www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495658 пъти)

0 Членове и 10 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1605 -: Ноември 21, 2013, 11:59:48 am »



Последното Гран при на Уебър

Краят на една Ф1 кариера

Гран при на Бразилия е последното състезание за Марк Уебър като пилот във Формула 1. След края на сезона австралиецът ще се оттегли от спорта и ще сложи край на 12-годишната си кариера от 9 победи, 13 полпозишъна и 41 подиума. Следващото стъпало за Марк ще е Льо Ман с Порше.

Преди това обаче падокът минава през "Интерлагос". Преди началото на уикенда пилотът заяви, че няма търпение за финала. На въпроса дали съжалява за нещо и дали не напуска една година по-рано, Уебър обясни: "Разбира се, че не. Беше страхотно, но сега трябва да отворя на следващата глава. Не си тръгвам по-рано".

Преди време неговият колега Фернандо Алонсо от Ферари нарече Уебър "пилот от старата школа", джентълмен. "Да, аз бях на прехода между две различни поколения. Може би съм "стара школа", не знам как се чувства новото поколение, сигурно за тях е малко по-различно. Поглеждайки назад си спомням, че ние карахме с два педала, с три педала, със съединител, без съединител, с една дума - много различни от днешните коли. Когато пътувахме, нямаше интернет. Но пък вижте 70-те години - тогава спортът беше много по-друг. Не знам какво точно значи "стара школа", но да, малко съм възрастен за този спорт. Не се притеснявам от това. Имал съм хубави моменти и сега гледам към новите", обясни Уебър.

В този момент на равносметка австралийският пилот "не съжалява за нищо" и е доволен от постигнатото. "Кой би си представил какво ще стане с Ред Бул? Когато се присъединих към този отбор, той беше "ваканционен" и никой дори не се осмеляваше да си помисли, че може да има такъв успех. След Уилямс изглеждаше трудно, но решението ми се оказа добро. Тогава всички казваха, че съм постъпил глупаво, а каква история излезе. Решението на Уилямс може би не беше толкова фантастично, защото не запазиха формата и прогреса, който имаха с Хуан Пабло Монтоя и Ралф Шумахер. За такива неща ти трябва кристална топка за гадаене. Вижте догодина - никой не може да каже дали решението е хубаво".

                                                                                                                                  formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1606 -: Ноември 22, 2013, 03:50:30 am »

Най-трудните ми моменти във Ферари – инцидентът в Унгария и Хокенхайм 2010, заяви Маса



Гран при на Бразилия този уикенд не е просто домашния старт на Фелипе Маса от сезона във Формула 1, а последната надпревара на пилота с Ферари. Той напуска Скудерията в края на годината и от 2014 г. вече ще е част от Уилямс. Това бе и основната обсъждана с него тема днес на пистата Интерлагос, където бразилецът сподели отново, че най-хубавият момент в кариерата му със Скудерията е победата у дома през 2006 г., а най-трудните – инцидентът на Хунгароринг през 2009-та, когато излетяла от болида на Рубенс Барикело пружина удари каската му и Гран при на Германия през 2010 г.

Надпреварата на Хокенхайм бе сцената, на която се разви историята с репликата от рейс инжерена Роб Смедли към Маса „Фернандо е по-бърз от теб. Можеш ли потвърдиш, че разбираш това съобщение?”

- Интерлагос е фантастично място за състезание, където да приключа кариерата си с Ферари. Надявам се последният старт да ни доста удоволствие, да се забавляваме и да постигнем добър резултат. Бих казал, че най-щастливият ми момент бе победата в Бразилия през 2006 г. 2008-ма тук пак бе специален момент. Спечелих надпреварата, дадох най-бързата обиколка. Най-трудният ми момент... Инцидентът (в Унгария) определено не бе прекрасен миг и може би състезанието на Хокенхайм през 2010 г. – коментира Фелипе.

Той каза още, че остава във Формула 1 с друг исторически отбор и вярва, че може да свърши много неща с Уилямс:

- Всичко се променя, ще има чисто нови правила и мисля, че моментът е добър да започна нещо ново, различно. Те вярват в мен, така че съм наистина щастлив и мотивиран да карам за тях, да се трудя, за да помогна на екипа отново да е конкурентоспособен, което съм сигурен, че е възможно.

Маса е един от най-емоционалните пилоти във Формула 1 и не крие, че предстоящият уикенд ще е изпълнен с много чувства за него.

- Само да се състезаваш в Гран при на Бразилия е мечта за всички бразилски пилоти. Моята кариера започна на Интерлагос – това бе домашната ми картинг писта, там карах и в малките категории. Преди това помня как седях на трибуните – още дете – и гледах Аертон Сена, Нелсън Пикет, дори Рубенс Барикело. След това чувството да се състезаваш там вече е трудно да се обясни. Цялата енергия от хората, това да си на пистата, която обичаш най-много от всички, да чуваш музиката от трибуните, да усещаш подкрепата... Победата през 2006-та, първата ми година с Ферари, определено бе най-невероятното състезание в живота ми. Бях със специален овърол в жълто и зелено – цветовете на националния ни флаг, а да застана на най-горното стъпало бе повече, отколкото съм се надявал да постигна през живота си. Иска ми се да ме помнят като важна част от тима на Ферари. Времето ни заедно бе страхотно – печелехме състезания и шампионати, имахме и някои трудни моменти. Горд съм, че съм част от историята на Ферари. Бях мечтал да карам за този отбор и го правих в продължение на 10 години, през осем от тях като титуляр – допълни бразилецът.


Маса ще кара със специална каска в Бразилия

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1607 -: Ноември 22, 2013, 03:53:33 am »

Хамилтън недоволен от тълкуването на радио съобщения към екипа му в Остин



Люис Хамилтън изрази недоволство от интерпретациите в медиите на негови реплики по радиото по време на Гран при на САЩ.

На пистата до Остин английският пилот на Мерцедес първо получи информация от рейс инженера си Питър Бонингтън за гумите, но поиска да бъде оставен на мира. Малко по-късно самият пилот се обади да пита какво е състоянието на гумите му и заяви, че трябва да знае тези данни.

Това бе изтълкувано като противоречащи си от страна на Хамилтън инструкции каква и колко информация иска да му се подава. Техническият експерт на ВВС Гари Андерсън реагира доста остро. След първата реплика на Люис той заяви, че би си поговорил със състезателя след състезанието заради тона, а при втората бе категоричен, че пилотът трябва да има ясна представа какво иска да знае.

Шефът на Мерцедес Рос Браун коментира въпроса, заявявайки, че в екипа тъкмо свикват с работата с Хамилтън, който дойде в Бракли в началото на годината. Самият пилот поиска да изясни нещата на пистата Интерлагос преди последния кръг от календара Гран при на Бразилия.

- Ситуацията е много напрегната, емоциите са на максимум и понякога получаваш информация, друг път не. Понякога имаш нужда от нея, друг път не. На моменти се случва така, че си точно в зоната за спиране на завой и (подобни съобщения) са разсейващи. Затова от време на време е необходимо просто да кажеш „остави ме”. Но излизайки от питстоп, трябва да знаеш цялата налична информация за гумите си – и предни, и задни, за температурата на гумите, всичко – обясни Хамилтън пред Скай Спортс. – Това може да се разбере безкрайно погрешно. Разочароващо е да видя толкова материали по въпроса.

Хамилтън бе категоричен, че няма никакви проблеми с Бонингтън и отношенията им всъщност са чудесни:

- Горкият човек, вече говорих него и заявих: „Съжалявам, тъй като вероятно си наистина объркан от комуникацията в последното състезание, но вършиш страхотна работа”. Всички в екипа се справят невероятно.

Според Браун няма повод за притеснение, тъй като станалото е част от процеса на изучаване между пилота и екипа. Той заяви, че тимът ще продължи да подава на Хамилтън информацията, която счете за нужна.

- Понякога ще получава данни, които според него няма да са му необходими. В такъв случай ще знаем след това да не ги съобщаваме. Но трябва да се разбере какво огромно количество адреналин и енергия бушуват на пистата. Той свърши страхотна работа. Опитахме се да му помогнем с обсъжданата информация, но понякога прекаляваме и казваме прекалено много. Това обаче не е проблем – добави Браун.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1608 -: Ноември 22, 2013, 03:57:58 am »

Уебър: Негативните аспекти на F1 са повече от положителните



Марк Уебър си тръгва от Формула 1, защото според него негативните аспекти на спорта са повече от положителните, заяви австралиецът на пресконференцията на пистата Интерлагос преди последния си състезателен Гран при уикенд.

- Ако има повече позитиви, отколкото негативи, то тогава очевидно бих останал. Така че за мен има повече негативни неща. Търся промяна и съм готов за такава както в професионалния, така и в личния си живот. Много неща се случиха през последните три-четири години. Състезанията преминаха през някои скучни фази и въведоха DRS, други такива неща, които според мен имат принос за спорта, но и отнемат от традицията му. Отделни изпреварвания, които вероятно са били трудно постижими преди години, сега могат да се правят. Малко изкуствена ситуация, но добра за хората вкъщи – обясни австралиецът.

Марк спомена отново гумите и проблемите с тях, трудната адаптация на пилоти (сред които и той самият). Според него най-трудните автомобили, които е карал, са били тези от средата на последното десетилетие – когато имаше зареждане с гориво по време на състезанията и се водеше битка между производителите на гуми. Сега обаче Уебър не иска да вдига шум около напускането му на Формула 1. Австралиецът ще си тръгне в неделя следобед, след като пресече финала на Интерлагос, но през следващите дни ще е само с екипа си.

Родителите му Алан и Даян бяха заедно с Марк в Остин, но нито те, нито приятелката му Ан ще присъстват на трасето в Сао Пауло този уикенд, когато състезателят на Ред Бул ще се сбогува със спорта, на който отдаде 12 години от живота си. След състезанието в Бразилия Уебър ще се прибере вкъщи и толкова.

- Не искам никакъв шум. Сезонът беше ужасно напрегнат. Най-близките до мен хора знаят какво ми струваше. Но е хубаво, че го преодоляхме. Честно казано, трудно ми е да повярвам на всичко, което се случи. Но един поглед назад ме кара да се гордея със себе си, как съм се справил и по какъв начин – споделя Уебър в интервю за британския Телеграф.

Австралиецът не иска да обсъжда отношенията с екипа си през последните четири години, но все пак признава, че някои отношения са се влошили – като тези с Кристиан Хорнер например, с когото преди години дори започнаха съвместен проект за състезателен отбор – MW Арден. Връща се и към 2010 г.:

- За отбора не беше никак лесно да се справя с тази история. Бяхме в необозначени води през 2010-та. По дяволите, борехме се за първата си титла. И как се справяш? Да пуснат и двама ни да се състезаваме? Или не, може би не... Имаше и прекрасни, и лоши моменти. Да, някои отношения се обтегнаха. Но като цяло чувствам, че сторих каквото можах.

Засега Марк смята, че трудно би седнал на чаша червено вино със Себастиан Фетел (докато с Хорнер спокойно би изпил по бира, след като прахолякът се уталожи). Но според него моментите на Фетел като този от Гран при на Малайзия далеч не са толкова лоши, колкото определени постъпки на Михаел Шумахер. И все пак, въпреки разочарованията, австралиецът е категоричен, че е имал невероятен късмет:

- Когато тръгнах от Австралия, и през ум не ми минаваше, че ще стигна до Формула 1, ще направя 215 надпревари и ще имам 40 или някъде там подиума. Никога не се забравя как си карал 1,1-литрова Фиеста от Норфолк до Брандс Хеч, за да работиш за 43 паунда на ден. Ако извадех късмет, можех да остана при майката на Ан, а с това пестях бензин. Сега, в спорта, вече ми ставаше все по-трудно в неделите. Една от силните ми страни са високоскоростните завои, а точно там съсипваш гумите. Момчетата ми повтаряха: „Не натискай. Намали”. Фетел се справя, но пилоти като Люис [Хамилтън] страдат. Той просто иска да се състезава във всеки един тур. И ситуацията понастоящем просто не е в негова полза. Не искам обаче да си тръгна от спорта, плюейки как всичко е било прекрасно в доброто старо време. Момчетата, които постигат успех, го заслужават, защото са си го изработили.

Уебър държи да отбележи освен това, че той всъщност не се отказва напълно от спорта и Льо Ман не е старчески дом. Но няма търпение да разполага с повече време за себе си. Ще отиде и на някое и друго състезание от Формула 1 догодина, като е категоричен, че не изпитва никакво съжаление в края на Гран при кариерата си.

- Гледам напред, към новата глава в живота си. Ако бях разочарован, че всичко приключва, то това щеше да значи, че нещо не е наред. В крайна сметка всеки спортист взима такова решение, тъй като огънят вече не е такъв, какъвто е бил преди и просто трябва да го приемеш. Щастлив съм, че все още се справям прилично, но времето ми отмина. Постигнах доста неща, сега е ред на момчетата да се борят в бъдеще – обяснява Марк.

Изводът след повече от десетилетие във Формула 1?

- Не виждам какво бих могъл да направя по различен начин. Дадох най-доброто от себе си.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1609 -: Ноември 22, 2013, 04:00:42 am »



Ферари: Знаехме, че Кими ще се оперира

"Това няма да е проблем за 2014"

От Ферари настояват, че не са били изненадани от решението на Кими Райконен да се оперира и са знаели за състоянието му преди да подпишат договор с него за 2014-а. Пилотът на Лотус се оплакваше от болки в гърба през сезона и в крайна сметка се подложи на операция по време на уикенда в САЩ. Така финландецът ще изпусне финала на шампионата и ще се отдаде на почивка и подготовка за догодина.

Само няколко дни преди операцията Кими е бил в Маранело и е дал мерки за седалка. Това отключи слуховете, че Ферари са окуражили Райконен да се подложи на операция и лечения, за да е във възможно най-добра форма за догодина. Шефът на отбора Стефано Доменикали се изсмя на предположението, че в Скудерия не са знаели предварително за плановете на Кими.

"Разбира се, че знаем каква е ситуацията. Няма да има никакъв проблем с Кими", увери Доменикали.

Все още не се знае кога точно Кими ще е готов отново да седне в болид, но се очаква да се възстанови навреме за зимните тестове, първият от които е в края на януари на Херес.

                                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1610 -: Ноември 22, 2013, 04:02:17 am »



Дъжд за финала в Бразилия

Най-мокро ще е за първата тренировка

Финалът на сезон 2013 ще е на пистата "Интерлагос" в Бразилия и според прогнозите, трасето ще е залято от дъжд.

Най-мокро ще е по време на първата свободна тренировка, когато се очакват гръмотевици и порой. До втората сесия условията ще се подобрят и дъждът ще отслабне. Очаква се максималната температура да е 21 градуса. В събота пистата също ще е мокра, но се предвиждат по-слаби превалявания. Температурата ще е 18 градуса.

В неделя обаче времето отново ще се развали и ще завали проливен дъжд точно за финалните етапи от състезанието. Температурата ще 22 градуса.

                                                                                                                                  formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1611 -: Ноември 22, 2013, 04:05:01 am »



Догодина финалът ще е в Абу Даби

Промени в календара за сезон 2014

Очаква се през 2014 година финалът на Ф1 сезона да е в Абу Даби, а не в Бразилия. Това ще е едно от разместванията, които Бърни Екълстоун планира да направи. Предварителният календар съдържа 22 състезания и беше публикуван от ФИА по-рано тази година, но докато бъде одобрен, ще претърпи още промени. Би трябвало финалната версия да е готова следващия месец.

Засега се предполага, че Ню Джърси и Мексико няма да останат в плана за догодина, и че същата участ може да сполети и едно от вече съществуващите състезания - Гран при на Корея. Екълстоун предупреди, че ще има промени в датите особено в края. Това означава, че Бразилия няма да домакинства финала на шампионата.

Ако Гран при на Абу Даби наистина остане последна, това означава, че отборите ще могат да останат там и направо да направят след сезонните си тестове.

Срещата на световния моторспорт съвет на ФИА е на 06.12.2013 в Париж и календарът ще бъде финализиран тогава.

Предварителния календар, който ФИА публикува през октомври:

16 март - Австралия - "Албърт Парк"
30 март - Малайзия - "Сепанг"
6 април - Бахрейн - "Сахир"
20 април - Китай - "Шанхай"
27 април - Южна Корея - "Йеонгам"
11 май - Испания - "Каталуния"
25 май - Монако - "Монте Карло"
1 юни - САЩ - "Port Imperial Street Circuit"
8 юни - Канада - "Монреал"
22 юни - Австрия - "Ред Бул Ринг"
6 юли - Великобритания - "Силвърстоун"
20 юли - Германия - "Хокенхайм"
27 юли - Унгария - "Хунгароринг"
24 август - Белгия - "Спа"
7 септември - Италия - "Монца"
21 септември - Сингапур - "Марина Бей"
5 октомври - Русия - "Сочи"
12 октомври - Япония - "Сузука"
26 октомври - Абу Даби - "Яс Марина"
9 ноември - САЩ - "Америка"
16 ноември - Мексико - "Мексико"
30 ноември - Бразилия - "Интерлагос" 


                                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1612 -: Ноември 22, 2013, 04:10:32 am »

Пистата "Интерлагос"




Пистата "Интерлагос" се намира в южните предградия на мегаполиса Сао Пауло в Бразилия и на португалски името и означава "между езерата". Тя е построена на място, където преди време е имало множество езера. Почвата под асфалта на трасето е прекалено мека и доста често на организаторите им се налага да поставят нов слой асфалт, след като предишния вече е „потънал" в земята. Това не помага особено и пистата е една от най-неравните в шампионата. Тесните завои още повече затрудняват пилотите и отборите. „Интерлагос" е построена през 1954 година с дължина от 7,19 км и е позната на феновете на високите скорости и като „Хосе Карлос Паче". Кръстена е на бразилеца Паче, който през 1975 година през кратката си кариера печели единствената си победа във Формула 1 именно в Сао Пауло.

Първото Гран при, което не е било част от Формула 1 се е провело през 1972 година. От следващият сезон до 1980 г., Голямата награда на Бразилия във Ф1 се провежда на „Интерлагос" с изключение на 1978 г, когато домакин е „Джакарепагуа" в Рио де Женейро. В периода 1981-1989 година отново „Джакарепагуа" приема бразилското Гран при. През 1990 година обаче, на „Интерлагос" отново е гласувано доверие, след като на пистата е положен нов асфалт и дължината й е намалена на 4,29 км. Както е известно, Сао Пауло е родното място на легендарния трикратен световен шампион Аертон Сена и след неговата смърт през 1994 г., S-образният шикан след старт-финалната права е кръстен на негово име.



Писта: Интерлагос (Хосе Карлос Паче)

Начало (местно/българско време): 13:00/18:00 часа

Дължина на обиколка: 4,309 км

Обиколки: 71

Дистанция на състезанието: 305,909 км


                                                                                                                            със съкращения от formula1.sportal.bg
« Последна редакция: Ноември 22, 2013, 04:16:03 am от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1613 -: Ноември 22, 2013, 04:15:05 am »

Разписание на състезателния уикенд за Гран при на Бразилия:

Св. тренировки 1      22.11.2013 г. 14:00 ч.

Св. тренировки 2      22.11.2013 г. 18:00 ч.

Св. тренировки 3      23.11.2013 г. 15:00 ч.

Квалификация         23.11.2013 г. 18:00 ч.

Състезание             24.11.2013 г. 18:00 ч.

                                                                     по данни от clubs1.bg
Активен

lord_milev

  • V.I.P.
  • Карма: +927/-411
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Юли 29, 2009, 08:00:21 am
  • Публикации: 17840
  • Торент Клиент: µTorrent 2.2.1
  • Винаги имаш избор!
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 31.0.1650.57 Chrome 31.0.1650.57
Re:Формула 1
« Отговор #1614 -: Ноември 23, 2013, 09:44:32 am »
Във Ферари се надяват на късмет през уикенда в Бразилия




Фелипе Маса бе по-бързият пилот на Ферари в петъчния ден, след като на домашното трасе край Сао Пауло записа седмо време с изоставане от 1,234 сек от Нико Розберг. Фернандо Алонсо пък остана 11-и на 1,622 сек зад водача.

„Тук винаги е доста трудно да се кара когато вали“, разкри Алонсо след края на петъчния ден. „Количеството вода на трасето никога не е постоянно. Това може да повлияе като разлика във времената в две поредни обиколки с 2-3 секунди. Всеки път, когато напуснеш идеалната линия, трябва да се опиташ да прецениш условията точно в този момент, защото никога не можеш да си сигурен.

Предвид прогнозите за времето, изглежда то ще остане такова през целия уикенд. Затова смятам, че направихме добра репетиция, макар и доста къса. В квалификацията и състезанието ще е много трудно да се намери правилната стратегия, но ще трябва днес вечерта да измислим план за действие. За да се класираш на добра позиция при подобни условия тук ти трябва и късмет. Важно е да си на правилното място в правилното време.“

„Днешният ден бе доста труден, защото и сутринта и следобед валя дъжд“, заяви от своя страна Фелипе Маса, който прави последният си уикенд като пилот на Ферари. „Тъй като трасето бе постоянно мокро, ние решихме да не караме много, а когато го правехме бяхме с гуми интермедия. Така успяхме да спестим един комплект гуми за мокро, защото очакваме времето да остане подобно през целия уикенд.

Трудно е да се предвиди, как ще се представим през уикенда, защото не бяхме особено бързи в дъжда. Все още е трудно да се каже и какви условия точно пасват на колата ни. Ще бъде много важно да използваме правилно гумите и да имаме доверие в колата си на пистата.

Като цяло уикендът е много специален за мен, защото това е последното ми състезание за Ферари, при това на домашната ми писта. Ще карам тук с напълно боядисан в червено шлем и разкошен овърол. С това искам да изразя признателността си към отбора, с който се надявам да завърша сезона по най-добрия начин.“

„В петък винаги е трудно, да се направи ясна оценка на съотношението на силите“, обясни техническият директор на екипа Пат Фрай. „Сутринта направихме няколко симулации на стартове, както и няколко пробни стопа в бокса с константна скорост. Това ще ни даде добра подготовка, ако условията останат такива. Опитваме се да постигнем и добър баланс, като очакваме условията да продължат да са такива и през следващите дни. Затова и във втората тренировка се опитахме да спестим гуми, като излязохме едва в последния половин час.

Въпреки че количеството обиколки не ни дава възможност да добием достатъчно ясна картина за нашата конкурентоспособност, не очакваме много по-различно развитие от последните няколко състезания. Ще се опитаме да подобрим значително представянето си през нощта и да извлечем всичко от колата както в квалификацията, така и в състезанието.“
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1615 -: Ноември 23, 2013, 03:27:33 pm »

Фетел: Научих много от Уебър



Себастиан Фетел призна, че е научил много от Марк Уебър през времето, прекарано като съотборници в Ред Бул, и напускането на австралиеца ще е загуба както за отбора, така и за самия него.

С Фетел и Уебър Ред Бул спечелиха четири поредни титли при конструкторите в F1 от 2010 до 2013 г., но отношенията между пилотите предизвикаха много коментари. Всичко започна от инцидента между тях по време на Гран при на Турция през 2010-та, когато Фетел се опита да изпревари Марк и двамата се удариха, вследствие на което Себастиан отпадна от състезанието. По-късно се повдигна въпросът дали в Ред Бул не фаворизират Фетел. Във Великобритания през същата година от екипа свалиха новото предно крило от болида на австралиеца и го сложиха на колата на съотборника му. След като спечели състезанието, Марк коментира по тийм радиото: „Не е лошо за пилот номер 2.” През настоящия сезон имаше още един сблъсък между двамата - в Малайзия, когато Фетел пренебрегна отборните заповеди и изпревари Уебър 10 обиколки преди края на състезанието. В последните надпревари от сезон 2013 обаче изглежда, че напрежението между двамата е затихнало.

Себастиан коментира, че впечатлението на хората за отношенията между него и Марк е по-лошо, отколкото те са в действителност. Въпреки че двамата не са близки извън пистата, според Фетел с Уебър са един от най-силните пилотски тандеми.

- Очевидно нямахме най-добрите лични отношения, но се справихме отлично в съвместната ни работата за отбора. И двамата усилено се опитвахме да подобрим колата. Със сигурност фактът, че той няма да е тук през следващата година, ще е загуба за отбора и за мен, защото винаги е било огромно предизвикателство. Научих много от него и мога спокойно да кажа, че имаше много моменти, в които се възползвах от това. Постигнахме изключително много успехи заедно. В този смисъл (напускането на Марк – б.а.) ще бъде удар за отбора, но в същото време предстои нов сезон, нова стъпка през следващата година. С пристигането на Даниел (Рикиардо) започва нов етап – каза още Фетел.

Той коментира и че не би „подарил” победа на съотборника си в последното му състезание като пилот от Формула 1, най-вече защото Уебър не би го приел.

- Безсмислено е да обсъждаме определени обстоятелства, тъй като много неща трябва да се случат преди да можеш да помислиш за това. Според мен Марк е спортсмен и не би пожелал да му бъде предоставена победа. Би било същото и за мен - добави Фетел.


                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1616 -: Ноември 23, 2013, 04:21:42 pm »

Сутил: Знам къде ще бъда през следващата година



Пилотът на Форс Индия Адриан Сутил заяви пред журналистите в Бразилия, че вече е подписал договор за следващата година, но не може да каже с кой отбор, за да не наруши политиката на екипа. Германецът обаче намекна, че ще остане в екипа от Силвърстоун с коментара си, че според него двигателят на Мерцедес за 2014-та ще е силен. Единственият отбор, който ще се състезава с мотори на Мерцедес догодина и не е обявил пилотите си за следващия сезон, е именно Форс Индия. Шефът на екипа Виджай Маля каза, че това ще стане през декември.

- Да, знам къде ще бъда. Някъде има подпис, но според отборната политика не трябва да говоря за това. Щастлив съм. Беше мое решение с кого да подпиша или не и заради това се чувствам добре. Разбира се, прегледах (други оферти). Зависи от ситуацията, понякога имаш контракт, но това не означава много. В момента се случват толкова много неща, така че погледнах на положението отстрани. Вероятно моята ситуация е по-различна, отколкото тази на други пилоти. Вярвам в германската технология и английските инженери. Това е добра комбинация. Но нямаме доказателство, че двигателят ще е най-добрият. Знаем единствено от опит, че Мерцедес могат да правят силни мотори. Ферари също са много добър производител. Рено имат богата история с турбодвигателите, така че и те могат да се справят много добре – каза Сутил.

Бъдещето на съотборника му Пол ди Реста обаче продължава да е неясно. Шотландецът коментира, че за първи път се намира в такова неведение относно това къде ще кара догодина. Той коментира, че оставането във Формула 1 е приоритет за него, но не отрича, че обмисля и възможността да премине в други серии като Индикар например. Неговият братовчед Дарио Франкити е 4-кратен шампион в Индикар, но прекрати кариерата си след катастрофа през миналия месец.

Междувременно Серхио Перес сподели, че има 95% вероятност да остане във Формула 1, след като от Макларън решиха да го заменят с шампиона във Формула Рено 3.5 за 2013 г. Кевин Магнусен през следващия сезон. Спонсор на Перес е мексиканската телекомуникационна компания Телмекс. Шефът на Макларън Мартин Уитмарш разкри, че се опитва да помогне на 23-годишния пилот да си намери място през 2014 г., като стана ясно, че се е свързал с Лотус и Форс Индия. Друга възможност за мексиканеца е отборът на Заубер, с който той дебютира в Гран при и където се състезава през 2011 и 2012 г.

- Вероятността да остана тук (в F1 - б.а.) е 95% - коментира Перес. – Относно останалите 5%, всичко може да се промени във Формула 1, но съм уверен, че ще съм тук през следващата година. Всичко, което мога да кажа, е че бъдещето ми изглежда в по-добра позиция, отколкото бе преди няколко дни. Все още нищо не е подписано, но напредваме. Имаме по-добри опции, отколкото в Остин. Трябва да се събера с мениджърите ми, близките ми, Телмекс, за да решим коя е най-добрата възможност за нас. За всяко нещо има причина и съм уверен, че след 1 година ще стоя тук, казвайки че най-доброто, което ми се случи, бе напускането на Макларън. Надявам се да мога да ви кажа това.

Не е ясно и къде ще кара Нико Хюлкенберг. Германецът наскоро разкри, че преговаря с Форс Индия, Заубер и Лотус, но и че шансът да премине в Лотус е най-малък, защото според слуховете Пастор Малдонадо вече е подписал с тима от Енстън.

Освен Лотус, Форс Индия и Заубер, последните два отбора в класирането при конструкторите Маруся и Катерам също не са обявили и двамата си състезатели за догодина. Маруся вече подписаха с Жул Бианки за следващия сезон, но не се знае кой ще е негов съотборник. Според информация на BBC Катерам обмислят да привлекат завършилия на 6-то място през 2013 г. в GP2 Маркус Ериксон. Гийдо ван дер Гарде, Шарл Пик и Хейки Ковалайнен са другите кандидатите за място в екипа през сезон 2014. Пик коментира, че би искал да остане в отбора и през следващата година, но все още нищо не е сигурно.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1617 -: Ноември 23, 2013, 04:23:01 pm »

Хорнер е идеалният заместник на Екълстоун, смята самият Бърни



Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер е идеалният кандидат за заместник на Бърни Екълстоун, смята самият управляващ търговските права на Формула 1. 83-годишният англичанин заяви също така, че би помогнал на сънародника си, ако Хорнер реши да поеме поста му.

Бъдещето на Екълстоун изглежда несигурно, след като CVC Кепитъл Партнърс обявиха, че ще го уволнят, ако бъде доказано негово престъпление. Срещу Бърни се водят няколко дела. Понастоящем в центъра на вниманието е заведеното от Constantin Medien в Лондон за финансови щети и измама.

Самият Бърни многократно е повтарял, че е невъзможно един човек да го наследи и да върши същата работа като него. В светлината на последните събития обаче изглежда си е променил мнението:

- Кристиан би бил идеален (за заместник). Ще съм щастлив да му държа ръката. Може да има период на прехвърляне. Но е нужен човек, който познава спорта. Ако дойде някой отвън, корпоративен началник, не мисля, че бих могъл да работя с такъв. Всичко ще приключи за пет минути. Хората сключват сделки с мен, защото ме познават. Наясно са, че съм честен с тях. Такова е положението и с Кристиан. Надявам се да можем да го осъществим.

Хорнер стана най-младият шеф на отбор, когато оглави Ред Бул през 2005 г. – тогава бе на 31 години. Под негово ръководство тимът от Милтън Кийнс печели вече четири поредни години титлите и при пилотите, и при конструкторите във Формула 1. Самият Кристиан има много близки отношения с Екълстоун – той и приятелката му Бевърли са били сред малцината гости на сватбата на Бърни с Фабиана Флоси миналата година, а и често излизат заедно.

Хорнер няколко пъти вече отхвърли възможността да наследи Екълстоун и твърди, че е съсредоточен върху управлението на Ред Бул в F1.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1618 -: Ноември 23, 2013, 04:24:22 pm »

Дъжд в Бразилия, Розберг начело след първата сесия



Нико Розберг записа най-добро време в първата свободна тренировка на пистата Интерлагос в Бразилия. Пилотът на Мерцедес изпревари своя съотборник Люис Хамилтън, а трети остана Себастиян Фетел от екипа на Ред Бул. Времената обаче бяха повлияни изцяло от метеорологичните условия, след като преди и по време на сесията валя дъжд. Дженсън Бътън (Макларън) и Фернандо Алонсо (Ферари) заеха четвърта и пета позиция, а десетката се допълни от Марк Уебър (Ред Бул), Серхио Перес (Макларън), Данийл Квят (Торо Росо), Хейки Ковалайнен (Лотус) и Нико Хюлкенберг (Заубер).

След топла седмица в Бразилия, студен фронт в началото на уикенда се спусна над Сао Пауло и това предизвика превалявания. Затова и първата свободна тренировка започна на мокро, което означаваше че може да се очаква още по-малко работа на пистата отколкото обикновено. Предвид очаквания времето да се задържи без особени промени през целия уикенд, пилотите обаче се заеха усърдно с работата си.

С изключение на състезателите на Ред Бул, Лотус и Ферари, всички останали бързаха да съберат данни за трасето при подобни условия. Очаквано пилотите на Мерцедес записаха най-добри времена в началото, въпреки известни проблеми на Хамилтън на Слънчевия завой, където по-ранно и интензивно подаване на газ доведе до завъртане на колата му перпендикулярно на движението. Този инцидент обаче се размина без особени проблеми за англичанина, който в този момент изоставаше от своя съотборник.

Невъзможността да се изпробват предоставените твърди и медиум гуми на Пирели обаче пък даде възможност да се изпробва представянето на гумите за мокро. Пилотите на Ферари се появиха на трасето около половин час след началото на сесията, като примера им бе последван скоро от Хейки Ковалайнен в болид на Лотус. Фетел, Уебър, Грожан и Джеймс Каладо, каращ в тази тренировка на мястото на Пол ди Реста в екипа на Форс Индия обаче не бързаха да излизат на пистата.

Въпреки че валежите бяха спрели в първите 15 минути, все още бе рано за гуми интермедия, както можеше да се види от времената на пилотите на Ферари. Впечатляващо обаче бе представянето на Данийл Квят, който в тази първа сесия караше за екипа на Торо Росо на мястото на Даниел Рикиардо. Младият пилот, който съвсем наскоро получи суперлиценз бе с половин секунда по-бърз от своя съотборник Жан-Ерик Верн след първите 40 минути.

И докато всички опипваха почвата с интермедия, в средата на сесията Себастиян Фетел се появи със сухи твърди гуми. След внимателно каране обаче германецът не записа време, а мина през питлейна и отново се появи на пистата. Пилотът на Ред Бул събираше данни, използвайки интересни датчици, но с новото начало на преваляванията трябваше да се прибере в бокса.

След започналите превалявания голяма част от пилотите се прибраха в боксовете, като в бокса на Ред Бул дори смениха задното крило на Себастиян Фетел. Това помогна на активния в края на сесията германец да успее да се изкачи на третото място в последните 15 минути от тренировката, като повечето състезатели не успяха да подобрят времената си.

Въпреки че от Пирели бяха предоставили експериментални гуми за следващата година, те така и не бяха изпробвани заради дъжда.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1619 -: Ноември 23, 2013, 04:26:39 pm »

Розберг начело след дъждовния петъчен ден в Бразилия

Нико Розберг завърши начело петъчния ден след като в една дъждовна и доста скучна втора сесия на пистата Интерлагос в Бразилия успя да изпревари пилотите на Ред Бул, Себастиян Фетел и Марк Уебър. Хейки Ковалайнен с Лотус остана четвърти, а пети се нареди съотборника на Розберг в екипа на Мерцедес, Люис Хамилтън.

Метеорологичните условия в Бразилия се подобриха малко във времето между двете сесии, но малко преди началото на втората заваля отново и това означаваше, че пилотите отново ще трябва да работят на мокра писта. За целта им бе отпуснат и допълнителен комплект гуми интермедия, които обаче за дълго останаха неизползвани. Този път обаче пилотите се въздържаха от излизания на пистата и до средата на сесията те се появяваха спорадично на трасето.

Пол ди Реста и Даниел Рикиардо се завърнаха за отборите на Форс Индия и Торо Росо, и те бяха сред малкото направили опит преди средата на последната свободна тренировка за петъчния ден. Нико Розберг от екипа на Мерцедес поведе около половин час след старта на сесията, но времето му бе с повече от три секунди по-слабо от това сутринта, загатвайки за сериозно влошените условия на пистата. С изключение на Розберг и пилотите на Лотус, останалите състезатели от топтимовете не бяха направили дори инсталационни обиколки във втората част. Уебър се появи на трасето 50 минути след началото и веднага записа второ време.

20 минути преди края Фернандо Алонсо се появи за първи път на пистата с гуми интермедия, но по времената му можеше да се съди, че още е прекалено рано за използването им. Испанецът даде едва девето време и вероятно щяха да са нужни поне още 10 минути, преди пистата да изсъхне достатъчно, за да може да бъде използван този тип гуми. С третата си бърза обиколка все пак Алонсо успя да се изкачи на трета позиция.

Фетел също излезе с медиум десетина минути преди края на сесията, докато в същото време неговия съотборник Марк Уебър за пореден път получи проблем със системата KERS. След втората си бърза обиколка германецът се нареди втори зад сънародника си Нико Розберг. Шест минути преди края все пак Фетел поведе, успявайки да даде рекордни времена във всички сектори.

Излезлият в същото време на пистата за първи път във втората част, Люис Хамилтън, направи зрелищно завъртане, което за негова радост се размина без последствия. Битката стана доста интересна във финалните минути след като английският пилот на Мерцедес и Марк Уебър се опитаха да дадат всичко от себе си при тези трудни условия.

Проблемите на австралиеца изглеждаха решени и той успя да се изкачи втори зад съотборника си, който подобряваше непрекъснато времето си. Минута преди края обаче Розберг успя да поведе отново. Времето му остана неподобрено до края и така той записа най-добро време в петъчния ден.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен