Фелипе Маса: Най-силният ми съотборник е АлонсоДва старта остават до края на сезона във Формула 1, след които Ферари и Фелипе Маса ще се разделят след осем години заедно (като титуляр). В Скудерията са убедени, че изградените за това време връзки ще останат, тъй като бразилецът на практика порасна с тима от Маранело. Самият пилот пази много топли спомени и разказва за тях в интервю, публикувано в Гадзета дело Спорт и разпространено от Ферари.
10 години във Ферари, една състезателна кариера. Само Михаел Шумахер е носил червения овърол по-дълго от Фелипе Маса, който си тръгва от Маранело в края на годината. Точно с този червен екип бразилецът докосна световната титла през 2008 г., но и едва не изгуби живота си в Унгария през 2009 г.
- Партито в Муджело ще е последната ти поява пред феновете на Ферари. Как ще се чувстваш тогава?
- Щастлив с цялото си сърце, защото ще е прекрасно да поздравя феновете и да им благодаря за всичките ни години заедно. Те винаги са ме подкрепяли, дори в най-трудните времена.
- Осем години като титуляр: каква е тайната да останеш толкова време във Ферари?
- Винаги съм бил честен и съм давал всичко от себе си в работата на пистата, с инженерите и във фабриката. Смятам, че винаги съм постъпвал професионално.
- Помниш ли първия си ден?
- Беше в началото на 2001 г., след сезон във Формула Рено. Отидох да се срещна с Жан Тод, бях със сако и вратовръзка и треперех.
- Най-хубавият момент от това дълго приключение в червено?
- Определено 2008 г., когато бях толкова близо до световната титла, с много победи и полпозишъни. Но денят, който винаги ще е с мен, е първата ми победа в Бразилия (2006 г.). За един бразилец да спечели у дома е като да вземе шампионата. Помниш ли Сена? Когато той бе пръв на Интерлагос, бе по-щастлив, отколкото когато печелеше титли! Аз се научих да се състезавам на Интерлагос, израснах там, а да победя на тази писта с Ферари в жълто-зелен екип бе най-хубавият момент в живота ми.
- Как би обяснил на един млад пилот, присъединяващ се към академията в Маранело, какво е да си пилот на Ферари?
- Хм, първо, там е трудно да се влезе! Селекцията на състезатели е труден процес и е привилегия да си част от „червените”. После, да караш за този отбор означава винаги да си под светлината на прожекторите, винаги да натискаш на максимум, без да се притесняваш какво ще кажат за теб хората. Това е като да си в национален отбор по футбол. Да си пилот на Ферари е все едно да си в италианския тим или да играеш за селесао. Трябва да си подготвен.
- Промениха ли се приоритетите в живота след инцидента през 2009 г.?
- Не, абсолютно не. Само сега ценя живота още повече. Защото си мислиш, че нищо не може да ти се случи и тогава...
- Стефано Доменикали каза, че винаги те е смятал за шампиона за 2008 г. Усещал ли си това?
- 100% да. Заслужавах титлата, като се има предвид целия сезон и всичко, случило се тогава...
- Себастиан Фетел взе четвърта корона тази година: тези титли повече на него ли се дължат или на отбора?
- 100% на него и на колата му. Защото е вярно, че той кара най-бързия и най-постоянен болид. Но пък той е този, който успява да извлече потенциала му, взима полпозишъните, изпреварва всички с 6 десети от секундата, включително съотборника си! Фетел е фантастичен състезател.
- Нека дефинираме хората, които са ти били шефове, като започнем с Лука ди Монтедземоло.
- Той е човек с голямо сърце и способен бизнесмен. Знае как да опише и продаде идеята Ферари. Той е правилният човек за поста на президента и не говоря само за състезанията. Има огромна дарба да представлява компанията.
- Жан Тод.
- Най-добрият ми учител. Познавам го, откакто бях на 19 и той бе най-важният човек в кариерата ми.
- Стефано Доменикали.
- Определено приятел, израснахме заедно във Ферари.
- Роб Смедли, рейс инженерът ти.
- Той изигра важна роля в кариерата ми. Когато за първи път се състезавах за Ферари, рейс инженер ми бе Габриеле Дели Коли, но нещата не потръгнаха както трябва. Тогава избрах Роб, който тогава бе с тест екипа. Той ме познава на 100%.
- Имал си много съотборници, кой е най-силният?
- Фернандо. [Михаел] Шумахер бе бърз, но по отношение на интелигентност Алонсо е по-добър, тъй като успява да напасне всичко перфектно.
- Ферари започна силно 2013 г., но след това заби.
- В началото на сезона колата бе конкурентоспособна. Грешката бе, че не успяхме да я развием както трябва и както се справиха други екипи. Разликата в представянето в края на сезона се дължи на неправилно развит автомобил.
- Мислиш ли какво ще правиш след F1?
- Обичам състезанията, те са част от живота ми и ме правят щастлив. Може би след F1 ще си опитам силите в някоя друга категория.
- Къде би искал да се пробваш?
- В DTM или бразилските туристически автомобили.
- Уебър реши да се състезава с прототипи?
- Нямам опит в надпреварите за издръжливост, но ако там успеят да привлекат повече топекипи, може да стане интересно.
clubs1.bg