www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509356 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1545 -: Ноември 13, 2013, 07:59:33 am »

Роберт Кубица: Връщането ми във F1 е почти невъзможно



Пилотът Роберт Кубица определи евентуалното си завръщане във Формула 1 като "почти невъзможно" и на този етап за него то остава само мечта. Полякът, който имаше обещаващо бъдеще в световния шампионат, все още не би могъл да бъде пълноценен в болид заради ограниченията в движението на дясната му ръка от жестоката катастрофа в рали през 2011 г..

Въпреки това наскоро той спечели титлата във WRC2, втората категория на Световния рали шампионат, и за следващата година води преговори за пълна програма на най-високо ниво.

"Бих могъл да карам болид от Формула 1 на една или две писти като тест, но няма никакъв смисъл от еднодневни изпитания, ако не мога да се състезавам", заяви 28-годишният Кубица пред "Би Би Си Спорт".

През октомври изпълнителният директор на "Ферари" Стефано Доменикали заяви, че екипът е обсъждал възможността да върне Кубица във Формула 1, но според него това вече е невъзможно. "Очевидно е, че имам някои ограничения в движението. Но има само един човек, който може да прецени с какво бих могъл да се справя зад волана, и това съм аз", отвърна Кубица.

Независимо от всичко победителят в Гран при на Канада през 2008 г. не се е отказал от желанието си отново да намери място във Формула 1. "Това е мечта, цел, но засега е много трудно, да не кажа почти невъзможно. Не бих приел подобна възможност, ако не се чувствам 100% готов. Ако някой ден нещата се подобрят, тогава ще помисля. Засега съм концентриран над ралитата", каза полякът, който едва оцеля през 2011 г.

Той ще стартира със заводския екип на "Ситроен" в рали "Великобритания" (14 - 17 ноември), но още няма конкретна яснота за това къде и какво ще кара през следващата година.

"Ако остана в ралитата, искам да е за цял сезон, което ще е голямо предизвикателство. Другата опция е да се върна към пистовите състезания. Със сигурност няма да е със сингълсийтър, но още нямам яснота с какво точно", каза Кубица.

                                                                                                                               dnevnik.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1546 -: Ноември 13, 2013, 12:58:27 pm »

Кандидатите за кокпита на Райконен се увеличават



Кандидатите за кокпита на Кими Райконен, който няма да участва във финалните две надпревари от сезон 2013 г. във Формула 1, се увеличават непрекъснато. Според последните слухове бившият пилот от Гран при Виталий Петров е предложил услугите си на Лотус, но в Енстън не проявили интерес към него.

След като Нико Хюлкенберг пък реши да остане за последните стартове от настоящия сезон със Заубер, в списъка има четири имена: Давиде Валсеки, Пастор Малдонадо, Хейки Ковалайнен и най-новото попълнение – Себастиен Буеми. Отказът на немския пилот да се присъедини към тима дори се тълкува като цялостна смяна на настроението му и се смята, че вероятността да остане в швейцарския екип е по-голяма, отколкото да се присъедини към Лотус.

Очаква се днес или най-късно утре отборът да обяви кой ще кара в САЩ и Бразилия.

Междувременно собственикът на екипа Жерар Лопес изрази трудно сдържано раздразнение от случилото се с Райконен и последвалите негативни отзиви. Наличието на валидна причина за това финландецът да приключи предсрочно сезона си не попречи на приказките, че това става точно, когато разправията за заплатата му стана публично достояние. Световният шампион за 2007 г. обяви в Абу Даби, че не е получил и едно евро през 2013 г. и на фона на това обвиненията, че не е екипен играч заради разправията по време на Гран при на Индия, го бяха засегнали сериозно.

- Въпросът опира основно до здравето на Райконен и му желая бързо възстановяване. Операцията обаче идва в много неудобен момент за Лотус. А аз познавам спорта, в който участваме. Непрекъснато чета негативните заглавия и като че ли никой не се интересува от факта, че решихме да спасим компания с около 500 служители. Да, наясно сме, че Формула 1 не е благотворителна организация, но има огромна разлика в това какви средства получават отделните отбори от приходите на спорта. Топекипите не са управлявани по такъв начин, че да получават по-високи инвестиции – те просто взимат повече пари. И не защото са по-добри, а защото явно са по-важни. Ние започваме стометровия спринт от стартовата точка за 200 метра и въпреки това стигаме до подиума – заяви Лопес пред Ди Велт.

Пазарът на пилоти е особено напрегнат този сезон. Хюлкенберг е смятан за ключов по отношение разплитането на ситуацията, като се твърди, че той трябва да реши дали иска да кара за Лотус или Заубер. Малдонадо разполага с най-много спонсорски пари от всички и едва ли ще има затруднения да си намери отбор. Свободен ще се окаже и Серхио Перес, след като Макларън явно предпочитат Кевин Магнусен. Мексиканецът също има солидна подкрепа. Място най-вероятно ще си търси и сънародникът му Естебан Гутиерес. Засега Заубер все още нямат договор със Сергей Сироткин, но е известно, че руските им инвеститори настояват сънародникът им да получи титулярно място в Хинвил. Форс Индия също не са потвърдили кои ще са състезателите им за догодина.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1547 -: Ноември 13, 2013, 12:59:45 pm »

Перес: На Макларън им липсваше известна самооценка, за да осъзнаят реалността



Серхио Перес явно ще загуби мястото си в Макларън в края на настоящия сезон. След Гран при на Абу Даби стана ясно, че в Уокинг предпочитат да вземат 21-годишния Кевин Магнусен вместо мексиканеца. Разочарование обаче има не само в отбора от пилота, а и у мексиканеца от екипа.

Това обаче се случва след един от най-трудните сезони в историята на отбора, през който болидът МР4-28 изобщо не бе на ниво. В немалко анализи се споменава, че Перес на практика не получи достатъчно добър автомобил, за да може представянето му да бъде окачествено като твърде лошо. Самият пилот очевидно изпитва подобни чувства – той описа 2013-та като „най-разочароващия сезон в кариерата ми” по време на спонсорско събитие близо до Мексико Сити в седмицата преди Гран при на САЩ.

- Трудно е да покажеш потенциал с толкова лоша кола. Много съм разочарован. Това се случва, когато целите ти са по-високи, отколкото резултатите. И важи и за двете страни (пилот и отбор – б.р.). Макларън са страхотен отбор, в това няма съмнение. Имат изключително способни хора, но според мен им липсваше организация и известна (правилна) самооценка, за да се изправят лице в лице с реалността. Отне им голяма част от сезона да осъзнаят какво се случва – че в добрите уикенди само се взимат някакви точки, но не се печелят състезания – допълни Перес, цитиран от агенция ЕФЕ и бразилския уебсайт Тоталрейс.

Според пилота Мартин Уитмарш е страхотен шеф на Макларън, но не може да се разчита само на един добър лидер:

- Не мога да кажа нищо лошо за него. Но един отбор зависи от много неща, които в Макларън не бяха достатъчно добри. Трябва да видя каква е най-добрата опция за мен и бъдещето ми. Преди всичко обаче представлявам страната си и това ми дава сили да продължа напред.

Предстоящата Гран при на САЩ на пистата до Остин в Тексас е на практика домашно състезание за Перес и сънародника му Естебан Гутиерес (Заубер), тъй като е най-близо до родината им. При това положение Макларън едва ли ще обявят каквото и да е този уикенд, макар на практика в момента да липсва единствено тяхното потвърждение за привличането на Магнусен. Уитмарш призна, че в Уокинг обмислят няколко кандидатури, но не каза нищо повече по въпроса с пилотите. В Абу Даби той заяви, че екипът скоро ще обяви състезателите си за догодина.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1548 -: Ноември 14, 2013, 06:51:47 am »

Ковалайнен ще кара за Лотус в последните два старта от сезона в F1



Хейки Ковалайнен ще кара за екипа на Лотус в последните два старта от сезона във Формула 1 на мястото на Кими Райконен. Информацията бе оповестена от финландския телевизионен канал MTV3, както и от други медии. Очаква се до края на деня и официалното потвърждение от тима.

Мястото в Лотус се освободи, след като Райконен приключи предсрочно сезона заради операция на гърба, с който има грижи от доста време, но проблемите се обостриха напоследък. За кокпита на световния шампион за 2007 г. се появиха половин дузина кандидати.

Тимът от Енстън води преговори с Нико Хюлкенберг, като той дори бе във фабриката, за да му вземат мярка за седалка. Неизплащането заплатата на пилота е смятано за основанието, което щеше да му даде възможност да се справи с легалните трудности около контракта със Заубер. Миналата седмица обаче швейцарският тим покри всички забавени плащания, в това число и дължимото на Хюлкенберг.

При това положение най-логичният вариант за Лотус бе да повишат за две състезания резервния си пилот Давиде Валсеки. На него обаче му липсва достатъчно опит, а отборът все още води битка за челните позиции в шампионата при конструкторите.

- Борим се за трето място в първенството при отборите и ни е нужен опитен състезател, свикнал да гони позиции в точките. Не казвам, че Давиде не заслужава шанс, защото той върши страхотна работа и ние сме много доволни от него, но определено няма достатъчно опит – обяснява шефът на Лотус Ерик Булие, цитиран от италианския сайт blogf1.it.

Ковалайнен остана без титулярно място в края на миналия сезон, когато Катерам предпочетоха да вземат Шарл Пик и Гийдо ван дер Гарде. Той обаче бе извикан от отбора след сериозни затруднения с автомобила. Хейки кара в шест свободни сесии досега, като междувременно поддържаше формата си с тренировки.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1549 -: Ноември 14, 2013, 06:53:38 am »

Конкурентите на Фетел са насърчили освиркванията към него, мисли Хорнер



Конкурентите на Себастиан Фетел са насърчили освиркванията към германеца след Гран при на Малайзия според шефа на отбора на Ред Бул Кристиан Хорнер.

Фетел спечели състезанието на пистата Сепанг през март, но то бе запомнено от неподчинението му на отборните заповеди, изпреварвайки съекипника си Марк Уебър 13 обиколки преди финала. Самият Марк коментира в интервю, публикувано в Дейли Мейл миналата седмица, че според него изказването на Фетел преди Гран при на Китай, че не съжалява за постъпката си, е предизвикало недоволството сред феновете на спорта.

- За него е трудно да се справи. Той го усеща и не го разбира. (Негативното) възприятие е породено от това, което се случи в Малайзия и че той открадна победа от Марк Уебър. След това той бе представен като „лошото момче”. За някои от неговите конкуренти бе удобно да се отнасят с него по този начин и окуражиха това. Например Фернандо Алонсо, който хвърли шапката си на публиката докато Себастиан говореше на подиума, за да създаде реакция – коментира Хорнер в интервю за BBC Radio 5 live.

След Гран при на Малайзия Фетел спечели общо 10 победи, записа едно 2-ро и едно 3-то място, а след победата си в Гран при на Индия спечели и четвъртата си титла във Формула 1. Екипът на Ред Бул също записа 4-ти пореден успех в шампионата при конструкторите. Според Хорнер 26-годишният германец се е справил с критиките заради своя специфичен характер.

- Най-впечатляващото в него е силният му характер. Той не чете в интернет или вестниците за моторни спортове. Често изглежда неинформиран, но усеща какво се случва. Начинът, по който се държи и по който се е развил като човек, е впечатляващ за 26-годишен. Той е постоянно под напрежение. Разбира се колкото повече успехи имаш, толкова по-голямо е падението, а хората търсят точно това. Себастиан се справи с това по изключително добър начин – каза още англичанинът.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1550 -: Ноември 14, 2013, 06:56:50 am »

Перес потвърди, че напуска Макларън в края на сезона





Серхио Перес потвърди, че напуска Макларън в края на сезона. Мексиканският пилот го стори чрез специално писмо, в което благодари на отбора за дадената му възможност.

Перес дойде в отбора от Уокинг едва в началото на 2013 г. на мястото на преминалия в Мерцедес Люис Хамилтън. Колата на тима МР4-28 обаче се оказа лоша и той има едва 35 точки след 17 старта. В Макларън предпочетоха да заложат на 21-годишния Кевин Магнусен за 2014 г., когато техническите правила във Формула 1 ще претърпят много сериозна промяна. За британския тим това ще е и транзитен сезон, тъй като ще е последен с двигателите на Мерцедес преди връщането на Хонда в спорта.

Пълният текст на писмото на Перес гласи:
- Преди всичко искам да благодаря на Макларън за възможността да съм с тях през този сезон. За мен бе чест да съм в един от най-конкурентните отбори в спорта и не съжалявам ни най-малко, че се присъединих към екипа. Винаги съм давал най-доброто от себе си за тима и въпреки това не постигнах онова, което целях в този исторически отбор.
      Решен съм да постигна много добри резултати в последните две състезания, особено в Остин. Нямам търпение да видя всичките си фенове заедно, да усетя енергията им и да им покажа най-доброто от себе си. Бих искал да кажа на всеки един от феновете си по света и в родината ми, че ще съм им вечно благодарен. Те никога не ме предадоха, особено в трудните моменти като този. Наистина оценявам подкрепата им, те никога не ме забравиха.
     Срещнах много нови хора в Макларън през този сезон и създадох много добри приятели. От топ мениджмънта до маркетинга през счетоводството и инженерните отдели до механиците, готвачите, кетъринга – на практика всички в екипа – вечно ще съм им благодарен. За мен това бе огромен опит.
     Бих искал да пожелая всичко най-добро на отбора. Винаги ще съм фен на Макларън. Междувременно ще се насоча към бъдещето си, за да си осигуря максимално добра възможност да се боря за победи.
     Благодаря на Макларън и партньорите на екипа за този сезон, можете да сте сигурни, че никога няма да се откажа.

В отговор на посланието шефът на тима Мартин Уитмарш заяви, че има подписан договор само с Дженсън Бътън, но не и с друг пилот. Само преди два дни той твърдеше, че няма пилотски контракти.
- Бихме искали да благодарим на Чеко за милото и внимателно писмо, както и за това, че бе чудесен член на екипа ни през 2013 г. Има още две надпревари този сезон и общият ни фокус е да вземем колкото се може повече точки в тях. Серхио си създаде много приятели през времето си в Макларън и всички ние възнамеряваме да сторим всичко по силите си, за да завършим годината на ниво. Желаем му всичко хубаво в бъдеще и сме сигурни, че му предстоят много успехи. Що се отнася до пилотите ни за догодина, сделка за 2014 г. не е подписана с друг състезател освен Дженсън. Затова няма какво да обявим в момента. Когато ситуацията има развитие, ще последва и съобщение – допълни Уитмарш.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1551 -: Ноември 14, 2013, 04:03:00 pm »

Шумахер е отказал да кара за Лотус в Остин и Сао Пауло



Седемкратният световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер е отхвърлил предложението на Лотус да кара за отбора в оставащите две състезания за сезон 2013 в САЩ и Бразилия, потвърди личният говорител на германеца Сабине Кем.

След като се оттегли от спорта в края на 2006 г., Шумахер се завърна с отбора на Мерцедес през 2010-та, където прекара три сезона, след което окончателно прекрати кариерата си във Формула 1.

- Представянето на Михаел срещу Нико (Розберг в Мерцедес) и представянето на Нико срещу Люис (Хамилтън тази година) показа на много хора колко добър продължаваше да е Михаел. Освен това той все още е в отлична форма, но новият му живот го кара да се чувства толкова добре - коментира Сабине в имейл до Ройтерс.   

Екипът от Енстън търси заместник на Кими Райконен, за когото сезон 2013 приключи преждевременно заради операция на гърба. Две състезания преди края на сезона Лотус се намират на четвърто място в класирането при конструкторите (изостават с 26 точки от Ферари и с 37 от Мерцедес). Екипът все още има теоретична възможност да спечели второ или трето място. Заради това от Лотус търсят по-опитен състезател, който да кара за тях. Първоначалните предположения, че резервният им пилот Давиде Валсеки ще заеме мястото на Райконен, отпаднаха. Екипът се свърза и с Нико Хюлкенберг, но той отхвърли предложението им заради договора си със Заубер. Според последната информация от медиите Хейки Ковалайнен, който кара в шест свободни тренировки за Катерам през 2013 г., ще замени своя сънародник за последните две надпревари за годината. Все още се очаква официално потвърждение от отбора.   

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1552 -: Ноември 14, 2013, 04:05:54 pm »

Перес: В трудно положение съм, защото решението на Макларън бе взето късно



Серхио Перес се намира в трудно положение, защото решението на Макларън да не подпише договор с него за 2014 г. е дошло много късно през сезона, каза самият пилот.

Вчера мексиканецът потвърди напускането си на тима от Уокинг с писмо, в което също така благодари на отбора за предоставената възможност през годината. Това още повече засили слуховете, появили се след Гран при на Абу Даби, че шампионът от Формула Рено 3,5 за 2013-та Кевин Магнусен ще кара за Макларън през следващата година. В отговор на писмото на Перес шефът на отбора Мартин Уитмарш заяви, че Дженсън Бътън има подписан договор с Макларън за следващия сезон и че ще обявят другия си пилот за 2014-та, когато има развитие в ситуацията.

- В момента се намирам в трудно положение, защото решението бе взето много късно – коментира Перес по време на фен форум на FOTA (асоциацията на отборите от F1) в Остин. – Но съм уверен, че ще намеря най-добрия (вариант) за кариерата ми. Няма да съм във Формула 1 само заради факта, че се състезавам в F1. Ако не намеря правилната опция за кариерата ми, може би ще потърся нещо друго. Целта е да намеря добър отбор, който може да ми даде възможността да печеля състезания.

Мексиканецът обясни, че не знае причината за отстраняването му от отбора и че всичко се е случило много бързо през последните няколко дни. Той подписа с Макларън в края на миналата годината, след като стана ясно, че Люис Хамилтън ще кара за тима на Мерцедес през 2013-та. Перес обаче дойде в момент, в който представянето на колата на Макларън бе прекалено слабо, за разлика от края на сезон 2012 (Хамилтън и Бътън спечелиха последните две състезание за миналата година). Въпреки това той каза, че е доволен от престоя си в Макларън и не съжалява за нищо.

- Разбира се, не бе това, което очаквах, но такъв е животът – понякога нещата не се развиват по начина, по който желаеш. Ако погледна назад, направих възможно най-доброто. Опитах да дам най-доброто от себе си, за да се възползвам максимално от възможността, която имах. Вероятно дойдох във възможно най-лошата година в историята на Макларън, но това е положението. Мога да дам много на спорта. Аз съм само на 23, така че животът е пред мен. Просто трябва да поема по друг път към целта ми – да стана световен шампион. Мога да казвам, че тимът е постъпил нечестно към мен, но те взеха своето решение. Аз го уважавам и ще запазя добрите спомени с отбора, който е едно голямо семейство. Не съжалявам за нищо – добави Перес.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1553 -: Ноември 14, 2013, 04:08:01 pm »

Малдонадо е посетил фабриката на Заубер



Пилотът на Уилямс Пастор Малдонадо е посетил фабриката на Заубер в Хинвил, заедно с мениджъра си Никола Тод, според информация на кореспондента на швейцарския вестник Блик Роже Беноа.

Тази седмица Уилямс обявиха, че Фелипе Маса и Валтери Ботас ще са състезателите им за 2014 г. Така възможностите на Малдонадо (който има солиден спонсор - венецуелската петролна компания PDVSA) за следващия сезон са Лотус, Заубер и Форс Индия. Името на венецуелеца бе свързано с освободения от Кими Райконен кокпит в Лотус за следващия сезон, но самият той сподели в Остин, че преговаря не само с отбора от Енстън:

- Водим преговори с Лотус, но имам още няколко възможности. Може би имам представа (за това какво искам да правя). Работим върху това. Надявам се скоро да имам окончателно решение, както и ясен път за следващата година.

Малдонадо обасни, че е решил да напусне отбора на Уилямс по време на уикенда за Гран при на Сингапур, защото не се чувства доволен в екипа. Той дебютира във Формула 1 през 2011 г. с тима от Гроув и от тогава кара за отбора. Малдонадо постигна първата си победа в F1 с Уилямс през 2012 г. на пистата Каталуня в Испания, след като спечели и полпозишъна. Това обаче бе единственото му качване на подиума до момента. Той записа единствената точка за Уилямс през сезон 2013 до сега – в състезанието за Гран при на Унгария.

- Аз съм много щастлив. В продължение на няколко месеца говорих с отбора и исках да напусна тима. Това е всичко. Много съм щастлив заради това. В Сингапур реших да напусна екипа и това бе изцяло мое решение. Мисля, че дадох повече на отбора, отколкото те на мен. Миналата година имахме много добър резултат, победа, дори през този сезон имахме няколко добри състезания. Но това не е всичко. Аз очаквам повече от Формула 1 – коментира Малдонадо.

На въпрос защо връзката му с отбора се е влошила след победата им през миналата година Малдонадо отговори:

- Може би научавам повече неща през тази година отколкото през миналата. Беше труден сезон (2013), много тежък за целия отбор и моето решение дойде от това, че лично аз не се чувствах достатъчно добре в тима. Исках да опитам нещо различно. Може би това е много важен момент за мен и моята кариера. Трудно решение е, но е чудесно.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1554 -: Ноември 14, 2013, 04:09:27 pm »

Макларън потвърдиха Магнусен



Екипът на Макларън потвърди, че Кевин Магнусен ще кара за отбора през 2014 г. във Формула 1. Това ще е дебютен сезон за датчанина, който ще е съотборник на Дженсън Бътън. Англичанинът ще е за пета година с тима от Уокинг.

В съобщението на отбора се отбелязва, че при толкова сериозни промени, каквито ще претърпи спортът през 2014 г. – преминаване към 1,6-литрови V6 турбомотори, допълнителни системи и т.н. – опитът на Бътън ще е от особено голямо значение за отбора. 21-годишният Магнусен пък ще добави таланта и ентусиазма си, след като този сезон спечели титлата във Формула Рено 3.5.

- Невероятно много се радвам, че ще дебютирам във Формула 1 с Макларън. Ще го кажа възможно най-просто: това е най-добрият отбор. За мен е мечта да карам за Макларън, откакто бях съвсем малък. Няма да преувелича, ако кажа, че съм посветил почти всеки ден от живота си на това да постигна тази цел – да стана пилот на Макларън във Формула 1 – коментира Магнусен. – Уважавам невероятно много всички в екипа и искам да им кажа огромно благодаря, но най-много на Мартин [Уитмарш] и колегите му за това, че ми дават шанс. Няма да ви разочаровам! В лицето на Дженсън пък ще имам идеалния съотборник. Той е невероятно бърз, изключително опитен и много способен от техническа гледна точка. Освен това е световен шампион, какъвто се надявам да стана и аз някой ден и съм решен да науча колкото се може повече от него.

Уитмарш отбеляза, че отборът се радва на присъединяването на Кевин към екипа и че потвърждаването му заедно с оставането на Бътън е поредната крачка към подсилването на организацията преди сезон 2014 г.

- Догодина ще се случат най-големите технически промени в F1 от много време насам. Всеки отбор и производител ще се постарае да се адаптира максимално добре към тях. Скоростта на Дженсън, неговите умения и интелигентност отдавна са жизненоважно предимство за Макларън, но талантът му като развоен пилот и безгрешната му обратна информация ще са също толкова важни по време на преминаването към новата, по-сложна формула на следващия сезон. Кевин очевидно е много талантлив и изключително решителен. Имаме големи очаквания за него. Освен това винаги, когато е тествал болида ни за Формула 1, е бил бърз, много методичен, а подаваните към инженерите данни са на високо ниво. Накрая, но не на последно място, искам да благодаря на Чеко [Перес], който се справи добре в един труден сезон. Той е чудесен човек и прекрасен пилот – бърз и борбен, като съм сигурен, че ще гради върху тази стабилна база през 2014-та – допълни Уитмарш.


                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1555 -: Ноември 15, 2013, 04:52:44 am »

Уорд оттегли кандидатурата си за президент на ФИА



Дейвид Уорд официално оттегли кандидатурата си за поста президент на ФИА два дни преди да изтече срока за подаване на документи на желаещите да участват в изборите. При това положение Жан Тод няма да има никаква конкуренция, тъй като не се очаква до утре да се появи нов кандидат.

В свое писмо, изпратено днес до ФИА, Уорд отбелязва, че не е успял да привлече необходимия брой регионални вицепрезиденти за легитимност на кандидатурата си.

- Ето защо бих искал да поздравя Жан Тод, който ще си осигури втори мандат без конкуренция, но не и без опозиция – продължава Уорд. – В продължение на много години ФИА се бори с управленческите реформи. Организацията твърде често прави крачка напред и две назад. Моята кандидатура не бе мотивирана от изгарящо желание да служа като президент на ФИА. Очевидното ми предпочитание е президент на клуб да бъде избран на поста, както и да бъде подкрепян от нов изпълнителен директор. Ето защо се описвах като неохотен кандидат. Опитах се да окуража дебати относно пропуските и недостатъците в системата на управление на ФИА. Доволен съм, че успях в това си начинание.

Уорд предприе доста действия през последните около два месеца срещу Тод, поставяйки под въпроса откритостта на управление на организацията, финансовите й отчети и тяхната непрозрачност и т.н.

Според запознати обаче истинската причина за оттеглянето на британеца е решението на Мохамед бин Сулайем да застане до Тод за предстоящите избори. Бившият рали пилот е водещата фигура в автомобилния свят в Близкия изток и има голямо влияние във ФИА, където е вицепрезидент и член на световния съвет за моторспорт. Твърди се, че ако някой изобщо е имал шанс да постигне нещо срещу Тод, то това е Бин Сулайем. Неговото решение да подкрепи настоящия президент обаче е сложило край на всякаква опозиция.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1556 -: Ноември 15, 2013, 04:58:03 am »

Ковалайнен в Лотус за Гран при на САЩ и Бразилия



Хейки Ковалайнен ще кара за екипа на Лотус в надпреварите за Гран при на САЩ и Бразилия, съобщиха официално от отбора. 32-годишният финландец ще замести сънародника си Кими Райконен, който приключи предсрочно сезона, за да претърпи операция на гърба.

Ковалайнен има 109 Гран при старта зад гърба си, като досега в кариерата си е карал за Рено, Макларън и Катерам. Той загуби титулярното си място в Катерам в края на миналия сезон, но бе извикан от отбора тази година да помага в работата по автомобила и кара в шест петъчни тренировки. В кариерата си има спечелени 105 точки, 1 полпозишън (във Великобритания през 2008 г.) и 1 победа (също през 2008-ма, в Унгария). Пилотът бе във фабриката в Енстън вчера, където му бе взета мярка за седалка преди да се присъедини към екипа в Остин, където този уикенд ще се проведе Гран при на САЩ.

- Възможността да се присъединя към Лотус за последните две състезания от 2013 г. е просто фантастична – заяви Ковалайнен. – Тази година видяхме, че Е21 е автомобил, който може да печели победи и подиуми, така че ще се постарая да постигна максимално добър резултат. Ще е истинско предизвикателство да се състезавам на толкова късен етап от сезона, след като не съм участвал в надпревари цяла година, но познавам отбора и не се притеснявам колко бързо ще наваксам. Това наистина е страхотен шанс и искам да благодаря на Тони Фернандес и Катерам за това, че ми позволиха да се възползвам от него.

Шефът на Лотус Ерик Булие обясни, че след оттеглянето на Райконен отборът е трябвало да действа бързо и да му намери заместник за стартовете в Остин и на пистата Интерлагос.

- От една страна, имахме резервния ни пилот Давиде Валсеки, който е талантлив млад състезател и демонстрира сериозен потенциал. В лицето на Хейки обаче имахме възможността да привлечем опитен състезател. Вярваме в способностите на Давиде, но водим сериозна битка в шампионата при конструкторите и решихме, че опитът на Хейки е ценен, за да завършим годината в максимално силна позиция. Трябва да благодарим на Тони Фернандес и Катерам за професионалното им отношение и за това, че позволиха на Ковалайнен да се присъедини към нас за финалните стартове от сезона – каза още французинът.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1557 -: Ноември 15, 2013, 05:04:34 am »

Хюлкенберг: Предложението от Лотус бе твърде рисково



Нико Хюлкенберг обясни, че отказал да замести Кими Райконен за последните два старта от настоящия сезон във Формула 1 е, че предложението на Лотус било твърде рисково. Немският пилот на Заубер е смятан за фаворит за мястото на финландеца, но едва за 2014 г. В крайна сметка тимът от Енстън привлече Хейки Ковалайнен.

Пилотът на Заубер обясни, че офертата е била наистина привлекателна, но трябва да се внимава за общата ситуация.

- Естествено, че беше атрактивно предложение. На пръв поглед изглеждаше привлекателно. Но бе за последните две състезания и носеше риск. Трябва да виждаш по-голямата картина, извън тези надпревари и какво може да се случи след това. Затова взехме такова решение. Да седнеш в нова кола, която не познаваш.. Не мисля, че хората щяха да очакват от мен да победя Ромейн [Грожан], ако се бях съгласил (да отида в Лотус). Той дава много добри резултати. Това бе гледната ни точка – каза Нико.

Той обясни също така, че е бил във фабриката в Енстън, за да разговаря с шефа на отбора Ерик Булие и за възможна сделка за 2014 г. Инвеститорите от Куантум обявиха пред екипа, че искат точно Хюлкенберг да бъде привлечен за следващия сезон.

- Отидох, за да се видя с Ерик както за тези две състезания, така и за нещата след това, тъй като следващата година е важна. Не знам откъде се появи другата информация (за това, че Ферари са се намесили – б.р.) – допълни той.

Часове, след като стана известно, че Хюлкенберг е отказал предложението на Лотус, се появи слух, че Скудерията има пръст в това. Заубер са с двигатели на компанията от Маранело, откъдето обаче не разчитали само на факта, че са доставчик на агрегати на швейцарския екип – затова превели и заплатата на пилота. Нико не бе получил дължимите средства от страна на тима си (като Райконен). Според няколко издания парите му били преведени от Заубер, но първоначалният трансфер дошъл директно от Маранело.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1558 -: Ноември 16, 2013, 05:34:06 am »

Алонсо с най-добро време в хаотичната първа сесия в Остин



Фернандо Алонсо (Ферари) даде най-добро време в доста хаотичната първа тренировка на Съркюит ъф ди Америкас до Остин. Втори остана Дженсън Бътън (Макларън), а трети е Валтери Ботас (Уилямс).

Тренировката не можа да започне навреме. Първоначално стартът й бе отложен с 10 минути заради мъгла (при такива условия медицинският хеликоптер не може да излети). Това се случи още няколко пъти и общото отлагане достигна 40 минути. Самата сесия бе скъсена до един час. Хейки Ковалайнен пръв излезе на трасето след светването на зеления семафор, тъй като за него свободните тренировки са особено важни. Финландският пилот ще кара в Остин и в Сао Пауло за екипа на Лотус на мястото на сънародника си Кими Райконен и трябваше да свиква с Е21. Александър Роси получи шанс от Катерам да излезе пред родна публика, а Рудолфо Гонзалес бе в кокпита на Жул Бианки. Руснакът Данил Квят пък на практика стартира кариерата си във Формула 1, участвайки за първи път в официална тренировка през състезателен уикенд като част от екипа на Торо Росо.

Времето бе доста хладно – 16 градуса на въздуха и 20 на пистата. Пирели доставиха най-твърдите смеси в гамата си за този уикенд – хард и медиум. От компанията коментираха, че това е най-подходящата комбинация за характеристиките на трасето, както и че тази година знаят какво им предстои за разлика от миналия сезон.

Първото време на трасето записа Дженсън Бътън (Макларън) – 1:41.943 мин, докато съотборникът му Серхио Перес получи съобщение да загрее спирачките си. Повечето пилоти направиха опознавателни обиколки, а англичанинът свали до 1:39.493. Екипите не бързаха въпреки съкратеното време за подготовка. Точно когато Квят излезе на трасето обаче, се появи червено знаме. Минути по-късно рейсконтролът съобщи, че прекъсването е заради допълнителни проблеми с медицинския хеликоптер. По информация на ВВС го нямаше на трасето, ФИА не знаеха къде е, макар да били наясно, че е излетял. Нямаха идея и защо не е пристигнал на пистата. Според други източници пък медицинският хеликоптер присъствал на трасето в началото на тренировката, но се повредил и сесията била спряна, когато пилотът уведомил рейсконтрола. След това отнело по-дълго от очакваното да пристигне друга машина. Само петима пилоти имаха времена до този момент – Бътън, Перес, Нико Хюлкенберг, Роси и Шарл Пик.

- Имаме програма, която явно няма да успеем да изпълним. Очакваме, че пистата е със значително по-добро сцепление от миналата година, когато бе напълно нова. Ще работим по баланса на болидите си, трябва да видим какво е поведението им. По-нататък през уикенда ще се стопли, като това също ще влияе на баланса. Въпросът е как ще компенсираме спрямо условията днес, когато е по-хладно – коментира шефът на Мерцедес Рос Браун.

Тимът от Бракли губеше ценно време, тъй като Люис Хамилтън е с ново шаси, след като механиците откриха две пукнатини в това, с което бе в Абу Даби. Ковалайнен пък обясняваше на екипа си в Лотус какви промени иска в позицията си. На него му бе взета мярка за седалка само преди ден и финландецът вероятно не се чувстваше съвсем комфортно. Грожан пък имаше грижи с предна дясна спирачка.

Хеликоптерът най-накрая се появи и имаше малко над половин час за работа. Настроението на пилотите бе обобщено от Даниел Рикиардо, който на въпроса дали е готов отговори:

- Готов съм от час и половина.

Пилотите бяха с най-твърдите гуми хард. Алонсо излезе пръв с 1:38.767, докато Хюлкенберг се обади, че Заубер-ът му е с нестабилна предна част и предна лява гума се поврежда сериозно. Грожан имаше известни притеснения за налягането в своите гуми, но рейсинженерът му Аяо Комацу каза, че няма нищо тревожно. Фернандо подобри постижението си до 1:38.343. В Мерцедес имаха проблем с измервателната система, но бяха засекли, че Хамилтън губи две десети от секундата спрямо Нико Розберг в първи завой и още толкова в четвърти. На Ред Бул-ите пък бяха монтирани въртящи се камери, а в екипа не се съсредоточиха върху времена, а върху работа по колите си. Уебър попита дали всичко е наред със спирачките му, тъй като изпускаше задната част в началото на обиколката, но го успокоиха, че просто загряват по-бавно.

Алонсо остана най-бърз до края на тренировката, следван от Бътън и Ботас. Четвърти се нареди Естебан Гутиерес (Заубер), следван от пилотите на Мерцедес Розберг и Хамилтън. Фелипе Маса бе седми пред Уебър, Хюлкенберг и Пастор Малдонадо.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1559 -: Ноември 16, 2013, 05:40:08 am »

Ред Бул начело във втората тренировка преди Гран при на САЩ



Пилотите на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър оглавиха класирането във втората тренировка преди Гран при на САЩ. Трети и четвърти се наредиха съперниците им от Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън.

Температурите се бяха повишили за вторите 90 минути подготовка за предстоящата надпревара на пистата до Остин – 25 градуса на въздуха и 31 на пистата.

Между двете тренировки стана ясно, че Дженсън Бътън е наказан с преместване с 3 места назад на стартовата решетка. Английският пилот на Макларън е изпреварил друг автомобил при червен флаг на пистата по време на първата сесия. Инцидентът се случи 14 минути след началото на изпитанията, прекъснати заради проблем с медицинския хеликоптер.

В началото на тренировката Хейки Ковалайнен отново бе пръв на трасето, последван и от останалите пилоти. Първите серии бяха с твърдите гуми за уикенда хард. Четвърт час след началото начело на класирането бе Фетел с 1:38.211 мин, следван от Нико Розберг – на 0,607 сек и Уебър – на 0,623. Немският пилот на Мерцедес обясни на екипа си, че предната част на неговия F1 W04 е нестабилна в цялата обиколка. Люис Хамилтън също имаше грижи с настройките, но даде трето време – на 0,517 сек зад Фетел, чийто съотборник се бе наредил втори (+0,449).

В Макларън също търсеха оптимални реглажи – Бътън се обади, че предните му спирачки блокират в бавните завои. Пол ди Реста от своя страна не можеше да загрее предните си гуми, а според Фелипе Маса трасето бе малко по-хлъзгаво от очакваното. От Мерцедес отбелязаха наличието на вятър, който може да има особено негативно влияние върху баланса на колите. Рос Браун отбеляза, че поведението на F1 W04 е различно при почти всяко излизане на болидите на трасето.

Почти половин час след началото на тренировката първите пилоти, сложили гуми медиум на болидите си, бяха Естебан Гутиерес (Заубер) и Шарл Пик (Катерам), последвани от Хюлкенберг и Ковалайнен.

Пилотите на Ферари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса изпробваха две предни крила, като основната разлика бе в горния елемент. Двамата бяха и с различни ъгли на крилата, като задачата бе да се събере достатъчно информация, за да се прецени коя аеродинамична конфигурация работи по-добре. През това време Хюлкенберг даде второ време с меките си гуми, секунди след което бе изпреварен от съекипника си Гутиерес. Мексиканецът бе само 18 хилядни от секундата от постижението на Фетел (докато четирикратният световен шампион направи дълга серия с хард). Подобрението във времето на Нико бе 0,6 сек спрямо това с твърдата смес, но той допусна и няколко грешки, а междувременно съименникът му Розберг оглави класирането с 1:37.785. Пилотът на Мерцедес почти веднага бе изместен от Уебър (1:37.420, -0,365), като австралиецът бе с почти цяла секунда по-бърз, отколкото с хард. Тримата вече бяха с медиум. И докато се очакваше първата поява на Фетел с по-меките гуми, Бътън се обади, че след промените по МР4-28 в бокса вече има проблем със сцеплението и в задната част на колата.

Фетел излезе с медиум в средата на 90-те минути, но при първия си бърз тур трябваше да намали, попадайки на Грожан. Вторият опит бе категоричен – 1:37.305 (с 0,115 сек по-добър от времето на Уебър), като това бе шеста обиколка с този комплект гуми.

Постепенно отборите се преориентираха към дълги серии за последните 30-40 минути работа за петъчния ден. При тях Фетел се придържаше почти стриктно към инструкцията на рейсинженера си Гийом Роклен да прави обиколки около 1:43 до 1:43.5 мин, като получи обичайното напоследък предупреждение да внимава за гумите си. Алонсо бе с темпо от 1:43.5 до 1:44 в дългата си серия с медиум. Скоростта на Хамилтън пък бе достатъчна за малко над 1:44 мин, при това след 20 тура с комплекта меки гуми на колата му. След още няколко обиколки времената на Люис вече стигнаха 1:49 мин, но той нямаше база за сравнение, тъй като бе с най-дълга серия с меката смес, докато съотборникът му караше с хард. Фетел от своя страна поддържаше 1:44 до 1:44.5 след 19 тура.

Всички пилоти бяха на трасето за последните десетина минути от сесията, макар да не можеха да сторят нещо, тъй като маршалите прибираха Маруся-та на Макс Чилтън. Британецът спря с повреда в спирачките и това доведе до жълти знамена. Фетел остана пръв, следван от Уебър, Розберг и Хамилтън. Ковалайнен записа много добрата пета позиция в първия си ден зад волана на Лотус Е21. Топ 10 допълниха Естебан Гутиерес, Хюлкенберг, Грожан, Бътън и Алонсо.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен