Заубер планират нов аеропакет за първия тест БахрейнТимът на Заубер направи 163 обиколки на първия предсезонен тест на пистата Херес. Шефът на отбора Мониша Калтенборн прави първи заключения след тренировките.
- Как бихте обобщили първия тест?
- Доволни сме от първите тренировки. Колата ни бе готова навреме. Фактът, че С33 проработи от първия си ден на писта е забележително постижение от страна на отбора. И е огромен комплимент за всички, участвали в проекта.
- Каква бе целта?
- Искахме да разберем дали механиката, дали всички системи работят. Автомобилите са безкрайно сложни тази година заради новите системи за задвижване, но всъщност ние вече сме на едно добро ниво. Беше важно, разбира се, да се съберат и данни. Имаме много работа, да анализираме информацията и да започнем да въвеждаме подобрения.
- Пилотите не бяха напълно доволни от новата спирачна система (задните спирачки не са свързани механично с педала или предните спирачки, а се контролират електронно)!
- Не само пилотите, а и инженерите не бяха доволни от това. Преди всичко имаше проблем със софтуера. Успяхме да пооправим някои неща по време на изпитанията, но все още има какво да се подобри. Инженерите ни са убедени, че разполагат с достатъчно време, за да разрешат тази ни слабост заедно с партньорите ни за двигателите, докато дойде следващият тест.
- Какво мислите за времената на обиколка?
- Трудно е да се преценяват, тъй като всички екипи са с различни програми и нива на гориво. Гумите са друг важен фактор за обмисляне. И двамата ни пилоти имаха проблеми със загряването им. И със сигурност не им помогна фактът, че разполагахме само с предварителния аеропакет с ограничено аеропритискане. Всичко това обаче не ни изненада – знаехме какво да очакваме. Първият ни приоритет бе да сме готови да теста, за да съберем максимално количество данни.
- Кога ще видим новия аеродинамичен пакет на Заубер С33?
- Говорим за един доста разширен пакет. Планираме повечето компоненти да бъдат изпробвани на първия тест в Бахрейн – нови предно и задно крила, дефлектори на кутиите за радиаторите, както и някои малки елементи. Други ще останат за следващите тренировки.
- Как преценявате представянето на различните производители на двигатели?
- На това също е много да се отговори на настоящия етап. Единственият твърд показател са направените обиколки от отборите със съответните мотори. В това отношение редът е ясен: Мерцедес, Ферари, Рено. Но в момента е невъзможно да се сравнява, защото не на последно място някои може да крият козовете си. Сигурна съм, че ще има движение чак до първия старт в Мелбърн. Понастоящем имаме само моментна картина. Ситуацията ще продължи да е вълнуваща!
clubs1.bg