www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495646 пъти)

0 Членове и 7 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1575 -: Ноември 17, 2013, 06:45:58 am »

Фантастичен резултат, радват се в Заубер след 4-то и 10-то място на пилотите си



- Това е фантастичен квалификационен резултат. Страхотно е, че отборът продължава силното си представяне, при това и с двете коли. То ни поставя в отлична позиция за утрешната надпревара – бе коментарът на шефа на Заубер Мониша Калтенборн, след като пилотите Нико Хюлкенберг и Естебан Гутиерес се класираха четвърти и десети на стартовата решетка за Гран при на САЩ.

От швейцарския тим също отбелязаха – както и повечето от останалите отбори – колко трудно бе справянето с напълно различните условия на трасето спрямо тези от последната свободна тренировка.

Състезателите обаче заедно с екипите си демонстрираха чудесна ориентация и двете коли успешно стигнаха Q3. В последната битка Хюлкенберг отново бе блестящ и ще потегли от втора редица в надпреварата.

- Чувствам се удобно в болида през целия уикенд, но в Q1 и Q2 нещата бяха много по-различни от сутринта, тъй като вятърът се усили. Това направи всичко далеч по-сложно за нас, тъй като колата ни е много чувствителна в това отношение – разясни Нико. – Направихме обаче няколко промени и всичко се напасна в Q3. Смятам, че това бе максимумът ни за днес и съм доволен от обиколката си.

Съотборникът му прецени квалификацията като добра за себе си. Той направи силно представяне пред родните си фенове, пътували до Остин, за да гледат него и Серхио Перес в старта за Гран при на САЩ.

- Трудно ми бе да реша как да загрея гумите, за да взема максимума от тях. Обсъдихме няколко стратегии, но в крайна сметка се спряхме на една загряваща обиколка, последвана от бърза. Оказа се истинско предизвикателство, тъй като така не се постига оптимален тур, но класирането в Q3 е чудесно, особено тук в Остин. При цялата подкрепа, която получаваме, е страхотно да има двама мексиканци в топ 10 – заяви Гутиерес.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1576 -: Ноември 17, 2013, 06:48:40 am »

Грожан: Трудно намерих добър баланс, затова третата позиция е толкова удовлетворяваща



Ромейн Грожан бе особено удовлетворен от третата си позиция в квалификацията за Гран при на САЩ, след като трудно намери добър баланс за своя Лотус Е21 този уикенд на пистата в Остин.

Френският пилот бе изпреварен единствено от пилотите на Ред Бул. Той премина Q1 без да му се наложи да прави обиколка с гумите медиум, в Q2 направи само едно излизане с по-меката смес (отказа се от втори опит след сериозно блокиране на колелата) и накрая, в последния сегмент също имаше една серия.

- Уикендът не е от най-лесните по отношение намирането на добър баланс, затова трето място на грида е толкова добър резултат. Преминахме Q1 с твърдите гуми, като планът първоначално не бе такъв, но се получи и бе добра изненада. Това ни даде повече опции за следващите части на квалификацията. Страхотно е, че и Хейки [Ковалайнен] е в топ 10, особено като се има предвид, че Мерцедес и Ферари имат известни проблеми, а ние водим битка с тях в шампионата при конструкторите. Надявам се да вземем добри точки и с двете коли утре. Себастиан [Фетел] и Марк [Уебър] бяха много бързи днес, но разбира се, ние ще дадем най-доброто от себе си, за да настигнем „биковете” в състезанието. Нали сме в Тексас в крайна сметка! – коментира Грожан.

Екипът остана много доволен от представянето и на двамата си състезатели, заяви директорът операции на пистата Алан Перман. Той отбеляза, че Хейки е демонстрирал качествата си да носи резултати, при това напред в колоната, като се класира в топ 10 без особени усилия и въпреки липсата на опит с Лотус-а.

- Хейки седна в болида и постигна точно това, което поискахме от него. Сега има реалистична възможност да вземе точки утре. Тази година неведнъж видяхме, че колата ни често е по-силна в надпреварата, отколкото в квалификацията, така че потенциалът за утре е голям, особено като се има предвид, че той учи все повече неща с всеки изминал тур – допълни Перман.

Самият Ковалайнен сподели, че още от вчера е бил наясно колко добър автомобил е Е21. Той обаче не си бе поставил цел за квалификацията. Още в началото на уикенда бе категоричен, че никой не му оказва натиск, но не би приел работата, ако не смяташе, че може да се справи.

- Мисля, че днес извлякох кажи-речи всичко от колата, но имах повече проблеми в сравнение с вчера при по-ниските температури. Като цяло всичко върви положително досега. Не правя прогнози, но сме виждали колко добре се справя Кими [Райконен] от подобна позиция на грида. Затова се надявам утре да е още един силен ден – каза още финландецът.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1577 -: Ноември 17, 2013, 06:50:56 am »

Ще съм доволен, ако финиширам пред Мерцедес, заяви Алонсо



Фернандо Алонсо ще е доволен, ако се пребори с Мерцедес и финишира пред тях, заяви самият пилот на пистата в Остин. Испанецът е шести в квалификацията за Гран при на САЩ и след края на сесията сподели, че колата е работила по-добре днес в сравнение с първите тренировки.

- Все още имаме грижи сутрин на студена писта, гумите не работят както трябва – не успяваме да ги загреем. Следобед нещата се подобряват. Имаше сериозен вятър и трябваше да се справяме и с него, тоест да се кара завой за завой спрямо посоката му. Това обаче не е проблемът ни този уикенд – просто нямаме достатъчно скорост – обясни Алонсо. – Сравнително доволен съм от резултата, тъй като заради грижите ни допреди квалификацията почти не се надявахме да стигнем до Q3. Това само показва колко много се променят нещата при покачване температурата на пистата с 10 градуса. За утре прогнозата е за слънце и това може да ни помогне. Би било хубаво да стигнем до подиума, но основната ми цел е да помогна на отбора да вземе втора позиция при конструкторите. Затова трябва да победим Мерцедес, за предпочитане още от старта. Имаме шанс, ако ги изпреварим тук и в Бразилия – допълни Фернандо.

Той разясни също така точно как се чувства след инцидента в Абу Даби. Пилотът призна, че известно време е имал главоболие и не е могъл да спи, но сега вече всичко е наред:

- След Абу Даби бях добре, особено три-четири часа след състезанието. Най-накрая преминах антидопинговия тест – чаках четири часа. Казаха ми, че трябва да ме прегледат и тогава може би са видели някакъв проблем: може липса на известна чувствителност в левите ръка и крак. Заради това лекарите леко се разтревожиха и ме изпратиха в болницата за ядрено-магнитен резонанс или каквото там правиха. После цяла седмица имах главоболие, тъй като мисля, че имаше прищипан нерв. През нощта бе особено трудно. Полека лека всичко се нормализира, включително сензитивността. Сега нямам никакви проблеми. Вчера вечерта усетих известна болка, както и тази сутрин, когато се събудих. Вероятно ще продължи така, но в колата забравяш всичко.

Фелипе Маса остана едва 15-ти. Той ще мине с позиция напред заради наказанието на Дженсън Бътън, но никак не бе щастлив от представянето си. Бразилецът заяви, че квалификацията бе много трудна за него, както и че още от вчера не успява да управлява добре болида си.

- Нещо не работи и не можем да разберем какво или защо. Не мисля, че е някакъв специфичен проблем, но имам много малко сцепление и нямах достатъчно скорост с който и да е от двата типа гуми. Странно е, защото Фернандо успя да адаптира по-добре колата и гумите, а аз идея си нямам защо не успявам да сторя същото. Изобщо не очаквах да имам подобни проблеми. Сега трябва да намерим решение за утре – каза още Маса.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1578 -: Ноември 17, 2013, 06:54:01 am »

Уилямс никога не биха саботирали който и да е от пилотите си, настоя Клер Уилямс



Пастор Малдонадо реагира много остро след отпадането си от борбата в квалификацията за Гран при на САЩ още в Q1 и предизвика реакция от страна на отбора си Уилямс. Венецуелецът на практика обвини тима, че заради тях не се представя както трябва на пистата.

- Мисля, че някой си играе с автомобила ми, с наляганията и температурите (на гумите) – заяви Малдонадо пред Скай Спортс.

Помолен да изясни какво има предвид, той каза:

- Трябва да говорите с отбора, с момчетата, работещи по болида, доста ясно е.

На въпрос от ВВС дали Уилямс са направили приоритет работата по колата на Валтери Ботас пък отговорът гласеше:

- Не знам и честно казано, не ми пука. Фокусиран съм върху следващия сезон. Всичко приключи.

Малдонадо напуска Уилямс след три години с отбора, но като че ли отношенията между пилота и тима са се влошили сериозно в последните месеци. Преди броени дни той заяви, че е дал повече на отбора, отколкото те на него. Подобна агресивна атака срещу екип – дори такъв, който даден състезател напуска – обаче е необичайна.

От самия отбор не критикуват Пастор публично. Заместник-шефът на тима Клер Уилямс отдаде избухването на венецуелеца на адреналина от квалификацията и разочарованието му, че бе победен в сесията от съотборника си Валтери Ботас. Тя обаче бе категорична, че екипът никога не би саботирал който и да е от състезателите си.

- Адреналинът на пилотите скача неимоверно по време на квалификацията и не съм изненадана от някои неща, които хората казват в подобни ситуации. Ще разгледаме всичко, ще говорим с инженерите, ще разберем какво е станало. Но никога не бихме сторили такова нещо, в цялата история на Уилямс – заяви тя пред Скай Спортс. – Положението в отбора, зад затворени врати, не е враждебно. Атмосферата при нас не е такава. И не виждам проблем. Пастор заяви, че иска да отиде в друг екип и това е напълно нормално – във Формула 1 сме, характерът на бизнеса е такъв.

Според слуховете в падока Малдонадо почти сигурно ще кара за Лотус догодина, макар да се промъкват предположения и за Заубер. През последните дни се появиха съмнения относно легитимността на инвестиционния холдинг Куантум, чийто средства така и не пристигнаха в Енстън въпреки обещанията на шефа му Мансур Иджас. При това положение собственикът на Лотус в F1 Жерар Лопес заяви, че времето за приключване на сделката е почти изтекло. Ако този договор не се реализира, то в тима вероятно ще предпочетат пилот със спонсорски средства, а Малдонадо е с най-добра подкрепа в това отношение.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1579 -: Ноември 17, 2013, 06:55:51 am »

Гутиерес и Чилтън с наказания за блокиране в квалификацията



Естебан Гутиерес (Заубер) и Макс Чилтън (Маруся) получиха наказания след квалификацията за Гран при на САЩ за блокиране на съперници по време на сесията.

Стюардите на надпреварата наложиха на мексиканския пилот санкция преместване с 10 места назад на стартовата решетка заради инцидента с Пастор Малдонадо (Уилямс). Това е сериозен удар за него, тъй като се класира 10-ти на грида. Заради наказанието Гутиерес ще отиде в дъното на стартовата решетка, а се надяваше да направи силно състезание пред родните си фенове, пристигнали в Остин да подкрепят него и Серхио Перес.

В решението на стюардите се посочва:
- Кола №12 ненужно е попречила на кола №16 между завои 19 и 20, изпълнявайки маневри, които според стюардите са опасни.

Наказанието на Чилтън е за това, че е попречил веднъж на Малдонадо и след това на Адриан Сутил (Форс Индия). Британецът обаче бе последен в квалификацията, така че ще премине през питлейна в рамките на първите пет обиколки от надпреварата.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1580 -: Ноември 17, 2013, 04:34:33 pm »

Стартовата решетка за Гран при на САЩ:

1    Себастиян Фетел    Ред Бул - Рено    
2    Марк Уебър    Ред Бул - Рено    
3    Роман Гросжан    Лотус-Рено    
4    Нико Хюлкенберг    Заубер    
5    Люис Хамилтън    Мерцедес GP    
6    Фернандо Алонсо    Ферари    
7    Серхио Перес    Макларън-Мерцедес    
8    Хейки Ковалайнен    Лотус-Рено    
9    Валтери Ботас    Уилямс - Косуърт    
10    Естебан Гутиерес    Заубер    
11    Даниел Рикиардо    Торо Росо - Ферари    
12    Пoл ди Реста    Форс Индия-Мерцедес    
13    Дженсън Бътън    Макларън-Мерцедес    
14    Нико Розберг    Мерцедес GP    
15    Фелипе Маса    Ферари    
16    Жан-Ерик Верние    Торо Росо - Ферари    
17    Адриан Сутил    Форс Индия-Мерцедес    
18    Пастор Малдонадо    Уилямс - Косуърт    
19    Гиедо ван дер Гарде    Катерам Ф1 Тийм    
20    Жул Бианки    Марусия    
21    Шарл Пик    Катерам Ф1 Тийм    
22    Макс Чилтън    Марусия    
23    Кими Райконен    Лотус-Рено - не участва    

                                                                                                                по данни от topsport.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1581 -: Ноември 18, 2013, 05:41:01 pm »

Фетел с осма поредна победа



Осма поредна победа постигна Себастиан Фетел (Ред Бул) за сезон 2013 г. във Формула 1. Четирикратният световен шампион поведе от старта и пресече финала 6,2 сек пред Ромейн Грожан (Лотус). Трети остана съотборникът му Марк Уебър.

Условията на трасето бяха най-добрите от началото на уикенда, като времето се бе стоплило значително. Температурата на въздуха бе 30 градуса, а тази на пистата – 36.

Всички на грида бяха с гуми медиум с едно-единствено изключение – Жан-Ерик Верн бе с хард. На старта Фетел се измъкна напред, докато Уебър не потегли като хората и бе изпреварен от Грожан и Хамилтън. Хюлкенберг бе пети пред Перес, Алонсо, Ботас, Ди Реста, Рикиардо, Розберг, Ковалайнен.

Адриан Сутил катастрофира още в първия тур след сбутване с Малдонадо и рейсконтролът моментално изпрати кола за сигурност на трасето. Немският пилот на Форс Индия бе невредим, но надпреварата приключи за него. Естебан Гутиерес пък мина през бокса за смяна на спукана гума. Мексиканецът бе в топ 10 в квалификацията вчера, но получи наказание и бе преместен 10 места назад на грида.

Сейфти карът се прибра в бокса в края на четвъртата обиколка (от общо 56). В шестата Фетел бе вече на две секунди пред Грожан, Макс Чилтън премина през бокса – санкцията му бе наложена след квалификацията за блокиране на съперник, а Дженсън Бътън съобщи на екипа си, че има повреди по предното крило. Уебър настигна Хамилтън. Малдонадо пък също имаше проблем с предно крило (след удара със Сутил) и трябваше да се прибере, за да го смени. Венецуелецът го направи в деветия тур, сложи и гуми хард, като предположението бе, че ще се опита да изкара състезателната дистанция до края – като Гутиерес, който смени своите гуми с твърди, докато колата за сигурност бе на трасето.

Фетел се измъкна на почти 4 секунди пред Грожан. Четирикратният световен шампион записваше и най-бързи обиколки, като единствен бе под 1:44 мин на тур. Хамилтън получи предупреждение, че трябва да се грижи за гумите си, тъй като ще кара още известно време. Англичанинът почти се сопна по радиото, че това прави и да го оставят да се съсредоточи. Настроението му не се подобри от това, че Уебър го настигна за половин обиколка и го изпревари в 13-ия тур, а междувременно Хюлкенберг получи съобщение, че Люис трябва да внимава с темпото си (германецът бе на 3,2 сек зад пилота на Мерцедес).

Проблемите на Хамилтън с гумите се задълбочиха и той съобщи, че няма сцепление. Ковалайнен пък започна спиранията в бокса в 18-ия тур, докато Гийом Роклен отново се обади на Фетел да внимава:

- Да стигнем максимално далеч е по-важно, отколкото вървим колкото се може по-бързо. Гоним дистанция, не скорост.

В 20-ата обиколка авансът на Фетел бе 8,3 пред Грожан. Следваха Уебър (+5,5 спрямо французина), Хамилтън (+5,5 зад Марк), Хюлкенберг (+3,5 зад Мерцедес-а), Перес, Алонсо, Ботас, Ди Реста, Розберг. Пилотите продължиха да сменят гуми в следващите турове. Уебър записа най-добро време в 25-ия – под 1:43 мин, а Фетел спря в бокса в 28-ата обиколка. В челото без смяна остана единствено Грожан, който я направи скоро след това. Фетел се върна начело (при това с най-бърза обиколка от 1:42.486), следван от Ромейн на 9,9 сек, Уебър (+12,1), Хамилтън, Хюлкенберг (на секунда и половина зад Люис), Алонсо, Перес, Гутиерес, Ботас.

Хамилтън междувременно поиска информация за гумите си – температура, състоянието им и т.н. (на което техническият експерт на ВВС Гари Андерсън реагира с репликата: „Преди малко каза на инженера си да го остави. Като пилот трябва да решиш какво искаш”). Шефът на Мерцедес Рос Браун смяташе, че ще останат с един бокс, въпреки грижите на Люис. На въпроса за противоречащите си радио съобщения на Хамилтън, Браун заяви, че в екипа вече свикват с това.

Ботас пък взе осмото място, изпреварвайки Гутиерес в 35-ата обиколка. Уебър се оплака малко преди това, че има сериозни вибрации в спирачките. Австралиецът допълни, че положението е лошо, но от отбора му Ред Бул обясниха, че е намалил, за да пази гумите си. Тогава Марк даде най-бърз тур – 1:41.683, движейки се на около две секунди зад Грожан.

Ферари смениха стратегията на Маса, тъй като бразилецът не успя да опази достатъчно добре гумите си. Фелипе направи втори бокс в 39-ата обиколка. Той излезе 16-ти и Роб Смедли му каза:

- Сега трябва да караш като на квалификация, виж какво можеш да направиш.

Алонсо излезе пети, успявайки да изпревари Хюлкенберг в 45-ия тур. Фетел получи съобщение, че гумите му са наред, но трябва да внимава. Германецът отговори, че е наясно и допълни: „Нещо странно става”, без да уточни какво.

Уебър настигна Грожан, но така и не можа да го изпревари. Две обиколки преди края австралиецът се обади, че задните му гуми са износени и остана зад съперника си от Лотус. Хюлкенберг опита да задмине Алонсо в последната обиколка, но испанецът си върна позицията.

Така четвърти финала пресече Хамилтън, следван от Алонсо, Хюлкенберг, Перес, Ботас (спечелил първите точки в кариерата си), Розберг и Бътън.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1582 -: Ноември 18, 2013, 05:42:25 pm »

Перес очаквал по-добро класиране от седмото си място



И двата болида на Макларън финишираха в точките в предпоследния кръг от световния шампионат на Формула 1 Гран при на САЩ. Серхио Перес бе седми на финала, докато съотборникът му Дженсън Бътън видя десети карирания флаг.

- Честно казано, очаквах да постигна нещо повече от седмо място днес – сподели мексиканският пилот. – В първата обиколка успях да задмина Фернандо [Алонсо] и в началото колата вървеше доста силно. Към 10-15-ти тур обаче износването на гумите повлия на темпото и имах проблеми в сравнение с пилотите около мен. Те изглеждаха се справяха по-добре от нас. По-важното обаче е, че искам да кажа голямо благодаря на мексиканските и американските си фенове. Те дойдоха да ме гледат тук и докато с цялото си сърце желаех да им дам по-добър резултат от тези, все пак е изумително да получа толкова подкрепа през един труден, но много специален уикенд.

Бътън спечели последната точка след битка във финалните обиколки с Даниел Рикиардо (Торо Росо). Той заяви, че целта му е била да свърши максимално добре работата си – нищо, че се бореше за десето място.

- Точно като в последните няколко старта, се ударих с друга кола в първата обиколка. При инцидента се счупи лявата страница на предното ми крило. Не беше толкова зле, колкото в Абу Даби, но въпреки това дестабилизира предницата. Обмислихме варианта да сменим носа при спирането в бокса, но вместо това механиците промениха настройката и оправиха баланса. Пак не беше идеален, тъй като загубата на аеропритискане в предната част влияе и на останалата част от болида, на целия въздушен поток. Все пак състезанието бе удоволствие. Първите 30 тура бяха особено трудни, тъй като бях зад Фелипе [Маса], но накрая имах възможност да изпълня няколко добри маневри – обясни англичанинът.

Шефът на Макларън Мартин Уитмарш заяви, че и двамата пилоти са карали добре, но изборът на стратегия не е бил удачен.

- Решихме състезателите ни да направят ранни спирания в бокса, като и при двамата тактиката бе с по един бокс. Не спечелихме никакво предимство. Серхио финишира на позицията, от която стартира, а това подчертава колко трудни бяха изпреварванията. Дженсън бе едва 15-ти на грида заради проблемите в квалификацията, но направи отлична надпревара, умело пазейки повредената си кола. Маневрата му спрямо Рикиардо в края сложи край на един разочароващ за него уикенд, но се надявам за него да има известна утеха заради факта, че изравни постижението стария ни приятел Дейвид [Култард] за най-много стартове (246) на британски пилот. Следващия уикенд Дженсън вече ще е с 247, което е нов най-добър резултат за състезател от Острова – допълни Уитмарш.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1583 -: Ноември 18, 2013, 05:43:35 pm »

Не ми е скучно в колата, имам доста работа, заяви Фетел



Себастиан Фетел спечели осма поредна победа за сезон 2013 г. във Формула 1 на пистата в Остин, Тексас, след което заяви, че не скучае по време на надпреварите.

Немският пилот на Ред Бул е непобедим след лятната пауза, като в Индия спечели четвъртата си титла. Още там обаче той посочи, че това не е повод да се отпуска и ще продължи да гони успехи на пистата.

- Не е като да ми е скучно (в колата). Имам доста работа – следя разликите, трябва да отговарям на темпото на останалите. Усещането не е особено приятно, когато някой те наближи. Искаш винаги да увеличаваш аванса, а не да става по-малък. Този уикенд бе ясно, че разполагаме с много силен автомобил, особено в дълга серия. Може би направихме известен компромис със скоростта вчера, но днес бях по-доволен от баланса. Колата беше с подобно поведение на това от петък – коментира Фетел.

Той заяви, че е горд от постижението си – да спечели осем поредни победи. Според него в момента за него и всички в екипа е много трудно да осъзнаят какво са сторили:

- Един ден хората може да погледнат назад и да говорят за нашето време, какво сме направили като отбор. Сега всички са щастливи да дадат максимума от себе си. Ако има някаква тайна, това е тя. Да, колата е много издръжлива, но настройката ни, старанието да се раздаваме са важни. Понякога се забравя, че всеки отделен уикенд е предизвикателство сам по себе си.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1584 -: Ноември 18, 2013, 05:44:51 pm »

Новото шаси помогна, убеден е Хамилтън



Новото шаси е помогнало за подобрението в представянето на Люис Хамилтън, заяви самият пилот след надпреварата на пистата Остин, в която финишира четвърти. То бе сменено, след като екипът му намери две пукнатини в използваното в Абу Даби.

Хамилтън освен това излезе трети в генералното класиране, но заяви, че това не означава кой знае какво за него – още повече, че Кими Райконен, когото измести, дори не се състезава.

- Колата бе напълно различна от това, което беше в Абу Даби и съм сигурен, че новото шаси помогна. Наистина съм щастлив, че взех тези точки за екипа и момчетата. Те работиха толкова упорито цяла година, имахме толкова трудни надпревари през втората половина от сезона. Да направим най-накрая прилична квалификация, да се придвижим напред, да използваме гумите без да ги съсипваме до край – това ме прави наистина, наистина щастлив – сподели Хамилтън. – Видях, че Фернандо [Алонсо] ме настига, така че се грижех за гумите и чаках за момента, когато трябваше да натисна. В момента, в който той увеличи скоростта, реагирах. Той скъсяваше разликата с десета (от секундата), аз качвах темпото си с две. Безкрайно съм доволен, че бях в състояние да го направя.

Съотборникът му Нико Розберг финишира девети, като обобщението бе, че не е изкарал особено добър уикенд в Остин:

- Всичко започна вчера в квалификацията, когато имах проблем да загрея гумите. Да стартираш от 12-та позиция не прави състезанието ти по-лесно, особено при стратегия с едно спиране в бокса. Направих няколко добри изпреварвания, но не бяхме в състояние да сторим кой знае какво с тази тактика. Разочароващо е да съм девети, тъй като автомобилът бе бърз. Все пак увеличихме разликата спрямо Ферари и това е чудесен резултат.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1585 -: Ноември 18, 2013, 05:46:40 pm »

Ботас: Много съм щастлив да взема първите си точки



Валтери Ботас спечели първи точки в кариерата си във Формула 1, финиширайки осми в Гран при на САЩ.

Финландският пилот е дебютант в Гран при през 2013 г. и се класира в топ 10 в предпоследния старт от календара. Той обаче бе наистина доволен, че е успял да го стори, като отбеляза, че целият уикенд в Остин премина чудесно за него.

- Много съм щастлив да взема първите си точки. Всичко бе наред – от тренировките през стратегията до спиранията в бокса. Справихме се както трябва с управлението на гумите, инженерите ми подаваха добра информация. В края наистина бяхме подложени на напрежение от [Нико] Розберг, но успях да удържа положението и да задържа позицията си. Искам да кажа огромно благодаря на всички в отбора и фабриката, тъй като те се трудиха толкова упорито и заслужават този резултат – заяви Ботас.

Надпреварата в Остин далеч не бе толкова добра за съотборника му Пастор Малдонадо. Венецуелецът смекчи тона след вчерашното избухване, когато обвини тима, че саботира колата му. Днес обаче се сблъска с Адриан Сутил още в първата обиколка и това повреди предното му крило. Това наложи много ранен питстоп.

- Трудно състезание за мен след сблъсъка със Сутил, който повлия и на стратегията. Успях да направя 40 тура с твърдите гуми, а това е удовлетворяващо на писта като тази. Като цяло уикендът бе труден и ми се иска да направя по-добра надпревара в Бразилия – бе краткият коментар на Пастор.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1586 -: Ноември 18, 2013, 05:48:52 pm »

Не се наложи да се боря кой знае колко, освен с Алонсо, коментира Хюлкенберг



Екипът на Заубер спечели точки в САЩ благодарение шестото място на Нико Хюлкенберг в състезанието на пистата в Остин.

Очакванията на тима обаче бяха дори по-високи преди Естебан Гутиерес да бъде преместен с 10 места назад на грида заради блокиране на съперник по време на квалификацията. Мексиканецът все пак даде повод на сънародниците си, дошли на трасето да го гледат, повод за радост със силното си представяне, което не бе отразено в крайното му класиране (14-ти).

- Постигнахме много солиден резултат. Това щеше да е осмо класиране в точките от Монца насам, ако не бъркам и ако не бяха проблемът със спирачния диск в Индия и наказанието в Абу Даби. Това е доста впечатляваща статистика – коментира Хюлкенберг. – Не се наложи да се боря кой знае колко, освен с Фернандо [Алонсо] накрая. За съжаление в решителната част от надпреварата – 10 или 15 тура преди финала – нямахме темпото на Фернандо и той успя да ме изпревари. В последната обиколка го задминах в първи завой, но след това изтървах точката на спиране и той си върна мястото. Мисля, че уикендът ни бе добър.

Гутиерес бе откровен, че състезанието в Остин бе много трудно за него от 20-та позиция на грида. Все пак той се измъкна невредим след първата обиколка и влезе в бокса при появата на кола за сигурност на трасето.

- Опитахме се да приложим различна стратегия спрямо останалите. Трябва да анализираме нещата и да видим колко сме спечелили от това. Според мен целият проблем бе санкцията, която усложни надпреварата – заяви мексиканецът.

Шефът на тима Мониша Калтенборн сподели от своя страна, че в отбора са много щастливи от солидния резултат. Липсата на проблеми с болида е окуражаваща, но все пак в екипа ще анализират състезанието на Хюлкенберг, за да видят дали с друга стратегия можеше да са още по-напред.

- С Естебан опитахме нещо различно, но за съжаление не проработи. Въпреки това обаче сме доволни и от неговото представяне – допълни тя.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1587 -: Ноември 18, 2013, 05:51:20 pm »

Грожан бе абсолютно безгрешен, категорични са Лотус



Абсолютно безгрешно – така определиха състезанието на Ромейн Грожан от екипа му Лотус. Френският пилот на тима изпревари Марк Уебър на старта и в края на надпреварата удържа австралиеца.

Хейки Ковалайнен загуби аеропритискане по време на надпреварата и се наложи да спре в бокса за смяна на носа. В крайна сметка той финишира 15-ти.

- Това беше наистина трудно състезание. Направих може би едно от най-добрите карания в кариерата си, за да задържа Марк. Чувството да укротиш поне единия бик в Тексас е страхотно, тъй като те очевидно бяха с най-бързите коли днес. Знаехме, че добрият старт е ключът към надпреварата, така че спечелването на позиция в първия завой бе важно. Колата бе фантастична от там нататък. Целият тим – и тук, и в Енстън – свърши великолепна работа. Виждам ги колко упорито се трудят всеки ден и когато се види разликата спрямо съперниците, то става ясно, че в момента сме най-добрият отбор след Ред Бул. А това място явно ми носи късмет! По това време миналата година разбрах, че съпругата ми е бременна, сега изравних най-доброто си класиране във Формула 1, така че нямам търпение да се върна и да разбера какво ще се случи догодина! – заяви Грожан.

Ромейн бе 100% перфектен във всеки един тур, каза от своя страна директорът операции на пистата Алан Перман. Той допълни, че Ковалайнен имаше проблеми с предното крило и KERS-а си, но пък стигна до финала и натрупа ценен опит с Е21 преди Бразилия.

- Стартът ми не бе добър, макар след него да вървях прилично до първия питстоп. След това се появиха грижите, но не знаех какво точно става. Имаше проблем с аеропритискането, така че сменихме настройките на предното крило и това подобри ситуацията. После не можех да използвам и KERS-а. Ще прегледаме данните и се надявам да се справим по-добре във финалното състезание – сподели финландецът.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1588 -: Ноември 18, 2013, 05:52:59 pm »

Сутил обвини Малдонадо за катастрофата, венецуелецът я смята за състезателен инцидент



Адриан Сутил (Форс Индия) и Пастор Малдонадо (Уилямс) се обвиниха един друг за инцидента в първата обиколка на Гран при на САЩ.

Двамата се сбутаха, при което немският пилот катастрофира, а венецуелецът заяви, че ситуацията е повлияла на стратегията му.

- На правата бях ударен от Малдонадо по някаква причина – блъсна задната ми лява гума и напълно загубих контрол. Той ме завъртя и се оказах в бариерата, което е жалко, като се има предвид колко широка е пистата. Нямаше никаква причина да се сблъскаме. Винаги е трудно да се каже чия е вината, но аз вървях по траекторията си и не правех никакви луди маневри. Имаше много място и наляво, и вдясно и не разбирам защо някой толкова ще доближи колата си, че да те удари. Не е като да бяхме един до друг. Неговата предна гума удари задната част на моя болид. Беше леко побутване, но при 330 км/ч не искаш да ти се случват подобни неща. Цялото ми състезание се провали заради това. Точно с този пилот има доста сблъсъци, така че може би просто трябва да има зона за спешни случаи около него, за да се избегнат подобни ситуации – заяви Сутил.

Според Малдонадо станалото е състезателен инцидент. Той го определи като доста странно, тъй като не очаквал да се стигне до контакт:
- Бяхме един до друг, като аз губех малко по отношение на скоростта. Мисля, че той не ми видя или помисли, че е съвсем пред мен. Такива неща се случват. Много трудно е да видиш болид в тази ситуация, случвало ми се е и преди. Не е нещо кой знае какво.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1589 -: Ноември 18, 2013, 05:55:25 pm »

Алонсо се чувства изморен след Гран при на САЩ



Фернандо Алонсо призна, че се чувства уморен след Гран при на САЩ. Двукратният световен шампион има проблеми с гърба си след удар по време на надпреварата в Абу Даби.

Той завърши пети на пистата в Остин и гонеше Люис Хамилтън (Мерцедес) в последните обиколки. След финала обаче обясни, че не е в оптимална форма в края на сезона.

- Изморен съм. Не се подготвих добре за надпреварата чисто физически. Една седмица или лежах на канапето, или си бях в леглото с главоболие. Състезанието е сериозно изпитание, не бе никак лесно. През цялото време водех битка от физическа гледна точка и сега се чувствам уморен – обясни испанецът.

Той се надява в Бразилия да е малко по-добре, като отбеляза и целите на екипа си Ферари за конструкторския шампионат:

- Няма да се състезаваме за удоволствие на Интерлагос. Отстрани може да изглежда като че ли няма за какво да се борим, но през тези уикенди има сериозен стрес и напрежение. Всички ще се постараем да се справим колкото се може по-добре. целта и тук бе да намалим разликата в класирането при отборите. Нямахме скоростта да го сторим и загубихме точки, докато Лотус се доближиха до нас. Но в момента нищо не можем да сторим, не сме достатъчно бързи. Водим битка за влизане в Q3, както и да се класираме в точките в неделя. Трябва да сме реалисти и да разберем, че битката за второто място при конструкторите беше мечта. Може би е твърде трудно тя да се сбъдне.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен