www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509352 пъти)

0 Членове и 7 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1515 -: Ноември 06, 2013, 10:19:45 pm »

Маса критикува стратегията на Ферари



Фелипе Маса смята, че Ферари са направили грешка в стратегията му за състезанието за Гран при на Абу Даби, която му е коствала точки.

В квалификацията бразилецът си осигури място в топ 10 и стартира състезанието на пистата "Яс Марина" с меките гуми. В първия питстоп ги смени с медиум смесите на Пирели и очакваше после отново да се върне на меките, когато влезе за втори и последен път. Ферари обаче предпочетоха отново да пуснат Маса с по-твърдите от двата типа гуми. "Направихме грешка. Не очаквах да ползваме медиум в последния стинт. Не го обсъдих с отбора преди състезанието, защото от моя гледна точка беше ясно. Щяхме да излезем с меките. В началото бях най-добрата кола с тях. Очаквах да видя жълтите на колата, но вместо това бяха другите. Ако не беше този проблем, щях да финиширам в топ пет", смята Маса.

След две състезания бразилецът ще напусне Ферари, но все още не се знае къде ще кара догодина. В Абу Даби Маса финишира осми, а съотборникът му Фернандо Алонсо се оказа пети след като прекара по-голямата част от състезанието зад Фелипе. "Щеше да е много, много трудно само с едно спиране, защото темпото ни беше прекалено добро за задните гуми. Трябваше да сме с меките гуми до края, медиум бяха грешка. Ако бяхме останали с тях, щяхме да запишем повече точки".

                                                                                                                                sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1516 -: Ноември 07, 2013, 05:28:23 am »
Тест пилот на "Уилямс" ще е първата жена в Race of Champions


Сузи Волф е единствената дама в момента във Формула 1, но все още няма и един километър дори в свободните тренировки


Тестовият пилот на "Уилямс" във Формула 1 Сузи Волф ще е първата жена, която ще вземе участие в престижното Race of Champions, съобщиха организаторите.

Традиционната надпревара, която в средата на декември събира актуалните шампиони и водещи пилоти от най-големите моторни спортове, ще се проведе в Банкок.

Волф ще се включи в индивидуалното състезание, а в отборното ще си партнира с бившия пилот от Формула 1 Дейвид Култард за тима на Великобритания за Купата на нациите.

"Всеки пилот би желал да бъде поканен в Race of Champions. Това е състезание, което гледам, откакто се помня. Толкова е вълнуващо, когато автомобилите застанат един срещу друг. Можеш да видиш колко са близки конкурентите, а там винаги става въпрос за хиляди", заяви Волф.

Тя се състезаваше в Германския шампионат за туристически автомобили (DTM), преди през тази година изцяло да насочи вниманието си към своите ангажименти с "Уилямс". Тазгодишното издание на Race of Champions ще се проведе на 14 и 15 декември.

                                                                                                                              dnevnik.bg
« Последна редакция: Ноември 13, 2013, 07:54:33 am от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1517 -: Ноември 08, 2013, 05:33:01 am »

Фелипе Маса: Най-силният ми съотборник е Алонсо



Два старта остават до края на сезона във Формула 1, след които Ферари и Фелипе Маса ще се разделят след осем години заедно (като титуляр). В Скудерията са убедени, че изградените за това време връзки ще останат, тъй като бразилецът на практика порасна с тима от Маранело. Самият пилот пази много топли спомени и разказва за тях в интервю, публикувано в Гадзета дело Спорт и разпространено от Ферари.

10 години във Ферари, една състезателна кариера. Само Михаел Шумахер е носил червения овърол по-дълго от Фелипе Маса, който си тръгва от Маранело в края на годината. Точно с този червен екип бразилецът докосна световната титла през 2008 г., но и едва не изгуби живота си в Унгария през 2009 г.

- Партито в Муджело ще е последната ти поява пред феновете на Ферари. Как ще се чувстваш тогава?
- Щастлив с цялото си сърце, защото ще е прекрасно да поздравя феновете и да им благодаря за всичките ни години заедно. Те винаги са ме подкрепяли, дори в най-трудните времена.

- Осем години като титуляр: каква е тайната да останеш толкова време във Ферари?
- Винаги съм бил честен и съм давал всичко от себе си в работата на пистата, с инженерите и във фабриката. Смятам, че винаги съм постъпвал професионално.

- Помниш ли първия си ден?
- Беше в началото на 2001 г., след сезон във Формула Рено. Отидох да се срещна с Жан Тод, бях със сако и вратовръзка и треперех.

- Най-хубавият момент от това дълго приключение в червено?
- Определено 2008 г., когато бях толкова близо до световната титла, с много победи и полпозишъни. Но денят, който винаги ще е с мен, е първата ми победа в Бразилия (2006 г.). За един бразилец да спечели у дома е като да вземе шампионата. Помниш ли Сена? Когато той бе пръв на Интерлагос, бе по-щастлив, отколкото когато печелеше титли! Аз се научих да се състезавам на Интерлагос, израснах там, а да победя на тази писта с Ферари в жълто-зелен екип бе най-хубавият момент в живота ми.

- Как би обяснил на един млад пилот, присъединяващ се към академията в Маранело, какво е да си пилот на Ферари?
- Хм, първо, там е трудно да се влезе! Селекцията на състезатели е труден процес и е привилегия да си част от „червените”. После, да караш за този отбор означава винаги да си под светлината на прожекторите, винаги да натискаш на максимум, без да се притесняваш какво ще кажат за теб хората. Това е като да си в национален отбор по футбол. Да си пилот на Ферари е все едно да си в италианския тим или да играеш за селесао. Трябва да си подготвен.

- Промениха ли се приоритетите в живота след инцидента през 2009 г.?
- Не, абсолютно не. Само сега ценя живота още повече. Защото си мислиш, че нищо не може да ти се случи и тогава...

- Стефано Доменикали каза, че винаги те е смятал за шампиона за 2008 г. Усещал ли си това?
- 100% да. Заслужавах титлата, като се има предвид целия сезон и всичко, случило се тогава...

- Себастиан Фетел взе четвърта корона тази година: тези титли повече на него ли се дължат или на отбора?
- 100% на него и на колата му. Защото е вярно, че той кара най-бързия и най-постоянен болид. Но пък той е този, който успява да извлече потенциала му, взима полпозишъните, изпреварва всички с 6 десети от секундата, включително съотборника си! Фетел е фантастичен състезател.

- Нека дефинираме хората, които са ти били шефове, като започнем с Лука ди Монтедземоло.
- Той е човек с голямо сърце и способен бизнесмен. Знае как да опише и продаде идеята Ферари. Той е правилният човек за поста на президента и не говоря само за състезанията. Има огромна дарба да представлява компанията.

- Жан Тод.
- Най-добрият ми учител. Познавам го, откакто бях на 19 и той бе най-важният човек в кариерата ми.

- Стефано Доменикали.
- Определено приятел, израснахме заедно във Ферари.

- Роб Смедли, рейс инженерът ти.
- Той изигра важна роля в кариерата ми. Когато за първи път се състезавах за Ферари, рейс инженер ми бе Габриеле Дели Коли, но нещата не потръгнаха както трябва. Тогава избрах Роб, който тогава бе с тест екипа. Той ме познава на 100%.

- Имал си много съотборници, кой е най-силният?
- Фернандо. [Михаел] Шумахер бе бърз, но по отношение на интелигентност Алонсо е по-добър, тъй като успява да напасне всичко перфектно.

- Ферари започна силно 2013 г., но след това заби.
- В началото на сезона колата бе конкурентоспособна. Грешката бе, че не успяхме да я развием както трябва и както се справиха други екипи. Разликата в представянето в края на сезона се дължи на неправилно развит автомобил.

- Мислиш ли какво ще правиш след F1?
- Обичам състезанията, те са част от живота ми и ме правят щастлив. Може би след F1 ще си опитам силите в някоя друга категория.

- Къде би искал да се пробваш?
- В DTM или бразилските туристически автомобили.

- Уебър реши да се състезава с прототипи?
- Нямам опит в надпреварите за издръжливост, но ако там успеят да привлекат повече топекипи, може да стане интересно.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1518 -: Ноември 08, 2013, 05:34:49 am »

Фетел: В отбора обичаме състезанията и не се нуждаем от допълнителна мотивация



Една от тайните на Ред Бул за спечелването на титлите в спорта през последните четири години е това, че отборът е концентриран върху настоящето и че всички в екипа обичат състезанията и не се нуждаят от допълнителна мотивация, за да вършат работата си, мисли пилотът на тима Себастиан Фетел.

Четирикратният световен шампион, главният дизайнер на Ред Бул Ейдриан Нюи и шефът на отбора Кристиан Хорнер бяха вчера във фабриката в Милтън Кийнс, където отпразнуваха успеха си с всички служители. Преди самото празненство да започне, Фетел, Хорнер и Нюи дадоха пресконференция, пилотът се срещна с фенове и раздаде автографи, след което тримата се отправиха към разпъната тента пред фабриката, защото вътре няма достатъчно място за целия персонал. Тримата поздравиха служителите за свършената работа, подчертавайки, че успехът на тима се дължи в голяма степен на решителността и желанието, с които работят хората в Милтън Кийнс и тези на пистата.

- Една от тайните на целия отбор е фокусирането върху настоящето. Обичаме и се наслаждаваме на състезанията, така че не ни трябва допълнителна мотивация. Не мисля за това какво се е случило преди или за бъдещето, мисля за определеното състезание, тренировка или квалификация, а това важи и за екипа. Разбира се, трябва да планираш и бъдещето - особено с оглед на следващата година, която ще е различна в много отношения. Но въпреки всичко, докато успяваш да се концентрираш върху това, което се случва в момента, ще имаш по-добро бъдеще. Вярвам, че най-хубавото в живота предстои. Иначе би било доста тъжно на 26 години да гледаш напред и да кажеш, че най-хубавото вече ти се е случило и няма какво да очакваш - каза Фетел.

Той определи победата в Гран при на Германия като най-щастливия си момент от сезон 2013, обяснявайки, че от години се е опитвал да спечели домашното си състезание. Каза също така, че изпитва силно уважение към настоящия си съотборник Марк Уебър, чийто силни страни познава много добре от работата им през последните 5 години. Що се отнася до съекипника му за 2014 г. Даниел Рикиардо, Себастиан е сигурен, че австралиецът ще го затрудни максимално през следващия сезон.

- Следващата година е предизвикателство заради новите правила, двигател и т.н. и има много работа. Винаги има нови предизвикателства. Ако погледнете към последните 4 години, през първата година развихме колата около двойния дифузьор, след като тя не бе конструирана около него. През втората открихме предимствата и се възползвахме от поставянето на ауспусите на правилното място. През 2012 г. това бе забранено, но се справихме и с това, а следващата година е ново предизвикателство. Така че можете да сте сигурни, че сме доста заети и има причина, поради която толкова много хора работят тук – допълни германецът.

Той повтори, че е доволен в Ред Бул и за момента не мисли да кара в никой друг отбор.

- Има елемент, който хората наричат доминация. Аз не харесвам тази дума, защото прави нещата да изглеждат лесни, а ако погледнем назад към всяко едно състезание, беше много усилена работа. Постигнахме чудесни резултати, победи, но и взехме подиуми в състезания, където това бе малко вероятно. Сезонът е дълъг и трябва да си мотивиран постоянно на 100%. Честно казано, това е невъзможно, но според мен можеш да си много близо - каза още Фетел.

Кристиан Хорнер от своя страна отдаде успеха на отбора през годините на постоянната работа и развитие в Ред Бул и каза, че никога не са си представяли, че ще стигнат до 4 титли:

- Опозицията, срещу която се изправяме, не ни дава никаква възможност да се отпуснем, защото Ферари, Макларън и Мерцедес са чудесни отбори с много талантливи хора. В този спорт няма място за самодоволство. Според мен е много лесно хората да станат незаинтересовани и да мислят, че победата на Ред Бул е почти предрешена, но това не е така. Всяко състезание, на което отиваме, е предизвикателство. Удовлетворението от тази година е в това как отборът продължава да се развива, да напредва във всички сфери: стратегия, питстопове, подобренията, които екипът на Ейдриан доставя на колата за всяко състезание.

Ейдриан Нюи пък обясни, че мотивацията му идва от работата с колегите му в Ред Бул и желанието да допринесе за развитието на отбора. За него двата отличаващи се момента от сезон 2013 са победите на Спа и Монца, защото в предишните години колата на Ред Бул не бе толкова конкурентоспособна на тези писти. Той също така обясни, че през 2013 г. всички в отбора са били много заети, защото е трябвало да намерят баланс между развитието на RB9 и работата по автомобила за следващата година.

- Промените в правилата са доминирани от двигателите. В момента изобщо не е ясно дали един от трите производителя ще направи най-добрия продукт от гледна точка на представяне и издръжливост, това може да е известно притеснение в началото на сезона. За производителите на двигатели е изключително трудно, а за нас – производителите на шасита – монтажът е сложен. Доста е трудно да се прецени къде ще се намираме в началото на годината. Има и значителни промени в правилата за аеродинамиката, не толкова сериозни колкото тези от 2009 г., но са доста големи за стандартите "година за година" – добави Нюи.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1519 -: Ноември 08, 2013, 05:37:19 am »

Райконен ще остане с Лотус Е21 с по-къса база за финалните надпревари



Кими Райконен ще остане с Лотус Е21 с по-къса база за последните две надпревари от световния шампионат на Формула 1 за 2013 г.

Финландецът се върна към този вариант на автомобила в Абу Даби, тъй като смяташе, че той пасва повече на стила му на управление. Решението да остане с него бе взето след петъчните тренировки и Кими бе с пето време в квалификацията на пистата Яс Марина (преди наказанието за техническа неизправност).

Е21 с удължена база се появи за първи път в Италия, но там отборът заложи на конвенционалната версия. След това взе по-новата конфигурация и остана с нея в Корея и Индия, но Райконен не бе доволен от темпото си. Едва в Абу Даби постигна по-добър резултат в събота следобед (най-добър от Гран при на Германия насам). Състезанието му продължи броени метри заради удар с Гийдо ван дер Гарде (Катерам), но финландецът вероятно ще запази стандартния вариант на Е21.

- Може да изпреварвам събитията, но изглежда Кими предпочита по-късата база, докато Ромейн [Грожан] върви по-силно с дългата – заяви шефът на Лотус Ерик Булие.

Самият Кими обясни в Абу Даби, че смяната на различни конфигурации на автомобила не е лесно нещо и затова трябва да внимава с избора.

Световният шампион за 2007 г. изкара ужасен уикенд на Яс Марина заради скандала със заплатата му. Той и мениджърският му екип постигнаха споразумение с Лотус и бе обявено, че Райконен ще изкара сезона до края с екипа от Енстън.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1520 -: Ноември 08, 2013, 05:40:09 am »

Много неща останаха същите дори след промяната в гумите, заяви Хембри



Гумите за поредна година бяха постоянно сред основните теми в падока на Формула 1, като дори претърпяха сериозна промяна в средата на сезона. Много неща обаче са останали същите дори след това, заяви Пол Хембри, обсъждайки дали продуктите на Пирели са фактор от решаващо значение в тазгодишния шампионат.

- Ред Бул водеха и преди промяната – винаги са били бързи в квалификациите, но имаха грижи в състезанията. Мерцедес имаха скорост в квалификациите и страдаха в надпреварите, а Лотус бяха много конкурентоспособни в неделя. Така че има доста фактори, които изобщо не се промениха – това е всичко, което можем да кажем. Можеше почти да се гарантира, че Ред Бул щяха да спечелят след всички промени, направени от тях след лятната пауза и начина им на използване на гумите. Вършат прекрасна работа през втората половина на сезона. Хората забравят предишните години. Един поглед назад показва, че Ред Бул доминираха последните четири сезона и особено вторите им части – дори преди ние да дойдем в спорта. Степента им на подобрение е огромна. Начинът, по който работят и се развиват до самия финал... Понякога трябва да им се отдаде дължимото за фантастичната работа на отбора около Себастиан [Фетел] – обясни спортният директор на Пирели в интервю за formula1.com.

На въпрос има ли отбор, пострадал най-много от промяната в гумите по средата на сезона, Хембри отговаря:
- Може би Форс Индия. За тях втората половина на състезателната година е много по-трудна. Някои казват Ферари, но те бяха втори на Монца след промяната.

Хембри каза също така, че всички екипи във Формула 1 получават съвършено еднакви гуми – отборите работят по различен начин с тях. Пирели например също работят по различни варианти за стратегии и понякога между вариантите с два или три стопа има само 2 секунди разлика:
- Може да не звучи като кой знае какво, но носи огромна разлика, особено при допълнителни фактори като сейфти кар, трафик, дъжд или инцидент. Има много фактори за обмисляне. Отборите имат хора, занимаващи се единствено със стратегиите – доста на пистата, както и във фабриките – по време на състезателния уикенд. Работят непрекъснато по това. Покриват всяка една възможност.

Пирели вече имат спецификации за 2014 г., когато във Формула 1 влизат в сила нови технически правила и нови системи за задвижване. Хембри обяснява, че голяма част от работата ще бъде финализирана на тестовете в Бахрейн в началото на следващата година.

- След това ще изберем определен брой смеси – трябва да ги напаснем до четири за 20 или повече писти. А това е истинско изкуство! Вземете например последните два старта: в Индия имахме проблеми със софт, докато в Абу Даби поведението на този тип бе значително подобрено. Понякога се правят по-големи компромиси, но всички са в едно и също положение. Направихме проучване сред отборите, но, разбира се, на този етап те няма да ни дадат кой знае каква информация. Начертахме възможно най-лошия сценарий въз основа на данните, които имаме – максимална скорост, странични и вертикални натоварвания, аеронатоварвания и т.н. – и работим по това – допълни той.

Хембри е убеден, че догодина сезонът ще е изключително интересен покрай новите технологии, но на въпроса колко вероятно е всички да са доволни от гумите през 2014 г. отговорът му е красноречив:
- Това би било като да откриеш как да поставиш кубче в кръгла дупка!

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1521 -: Ноември 08, 2013, 06:23:12 pm »

Прост: Ред Бул са късметлии, че има промяна в правилата



Отборът на Ред Бул има късмет, че правилата за сезон 2014 се променят според четирикратния световен шампион във Формула 1 и настоящ посланик на Рено Ален Прост.

Въпреки че според мнозина въвеждането на 1,6-литровите турбодвигатели и промените по аеродинамиката на колите от F1 за 2014 г. биха дали възможност на други отбори да доминират в Гран при, а Ред Бул да загубят предимството си, мнението на Прост е, че тази промяна ще е допълнителна  мотивация за отбора от Милтън Кийнс.

- От една страна Себастиан (Фетел) и екипът са късметлии, че има промяна в регламента. Те спечелиха четири титли, което е изключително. Но с тези нови правила не можеш да загубиш мотивация, защото трябва да работиш повече. Ейдриан (Нюи) очевидно е много щастлив, защото има нова цел, а това е чудесно – коментира Прост, цитиран от Аустоспорт.

Французинът каза също, че освен допълнителна мотивация за Фетел, промените в правилата догодина биха му помогнали да покаже друга част от възможностите си с новия автомобил.

- Ако въпросът е дали трябва да смени отбора, за да докаже нещо на публиката, бих казал, че не. Не се местиш в друг екип само поради тази причина. Правиш го, защото мислиш, че си уморен, че си загубил мотивация, имаш проблеми с тима или мислиш, че е по-добре да караш друга кола. Следващият сезон не е годината, в която да си тръгнеш. Искаш да останеш на познато място, а за отбора ще е важно да задържи Фетел от гледна точка на начина, по който той работи с тях. Ако бях на негово място, да докажа, че мога да печеля с новите правила и нова кола, с нещо по-различно, би бил най-добрият отговор, ще видим какво ще стане в бъдеще - допълни Прост.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1522 -: Ноември 08, 2013, 06:24:23 pm »

Перес и Гутиерес очакват сериозна подкрепа в Остин



Серхио Перес и Естебан Гутиерес очакват сериозна подкрепа по време на уикенда за Гран при на САЩ. През следващата седмица Формула 1 пристига в Остин (Тексас) за втората надпревара на пистата там. За двамата мексиканци това състезание е най-близко до домашен старт, тъй като в родината им няма кръг от F1 от години, а според последните индикации няма и да има през 2014 г., каквито планове имаше.

Мексиканските фенове бяха особено колоритни и се забелязваха отдалеч още по време на миналогодишната надпревара на Съркюит ъф ди Америкас. На трасето дойдоха и много запалянковци директно от Мексико освен живеещите и работещите в района на Остин техни сънародници.

- Беше страхотно да видим толкова много мексикански фенове миналата година на пистата. Това определено бе един от най-специалните уикенди в кариерата ми – връща се назад Перес, който тогава бе пилот на Заубер. – Нямам търпение да отида там. Бях изключително впечатлен колко мои сънародници бяха отишли през 2012-та, като се има предвид, че стартът не е мексикански и се налага да похарчат много пари, за да присъстват.

Тази година феновете имат повод да удвоят подкрепата си – заради присъствието и на наследника на Перес в Заубер Естебан Гутиерес. 22-годишният състезател се вълнува преди старта в Остин, тъй като за първи път ще се появи пред сънародниците си като титуляр в Гран при.

- Във Формула 1 в момента има двама мексикански пилоти и затова отново можем да очакваме много мексиканци – сподели Гутиерес. – Аз съм от Монтерей, което е доста близо до Остин – на час и половина, два път, така че семейството и много от приятелите ми ще дойдат.

И двамата състезатели харесват пистата, както и повечето им колеги. Тя е дело на архитекта, създал всички съвременни трасета за F1 – Херман Тилке.

-  Конфигурацията е сложна (особено първият сектор), а това е наистина интересно. Много е бърза, прилича малко на Силвърстоун. Всъщност (при подготовката) са взели любимите части на пилотите от различни трасета и са ги комбинирали в едно – обясни Гутиерес. – По принцип пък не очакваш кой знае каква атмосфера, когато състезание се провежда за първи път на дадена писта. Нещата се развиват постепенно, хората започват да опознават спорта и след това вече се вълнуват. Затова бях изненадан от успеха на трасето в Остин. Цялото събитие определено ми допадна (Естебан присъства тогава като трети пилот на Заубер – б.р.) и се вълнувам да се върна като титуляр.

Личните очаквания на Гутиерес за надпреварата са да спечели точки пред мексиканските фенове и да им даде повод за празнуване. Перес пък смята, че представянето му с Макларън вероятно ще е като това в последните две надпревари и се надява на класиране поне като в Индия, където се нареди пети.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1523 -: Ноември 08, 2013, 06:30:27 pm »

Екълстоун платил на шефове на отбори, за да подпишат споразумението Конкорд



Бърни Екълстоун е платил на шефове на отбори, за да подписват споразумението Конкорд, бе разкрито по време на процеса срещу управляващия търговските права на Формула 1 в Лондон. 83-годишният англичанин отговаря по обвинение от страна на медийната компания Constantin Medien за манипулиране продажбата на акциите на спорта през 2006 г. на CVC Кепитъл Партнърс.

Еди Джордан, Ален Прост и Том Уокиншоу бяха посочени като шефове на екипи, получили по 10 милиона долара всеки, за да сложат подписите си под Конкорда от 1998 г.. Разкритието бе направено през втория ден показания от страна на Екълстоун, когато той бе подложен и на кръстосан разпит. Адвокатът на Constantin Medien Филип Маршал се постара да докаже, че Бърни и преди е плащал подкупи в подкрепа на твърдението, че преведените на бившия банкер Герхард Грибковски $44 млн. са точно рушвет. Според него Джордан (сега коментатор в ВВС), четирикратният световен шампион Прост и управлявалият тима на Ероуз Уокиншоу (който почина в края на 2010 г.) са приели банкови трансфери от Валпър Холдингс – дъщерна фирма на семейния тръст на Екълстоун Бамбино Холдингс.

Маршал заяви, че плащанията всъщност са много странни и попита защо не са били направени директно към отборите. Екълстоун каза, че знае за трансфери към отборите – не към отделни хора – и не знае нищо повече по случая, като няма ни най-малка идея какво са направили тези трима души с парите.

- Беше им платено да подпишат споразумението Конкорд и те точно това сториха. Вие намеквате, че тези хора са действали некоректно, Ален Прост и останалите – допълни той.

Маршал заяви също така, че Бърни споделя философията на швейцарския адвокат и свой съдружник Люк Аржан за подобен тип плащания. Смята се, че Аржан е заявил следното: деянието „не е криминално”, стига да не е извършено спрямо човек на държавна длъжност.

- Смятате ли плащането на подкуп на хора, които не са на държавна длъжност, за приемливо? – попита адвокатът на Constantin Medien, на което получи отговор:

- Ще трябва да помисля по това.

Бърни отхвърли като смехотворни твърденията, че е заплашвал Грибковски. Поводът за тях бе информация, че бившият банкер дори ходил в мюнхенската полиция, тъй като се чувствал сериозно застрашен от Екълстоун.

Делото, което започна в началото на тази седмица, продължава. Очаква се то да продължи до средата на декември.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1524 -: Ноември 09, 2013, 06:45:00 am »



Организаторите отговорни за смъртта на маршала в Канада

Липсата на безопасност довела до инцидента

Организаторите на Гран при на Канада са подведени под отговорност заради липса на ключови мерки за безопасност, които довели до смъртта на маршала Марк Робинсън след състезанието тази година.

Робинсън почина в болницата след като беше прегазен от мобилния кран на пистата "Жил Вилньов" на 09 юни, отстраняващ болида на Заубер. Комисията в Квебек за здраве и безопасност на работниците е провела дълго разследване около смъртта на 38-годишния маршал, заключението от което е, че са допуснати много грешки в безопасността. Кранът се е движел прекалено бързо - с 11 км/ч, и болидът е бил вдигнат прекалено високо от земята. Също така в момента на самото преместване не е трябвало да има хора близо до крана, а Робинсън и колегата му са били точно отпред и са придържали Заубера. В крайна сметка болидът не е бил стабилизиран правилно и хората, които са се занимавали с преместването му, не са били обучени правилно.

Организаторите на ГП на Канада са се съгласили да приложат препоръчаните от комисията мерки за сигурност. Преди още да излезе решението на комисията беше забранено използването на мобилни кранове за транспортиране на коли на пистата.

Промоутърът Франсоа Дюмонтие обясни: "Извършвали сме тази операция около 100 пъти през годините - вадили сме коли от пистата безопасно и не се е случвало нищо". Организаторите ще платят и глоба от около 44 000 евро.

Възможно е да се забрани и допускането на зрители на пистата веднага след състезанието. Причината маршалите да бързат толкова да махнат колите от трасето е, че в договора за домакинстване на състезание е залегнало, че трябва да се взимат всички необходими мерки за връщането на всички отпаднали коли в питовете и те да са далеч от публиката.

                                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1525 -: Ноември 09, 2013, 06:47:09 am »



Форс Индия подозират Ред Бул в незаконно тестване на части

По време на дните им за снимки

Форс Индия изпратиха човек, който да наблюдава снимачния ден на Ред Бул. Базираният в Силвърстоун отбор подозира, че световните шампиони са намерили вратичка в правилника и тестват части незаконно.

Отборите имат право да ползват колите си само за рекламни цели и снимки, но някои тимове, включително Форс Индия подозират, че Ред Бул правят и тестове на нови части по време на тези дни. Съмнения буди и фактът, че Ред Бул снимат и промотират винаги на една и съща писта - "Рокингхам". Затова Форс Индия са подали молба да имат наблюдател на снимките на Ред Бул, които са се състояли във вторник и сряда.

Този сезон Ред Бул отново бяха недостижими за конкуренцията, което кара останалите отбори да гледат подозрително на успеха им. Особено през втората половина на сезона, когато Себастиан Фетел има седем поредни победи, екипите са мнителни и някои дори предполагат, че Ред Бул са намерили начин да избегнат задължително затваряне на фабриката през лятото.

Хелмут Марко отхвърли подобно предположение: "Ако сме по-добри след лятната почивка, то е защото дори фабриката ни да е затворена, мозъците ни работят".

                                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1526 -: Ноември 09, 2013, 06:49:46 am »



Мерцедес: Второто място е въпрос на чест

"Ако спечелим, ще сме до Ред Бул в питлейна"

Шефът на Мерцедес Рос Браун заяви, че битката за второто място в шампионата при конструкторите е въпрос както на пари, така и на чест. За подгласници на Ред Бул се борят Мерцедес, Лотус и Ферари и преднината на отбора на Браун е само 11 точки.

Нико Розберг финишира трети в Гран при на Абу Даби и помогна на тима си да изпревари Ферари. Бонусът за второто място от 10 милиона британски лири не е за пренебрегване, но според Браун втората позиция в класирането е въпрос на чест.

"Разбира се, че бонусът ще помогне. Имаме цел в бюджета и тя е да спечелим световния шампионат, но ще ни е от помощ да си увеличим бюджета, финиширайки втори. Тук обаче става дума и за чест. Финиширахме четвърти, четвърти и пети в последните три години, така че второто място ще е голяма крачка напред в правилната посока. Ще сме и до Ред Бул в питлейна догодина, което е мястото, на което искаме да сме. Така че е заложена много гордост и това е всичко останало от шампионата в момента - освен някои статистики, които Себастиан може да постави", обясни Браун.

Мерцедес стигнаха до подиума на няколко пъти тази година и в Абу Даби показаха, че могат да бъдат сериозен конкурент, но Браун смята, че битката за второто място все още е доста оспорвана.

"Позицията ни е крехка. Както се казва - една лястовица пролет не прави. Усетих, че трябва да се състезаваме по-добре и по-ефективно. Това и направихме в последните няколко надпревари. Не беше перфектно, но се представихме по-силно в сравнение с предишните състезания. Не сме направили нищо сериозно по колата, само някои дребни промени тук-там, но успяхме да извадим пълния й потенциал".

                                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1527 -: Ноември 09, 2013, 06:57:47 am »

Следващият кръг от календара на Ф 1 е Гран при на САЩ на "Пистата на Америките" в Остин, Тексас



Писта: Америка

Начало (местно/българско време): 13:00/21:00 часа

Дължина на обиколка: 5,513 км

Обиколки: 56

Дистанция на състезанието: 308,405 км

                                                                                                                               по данни от formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1528 -: Ноември 09, 2013, 07:00:51 am »

Разписание на състезателния уикенд за Гран при на САЩ


Тренировка 1    15 Ноември    17:00

Тренировка 2    15 Ноември    21:00

Тренировка 3    16 Ноември    17:00

Квалификация    16 Ноември    20:00

Състезание    17 Ноември    21:00

                                                                                 по данни от formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1529 -: Ноември 09, 2013, 08:55:52 pm »



Мика Сало: Кими може да кара за Заубер в САЩ или въобще да не се появи

"Ако се състезава, ще даде всичко от себе си"

Големият въпрос във Формула 1 преди Гран при на САЩ, предпоследен кръг от сезон 2013, е дали Кими Райконен въобще ще се появи на пистата. Това потвърди Мика Сало, бивш пилот, сънародник и личен приятел на Ледения. Сало, който се е състезавал за Лотус, БАР, Ферари, Заубер и Тойота, стигна и по-далеч, като призна за информация, според която Райконен може да кара за бившия си отбор Заубер в оставащите два кръга от сезона.

След като преди две седмици стана ясно, че от Лотус не са му платили и един цент от началото на годината, атмосферата в тима стана отвратителна. Имаше предположения, че финландецът няма да се появи в предишната Гран при на Абу Даби, но те се оказаха неверни.

"Нека видим дали Кими изобщо ще се появи в Остин. И също така в кой болид. Имам информация, че можем да го видим в Гран при на САЩ в колата на Заубер, но още нищо не е официално. Това е най-интересното нещо от предстоящия уикенд в Тексас", призна Мика Сало. "Ако Райконен все пак се състезава, мога да ви уверя, че ще даде всичко от себе си. Ние, финландците, имаме такъв манталитет, когато се качим в колата и стъпим на пистата, даваме цялата газ", завърши финландецът.

                                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен