www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509351 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1500 -: Ноември 06, 2013, 06:47:01 pm »

Куантум приключват сделката с Лотус, поеха ангажимент към Райконен и искат Хюлкенберг



Екипът на Лотус е приключил сделката с Куантум Моторспортс и финализирането й може да бъде обявено още утре. Консорциумът ще купи 35% от отбора и планира да инвестира около 200 милиона евро в тима от Енстън. Това трябва да стабилизира финансово Лотус, където този сезон имаше доста сътресения заради липсата на достатъчно средства. Стигна се дори до скандал с Кими Райконен, който заяви в Абу Даби, че за цяла година не е получил и едно евро и е готов да не кара в последните два старта за сезона.

Мениджърският екип на финландеца успя да постигне договорка с екипа сутринта преди вчерашната надпревара на пистата Яс Марина, която трая твърде кратко за Кими. Председателят на консорциума от частни инвеститорски фирми Мансур Иджас потвърди сделката и заяви, че разговорите с Райконен са предотвратили бойкота. Той допълни още, че след приключване на всичко около сделката, се очаква Лотус да подпишат с Нико Хюлкенберг.

- Срещнах се с мениджъра на Кими Стив Робъртсън. Извиних се и на Кими, и на него. Възнамеряваме не само да изплатим изцяло всичко дължимо, но и да компенсираме служителите и мениджмънта. Убеден съм, че Райконен ще участва във финалните две състезания и ще изпълни професионалните си задължения към нас, както и ние към него – обясни Иджас. – Като идващи собственици и акционери изяснихме максимално предпочитанията си кой пилот да бъде привлечен. Искаше ми се преходът между Кими и следващия състезател – който вярваме, че ще е Нико Хюлкенберг – да е по-плавен, но понякога в живота нещата не се подреждат така добре. Мога да ви кажа, че имаше подготвен договор. Знам, че Нико се вълнува от възможността и според е въпрос на съвсем кратко време всичко да бъде финализирано. Той тепърва изгрява и има много време пред себе си. Предстоят му между пет и седем години, през които може да стигне до върха с добър автомобил и силни технология и отбор.

Шефът на Лотус в F1 Ерик Булие също бе категоричен, че всичко около Кими е уредено.

- Не мога да навлизам в подробности, тъй като нещата са поверителни, но ситуацията вече е наред – заяви той.

Иджас пък каза още, че Куантум ще изчистят всички задължения на Лотус и ще доведат нови, висококачествени спонсори, които щели да станат ясни много скоро.

- Те ще ни дадат възможност да се състезаваме в челото дълго време. Нека обобщя ситуацията така: отборът ще покрие много сметки тази седмица. Помолихме ги всичко да бъде платено максимално бързо – допълни той.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1501 -: Ноември 06, 2013, 06:48:13 pm »

Доменикали убеден, че Ферари могат да се преборят с Мерцедес и Лотус



Стефано Доменикали е убеден, че Ферари могат да се преборят за второто място при конструкторите във Формула 1 този сезон.

В момента отборът от Маранело е трети в класирането при отборите с 323 точки. Втори са Мерцедес с аванс пред Скудерията от 11 пункта, а трети са Лотус – на 26 назад спрямо италианския тим. До края на първенството остават стартовете в САЩ (в Остин, Тексас) и Бразилия (на пистата Интерлагос в Сао Пауло).

- Имаме още две състезания и съм много по-уверен, че ще успеем да атакуваме отново Мерцедес и Лотус. Знаем къде ни липсва сцепление и аеропритискане в определени завои. Трябва с настройките да поправим това. Наясно сме също така, че плащаме висока цена заради температурите – колкото по-горещо става, толкова по-неефективна е колата. Трябва да сме в ситуация, в която условията подхождат повече на болида. Затова казах, че разполагаме с всичко необходимо, за да се борим за второто място (при конструкторите). Определено ще са интересни надпревари – заяви шефът на Ферари.

Надпреварата в Абу Даби бе особено трудна за екипа. Фернандо Алонсо успя да финишира пети, а Фелипе Маса – осми, но и двамата се бореха с колите си на пистата Яс Марина. Испанецът предупреди още след първите свободни тренировки, че уикендът няма да е лек. Увереността за подобрение в следващите надпревари обаче идва от предишни представяния.

- В Индия бе друго – там бяхме толкова бързи, колкото и останалите с изключение на Ред Бул, които са от друга класа. На равна нога сме със съперниците и съм убеден, че можем да вземем необходимите точки. Не бива да подценяваме и Лотус. Те имаха проблем и взеха точки само с едната си кола, но това са състезанията – допълни Доменикали.

Италианецът коментира и ситуацията с Фелипе Маса и неговата стратегия. Бразилецът не бе щастлив, че при последното спиране в пита екипът сложи гуми медиум на колата му.

- На този етап така бе решено. Разбира се, в ретроспекция може да се каже, че решението не е било правилно, но в живота често се случва така – заяви той.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1502 -: Ноември 06, 2013, 06:49:26 pm »

Уитмарш: Изборът ни на пилоти не е свързан с новия ни спонсор



Мартин Уитмарш бе категоричен в края на уикенда в Абу Даби, че изборът на пилоти в тима не зависи от името на новия генерален спонсор, а се прави отделно.

Шефът на Макларън каза още, че няма връзка между забавянето на окончателното обявяване на състезателите и преговорите с новия спонсор.

След края на сезона Водафон напускат екипа и Формула 1, а в падока усилено се говори, че мястото им може да бъде заето или от Жилет или Телмекс на Карлос Слим, които подпомагат кариерата на Серхио Перес.

Уитмарш избегна въпроса дали договорът с новия спонсор вече е подписан и обяви, че всичко ще бъде обявено официално.

Англичанинът коментира и защо все повече млади пилоти, които влизат предимно като резервни състезатели, идват от Формула Рено 3.5, а не от GP2.

- Качеството на сегашната генерация пилоти в серията е по-добро от това в GP2 и освен това има малко повече свобода в работата, отколкото с еднаквите автомобили и гуми в GP2 – отбеляза още Уитмарш.

Британецът каза също така, че се надява прекратената работа по колата за този сезон и насочването към следващия да направи колата на тима отново най-бърза.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1503 -: Ноември 06, 2013, 06:50:38 pm »

Хюлкенберг готов да изчака Лотус



Нико Хюлкенберг е готов да изчака още малко по отношение на бъдещето си, заяви самият пилот. Германецът, който понастоящем кара за Заубер, е спряган за мястото в Лотус, което Кими Райконен ще освободи в края на сезона. Тимът от Енстън приключва сделката с инвеститорите от Куантум Моторспортс, а те са посочили изрично, че желанието им е точно той да дойде в екипа.

Първоначално Хюлкенберг искаше да уреди нещата за догодина до края на октомври. Новината, че Куантум приключват с придобиването на 35% от Лотус и че цялата ситуация там се развива обаче, дойде в деня на Гран при на Абу Даби – 3 ноември. Това се случи и след като в падока на пистата Яс Марина от няколко дни се говореше, че Пастор Малдонадо е подписал договор с отбора от Енстън.

- Малко ще отложа нещата. Краят на октомври не беше толкова срок, колкото пожелателна дата. Просто малко преместваме всичко във времето. Да, случващото се не е много приятно, а малко разочароващо и трудно, но пък не е нищо ново. Вече имам опит от 2010 г. (когато загуби мястото си в Уилямс за сметка на Малдонадо – б.р.) и изобщо не е забавно. Положението наистина е трудно, но пък от друга страна не мога да позволя да ме сломи. Трябва да продължа да си върша работата, защото тя е най-добрата ми реклама. В един идеален свят талантът би бил достатъчен, за да те оценят, когато се мисли кого да вземеш, но сега нещата се получават по друг начин – обясни Нико.

На въпрос дали финансовата ситуация в Лотус го притеснява, Хюлкенберг с чувство за хумор отговори, че заплатата на Кими Райконен все пак е доста по-голяма от неговата!

Немският пилот бележи чудесен подем през втората половина на сезона във Формула 1. След лятната пауза той има пет класирания в Q3 от седем възможни, като на Монца дори бе трети. В точките пък се нареди също пет пъти, докато за първите 10 старта това се случи общо четири пъти.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1504 -: Ноември 06, 2013, 06:54:41 pm »

Алонсо запазва мотивацията си


Фернандо Алонсо призна след трудния за Ферари уикенд на пистата Яс Марина, че не е лесно да запази мотивацията си. Причината за това обаче не е загубата на шампионата, а годините натоварване и високи очаквания към него.

- Много е трудно. Вече 12 години съм в F1, още повече с малките категории, а винаги давам 120% от себе си – във всеки старт. Освен това върху мен е съсредоточено сериозно внимание, има големи очаквания за всяка надпревара – какво мога да направя по различен начин или как да подобря резултата. Затова знам, че винаги трябва да се справям и това е моята мотивация – обясни Алонсо.

Испанецът повтори, че сега целта на Скудерията е да вземе второто място при конструкторите. Тя не бе такава в началото на сезона, но ситуацията се промени:

- Тази позиция при отборите би била чудесна награда за мен, като знам, че не всеки уикенд разполагаме с втората по сила кола. Ако я спечелим, това би било малка лична победа. Очевидно е, че се състезавам, за да спечеля шампионата и затова да финиширам втори е тъжно, но от лична гледна точка би било много добро представяне за 2013-та. Но трябва да се справяме по-добре. В някои уикенди не само Мерцедес ни притесняват, а и Лотус, [Нико] Хюлкенберг, Торо Росо, Макларън. Изоставаме прекалено. Автомобилът ще е същият в Остин и Бразилия, така че трябва да се справим по-силно на пистата с настройките, да оптимизираме всичко трасе по трасе.

Фернандо заяви също така, че според него е постигнал максимума в Абу Даби, ограничавайки щетите заради липсата на темпо в F138. Той финишира пети на пистата Яс Марина.

- Нямахме скоростта, за да сме в топ 4 и топ 5 бе максимумът. Единият Мерцедес е пред нас, другият – зад нас. Същото е положението и с Лотус след отпадането на Кими [Райконен]. Затова смятам, че си свърших работата след един много, много труден уикенд. (В края) се позабавлявах. Това бяха първите обиколки, в които не бях в трафик и отборът ми каза да натисна. В други моменти от надпреварата ми съобщаваха да охладя спирачките. Точно тогава обаче всичко с тях бе наред, така че най-накрая можех да карам – допълни Алонсо.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1505 -: Ноември 06, 2013, 06:55:53 pm »

Мерцедес имат напредък с F1 W04 въпреки липсата на нови компоненти, заяви Браун



Мерцедес бележат напредък с болида си F1 W04, въпреки че нямат новости за колата през последните надпревари, заяви шефът на тима от Бракли Рос Браун.

Нико Розберг бе втори и трети в квалификациите на пистите Буд Интернешънъл и Яс Марина, след което записа два подиума (съответно второ и трето място). Съотборникът му Люис Хамилтън се класира трети и четвърти в Индия и Абу Даби и шести – седми в двете състезания. Според Браун колата бележи прогрес благодарение не на нови компоненти, а на задълбочено изследване на последната й конфигурация.

- Имаме напредък по отношение намирането на подобрения по автомобила. И преди съм споменавал, че не можем да го правим за сметка на следващия сезон. Но има малки неща, които се стараем да правим, да разбираме по-добре гумите. Понякога, когато не променяш много автомобила като развитие, виждаш с какво разполагаш и изследваш повече настройките, тъй като просто има по-малко вариации, с които да работиш. Изпробваме реглажи, баланс, аеробаланс, механичен баланс. И се появяват подобрение – малко по малко то се превръща в приличен напредък. Виждал съм това многократно и преди. Изненадващо е колко напред може да стигнеш чрез пълно изследване на наличния пакет. Според мен последните две надпревари са добър пример за това. Сега сме в различна ситуация с настройките спрямо тази отпреди няколко старта и изглежда имаме ползи. Не достатъчно, но съществуват – обясни англичанинът.

Хамилтън в частност обаче призна след надпреварата в Абу Даби, че не е наясно защо формата му в състезанията не е добра. Той имаше проблеми с управлението и Браун посочи, че една от слабостите на F1 W04 е поведението й в трафик. Пилотът от своя страна допълни, че дори без около него да има коли, болидът му пак не вървеше.

- Дори да бях напред, пак ме изпреварваха. Като цяло не вървях. Все едно имаше допълнителни 50 кг в автомобила. Бях прекалено бавен, нямаше никакво темпо. В квалификацията бях с половин секунда по-бърз спрямо предишния си тур. Но като стигнем до състезанието, направо не знам какво става. Истинска борба е. И е така вече няколко надпревари – заяви Хамилтън.

Междувременно спортният директор на Мерцедес Тото Волф изрази мнение по казуса, който по време на уикенда за Гран при на Абу Даби бе по-обсъждан дори от самото състезание – историята около Кими Райконен и това, че не е получил заплатата си от Лотус. Австриецът каза, че за него е непонятно как може пилоти от Формула 1 да останат без заплащане и че това заедно със затрудненията при покриване на задължения към служители и доставчици е лош знак за спорта.

- Никой не иска да вижда подобно нещо. Става въпрос за това как управляваш бизнеса си, но на мен просто ми изглежда странно. Никога не съм попадал в подобна ситуация през живота си и се чудя защо хората не плащат на служителите си. Не знам дали (тази история) е истина или не. Ако е, то просто е неразбираемо – каза Волф.

Той не коментира повече ситуацията в Лотус, тъй като не е запознат с управлението на бюджетите там. Но допълни, че публичност по такива въпроси не е добра за Формула 1.

- Целият свят е в лоша форма и трябва да внимаваме с финансите си. Същото се отнася и за нас, не можем да харчим твърде много. Но за F1 е зле да се чуват подобни истории – добави Волф.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1506 -: Ноември 06, 2013, 06:57:26 pm »

Магнусен кандидат за място в Макларън през 2014?



Кевин Магнусен може да се окаже изненадата на пазара за пилоти този сезон – слуховете за нарастващия шанс 21-годишният датчанин да получи място не къде да е, а направо в Макларън, се засилват от няколко дни насам.

В Абу Даби шефът на Макларън Мартин Уитмарш каза, че отборът от Уокинг ще обяви скоро пилотите си за 2014 г. Той добави, че тимът разполага с двама честни състезатели, които искат да се победят един друг, но се борят чисто помежду си, а Макларън търси точно това.

Дженсън Бътън обяви в Сингапур, че договорът му за догодина е сключен (Уитмарш го потвърди през уикенда там). Серхио Перес пък бе уверен, че ще запази мястото си и сподели, че се радва, че няма допълнително напрежение върху него от тази гледна точка.

Последното изявление на шефа на тима също бе прието като знак за това, че Макларън вероятно ще останат със същите пилоти през 2014-та. Малко след него обаче се появи информацията за Магнусен. Според някои английски медии в момента се обсъжда дали Перес да не бъде заменен с шампиона от Формула Рено 3.5 за 2013 г.

Магнусен е част от програмата на Макларън за развитие на млади състезатели от 2009 г. и е сред резервните пилоти на отбора. Той участва в миналогодишните тестове за млади състезатели в Абу Даби (където записа добри времена) и в тазгодишните изпитания на Силвърстоун.

Според британския вестник Телеграф в Уокинг смятат, че пилотският състав не е това, което може да бъде по отношение на чиста скорост. Идването на Хонда през 2015 г. освобождава Макларън от финансовите взаимоотношения със спонсорите на Перес. Въпросът е кого смятат там за по-бърз – Серхио или Магнусен. Скай Спортс F1 застават зад същата теза – в тяхна публикация се казва, че Макларън мислят да пратят Кевин в Маруся, за да натрупа опит, но обсъждат и варианта за по-голяма крачка: директно включване в отбора като съотборник на Бътън. Според Аутоспорт пък договорът на Перес ще бъде удължен с година. Контрактът обаче щял да е със строги клаузи, свързани с представянето му спрямо Бътън, които трябва да изпълни, ако иска да остане в екипа през сезон 2015.

Магнусен от своя страна сподели, че се чувства готов да дебютира във Формула 1 и се надява това да се случи със силен отбор:

- Бих предпочел да получа конкурентоспособно място през първата година. Вярно е, че е по-рисковано да отидеш в топотбор, защото ако не се представяш (на ниво), си вън от Формула 1. Но аз мисля, че ако отида в такъв екип и не вървя както трябва, значи, че не съм достатъчно добър. Искам да съм в F1, за да стана световен шампион, а не просто да участвам. С радост бих приел тази възможност, защото вярвам, че съм способен да го направя.

Кевин също така не смята, че догодина ще е по-трудно за дебютантите заради въвеждането на новите 1,6-литрови V6 турбомотори, защото всички пилоти ще се изправят пред едно и също предизвикателство:

- Мисля, че по-скоро ще помогне, защото ще е по-еднакво за всички. Никой пилот няма да има опит зад волана на тези коли. Това е много добра възможност за дебютант. Не е тайна, че искам да карам за този отбор (Макларън, б.а.). Това е най-добрият екип в падока и този, за който съм искал да се състезавам още откакто бях малък. Но не зависи от мен. Аз направих всичко, каквото можах.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1507 -: Ноември 06, 2013, 07:00:54 pm »

Ферари и Лотус извадиха късмет с гумите за 2013, твърди Нюи



Ферари и Лотус са имали късмет с гумите на Пирели за сезон 2013 г. във Формула 1, които са им помогнали да са конкурентоспособни в началото на сезона, твърди конструкторът на Ред Бул Ейдриан Нюи.

Той вече заяви по-рано, че промяната на спецификациите в средата на сезона определено е помогнала на Ред Бул да си върнат скоростта.

- Имаше голяма промяна през зимата, неочаквана промяна. Пирели въведоха нова гума, която бе значително по-чувствителна, лесно можеше да се претовари. При нашата кола (RB9) голяма част от (предимството във) времето за обиколка идва от начина на спиране и преминаване на високоскоростни завои, където гумите се натоварват сериозно. Затова не можехме да използваме характеристиките на болида без гумите да се съсипят много бързо. Така че промяната ни повлия негативно, а помогна на други – като Лотус, Ферари може би. За мен това беше чист късмет. Лотус и Ферари вдигнаха шум колко умни са били през зимата да разчетат нещата толкова напред. Но за да съм напълно честен – те просто извадиха късмет, а ние имахме малшанс, а и политиката се намеси. Така че годината бе предизвикателство – обясни Нюи в програмата Sport und Talk на австрийската телевизия Сервус.

Кими Райконен спечели Гран при на Австралия с Лотус, а Фернандо Алонсо (Ферари) победи в Китай и Испания. Себастиан Фетел (Ред Бул) бе пръв в Малайзия и Бахрейн, а Нико Розберг (Мерцедес) – в Монако. В Монте Карло избухна скандалът с нерегламентирания тест на Мерцедес с Пирели, седмици наред се обсъждаше как и кога гумите да бъдат променени, докато на Силвърстоун поредица спуквания доведоха до окончателно решение за нови модификации.

Гумите бяха променени в средата на сезона, като италианската компания се върна към конструкцията от 2012 г. и запази тазгодишните смеси. Те са най-често цитираната причина (макар и не единствена) за напредъка или изоставането на различни отбори в първенството през 2013-та.

- Този сезон на моменти бе труден за нас – продължи Нюи. – Започнахме силно, в Малайзия взехме двойна победа, а бе едва втори старт от календара. И след това конкурентоспособността ни не бе равномерна. Битката бе много близка. Ферари бяха силни в началото на сезона, Мерцедес – бързи по времето около Монако. Така че до средата на състезателната година не бяхме... Водехме в шампионата, но не особено уверено. Тогава имахме чувството, че Мерцедес влизат в силна серия.

След лятната пауза обаче Фетел е непобедим в шампионата и има вече седем поредни победи. Работата по тазгодишната кола обаче, може да повлияе на проекта за 2014 г., когато влизат в сила новите технически правила и ще се използват напълно нови двигатели и допълнителни системи за задвижване. Нюи сподели, че нови компоненти за RB9 бяха въведени в Унгария, на Спа-Франкоршамп, в Сингапур и дори в Япония.

- Погледът назад показва, че може би натиснахме повече от необходимото. Това, разбира се, е отнемане на ресурс от работата по колата за догодина. Но в тези конкретни моменти смятахме, че трябва да вложим съответните усилия и невероятно, че сега, в края на сезона имаме такава поредица успехи – допълни англичанинът.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1508 -: Ноември 06, 2013, 07:02:32 pm »

Фърнли: Насочваме вниманието си към Макларън



Целта на Форс Индия е да изпревари отбора на Макларън в шампионата при конструкторите, заяви заместник-директорът на екипа Боб Фърнли.

Форс Индия започна сезона добре, като в Гран при на Бахрейн Пол ди Реста записа най-доброто класиране за отбора до момента (4 място). Но след като Пирели промениха гумите след надпреварата на Силвърстоун, екипът имаше трудности с работата с новите смеси. Форс Индия заемаха 5-то място в класирането при конструкторите, но Макларън ги изпревари след Гран при на Белгия. В последните две състезания обаче представянето на екипа бе по-силно и с добра стратегия Пол ди Реста и Адриан Сутил завършиха в зоната на точките. Така Форс Индия увеличи преднината си пред Заубер (за момента е 32 точки) и се намира на 6-то място при конструкторите на изоставане от 18 точки от Макларън.

- От Япония започнахме да показваме малко по-високо темпо и продължихме да го правим в следващите надпревари. Състезанията в Индия и Абу Даби бяха много добри за нас и най-вече не бяха толкова силни за Заубер. Така че се надявам, че напредваме в тази битка. Сега насочваме вниманието си към Макларън – коментира Фърнли.

Пол ди Реста обясни, че в последните състезания има напредък в представянето на автомобила и че отборът може да се бори за влизане в топ 10 и в следващите две надпревари в САЩ и Бразилия:

- Ако изпълним това, което направихме в Абу Даби и на предишното състезание, което е (провеждане на) идеална надпревара, можем да вземем точки. Ако не го направим, а другите имат перфектни състезания, тогава ще сме извън първите 10. Поздравления за всички за доброто представяне от Сузука насам. Имам увереност в колата, можем да изпълняваме по-дълги стинтове (в състезанието). Относно стратегията, инженерите, механиците, всички свършиха работата си по най-добрия начин. Това можем да направим (от тук нататък) и това бе работа, която вършихме по-рано през годината.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1509 -: Ноември 06, 2013, 07:04:44 pm »

Квят ще тества тази седмица с Торо Росо, за да получи суперлиценз



Пилотът на Торо Росо за 2014 г. Даниил Квят ще проведе изпитания с болид на екипа от 2011 г. през тази седмица, за да получи суперлиценз за Формула 1.

19-годишният руснак, който спечели титлата в GP3 миналия уикенд в Абу Даби, участва в тестовете за млади пилоти на Силвърстоун през юли, но все още не е навъртял необходимите 300 км в болид от Формула 1, за да вземе суперлиценз. Той ще му е необходим и за участието в петъчните тренировки преди последните две състезания за сезон 2013 в САЩ и Бразилия, което е част от подготовката на пилота за следващата година.

- Ще проведем тест с него тази седмица, за да получи суперлиценз – коментира шефът на Торо Росо Франц Тост. – След това той ще кара в петък в Америка и в Сао Пауло. Разбира се, разполагаме с време и през зимата, през което той ще трябва да работи сериозно върху физическата и умствената си подготовка. Ще работи и в симулатора, за да го подготвим възможно най-добре за следващия сезон. Убеден съм, че ще свърши отлична работа, защото той е висококвалифициран пилот и мисля, че ще има успешно бъдеще.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1510 -: Ноември 06, 2013, 08:41:45 pm »

Кими с опит за бойкот в Абу Даби

Айсмен категоричен, че няма да кара в последните две състезания



Звездата  на Лотус Кими Райконен потвърди, че от отбора са успели да го разубедят от идеята му да не се състезава в Гран при на Абу Даби. Причината за желанието на Ледения е фактът, че той не е получил една стотинка до момента през годината.

Райконен обяви през септември, че ще напусне тима и подписва с Ферари. Оттогава насам отношенията между пилота и конструктора са се влошили бързо. Кулминацията настъпи преди седмица в Индия, където бившият световен шампион и Алан Пермен проведоха ожесточена дискусия по тим-радиото.

Сега става ясно, че Кими е бил готов да бойкотира състезанието заради неплатените заплати от страна на Лотус. Засега обаче той се отказва от тази своя идея.

"Дойдох тук само защото се надявам да намерим разрешение на проблемите, които имаме в последно време. Надявам се всичко да бъде разрешено и да завършим сезона по възможно най-добрия начин", коментира Райконен, който беше категоричен, че може и да не се състезава в последните две Гран при в Америка и Бразилия.

"Със сигурност мога да изпусна последните състезания. Обичам да карам, но голяма част от това е бизнес и ако нещата не се правят както трябва, това води до нежелани ситуации. Понякога трябва да сложим край, ако нещата не се поправят, тогава вината просто не е моя. Лесно мога да кажа, че причината е заради състезанието в Индия, но не е толкова лесно. Не е хубаво да чуваш, че не поставяш интересите на отбора на първо място, а в същото време не са ти платили нищо за цяла година труд. Надявам се да се разберем скоро, за да можем да завършим сезона успешно", коментира още Райконен.

                                                                                                                        sporta.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1511 -: Ноември 06, 2013, 08:44:17 pm »

Бърни Екълстоун се защити в съда

83-годишният британец отговаря по дело за даване на подкуп



Бърни Екълстоун, президент на най-престижната автомобилна надпревара Формула 1, се защити днес пред Върховния съд в Лондон срещу твърдения, че е направи "корумпирано" плащане за защита на позицията си.

83-годишният Екълстоун беше подведен под отговорност заради даване на подкуп на стойност 44 милиона щатски долара на германски банкер, припомня БТА. Екълстоун заяви, че е бил принуден да плати на Герхард Грибковски през 2006 година, за да не бъде предаден на данъчните служби във Великобритания. Той даде свидетелски показания за първи път днес и оспори твърдението, че е дал противоречиви изявления след плащане през 2011 година.

"Платих на Грибковски, защото каза, че ще бъда "свален". Не бях подготвен да поема този риск", каза Екълстоун.

Делото беше заведено от немската медийна група Constanin Medien, които твърдят, че дела на BayernLB е продаден под пазарната му стойност на CVC Capital Partners.

Бърни Екълстоун е обвинен, че e подкупил бившия шеф на отдел рискови инвестиции в BayernLB Герхард Грибковски с 44 милиона долара. Така Екълстоун е целял да насочи продажбата на акциите на немската банка към CVC.

                                                                                                                            sporta.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1512 -: Ноември 06, 2013, 08:46:56 pm »



Алонсо в болница след ГП на Абу Даби

"Все още имам всички зъби в устата си!"

Фернандо Алонсо е бил приет в болница след финала на вчерашната Гран при на Абу Даби. От медицинския екип на ФИА на пистата "Яс Марина" са получили сигнал от сензорите в болида на Ферари за прекомерно високо ниво на натоварване. То е било записано при агресивното преминаване с висока скорост на бордюрите от Фернандо при атаката срещу Жан-Ерик Верн от Торо Росо. Заради този момент от надпреварата испанецът бе разследван от стюардите на ФИА, но се отърва без наказание.

За щастие Нандо бе изписан без сериозни последствия и контузии в гръбнака, който понася най-голямото натоварване при подобни вертикални удари на болидите. Първоначално медиците на пистата са получили данни за отчетени 28G претоварване. След проверка е станало ясно, че сензорите не са били поставени коректно и нивото всъщност е било близо до 15G.

"Все още имам всички зъби в устата си след този скок! Гърбът обаче ме боли, защото си беше доста разтърсващ удар", заяви Фернандо. „Сензорът за тежък удар в болида се включи и медиците пристигнаха веднага да ме прегледат. Откараха ме в болницата за по-обстойни тестове и сега ме изписаха. За щастие ще се оправя и нямам сериозни контузии", завърши испанецът.

                                                                                                                                  formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1513 -: Ноември 06, 2013, 08:48:30 pm »



Ферари: Въздушният тунел вече работи на 100%

"Аеродинамиката остава най-важният компонент за успех"

От отбора на Ферари са обнадеждени и очакват по-добро представяне и дори прекъсване похода на Ред Бул към пета световна титла през 2014 г. Главният инженер на Скудерия Пат Фрай, който официално стъпи в длъжност от септември, потвърди пускането в пълна производственост на ремонтирания въздушен тунел на италианския тим в Маранело.

Очаква се така инженерите на тима да свършат много по-добра работа си в подготовката на новия болид за началото на новата турбо ера през сезон 2014. Промените на правилата и въвеждането на новите турбо двигатели отваря възможност за промяна в статуквото и разпределение на силите във Формула 1.

"Вече се върнахме в нашия въздушен тунел. Мога да потвърдя, че той работи на 100%, 24 часа на ден, седем дни от седмицата. Трябваше ни време, за да проверим всичко и да сравним данните с тези от тунела в Кьолн на Тойота, в който работихме до скоро", призна Фрай. "Вярно е, че новите двигатели ще направят огромна промяна във Формула 1 през следващата година, но аеродинамиката си остава най-важният компонент за представянето на болидите", завърши той.

                                                                                                                                  formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1514 -: Ноември 06, 2013, 08:50:45 pm »



Ейдриън Нюи: Отказах на Ферари

Магьосникът от Ред Бул остава в тима до края на кариерата

Ейдриън Нюи, злият гений, отговорен за феноменалните успехи на Ред Бул в последните години, призна, че е отхвърлил оферта от основния конкурент Ферари. Британският инженер, който не изневерява на стила си и продължава да създава бързите си болиди по стария начин на чертожната дъска, не скри, че да работиш за Скудерия е същата мечта за всеки инженер, като тази на пилотите, бленуващи един ден да се състезават в червените болиди.

Въпреки това Нюи очаква да завърши кариерата си в Ред Бул, чийто край не смята, че ще дойде скоро. Пълната промяна във формулата на провеждане на шампионата през 2014 година и внедряването на напълно новите V6 турбо двигатели с 1.6-литра работен обем са достатъчен дразнител за Ейдриън да продължи работата си в австрийския тим.

"Преди време имах възможност да отида във Ферари. Тогава детето ми беше по-малко и още учеше в Англия, нямаше да му е лесно да се преместим и реших да откажа. Това не беше лесно решение. Да си част от Ферари като инженер е същата мечта, както за пилотите, които от деца мечтаят за червените болиди", призна Ейдриън. "За мен това така и не се сбъдна. Да напусна отбора си и да започна от празен лист не е невъзможно. Въпреки това вярвам, че ще завърша кариерата си в Ред Бул", завърши гениалният британец.

                                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен