www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509256 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1995 -: Февруари 09, 2014, 11:31:15 am »

Ред Бул не се притесняват от Мерцедес, заяви Рикиардо; Култард: Напрежението е върху Фетел



Ред Бул не се притесняват от Мерцедес, заяви Даниел Рикиардо. Причината за подобно изявление е фактът, че в първия предсезонен тест във Формула 1 шампионите се сблъскаха с неочаквано сериозни проблеми. Екипът от Милтън Кийнс направи едва 21 обиколки за четирите дни тренировки на пистата Херес, докато съперниците от Бракли, както и отборите с тяхната задвижваща система, бяха доста стабилни и натрупаха значително количество обиколки.

Австралиецът, който се присъедини тази година към Ред Бул, настоява, че демонстрираната досега форма от страна на Мерцедес не притеснява отбора му, тъй като всъщност никой не е показал досега реалния си потенциал.

- Не смятам, че ситуацията е причина за допълнително напрежение. От всичко видяно досега те трупат обиколки, но кой знае – може да са със секунда назад като скорост. Няма да правим предварителни изводи. Щеше да е прекрасно ние да направим повече турове – дошъл съм, за да карам, но понякога нещата не се получават – коментира Рикиардо.

Според пилота двете седмици до следващия тест, който ще се проведе в Бахрейн, са достатъчно време, за да се справят Ред Бул с проблемите.

Според бившия пилот Дейвид Култард пък напрежението всъщност е върху четирикратния световен шампион Себастиан Фетел, а не върху новия му съотборник.

- Даниел се издигна дотам да кара за шампионски отбор. По-добре е да се изправи срещу статистически най-успешния пилот през последните четири години, отколкото да побеждава съекипник в средата на грида. В крайна сметка всички искат да опитат да печелят надпревари. В Ред Бул той има значително по-добър шанс да се бори за успех, отколкото в Торо Росо – обясни шотландецът пред Сидни Морнинг Хералд. – Очакванията сега са насочени към Себастиан. Той е лидер на екипа. Ако Даниел успее да върви с неговото темпо, хората ще признаят, че има скорост. Ако го победи, всички ще го забележат. Така че напрежението върху Даниел е по-малко от много гледни точки.

                                                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1996 -: Февруари 09, 2014, 11:32:24 am »

Екипите трябва някак да направят колите по-красиви, заяви Алонсо



Отборите от Формула 1 трябва някак да направят колите за новия сезон по-красиви, заяви Фернандо Алонсо.

Въпросът най-вече за носовете на новите болиди бе сред доминиращите теми при представянията и по време на първия предсезонен тест на пистата Херес. Решенията на отделните отбори са различни, като дори сходни концепции са довели до отличаващи се една от друга предни части на болидите. Голяма част от тях бяха сериозно критикувани от гледна точка на естетиката.

- Колите са по-грозни – призна Алонсо в интервю за CNN. – Мисля, че в това отношение трябва да сме честни с феновете и със себе си. Не са достатъчно добри. Хората гледат на Формула 1 като на върха в автомобилния спорт, в аеродинамиката, като пример за технологии и представяне. А да видиш такива носове на болидите – те не изглеждат като всичко изброено преди малко. Смятам, че ще бъдат намерени други решения. Инженерите са достатъчно умни, за да направят колите както бързи, така и красиви.

Въпросът за новия му съотборник – Кими Райконен – отново бе засегнат. По време на тренировките на Херес Алонсо обясни, че двамата работят заедно и всеки има обиколките на съекипника си.

- Мисля, че той е много талантлив – заяви Фернандо. – Това е от огромна помощ, а е и огромна мотивация и за мен, и за екипа, защото отборът знае как да направи добра кола. А Кими ще донесе силни резултати. Аз знам, че трябва да дам максимума от себе си. В противен случая няма да съм пред Кими. Така че неговото присъствие е единствено и само добра новина за Ферари.

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1997 -: Февруари 09, 2014, 11:55:29 am »

Лауда: Решението за новите двигатели беше взето от всички, критиките сега са безполезни



Решението за въвеждане на новите двигатели и допълнителните системи бе взето от всички и критиките към тях сега да безполезни, заяви председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда.

Трикратният световен шампион отговори по този начин на коментар от страна на управляващия търговските права на спорта Бърни Екълстоун. 83-годишният англичанин нарече фарс и пълен абсурд ситуацията от пистата Херес, където отборите имаха повече от обичайните си проблеми. Грижите на Рено пък бяха такива, че шампионите Ред Бул направиха едва 21 обиколки за четири дни тестове.

- Не разбирам казаното от Бърни. Решението да се състезаваме с новите мотори бе взето общо от всички преди пет години. Да се критикува сега няма никакъв смисъл – коментира Лауда пред немския вестник Билд.

Мерцедес са смятани за ранния фаворит за новия шампионат, след като постигнаха най-сериозна дистанция на първите изпитания. Отборът от Бракли заедно с останалите, използващи същата система на задвижване – Макларън, Форс Индия и Уилямс – направиха 875 обиколки. Ферари записаха 444 с три екипа (Ферари, Заубер и Маруся), а Рено – 151 (също с 3 тима – Ред Бул, Торо Росо и Катерам; Лотус пропуснаха първия тест). Нико Розберг дори направи симулация на състезание в края на изпитанията. Все пак тимът от Бракли се опита да укроти очакванията, които така или иначе се увеличиха след второто място при конструкторите от 2013 г.

- Често се оказва, че сочените за фаворити в началото на предсезонните тестове не са такива в течение на сезона – заяви спортният директор на Мерцедес Тото Волф. – Твърде рано е да се правят прогнози. Бих казал, че ние лично сме предпазливо доволни. Смятахме, че може да се сблъскаме с повече проблеми, отколкото се появиха. В края на теста вървяхме стабилно. Но не сме в състояние да преценим представянето си, както и какъв е потенциалът ни. Събраните данни показаха, че охлаждането ще е сериозен проблем. Дори на Херес, където бе доста студено, имаше високи нива на температурите и предизвикателства в това отношение. При някои от съперниците ни ситуацията бе още по-зле. Тестът в Бахрейн със сигурност ще е интересен от гледна точка на охлаждането. И това със сигурност ще е сред основните предизвикателства през сезона – допълни той.

                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1998 -: Февруари 09, 2014, 11:56:37 am »

Отборите със задвижваща система Мерцедес ще блокират двойните точки за повече от 1 старт



Отборите, използващи задвижваща система на Мерцедес, ще блокират даването на двойни точки в повече от един старт през тазгодишния шампионат на Формула 1. Противоречивото правило важи в момента само за финалната надпревара. Управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун обаче многократно вече обясни, че според него по-добрият вариант бил двоен актив да се печели в повече състезания. Той посочи последните три като възможност.

Наскоро мнението на Бърни бе подкрепено и от шефа на Ред Бул Кристиан Хорнер. След проблемите на шампионския тим и останалите екипи със задвижваща система Рено на първия предсезонен тест обаче се заговори, че тези с агрегати на съперниците от Мерцедес всячески ще блокират опитите за налагане на правилото за повече от един старт. Промяна от този тип на настоящия етап и по-нататък през сезона изисква единодушно съгласие от страна на отборите.

- Прасетата няма как да гласуват в полза на Коледа – е цитиран от известния журналист Джеймс Алън анонимен висш служител от отбор, ползващ система Мерцедес.

Спортният директор на тима на щутгартския концерн Тото Волф пък коментира, че спортът трябва да се вслуша във феновете си и да чуе наистина реакцията им по отношение на двойните точки. Идеята не бе приета добре и от част от пилотите, като една от най-сериозните критики бе отправена от четирикратния световен шампион Себастиан Фетел. Тя и не звучи добре, като се пресметне, че финиширалият трети в Абу Даби ще спечели 30 точки – повече от който и да е победител в останалите надпревари.

Проблемите на Рено от теста на пистата Херес са най-обсъжданата тема след тренировките. Те дори изместиха от дневния ред носовете на болидите и полемиката за естетиката на моделите за 2014 г. От Вири обещаха, че ще разрешат грижите още за следващите изпитания в Бахрейн.

Постиженията на Ред Бул във финалните три надпревари през последните пет сезона пък са забележителни. През 2009 г. отборът печели тези стартове (две победи за Фетел и една за Марк Уебър), през 2010-та Себастиан взима два от три, през 2012-та е с второ и трето място, а през 2013-та бе неизменно на върха.

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #1999 -: Февруари 09, 2014, 11:57:40 am »

Процесът срещу Екълстоун в Германия започва на 24 април



Делото срещу Бърни Екълстоун, заведено от мюнхенската прокуратура, ще започне на 24 април според информация на Зюддойче цайтунг. Делото срещу англичанинът ще се води в зала А101 на мюнхенския областен съд. Делото ще се води през седмицата, за да може Бърни да пътува за състезанията, а от средата на август до средата на септември е планирана пауза.

Екълстоун ще бъде съден за даване на подкуп в размер от $44 млн. на бившия член на съвета на директорите на Байерише Ландесбанк, Герхард Грибковски. Последният бе осъден на осем и половина години затвор за нанасяне на материални щети на банката, след като се е съгласил дяловото участие на банката във Формула 1 да бъде продадено на CVC Capital Partners, а не на американски инвеститори, предлагали по-голяма сума.

Съдът обвинява Екълстоун, че е подкупил Грибковски, за да отидат дяловете в английската компания, докато самият Бърни твърди, че е бил изнудван от германеца.

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2000 -: Февруари 09, 2014, 11:58:49 am »

Лотус Е22 ще се появи за първи път на писта в петък



Лотус ще има възможност да покаже в края на седмицата своя нов болид Е22 на писта. Според италианския Аутоспринт в петък и събота екипът от Енстън ще използват два от снимачните си дни за тази година, за да изпробват колата си на пистата Херес.

Тези дни по принцип се използват за рекламни цели, но в този случай отборът ще изпробва всички системи далеч от очите на останалите. Екипите на Мерцедес и Торо Росо използваха своите дни преди началото на първия предсезонен тест на Херес. За да се избегне злоупотреба, екипите ползват специални гуми за презентации, а пробега е ограничен на 100 км.

Смята се, че този така наречен ролаут ще бъде използван най-вече от Рено, за да бъдат коригирани сериозните проблеми, които французите имаха през миналата седмица. Така вероятно ще бъдат изпробвани и промените, предвидени за втория тест в преди началото на сезона в Бахрейн от 19 до 22 февруари.

Лотус обяви още в началото на януари, че ще пропусне първите изпитания на Херес. До момента от екипа показаха само компютърни илюстрации на Е22 със специфичния двоен нос.

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2001 -: Февруари 09, 2014, 12:04:15 pm »

Рено разбират проблемите от Херес и се надяват на решение за Бахрейн, заяви Уайт



Проблемите на отборите със задвижваща система Рено и най-вече тези на шампионите от Ред Бул бяха основна тема на дискусии по време и след първия предсезонен тест във Формула 1. Неочакваните грижи на отбора, спечелил титлите и при пилотите, и при конструкторите за последните четири сезона, доведоха дори до въпроси като дали Рено Спорт F1 все още подкрепят новите технически правила.

Заместник-управляващият директор на екипа от Вири Шатийон Роб Уайт разяснява какво се случи на Херес и как френският производител възнамерява да разреши ситуацията.

- Екипите със задвижваща система на Рено направиха твърде малко обиколки по време на първия предсезонен тест. Какви бяха проблемите?

- Не направихме достатъчно обиколки, а когато все пак имаше направени турове, то те не бяха на нужното ниво като представяне. Причината не е една – няма един-единствен компонент, който да е довел да даден проблем. Имаше определен брой свързани грижи, основно по отношение на контрола и работата на различни подсистеми на системата за задвижване. По време на първия ден например имахме проблем – несвързан директно с батерията или нейната работа, а с електронна част в същия отсек. След това се появиха грижи с турбокомпресора и контрола на системите за електрическа енергия, като ефектът от тях бе върху свързаните системи за управление на двигателя и доведе до технически повреди.

- Какво опитахте да поправите на Херес?

- Между първия и втория ден с помощта на Ред Бул въведохме нови неща за остатъка от теста, за да решим ситуацията с батерията. Те издържаха през оставащото време от тренировките. Екипът във Вири провеждаше изпитания на стендовете, за да разследва грижите от пистата и да предложи решения. Идентифицирахме вероятната първопричина за всичко случило се, направихме определени промени – те бяха приложени в началото на третия ден и въведени при всички три болида за последния ден. Така установихме все пак някаква база, на която да стъпим.

- Защо проблемите не са се появили на изпитанията на стендовете?

- Смятахме, че първоначалната ни конфигурация е достатъчно издръжлива като стартов вариант, но случаят не се оказа такъв. Направихме сериозни и продължителни тестове в базата с подобна конфигурация и имахме проблеми, но малки. Сега знаем, че разликата между стенда и колата е по-голяма от очакваното. Последствието от това е, че първоначалните ни впечатления бяха непълни и неточни. Намерението ни бе да работим и сме много разочаровани, че се сблъскахме с подобна поредица проблеми, които трябваше да са изгладени на стенда. Те ни лишиха от ценна възможност за разучаване на системите.

- Научихте ли нещо от направените обиколки?

- Абсолютно. На настоящия етап всеки километър е невероятно ценен. Признаваме, че при досегашните обиколки болидите не вървят на приемливо ниво. Далеч сме от представянето, което сме планирали и за което сме се подготвял, но всяка информация е полезна. При работата върху проблемите се отдалечихме допълнително от конфигурацията, с която (първоначално) се чувствахме уверени. Резултатът от това са сравнително бавни времена, но обиколките ни позволиха да разберем в много по-голяма степен срещу какво се изправяме. Очакваме да имаме по-ясно решение налице за следващия тест – в Бахрейн.

- Всички екипи ли имаха еднакви проблеми?

- Няколко проблема са общи за всички, тъй като задвижващата система е една и съща спецификация във всички болиди – с много малки инсталационни разлики. Някои грижи са специфични за едната инсталационна среда, но е наша отговорност да се справим с всички тях. Като цяло разбираме индивидуалните проблеми. Работихме и с трите отбора и направихме прогрес, независимо как изглежда отстрани. Не сме открили какъвто и да е фундаментален пропуск, макар че ограниченото количество обиколки да означава, че е невъзможно да сме сигурни.

- Какъв е пътят сега към втория тест, който ще е в Бахрейн?

- Сега имаме, разбира се, по-дълъг списък за Бахрейн. Останаха много неща, които искахме да изпитаме на Херес, а не можахме да го сторим. Следващата стъпка е да идентифицираме първопричината за грижите ни, да намерим решение и да подсилим процеса си на проверка, за да сме по-уверени, че в Бахрейн ще действаме по нормалния начин.

- Притеснявате ли се, че двигателите ще бъдат замразени преди сезона?

- Крайният срок за хомологация е края на февруари и това е част от основата на правилата. След това промени ще са разрешени единствено след предварително съгласие на ФИА. Не бива да се вторачваме прекалено в датата.

- След този първи тест все още ли подкрепяте новите правила?

- Да, абсолютно. Правилата за задвижващата система са огромно предизвикателство, но и възможност, при това огромна и с невероятно значение за връщането на F1 в авангарда на технологиите. Разполагаме с необходимия инструментариум и решителност, за да успеем. Стъпката, която трябва да направим, за да постигнем приемливо ниво на представяне, е по-голяма, отколкото ни допада. Неприемливо е, че не бяхме в състояние да отстраним успешно проблемите при партньорите ни, за да им позволим да вървят неограничено. Работим упорито да поправим това навреме за Бахрейн.

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2002 -: Февруари 09, 2014, 12:05:21 pm »

Екипите ще работят по-сериозно по гумите в Бахрейн



Екипите от Формула 1 ще работят значително по-сериозно по гумите по време на втория предсезонен тест, който ще се проведе в Бахрейн. Тогава Пирели ще са значително по-заети, убеден е спортният директор на италианската компания Пол Хембри.

На първите изпитания на пистата Херес в Испания температурите бяха доста ниски през цялото време. Трасето освен това е с доста абразивна настилка и в комбинация тези фактори означаваха, че не може да се разчита на кой знае каква съществена работа по отношение на новите гуми за сезон 2014 г.

- В Испания ударението съвсем не бе върху гумите. Отборите просто се опитваха да разберат напълно новите правила, да натрупат километри с автомобилите си. Системите им за задвижване са напълно нови, има промени в аеродинамиката, така че всички се стараеха да разберат колкото се може повече за болидите. Идващите тестове в Бахрейн би трябвало да ни позволят да се съсредоточим повече върху гумите, след като екипите имат две седмици, за да се справят с появилите се на Херес проблеми – каза още Хембри.

Сезон 2013 г. бе особено труден за Пирели. Доставчикът на гуми се оказа в центъра на поредица скандали, довели до смяна на спецификациите в средата на сезона. В компанията не бяха никак щастливи от негативното отразяване на участието им във Формула 1. Освен това подписването на новия им договор се проточи толкова във времето, че Хембри накрая заплаши да направят за 2014-та неразрушими гуми, ако не получат повече информация.

След такава година Пирели имат готовност понастоящем да направят промени в сегашните си спецификации, ако изпитанията в Бахрейн покажат някакви проблеми.

- Напълно отворени сме, адаптивни и готови да променим гумите, но ако тренировките в Бахрейн посочат причина за това – заяви Хембри.

                                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2003 -: Февруари 09, 2014, 12:06:32 pm »

Верн доволен, че в крайна сметка не получи място в Ред Бул



Жан-Ерик Верн е доволен, че в крайна сметка не получи титулярно място в Ред Бул, заяви самият пилот. Французинът бе сред кандидатите за освободения от Марк Уебър кокпит, но тимът от Милтън Кийнс предпочете Даниел Рикиардо.

Сега Верн ще започне третия си сезон във Формула 1 с екипа на Торо Росо. Той обясни, че през зимата е мислил доста и има по-различно виждане върху нещата, отколкото преди няколко месеца.

- Преди известно време смятах, че имам шанс да отида в Ред Бул. Не съм сигурен, че искам да си припомням цялата история. Но е ясно, че моментът бе труден за преодоляване. Приех го като загуба и лош късмет, но когато мислиш по този начин, всичко останало около теб също се влошава. През зимата отделих време да погледна сам себе си, да осъзная някои неща и да разбера, че всъщност за мен е добре, че не отидох в Ред Бул. Сега вярвам в това. Щастлив съм в отбора си и станах много по-силен пилот, отколкото преди. Миналия сезон имах проблеми с възприятията. Смятам, че ако бях станал част от Ред Бул, щях да имам чувството за победа, но едва ли щях да свърша работата си от последните месеци по същия начин. И така щях да изиграя сам на себе си лоша шега в битката срещу Себастиан [Фетел] – обясни Верн.

Според френския пилот, който също като Рикиардо е част от програмата на Ред Бул за млади таланти, Торо Росо е тим с наистина сериозен потенциал.

- Честно казано, съм невероятно щастлив да съм с екипа си тази година. Според мен се намирам в чудесна позиция с Торо Росо – те имат страхотни планове за бъдещето. Ако нямаш възможност да си с топтим като Макларън, Мерцедес, Ред Бул или Ферари, то тогава това е най-добрият отбор. Вярвам в хората ни, както и в себе си и не виждам предстоящия сезон като последна година в Торо Росо. Ако напредна значително като състезател, то тогава ще имам добри възможности. Ако екипът постигне сериозен прогрес, ще съм повече от щастлив да продължа да работя с тях – допълни Жан-Ерик.

                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2004 -: Февруари 09, 2014, 12:08:17 pm »

Бътън: Времената на F1 и GP2 ще са близки на определени трасета, Сутил предвижда 4 секунди напредък



Времената на болидите за Формула 1 и тези на автомобилите от GP2 ще са много близки на някои трасета този сезон, смята Дженсън Бътън.

Работата с новите коли за Гран при започна много предпазливо на първия тест на пистата Херес. Пилотите често повтаряха, че времената за тур нямат значение и програмите им не са съсредоточени върху това да гонят чиста скорост. Първата и може би най-важна задача бе да се проверят всички системи дали работят нормално и според очакванията. Едва след това започна работата по търсене на някаква представяне.

Развитието през състезателната година ще е по-сериозно в сравнение с предишни години. Фактът, че колите са напълно нови, пролича в първите постижения. Съотборникът на Бътън Кевин Магнусен бе с най-добро време за целия тест, като то бе с едва 0,724 сек по-добро от най-бързия GP2 автомобил през 2013 г. и с 4,397 сек по-слабо от най-доброто на миналогодишните тренировки на Херес.

- GP2 ще са значително по-близо на определени писти. На високоскоростните трасета ние ще сме по-бързи, но не кой знае колко. Все пак не бива да забравяме, че това е първи тест със съвсем нови автомобили. Като се имат предвид всички новости, гумите и т.н., беше ясно, че колите щяха да са по-бавни при всички положения – обясни Дженсън.

Той допълни, че през 2013-та нямаше почти никакви промени в сравнение с предходния сезон, така че просто не могат еднозначно да се сравняват времена, постигнати при толкова различни условия.

- Всички ще са значително по-бързи в първия старт за сезона. Ще изминат три надпревари и ще свалим още времената. До края на годината може да не сме чак толкова далеч от постиженията през 2013-та. Може би ще сме на около две секунди, когато напаснем всичко – каза още англичанинът.

Според Адриан Сутил пък темпото ще се подобри с поне 4 секунди в рамките на сезона. Немският пилот, който започна подготовка с новия си тим Заубер, е категоричен, че постиженията от първите изпитания не означават нищо.

- Въпрос на време е. През годините правила са се променяли много пъти и сме виждали как отборите печелят секунди всеки месец или на всеки два, а колите стават по-добри. Аз лично очаквам напредък от поне 4 секунди до края на сезона. Това ще е огромна стъпка и се надявам болидите пак да са достатъчно бързи – заяви Сутил.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2005 -: Февруари 09, 2014, 12:09:28 pm »

Проблемите на Ред Бул са дразнещи, но решими, убеден е Марко



Проблемите на Ред Бул от първите предсезонни тренировки във Формула 1 са дразнещи, но решими, убеден е съветникът на отбора Хелмут Марко.

Шампионският тим имаше шокиращ старт на подготовката си за предстоящия сезон. Четирикратният шампион Себастиан Фетел и новият му съотборник Даниел Рикиардо направиха едва 21 обиколки за четирите дни на изпитанията. Грижите бяха със задвижващата система на Рено, като във Вири смятат, че са наясно какво се е объркало, както и че ще са готови с решение за следващите проби в Бахрейн.

- Дразнещо е, но помня, че през 2010 г. изобщо не правихме тестове първата седмица. Сега трябва да преправим някои неща. Концепцията на Ейдриан [Нюи] е добра като цяло. Смятам, че колата ни е много елегантна, а красивите автомобили обикновено са и бързи – заяви Марко.

Несполуките на Ред Бул доведоха до две основни реакции. Първата бе, че може би след радикалните промени в правилата, довели до конструирането на напълно нови болиди, доминацията на тима от Милтън Кийнс от последните сезони ще бъде прекратена по естествен начин. Втората гласеше, че Ред Бул не бива да бъдат отписвани на толкова ранен етап от подготовката.

Спортният директор на Мерцедес Тото Волф например е убеден, че ръководеният от Кристиан Хорнер тим ще се възстанови от препъването. Отборът на щутгартския концерн е сочен за ранен фаворит за 2014 г., но австриецът предупреди да не се правят прогнози на настоящия етап за чието и да е представяне.

- Постигнахме повече от очакваното с новата задвижваща система, но сме предпазливи. Подходът ни към проекта ни се отплати с издръжливост на компонентите, а фактът, че се работи с четири отбора, помага за събирането на информация. За представяне обаче може да се говори чак в Мелбърн. Предимство на Мерцедес в новата турбоера? На настоящия етап да, но в дългосрочен план бих казал не. Ред Бул и Рено изостават заради това, че не тестваха четири дни, но е прекалено рано да се говори за нова йерархия. За Формула 1 не е добре, че един от производителите (на агрегати) има проблеми. Сигурен съм, че те ще се справят. Да се надяваме да не се справят толкова добре, колкото преди! – допълни Волф.

Австриецът посочи, че Ред Бул разполагат с изключителен пилот в лицето на Фетел и много добре напаснат екип, както и с достатъчно ресурси:

- Няма причина да не са отново отборът, по който останалите се равняват. Нашите пилоти обаче са най-добри! [Фернандо] Алонсо и [Кими] Райконен са силни, но не сменям [Люис] Хамилтън и [Нико] Розберг за когото и да било другиго. Що се отнася до звука, то двигателите звучат страхотно на правите. Основно, защото можеш да чуеш турбото. На мен ми допада, а критиците ще свикнат.

                                                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2006 -: Февруари 09, 2014, 12:10:36 pm »

Отборите и ФИА обсъждат промени в квалификациите за сезон 2014 г. в F1



Отборите от Формула 1 и ФИА обсъждат промени в квалификациите за сезон 2014 г. Основната цел е да се предотвратят случаите, когато пилоти не излизат въобще последния сегмент на сесията за разпределение местата на грида, за да имат свободен избор на гуми за състезанието.

Федерацията е насрочила среща с шефовете на отбори за 21 февруари (по време на следващия предсезонен тест в Бахрейн), където въпросът да бъде дискутиран, се твърди в информация на Аутоспорт.

Проблемът с това, че някои състезатели изобщо не стъпват на трасето в Q3, се обсъжда от доста време насам. Той е бил повдигнат и на срещите на стратегическата група за Формула 1, откъдето са помолили екипите и ФИА да отделят време за дискусии.

Сред предлаганите промени е вариантът пилотите, класирали се в Q3, да трябва да стартират с гумите, с които са дали най-доброто си време в Q2. Друга идея е на всеки състезател да бъде предоставен допълнителен комплект гуми, който след края на квалификацията да бъде връщан на ФИА. Ще се обсъжда и дължината на Q3, за да се осигури достатъчно време за две бързи обиколки на първите 10.

Доставчикът Пирели пък заявиха още миналата година, че са готови да правят и дават квалификационни гуми, ако отборите поискат.

Дори да се стигне до съгласие обаче, подобни промени могат да се въведат само при единодушно приемане от страна на отборите. Това е най-сложно за постигане, тъй като по принцип между екипите винаги има противопоставяне. Ако все пак има единодушие, то предложенията трябва да преминат през комисията за Формула 1 и световния съвет за автомобилен спорт към ФИА.

                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2007 -: Февруари 09, 2014, 12:11:44 pm »

Розберг фаворит за титлата според Екълстоун



Нико Розберг с Мерцедес е фаворит за титлата този сезон във Формула 1, твърди Бърни Екълстоун след първия тест на отборите от Гран при.

Управляващият търговските права на спорта отбелязва, че е прекалено рано да се правят твърди прогнози, но все пак посочи името на немския пилот.

- Всичко може да се случи при новите правила. Не бих искал да коментирам много как би могла да се развие ситуацията. По начина, по който се получиха нещата на Херес, Мерцедес изглеждат подготвени за успех, а Розберг – да спечели титлата – заяви 83-годишният англичанин пред индийската агенция IANS.

Мерцедес направиха най-много обиколки в тренировките на испанското трасе. Отборът на щутгартския концерн заедно с Макларън, Форс Индия и Уилямс, ползващи същата система за задвижване, имат 875 обиколки за четирите дни изпитания.

Розберг бе най-продуктивният състезател на пистата със 188 тура. Най-доброто му време го нареди осми сред участвалите в теста пилоти – на 2,312 сек от най-силното постижение (Кевин Магнусен с Макларън). Това обаче не бе повод за тревога, след като тимът вървеше стабилно и без сериозни проблеми. Крайният резултат бе 309 тура за Мерцедес, като Нико успешно направи и симулация на състезание.

Екълстоун пък смята, че и Форс Индия са потенциални победители в състезание тази година. На въпрос дали те са троянския кон в шампионата благодарение задвижващата система на Мерцедес и дали биха могли да спечелят подиум, той отговори:

- Защо подиум? Би ми харесало страшно много да ги видя да печелят състезание. И съм сигурен, че могат да го постигнат. Може да не са толкова силни, колкото Мерцедес, но като техни клиенти Форс Индия би трябвало да напреднат на грида.

                                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2008 -: Февруари 09, 2014, 12:12:54 pm »

Хонда бележи стабилен прогрес в развитието на задвижващата си система



Програмата на Хонда бележи стабилен прогрес преди завръщането на японския производител във Формула 1 догодина.

Автомобилният концерн отново ще е част от Гран при, като ще доставя двигатели и задвижващи системи на Макларън. Тази година в сила влязоха новите технически изисквания, като моторите вече са турбо, 1,6 л с допълнителни системи за енергия.

- Компанията бележи стабилен прогрес в развитието на задвижващата система – се казва в съобщение от страна на концерна.

Европейската база на Хонда ще е в Милтън Кийнс (Великобритания) и трябва да заработи до средата на 2014 г. До тогава дейността ще се провежда в централата в Токио и в развойния център в Точиги.

Хонда участва във Формула 1 в няколко различни периода. Първият от тях е през 60-те години на ХХ век. В периода 1988 – 1991 г. бележи едни от най-големите си успехи, като тогава работи с Макларън, а Аертон Сена и Ален Прост доминират в F1. Напуска през 1992-ра, за да се върне първо като доставчик на двигатели от 2000 от 2005 г., а след това откупи екипа на БАР и създаде отново свой собствен тим. Последното оттегляне дойде в края на 2008 г., като причината бе икономическата криза. Компанията даде отбора на техническия директор Рос Браун на символична цена, за да го спаси, а през 2009-та екипът спечели титлите при пилотите и конструкторите.

                                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2009 -: Февруари 09, 2014, 12:14:16 pm »

Форс Индия влизат в GP2 с Хилмер



Форс Индия разширяват програмата си за развитие на пилоти, като ще си сътрудничат с Хилмер Моторспорт и ще създадат официален екип за сериите GP2.

Работата на тима от Силвърстоун с млади таланти има чудесни резултати досега, като няколко състезатели стигнаха до заветната цел – Формула 1. Настоящата стъпка е логично продължение и на друга програма – „Един на един милиард”, проведена в Индия сред тамошните картинг пилоти.

- Като отбор винаги сме поставяли сериозно ударение върху възпитанието на млади състезатели и за мен е удоволствие да обявя партньорството ни с отбор от GP2 – заяви Виджай Маля. – Това е следващата логична стъпка за подпомагане на следващото поколение пилоти и осигуряването на шанс да демонстрират способностите си. Mрисъствието ни в GP2 ни приближава до завършване на цикъла – работа с момчета от училище през картинга до висшите ешелони на автомобилния спорт.

Шефът на Хилмер и управляващ директор на Хилмер Моторспорт Франц Хилмер допълни, че екипът му е много доволен от възможността за сътрудничество с отбора от Формула 1.

- Имаме връзки с Форс Индия от десет години и сега нямаме търпение да действаме заедно, за да вървим напред. Факу Регалия и Даниел Абт са двама много талантливи пилоти с потенциал да стигнат до F1. Ще дадем най-доброто от себе си, за да ги подкрепим – каза още той.

                                                                                                                                                    clubs1.bg
Активен