Тийнейджърите могат да са опасни в F1, смята и СутилПривличането на тийнейджъри за пилоти във Формула 1 може да се окаже опасно, смята пилотът на Форс Индия Адриан Сутил. Въпросът как ще се справят Даниил Квят, който бе обявен за състезател на Торо Росо през 2014 г. и Сергей Сироткин, чието потвърждаване в Заубер все още не е факт, е сериозно обсъждана тема в падока напоследък.
19-годишният Квят ще дойде директно от GP3. Сироткин пък навърши 18 през август и се състезава във Формула Рено 3.5.
- Управлението на болид от Формула 1 не е лесно, а на 17 с какъв опит разполагаш? Може би GP3 и после? Да, мисля, че може да се окажем в опасна за всички ситуация, тъй като това са най-бързите коли в света и не е леко да се карат. Особено пък с тези гуми – трябва да знаеш как работят. Има определени възраст и опит, които са необходими, за да караш във Формула 1, това е важен аспект. Определено смятам, че е твърде рано за тези момчета. Те са деца, а в Гран при трябва да си мъж. Работата е сложна и понякога е срамота като си помислиш, че един млад талант може да прегори твърде рано. Но догодина имаме, разбира се, старт в Русия и присъствието на руски пилот би било чудесно. Да видим какво ще стане. Може да бъркам и те да се справят дори по-добре от мен. Но на 17 или 19 рискът е голям и ненужен, особено като се има предвид въвеждането на новите правила, двигатели и т.н. – коментира Сутил.
Дженсън Бътън (Макларън) предупреди по-рано, че Формула 1 може да буквално да убие кариерата на един млад пилот. Световният шампион за 2009 г. обясни, че той изобщо не е бил готов за спорта, когато дебютира през 2000 г. – тогава 20-годишен.
- В момента, в който се оказах с недостатъчно конкурентоспособна кола, не можех да я настроя. Даниил се справя доста добре в GP3, но привличането му въпреки това е изненадващо. Нямам представа къде е карал Сироткин. Чух, че е в световните серии (Рено) но там разликата от лидерите – Кевин Магнусен и Щофел Вандоорн – към пилотите по-назад е голяма. Странно е, но явно има сериозна поддръжка. А и той никога не би отхвърлил предложението (да кара в F1), нали така? Въпросът не е дали ще успее да кара колата, а какво ще стане, когато се озове в състезание с над 20 опитни пилоти. 2014-та е може би най-трудната година да си новак и тепърва да се учиш – допълни Дженсън.
Съотборникът на Сутил пък каза, че е направо шокиран – като всички останали – от привличането на Квят.
Сироткин вече изпълнява програма със Заубер, която да го подготви за задачите му. Той самият коментира след демонстрационното си каране на пистата в Сочи, че трябва да свикне с управлението.
- До първата надпревара догодина обаче ще съм готов, знам го. Не се страхувам от нищо. Нямам търпение – добави Сергей.
Баща му Олег Сироткин (директор на руския национален институт по авиационни технологии) също е убеден, че синът му ще се справи, тъй като според него е преминал всички необходими стъпки: Формула Абарт, Формула 3, Ауто GP, световните серии Рено (включително Формула Рено 3.5).
Междувременно от Ред Бул се постараха да отхвърлят всякакви предположения, че привличането на Квят може да се дължи на потенциални маркетингови възможности, свързани с руския пазар.
- Момчето е много бързо. Има огромен талант. Със сигурност има много да учи, но 100% е избран заради способностите си – заяви шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер.
Хелмут Марко също бе категоричен, че изборът на пилот за Торо Росо почива единствено върху представянето и резултатите на пилота.
clubs1.bg