www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509333 пъти)

0 Членове и 8 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1599.101 Chrome 30.0.1599.101
Re:Формула 1
« Отговор #1485 -: Ноември 01, 2013, 11:46:20 am »

Уебър: Нямам проблем с бързината на Себ



В типичния си откровен и искрен стил на общуване с медиите Марк Уебър каза днес на пистата Яс Марина, че отдавна е приел бързината на своя съотборник Себастиан Фетел и знае, че е наистина невероятен пилот. Това обаче в никакъв случай не значи, че той самият не трябва да иска да постигне максимално възможния резултат с уникалните автомобили, създадени за отбора от Ейдриан Нюи.

Запитан дали може да се прави паралел между тима на Ред Бул днес и онзи на Макларън с Аертон Сена и Герхард Бергер или Тирел с Джеки Стюарт и Франсоа Север, Марк каза, че той е очевиден и че той самият най-добре от всички знае колко добър състезател е Себ.

- Той е наистина невероятно добър пилот и аз никога не съм имал проблем с това, с бързината му. Моята борба е била аз да постигна моя максимум – каза Марк.

Австралиецът продължи с това, че връщайки се назад в годините си във Формула 1, няма как да не е доволен от постигнатите девет победи и над 40 подиума.

Уебър бе категоричен, че дори и в последните състезания е можел да спечели, макар че и в Индия, където отпадна, това било съмнително, защото скоростта на Себ била невероятна, както и в Япония.

Австралиецът видимо избираше най-точните думи, когато коментира как точно се развива един болид. Той обясни, че прозорецът, в който колата е най-добра спрямо един или друг стил на каране, е много тесен и всеки пилот иска той е да е по-удобен за него.

С единия крак вече в прототипите на Порше, където започва тестове още през януари, Марк бе отново рядко отзивчив в разговорите си с медиите днес. След почти половинчасовия брифинг на над 30 градуса седна и даде едно след друго серия от тв-интервюта, говори с колегите от немския вестник Билд и единствения американец сред журналистите в падока Дан Кнутсен, който го караше да опише подробно пистата в Остин, където е следващият старт.

                                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Chrome 30.0.1599.101 Chrome 30.0.1599.101
Re:Формула 1
« Отговор #1486 -: Ноември 01, 2013, 11:47:55 am »

Хамилтън убеден, че Мерцедес могат да се справят и без Браун



Люис Хамилтън е убеден, че Мерцедес могат да се справят и да спечелят титла във Формула 1, дори ако настоящият шеф на екипа от Бракли Рос Браун реши да си тръгне.

Бъдещето на Браун излезе за пореден път на дневен ред след възобновените слухове за това, че си тръгва в края на сезона. Според непотвърдена информация той не е постигнал споразумение с екипа каква позиция да заема, и то такава, от която да е доволен. Шефът на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда твърди, че иска да задържи Браун и прави всичко възможно, но за напускането на Рос вече се говори като за неизбежно.

- При всички случаи разполагаме със силен екип. Хората ще сторят всичко по силите си, за да имаме шанс да се борим за титлата в шампионата през следващата година. Когато аз взех решение (да се присъединя към Мерцедес), то беше базирано на много неща – не само на Рос. Той не е единствения фактор, заради който дойдох тук. Присъствието му бе бонус заради опита и успехите в предишните му отбори. Преди време точно Рос бе човекът, демонстрирал ми прогреса на екипа и посоката на работа. Всеки шеф обаче щеше да го стори. С него имаме страхотни работни взаимоотношения – обясни Хамилтън в Абу Даби.

Лауда заяви, че Браун ще му съобщи след Гран при на Бразилия решението си за бъдещето. В падока обаче вече се твърди, че той ще е част от новото ръководство – редом с изпълнителните директори в Бракли Тото Волф и Пади Лоу. В Бракли имат вероятно най-сложната мениджърска структура във Формула 1, но там са убедени, че концепцията един-единствен човек да оглавява отбор е остаряла заради сложността на съвременния спорт.

Според Хамилтън пък Рос Браун ще си тръгне единствено, ако отборът смята, че това няма да наруши конкурентоспособността на тима.
- Не вярвам да са взети някакви решения – допълни англичанинът.

Съотборникът му Нико Розберг не пожела да коментира слухове:
- Наистина не желая да разсъждавам върху какво би могло да стане или да не се случи. Знам само, че се водят разговори – това е. Страхотно бе да работя с Рос, още от самото начало. Лично за мен това е прекрасно, тъй като той е изключително опитен, много мъдър и умее да управлява хора по невероятен начин, а оценявам подобен подход високо.

                                                                                                                                 clubs1.bg                             
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1487 -: Ноември 06, 2013, 06:26:03 pm »

Фетел над всички и в Абу Даби



Себастиан Фетел спечели седма поредна победа във Формула 1 на пистата Яс Марина край Абу Даби, като сякаш се състезаваше в свое собствено състезание, а всички останали бяха в друго. Втори завърши съотборникът му Марк Уебър, а трети е Нико Розберг с Мерцедес. В битката по-назад, която бе наистина интересна, но за позициите извън подиума, се наредиха Ромейн Грожан с Лотус (който направи поредното си отлично състезание и Фернандо Алонсо (Ферари). Позицията на испанеца обаче още не е сигурна, защото атаката му при изпреварването на Жан-Ерик Верн ще се разследва по-късно тази вечер. При всички случаи точно битките на Алонсо, както и на съотборника му Фелипе Маса, Люис Хамилтън (Мерцедес) и Пол ди Реста (Форс Индия) направиха състезанието напрегнато, защото напред всичко бе ясно.

Състезанието започна точно в 17 часа местно време при 32 градуса температура на въздуха и 35 на асфалта, които до финала се стопиха до 31 и това направи решението на Алонсо и Ферари да завършат състезанието с меки гуми много добра стратегия. За разлика от Индия този път нямаше избор на твърди гуми – медиум – при никой от лидерите на колоната още във вчерашната квалификация. На път за грида Хамилтън обаче се оплака от странни вибрации в задната част и механиците смениха задните спирачни дискове на самата стартова решетка. Люис им благодари още преди да потегли, а предното му крило бе повдигнато с 2 градуса.

Последен на грида застана Кими Райконен, който бе дисквалифициран снощи след квалификацията заради недопустимо огъване на пода. Той тръгваше с твърди гуми заедно с още трима пилот в средата на коланата, най-напред от които бе Дженсън Бътън – на 12-та позиция. Кими обаче изкара състезанието само до втория завой и след като се удари с Гийдо ван дер Гарде, спря край пистата. Малко по-късно си обу джапанките и се качи на джипа си, напускайки пистата, докато другите започваха същинската битка на пистата.

В челото на колоната Уебър не ускори добре и Фетел го изпревари още на старта, а лошият старт на австралиеца позволи и на Нико Розберг да го изпревари. Хамилтън също не тръгна добре и пред него в първия завой бяха Грожан и Нико Хюлкенберг със Заубер, когото Люис все пак изпревари в първата обиколка. Зад тях се подредиха пилотите на Ферари Маса и Алонсо. Фелипе се бори с Хюлкенберг в началото и излезе от пистата, за което пилотите специално бяха предупредени, но комисарите прецениха, че не е взел предимство.

В традиционния си стил Фетел се откъсна с 3,2 сек пред Розберг за 3 обиколки! До 7-ата авансът му бе вече 6,4 сек, като Гийом Роклен му каза да поддържа темпото, което е добро.

Хамилтън пръв спря в бокса от пилотите в челото още в 7-ия тур. Тур след него гуми смениха Уебър и Грожан. И тримата сложиха по-твърдата смес за уикенда – медиум. Те излязоха зад Естебан Гутиерес, който бе един от пилотите тръгнали с медиум, но Марк и Ромейн бързо го изпревариха. Хюлкенберг също мина през бокса и така Маса и Алонсо станаха втори и трети до 10-ата обиколка, след като и Нико смени гуми.

Марк Уебър бе помолен да прехвърли спирачно усилие напред, а той попита какво не е наред с KERS системата. Дистанцията до Грожан все пак бе добра – 2,9 сек, като двамата бяха осми и девети, а напред без смяна вървяха Фетел, Маса, Алонсо.

Фетел направи почти два пъти повече обиколки със софт от съотборника си, а това се получи и при Ферари! Авансът на Себ обаче бе над 25 секунди и след смяната си пак бе лидер с 6,6 сек пред Маса. В 17-ата от общо 55 обиколки Алонсо спря за смяна на гуми, след като предните вече напълно загубиха качества, а Фелипе бе попитан как е при него положението и той остана на пистата още два тура до 19-ия. Двамата естествено се върнаха в средата на колоната, като Маса бе осми пред Хюлкенберг, а Алонсо – 12-ти, зад Перес, когото изпревари след няколко тура.

С твърдите си гуми Ди Реста бе стигнал второ място, а зад него бяха Розберг и Уебър. Като Марк изпревари Нико в 20-ата обиколка и стана втори, когато и Пол спря в бокса в средата на състезанието. В това време Фетел бе лидер пред Уебър с 27,9 сек! Трети бе Розберг пред Грожан и Сутил, който още не бе спирал в бокса. Следваха Хамилтън и Маса, Хюлкенберг и Алонсо. Температурата на асфалта се понижи до 33 градуса. В 25-ата обиколка Хамилтън мина най-после Сутил, но германецът контраатакува. Маса също се възползва от ситуацията и изпревари Люис, който бе поискал пак понижаване на ъгъла на атака на предното крило при смяната си на гуми. С далеч по-новите си гуми бразилецът изпревари и Адриан в следващия тур, а Алонсо пък задмина Хюлкенберг и се залепи зад Хамилтън, който продължаваше да се мъчи зад бившия си приятел Сутил, а преди това трябваше да охлади колата.

