www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495708 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1920 -: Януари 30, 2014, 08:02:07 am »

Заубер показа своя С33 в Хинвил



Екипът на Заубер показа своя задвижван от Ферари V6 турбо двигател автомобил за новия сезон. С33 бе показан в Хинвил, като сериозно впечатление направи изтегленото назад предно крило, както и сериозно сваления на долу нос.

Както при всички досега показани коли от последно поколение кутиите на радиаторите са по-големи, а в задната част крилото е прикрепено към шасито по много подобен на новата кола на Ферари начин. Причина за това е вероятно и използване на напълно еднакви задвижващи системи и трансмисия.

Със своята дължина от 5,30 м С33 е значително по-дълъг от новият Уилямс-Мерцедес FW36. Окачването пък в предната част е пушрод, докато отзад е използван принципа пулрод.

Оптимизмът в екипа от Хинвил при представянето на новата кола бе сериозен.

„Пътят, който избрахме за развитието на нашата нова кола ни дава възможност за максимална гъвкавост, така че да можем да реагираме бързо при желание за промени. Разбира се и надеждността бе важен фактор, върху който сме съсредоточили усилията си. Особено преди първото състезание“, заяви шеф дизайнерът Ерик Ганделин.

„Оставихме зад нас една доста напрегната година“, спомни си пък тим шефката Мониша Калтенборн. „Особено първата половина бе много тежка за нас, но във втората успяхме да подобрим значително представянето си. Научихме много през тази година и сме вложили всичко научено в новата кола.“

Прогнози обаче Калтенборн не желае да дава.
„Предвид сериозните промени в техническия регламент за момента прогнозите са безсмислени. Подобно на предишните години първите реални впечатления ще са възможни след първото състезание или поне след края на предсезонните тестове. Тогава ще можем да кажем, какво може да се очаква от предстоящия сезон. За всички е ясно, че надеждността най-вероятно ще е най-важното нещо през сезона.“

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1921 -: Януари 30, 2014, 08:03:23 am »

Технически данни на Заубер-Ферари С33



Малко след представянето на своята кола за новия сезон от екипа на Заубер публикуваха и техническите данни на новия болид.

Шаси: монокок от карбон
Предно окачване: горни и долни носачи от карбон, система пушрод задвижваща пружини и амортисьори Sachs Race Engineering
Задно окачване: горни и долни носачи от карбон, система пулрод активираща пружини и амортисьори Sachs Race Engineering
Спирачки: дискове и накладки от карбон Brembo
Трансмисия: 8-степенна скоростна кутия Ферари с карбонов корпус разположена надлъжно с карбонов съединител
Електроника: MES
KERS: Ферари
Волан: Sauber F1 Team
Гуми: Pirelli
Джанти: OZ
Дължина: 5.300 мм
Ширина: 1.800 мм
Височина: 950 мм
Следа отпред: 1.460 мм
Следа отзад: 1.416 мм
Тежест: 691 кг

Задвижваща система: Ферари
Конфигурация: V6 90°
Обем: 1600 куб. см
Диаметър на бутало: 80 мм
Клапани: 4 на цилиндър
Максимални обороти: 15.000 об/мин
Турбокомпресор
Максимален разход на гориво: 100 кг/ч
Максимален капацитет на резервоара: 100 кг
Директно впръскване под налягане 500 bar
Двигатели на състезател: 5
ERS система
Енергия на батерията (за обиколка): 4 Mj
MGU-K-мощност: 120kW
MGU-K, макс. обороти: 50.000 об./мин.
MGU-H, макс. обороти: 12.000 об./мин.

                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1922 -: Януари 30, 2014, 08:04:49 am »

Сутил: Заубер може да се мери с топ отборите



Адриян Сутил ще кара за първи сезон в екипа на Заубер. Той размени мястото си в екипа на Форс Индия със своя сънародник Нико Хюлкенберг.

„След шест години в един и същи отбор за мен бе време, да потърся ново предизвикателство“, заяви Сутил при преставянето. „Сигурен съм и ще дам всичко от себе си, екипът на Заубер да постигне успехи в бъдеще. В последните няколко години тимът показва непрекъснато на какво е способен, като особено впечатляващ бе финалният спринт през миналата година. По отношение на инфраструктурата Заубер може да се мери с топ отборите и аз се радвам, че сега съм част от екипа.“

„Адриян е пилот, когото ние наблюдаваме от доста време и с когото влязохме в контакт през септември миналата година“, обясни тим шефката Мониша Калтенборн. „Той винаги е правел впечатление със своята скорост и вече разполага и с достатъчно опит. Това ще е неговият седми сезон във Формула 1. Предвид сериозните промени в правилата за тази година, това със сигурност е сериозно предимство.“

                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1923 -: Януари 30, 2014, 08:05:56 am »

Гутиерес: Смятам, че съм готов за нова крачка напред



Естебан Гутиерес започва своята втора година като пилот на Заубер във Формула 1. Въпреки скромните си резултати от миналата година и младата си възраст, мексиканецът остава в екипа и през 2014 г.

„Смятаме от доста време Естебан Гутиерес за много талантлив пилот“, обясни на представянето на С33 тим шефът на екипа Мониша Калтенборн. „Ние познаваме добре неговите качества, защото той от доста години е в контакт с нашия отбор. През миналата година той направи труден старт, но непрекъснато подобряваше своето представяне и се вписа много добре в отбора. Ние сме убедени, че благодарение на придобития си опит той ще успее да запише още по-добри резултати.“

Самият мексиканец вижда нещата по подобен начин.

„През изминалия сезон успях да науча много и заедно с отбора да подобря представянето си значително спрямо началото на годината“, заяви Гутиерес. Сега на практика ще съм за четвърта година в отбора, за втора като титулярен пилот. Смятам, че съм готов да направя нова крачка напред. Този сезон ще е сериозно предизвикателство и по отношение на техниката. Така е много важно, да познаваш добре екипа и хората, с които работиш. Ще дам всичко от себе си, за да помогна със своите умения на екипа.“

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1924 -: Януари 30, 2014, 08:07:20 am »

Първата цел на Макларън за 2014 г. е безпроблемна зима, заяви Сам Майкъл



Спортният директор на Макларън Сам Майкъл за очакванията на екипа през 2014 г., промените в организацията на Макларън Груп и пилотите на тима във Формула 1 Дженсън Бътън и Кевин Магнусен.

- Какви са очакванията на Макларън за 2014 г.?

- Не сме крили разочарованието си от това какво се случи през сезон 2013 г. Целта сега е да се върнем към победите – Макларън съществува заради тях. Има обаче определено разрастване и преструктуриране, които трябва да се случат, за да се върнем в позиция да се борим за шампионата. Хубавото е, че го установихме и работим по тази цел вече от доста месеци. Хонда също се трудят, голяма част от техническия екип работи върху настоящата конструкция и подпомагаме кариерите на младите ни пилоти, като те имат невероятен потенциал. Бъдещето на Макларън е светло, а сега провеждаме процесите, които ще ни приближат до целите ни. Тази за 2014-та е постоянно развитие. Ще изпипваме и подсилваме колата и организацията си през годината, така че ще видите бърз обмен на идеи, докато водим борба като всички останали отбори с новите правила. Непосредствената ни цел е да нямаме проблеми и в трите зимни теста, надяваме се да научим много по време на тренировките и да развием МР4-29 в постоянен, използваем и бърз автомобил.

- Как преценявате важността на издръжливостта срещу представянето?

- Според мен ключът за първата четвърт от сезона ще е постоянството. В предсезонните тестове ще е критично първо пилотите и инженерите да имат възможност да научат колкото се може повече за поведението на новата кола и второ – да натрупаме достатъчно километри и данни, необходими на специалистите в инженерния център да развият и изпипат болида по-нататък през годината. Сезонът ще е наситен с трудности и ловкост. Няма да сме в ситуация пилотът, който спечели първата надпревара, да вземе и шампионата. Според мен всичко ще е непредсказуемо и вълнуващо, а това е фантастична новина за феновете на Формула 1. Едно нещо е сигурно – ще има много различни идеи през сезона, като най-добрите концепции и решения ще се разпространяват. Гордеем се с някои от концепциите в МР4-29, но има и области, където бихме могли да научим повече и да постигнем подобрение. Всъщност мисля, че постоянното обучение и прогрес ще са ключовите елементи за 2014 г.

- Пилотите на всичко ли са готови?

