Ред Бул начело във втората тренировка преди Гран при на САЩПилотите на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър оглавиха класирането във втората тренировка преди Гран при на САЩ. Трети и четвърти се наредиха съперниците им от Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън.
Температурите се бяха повишили за вторите 90 минути подготовка за предстоящата надпревара на пистата до Остин – 25 градуса на въздуха и 31 на пистата.
Между двете тренировки стана ясно, че Дженсън Бътън е наказан с преместване с 3 места назад на стартовата решетка. Английският пилот на Макларън е изпреварил друг автомобил при червен флаг на пистата по време на първата сесия. Инцидентът се случи 14 минути след началото на изпитанията, прекъснати заради проблем с медицинския хеликоптер.
В началото на тренировката Хейки Ковалайнен отново бе пръв на трасето, последван и от останалите пилоти. Първите серии бяха с твърдите гуми за уикенда хард. Четвърт час след началото начело на класирането бе Фетел с 1:38.211 мин, следван от Нико Розберг – на 0,607 сек и Уебър – на 0,623. Немският пилот на Мерцедес обясни на екипа си, че предната част на неговия F1 W04 е нестабилна в цялата обиколка. Люис Хамилтън също имаше грижи с настройките, но даде трето време – на 0,517 сек зад Фетел, чийто съотборник се бе наредил втори (+0,449).
В Макларън също търсеха оптимални реглажи – Бътън се обади, че предните му спирачки блокират в бавните завои. Пол ди Реста от своя страна не можеше да загрее предните си гуми, а според Фелипе Маса трасето бе малко по-хлъзгаво от очакваното. От Мерцедес отбелязаха наличието на вятър, който може да има особено негативно влияние върху баланса на колите. Рос Браун отбеляза, че поведението на F1 W04 е различно при почти всяко излизане на болидите на трасето.
Почти половин час след началото на тренировката първите пилоти, сложили гуми медиум на болидите си, бяха Естебан Гутиерес (Заубер) и Шарл Пик (Катерам), последвани от Хюлкенберг и Ковалайнен.
Пилотите на Ферари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса изпробваха две предни крила, като основната разлика бе в горния елемент. Двамата бяха и с различни ъгли на крилата, като задачата бе да се събере достатъчно информация, за да се прецени коя аеродинамична конфигурация работи по-добре. През това време Хюлкенберг даде второ време с меките си гуми, секунди след което бе изпреварен от съекипника си Гутиерес. Мексиканецът бе само 18 хилядни от секундата от постижението на Фетел (докато четирикратният световен шампион направи дълга серия с хард). Подобрението във времето на Нико бе 0,6 сек спрямо това с твърдата смес, но той допусна и няколко грешки, а междувременно съименникът му Розберг оглави класирането с 1:37.785. Пилотът на Мерцедес почти веднага бе изместен от Уебър (1:37.420, -0,365), като австралиецът бе с почти цяла секунда по-бърз, отколкото с хард. Тримата вече бяха с медиум. И докато се очакваше първата поява на Фетел с по-меките гуми, Бътън се обади, че след промените по МР4-28 в бокса вече има проблем със сцеплението и в задната част на колата.
Фетел излезе с медиум в средата на 90-те минути, но при първия си бърз тур трябваше да намали, попадайки на Грожан. Вторият опит бе категоричен – 1:37.305 (с 0,115 сек по-добър от времето на Уебър), като това бе шеста обиколка с този комплект гуми.
Постепенно отборите се преориентираха към дълги серии за последните 30-40 минути работа за петъчния ден. При тях Фетел се придържаше почти стриктно към инструкцията на рейсинженера си Гийом Роклен да прави обиколки около 1:43 до 1:43.5 мин, като получи обичайното напоследък предупреждение да внимава за гумите си. Алонсо бе с темпо от 1:43.5 до 1:44 в дългата си серия с медиум. Скоростта на Хамилтън пък бе достатъчна за малко над 1:44 мин, при това след 20 тура с комплекта меки гуми на колата му. След още няколко обиколки времената на Люис вече стигнаха 1:49 мин, но той нямаше база за сравнение, тъй като бе с най-дълга серия с меката смес, докато съотборникът му караше с хард. Фетел от своя страна поддържаше 1:44 до 1:44.5 след 19 тура.
Всички пилоти бяха на трасето за последните десетина минути от сесията, макар да не можеха да сторят нещо, тъй като маршалите прибираха Маруся-та на Макс Чилтън. Британецът спря с повреда в спирачките и това доведе до жълти знамена. Фетел остана пръв, следван от Уебър, Розберг и Хамилтън. Ковалайнен записа много добрата пета позиция в първия си ден зад волана на Лотус Е21. Топ 10 допълниха Естебан Гутиерес, Хюлкенберг, Грожан, Бътън и Алонсо.
clubs1.bg