В 28-ата обиколка Хюлкенберг и Перес поставиха началото на вторите смени, а Алонсо изпревари Сутил. При излизането си от бокса Нико едва не удари Серхио и комисарите го наказаха с минаване през пита, което го извади от битката.

В 29-ата обиколка очаквано Хамилтън спря за втора смяна, след като вече нямаше никакво сцепление. В челото Фетел продължаваше да лети пред Уебър и за 33 тура имаше 32,5 сек аванс! Нико бе трети на 3,7 сек зад Марк, на още 2,7 сек бе Грожан, а зад него на 20,8 бе Маса, на още 1 вървеше Алонсо, а след него – Ди Реста.

В 33-ата обиколка Уебър спря за втората си смяна, както и Розберг, а Грожан стана втори, като пилотите на Ред Бул и Мерцедес все така запазиха обаче позиции пред колегите си от Ферари, които пък вече бяха на метри един зад друг. Грожан също спря за смяна на гуми и излезе точно пред двете коли на Ферари, като Алонсо се опита да използва ситуацията да изпревари Маса на фибата.

Следваха смените и при Ферари и Фелипе спря пръв в 38-ата обиколка. Механиците се забавиха със смяната на предна лява гума. Фетел също мина през бокса и си излезе начела с 32,2 сек преднина пред Уебър, а трети си бе Нико на 4,1 сек. Следваше Грожан, Алонсо с един стоп, Ди Реста, Верн, Хамилтън и Маса. Люис атакува Верн и блокира лошо предна лява гума, което му струва скъпо, защото Маса бе вече много близо.

В 44-ата обиколка Хамилтън мина Верн, който също опитваше стратегия с един стоп и Маса атакува французина. В това време Алонсо спря в бокса за втори път излетя от там на метри пред Верн в люта битка, като мина извън пистата и комисарите започнаха разследване! След обиколка и Маса вече бе пред Жан-Ерик, но напред бе Алонсо, който бе сложил меки гуми и преследваше Хамилтън и намиращия се пред него Ди Реста. 4 обиколки преди края Фернандо изпревари англичанина, а след обиколка и пилота на Форс Индия, като така стигна до пето място. В това време комисарите обявиха, че ще решат ситуацията с Верн след финала на състезанието. Без никакво напрежение Фетел записа най-бързата обиколка, но Алонсо я подобри на чиста писта пред себе си с меки гуми.

Въпреки наказанието от Индия Фетел направи няколко доната на пистата за радост на публиката, която бе изпълнила трибуните до последното място.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1488 -: Ноември 06, 2013, 06:27:15 pm »

Розберг: Второто място бе трудно постижимо



Нико Розберг заяви, че за него второто място в днешното състезание е било много трудно постижимо, независимо, че в началото той бе на тази позиция, като изпревари Марк Уебър.

Немският пилот на Мерцедес обясни, че с твърдите гуми балансът на колата се е променил и имал малко повече вибрации. Това позволило на австралиеца да го настигне и изпревари в битките с пилотите с едно спиране в бокса.

- Всъщност съм доволен да съм най-добрия от останалите, защото Ред Бул наистина бяха много силни на тази писта и реално нямахме истинска възможност да ги победим – каза Нико.

Той спечели много важни точки за шампионата при конструкторите, в който Мерцедес и Ферари се борят за второто място зад Ред Бул.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1489 -: Ноември 06, 2013, 06:28:32 pm »

Перес с проблеми с гумите, Бътън със серия от 44 обиколки с медиум



Трудна и по-сложна от очакваното се оказа Гран при на Абу Даби за екипа на Макларън. И двамата пилоти на тима финишираха, но само Серхио Перес се класира в топ 10 и взе точки. Той тръгна от осма позиция на старта и завърши девети, докато Дженсън Бътън бе 12-ти и на грида, и при карирания флаг.

- Серхио нямаше късмет, тъй като изкара голяма част от надпреварата зад по-бавни автомобили. Той показа борбен дух, като накрая изпревари Адриан [Сутил] за деветата позиция, но като цяло резултатът бе разочароващ. Дженсън счупи предно крило на старта в резултат на удар с друг болид и това доведе до непредвидено ранен питстоп. След това обаче свърши брилянтна работа с управлението на гумите – кара с твърдите в продължение на крайно впечатляващите 44 обиколки (от 12-та до 55-та, включително). Ако не се бе случил ранният инцидент и ако вместо това бе направил 44 тура от началото на състезанието, щеше да запише наистина силен резултат. Според мен представяне с такова качество заслужава да бъде възнаградено с точки. Но това са надпреварите – коментира шефът на тима Мартин Уитмарш.

Перес имаше грижи с първия си комплект медиум и не бе съвсем сигурен защо. Задните му гуми се износваха лошо.

- Избрахме минимално аеропритискане с надеждата да имаме възможност за изпреварваме други коли в състезанието. Точно тогава обаче открих, че задминаванията са трудни. Фактът, че толкова време бях в трафик, направи нещата още по-сложни. Все пак е положително, че взех деветото място от Адриан в последната обиколка. Това означава още една точка за отбор. Може да не звучи като нещо сериозно, но винаги помага – допълни мексиканецът.

Той очаква с особено нетърпение следващия старт – в Остин (Тексас), който е най-близък до домашна надпревара за Серхио.

Бътън пък философски заключи, че човек сам създава късмета си, а от 12-то място на грида инцидентите в първи тур са почти неизбежни.

- Точно това и стана – малко сбутване в първи завой, блокирах предните колела, не намалих достатъчно и ударих задната част на болида на Пол [ди Реста]. Това строши страницата на предното ми крило. Жалко, че продължава това с катастрофите в първа обиколка, особено когато колата е в сравнително добра форма. Попадам в подобни ситуации през последните две надпревари и ситуацията все не е в моя полза. Все пак направих 44 обиколки с медиум. Ако говорим за извличане на максимума от това, с което разполагаме, този факт е положителен. И като се има предвид колко назад бях след втората обиколка, да финиширам толкова близо до топ 10 не е чак толкова лошо – каза още англичанинът.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1490 -: Ноември 06, 2013, 06:30:20 pm »

Алонсо: Правилата са ясни



Фернандо Алонсо заяви, че правилата са кристално ясни и не се притеснява дали стюардите ще го накажат за атаката, с която изпревари Жан-Ерик Верн при второто си излизане от бокса.

- Правилата са кристално ясни: когато до теб има друг автомобил, трябва да оставиш достатъчно място за още една кола – категоричен бе Алонсо в къщичката на тима тази вечер.

Според испанеца той е бил дори вече пред Верн – излизайки от бокса с новите си меки гуми, е имал отлично ускорение и възможност да избяга напред. Фернандо обясни още, че ситуацията е била наистина малко опасна при такава скорост, но в крайна сметка описа състезанието на пистата като Яс Марина като фантастично за себе си.

Испанецът заяви, че колкото и да е тъжно, второто място все пак има значение и научи от журналистите, че ако не бъде наказан, е с 34 точки пред Кими Райконен при пилотите:

- Всъщност на масата има още 50 точки, така че всичко може да се случи. В крайна сметка истината е, че второто място при конструкторите е по-важно, защото е свързано с не малко пари.

В тази връзка Алонсо не скри, че е доволен, че единият Мерцедес и единият Лотус са зад него в днешното състезание, защото така били намалени щетите за Ферари, чийто автомобил ще трябва някак да се справи със съперниците и в последните две състезания в САЩ и Бразилия.

- С избор на настройки, с каране, с каквото можем ще трябва да се справим – каза още испанецът.

Двукратният шампион бе категоричен, че в нито един момент не се е борил със съотборника си Фелипе Маса. Напротив – бил помолен да охлади спирачките си, имало наистина идея за състезание с едно спиране в бокса, но станало ясно, че нито той, нито Фелипе могат да я направят.

От своя страна Маса бе категоричен,  че никога изобщо не може да му мине през ума, че тимът би направил нещо срещу неговият интерес. Забавянето при смяната на гуми и самият избор на техния тип не биха могли да са нещо такова според пилота.

- Беше малко разочароващо, че не се справихме само с едно спиране, но така или иначе тази стратегия бе по-сложна. Темпото вероятно бе по-високо от необходимото, за да опазим гумите и да направим само едно спиране. Избрахме да спрем втори път и може би не сложихме правилните гуми. Взех медиум, докато другите бяха вероятно със секунда по-бързи на обиколка. Това се оказа известен проблем в рамките на състезанието. В крайна сметка съжалявам, че загубихме малко повече възможни точки, които са особено важни за тима – каза Фелипе, видимо ядосан от подобни въпроси.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1491 -: Ноември 06, 2013, 06:31:29 pm »

Не съм сигурен какво стана, но балансът го нямаше, призна Хюлкенберг



Разочарование претърпя тимът на Заубер в Гран при на Абу Даби след обещаващото темпо от тренировките и квалификацията.

Нико Хюлкенберг завърши едва 14-ти, след като тръгна от пета позиция на стартовата решетка след наказанието на Кими Райконен. Наказание за опасно излизане от бокса обаче повлия негативно на състезанието му, а освен това болидът му С32 изведнъж се оказа с различно от досегашното поведение.

- Не съм съвсем сигурен какво стана днес – призна Нико. – Чувствах се чудесно в колата през целия уикенд, но от първата обиколка в състезанието се борех с нея. Целият баланс и увереността ми в болида се изпариха и нямам представа защо. В първите две серии обиколки предната част бе нестабилна. Не можех да насочвам автомобила, което ми костваше много време. Опасното излизане при втория ми бокс ми докара наказание и то също струва скъпо. Сега трябва да разберем защо поведението на колата бе толкова различно днес. Разочароващо е, тъй като имаше реалистичен шанс да спечелим точки.

Съотборникът му Естебан Гутиерес се класира пред Нико – 13-ти, но и той не бе доволен. При него обаче квалификацията изигра роля за днешното представяне, а мексиканецът сподели, че и стратегията не бе идеална.

- Не сме удовлетворени от резултата, тъй като имахме възможност да спечелим точки. Представянето в петък и събота го показа. В момента не знаем точно защо се получи така и ще трябва да анализираме ситуацията. Задачата ни да завършим подобаващо сезона не става по-лесна, но очакваме отново да сме на ниво в следващите две надпревари – каза и шефът на отбора Мониша Калтенборн.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1492 -: Ноември 06, 2013, 06:32:45 pm »

Рос Браун: Няма смисъл от бърза кола, ако не можеш да използваш темпото в състезание



Нико Розберг направи страхотно състезание, докато Люис Хамилтън се оказа в трафик, но все пак завърши седми, гласеше обобщението на шефа на Мерцедес Рос Браун.

Той отбеляза, че колата на тима от Бракли все още не е сравнима с тази на Ред Бул и днес е проличала една от слабите й страни.

- Люис се оказа в трафик след първия си бокс и се оказа невъзможно да изпреварва в тези условия. Това е очевидна слабост на болида ни в момента. Той изкара голяма част от надпреварата зад по-бавни автомобили и нямаше възможност да демонстрира истинската си скорост. Наложително е да намерим по-ефективен компромис, тъй като няма смисъл да разполагаме с бърз болид, ако не можем да използваме темпото в състезание. Въпреки всичко Люис взе ценни точки в продължаващата битка за позицията ни в конструкторския шампионат. Нико бе със страхотно представяне – добра тактика, правилна стратегия и чудесни питстопове. Той взе максимума, който можехме да постигнем днес – допълни Браун.

Розберг стартира силно в началото и успя да изпревари Марк Уебър, като за момент дори помислил, че има шанс да настигне Себастиан Фетел. Вторият му стинт не бе толкова добър, колкото първия, тъй като задницата се дестабилизира, когато сложи по-твърдите гуми и тогава австралиецът си върна позицията. След второто спиране темпото му отново бе силно и Розберг бе доволен, че бе малко по-близо поне до единия Ред Бул.

- Състезанието бе тежко за мен – заяви пък Хамилтън. – Нещата просто не се получиха и не съм съвсем сигурен защо, тъй като дадох всичко от себе си. Имах проблеми със сцеплението, а и тук е трудно да се изпреварва в трафик, но трябва да разберем каква е причината да не успяваме да извлечем максимално добро представяне от болида в момента. Момчетата работиха толкова упорито да поправят колата ми, че е ужасно да не постигна по-добър резултат. Хубавото е, че увеличихме аванса си при конструкторите – каза още англичанинът.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1493 -: Ноември 06, 2013, 06:33:57 pm »

Фетел не вярва, че ще го глобят; Уебър: Стартът не беше решаващ



Себастиан Фетел не вярва, че ще бъде глобен заради донътите след финала в Абу Даби, където спечели седма поредна победа за сезон 2013 г. във Формула 1.

Четирикратният световен шампион изрази радостта си по същия начин, по който отпразнува и титлата на Буд Интернешънъл преди седмица. Тогава обаче бе наложена глоба от 25 000 евро.

- Върнах колата. Придържах се към правилата и се надявам, че ще успеем да предадем гориво за проверка, тъй като изгорих малко повече бензин. Говорих със стюардите след Индия. Обясних, че просто бях щастлив. А и мисля, че хората наистина харесаха станалото. Не рекордите обаче са това, което ме кара да се качвам в колата. Хората виждат седем поредни победи, но не знаят какво предизвикателство е всеки отделен старт. Според мен е изключително, че всичко се получи правилно – стратегия, спирания в бокса, издръжливост. За мен цифрите не са важни, но съм много, много горд от постиженията. В F1 са най-специалните пилоти в света и вече съм достатъчно възрастен, за да го осъзная. Помня как гледах Михаел [Шумахер], когато бях дете, а той доминираше с Ферари. Да постигна част от неговите успехи е безкрайно специално – не само за мен, а за целия отбор – коментира Фетел, който води безапелационно от старта до финала.

По-късно стана ясно, че срещу Фетел няма да бъдат предприемани никакви действия. Взето е предвид, че той върна колата в затворения парк - нещо, което не стори в Индия. Освен това донътите не бяха директно на пистата, а в зона за сигурност.

Съотборникът му Марк Уебър пък бе на полпозишън, но не направи добър старт и загуби две позиции след изгасването на светофарите. Не само Фетел, но и Нико Розберг успя да се промъкне пред австралиеца. Марк обаче бе категоричен, че стартът не е бил решаващ за изхода от надпреварата.

- Не мисля, че стартът реши нещата. Себ просто бе от друга класа днес. Аз взех максималния резултат. Бях много бавен в първата част от надпреварата. Имах проблеми със задната част и това влоши още повече износването на гумите. Трябваше да направим нещо и след питовете темпото се пооправи, но състезанието вече ни беше избягало. Върнах си позицията от Нико с добра маневра. Щеше да е хубаво да спечеля, но сега ще отида в Остин, за да опитам отново – заяви Уебър.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1494 -: Ноември 06, 2013, 06:35:20 pm »

Средният стинт ни коства подиум, а можех да гоня Уебър за второ място, убеден е Грожан



Ромейн Грожан е убеден, че забавяне във втората част на състезанието за Гран при на Абу Даби му е коствало място на подиума на пистата Яс Марина. Французинът финишира четвърти, докато съотборникът му Кими Райконен не стигна и до втория завой. Финландецът се удари с Гийдо ван дер Гарде след старта и отпадна.

- Очаквахме да се борим за подиум и тук, но за съжаление обстоятелствата не ни позволиха да го сторим – коментира директорът операции на пистата Алан Перман. – След като му бе отнето най-доброто квалификационно представяне от Германия насам, Кими се сблъска с един от Катерам-ите и това сложи разочароващ край на уикенд, в който темпото му бе значително подобрено. Ромейн нямаше проблеми и кара добре до четвъртата позиция. Прогресът му бе забавен от трафик в средата на надпреварата и нямахме достатъчно скорост да настигне [Нико] Розберг във финалния етап. Така че реалистично погледнато, постигнахме възможно най-добрия резултат днес.

Грожан съжаляваше, че прекъсна серията си от подиуми – място на почетната стълбичка днес щеше да е четвъртото му поредно класиране в топ 3.

- Беше доста дълга надпревара. Направих добър старт и спечелих две места в първите няколко завоя. След това обаче загубих много време зад едната Форс Индия. Не можех да го изпреваря с DRS, тъй като той бе с далеч по-добра максимална скорост и просто щеше да ме задмине на следващата права. Този среден стинт ни коства шанса за подиума, а темпото ни бе такова, че може би дори щях да гоня Марк [Уебър] за втората позицията. Просто така се получава понякога – допълни французинът.

Райконен каза само няколко думи след отпадането си преди да си тръгне от пистата. Той обясни, че не съжалява задето тръгна от грида, а не от питлейна.

- Не беше тежък сблъсък, но управлението пострада заради ъгъла на удара. Никога не е лесно да тръгваш от дъното на стартовата решетка, но след наказанието това бе по-добрият избор в опит да увеличим шансовете си в състезанието. Лош късмет – заяви финландецът.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1495 -: Ноември 06, 2013, 06:38:01 pm »

Без наказание за Алонсо за инцидента с Верн



Стюардите на Гран при на Абу Даби разгледаха инцидента между Фернандо Алонсо (Ферари) и Жан-Ерик Верн след надпреварата на пистата Яс Марина и решиха да не предприемат по-нататъшни действия срещу испанеца.

Алонсо бе разследван за „предполагаемо напускане на пистата и придобито предимство вследствие на това”. Ситуацията се случи в трети завой. В заключението се казва:

- Кола №3 (Алонсо) наистина напуска трасето в завои три и четири, но стюардите смятат, че не е имал избор, тъй кола №18 (Верн) се е приближавала към него. Кола №18 бе в края на серията си с износени гуми и взима завоя, докато кола №3 излиза от пита. Телеметрията потвърждава, че кола №3 е била значително по-бърза, с меки гуми и е имала предимство в последователните криви. Обясненията на пилотите бяха напълно ясни. Ето защо стюардите решиха, че нито един от автомобилите не е бил в състояние да избегне инцидента, както и че не е имало предимство, придобито от него.

Алонсо заяви още преди изслушването, че не се притеснява, тъй като правилото е, че трябва да оставиш достатъчно място, когато до теб има друг болид.

Обяснението на Верн пък бе следното:
- От известно време пилот с едно колело извън пистата при изпреварване получава наказание, а Алонсо бе и с четирите извън линията. При всички случаи обаче щеше да ме изпревари на следващата права, тъй като в този момент аз имах проблеми с гумите си.

След изслушването при стюардите французинът заяви, че става дума за състезателен инцидент и продължи:
- Ако той (Алонсо) не бе излязъл настрани, както направи, щеше да последва голяма катастрофа. Вървяхме с висока скорост и стореното бе правилно. Знаех, че може да се окажа срещу него, но не го видях отляво и помислих, че е пред мен. Оказа се до мен, там, където не можех да го забележа.

                                                                                                                            clubs1.bg                 
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1496 -: Ноември 06, 2013, 06:39:44 pm »

Форс Индия доволни от поредния си силен уикенд



Отборът на Форс Индия си тръгва от Абу Даби доволен от завършването в точките и на двата автомобила, което стана и седмица по-рано в домашното им състезание в Индия.

Пол ди Реста и Адриан Сутил стартираха съответно от 12-та и 18-та позиция на пистата Яс Марина. Стратегията и на двамата пилоти бе с едно спиране в бокса. Ди Реста тръгна със софт и в 20 обиколка влезе при механиците си, за да сложат смесите медиум, с които завърши състезанието на 6-то място. Сутил пък стартира с медиум, с които изкара 28 обиколки и кара само с 1 тур по-малко със софт, с които завърши надпреварата. Той се движеше на девето място, но в последната обиколка Серхио Перес, който бе с по-нови гуми, го изпревари. Така Форс Индия добави 9 точки към актива си и продължава да заема шесто място в генералното класирането при конструкторите, като изостава с 18 точки от отбора на Макларън.

- Чудесно усещане е да завърша шести и че стратегията с 1 спиране в бокса проработи – коментира Ди Реста. - В събота казах, че решихме да настроим колата за състезанието и това се отплати. Имаше моменти, в които трябваше да сме много бързи и такива, в които да регулираме темпото и да се грижим за гумите. В края на надпреварата се борех с Фернандо (Алонсо) и Люис (Хамилтън), но бе невъзможно да задържа Фернандо, защото той бе с доста по-нови меки гуми. Люис беше с медиум и просто се концентрирах върху чистото излизане от фибата и шикана, водещи към дългите прави, и успях да остана пред него. Осемте точки са всичко, от което се нуждаем, и всеки в отбора заслужава поздравления за усилията, положени през последната седмица. Това бяха два силни уикенда един след друг и се отправяме към Остин, решени да запазим формата си.

Сутил от своя страна също каза, че стратегията му е проработила и обясни, че му е било много трудно да се защитава от Перес в последните обиколки, защото не е успял да излиза чисто от бавните завои заради износените си гуми.

Заместник-шефът на Форс Индия Робърт Фърнли коментира, че резултатите от последните състезания са отражение на усилената работа на отбора и добави:

- Със събраните 9 точки шесто място в шампионата изглежда много по-реалистично и само 18 точки ни делят от петата позиция. Въпреки ограничения брой обиколки в петъчните тренировки се чувствахме уверени да изпълним стратегия с едно спиране в бокса, както в Индия миналата седмица. Пол и Адриан направиха безгрешни състезания, пазеха гумите си, когато трябваше, и показаха много силно темпо през останалото време. Сега сме оптимистично настроени за състезанието в Остин и се надяваме да подобрим представянето си от последните две надпревари.

                                                                                                                           clubs1.bg                         
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1497 -: Ноември 06, 2013, 06:41:21 pm »

Пирели планират да предоставят гумите за 2014 г. за тренировките в Бразилия



Пирели планират да предоставят на отборите от F1 прототипи на гумите си за 2014 г. за петъчните тренировки преди състезанието в Бразилия. Идеята е получила одобрение от екипите, но все още се очаква официално потвърждение от ФИА. През 2012 г. отборите също тестваха гумите за следващия сезон (2013) по време на тренировките на пистата Интерлагос.

Въпреки че колите за 2014 г. ще се различават доста от тези през настоящия сезон след въвеждането на новите правила, спортният директор на Макларън Сам Майкъл мисли, че тестовете с колите от 2013-та на гумите за догодина ще са полезни за събиране на информация:
- Те (Пирели) направиха същото миналата година и бе доста полезна информация. Въпреки че (изпитанията) ще са с кола с 8-цилиндров двигател и с различна аеродинамика, поне ще можем да придобием представа за това какви ще са гумите.

Пирели вече проведоха три теста през 2013 г. с отборите на Ферари, Мерцедес и Ред Бул, като за ноември са планирани изпитания с Макларън с кола от 2011 г. От компанията обявиха, че искат повече тестове преди началото на сезон 2014, за да могат да свършат работата си както трябва и да не допускат да има проблеми с гумите през следващата година. Решението за допълнителни изпитания обаче зависи от ФИА.

- Повечето тестове винаги са от полза. Пирели казаха, че искат да проведат изпитания, а обиколките на пистата винаги са полезни – каза още Майкъл.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1498 -: Ноември 06, 2013, 06:42:30 pm »

Макларън ще обявят скоро пилотите си за 2014 г., заяви Уитмарш



Макларън ще обявят пилотите си за 2014 г. скоро, заяви шефът на екипа Мартин Уитмарш. Серхио Перес вероятно ще остане в тима заедно с Дженсън Бътън.

- Кога ще обявим пилотите? Очаквам да е много скоро – заяви Уитмарш на пистата Яс Марина в Абу Даби.

Въпросът кои ще са пилотите на Макларън стана особено интересен с оглед на атмосферата във Ферари. Отношенията между Фернандо Алонсо и тима му са повод за анализи от лятото (подробен материал по темата може да намерите в последния брой на списание ClubS1 – 165), като една от теориите е, че испанецът дори може да се върне в Уокинг, въпреки че има договор със Скудерията. Според слуховете мястото на Перес е под заплаха, макар той да обяви съвсем скоро, че почти всичко около договора му е готово.

- Според мен Серхио направи страхотно състезание в Индия и точно това ни харесва да виждаме – допълни Уитмарш, като това бе прието за положителен знак относно бъдещето на мексиканеца в Макларън. – Двамата ни пилоти искат да се победят един друг. Ние искаме да виждаме такъв дух и надпревара, така управляваме отбора си. Хубавото е, че и двамата са честни момчета и се надбягват чисто.

Петото място на пистата Буд Интернешънъл е най-добрият резултат на Перес за сезона досега и изравнява най-силното постижение на тима – пета позиция на Бътън в Гран при на Китай. Екипът от Уокинг, който е втори по успехи в историята на Формула 1 като победи и титли, няма подиум през 2013 г. Това е най-лошият сезон за Макларън от 1980 г., когато отборът е 11-ти в класирането при конструкторите с 11 точки (равен актив с Ероуз и Фитипалди, но по-лоши класирания).

Обявяването на пилотите обаче ще е отделно спрямо това на новия главен спонсор за тима. Макларън съобщиха още в началото на годината, че ще се разделят с Водафон в края на настоящия сезон и на 2 декември ще оповестят новия си основен партньор.

- Имаме споразумения до края на настоящата състезателна година и уважаваме партньорите си. Много сделки са сключени – каза още Уитмарш.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1499 -: Ноември 06, 2013, 06:44:34 pm »

Интелигентните и адаптивни пилоти ще се справят с новите системи догодина, заяви Прост



Интелигентните и адаптивни пилоти ще се справят с новите системи за задвижване през 2014 г., заяви четирикратният световен шампион във Формула 1 Ален Прост.

Французинът, който е специален посланик на Рено, отбеляза през Абу Дабу 20-ата годишнина от последната си титла, спечелена през 1993 г. Уилямс-Рено. Покрай празненствата той сподели и виждането си за това какво чака състезателите през следващия сезон.

- В F1 случаят винаги е бил такъв – пилотите трябва да са интелигентни, за успеят. Но при такава нова технология, трябва да се работи. Налага се да участваш повече в дейностите на екипа. Стилът на каране също може да има сериозно влияние. Необходимо е да се адаптираш и няма да е лесно. Ако не разбереш какво става, ще имаш проблеми – обясни Прост.

При новите турбомотори и допълнителни системи за задвижване ще има значително повече променливи характеристики и режими, за които пилотите ще трябва да внимават и да премислят. Предполага се – никой не се наема да прави прогнози, че издръжливостта ще е от голямо значение и че предимство ще има този производител, който е успял да направи най-стабилна конфигурация.

- Всичко е много интересно от техническа гледна точка. Нещата ще се контролират от електрониката, но все още ще зависят от това как пилотът използва системата, как използва газта. Състезателите дори ще започнат да променят начина си на управление още по време на зимните тестове. Ще видим доста разлики спрямо настоящите стилове на каране – допълни Прост.

Въвеждането на новите технически правила и системи за задвижване може да разбърка сериозно силите във Формула 1. Според немския вестник Билд инвестициите на трите компании, произвеждащи и доставящи двигатели в Гран при – Мерцедес, Ферари и Рено – са сходни и възлизат на минимум 100 милиона евро. В информацията обаче се казва, че в Бриксуърт (където се правят състезателните мотори на щутгартския концерн) цели 400 души се трудят изцяло върху проекта за 2014 г., докато във Вири-Шатийон те са едва 250 човека. Съветникът на Ред Бул Хелмут Марко е цитиран да казва, че е възможно други да имат по-добри идеи в новата ера на спорта.

Шефът на Торо Росо Франц Тост пък заявява пред испанския Марка, един производител на двигатели може да доминира догодина. На въпрос кой е той, австриецът отговаря:
- Да кажем Мерцедес. Ако започнат силно сезона, разлика (спрямо останалите) може да съществува дълго време.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен