www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495647 пъти)

0 Членове и 8 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1530 -: Ноември 10, 2013, 05:14:11 pm »

Бърни призна за 10 милиона паунда подкуп



Шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун призна, че е дал подкуп от 10 млн. паунда на немския банкер Герхард Грибковски, който се готвел да му стовари проверки от данъчните. Бърни се изправи пред Върховния съд в Лондон и заяви, че обвиненията към него са напълно неоснователни.

Предишният собственик на Формула 1 - германският медиен гигант „Константин Медиен", потърси по съдебен път от Екълстоун и още трима ответници $144 млн. с мотива, че са подбили цената при продажбата на правата.

Екълстоун бе заподозрян в извършване на споразумение с Грибковски, чрез което собствеността върху най-комерсиалната автомобилна надпревара е трябвало да отиде в ръцете на купувач, посочен от самия него.

„Техните обвинения са безпочвени. Аз не съм човек, който отправя заплахи. Ако искам да свърша с него, просто го правя, а не заплашвам", обясни Бърни.

                                                                                                                            topsport.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1531 -: Ноември 10, 2013, 05:17:06 pm »

Кими приключи с Лотус
Сезонът за него приключи



Кими Райконен от тима на Лотус ще пропусне последните две състезания от тазгодишния шампионат във Формула 1. Финландецът ще претърпи операция на гърба през следващата седмица. Бъдещият пилот на Ферари не може да отлага повече лечението си, потвърдиха от лекарския щаб на Лотус.

"В идеалния свят би било добре да завърша сезона с Лотус. Изпитвам големи болки в гърба и няма да мога да направя това", коментира финландецът.

Както е известно през следващия сезон Кими ще се състезава за тима на Ферари.

                                                                                                               
                                                                                                                          topsport.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1532 -: Ноември 12, 2013, 07:38:06 pm »

Ди Монтедземоло: Фелипе винаги ще е част от историята ни



Фелипе Маса, за когото сезон 2013 е последният в отбора на Ферари, винаги ще е част от историята на Скудерията, каза президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло.

По време на последното състезание за сезона на шампионата Ferrari Challenge бе организирано и официалното изпращане на Фелипе Маса. Повече от 15 000 души присъстваха на пистата Муджело въпреки дъждовното време.

Именно на това трасе Маса за първи път тества кола от Формула 1 със Заубер през 2001 г. Бразилецът дебютира в Гран при със същия екип през 2002 г. През следващата година той става тест пилот на Ферари. През 2004-та и 2005-та отново е титулярен пилот в Заубер, а от сезон 2006 до момента кара за Ферари. Първата победа на Маса е в Турция през 2006-та, като през същата година той печели и домашната си надпревара в Бразилия, което описва като един от най-щастливите си моменти в спорта. Той има още 9 победи във Формула 1 и е стартирал 15 пъти от първа позиция. Най-доброто му класиране в шампионата е второ място през 2008 г., когато само 1 точка го разделя от световната титла.

- Аз съм късметлия. Имах страхотна кариера във Ферари, по-дълга отколкото си мечтаех в началото. Когато започнах да се състезавам с картинг като дете, имах червен екип на Ферари и това винаги е бил отборът, който съм подкрепял. Дори когато (Аертон) Сена беше в Макларън, а (Нелсън) Пикет в Уилямс, аз бях за Ферари. Заедно сме от 2001 г., а се състезавам с тях от 8 сезона, което е много важна част от живота ми. Имам толкова много приятели във Ферари и ще ми липсват, както и приятните дни, прекарани във фабриката в Маранело. Доволен съм от начина, по който прекарах времето си в Скудерията - сподели Маса.

В неделя бразилецът зарадва феновете на Ферари на Муджело с обиколки с F10. След края на демонстрацията Ди Монтедземоло, вицепрезидентът на компанията Пиеро Ферари и управляващият директор на Ферари Амедео Фелиса подариха на бразилеца специален 120-сантиметров трофей, гравирана с имената на 11-те състезания от F1, които е спечелил.

- Това (събитието в Маранело, б.а.) са спомени, които ще останат завинаги с мен, както и много прекрасни моменти, прекарани заедно, започвайки с победите. Сещам се например за победите на Интерлагос, защото за един бразилец е нещо невероятно да спечели домашното си състезание. Разбира се, мечтата ми да спечеля световната титла пред домашна публика ми се изплъзна, но това не бе състезанието, в което загубих титлата през 2008 г. - каза още бразилецът.

Лука ди Монтедземоло от своя страна благодари на Маса за времето, прекарано заедно в отбора от Маранело:

- Фелипе бе истински член на Ферари и винаги ще е част от историята ни с всички състезания, на които е карал за нас, всичките победи, полпозишъни и онези секунди, в които бе световен шампион в Бразилия. Прекарахме чудесни моменти заедно, както и по-трудни като инцидента в Будапеща. Искам да му благодаря публично, след като вече го сторих лично. Мисля, че решението да се разделим е правилно както за нас, така и за него. Време е за промяна и за намиране на нова мотивация. Желая на Фелипе успех, започвайки с последните две състезания от сезона. Що се отнася до остатъка от кариерата му във Формула 1, му желая всичко най-хубаво.














                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1533 -: Ноември 12, 2013, 07:40:37 pm »

Алонсо може да не кара в Остин



Фернандо Алонсо ще получи потвърждение от лекарите за физическата си форма в началото на тази седмица.

Испанецът претърпя силен удар по време на Гран при на Абу Даби при маневрата за изпреварване на Жан-Ерик Верн с Торо Росо (заради която бе и разследван). Сблъсъкът на колата му с бордюр е предизвикал включването на предупредителна светлина на дисплея, която се активира при отрицателно ускорение от 15 g при страничен удар и 25 g при челен. В случая на Алонсо е отчетено 28 g. Това става за втори път във Ферари, след като Фелипе Маса катастрофира в Монте Карло на Сен Дево (при това два пъти в рамките на уикенда) и анализът показал 20 g.

Публикувана в Туитър снимка на пилота преди изследванията в Абу Даби обаче е изнервила Ферари, където не искат и да чуят за вариант Алонсо да не кара на пистата в Остин. Испанецът се прибра в родината си след състезанието в Абу Даби и там бе подложен на допълнителни тестове, след което само почива.

Според публикация известния журналист Пино Алиеви в Гадзета дело спорт обаче всички са в напрегнато очакване и се надяват да няма усложнения при Алонсо. Според него ако при някакво стечение на обстоятелства двукратният световен шампион не може да участва в Гран при на САЩ, то неговият кокпит трябва да заеме Жул Бианки. Френският пилот е кадър на академията на Ферари за млади таланти, а Маруся (където кара той) имат специална договорка да го пуснат обратно в Маранело. Вторият избор според Алиеви е Педро де ла Роса. Сънародникът на Фернандо тества на симулатора в базата на отбора.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1534 -: Ноември 12, 2013, 07:43:07 pm »

Маса и Ботас ще карат за Уилямс догодина



Фелипе Маса се присъединява към екипа на Уилямс, съобщиха официално от отбора. Тимът потвърди и Валтери Ботас за следващия сезон във Формула 1.

Новината дойде ден, след като Маса се сбогува с Ферари и тифозите, макар и два кръга преди края на първенството. Той има 11 победи и 36 подиума в кариерата си, като бе най-близо до световната титла в F1 през 2008 г.

Ботас пък стана титуляр този сезон, след като бе трети пилот в Уилямс. От тима отбелязват, че той ги е впечатлил нееднократно, а в Канада се класира и трети на грида.

- Доволни сме, че можем да потвърдим пилотите за 2014 г. и да приветстваме Фелипе в семейството на Уилямс – коментира основателят и шеф на екипа Сър Франк Уилямс. – Той е изключителен талант, който ще донесе огромен опит, когато започваме нова глава в историята си. Валтери е ценен член на семейството ни и съм доволен, че демонстрира така таланта си в сложните условия в Монреал.

Заместник-шефът на екипа Клер Уилямс допълни, че това е първата от поредица новини, свързани с тима, които ще бъдат направени в идващите седмици.

- Това е ключова стъпка към целта ни да върнем Уилямс в челото на грида и част от плана ни да сме по-силни през 2014 г. и по-нататък. Стабилността от факта, че и двамата пилоти са с многогодишни договори, идването на Мерцедес-Бенц като партньор за двигателите и силна комерсиална база ще допринесат за бъдещите успехи на Уилямс F1 – каза още тя.

Самият Маса заяви, че Уилямс е един от най-успешните отбори в историята на Формула 1, както и че като дете е мечтал да кара за тима от Гроув, Ферари или Макларън:

- Щастлив съм, че подписвам с още един иконичен екип след Ферари. Някои от най-добрите бразилски пилоти са карали за Уилямс. Надявам се опитът ми да помогне при сериозната промяна в правилата през 2014-та. Готов съм да работя с всички в Гроув, за да намерим правилната посока. Мотивиран съм да се трудя упорито от самото начало на тази вълнуваща нова част от кариерата ми.

Ботас от своя страна вярва в Уилямс и очаква с нетърпение да работи с Маса.

При това положение още една част от пъзела при пилотите се нареди. Основните неизвестни остават Пастор Малдонадо и Нико Хюлкенберг. Инвеститорите от Куантум заявиха, че искат немският пилот да подпише с Лотус. Нико обаче може да остане и в Заубер. Според информация на различни издания Хюлкенберг трябва да реши къде иска да кара, като другото свободно място в един от двата отбора вероятно ще бъде заето от Малдонадо. Предимството на венецуелеца е сериозната спонсорска подкрепа на PDVSA.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1535 -: Ноември 12, 2013, 07:44:22 pm »

Сутил: Все още можем да подобрим баланса на колата



Балансът на колата на Форс Индия е едно от нещата, които отборът може да подобри за последните две състезания от сезона според пилота на тима Адриан Сутил, който този уикенд за първи път ще се състезава на пистата Съркюит ъф ди Америкас.

Тимът от Силвърстоун в момента се намира на шесто място в класирането при конструкторите, на 18 точки зад Макларън. В последните две надпревари и двамата състезатели на Форс Индия записаха точки за отбора, след като тимът подобри представянето на колата си с гумите на Пирели.

- Хубаво е, че отново записваме точки. Не беше лесно и предприехме няколко смели стратегически решения, които ни се отплатиха. Но в същото време винаги искаш да напредваш и все още можем да подобрим баланса на колата. Бил съм в малка част от големите градове (в Америка): Ню Йорк, Лос Анджелис и Маями, но никога в Тексас. Чувал съм много добри неща за пистата Съркюит ъф ди Америкас. Обиколката е необикновена с много голямо разнообразие на завои. Първият сектор е интересен с толкова много завои един след друг и изглежда, че има добри високоскоростни криви - коментира Сутил.

Съотборникът му Пол ди Реста също се отправя към Тексас с очакване за добро представяне след успешните състезанията за отбора в Индия и Абу Даби, където шотландецът записа общо 12 точки.

- Първият сектор на пистата се отличава за мен. Доста прилича на поредицата Маготс-Бекетс на Силвърстоун, а бързите шикани силно натоварват гумите. Това е доста приятна част от обиколката и тези завои разкриват потенциала на кола от Формула 1 – каза още Ди Реста.

Шефът на отбора Виджай Маля коментира, че целта за надпреварата в Америка, където през 2012 г. единствено Нико Хюлкенберг се класира в топ 10 за Форс Индия, е да намали разликата с Макларън. Той допълни и че миналогодишният кръг от Формула 1 в Остин е отбелязал сериозен успех и е добре, че има интерес към спорта от важен пазар като Америка.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1536 -: Ноември 12, 2013, 07:47:03 pm »

Робъртсън: Кими не можеше да си позволи отлагане на операцията



Кими Райконен ще пропусне оставащите до края на сезона два старта, след като се е подложил на операция в четвъртък миналата седмица. Или поне така твърди финландския всекидневник Turun Sanomat. Според информация на вестника хирургическата интервенция се е състояла в Залцбург на 7 ноември.

„Експертите препоръчаха това и ние се вслушахме в препоръките им“, заявява мениджърът на Райконен, Стив Робъртсън. След операцията Райконен ще трябва да почива минимум четири седмици. Робъртсън отрича предположенията, че клиентът му пропуска стартовете в САЩ и Бразилия заради неизплатени задължения.

„Разбира се, че е доста разочароващо, да прекъснем по този начин взаимоотношенията си с Лотус, след като Кими имаше две доста силни години с отбора. Не можехме да си позволим обаче допълнително отлагане на операцията. Бе много важно за нас да решим проблема, за да може Кими да започне напълно здрав сезон 2014.“

Проблемите на Райконен с гърба датират почти от началото на кариерата му във Формула 1 след инцидент на тестове на пистата Имола с екипа на Заубер през 2001 г. В Сингапур те бяха толкова сериозни, че финландецът за малко не пропусна състезанието. След медикаментозно лечение обаче той успя да стартира. След състезанието в Абу Даби болките отново се засилили, както съобщава финландският вестник.

„В един идеален свят разбира се, че щеше да е чудесно, Кими да завърши настоящия сезон за Лотус и да участва в последните две състезания. За съжаление това не е възможно, защото болките му бяха наистина силни.“

Все още не е ясно, кой ще замести Райконен в Остин и Сао Пауло. За фаворит се смята тест пилотът на екипа на Лотус, Давиде Валсеки.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1537 -: Ноември 12, 2013, 07:51:04 pm »

Макларън решили окончателно да заместят Перес с Магнусен



В Макларън са решили окончателно да заместят Серхио Перес с Кевин Магнусен, се твърди в публикация на autosport.com. В материала се казва, че има потвърждение от неназовани източници за това, че тимът от Уокинг ще вземе шампиона от Формула Рено 3.5, който е част от програмата на отбора за млади таланти и развоен пилот на екипа.

Шефът на Макларън във Формула 1 Мартин Уитмарш призна днес, че в отбора наистина обмислят нов пилот за догодина, но отказа да потвърди каквото и да е друго.

- Обмисляме много хора. Ще направим съобщение, когато приключим с това. Според мен Перес свърши добра работа и все още говорим с него. Прочетох какви ли не неща из медиите, но в момента фактът е, че не сме потвърдили пилотите и не сме подписали договори – в множествено число – със състезатели. Смятам, че е най-добре дискусиите да не се правят публично – заяви Уитмарш.

Той допълни, че колата този сезон не бе добра, но Серхио е бил чудесна част от екипа в трудните моменти:

- Перес имаше значителен принос, направи някои наистина добри надпревари, вълнуващи състезания и разроши доста пера. Абу Даби бе труден уикенд, не взехме точно желания резултат, но такива неща се случват. В ера на промяна са необходими умни пилоти, а Серхио е такъв. Би бил чудесен състезател за който и да е отбор догодина, включително за нашия екип. Системите за задвижване ще са по-сложни и интересни и ще са необходими интелигентни пилоти. Според в момента имаме двама такива и съм убеден, че през 2014-та ще е същото.

Положителните изказвания на Уитмарш по адрес на Перес по време на уикенда в Абу Даби бяха приети като знак, че Перес ще остане в Макларън. В дните след надпреварата на пистата Яс Марина обаче името на Магнусен постепенно се наложи. Мексиканският пилот пък заяви по-рано, че не води разговори с други отбори.

В Макларън пък вярвали, че 21-годишният датчанин е истински талант, който освен това се представял по-добре от Перес на симулатора.

Евентуално освобождаване на Перес ще означава още едно неизвестно на пазара на пилоти. Днес Уилямс потвърдиха официално, че Фелипе Маса става техен пилот и ще се състезава за тях заедно с Валтери Ботас. Очаква се Нико Хюлкенберг да реши къде иска да кара – в Лотус или Заубер, а Пастор Малдонадо да отиде на останалото свободно място в Енстън или Хинвил. Привличането на Хюлкенберг в Лотус освен това зависи от инвестициите на Куантум – ако те не се реализират навреме, в отбора може да предпочетат спонсорските пари на PDVSA. Перес обаче също е със солидна подкрепа, при това от семейството на Карлос Слим.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1538 -: Ноември 12, 2013, 07:54:11 pm »

Маса: Уилямс бе най-добрата опция за мен



Фелипе Маса ще е пилот на Уилямс от следващия сезон. Бразилецът заяви, че екипът от Гроув е бил най-добрата опция за него, въпреки че е имал и други оферти. Той споделя също така впечатления от първия си ден с тима.

- Фелипе, беше потвърден за пилот на Уилямс F1 за сезон 2014 г. За първи път ще си част от британски отбор. Чувстваш ли се като че ли започваш отново кариерата си?

- Усещането наистина е като за нов старт на кариерата ми. Времето ми във Ферари бе страхотно, но сега съм много щастлив, че ще стана част от Уилямс за 2014 г. Винаги съм ги гледал и съм следил представянето на отбора, особен в успешните години, така че съм особено горд да карам за този тим и да започна нова глава в кариерата си.

- Имаше и други опции освен Уилямс. Какво те привлече в отбора?

- Това бе най-добрата опция за мен; това е отбор, който наистина желае да расте и е твърдо решен да се върне там, където бе в миналото. Искам да помогна на екипа и мисля, че може да е наистина успешна ера.

- 2013-та е трудна година за тима. Защо си толкова убеден, че нещата могат да се подобрят през 2014-та?

- Всичко се променя през 2014-та; това ще е като рестарт за всички и ще са нужни ресурси и персонал, за да са сигурни отборите, че ще се справят. От това, което виждам и чувам в Уилямс, има всичко необходимо, за да се върви в правилната посока.

- Колко си впечатлен от съоръженията в Гроув през първия си ден с екипа?

- Това е първият ми ден и просто се опитвам да опозная района, но всичко е много впечатляващо. Няма причина да не можем да надграждаме, за да натиснем здраво през следващия сезон.

- Ще имаш нов съотборник – Валтери Ботас. Какво знаеш за него, вълнуваш ли се, че ще работите заедно?

- Той доказа тази година, че е много добър и бърз пилот. Пастор [Малдонадо] също е наистина бърз, особено в квалификациите, така че да поддържаш неговото темпо в дебютна година е впечатляващо. Ще използвам опита си, за да помогна на Валтери да се развие по-нататък и да работим заедно за отбора.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1539 -: Ноември 12, 2013, 07:57:05 pm »

Уилямс прекратява договора си с PDVSA; тимът търси бразилски спонсори



Отборът на Уилямс ще прекрати договора си с венецуелската петролна компания PDVSA в края на 2013 г., след като Фелипе Маса ще замени Пастор Малдонадо в екипа през следващия сезон, каза заместник-шефът на отбора Клер Уилямс. С привличането на Маса тимът се надяват да намери нови спонсори от Бразилия.

- Логото на PDVSA няма да бъде на колата следващата година. Вече нищо не ни свързва с PDVSA, след като Пастор напуска отбора. Желаем му всичко най-добро в следващото му предизвикателство, но Уилямс няма да имат връзка с Венецуела през следващата година – коментира Клер Уилямс пред Ройтерс.

В Уилямс не са притеснени от загубата на този спонсор, като заместник-шефът на екипа коментира, че могат да намерят бъдещи финансови партньори от Бразилия. Според източници на Ройтерс Уилямс също така имат клауза в споразумението с PDVSA за обезщетение при предсрочно прекратяване на договора.

- Мисля, че когато цифрите излязат през следващата година, хората ще видят какво в действителност се е случило в отбора. Според мен Бразилия е един от най-големите пазари на спорта, така че от нас зависи да рекламираме Фелипе като наш пилот. От доста време търсим спонсори от Бразилия. Имали сме чудесни бразилски партньори в миналото. Така че ще отидем там, за да видим какво можем да направим - допълни Клер.

Тя подчерта, че са наели Фелипе Маса заради таланта и опита му, а не вероятните спонсори, които може да привлече за екипа:

- За Уилямс най-важното нещо винаги е бил талантът. Той стои над търговските облаги, (които пилотът може да донесе). Фелипе не е платен пилот. Той изясни това и ние го наехме заради таланта му. От нас зависи да се възползваме от факта, че той е от Бразилия, а това е най-голямата публика, която има спорта. Тази година той свърши чудесна работа с Ферари. Той има опита, от който се нуждаем, за да развием отбора от гледна точка на развитието и представянето на колата.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1540 -: Ноември 12, 2013, 07:58:43 pm »

Бътън и Перес очакват да запишат точки в Гран при на САЩ



Пилотите на Макларън Дженсън Бътън и Серхио Перес очакват да завършат в точките в състезанието на пистата Съркюит ъф ди Америкас, където този уикенд ще се проведе 18 кръг от Формула 1.

Американското трасе до Остин е 10-та писта, на която се провежда Гран при на САЩ. Миналата година Люис Хамилтън с отбора на Макларън спечели първата надпревара на тази писта, а Дженсън Бътън завърши пети, след като стартира от 12-та позиция. Тимът от Уокинг има още 11 победи в Америка.

За предстоящото състезание в Тексас Пирели предоставят смесите хард и медиум, които избраха и миналата година. Тогава стратегията на повечето пилоти бе с 1 спиране в бокса, но с оглед на това, че тазгодишните смеси са по-меки от тези през 2012-та, от Макларън очакват през този уикенд стратегията да е с 2 стопа.

- Оптимист съм, че пистата ще пасне на характеристиките на колата ни, в чието темпо имаше подобрение както в Индия, така и в Абу Даби. След няколко по-трудни състезания, би било добре да запишем силен резултат за всички фенове на Формула 1 в Съединените щати. Първият сектор на пистата е една от най-добрите части от трасетата като цяло. Първият завой е доста сложен, защото има изкачване и влизането е на сляпо. След това трасето се извива по невероятно бързи завои до тежкото спиране за обратната права. След толкова напрегнато начало на обиколката правата те оставя да си поемеш въздух до началото на последния сектор. Той е поредица от бавни, технични завои – обясни Бътън.

За съотборника му Серхио Перес пък това ще е един вид домашна надпревара, тъй като пистата се намира в близост до мексиканската граница. Перес сподели, че е бил изненадан от миналогодишната силна подкрепа от мексиканците и се надява тази година това да се повтори.

- За мен това ще е най-важният уикенд от годината и имам силно желание да запиша добър резултат, за да изпратя феновете към дома им с усмивка на техните лица. Според мен показахме солиден напредък и по-добро разбиране на колата ни през последните състезания. Все пак е разочароващо, че Дженсън и аз имахме малко възможности да покажем на какво е способна колата. Бих искал да имам възможност да направя още едно състезание като това в Индия (там Серхио изравни най-доброто постижение на Бътън през 2013 г.: 5-то място, б.а.), където можех да натискам през цялото състезание и да запиша точки за тима - добави Перес.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1541 -: Ноември 12, 2013, 07:59:57 pm »

Алонсо ще се състезава в Остин



Фернандо Алонсо ще се състезава в Остин, заявиха той и екипът му Ферари, след като се появиха съмнения дали двукратният световен шампион ще е във форма за Гран при на САЩ.

Испанецът претърпя много силен удар по време на надпреварата в Абу Даби, след което премина медицински прегледи както на пистата Яс Марина, така и в родината си.

- Приготвям чантата за Остин, изпитвам известна болка, но съм нетърпелив и убеден, че ще помогна на отбора. Ще се опитам да дам 100% както винаги – написа самият Алонсо в Туитър акаунта си.

В официалния сайт на Ферари пък се появи следното съобщение:

- Всеки, който се съмнява в отдадеността на Алонсо към Ферари, трябва пак да помисли. Испанецът ще е в Остин, Тексас, за да вземе участие в Гран при на САЩ, както потвърди и сам в Туитър.

Цитиран е и президентът на Скудерията, който казва, че е доволен да види желанието на пилота да даде всичко от себе си.

В отбора са наясно, че Фернандо няма да е в оптимална форма. Той вероятно ще бъде прегледан и от лекарите на ФИА след пристигането си на пистата.

Двукратният световен шампион пък почти сигурно ще е втори в тазгодишното подреждане при пилотите. До края на първенството могат да бъдат спечелени максимум 50 точки, а той е с аванс от 34 пред Кими Райконен (финландецът няма да кара в последните два старта) и 42 пред Люис Хамилтън (Мерцедес).

Екипът му Ферари пък се бори за втората позиция при конструкторите. Скудерията е на 11 точки зад Мерцедес и на 26 пред Лотус.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1542 -: Ноември 12, 2013, 08:03:39 pm »



Уебър: Фетел със сигурност ще достигне успехите на Шумахер

"Трябва да се знае, че титлите му не се дължат само на колата"

Себастиан Фетел изживява една от най-забележителните кариера на пилот във Формула 1. Германският пилот на Ред Бул е само на 26 години, вече държи няколко рекорда, спечели предсрочно четвъртата си поредна титла, изравни легендата на спорта Ален Прост и пред него са само Хуан-Мануел Фанджо (5 титли) и рекордьорът Михаел Шумахер (7 титли).
Според съотборника му Марк Уебър, който след оставащите два старта до края на сезона ще приключи кариерата си във Формула 1, Фетел със сигурност ще достигне успехите на сънародника си Шумахер.

"Себастиан наистина е феномен. Със сигурност ще достигне успехите на Михаел Шумахер. Той все още е на 26 години, някои пилоти тепърва навлизат във Формула 1 на тази възраст, а той вече е четирикратен световен шампион. Няма какво повече да кажеш по въпроса", призна Уебър. "Фетел спечели много състезание със силна кола. Това, което хората не знаят, защото като побеждаваш това не е важно, е, че спечели много и с не толкова силен болид. Себ е като Ален Прост, но е по-добър в квалификациите. Също така почти не допуска никакви грешки. Затова трябва да се знае, че успехите му не се дължат само на колата", завърши австралиецът.

                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1543 -: Ноември 13, 2013, 06:03:17 am »
Пирели очакват по две спирания в бокса за Гран при на САЩ



Пирели очакват отборите от Формула 1 да правят по две спирания в бокса за смяна на гуми по време на тазгодишната Гран при на САЩ. Хард и медиум са избраните смеси за предпоследната надпревара от сезон 2013 г.

Пистата до Остин е комбинация от множество различни характеристики, като гумите са подложени на сериозни натоварвания. Конфигурацията е чудесен тест за издръжливостта им.

- Хард и медиум са най-добрият избор за Гран при на САЩ, защото на това трасе има няколко места с особено високо натоварване за гумите. Затова са необходими най-издръжливите смеси в гамата ни. Има бързи завои, бързи смени на посоката и денивелацията – в това отношение прилича малко на Спа. При такова натоварване се генерира повече топлина и това увеличава износването и деградацията. Това ни е второто състезание в САЩ и имаме по-добра идея какво да очакваме, докато миналия сезон – когато също предоставихме хард и медиум – направихме крачка в неизвестното. Тазгодишните смеси са по-меки, така че очакваме около две спирания в бокса по време на състезанието, като това зависи и от степента на еволюция на трасето. Вече е ноември, но времето вероятно ще е топло – коментира спортният директор на Пирели Пол Хембри.

Пистата до Остин е една от малкото, на които се кара в посока обратна на часовниковата стрелка. Останалите са Сингапур, Корея, Абу Даби и Бразилия. Настилката е доста гладка. С течение на времето обаче асфалтът става по-абразивен година след година.

Болидите ще са със средно ниво на аеропритискане. Настройките са подобни на използваните преди на трасето Истанбул парк в Турция. Първите трима в миналогодишната първа Гран при на САЩ – Люис Хамилтън, Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо – бяха със стратегия с по един питстоп. През 2012-та между двата типа гуми имаше около 0,5 сек разлика на обиколка. Тази година се очаква тя да е малко по-голяма.

                                                                                                                             clubs1.bg
« Последна редакция: Ноември 14, 2013, 08:11:33 am от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1544 -: Ноември 13, 2013, 06:14:52 am »

Хюлкенберг отказал да кара за Лотус в САЩ и Бразилия



Нико Хюлкенберг е отказал да кара за Лотус в последните две надпревари от сезон 2013 г. във Формула 1, твърди немският Шпорт Билд. Отборът от Енстън остана без Кими Райконен за надпреварите на пистите в Остин и Сао Пауло заради наложителна операция на гърба на финландеца.

Според изданието през последните няколко дни са били водени напрегнати преговори.

- Имахме предложение от Лотус и го обсъдихме, но решихме Нико да кара в последните две състезания за Заубер – е цитиран мениджърът на Хюлкенберг Вернер Хайнц.

Основните разговори относно офертата са били за правните аспекти, тъй като немският пилот има валиден договор с швейцарския отбор. По-рано този сезон Нико не използва опцията си за автоматично продължаване на контракта заради проблеми с изплащането на заплатата му. Точно финансови грижи, но тези на Лотус, пък бяха сред основните причини Райконен да предпочете да се върне във Ферари догодина вместо да остане с екипа, с който се върна във Формула 1.

Хюлкенберг сериозно е обмислил предложението на Лотус. Той дори е бил във фабриката в Енстън, за да му вземат мярка за седалка. Нико е фаворит за мястото, което Райконен освободи, макар да не разполага със спонсорски пари, а бе посочен като предпочитания избор и от инвеститорите от Куантум. Германецът обаче е преценил ситуацията, смята бившият пилот и настоящ експерт на RTL Кристиан Данер:

- Рискът е голям. Един пилот трябва да свиква с нова кола. Нужно е време, напасване. На някои състезатели са им необходими дори месеци.

За вакантния кокпит на Лотус за САЩ и Бразилия пък се спряга името на тест пилота на отбора Давиде Валсеки, както и Пастор Малдонадо и Хейки Ковалайнен.

- Мисля по въпроса от известно време и смятам, че (привличането на) Хейки е добра идея – заяви Мика Сало пред финландската телевизия MTV3. – Валсеки едва ли ще успее да направи нещо на напълно нова за него писта. Хейки обаче се е състезавал в Остин. Освен това Катерам са с двигатели Рено. Ковалайнен чака за такъв шанс и ако бях шеф на отбор, определено бих го предпочел пред Валсеки. Нямам нищо против Давиде, но Лотус трябва да печелят точки.

Собственикът на Лотус в F1 Жерар Лопес каза по-рано пред Ди Велт, че има четирима кандидати за мястото на Кими, споменавайки имената на Хюлкенберг и Малдонадо. Бизнесменът обаче не пожела да назове другите двама.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен