www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495645 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1590 -: Ноември 18, 2013, 05:57:05 pm »

Верн наказан с 20 секунди заради сблъсъка с Гутиерес



Пилотът на Торо Росо Жан-Ерик Верн бе наказан с 20 сек добавено време заради удара с Естебан Гутиерес (Заубер) в последната обиколка на Гран при на САЩ. Французинът завърши надпреварата на 12 място, но заради санкцията е класиран 16-ти. Така пилотът на Заубер, който стартира от 20 позиция, мина с още едно място напред в класирането и е 13-ти.

Гутиерес се опита да изпревари Верн, влизайки от вътрешната страна на 13-ти завой, но на излизане от кривата двамата се сблъскаха, мексиканецът излезе от трасето, загуби 1 позиция от Фелипе Маса, но успя да завърши надпреварата. Стюардите, част от които бе шампионът в F1 за 1992 г. Найджъл Менсъл, решиха, че вината за сблъсъка е на Верн, след като прегледаха видео кадри от удара и изслушаха и двамата пилоти.

- В последната обиколка опитах да изпреваря съотборника си (Даниел Рикиардо - б.а.) на първи завой, но не се получи и отворихме повече кривата – коментира Верн случилото се в 56 обиколка. – Мисля, че той използва KERS на правата и затова не можах да го изпреваря. Използвах цялата енергия в KERS на следващата права, за да се опитам да го задмина, спирайки по-късно, но след това Гутиерес удари задното ми колело на 12-ти завой, опита се да ме изпревари и имахме контакт.

Според шефа операции на пистата в Заубер Том Маккълоу Гутиерес е оставил достатъчно място на Верн.

- Беше отлична маневра, но Верн зави към него (Гутиерес). Изглеждаше, че Естебан му остави достатъчно място на излизането от завоя – каза той пред Аутоспорт.

                                                                                                                             clubs1.bg
« Последна редакция: Ноември 18, 2013, 06:14:57 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1591 -: Ноември 18, 2013, 05:59:22 pm »

Хюлкенберг може да се върне във Форс Индия; Заубер му пазят място за 2014 г.



Форс Индия може да се окаже с двама немски пилоти през 2014 г.: шансовете на Адриан Сутил да остане в екипа са значително по-големи от тези на Пол ди Реста и има голяма вероятност към него да се присъедини Нико Хюлкенерг. Според motorsport-total.com слуховете за подобно развитие на ситуацията в отбора от Силвърстоун са се засилили много по време на уикенда за Гран при на САЩ.

Междувременно шефът на Заубер Мониша Калтенборн потвърди, че Нико има място в швейцарския отбор за догодина, ако реши да остане там.

- Това е добра новина – усмихна се Хюлкенберг. – Аз искам преди всичко да съм във Формула 1, след това идва всичко останало. По принцип желанието ми е да разполагам с автомобил, с който да върша настоящото – да съм постоянно в битката за точки и не бих имал нищо против от време на време да се качвам на подиума. Заубер със сигурност е една от възможните опции. Решението не е изцяло мое – завися от отговорите и на други отбори. Наистина е трудно да се каже (какво може да стане). Не бих искал да споменавам нищо като времеви срокове, защото не съм наясно дали могат да бъдат спазени.

Реакцията на шефа на Форс Индия Виджай Маля по повод дисусиите кой ще кара в отбора през 2014-та бе предвидима:

- Ще обявим пилотите си през декември.

Ди Реста повтори, че не може да стори нищо повече от това да си върши работата на пистата, както и че отборът му го познава и е наясно какво може. Приказките, че възможността да остане без място във Формула 1 е съвсем реална обаче, бяха подсилени от друг слух: че може да се озове в Индикар. Преди броени дни братовчед му Дарио Франкити, който е четирикратен шампион в сериите и трикратен победител в Индианаполис 500, прекрати принудително кариерата си по съвет на лекарите заради контузиите, получени при катастрофата му преди повече от месец в Хюстън. При това положение мястото на Дарио в тима на Чип Ганаси остава свободно и се заговори, че пилотът може да помогне на Пол, като му уреди кокпит зад океана.

Пазарът на пилоти пък се усложни допълнително през уикенда в Остин, след като шефът на Лотус Ерик Булие заяви, че и Хейки Ковалайнен може да е опция за тима от Енстън за следващия сезон.

- Вярно е, че по принцип не беше в списъка ни, но ако се справи добре, може да промени мнението ни. Не знам, всичко е възможно – заяви Булие пред финландската телевизия MTV3.

Хейки замества за последните два старта приключилия преждевременно сезона Кими Райконен. Той сподели преди уикенда в Остин, че не гони титулярно място в Лотус и смята, че най-добрият му вариант за връщане в F1 е с Катерам, като води разговори с тях за това.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1592 -: Ноември 18, 2013, 06:02:53 pm »

И на Бърни ли му доскуча?



Бърни Екълстоун бе категоричен наскоро, че доминацията на Себастиан Фетел и Ред Бул във Формула 1 не влияе на негативно на телевизионните рейтинги на спорта. Това му твърдение обаче бе подложено на съмнение, след като управляващият търговските права на Гран при си тръгна вчера преди финала на Гран при на САЩ.

83-годишният англичанин напусна пистата до Остин с полицейски ескорт по време на 43-ата от общо 56 обиколки в надпреварата. Той обясни в изявлението си по повод тв-рейтингите, че Фетел е най-добрият в момента и хората искат да гледат, когато ще бъде победен. Самият пилот се засмя след финала, че на него не му е скучно, тъй като си има достатъчно работа в болида.

Надпреварата не бе особено вълнуваща, а след нея шефовете на Ферари и Ред Бул Стефано Доменикали и Кристиан Хорнер изразиха притеснение, че стартовете догодина могат да са скучни. Причината са гумите, тъй като от Пирели заплашиха, че ще са ултраконсервативни със спецификациите за 2014 г., ако не получат точни и ясни указания какво се иска от тях. Италианската компания имаше огромни проблеми тази година заради продуктите си. Спортният й директор Пол Хембри многократно повтаряше, че те са такива, каквито са ги поискали отборите, но това остана на заден план на фона на нелегалния тест с Мерцедес и инцидентите от Силвърстоун. При това положение доставчикът предпочита да играе на сигурно, отколкото отново да попадне под кръстосан огън.

- Ще дискутираме ситуацията през следващите седмици, защото не може състезанията да се провеждат без каквото и да е вълнение. Сигурен съм, че Пирели ще намерят правилното решение, което е важно за спорта и за шоуто – заяви Доменикали.

Според Хорнер би било грешка да се стигне до там, че да се прави по едно спиране на надпревара. Той смята, че трябва да има баланс, както и че не бива Пирели да бъдат притискани, докато търсят подходящия компромис между износване и издръжливост.

В същото време обаче Рос Браун твърди, че вероятно през 2014-та ще се случват доста неща по време на стартовете, тъй като новите системи за задвижване няма да са на 100% издръжливи.

- Затова не бих се тревожил прекалено, ако гумите са по-консервативни. Ако всичко в надпреварите се успокои, тогава може отново да разгледаме положението с тях. Но определено подозирам, че ще сме доста заети догодина – добави началникът на Мерцедес.

Екълстоун имаше сериозна роля в разправиите около гумите тази година. След Гран при на Испания например лично собственикът на Ред Бул Дитрих Матешиц се срещна с него на Каталуния, като двамата обсъдиха положението с продуктите на Пирели. Австрийският милиардер заяви, че Формула 1 не е спорт заради непрекъснатото пазене на гумите, а броени дни след виждането му с Бърни Пирели съобщиха, че ще ги променят. Това им намерение бе осуетено, докато не се стигна до Силвърстоун и след това спецификациите вече бяха различни.

Фетел пък вече има 8 поредни победи този сезон и в Бразилия може да подобри това постижение с девети успех. Организаторите на Интерлагос очакват достатъчно зрители да наблюдават последния старт от календара за 2013 г.

- Ефектът върху феновете от това дали титлата е решена или не е малък – твърди промоутърът на Гран при на Бразилия Тамаш Рохони.

Броят зрители на Интерлагос в деня на надпреварата там е между 60 и 70 хиляди, независимо дали носителят на короната е ясен или не, допълни говорител от трасето.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1593 -: Ноември 18, 2013, 06:06:21 pm »



Маса обвини Пирели за слабото си представяне

"От твърдите гуми пострадах най-много аз"

Фелипе Маса хвърли цялата вина върху Пирели за разочароващото си представяне в снощната Гран при на САЩ. Бразилският пилот на Ферари, който ще кара в последното си състезание за Скудерия пред родна публика следващата неделя, определи избора на смеси от официалния доставчик на гуми като тотално грешен. Пирели предоставиха на отборите двата си най-твърди варианта на сликове.

"Пирели направиха огромна грешка с избора на смеси за гумите в САЩ, предоставяйки най-твърдите си сликове на писта, която не позволява използването на пълния им потенциал. От това пострадаха само някои пилоти, от които може би най-много аз", убеден е Фелипе. "Това бе причината за разликата в представянето ми с това на Алонсо. Подобно нещо се случи с Нико и Бътън, които нямаха възможност да поддържат темпото на съотборниците си Хамилтън и Перес", оплака се бразилецът.

                                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1594 -: Ноември 19, 2013, 04:19:35 am »

Ред Бул счупи рекорда за пит стоп



Отборът на "Ред Бул" подобри рекорда за най-бърз пит стоп в историята на Формула 1, предава ДПА. От тима заявиха, че снощи по време на Гран При на САЩ са постигнали 1,923 секунди при второто влизане в бокса на Марк Уебър (Австралия).

Досегашното върхово постижение отново бе на "Ред Бул" - 2.05 секунди по време на Гран При на Малайзия тази година. С резултата си на "Сепанг" шампионите подобриха предишния рекорд на Макларън от 2,31 секунди, поставен в Германия през 2012 година.

Четирикратният световен шампион Себастиан Фетел (Германия) с "Ред Бул" спечели състезанието за Гран При на САЩ, предпоследен старт за сезона във Формула 1.

26-годишният германец постигна рекорден осми пореден успех за сезона, с което подобри постижението на легендарния Михаел Шумахер от седем поредни победи в един сезон във Формула 1 през 2004-а година.

26-годишният Фетел спечели четвъртата си световна титла поред през миналия месец в Индия, с което стана най-младият пилот в историята с подобно постижение.

                                                                                                                              sportni.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1595 -: Ноември 21, 2013, 11:39:55 am »

Галерия: Гран при на САЩ - F1 все още преследва американската мечта



Формула 1 все още преследва американската мечта, като тазгодишния гастрол бе определен за успешен. Организаторите от пистата Съркюит ъф ди Америкас обявиха обща посещаемост за трите дни на уикенда от 250 324 души (над 113 000 бяха зрителите в деня на надпреварата). Това е с 6% по-ниска стойност в сравнение в сравнение с миналата година. Въпросът е дали посещаемостта ще се задържи на такова ниво и през следващия сезон. Втора Гран при на САЩ най-вероятно няма да има, така че пистата до Остин ще може да се възползва от присъствието си в календара на F1.

Голяма част от зрителите на трасето пък бяха чужденци. Сред тях особено се открояваха мексиканците, пристигнали да подкрепят Серхио Перес и Естебан Гутиерес. Един от основните проблеми, поради които Формула 1 трудно намира феновете в Щатите е точно липсата на американски пилот в първенството. Александър Роси направи една тренировка за Катерам. 22-годишният състезател обаче не е в състояние да привлече феновете, за които най-познатото име, свързано с F1, е това на Марио Андрети. Световният шампион за сезон 1978 г. е посланик на трасето и сподели през уикенда в Остин, че му се иска внукът му Марко (понастоящем пилот в Индикар) да получи шанс да се пробва в Гран при:

- Не се интересувам от това да създавам отбор. Единственото, което ме интригува, е Марко да получи тестове и оценка. Това само по себе си може да е интересно. Но съм съгласен с Бърни [Екълстоун] – не е задължително да имаш екип, нужен ни е американски пилот в топотбор и това ще донесе цялата разлика в отношението, включително от страна на пресата.

До тогава Формула 1 ще се опитва да дели мегдан с най-популярните американски спортове. Тази година съботната тренировка и квалификацията например бяха планирани така, че да не са в пряк сблъсък със среща по американски футбол, при това между университети!

На пистата дори дойдоха същите холивудски знаменитости, които се появяват и на стартове в Европа – Мат льо Блан („Приятели”), който е сериозен фен и на МотоGP, Антонио Бандерас – този път със съпругата си Мелани Грифит, Джерард Бътлър („Послепис: Обичам те”, „300”) и т.н. Появи се и музикантът Стинг, както и Ейдриан Грение („Антураж”). Допълнително настроение създаваха и момичетата на грида, специално подбрани от организаторите, подпомагани повече от успешно от мажоретките на Далас Каубойс.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1596 -: Ноември 21, 2013, 11:42:23 am »

Критиката ми беше погрешна, не съм полудял да говоря такива неща, заяви Малдонадо



Пастор Малдонадо заяви, че е бил твърде стресиран след отпадането си в първата част на квалификацията за Гран при на САЩ и призна, че е прекалил с критиката срещу тима си Уилямс.

Венецуелецът направо обвини отбора, че саботира колата му. Заяви, че някой си играе с наляганията и температурите на гумите и на въпроса какво точно има предвид, прати репортерите да питат хората от тима, грижещи се за болида му, тъй като всичко било доста ясно.

Впоследствие заместник-шефът на тима от Гроув Клер Уилямс бе категорична, че на никого в отбора и през ум няма да му мине да саботира колата на който и да е от пилотите си. Тя отдаде избухването на Малдонадо на адреналина от квалификацията и разочарованието, че отпадна на толкова ранен етап от битката. Състезателят даде подобен коментар, след като се бе успокоил достатъчно, за да осъзнае в какво обвинява отбора.

- Понякога си свръхстресиран и оценяваш нещата в конкретния момент, но винаги има нещо повече, а след три години може да избухнеш. Мисля, че акумулираната енергия просто експлоадира. Не е като да съм полудял и да започна изведнъж да говоря подобни неща. Беше погрешно от моя страна да критикувам екипа, защото съм ги уважавал през цялото време, както и те мен. Но понякога съм подложен на огромно напрежение, особено в седмицата, когато бе обявено, че напускам отбора. Може би някои хора промениха подхода си и аз го приех твърде лично. Не съм имал предвид целия екип. Искам да останем приятели. Създадох много близки връзки тук. В Уилямс са може би единствените приятели, които имам във F1 и изкарах с тях най-хубавите и най-лошите моменти в кариерата си досега – обясни Малдонадо.

Той настоя, че отношенията между него и Уилямс са наред и всичко е далеч по-добре, отколкото се предполага:

- Изживявам труден момент, тъй като имахме сериозни проблеми. Много неща се случиха с колата ми през сезона, но грижите са от самото начало (на сезона). След победата в Испания през 2012-та и толкова добра година очаквахме нещо повече. Напрежението се покачва в последните надпревари, тъй като гониш резултати. Исках да постигна повече, но съм ограничен заради автомобила. И понякога просто казваш повече, отколкото трябва. Има хора в отбора, които не харесвам, но може би чувствата са взаимни. Подобни отношения обаче са като семейните – във всяка фамилия има различия.

Бъдещето на Малдонадо все още не е ясно. В падока на трасето до Остин отделни източници все още твърдяха, че той вече е сключил договор с Лотус. Други обаче свързваха името му със Заубер. Самият пилот сподели, че още нищо не е решено и той не се притеснява от взимането на погрешно решение.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1597 -: Ноември 21, 2013, 11:43:39 am »

CVC ще уволнят Екълстоун, ако бъде доказано, че е престъпил закона



CVC Кепитъл Партнърс ще уволнят Бърни Екълстоун, ако бъде доказано, че управляващият търговските права на Формула 1 е престъпил закона при продажбата акциите на спорта през 2005-2006 г.

83-годишният англичанин е подсъдим по дело за финансови щети, заведено от медийната компания Constantin Medien в Лондон. Друга комуникационна фирма – Bluewaters Communications – го съди в Ню Йорк по подобен казус. В началото на 2014 г. ще стане ясно дали в Германия ще започне процес, а действията на Бърни вече се разследват и в Женева.

Съоснователят на CVC Доналд Макензи, който освен това е председател на Делта Топко (компанията, създадена от консорциума за управление на дела им от Формула 1), се яви пред Върховния съд в Лондон. Той заяви, че при доказана вина няма да има колебание по отношение бъдещето на Бърни:

- Ако се докаже, че господин Екълстоун е сторил криминално деяние, ще го освободим.

CVC не коментираха завеждането на делата срещу англичанина, а само съобщиха, че ще ги наблюдават отблизо.

В центъра на обвинението от страна на Constantin Medien е умишленото сваляне стойността на F1 акциите и осъществяването на сделка посредством корумпирани методи (подкуп към бившия банкер Герхард Грибковски) с предпочитаната от Екълстоун компания – тази, която му гарантира поста управляващ на търговските права в спорта. Макензи обясни пред съда, че Бърни дълго време е отричал плащането към Грибковски, чак до февруари 2011 г.:

- Той ми обясни, че се е срещнал с един от колегите си, който му напомнил за трансферите към Грибковски. Заяви ми, че никога не ме е лъгал, но трябва да кажа, че ми е трудно да повярвам как някой може да забрави плащане от 40 милиона долара.

Макензи определи Формула 1 като една от топ 10 инвестициите на CVC, но допълни, че една от негативните й страни е лошата реклама, посочвайки процеса като пример за такава.

Самият Екълстоун заяви при явяването си пред съда в Лондон, че не знае и не помни редица детайли относно обсъжданите отношения и сделки. На въпрос за семейния му тръст Бамбино Холдингс например той отговори:

- Научавам много неща, за което трябва да ви благодаря, тъй като обсъжданият случай е отпреди 12 години. Малко трудно си спомням какво стана миналата седмица.

Подобно бе заявлението относно среща, свързана с Грибковски и процеса срещу него от 2012 г. – англичанинът каза, че не я помни и че има стотици срещи на месец. Той обаче бе категоричен, че е невинен при коментара си след напускане на съдебната зала:

- Човек трябва да живее с тези неща. Хората си вършат работата. Някои се опитват да спечелят дело, казвайки това, което според тях ще им донесе победата.

Според Екълстоун процесът срещу него не влияе зле на Формула 1, а всъщност е нещо добро, тъй като много факти излизат наяве.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1598 -: Ноември 21, 2013, 11:44:52 am »

Ди Реста вече обмисля възможността да кара в Индикар



Пол ди Реста вече обмисля възможността да кара в Индикар, тъй като почти няма шанс да остане във Формула 1. 27-годишният пилот едва ли ще запази мястото си във Форс Индия, за което се спрягат имената на Нико Хюлкенберг и Серхио Перес. Първият разчита на таланта и прекрасните си представяния в последните надпревари от тазгодишния сезон в F1, докато вторият има и стабилна спонсорска подкрепа.

Ди Реста е десети в генералното класиране кръг преди края на първенството с 48 точки. Настоящият му съотборник Адриан Сутил е 13-ти с 29, но въпреки това шансовете на немския пилот да остане в тима от Силвърстоун са преценявани като далеч по-реалистични в сравнение с тези на шотландеца.

- Изградих си добра репутация в DTM (немския шампионат за туристически автомобили – б.а.), а има възможности и в други серии. Винаги съм бил малко притеснен за сигурността в Индикар, но един трезв и логичен поглед показва, че мога наистина да потърся опции другаде (извън Формула 1) благодарение успехите на Дарио (Франкити – братовчед му, който принудително прекрати кариерата си наскоро – б.а.) – коментира Пол ситуацията за себе си на пазара на пилоти.

40-годишният Франкити трябваше да се откаже от състезанията по съвет на лекарите си след катастрофата, която претърпя преди повече от месец в Хюстън.

От Форс Индия са категорични, че няма да обявят пилотите си за 2014 г. преди декември. Все пак Ди Реста не се е отказал напълно от F1 и повтаря, че отборът му знае какво може и че според него е имал принос за развитието на екипа.

- В по-малките отбори става все по-сложно да си намериш място, така че трябва да съм доволен от свършеното досега. Вярвам, че в последните четири надпревари съм свършил точно това, което се искаше от мен. Не знам какво ще стане. Водим разговори – това мога да сторя. Нищо не е потвърдено – допълни той.

Ситуацията на пилотския пазар вероятно ще се разплете окончателно в момента, който стане ясно бъдещето на Хюлкенберг. В Остин мениджмънтът на немския състезател коментира, че няма нищо подписано с който и да е тим. Смята се, че Нико още се надява на чудо, което да го отведе в Лотус. Отборът от Енстън обаче още чака средствата от Куантум, за чийто председател Мансур Иджас се заговори, че е чисто и просто мошеник. През последния състезателен уикенд Ерик Булие заяви, че на него поне му е било обяснено, че средствата ще пристигнат тази седмица. Същото обещание Иджас даде в Абу Даби, но за дните след надпреварата на пистата Яс Марина и то не бе изпълнено.

- За отбора, за Гении, за всички ни би било страхотно тази сделка да се изпълни. Трябва да решим какво правим (оттук нататък) и това ще определи срока. Мисля, че Хюлкенберг иска да дойде при нас, както ние бихме желали да е в тима ни. Той и Грожан биха били един от най-добрите пилотски тандеми в питлейна, както и напълно достъпно (от гледна точна точка на заплати) дуо, ако мога да се изразя така. Но разбирам позицията на Нико. Той изживя безкрайно лош момент, когато загуби мястото си в Уилямс и не иска да се озове в същата ситуация. Не мога да го укорявам, ако подпише с друг екип в случай, че ние не си изпълним сроковете – каза още Булие.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1599 -: Ноември 21, 2013, 11:46:01 am »

Хорнер: Не се чувстваме зле заради факта, че печелим толкова много



Ред Бул не се чувстват зле заради факта, че печелят толкова много във Формула 1, заяви шефът на екипа Кристиан Хорнер.

Себастиан Фетел и тимът са непобедими след лятната пауза през сезон 2013 г. Те взеха за четвърти път короните в Гран при още в Индия. Пилотът записа безпрецедентните осем поредни победи в първенството. И всичко това доведе до обсъждания и анализи скучна ли е станала Формула 1 и вреди ли доминацията на Ред Бул и Фетел на спорта.

- Състезаваме се в шампионата при същите правила като останалите (екипи). Вършим най-доброто, на което сме способни и премерваме сили със съперниците си на всеки две седмици. Не ни е работа да помагаме на другите да успяват. Фокусирани сме най-вече върху себе си. Не се чувстваме зле по какъвто и да е начин заради факта, че печелим толкова много – бе категоричен Хорнер след поредния успех – в Остин. – В спорта, независимо дали говорим за Роджър Федерер, Ферари, Уилямс или Макларън, има фази, през които отделни атлети или отбори доминират. В някакъв момент това приключва. Тогава трябва да се прегрупираш и да започнеш отново. Себастиен е прав. Важно е да се наслаждаваме на моменти като настоящия, тъй като това е 46-ата ни победа, а е твърде лесно да изпаднеш в самодоволство. Трябва да цениш всеки един миг.

Междувременно колегата му от Мерцедес Рос Браун пък отбеляза, че напускането на шефа на аероотдела на Ред Бул Питър Продрому е сериозен удар за шампионския екип. Продрому ще се присъедини към Макларън през 2015 г. В Уокинг се надяват да успеят да го освободят дори преди това от Милтън Кийнс.

Браун обаче няма съмнения, че загубата на Продрому ще се отрази негативно на тима:

- Не познавам Питър, но той има репутация на наистина силен инженер. Освен това участва в няколко много успешни проекта. Така че ще има промяна. Според мен е невъзможно който и да е отбор да загуби специалист от такъв калибър и това да не се отрази на работата. Ред Бул са в настоящата си позиция благодарение на това, че взеха Ейдриан [Нюи] от Макларън. Всичко това е процес от F1, нещата се въртят. Ако сега Ред Бул имат определени уникални философия и подход, то тогава Макларън ще придобият подобни характеристики. Джеймс Алисън напусна Лотус, където бе направил много добър болид и отиде във Ферари, чиято кола съм сигурен, че догодина ще е по-добра. Такава е природата на бизнеса.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1600 -: Ноември 21, 2013, 11:47:19 am »

Гран при на Бразилия: Последната битка е за втората позиция при конструкторите



Последната нерешена, но сериозна битка в тазгодишния шампионат на Формула 1 е за втората позиция в класирането при конструкторите. Борбата е от една страна за престижа кой ще е най-добър от останалите – при положението, че Ред Бул са недостижими, а от друга – за разликата в дела от доходите, възлизаща на близо 20 милиона евро.

Двубоят е между Мерцедес и Ферари, като тимът от Бракли е в подем, докато Скудерията не се е отказала, но в последните изявления се прокрадна известно съмнение дали целта е постижима. Те са съответно втори и трети в момента в подреждането, като Мерцедес са с аванс от 15 точки.

След надпреварата в САЩ Фернандо Алонсо отбеляза, че на пистата до Остин му бе трудно не само да влезе в Q3, но и да се класира в точките. Той спечели второто място при пилотите и от тима заявиха, е постижението му е страхотно, но и че за следващия сезон ще е абсолютно задължително да се направи силен автомобил.

- Жизненоважно е да направим добра кола (за догодина). Разочарованието на Алонсо е и наше разочарование. Ако не сме в състояние да дадем силен или достатъчно бърз болид на пилот, който винаги се бори страшно много, в точния момент, то тогава е много важно да се съсредоточиш върху развитието на автомобила в бъдеще – заяви шефът на Ферари Стефано Доменикали. – Темпото в състезанието (в Остин) бе добро, но се налага да поддържаш дистанция спрямо болида отпред, тъй като иначе повреждаш гумите и нямаш шанс да атакуваш. Това е проблемът, когато се стартира постоянно от по-задни позиции.

Доменикали призна също така, че Ферари всъщност не направиха каквато и да е крачка напред в развитието си през втората половина на състезателната 2013-та:

- Мерцедес например може да нямат развитие (като нови компоненти), но подобриха (представянето си) повече от нас. Тоест случи се нещо, което трябва незабавно да поправим. Имаме седмица, за да анализираме информацията преди последната Гран при за сезона. Сигурен съм, че Фелипе [Маса] би искал да се справи на ниво в последния си старт с нас, а ние трябва да атакуваме Мерцедес и да се отбраняваме от Лотус.

Най-новото попълнение в техническия екип на Скудерията Джеймс Алисън даде надежда в Остин, заявявайки, че тимът има всичко необходимо, за да изпълни задачата си.

- Ферари е невероятно престижен отбор във Формула 1 със сериозни ресурси и огромни очаквания – продължи той. – За този тим всъщност добър резултат е единствено победата. Това означава сериозно напрежение – трябва да съм сигурен, че изпълнявам моята част от работата за постигането на тази цел, която е напълно реалистична амбиция.

Алисън не дава срокове, в които тимът от Маранело ще се върне начело. Според запознати обаче той вярва, че това ще отнеме повече от един сезон и е осъществимо, ако му бъде позволено да работи без външна намеса.

Мерцедес са със значително по-силни резултати от Ферари в последните три надпревари. В рамките на Гран при на Индия, Абу Даби и САЩ отборът от Бракли спечели 61 точки (съответно 26, 21 и 14 в трите отделни надпревари), като в две от състезанията постигна подиуми – второ и трето място на Нико Розберг на Буд Интернешънъл и Яс Марина. За Ферари резултатът е 36 точки (12, 14 и 10 в отделните състезания).

- Отборът ни направи в по-голяма степен солиден, отколкото впечатляващ уикенд в Остин, но все пак подобрихме позицията си в сравнение със съперниците в битката за второто място при конструкторите – коментира Рос Браун. – Целта ни на Интерлагос ще е да задържим това място.

Розберг отбеляза, че прогнозата за предстоящия уикенд е за променливо време. Според него това може да се окаже предимство за Мерцедес, тъй като F1 W04 върви добре на дъжд. Хамилтън пък сподели, че му е трудно да повярва колко бързо е дошъл последният старт от първия му сезон с тима:

- Наясно сме какво трябва да постигнем този уикенд в Сао Пауло, всички са наистина решени да се справят и да сме втори при екипите в неделя следобед. В Остин направих добра надпревара и усещането бе страхотно, така че нямам търпение за Гран при на Бразилия – допълни английският пилот.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1601 -: Ноември 21, 2013, 11:48:51 am »

Ди Монтедземоло: Ферари платиха висока цена при смяната гумите



Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло заяви, че отборът от Маранело е платил висока цена при смяната на гумите в средата на сезона във Формула. Той даде на Фернандо Алонсо оценка 8 от 10 за представянето на испанеца през 2013-та и го нареди до най-великите пилоти в историята на Скудерията.

Ди Монтедземоло обясни, че не обича да използва думата „извинение”, но все пак отбеляза ролята на гумите в развитието на тазгодишното първенство.

- През първата половина на сезона спечелихме два старта, така че Ферари бяха по-конкурентоспособни тогава. Това е факт. А когато гумите се смениха, платихме висока цена. Не ми харесва вариантът, при който пилотът трябва да внимава, за не си съсипе гумите – коментира маркизът пред CNN.

Алонсо взе втората позиция при пилотите, но тимът имаше и други проблеми през годината. Отношенията между него и Ди Монтедземоло се обтегнаха след избухването на испанеца след Гран при на Унгария заради това, че колата му не е достатъчно добра. След това двамата се срещнаха и разбраха, а в края на настоящата състезателна година маркизът нареди Фернандо до най-великите пилоти в историята на Ферари:

- Според мен той много, много добър пилот. Работил съм със състезатели като Ники Лауда, Ален Прост и Михаел Шумахер – фантастични, а Алонсо бе наистина фантастичен в надпреварите. Той разбира прекрасно кога е необходимо да натисне и кога трябва да успокои темпото, за да пази гумите. Това, от което не съм доволен за тази година обаче, е, че не успяхме да развием болида си след един много добър старт на сезона. Това ни беше проблемът.

Президентът на Ферари не скри задоволството си от факта, че техническите правила ще се променят за следващия сезон. Той от години изтъква, че смята за неправилно акцентът в спорта да пада върху аеродинамиката – философията още на създателя на компанията Енцо Ферари е, че двигателят е сърцето на автомобила:

- Много съм щастлив от промяната, тъй като не харесвам Формула 1, в която аеродинамиката отговаря за 90% от представянето. Ние не конструираме самолети или сателити, ние правим коли. Двигател, скоростна кутия, окачване – те са важни за нас, тъй като опитът ни от F1 се прехвърля към другите ни коли.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1602 -: Ноември 21, 2013, 11:52:11 am »

Рено Спорт F1 отбелязват последното състезание на двигателите V8



Формула 1 се сбогува с 2,4-литровите V8 двигатели – Гран при на Бразилия е последната надпревара с тях преди въвеждането на турбоагрегатите 1,6 V6 от догодина.

Един от най-успешните мотори от използваните понастоящем е този на Рено. С него са спечелени 5 конструкторски и пилотски корони (2006, 2010, 2011, 2012 и 2013 г.) от осем възможни, 59 победи, 65 полпозишъна и са направени 55 най-бързи обиколки. Рено Спорт F1 възнамеряват да приключат също толкова силно и последния старт на V8, връщайки се все пак в историята и славните моменти, за които агрегатът има голяма роля.

- Гран при на Бразилия ще е особено специална, тъй като аз лично познавам само настоящите двигатели за Формула 1 – споделя шефът операции на пистата в Рено Спорт F1 Реми Тафен. – Мнозина в питлейна ще кажат същото. В ерата на V8 се стараехме да правим болидите по-бързи, използвайки всичко, освен чистата мощност на моторите. Научихме много неща – по-добро интегриране, по-голяма икономия на гориво, как да използваме в по-сериозна степен други системи – като изпускателната например. Винаги мислим какво бихме могли да подобрим. Но честно казано, постигнали сме страшно много неща, с които можем да се гордеем. Наистина смятам, че Рено и екипите с нашия мотор демонстрираха как се прави и използва агрегат по най-ефективния възможен начин! Дори от повредите понякога се учат много неща, тъй като при тях се стигат лимитите.

За Тафен един от любимите спомени в ерата на V8 е сезон 2006 г. – битката на Рено с Ферари и Михаел Шумахер:

- На Монца счупихме двигател и Шумахер излезе начело в класирането. Ферари бяха по-бързи на онзи етап и бе почти невъзможно да ги изпреварим. Ние обаче наведохме глави и спечелихме в Япония. Тогава моторът на Ферари изгърмя и си върнахме лидерството в шампионата преди последния кръг в Бразилия. Перфектен пример за битка до края. Това бяха ранните дни на V8, а вече използвахме тези двигатели на ръба. Предизвикателството догодина е още по-голямо. Израснах, гледайки турбомоторите и като дете мечтаех да работя с такива, така че за мен следващата ера е като завръщане в бъдещето!

Президентът и управляващ директор на Рено Спорт F1 Жан-Мишел Жалиние също отбелязва, че V8 ерата бе особено успешна за Рено след високите стандарти, установени от марката с V10 през 90-те години на XX век.

- Можем да се гордеем както с успехите, така и с постигнатия прогрес, особено след замразяването на правилата за двигателите. Сега вече можем да се съсредоточим върху новото предизвикателство, което е 2014 г., влагайки същите мотивация и отдаденост – каза още Жалиние.

 
Рено V8

2,4 л V8 (2006 – 2013 г.) – участва 8 години в F1

59 победи – 40% от всички успехи във V8 ерата

65 първи позиции

55 най-бързи обиколки

3665,5 точки

5 титли при конструкторите

5 титли при пилотите

750 к.с. максимална мощност (вариант 2013 г.)

максимум 18 000 оборота в минута

95 кг

1271 двигателя са конструирани – 683 за използване на пистата, 588 за тестове

Повече от 2 000 000 изминати километра

5000 компонента на двигател

използвани 21 800 бутала, 43 200 всмукателни клапани, 45 900 изпускателни клапани, 22 000 свещи, 10 600 маслени филтри

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1603 -: Ноември 21, 2013, 11:54:20 am »



Хорнер: Рекордите означават много за Фетел

"Гладът му за победите се увеличава с всяка следваща"

Отборният шеф на Ред Бул Кристинан Хорнер коментира амбицията на Себастиан Фетел да побеждава и подобрява рекорди във Формула 1. Германецът, който осигури четвъртата си световна титла преди три състезания, записа осмата си поредна победи в сезон 2013. Така Фетел подобри рекорд на Шумехер и е на една победа от изравняване на най-доброто постижение от девет поредни победи на Алберто Аскари от сезони 1952-53.

"Всеки рекорд за Фетел означава наистина много. Момчето се бори за всеки свой успех и не очаква те да идват наготово. И когато подобри някое постижение е най-щастливият човек на планетата", разказа Хорнер. "Той е голям фен на историята на моторспорта и е от малкото на пистата, които ако питате кой е шампион от 1969, 1973 или 1978 ще ви каже веднага. Гладът му за победите само се увеличава с всяка следваща и това е едно от най-положителните качества, никога не се задоволява с постигнатото", завърши британецът.

                                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1604 -: Ноември 21, 2013, 11:56:42 am »



Алонсо: Може би второто място е твърде висока цел за Ферари

Фернандо не иска да е "вечно втори"

Фернандо Алонсо призна, че борбата за второто място с Мерцедес може да се окаже прекалено висока цел за Ферари. Скудерия изостава от германския тим с 15 точки, който трябва да бъдат стопени и подобрени само в оставащата една надпревара до финала на сезон 2013 за Гран при на Бразилия тази неделя.

"Няма каквото повече да направим в този момент. Можем само да се надяваме на по-добро представяне на финала в Бразилия. Може би второто място е твърде висока цел за Ферари тази година", призна Фернандо. "Бих бил горд да се преборим за второто място, защото не разполагаме с втората по скорост кола. Лично аз обаче бих предпочел да съм десети десет пъти, но още веднъж да стана световен шампион, вместо винаги втори", завърши испанецът.

                                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен