www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509233 пъти)

0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2010 -: Февруари 09, 2014, 07:28:49 pm »

Лотус Е22 направи първите си обиколки на писта (видео тийзър)



Отборът на Лотус изведе новия си Е22 на писта, като целта бе да се направи клип за сезон 2014 г. В снимките участваха и двамата титуляри на екипа Ромейн Грожан и Пастор Малдонадо.

В Енстън са наясно, че предизвикателството на новия сезон е огромно. Въпреки едни от най-големите технически промени в спорта от десетилетия насам обаче, отборът пропусна първия предсезонен тест на пистата Херес. Техническият шеф Ник Честър обясни, че тренировките не съвпадат с развойната програма на тима. Част от нея бе проведена по време на снимките.

- И в най-лудите си сънища не съм си представя, че ще карам болид от Формула 1 по начина, по който го направих за това видео – коментира Грожан. – Беше уникално изживяване и се надявам да го развием по-нататък.

Лотус бяха единственият тим, чийто нов болид не бе стъпвал на писта досега. Останалите отбори бяха на теста на Херес, където обаче тези със задвижваща система на Рено имаха сериозни проблеми. Особено шокиращ старт на подготовката си записаха шампионите от Ред Бул – те имаха едва 21 обиколки след четири дни изпитания. Това доведе до поредица анализи какво всъщност е изоставането и дали няма да коства на работещите с Рено екипи сезона. За пример е даван екипът на Макларън, който през 2013 г. се оказа с шестмесечно закъснение в развитието на болида си, чиято концепция бе объркана. Това означаваше загубен сезон и един от най-старите отбори в Гран при не записа дори подиум през предходната година.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=yXATzDBDjgo" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=yXATzDBDjgo</a>


                                                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2011 -: Февруари 09, 2014, 07:30:34 pm »

Екълстоун ще предложи €1 млн. за информация за нарушаване лимита на бюджетите



Бърни Екълстоун ще предложи награда от 1 милион евро за сигнали за нарушение ограничението на бюджетите, което трябва да влезе в сила от догодина.

Специална комисия на ФИА работи по изискванията, като те трябва да са готови до юни 2014-та. Горната граница ще е 200 милиона долара. Мненията относно това дали системата ще проработи обаче, са различни.

Досега ограничения на разходите се правеха чрез ограничаване часовете работа в аеротунелите, задължително двуседмично затваряне на заводите през лятото и т.н. Контролът обаче се осъществяваше от споразумение между отборите и от години се разпространяват слухове, че отделни екипи изобщо не спазват лимитите.

- Обмислям план да дам 1 милион евро на всеки информатор, чийто данни се окажат верни. След това ще заявим на съответния отбор, че през следващата година ще губи точки от спечеления максимум. Да видим дали след това ще искат да мамят – заяви Екълстоун пред Дейли Експрес.

Наградата щяла да важи не само за хора от Формула 1, а за всеки човек с точна информация.

Бърни обясни също така, че има още много работа за вършене:
- Одобрихме бюджетния лимит. Ще се случи. Всички се съгласиха на $200 млн. Онова, за което не е постигнато съгласие, е какво ще се включва в тези 200 милиона. И ако не решим всичко, то съм сигурен, че хората ще намерят начин да заобикалят изискванията. Няма да е леко.

                                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2012 -: Февруари 10, 2014, 08:50:46 pm »

Екълстоун убеден, че процесът срещу него в Германия няма да се състои



Бърни Екълстоун е убеден, че процесът срещу него за даване на подкуп в Германия, насрочен за 24 април, изобщо няма да започне. 83-годишният англичанин е обвинен заради това, че е платил $44 млн. на бившия банкер Герхард Грибковски, за да манипулира продажбата на F1 акции към точно определен купувач – CVC Кепитъл Партнърс.

Мюнхенският съд, където трябва да се гледа делото, обяви, че то ще продължи от 24 април до 16 септември. На поредния въпрос дали се притеснява от задаващата се съдебна процедура срещу него, Екълстоун отговори:

- На бас, че няма да стане... Различни неща се случват в живота и трябва да се справяш с тях.

Обвиненията срещу Бърни могат да доведат – в случай на осъдителна присъда – до затвор от 3 месеца до 10 години. Англичанинът упорито ги отхвърля, макар да призна, че е извършил плащането към Грибковски. Неговото обяснение обаче бе, че бившият банкер го заплашил да подаде информация към британските данъчни власти, която да му коства години проверки на компаниите му.

Междувременно шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер за пореден път изрази подкрепата си за Екълстоун.

- В момента Формула 1 има нужда от него повече от всякога. Той със сигурност е точния човек – заяви той по време на благотворителен търг на фотографии, направени от пилотите в Гран при.

Бърни продължава да управлява ежедневните дела в спорта. Той все пак напусна (засега) борда на директорите на компанията, занимаваща се с F1, след официалното обявяване на обвиненията. Британецът очаква и присъда по иска, заведен от Constantin Medien в Лондон.

                                                                                                                                                 
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2013 -: Февруари 10, 2014, 08:52:08 pm »

Формата на Ковалайнен от последните стартове през 2013 г. повлияла на Катерам



Демонстрираната от Хейки Ковалайнен форма в двете му надпревари с Лотус в края на сезон 2013 г. е повлияла върху решението на Катерам да не го върне като титуляр в тима, заяви Тони Фернандес.

Финландецът бе смятан за твърд фаворит за единия кокпит в тима от Лийфийлд. Вместо него обаче отборът предпочете Камуи Кобаяши и състезавалия се досега в GP2 Маркус Ериксон. Хейки замести сънародника си Кими Райконен във финалните две надпревари от миналия сезон, след като световният шампион за 2007 г. реши да проведе хирургическа операция на гърба си заради стара контузия. Той не взе точка в тези състезания и според малайзийския бизнесмен показаното в САЩ и Бразилия е било причина Катерам да го пренебрегнат.

- Ще излъжа, ако кажа, че случилото се не повлия (на решението). Беше микс от няколко неща, но при всяко решение има добри и лоши страни. Аз съм демократично настроен – допитах се до различни хора в тима. Имаше такива, които предпочитаха Хейки и други, искащи Камуи. Трябваше да направя избор. Налага се да вървим напред и да сме малко по-студени, нечувствителни, ако искаме да постигнем успех – заяви Фернандес пред Аутоспорт.

Ковалайнен обясни малко преди официалното обявяване на Кобаяши и Ериксон, че Тони му е обяснил, че са му необходими двама платени пилоти. Японецът не разполага с кой знае какви средства, но за шведския му колега се смята, че има сериозни спонсори. Хейки бе разочарован от развитието на събитията, тъй като смяташе връщането си в Катерам за сигурно и не бе правил никакви други планове за 2013 г. Той загуби титулярното си място в тима в края на 2012-та.

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2014 -: Февруари 10, 2014, 08:53:21 pm »

И Оливие Кенел спряган за шеф на Лотус



Бившият шеф на Пежо Спорт и Ситроен Рейсинг Оливие Кенел е спряган за шеф на отбора от Формула 1 Лотус. Досега във връзка с тима от Енстън бе споменаван най-вече Мартин Уитмарш, който загуби поста си в Макларън след връщането на Рон Денис като главен изпълнителен директор на Макларън Груп.

Името на французина се появи в публичното пространство вследствие на информация, че преговорите с Уитмарш са блокирали заради дискусиите на Лотус със Сони за главен спонсор. Кенел е близък с президента на ФИА Жан Тод от годините, с когото заедно създават Пежо Талбот Спорт през 1980 г. В много добри отношения е и със сина му Никола Тод – мениджър на няколко пилоти в топкатегории на автомобилния спорт. Френски медии твърдят, че съсобственикът в Лотус Жерар Лопес (който притежава контролния пакет акции от отбора) и Кенел вече са се срещнали и са дискутирали въпроса. Смята се, че французинът директно е получил предложение за договор.

Кенел се върна в ралитата през 2008 г., когато дойде на мястото на оттеглилия се Ги Фреклен в Ситроен Рейсинг. Впоследствие оглави Пежо Спорт, като под негово ръководство дойде успехът в 24 часа на Льо Ман през 2009 г.

Доскорошният шеф на Лотус Ерик Булие бе поредният напуснал служител на тима. Той бе назначен за рейсинг директор в Макларън. От Енстън обявиха, че Лопес ще заеме поста му и ще го вмести при останалите си отговорности. Това съвсем не спря слуховете, че нов началник все пак ще бъде назначен. От тима дори очакват да обявят обновената си управленска структура преди следващите предсезонни тестове в Бахрейн.

Лотус пропуснаха първите изпитания на испанското трасе Херес, за да работят според първоначалната си програма по новия болид Е22. Колата излезе за първи път на трасе в края на миналата седмица, като се твърди, че е направила едва една обиколка първия ден и близо 100 км през втория. Очаква се екипът да провежда тренировки в Бахрейн.

                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2015 -: Февруари 10, 2014, 08:54:40 pm »

RBS могат да блокират продажбата на F1 акции



Royal Bank of Scotland (RBS) и Goldman Sachs могат да блокират плановете за купуване на 49% от акциите на Формула 1 от Liberty Media и Discovery Communications. Офертата, за която се разбра миналата седмица, е идея на американския милиардер Джон Малоун. Двете компании дори поискали финансова информация за F1 и ситуацията със собствеността на CVC Кепитъл Партнърс.

CVC купиха контролния пакет акции през 2006 г., използвайки два заема – $965, 6 млн. от Fund IV (Goldman Sachs) и $1,1 млрд. от RBS. Дългът бе рефинансиран няколко пъти и в момента е на стойност малко под $2,5 млрд. В условията по заема е посочено, че може да се стигне до невъзможност за покриването му, ако друга компания – не CVC – придобие повече от 50,1% от бизнеса. Заради това заемодателите имат право да упражнят вето върху продажба, водеща до подобна концентрация на акции.

Заемът е гарантиран чрез приходите на повечето ключови F1 компании. Невъзможност за покриването му на практика ще прати спорта в ръцете на банките. CVC формираха позицията си внимателно с оглед на горепосоченото условия – те притежават под 35%, като останалите до контролния дял са разпределени между Бърни Екълстоун и семейния му тръст Бамбино, както три финансови институции – BlackRock, Waddell & Reed и Norges. Ако която и да е от страните има желание да продава, е необходимо одобрение от CVC, които имат право и на отказ.

Според запознати заемодателите могат да решат да не упражнят контролната си функция. Няма обаче никакви уверения, че те са склонни на подобна стъпка, а продажба на почти половината акции е сериозна сделка с много висока стойност и едва ли ще се състои без гаранции. Засега няма и доказателства за желание на CVC да продават. Според анонимен източник, цитиран в английския вестник Телеграф в момента така или иначе „не се водят реални разговори с Liberty и нищо не е спешно”.

Liberty Media похарчиха вече близо $30 млрд. за купуването на европейски медийни компании. Преди две години интерес към Формула 1 имаше от News Corporation на Рупърт Мърдок, но това не доведе доникъде, а и компанията трябваше да обърне далеч по-сериозно внимание на проблемите си във Великобритания и обвиненията в незаконно подслушване на частни и служебни мобилни телефони.

Liberty Global е международна телекомуникационна компания, формирана през 2005 г. Базата й е в Лондон (Великобритания), а приходите й за 2012 г. възлизат на 10,3 млрд. долара. През юни миналата година приключи поглъщането на Virgin Media (сделката възлезе на $24 млрд.). В края на януари тази година бе обявено друго придобиване – това на холандската Ziggo за 10 млрд. евро. Компанията е най-големият кабелен оператор в редица европейски държави, сред които Великобритания, Швейцария, Белгия, Австрия, Полша, Чехия, Унгария и т.н.

Discovery Communications е американска компания, започнала развитието си през 1985 г. с канала Discovery. Днес има 28 бранда по повече от 100 тв-канала.

Управляващият търговските права на спорта Екълстоун отрече да е чувал за оферта от двете компании, макар да призна, че към CVC има предложения за купуване на акции.

Последната продажба на спорта – тази от 2005-2006 г. на CVC – стана повод за завеждането на поредица дела.

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2016 -: Февруари 10, 2014, 08:55:51 pm »

Матешиц: Реконструкцията на Ред Бул Ринг върви по план



След около четири месеца Формула 1 ще се завърне отново в Австрия. На 22 юни в алпийската страна отново ще бъде проведено състезание от Гран при за първи път от 2003 г. Реконструкцията на пистата Ред Бул Ринг продължава, защото за да приеме кръг от Формула 1 инфраструктурата трябва да бъде подобрена. Дитрих Матешиц, на когото австрийците трябва да благодарят за завръщането на този спорт в държавата им не се притеснява, че толкова кратко време преди състезанието реконструкциите не са финализирани.

„Всичко тече по план и имаме на разположение всички разрешителни“, обяснява Матешиц пред Залцбургер Нахрихтен. Последните важни разрешителни са взети в началото на януари. Така например досегашните максимум 40 хил. места за зрители са увеличени значително. Така за провеждането на надпреварата вече няма юридически препятствия, което разбира се радва Матешиц.

„Както може да се очаква от нас, ще се постараем да организираме един перфектен уикенд пред разпродадени трибуни и хиляди зрители.“

                                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2017 -: Февруари 10, 2014, 08:57:04 pm »

Без паника в Ред Бул след трудностите в първите тестове



Често в последните няколко години на Ред Бул се налагаше да настига съперниците си в развитието по време на сезона, но сега след първите тестове на Херес изоставането на Биковете изглежда значително по-сериозно. Нито Себастиян Фетел, нито Даниел Рикиардо успяха да направят достатъчно обиколки с новия RB10. Това обаче не доведе до паника в Милтън Кийнс.

„Има неща, които трябва да подобрим, но нищо особено притеснително“, демонстрира самочувствие Кристиян Хорнер пред Sky Sports F1. Първият проблем е с охлаждането, породен вероятно от елегантните изтеглени форми излезли под перото на Ейдриян Нюи. Вторият (вероятно породен до някъде и от първия) е че батериите на ERS не работят по начина, по които се очаква от тях. Според Хорнер проблемите са по скоро от периферните системи, а не толкова от самата задвижваща система.

„Разбира се някои от проблемите са изцяло за партньорите ни от Рено, които също ще трябва поработят. Но това е нормално за тази нова ера. Новите коли са толкова сложни, че дори най-малкият проблем може да породи големи затруднения.“

Въпреки че Хорнер неглижира проблемите, за всички е ясно, че за вторите пред сезонни тестове (19-22 февруари) Ред Бул ще са под напрежение. Най-малкото защото конкурентите успяха да направят забележително количество обиколки, а някои дори да направят и симулация на състезание.

„Разбира се имаме доста работа пред себе си, но до първото състезание остава доста време“, продължава Хорнер. „Изпитанията в Бахрейн ще са важни и работим усилено заедно с Рено, за да изгладим проблемите си.“

Хорнер не би искал случилото се в Испания да се повтори, но не се притеснява особено много, защото това не би означавало апокалипсис.

„Не бихме искали да се случват нещата, които се случиха на Херес, но дори и да стане така, нали за това са тестовете. Идеята е на тях да се открият и отстранят проблемите, които не бихме искали да се случат по време на състезанията.“

                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2018 -: Февруари 10, 2014, 08:58:17 pm »

Връзките между Макларън и Мерцедес неминуемо ще се променят, предупреди Волф



Връзките между Макларън и Мерцедес неминуемо ще се променят, предупреди спортният директор на щутгартския концерн Тото Волф.

2014-та е последната година на сътрудничество между двете компании. От 2015-та Хонда ще доставя задвижващите системи за тима от Уокинг. Въпросът какви ще са отношенията между тима и доставчика на агрегати се породи още при официалното потвърждаване за завръщането на японския концерн в спорта. От Мерцедес бяха категорични, че това няма да повлияе върху отношението им към Макларън, както и че всички компоненти, доставяни от тях на отборите, с които работят, са идентични.

- Фактът, че те (Макларън – б.р.) ще работят в бъдеще с наш съперник, със сигурност не е идеална ситуация. В началото на годината има краткосрочни, общи цели – да направим системата издръжлива и с добро представяне. Чудесно е, че споделяме и обменяме информация с оглед по-нататъшното развитие. Как ще се получат нещата по време на сезона (е отделен въпрос), ежедневното управление на връзките очевидно може да се промени – обясни Волф пред Аутоспорт.

Според него отношенията едва ли ще станат прекалено сложни. Мерцедес обаче взимат мерки, за да не се допусне прекалено сериозен трансфер на информация към Хонда.

- В крайна сметка всички сме съперници на пистата. Има обаче някакво количество данни, които не бихме искали да споделяме, тъй като те така или иначе ще се прехвърлят на Хонда. Но очакваме да са силни тази година – допълни Волф.

Мерцедес са сочени за фаворити след първия предсезонен тест във Формула 1, проведен в края на януари на пистата Херес. Отборът и останалите екипи със същата задвижва система направиха най-много обиколки на испанското трасе, а Нико Розберг дори проведе симулация на състезание. От Бракли обаче побързаха да отхвърлят определението „фаворити” с обяснението, че всичко е на твърде ранен стадий, за да се правят каквито и да било заключения.

                                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2019 -: Февруари 15, 2014, 07:55:52 am »

Ди Реста и Антъни Хамилтън уредиха съдебния си спор



Пол ди Реста и Антъни Хамилтън уредиха съдебния си спор. Състезателят, който тази година се връща в немския шампионат за туристически автомобили (DTM), след като загуби мястото си във Форс Индия, претендираше за загубени приходи и измама от страна на бившия си мениджър.

- Беше трудна година и съм доволен, че мога да оставя това зад гърба си и да се концентрирам върху надпреварите – коментира Ди Реста.

Двамата с Хамилтън постигнаха извънсъдебно споразумение. Условията по него не са публични, но всички обвинения са снети след депозирането на съответните документи в съда.

- Много съжалявам, че отношенията ни с Пол се влошиха толкова много. Доволен съм, че оставяме този проблем зад гърба си – каза от своя страна Хамилтън и допълни, че е срамота, че Ди Реста загуби кокпита си в F1.

В рамките на изслушването пилотът заяви, че бившият му мениджър го е измамил с цел да спечели 1 милион евро от негова спонсорска сделка с компанията за енергийни напитки Go Fast. Адвокатите на Хамилтън настояваха от своя страна, че Ди Реста е „напълно ненадежден свидетел”. Самият Антъни заяви, че за мениджъра на състезател от Формула 1 е приемливо да „извърта” истината, стига това да е в полза на кариерата на клиента му.

                                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2020 -: Февруари 15, 2014, 07:57:07 am »

Рено тестваха подобрения на задвижващата си система с Лотус



Работата на Рено по промените в задвижващата система преди следващия предсезонен тест на отборите от Формула 1 върви по план. Френският производител влага максимални усилия, за да изглади всичко след грижите на Херес и успя да изпробва някои от подобренията си с Лотус.

В първите тренировки, проведени на испанската писта, отборите със системата на Рено имаха сериозни проблеми. Торо Росо и Катерам все пак успяха да направят повече обиколки, докато резултатът на шампионите Ред Бул бе 21 тура след четири дни изпитания. Заместник-управляващият директор на екипа от Вири-Шатийон Роб Уайт обясни впоследствие, че доставчикът разбира проблемите и бе убеден, че ще има готови решения навреме за следващите тестове.

Твърди се, че увереността на Рено Спорт F1 се корени в излизането на писта на новия Лотус Е22. Тимът от Енстън пропусна изпитанията на Херес и колата излезе на трасе едва в края на миналата седмица. Тя е преодоляла максимално разрешените 100 км по време на т.нар. филмов ден без особени проблеми в издръжливостта.

Впоследствие Рено потвърдиха, че задвижващата система на Лотус е била с минимални промени в хардуера, оправени проблеми със софтуера и подобрения на калибровката. Наученото по време на шейкдауна ще бъде приложено в последната спецификация на задвижващата система.

- Сега имаме, разбира се, по-дълъг списък за Бахрейн. Останаха много неща, които искахме да изпитаме на Херес, а не можахме да го сторим. Следващата стъпка е да идентифицираме първопричината за грижите ни, да намерим решение и да подсилим процеса си на проверка, за да сме по-уверени, че в Бахрейн ще действаме по нормалния начин. Крайният срок за хомологация е края на февруари и това е част от основата на правилата. След това промени ще са разрешени единствено след предварително съгласие на ФИА. Не бива да се вторачваме прекалено в датата. Правилата за задвижващата система са огромно предизвикателство, но и възможност, при това огромна и с невероятно значение за връщането на F1 в авангарда на технологиите. Разполагаме с необходимия инструментариум и решителност, за да успеем. Стъпката, която трябва да направим, за да постигнем приемливо ниво на представяне, е по-голяма, отколкото ни допада. Работим упорито да поправим това навреме за Бахрейн – обясни по-рано Уайт.
                                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2021 -: Февруари 15, 2014, 07:58:19 am »

Кенел: Постът в Лотус е предизвикателство, но не смятам, че възрастта ми е проблем



Оливие Кенел потвърди, че е получил предложение да стане шеф на Лотус във Формула 1 и допълни, че възрастта му не е проблем да го приеме.

Името на бившия шеф на спортните департаменти на групата PSA – Пежо Спорт и Ситроен Рейсинг – се спряга за овакантения от Ерик Булие пост. Според различни информации за мястото предложения са имали Мартин Уитмарш и Рос Браун. Засега съсобственикът в Лотус Жерар Лопес заема поста, но явно се търси друг вариант.