- В лицата на Дженсън и Кевин разполагаме с най-уважавания посланик на спорта и най-обещаващата млада надежда. Дженсън непрекъснато доказва несравнимия си опит, отдаденост и невероятни природни способности, като това го превръща в може би перфектния пилот да оглавява развитието и интеграцията на новите системи, въвеждани през 2014 г. Кевин е мотивиран, невероятно фокусиран и нетърпелив да учи. Всички в Макларън са убедени не само в чистата му скорост и отдаденост, но и във възможността му да насочи решимостта си в определената посока. Той е само на 21 години, но без съмнение е готов за Формула 1 и за напрегнатия процес, който му предстои. Щофел Вандоорн пък – нашият резервен състезател – е най-обещаващият пилот извън Формула 1. Той ще комбинира сезон в GP2 с тима на АРТ и задълженията си в Макларън. Кевин и Щофел да изключителни възпитаници на академията на Макларън за млади таланти.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1925 -: Януари 30, 2014, 08:08:31 am »

Уитмарш отива на мястото на Булие в Лотус?



Мартин Уитмарш е сред сериозните кандидати за мястото на Ерик Булие в Лотус, се твърди в публикации в британската преса.

Напускането на французина от поста шеф на отбора от Енстън бе оповестено изненадващо в деня на представянето на новия Макларън MP4-29. От екипа направиха изявление, в което заявиха, че началник става Жерар Лопес и той ще съвместява останалите си задължения с тази позиция. Името на Булие бе свързано с Макларън, но излизането на бял свят на новата кола премина без новина за нов шеф.

Бъдещето на Уитмарш в Уокинг бе поставено под съмнение от момента на връщането на Рон Денис начело на Макларън Груп като главен изпълнителен директор. Според таблоида Дейли Мейл Лотус са се обърнали към него във връзка с освободения от Булие пост.

В материала се твърди, че Уитмарш е сред двама или тримата сериозни кандидати за позицията. Британецът бил в къщата си на западното крайбрежие на Франция, където преживявал структурните промени. Цитиран е анонимен източник, който твърди, че е бил осъществен контакт между Лотус и Уитмарш:

- Той не е единственият, към когото са се обърнали. Може би са трима души, но той като че ли е най-привлекателната опция заради опита му с Макларън.

Под въпрос е желанието на Уитмарш да се заеме със сложната задача да ръководи Лотус в момент, когато в отбора може би назрява криза. Финансовите проблеми, отричани от ръководството, продължават да са цитирани често във връзка с тима. Напускането на редица инженери и специалисти допълнително засили слуховете, че в Енстън просто няма пари, за да се справи екипът. Спонсорските средства на Пастор Малдонадо няма да са достатъчни в дългосрочен план, а тепърва трябва да се покриват задължения още от миналата година.

Междувременно бе разпространен слух, че Булие ще се появи с Макларън на пистата Херес за предсезонните тестове във Формула 1. На въпрос от pitpass.com дали има изобщо някаква истина в тази информация, говорител на екипа от Уокинг заяви:

- Не, както често се случва с малък брой, но дразнещи така наречени новини на малки сайтове за Формула 1, създадени от хора, които рядко проверяват каквото и да е. Пълни глупости.

                                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1926 -: Януари 30, 2014, 08:09:41 am »

Екълстоун може да плати £240 млн., за да спре делото в Германия



Бърни Екълстоун може да плати 240 милиона британски лири, за да сключи споразумение по обвиненията, отправени срещу него в Германия.

Очаква се в края на април срещу управляващия търговските права на Формула 1 да започне процес в Мюнхен, като присъдата в подобни случаи е до 10 години затвор. Според адвоката му Свен Томас обаче всичко може да се уреди и по друг начин.

Обвиненията срещу Екълстоун са за това, че е платил на бившия банкер Герхард Грибковски $44 млн. Мюнхенската прокуратура определя сумата като подкуп, за да се повлияе върху продажбата акциите на Формула 1 и сключване на сделка с точно определена компания – CVC Кепитъл Партнърс.

- Не мисля, че може да постигнем споразумение преди началото на процеса. По време на процедурата споразуменията са възможни, но не и преди това – заяви Томас, цитиран от Дейли Мейл.

Говорителката на съда Маргарете Ньоцел е потвърдила пред изданието истинността в изявлението на адвоката. Тя обяснява, че „според немската законова процедура по време на процес има възможност за спиране на съдебното преследване в замяна плащане на договорена сума към благотворителна институция или хазната, като това се случва, ако обвиняемият, обвинителите и съдът са съгласни”.

За пример е даден случаят на немската инженерна компания Линде, която през 2011 г. плаща £29 млн. при дело пак в Мюнхен за уреждане на обвинения в корупция. Това се случва преди изобщо да е установена вина от страна на фирмата.

Не е ясно колко би трябвало да плати Екълстоун, ако подобно споразумение бъде постигнато. Анализатори предполагат, че сумата ще е около 240 милиона британски лири, колкото се смята, че са загубите на БайернLB от сделката на Бърни и CVC. Самата банка обаче не е завеждала дело срещу 83-годишния англичанин. От там наблюдават ситуацията и тепърва могат да се намесят. Понастоящем се очаква присъда по процеса срещу Екълстоун, заведен от Constantin Medien. В Ню Йорк искът на Bluewaters Communications – друга компания с претенции относно продажбата от 2005 – 2006 г. – бе отхвърлен, но в заключителното решение се посочва, че повдигнатите обвинения са от юрисдикцията на английското законодателство. Това означава, че Bluewaters биха могли да заведат друго дело. В Швейцария пък тече разследване по повод все същата продажба на акции.

Нито Екълстоун, нито адвокатът му са потвърдили, че ще търсят разрешаване на случая чрез подобно споразумение. Бърни многократно настоява, че е невинен. Според него немският съд е в трудна позиция, след като Грибковски бе осъден на осем и години половина затвор, тъй като оневиняването на англичанина щяло да означава, че няма случай за разглеждане.

Адвокатът му пък е уверен в шансовете:

- Бърни се подготвя за битка. Смятам, че разполагаме с повече от добри доводи, защото така нареченото признание на Грибковски не е неоспоримо и не пасва на фактите.

Дори да няма осъдителни присъди обаче, делата във Великобритания и Германия могат да струват много скъпо на Екълстоун. Той самият заяви, че има риск британските данъчни власти да се захванат с него и да започнат проверки на компаниите му.

- Напълно логично е. Те ще видят, че ако тръгнат срещу мен и ако успеят да докажат нещо, разполагам с парите да платя. Представете си да докажат, че управлявам (семейния) тръст – би било фантастично за тях – допълни англичанинът.

По време на процеса срещу Грибковски Бърни обясни, че е платил заради заплаха на бившия банкер да подаде информация към британските данъчни власти за него и бизнеса му. Уточнението гласеше, че такива проверки отнемат години и струват страшно скъпо, така че той предпочел да преведе сумата и да приключи с въпроса.

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1927 -: Януари 30, 2014, 08:10:58 am »

И Торо Росо STR9 дойде на бял свят – вече на Херес



Болидът на Торо Росо за сезон 2014 г. във Формула 1 – STR9 – се появи на бял свят на пистата Херес, където утре започват предсезонните тестове на Гран при екипите. Отборът от Фаенца предпочете да покаже колата днес следобед.

Пилотите на тима за 2014 г. Жан-Ерик Верн и Данил Квят вдигнаха покривалото от STR9 в питлейна на трасето. Носът на колата е подобен на този на Макларън – тази част от новите болиди е най-обсъждана от началото на представянията. Досега бяха представени няколко различни концепции.

Торо Росо ще се състезават през новия сезон с двигатели Рено, след като до миналата година използваха тези на Ферари.

STR9 е първият болид, създаден под ръководството на техническия директор Джеймс Кий. Въпреки че се присъедини към екипа през 2012 г., той дойде твърде късно, за да има някакво реално влияние върху STR8. Затова англичанинът се съсредоточи върху следващото предизвикателство, а то бе именно болида за 2014 г. Първата му задача в проекта бе аеродинамиката на автомобила.

- Това бе най-големият ни приоритет, тъй като искахме да въведем отдела в значително по-конкурентоспособна форма. През последните 12 месеца се трудихме върху разширяването му. Департаментът вече е значително по-голям и разполагаме с много хора с чудесен опит в F1. През тази година ще дойдат още, така че бих описал този аспект от работата като все още продължаващ процес – разясни Кий.

Всъщност обаче от месеци аеродинамиката отстъпва място като тема на обсъждане на новите системи за задвижване с 1,6 л турбомотори. В Торо Росо не просто трябваше да създадат нов болид, за да го напаснат със системата, но и да интегрират напълно нова такава – на Рено.

- Промяна доставчика на двигатели е винаги в известна степен стъпка в неизвестното и за двете страни, докато се установи връзка – продължи Кий. – Рено ни подкрепяха изключително много от самото начало (договорът бе обявен в края на май 2013 г. по време на уикенда за Гран при на Монако – б.р.) и веднага стартирахме работа. В допълнение ще се състезаваме с напълно нови задвижващи системи, което е още по-голям скок и безкрайно сложен проект и за нас, и за Рено. Трябва да кажа, че те бяха отлични в общата ни дейност и ни помогнаха наистина страшно много. Действат проактивно, провеждаме ежедневни дискусии между нашия конструкторски екип и техния. Вече имаме чудесни взаимоотношения.

Той също като останалите си колеги отбеляза, че инсталацията на задвижващата система е била особено сложна заради променени размери и компоненти, нови изисквания за охлаждане и т.н.

И докато екипът започва подготовка за първия старт в Австралия, то във Фаенца продължава подобряването на инфраструктурата и съоръженията.

- Това е проект в прогрес – заключи Кий. – През 2013 г. бяхме по-бързи, отколкото показваха спечелените точки. Не използвахме по-възможно най-добрия начин предоставилите ни се възможности. Ето защо влагаме всичките си усилия в това да се представим по-добре тази година.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1928 -: Януари 30, 2014, 08:14:03 am »

Херес посрещна F1 екипите с чудесно време



С 18 градуса температура на въздуха и много хубаво време посрещна пистата Херес отборите от Формула 1, които утре започват първия си предсезонен тест за 2014 г.

Тренировките се очакват с особено голям интерес, тъй като автомобилите са напълно нови, с новите задвижващи системи и екипите тепърва ще свикват да работят с тях.

Интересът е толкова голям, че пресцентърът на трасето е разширен като за състезание.

Последният ден от тренировките ще е за изпитания на мокро, обявиха междувременно от Пирели. Ако обаче завали дъжд в някои от дните преди това, то доставчикът на гуми ще напасне плановете си спрямо метеорологичните условия, така че да улесни и работата на отборите.

Единствено екипът на Лотус обяви, че ще пропусне теста. Твърди се, че в Енстън просто няма достатъчно пари, за да отиде на Херес, макар от екипа да отричат да имат чак толкова сериозни финансови проблеми.
                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1929 -: Януари 30, 2014, 08:15:15 am »

Гении продават част от Лотус на руски инвеститори



Гении Кепитъл са продали дял от Лотус на нови руски инвеститори – компанията Yota Devices. От Енстън обявиха, че YotaPhone са нов спонсор на отбора в съобщението, че Жерар Лопес става и шеф на тима.

Делът на новите акционери възлиза на около 10% според информация на Аутоспорт. Официално съобщение от отбора засега няма. Говорител на Yota Devices обаче потвърди придобиването на част от F1 екипа.

- Не е спонсорство, купихме дял. Важно е и да подчертаем, че не нашата компания, а собствениците ни сключиха сделката – е заявил Кирил Любнин.

Той допълва, че целта на партньорството е да се използват технологиите от F1 в бизнеса на Yota Devices:

- Формула 1 има много силна инженерна страна с множество иновативни технологии. Затова бихме искали да видим какво е възможно да вземем назаем от F1 в IT-индустрията.

При продажба на 10% акциите, делът на Гении Кепитъл на Лопес става 88%. 2% притежава инвеститорът Андрю Руан, който е съпредседател на тима.

Лотус пропускат първия предсезонен тест, който започва утре на пистата Херес в Испания. От близо два месеца се разпространява информация, че финансовото положение на отбора е много тежко. Последният удар бе напускането на шефа на екипа Ерик Булие, който е спряган упорито за мястото на Мартин Уитмарш в Макларън. От Енстън си тръгна и цял куп инженери и специалисти. Там разчитат на спонсорските пари от Пастор Малдонадо, опитвайки се да привличат и други партньори.

Малко преди да напусне Лотус Булие заяви, че бюджетът на отбора за 2014 г. е осигурен. Жерар Лопес пък неколкократно бе категоричен, че натрупаният дълг на тима е в най-голяма степен вътрешен – към неговата компания Гении Кепитъл.

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1930 -: Януари 30, 2014, 08:16:36 am »

Верн убеден в силата на Торо Росо, Квят няма поставени от екипа специфични цели



Новият болид на Торо Росо STR9 е плод на двегодишна работа, също като останалите коли за 2014 г., бе подчертано по време на представянето на автомобила на пистата Херес. Отборите във Формула 1 трябваше да започнат работа по колите за предстоящия сезон много по-рано, отколкото обичайно стартират заради големите промени в правилата.

Автомобилът е създаден под ръководството на техническия директор Джеймс Кий, главния конструктор Лука Фурбато и със сътрудничеството на аеродинамичния тунел в Бистър.

Шефът на екипа Франц Тост обясни на представянето на STR9, че проучванията за проекта започват още през 2012 г. – най-ранният етап, на който Торо Росо са стартирали плановете си за нов автомобил:

- Все повече хора се вливаха в проекта с течение на времето. Инвестирахме огромни усилия и ресурси – както технически, така и финансови – в дизайна на новия болид. През 2014 г. ключовите параметри за успех ще са намиране на баланс между използване мощността на двигателя и управлението на ограничението на гориво в състезанията, използването на двете допълнителни системи за енергия плюс, както винаги досега, гумите. Имаме и нов партньор за двигателите, като нямаме търпение да работим заедно с Рено. Данил Квят се присъединява към Жан-Ерик Верн. И двамата са талантливи и очакваме чудесни неща от тях.

Тост не прави прогнози, нито постави цели за изпълнение пред екипа от Фаенца. Той все пак посочи, че общото желание е да се подобри представянето и да се направи крачка напред.

Верн е на прага на третия си сезон във Формула 1. Френският пилот заяви, че се чувства по-добре подготвен от когато и да било досега.

- От видяното във фабриката заключавам, че същото важи и за всички останали в екипа. Сега трябва да извлечем максимума от зимните тестове и да се трудим упорито. Уверен съм, че притежаваме всичко необходимо, за да се справим на ниво. Като пилоти ще имаме нови елементи за учене и разбиране. Промените изискват от нас да се адаптираме максимално бързо. Точно това ще правим на зимните тренировки, докато се стараем да извлечем максимума от автомобила. Ще прилагаме нов стил на каране заради новите задвижващи системи и необходимостта да се контролира разхода на гориво. Резултат от промените, довели до промяна в аеропритискането, пък е и различното усещане в болида – по-малко сцепление, а това също отнема време за свикване – каза още Верн.

Квят ще дебютира в Мелбърн и като всеки новак първите му думи бяха колко много се вълнува, че вече е във Формула 1. Руснакът сподели, че ще открива нови неща и очаква това да е наистина интересно:

- Нямам търпение за реалното каране, най-хубавата част от работата ми. Шест дни зимни тестове не са много и трябва да разбера колко бързо ще свикна с болида. Нямах проблеми, когато карах колата за 2013 г. Да си новак означава доста напрегнат обучителен процес, но положителната страна в промяната на правилата е, че всички са в една и съща ситуация – започват от нула.

Той добави, че физически е напълно подготвен след интензивна фитнес програма през последните месеци.

- Отборът не ми е поставял специфични цели. Така че просто трябва да свикна с всичко максимално бързо – каза руснакът.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1931 -: Януари 30, 2014, 08:17:47 am »

Конструкторите тепърва ще избират решения за новите болиди



Техническият директор на Торо Росо Джеймс Кий бе пределно откровен на пистата Херес, след като новият му болид STR9 бе представен, че тази кола би могла да се развие като конструкция в много повече посоки, отколкото досега.

- Конструкцията е наистина така направена, че да имаме доста повече пътища за развитие, отколкото досега. Всичко е различно и няма сигурност кои решения са по-добри – избраните в момента, например на носа или това, което предложиха Лотус или Ферари. Проблемът е, че все пак колата има някаква идея и няма да е леко да се промени веднага и да се постигнат същите резултати като при другите, които вече са тръгнали първоначално по този път – обясни англичанинът, когото смятат за един от най-талантливите млади конструктори във Формула 1.

На въпрос на ClubS1 какъв тип интеркулер има в новата кола, където за първи път двигателят не е Ферари, а Рено, Кий бе конкретен:

- В момента сме с въздух-въздух и причината за това е, че създава по-малко проблеми и е по-прост като използване. Това ще е важно поне в началото. Като цяло обаче и в тази важна област, за която ме питате, може да има и друго решение – вода-въздух, както вероятно е при Ферари. Но всичко трябва да се прецени, да се видят предимства и недостатъци.

Кий обясни още, че обвързването с двигателите Рено е направено, за да се улесни преди всичко работата и с компонентите на Ред Бул, които се разработват в пакет с френските мотори. Новата 8-степенна скоростна кутия например ще идва директно от Милтън Кийнс, както и управлението на целия процес за движение на енергията и всичко е съобразено с повишения въртящ момент и т.н.

Торо Росо обаче все по-активно изгражда своите нови структури и прави практически всичко останало самостоятелно.

                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1932 -: Януари 30, 2014, 08:18:55 am »

Верн: Колите със сигурност ще са по-трудни за каране



Френският пилот на Торо Росо Жан-Ерик Верн сподели, че след опита, който вече е натрупал в симулаторите и наличните данни, е убеден, че новите болиди във Формула 1 ще са по-трудни за контрол.

- Всичко е различно, колите, двигателите, гумите и никой не знае точно как ще се развие всичко на пистата. Онова, което виждам, означава, че ще е много различно, защото ще имаме много по-голям въртящ момент и много по-малко притискане, което няма как да не наложи промяна на стила на каране. Като добавим гумите и горивото, става много сложно - обясни той на представянето на STR9 на пистата Херес.

Верн заяви още, че е убеден, че шефовете на Ред Бул продължават да вярват в таланта му и ще успее да направи силен сезон до младия, но впечатляващо добър като бързина руски дебютант Данил Квят.

Според него тази година ще е лесно отборите да допуснат сериозни грешки с конструкциите на колите си, но предупреди да не се правят заключения преди началото на надпреварите.

- Никой и представа си няма дали върви в правилната посока или не. Тази година е лесно да се объркаш, но дори след първия тест на Херес няма да имаме идея (кой къде е). Картината ще е по-ясна в Мелбърн. Вече работих с хората на Рено и трябва да кажа, че научих много. Но с тези нови двигатели е трудно, защото колкото повече научаваш, толкова по-малко знаеш. Най-голямата разлика в представянето ще е в началото на сезона, когато никой няма напълно да разбира всичко – допълни Верн.

Според французина предната част на новия му болид не е особено красива, но смята, че феновете ще свикнат с вида й:

- Всички са малко изненадани от това. Но всеки път при въвеждането на нови правила във Формула 1, хората свикват след шест месеца. Ако това може да подобри сигурността, никой няма да се сърди и би било добре за спорта.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1933 -: Януари 30, 2014, 08:20:39 am »

Розберг и Хамилтън вдигнаха покривалото от Мерцедес W05





Пилотите на Мерцедес във Формула 1 Нико Розберг и Люис Хамилтън вдигнаха покривалото от новия болид на екипа W05, с който ще се състезават през сезон 2014 г.

Презентацията бе в питлейна на пистата Херес, където днес започват предсезонните тестове на Гран при отборите.

Очакванията към отбора на щутгартския автомобилен производител за предстоящия сезон са много високи. Спортният директор Тото Волф отбеляза вече няколко пъти, че след второто място при конструкторите през 2013-та следващата цел е титла. Вицешампионската позиция при отборите е най-доброто представяне на Мерцедес от завръщането им във Формула 1 през 2010 г.

Екипът претърпя поредните си структурни промени. Рос Браун напусна Бракли и от началото на 2014-та ръководството бе поето от Волф и Пади Лоу, отговарящи съответно за бизнес и техническите аспекти на работата.

Болидът вече има 40 км зад гърба си след шейкдауна на пистата Силвърстоун. В тестовете днес ще го кара Хамилтън. На колата има специално съобщение, отправено към седемкратния световен шампион Михаел Шумахер, който все още е в кома след падането си на ски в самия край на декември миналата година.

Мерцедес W05 е първата напълно нова „сребърна стрела” от 1954 г., отбелязаха от екипа. Колата е резултат от общия проект на базирания в Бракли екип и този в Бриксуърт, като освен това бележи изключително важен момент в историята на марката, отбелязваща през 2014 г. 120 години в автомобилния спорт и 80-ата годишнина на „сребърните стрели”.

F1 W05 и задвижващата система PU106A са конструирани според изискванията на новите правила, претърпели най-голямата си промяна от години.

- Това е може би най-голямата промяна в правилата в историята на Формула 1 и слага началото на нова ера в спорта ни – заяви Лоу, чиято официална позиция в отбора е изпълнителен директор (техника). – Моментът е безкрайно вълнуващ за F1. Въвеждаме технологии, които са нови не само за надпреварите, но и като цяло за автомобилния свят. Ще имаме подобрена ефективност и ще се състезаваме с хибридни системи при лимитирано гориво, а това изпраща невероятно послание какви технологии могат да се разработват във Формула 1. Ще започнем да разбираме доколко сме успели в изпълнението на проекта, когато излезем на писта. Автомобилът е с елегантен, но агресивен дизайн, а красотата му е много по-дълбока и не се изчерпва само с външния вид.

Волф допълни, че представянето и издръжливостта ще са жизненоважни през новия сезон във Формула 1.

- Люис и Нико започват годината с огромно желание за успех и съм уверен, че отборът ни ще има полза от приемствеността в работата. Намираме се в чудесна позиция след второто ни място миналата година. Целта ни е да продължим да се развиваме и възнамеряваме да се представим на ниво във всеки един състезателен уикенд през 2014 г. – каза още той.

                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1934 -: Януари 30, 2014, 08:22:06 am »

Шампионите от Ред Бул ще защитават титлите си с RB10



Шампионите от Ред Бул показаха болида, с който ще защитават титлите си във Формула 1 – RB10 – минути след появата на Мерцедес W05.

Автомобилът на четирикратните носители на короната в Гран при също излезе на бял свят на пистата Херес, като на демонстрацията присъстваха Себастиан Фетел, Даниел Рикиардо, шефът на отбора Кристиан Хорнер и техническият директор Ейдриан Нюи.

Ред Бул и Фетел взеха титлите през 2013 г. след невероятна доминация – те спечелиха девет поредни победи през втората половина на миналия сезон. Тази година най-младият четирикратен шампион в Гран при има нов съотборник в лицето на Рикиардо. 24-годишният австралиец бе предпочетен за заместник на сънародника си Марк Уебър, който напусна F1 и се присъедини към спортната програма на Порше.

RB10 е 10-ият болид на Ред Бул от началото на участието на тима във Формула 1. Двигателите и допълнителните задвижващи системи отново ще са Рено.

- Проектът за 2014 г. започна от чист лист хартия и бе голяма възможност за екипа ни. Най-сериозното предизвикателство бе, разбира се, задвижващата система. За това разчитахме на партньорите си от Рено и сме напълно уверени в способностите им – заяви Хорнер. – Новите правила ще имат влияние върху новия сезон. Състезанията ще са от различен тип. Икономията на гориво ще е жизненоважна. Ще има значително по-тактически подход към стартовете и това ще е друго предизвикателство за отборите и пилотите. Вероятно ще отнеме няколко надпревари – 4 или 5, докато ситуацията се успокои и тимовете установят какво могат да правят, докато видим да се появява нещо като тенденция.

По отношение на Ред Бул Хорнер заяви, че е опасно да си свръхуверен. Той отбеляза, че в Милтън Кийнс има приемственост по отношение на работата, страхотни пилоти и технически екип.

- Нищо не може да се приема за даденост – Формула 1 като всеки друг спорт може да е непредсказуема на моменти. Даниел е новото момче в отбора. Ще е до Себастиан, а той е четирикратен шампион и съответно мерило за цялата F1. Даниел ще учи много неща, но той е много бърз и според мен може да даде някои изненадващи резултати тази година. Има потенциал да е звезда в бъдеще. Атмосферата в отбора е прекрасна. През последните четири години сме на върха и съществува огромна решимост да продължим така и през 2014 г. Изкарахме най-натоварената зима в историята си, направихме колата за възможно най-краткото време и бе фантастично да наблюдаваме работата на отбора – каза още Хорнер.

                                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен