Рос преди известно време и се съгласихме, че ще се съберем след последното състезание за сезона в Бразилия. Тогава той ще ми кажа дали иска да остане или да си тръгне – коментира Лауда пред английския вестник Таймс. – Опитвам всичко, за да го накарам, да го мотивирам да остане. Лично го помолих да не си тръгва. Решението обаче не е мое, а негово. Ако реши да остане, ще бъде шеф на отбора – нищо друго – или ще се оттегли.

Самият Рос Браун също не обсъжда бъдещето си. Той обясни по-рано през сезона, че постепенно прехвърля отговорности на привлечения в началото на годината и започнал работа в Бракли през юни Пади Лоу.

Според ВВС Лоу е бил нает с цел да замести незабавно Браун, но плановете се променили и Мерцедес започнали плавен процес на прехвърляне към ново ръководство. Джордан и Бенсън твърдят, че Лауда наистина се опитва да задържи Рос, като препъни-камъкът бил конкретната позиция – нивото в структурата, която и понастоящем е може би най-сложната в цялата Формула 1. Според материала настоящият спортен директор на Мерцедес и изпълнителен директор в Бракли Тото Волф ще се занимава с политическите и финансови аспекти от дейността на отбора, а Лоу ще отговаря за техническата и спортна страна от работата.

За Браун се говори, че може да отиде в Уилямс като акционер – след прехвърляне на акциите на Волф (притежаващ и досега дялове както от тима от Гроув, така и от Мерцедес F1). Слухът за привличане на Рос в Макларън, където да работи отново с Хонда след връщането на компанията в спорта през 2015 г., бяха опровергани.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1478 -: Октомври 31, 2013, 05:29:56 am »

Булие: Мотаенето стана прекалено дълго, а трябва да решим за пилотите в Лотус сега



Шефът на Лотус във Формула 1 Ерик Булие е подканил собствениците на отбора да побързат с решенията си относно бъдещето. Французинът има желание да привлече в тима Нико Хюлкенберг, но призна по-рано, че няма да успее да го стори, ако не разполага с достатъчно средства. До момента обаче сделката с консорциума Куантум Моторспортс не е финализирана, а немският пилот бе поискал окончателен отговор от Лотус относно мястото до края на октомври.

Собствениците на отбора от Енстън – компанията на Жерар Лопес Гении Кепитъл – преговарят от няколко месеца за продажба на част от тима на Куантум. Инвестиционният консорциум е съставен от няколко фирми и се говори, че възнамерява да инвестира 200 милиона евро в екипа.

- Имаме ежедневен прогрес, но все още чакаме (края на сделката), а има някои времеви конфликти – призна Булие пред Аутоспорт. – От Гении Кепитъл зависи да приключи сделката, но всичко се проточи доста. Аз така виждам нещата. Мотаенето става прекалено дълго, а трябва да вземем решение сега. Стратегията на Гении е отборът да напредне с още една стъпка, да стане по-добър. Тази сделка може да донесе необходимите финанси за много години напред и може би дори да помогне за този прогрес, на който се надяваме (в спорта). Но ако изтървем момента (за решението) относно пилотите, ще се наложи да търсим варианти в кратко- или средносрочен план, за да продължим да работим.

В Лотус имат няколко варианти за пилоти, които могат да заместят връщащия се във Ферари Кими Райконен. Булие предпочита Хюлкенберг, но е дал на борда и името на Пастор Малдонадо. За венецуелеца се смята, че със сигурност ще напусне Уилямс след настоящия сезон. Той обаче е с един от най-големите спонсорски пакети – на стойност около 20 милиона евро на година – благодарение на компанията PDVSA. Малдонадо води разговори не само с Лотус, а и с Форс Индия и Заубер.

Хюлкенберг пък не иска да чака прекалено дълго, за да получи яснота относно бъдещето си. Той не изключи възможността да остане в Заубер, където обаче бъдещето на настоящия му съотборник Естебан Гутиерес, както и това на Пол ди Реста във Форс Индия са несигурни. Това оставя доста въпросителни на пазара на пилоти, а до края на сезона не остана кой знае колко време.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1479 -: Октомври 31, 2013, 05:32:05 am »

Адвокат на Екълстоун отхвърли обвиненията за „корумпирана продажба” на F1 акции



Адвокат Робърт Майлс отхвърли обвиненията за корумпирана продажба на акциите на Формула 1, отправени срещу управляващия търговските права на спорта Бърни Екълстоун. Това стана в отговор на изложението от страна на Constantin Medien, представено вчера пред лондонски съд. Компанията претендира за $171 млн. обезщетение с твърдението, че стойността на акциите е била умишлено занижена.

Днес бе ред на адвокатския екип на Екълстоун да отговори на обвинението и в съдебната зала бе заявено, че случаят почива на признания от осъден банкер, който освен това е „фантазьор”. Майлс заяви, че твърденията на Constantin Medien са безпочвени:

- В този случай просто нищо не пасва. Банката (БайернLB – б.р.) е била напълно удовлетворена от предложението. Причината да продаде акциите на CVC е, че офертата е била сметната за наистина добра.

Екълстоун, който в понеделник навърши 83 години, трябва да свидетелства лично през следващата седмица.

Делото в Лондон е само част от проблемите на Бърни относно продажбата от 2005-2006 г. Друга компания – Bluewaters Communications – повдигна подобни обвинения в измама в Ню Йорк (САЩ). В началото на 2014 г. ще се разбере дали ще бъде заведено дело по същия случая в Германия. Междувременно женевската прокуратура започна разследване, за да установи дали плащането на $44 млн. на Герхард Грибковски (въпросния осъден вече банкер по дело за подкуп, измама и т.н.) попада под швейцарска юрисдикция и дали е криминално деяние по силата на швейцарските закони.

Майлс обяснява в писменото изложение пред съда, че плащането е било направено, тъй като Грибковски „разтърсвал – на практика изнудвал – Екълстоун”. Самият Бърни не отрича прехвърлянето на парите и го заяви по време на делото срещу бившия банкер, но не използва в нито един момент думата „изнудване”.

- Има множество доказателства, демонстриращи, че доктор Грибковски е меко казано фантазьор – допълва адвокатът.

Той цитира „абсурдни” показания на Грибковски за това как Екълстоун се опитвал да го подкупи със суми от 10 до 20 милиона долара по време на френската и австралийска Гран при през 2004 г. Майлс е категоричен, че бившият шеф на отдел рискови инвестиции в БайернLB непрекъснато е променял историята си.

Адвокатите на Constantin Medien заявиха в своето изложение, че Екълстоун е режисирал „корумпирана продажба”, тъй като се опасявал да не загуби властта си във Формула 1. Съдия Гай Едуардс обаче забрани да се използват доказателства от случая в Германия в подкрепа на този в Лондон.

Екълстоун междувременно отбеляза рождения си ден, като излезе на семейна вечеря в понеделник вечер. Той бе със съпругата си Фабиана, а към тях се присъединиха и дъщерите му Тамара и Петра с мъжете си.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1599.101 Chrome 30.0.1599.101
Re:Формула 1
« Отговор #1480 -: Ноември 01, 2013, 11:35:57 am »

Делото на Антъни Хамилтън срещу Ди Реста насрочено за края на ноември



Делото, заведено от Антъни Хамилтън срещу Пол ди Реста за незаконно прекратяване на договора помежду им и материални загуби, е насрочено за гледане пред върховен съд в Лондон на 27 ноември. Бащата на световния шампион във Формула 1 за 2008 г. Люис Хамилтън бе мениджър на шотландския състезател, но двамата се разделиха, при това по не особено добър начин.

Моментът е особено труден за Ди Реста, при това не само поради факта, че датата е броени дни след последната надпревара за сезон 2013 г. Той все още не е наясно с бъдещето си и няма договор за догодина. Отборът му Форс Индия има опция да продължи контракта му, но изчаква развитието на събитията и особено решението кои ще са пилотите на Лотус за догодина. С тима от Силвърстоун се свързват имената на Нико Хюлкенберг и Пастор Малдонадо.

- Всичко е в ръцете на други хора. За съжаление сега се случва и това (с делото). Истински малшанс е, че го насрочват точно сега. Човек не иска да се занимава с подобни неща, но това е единственият начин за разрешаване на проблема. И всъщност не мога да кажа нищо повече, тъй като става дума за продължаващи съдебни процедури – заяви Ди Реста.

Адвокатите на 27-годишния шотландец представиха на съда отговора си на обвиненията от страна на Хамилтън старши. В тях се посочва, че пилотът е бил подведен от бившия си мениджър за сделка на стойност няколко милиона долара с компанията за енергийни напитки Go Fast и че заради тези действия до договор всъщност не се е стигнало.

Антъни Хамилтън е бил в Делхи миналия уикенд по време на Гран при на Индия и е разговарял с настоящия мениджър на Ди Реста Ричард Годар (който управлява делата и на Дженсън Бътън). Смята се, че ситуацията все още може да бъде уредена с извънсъдебно споразумение. Положението обаче може и да се влоши, ако шефът на Макларън Мартин Уитмарш и заместник-началникът на Форс Индия Боб Фърнли бъдат привлечени да свидетелстват по делото. Английският вестник Телеграф съобщава, че двамата са дали изявление и подобна възможност не е изключена.

- Всичко е ужасно трудно в момента. Кой не би се тревожил? Един пилот е толкова добър, колкото последния му резултат или колкото сериозна е поддръжката му. Според мен никой не е сигурен в средата на колоната. Отборът ми дава някои сравнително положителни реакции и се налага да се задоволя с това. Следващият сезон ще е предизвикателство за всеки състезател, камо ли за някой нов в отбора. Постоянството и приемствеността вероятно са доста ценни понастоящем – допълни Ди Реста.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1599.101 Chrome 30.0.1599.101
Re:Формула 1
« Отговор #1481 -: Ноември 01, 2013, 11:37:58 am »

Тийнейджърите могат да са опасни в F1, смята и Сутил



Привличането на тийнейджъри за пилоти във Формула 1 може да се окаже опасно, смята пилотът на Форс Индия Адриан Сутил. Въпросът как ще се справят Даниил Квят, който бе обявен за състезател на Торо Росо през 2014 г. и Сергей Сироткин, чието потвърждаване в Заубер все още не е факт, е сериозно обсъждана тема в падока напоследък.

19-годишният Квят ще дойде директно от GP3. Сироткин пък навърши 18 през август и се състезава във Формула Рено 3.5.

- Управлението на болид от Формула 1 не е лесно, а на 17 с какъв опит разполагаш? Може би GP3 и после? Да, мисля, че може да се окажем в опасна за всички ситуация, тъй като това са най-бързите коли в света и не е леко да се карат. Особено пък с тези гуми – трябва да знаеш как работят. Има определени възраст и опит, които са необходими, за да караш във Формула 1, това е важен аспект. Определено смятам, че е твърде рано за тези момчета. Те са деца, а в Гран при трябва да си мъж. Работата е сложна и понякога е срамота като си помислиш, че един млад талант може да прегори твърде рано. Но догодина имаме, разбира се, старт в Русия и присъствието на руски пилот би било чудесно. Да видим какво ще стане. Може да бъркам и те да се справят дори по-добре от мен. Но на 17 или 19 рискът е голям и ненужен, особено като се има предвид въвеждането на новите правила, двигатели и т.н. – коментира Сутил.

Дженсън Бътън (Макларън) предупреди по-рано, че Формула 1 може да буквално да убие кариерата на един млад пилот. Световният шампион за 2009 г. обясни, че той изобщо не е бил готов за спорта, когато дебютира през 2000 г. – тогава 20-годишен.

- В момента, в който се оказах с недостатъчно конкурентоспособна кола, не можех да я настроя. Даниил се справя доста добре в GP3, но привличането му въпреки това е изненадващо. Нямам представа къде е карал Сироткин. Чух, че е в световните серии (Рено) но там разликата от лидерите – Кевин Магнусен и Щофел Вандоорн – към пилотите по-назад е голяма. Странно е, но явно има сериозна поддръжка. А и той никога не би отхвърлил предложението (да кара в F1), нали така? Въпросът не е дали ще успее да кара колата, а какво ще стане, когато се озове в състезание с над 20 опитни пилоти. 2014-та е може би най-трудната година да си новак и тепърва да се учиш – допълни Дженсън.

Съотборникът на Сутил пък каза, че е направо шокиран – като всички останали – от привличането на Квят.

Сироткин вече изпълнява програма със Заубер, която да го подготви за задачите му. Той самият коментира след демонстрационното си каране на пистата в Сочи, че трябва да свикне с управлението.

- До първата надпревара догодина обаче ще съм готов, знам го. Не се страхувам от нищо. Нямам търпение – добави Сергей.

Баща му Олег Сироткин (директор на руския национален институт по авиационни технологии) също е убеден, че синът му ще се справи, тъй като според него е преминал всички необходими стъпки: Формула Абарт, Формула 3, Ауто GP, световните серии Рено (включително Формула Рено 3.5).

Междувременно от Ред Бул се постараха да отхвърлят всякакви предположения, че привличането на Квят може да се дължи на потенциални маркетингови възможности, свързани с руския пазар.

- Момчето е много бързо. Има огромен талант. Със сигурност има много да учи, но 100% е избран заради способностите си – заяви шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер.

Хелмут Марко също бе категоричен, че изборът на пилот за Торо Росо почива единствено върху представянето и резултатите на пилота.

                                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1599.101 Chrome 30.0.1599.101
Re:Формула 1
« Отговор #1482 -: Ноември 01, 2013, 11:39:29 am »

Решението за кого ще карам зависи от мен, заяви Малдонадо



Пастор Малдонадо заяви днес на пистата в Абу Даби, че той ще реши за кого ще кара догодина. Венецуелският пилот допълни, че има няколко оферти за следващия сезон, като има и опция да остане в Уилямс.

- Решението зависи от мен. Предпочитам да си дам още малко време. Наистина се надявам да стигнем до решение преди края на сезона, но все още разполагаме с няколко седмици, така че ще видим какво ще стане. Не мога да гарантирам, че ще напусна (Уилямс), нито, че ще остана – коментира Малдонадо.

Той дори отбеляза, че Мерцедес изглеждат силни и това също е фактор за него (Уилямс ще използват двигатели на щутгартската компания от догодина). Освен това заяви, че няма гаранции, че с него в нов отбор ще преминат и спонсорите му PDVSA. Венецуелската компания осигурява около 20 милиона евро на година на тима, за който кара Малдонадо. Това е един от най-високите спонсорски пакети в F1 в момента.

Малдонадо спечели Гран при на Испания миналата година, но заедно с Уилямс преживява тежък сезон през 2013-та. Той взе единствената точка за отбора от проведените досега 16 надпревари. Сега обясни, че си дава повече време да помисли къде да кара по-нататък, тъй като решението е важно и трябва да е сигурен в него.

- Това е третият ми сезон и определено е важен момент от професионална гледна точка. Затова трябва да взема най-доброто решение за бъдещето си. Не е лесно да се избере отбор, като се има предвид, че всичко ще е напълно ново през следващата година. В Уилямс съм от три години и вероятно би било предимство да остана в тима, защото познавам всички тук. В друг отбор ще започна от нулата, но това пък не е нещо безпрецедентно в историята на спорта. Трябва да се прегледа с кого ще работиш, какви са проектите, двигателите, много неща – допълни пилотът.

Смята се, че Лотус е първият избор на Пастор, но той отказа да коментира това. Коментаторът на Скай Спортс Дейвид Крофт обаче публикува в Туитър следното съобщение:

- Разбирам, че Пастор Малдонадо е подписал с Лотус през последните 24 часа. Удар за Нико Хюлкенберг, който също преследва мястото там.

                                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1599.101 Chrome 30.0.1599.101
Re:Формула 1
« Отговор #1483 -: Ноември 01, 2013, 11:43:16 am »

Розберг: Промяната в гумите бе много сериозна



Пилотът на Мерцедес Нико Розберг заяви днес след обяд на пистата край Абу Даби, че промяната в гумите това лято всъщност е била много по-сериозна, отколкото се твърди. Вероятно тя е една от причините тимът му да няма същия шанс да се бори за първи позиции и победите, които печелеше преди лятната пауза.

Куриозно е, че именно работата на Мерцедес бе една от причините гумите да се променят заради прекомерно износване!

На малка среща с ограничен кръг от медии Нико бе попитан от Михаел Шмид от AMS дали с тази промяна може да си обясним откъсването на Себастиан Фетел във втората половина на сезона.

- Едва ли само те са причината, защото той направо лети все по-напред и по-напред. Със сигурност успяха много да подобрят колата, а Себ е във великолепна форма. Мисля, че и Лотус напреднаха много. На практика се изравниха с нас, но основната причина да нямаме шанс за победи и първи позиции е, че Ред Бул отидоха много, много напред – обясни Розберг.

На въпрос на ClubS1 има ли от пилотска гледна ясно осезаема разлика в работата на гумите преди промяната и след това и каква е тя, Нико бе повече от обстоятелствен:

- Има, и то много сериозна. Задните гуми станаха много по-твърди, издръжливи, докато предните – много крехки и трудни за контролиране. Лично за мен това се превърна в голям проблем, особено в квалификациите, защото балансът с тях е изключително труден. В състезанията нещата са малко по-леки, тъй като там все пак изграждам някак ритъм с повече гориво колата по принцип е различна.

На този фон за Нико бе трудно да обясни защо се справи все пак по-добре на писти, които натоварват повече именно предните гуми и тяхното запазване е определящо за успеха.

С усмивка каза, че вероятно се е старал повече. След това сериозно се върна към общото развитие на шампионата тази година, в който той и Мерцедес наистина имаха по-важна роля преди лятната пауза:

- Всички виждаме как тях (Peд Бул – б.р.) всяка нова промяна ги прави по-бързи и по-бързи и се откъсват все по-далеч и по-далеч.

Нико обясни, че в същото време неговият болид е загубил част от предимствата си спрямо съперниците, като скоростта на правите например, където беше хегемон, а сега не е така – F1 W04 често е зад Ред Бул, Лотус.

Германецът каза още, че за него да работи с Рос Браун през последните години е било истинско удоволствие и наистина той е невероятен специалист, който отлично подрежда всички части от техническия екип, техните връзки и т.н. Нико обаче избегна обсъждането на слуховете за напускането на англичанина, казвайки, че няма нищо потвърдено и не би искал да коментира спекулации.

В заключение пилотът на Мерцедес обеща все пак много вълнуващ двубой с Ферари за второто място в конструкторския шампионат.

                                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1599.101 Chrome 30.0.1599.101
Re:Формула 1
« Отговор #1484 -: Ноември 01, 2013, 11:44:59 am »

Хорнер обеща истинско парти след Бразилия



Във видимо отлично настроение, с бяла риза, без рекламите на тима си върху нея, шефът на шампионския тим на Ред Бул Кристиан Хорнер пристигна привечер на пистата Яс Марина край Абу Даби. Той направи приятна и доста дълга среща с медиите преди началото на уикенда за Гран при на Абу Даби. Англичанинът заяви, че партито в Индия в неделя вечерта след спечелването на двете титли е било доста стегнато, защото на следващия ден всички е трябвало да бъдат отново в самолетите и да летят за тук или Англия.

Хорнер обеща същинското парти да е след края на сезона в Сао Пауло, а до тогава всички били максимално концентрирани да спечелят още успехи.

- Себ [Фетел] е фокусиран върху още и още успехи. Иска да завърши сезона си по същия начин до края. Желанието ни е да изведем Марк [Уебър] възможно по-напред и всички оставаме максимално концентрирани – каза Хорнер, който не се впусна в коментар дали Фетел има намерение да върне на австралиеца успеха от Малайзия, както бил споменал след онова състезание в началото на шампионата.

Хорнер избегна и прогнозата дали успехът от този сезон ще се развие и през следващата година, защото всъщност аеродинамиката няма да се промени кой знае колко, ако се изключи свиването малко на предното крило, използването само на един ауспух и т.н.

Според него Ейдриан Нюи се чувства наистина отлично в тима и той вярва, че отново ще е в състояние да създаде онези решения, които да донесат успех. Много обаче ще зависи и от качествата на техниката на Рено и останалите доставчици.

Говорейки за Нюи, Хорнер сподели, че се радва и заради това, че инженерът е относително млад и искрено вярва, че могат да продължат заедно още не един, а няколко цикъла на промени на правилата. Шефът на Ред Бул не се притеснява от интереса на конструктора към яхтите – и то конкретно към Америкас Къп, тъй като това датира още от годините на Нюи в Макларън. Хорнер заяви, че Нюи наистина е нещо уникално като човек и инженер, още чертаещ на дъска (за което има специален материал в последния брой на ClubS1).

Хорнер дълго говори, че в екипа всички си имат пълно доверие и той е доволен да види, че не само Ейдриан, но и целият тим от специалисти около него са щастливи от онова, което вършат.

В същия план са и връзките на тима с вече четирикратният шампион Себастиан Фетел.

- Вижте, не става въпрос само на договори и формална обвързаност. Ние имаме пълно доверие в него и той има повече от 100% доверие в нас, това личи във всяко спиране в бокса – коментира той.

Според него Фетел наистина се намира в най-добрата си форма изобщо.

Особено любопитен бе и коментарът на Хорнер относно бюджета на тима и изразходването на с пъти по-големи ресурси от онези, които бяха влагани, когато той дебютира:

- Това, което мога със сигурност да ви кажа, е, че Ред Бул като Ред Бул харчи по-малко пари, отколкото в началото. Да бюджетът ни е по-голям, но парите идват от спонсори.

                                                                                                                                  clubs1.bg
Активен