- Да, свързаха се с мен и такъв тип предложение дори не изисква кой знае какво обмисляне. Този пост е огромно предизвикателство, но не смятам, че възрастта ми е проблем – заяви 64-годишният французин пред f1i.com. – Познавам Жерар Лопес от доста време, той знае на колко години съм. Работата е същата (като предишната) – средата е различна, но методите са подобни. Когато ме назначиха в Ситроен, хората се чудеха какво правя там, а спечелихме всичко (в ралитата) в следващите четири години. Ако не бяхме изтървали Себастиен Ожие, Ситроен щяха да продължават да побеждават... После се върнах в Пежо Спорт през 2009-та и взехме 24 часа на Льо Ман. Така че смятам, че съм се доказал.

Кенел допълни, че Лопес му предложил поста шеф на Лотус още преди четири години, но той избрал да остане в Пежо-Ситроен.

Лотус имат сериозни проблеми още от миналата година и екипа напуснаха редица специалисти на високи позиции. Грижите са финансови, като спонсорските средства на PDVSA, идващи с Пастор Малдонадо, вероятно ще закрепят ситуацията в краткосрочен план. Въпросът е как ще се развият нещата дългосрочно, макар че Лопес направи пореден опит да разсее приказките за проблеми.

- Заявихме, че имаме известни технически затруднения и случаят е точно такъв – обясни той отсъствието на отбора от Херес. – Знам, че ни критикуваха много, че се говореше за липса на бюджет, но това не е така, защото ни костваше същата сума да отидем на пистата седмица по-късно. Може би дори ние сме по-добре подготвени. Може би стратегията ни да изчакаме и да продължим да работим във фабриката е била по-добрия вариант. Ще разберем в Бахрейн.

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2022 -: Февруари 15, 2014, 08:00:55 am »

Решението на Ферари да събере Алонсо и Райконен е рационално, а не емоционално, заяви Доменикали





Решението на Ферари да събере Фернандо Алонсо и Кими Райконен в един екип е рационално, а не емоционално, заяви шефът на тима Стефано Доменикали.

Връщането на финландеца, който спечели последната засега титла за отбора от Маранело (през 2007 г.), все още е сред най-обсъжданите теми в Гран при. Въпросът как той ще се сработи с испанския си съотборник продължава да е настойчиво обсъждан. През последните месеци се разпространяваха редица различни теории, като голяма част от тях почиват на избухването на Алонсо преди лятната пауза миналия сезон. Двукратният световен шампион изрази след Гран при на Унгария недоволство от болида си, което доведе до реакция чак от президента Лука ди Монтедземоло.

Доменикали обаче настоя в интервю за Гадзета дело Спорт, че последвалото решение за връщане на Кими е рационално. Предположения за емоционален елемент се появиха заради това, че до уикенда на Хунгароринг през 2013-та фаворит за втория кокпит във Ферари бе Нико Хюлкенберг.

- Райконен е невероятно мотивиран и разполага с опита да се справи с труден шампионат, каквото ще е тазгодишното първенство. Знае как да управлява напрежението от това, че ще кара заедно с Алонсо и за Ферари – отбор, който винаги е под светлината на прожекторите и за който второто място е трагедия. Кими е по-зрял, с по-голям експертен опит, сега е по-близък до тима. Вече изкара много време в Маранело – идва почти всяка седмица. Знае колко важно е предстоящото предизвикателство за него. Наясно е какво да прави до шампион като Алонсо, как да работи заедно с него – каза още Доменикали.

Италианецът отказа да коментира думите на управляващия търговските права на F1 Бърни Екълсоун, че първият предсезонен тест е демонстрирал в какъв фарс се превръща спортът заради въвеждането на новите двигатели и допълнителни системи за задвижване. Той все пак отбеляза, че „трябва да сме подготвени да се намесим, ако F1 губи нещо от гледна точка на емоциите”.

Доменикали обясни, че е доволен от начина, по който Ферари са реагирали на проблемите си през последните години. На стената в кабинета си той държи снимка от Гран при на Абу Даби през 2010 г. като напомняне как Алонсо и Скудерията загубиха титлата и колко бързо се променя ситуацията в спорта.

- Сега ни предстои много по-различна надпревара спрямо предишните години. Първата ни цел бе да потвърдим определени фундаментални параметри и го сторихме. Това бе знак за силата на проекта и ни даде надежда. Но трябва да сме внимателни, по отношение на представянето все още не сме видели нищо от когото и да е. Ще знаем кой къде е едва след втория тест в Бахрейн. От гледна точка на издръжливостта Мерцедес започнаха добре, както и отборите с тяхната задвижваща система – натрупаха много километри. Не може обаче да се отписва силен съперник като Ред Бул. Стига да са установили къде е проблемът, могат да наваксат изпуснатите обиколки – допълни Доменикали.

                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2023 -: Февруари 15, 2014, 08:02:05 am »

Битката Фетел – Рикиардо ще е 50:50 в квалификациите, смята Уебър



Бившият пилот от Формула 1 Марк Уебър очаква Даниел Рикиардо, който зае неговото място в Ред Бул, да даде сериозен отпор на Себастиан Фетел по време на шампионата тази година.

Рикиардо бе предпочетен от шампионския екип да седне в освободения от сънародника му кокпит. Марк бе по-бърз от Фетел само два пъти през последната им година като съекипници, но вярва, че Даниел е достатъчно способен, за да предизвика четирикратния носител на короната през новия сезон.

- Даниел ще се справи добре. Смятам, че на Себ ще му е наистина трудно в квалификациите – мисля, че битката ще е 50:50 през първата година. Вече няма обдухване в задната част, нещата са променени. Даниел ще се справи, като издигането в системата на Ред Бул определено няма да му навреди. Надявам се само да направи старта, на който се надява – обясни Уебър пред списание Мотор Спорт.

Австралиецът, който вече е част от програмата на Порше за спортни автомобили, смята Фернандо Алонсо за най-добрия пилот в F1 понастоящем. Той уважава и цени високо качествата на доскорошния си съекипник Фетел, но за него испанецът има предимство в надпреварите.

- Винаги съм мислел, че Фернандо е най-добрият и още е така – в неделя. В една обиколка Себ го покрива и говоря по отношение на подготовката, не само като скорост. Фернандо има много полпозишъни в кариерата си, но вероятно възрастта си казва думата – губи се по малко. В състезание обаче той има повече стрели в колчана си от всеки друг и е неумолим – допълни Уебър. – Силата на Себ е, както знаем, да избяга на старта и после да кара на чиста писта. Играта е съвсем друга, когато поставиш така нещата – по отношение на гуми и на всичко останало. Като компютър е, нали? Единствената му слабост винаги са били бързите завои.

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2024 -: Февруари 15, 2014, 08:04:53 am »

Ферари с принос за двата медала на Италия в Сочи



Зимните олимпийски игри, които се провеждат в момента в Сочи (Русия), изглеждат невероятно далеч от автомобилния спорт. Всъщност обаче някои от надпреварите се случват благодарение и участието в програми и разработки на автопроизводители като Ферари например.

Легендарният италиански отбор работи в тясно сътрудничество олимпийския комитет на страната си (ИОК) в различни дисциплини. Хора от Маранело се трудят още от 2006 г. по редица проекти, а част от резултатите са видими по склоновете и улеите в Сочи. Затова в базата на Скудерията с основание изпитваха гордост в момента, когато Италия взе първите си два медала на игрите: Кристоф Инерхофер спечели сребро в спускането от ски алпийски дисциплини, а Армин Цьогелер взе бронза на спускането с шейни. Това бе историческо постижение, тъй като Цьогелер взима медал в една и съща дисциплина на шести поред зимни Олимпийски игри и доведе до рекордна гледаемост по специалния канал на Скай Италия – Скай Олимпиада.

Програмата на Ферари и ИОК конкретно за игрите в Сочи стартира през септември преди две години. В проекта е вложено сериозно количество технологии на екипа от Маранело. В работата е използван аеродинамичният тунел, за да се оптимизира позицията на спортистите така, че да се постигне максимална скорост при спускане. Благодарение на сътрудничеството са създадени и по-ефективни екипи. За шейните инженерите на Ферари експериментират с различни материали, като използват и CFD (Computational Fluid Dynamics).

Ферари обаче не са единственият екип, чието ноу-хау се използва в разработки за зимните спортове. Макларън чрез своето подразделение Макларън Аплайд Технолъджис също присъства в Сочи. Специалистите от Уокинг са се трудили с екипите на Великобритания по спускане с шейнички и бобслей.
 
                                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен