www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495714 пъти)

0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2025 -: Февруари 15, 2014, 08:06:07 am »

Кем опровергава слухове за пневмония на Шумахер



Сабине Кем отхвърли слуха, че Михаел Шумахер се бори с пневмония. Тя за пореден път подчерта, че информации, които не идват от мениджърския екип или от лекарите от болницата в Гренобъл, трябва да се приемат като спекулации. Това нейно изказване пред агенция dpa дойде часове, след като вестник Bild публикува материал, че през миналата седмица докторите са диагностицирали пневмония и са я третирали с медикаменти.

Според германския вестник при лечението на седемкратния световен шампион във Формула 1 са били приложени силни антибиотици, които да се справят с инфекцията. Как това е повлияло и дали е повлияло на опитите да бъде изваден от кома не било ясно.

На запитване на вестника към професор Ханс-Петер Мьоке, шеф на института по спешна помощ в Хамбург, специалистът обяснява, че подобно усложнение може да е много опасно за живота на пациента.

„Бронхопневмонията е много тежко и опасно заболяване, защото намалява приемането на достатъчно кислород от тялото и намалява неговите съпротивителни сили“, обяснява Мьоке. Той допълва, че е възможно пациент в кома да развие заболяването. В такова състояние пациентът не може да отхрачва образуващия се в гърлото секрет заради вкараната в него тръба, помагаща за изкуственото дишане. "Един здрав човек преглъща многократно за минута, в повечето случаи без дори да забелязва и това пази дробовете“, казва още специалистът.

Но как биха стигнали докторите до подобна диагноза при човек в кома?

„Чрез рентгенова снимка или чрез клинични признаци като висока температура. В подобен случай секретът се извлича от дробовете със стерилен аспираторен маркуч, който се вкарва през тръбата за обдишване. След това секретът се изследва и се преценява кои са подходящите за случая антибиотици спрямо откритите бактерии.

Най-често медикаментите се прилагат от седем до десет дни. След три до четири дни състоянието се подобрява значително и се смята, че няма пряка опасност за живота. Има обаче и бактерии, които могат да са резистентни срещу широк спектър от антибиотици“, разяснява лекарят.

                                                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2026 -: Февруари 15, 2014, 08:07:25 am »

Фетел спечелил над 29 млн. евро през 2013 г.



Четирикратният световен шампион във Формула 1 Себастиан Фетел е спечелил над 29 милиона евро през 2013 г.

Немският пилот на Ред Бул не е сред Гран при пилотите с най-високи заплати, но приходите му са значителни вследствие на няколко други компонента.

Основната заплата на Фетел за миналия сезон е 12 милиона евро. Ред Бул обаче дават сериозни бонуси на служителите си за постигнати успехи, в това число и на пилотите. Премията за победа е 500 000 евро. През миналата година Себастиан спечели 13 надпревари, което означава €6 500 000. Бонусът за титла е нарастващ: 4 млн. за първа, 6 млн. за втора, 8 млн. за трета, а този за четвъртата корона възлиза на 10 милиона евро.

Според запознати Фетел дели наполовина с Ред Бул приходите от личните си спонсорски договори. Приходите от тях след подялбата е около милион евро за миналата година.

Самият Фетел пък сподели, че очаква новият му съотборник Даниел Рикиардо да се бори упорито с него през новия сезон, както и че се надява да се учи от него.

- Трудно е да му дам какъвто и да е съвет, защото всеки си има собствен стил. Сигурен съм, че има неща, които той вероятно ще научи от мен, но в същото време се надявам аз да науча много неща от него. Даниел е различен пилот, с друг поглед върху ситуацията, а според винаги може да разбереш нещо, ако си държиш очите и ушите отворени. Той няма опита на Марк [Уебър] от последните години, но въпреки това притежава достатъчно талант, спечелил си е мястото и съм сигурен, че битката ще е сериозна – обясни Себастиан.

Германецът допълни, че на Рикиардо може да му отнеме известно време да свикне с новия си отбор, макар да познава повечето хора там:

- Работната среда е различна. Да се работи с тези хора е различно от това просто да ги познава. Затова първо трябва да се види с всички и – говоря от личен опит – се изисква малко време, за да заговориш на езика на инженерите. Всички в екипа са щастливи от пристигането му. Освен това тази година има толкова нови неща, че всички трябва да се адаптираме, така че съм сигурен, че той бързо ще намери пътя си.

                                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2027 -: Февруари 15, 2014, 08:08:32 am »

ФИА ще се постарае да премахне грозните носове за догодина



Международната автомобилна федерация (ФИА) ще се постарае да премахне грозните носове на болидите от Формула 1 за следващия сезон. Сега обаче положението е установено, заяви техническият делегат и рейсдиректор на организацията Чарли Уайтинг.

Носовете, решени в доста различни интерпретации на новите правила, бяха сред основните обсъждани теми от началото на представянията на колите и по време на първите тестове. Решенията бяха оприличавани на различни животни и определяни като откровено грозни, макар че се чуха и гласове в защита на конструкторите.

- Ние правим правилата и не можем да задълбаваме в това дали носовете са естетически издържани – заяви Уайтинг пред немското издание Auto Motor und Sport. – Вълнува ни това дали изпълняват целта, предвидена при създаването на тези изисквания. И ако не са опасни, трябва да се примирим с външния вид. Работихме в името на всички, но не сме дизайнери.

Уайтинг вече обяви всички носове за легални. Тъй като отделни интерпретации обаче не удовлетворяват федерацията като въплъщение на духа на правилата, то за 2015-та вероятно ще има ново изискване за симетрия. То ще засегне настоящото решение на Лотус: при Е22 носът е разделен на две части, едната от които е по-дълга.

Допълнително ще се повиши степента на деформация при краштестовете в предната част – това е с цел елиминирането на силно изтънената челна част от някои носове. ФИА възнамерява да забрани и резкия преход от много тясна към значително по-широка част в тази област на колите.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2028 -: Февруари 15, 2014, 08:10:23 am »

Пистата в Сочи е готова на 91%



Новата писта за Формула 1 в Сочи е готова на 91%, заяви рейс промоутърът Олег Забара. Първата Гран при на Русия от Формула 1 трябва да се проведе в края на предстоящия Гран при сезон. Конфигурацията е базирана около съоръженията, където в момента текат Зимните олимпийски игри.

Надпреварата е насрочена за 12 октомври. Пистата обикаля около олимпийския парк в Сочи. Сградите в пита и медицинският комплекс са напълно готови, довършва се централната трибуна. Според Забара работата върви по план.

- Строежът на пистата в Сочи продължава напред. Всички дейности по проекта текат според набелязаните срокове. Състезателната писта е готова на 91%. Всичко е по план и няма никакви проблеми заради провеждането на олимпийските турнири – заяви Забара пред Ройтерс. – Очакваме да продадем около 55 000 билета. Вече събираме предварителни поръчки. Гран при на Русия е мегасъбитие и ще е катализатор за развитието на моторспорт общността в Русия и Сочи – допълни той.

Олимпийските игри продължават до 23 февруари.

За юли тази година организаторите на старта от Формула 1 планират автомобилен фестивал, наречен Формула Сочи. На практика това би трябвало да е генералната репетиция преди самото състезание. Входът за зрители ще е безплатен и се очакват демонстрации на болиди от F1, които да се проведат в центъра на града.

- Трасето ще е 1600 метра и ще бъде изградено по всички международни стандарти – заяви Оксана Косаченко, която бе мениджър на пилота Виталий Петров, а сега работи в Лотус и помага на организаторите в Сочи. – То ще преминава по улиците и затова има известни затруднения в конструирането. Отделни секции се преасфалтират, поставят се бариери, ще има допълнителни осигурителни мрежи. Сериозните мерки за сигурност са продиктувани от факта, че очакваме сериозно количество зрители заради свободния вход. Провеждането на фестивала е важен опит преди реалната надпревара.

В събитието ще участват Ферари, Ред Бул, Лотус, Маруся. Очаква се да присъства и екипът на Камаз, който триумфира и в тазгодишното издание на супернадпреварата за издръжливост Дакар.

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2029 -: Февруари 15, 2014, 08:13:50 am »

Вилньов: Формула 1 става все по-изкуствена, а платените пилоти нямат характер



Формула 1 става все по-изкуствена, а платените пилоти нямат характер, заяви световният шампион за 1997 г. Жак Вилньов.

Канадският пилот, който обяви, че този сезон ще се състезава в световния раликрос шампионат, не харесва посоката на развитие на спорта от последните години.

- Не разбирам, наистина не разбирам модерната F1. Нещата започнаха да стават изкуствени в опит да се създаде фалшиво шоу: смени на гуми, различни гуми, после отваряш DRS с натискане на бутон и изпреварваш. Но веднъж започнал да вървиш в такава посока, не можеш да спреш. Налага се да правиш още и още, и още промени. Сега въведоха двойни точки за последния старт. Какво следва? Става все по-изкуствено и вместо положителен ефект се получава така, че губиш уважението на хората – заяви Вилньов в интервю за BBC Radio Five.

Формула 1 вече не е епична, а пилотите не са герои, категоричен е канадецът. Според него изкуствените промени може да се интересни за шест месеца, но след това всички се отегчават и се стига до момент, когато няма реално състезание. Последните правила също не бяха пощадени от канадеца:

- При тези правила за двигателите всичко е толкова рестриктивно, че това вече не е Формула 1. Няма нищо специално. Пестенето на гориво е добре, беше страхотно и преди. Проблемът е, че не го правят пилотите, а се върши електронно. Ти просто си седиш, а колата си пести гориво и това обезмисля целта. Освен това се прави опит да се привлекат грешните хора – „зелените”. Формула 1 не е екологична и няма смисъл да се пробват. Подобно нещо дава добър имидж на правителства и парламенти, но не и на F1. Трябва да се опитат да привлекат младите, които не се задържат достатъчно на състезанията – краткосрочно им е вниманието – и искат изпреварвания на всеки две секунди, дори да са ужасни, защото просто не разбират. Аз съм пурист и обичам спорта. Обичах 60-те и 70-те (години на ХХ век) – тогава запалянковците се радваха на надпревари, в които финишираха само четири коли на по две обиколки една от друга. Уважаваше се работата на състезателя, постигнатото от него.

Според Жак много малко от настоящите пилоти в спорта си позволяват да изразяват мнение, камо ли критика, заради комерсиалния натиск:

- Спокойно си представете как на един пилот, получаващ сериозни пари от спонсори, му казват: „ОК, не казвай това, моля” – мога да го разбера. Повече от половината състезатели обаче са си платили за местата, което означава, че няма как да ги загубят. Би трябвало да притежават поне малко характер. А дори това нямат. Не са бързи, плащат си, за да се състезават и на всичкото отгоре са почти безинтересни.

Жак не за първи път прави подобен коментар по адрес на пилотите. Преди време той заяви, че днешните състезатели се отнасят с неуважение към спорта и го третират като видеоигра – поведение, което на пистата е опасно.

- На състезателното трасе има много малко здрав разум. Странно е какво се смята за нормално каране. В годините, когато Формула 1 бе наистина опасна – преди 20, 30 години – рискът да загинеш бе много висок и пилотите просто не желаеха да си го причиняват един на друг. Освен това много от тях се бяха трудили упорито, за да стигнат до F1. Не са участвали в шампионати на по 12 години. Не са били момчетата на татко, каквито има днес. Сегашните състезатели още са деца, бебета, когато започнат да карат във Формула 1 и си остават такива – обясни той.

                                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 26.0 Firefox 26.0
Re:Формула 1
« Отговор #2030 -: Февруари 15, 2014, 08:15:40 am »

Де Силвестро ще работи с екипа на Заубер с цел титулярно място в F1 догодина



Симона де Силвестро, която се състезава в Индикар, ще работи с екипа на Заубер, съобщиха от швейцарския отбор от Формула 1.

Тя ще работи в нова програма за подготовка с тима за титулярно място през 2015 г. В нея са включени тестове на писта, в симулатора, ментални и психически упражнения.

- Това е голяма стъпка за мен към една мечта, която имам през целия си живот – коментира Симона. – Безкрайно съм щастлива да получа тази възможност и да направя крачката заедно с такъв страхотен отбор. Заубер е екип с история, както и единствения швейцарски тим във Формула 1, а това според мен прави нещата още по-вълнуващи. Не мога да благодаря достатъчно на Мониша Калтенборн и Петер Заубер за тяхната подкрепа, за това, че вярват в способностите ми и ми дават този шанс. Вълнувам се да получа толкова уникална платформа, чрез която да се подготвя за новото предизвикателктво.

25-годишната швейцарка заминава за Съединените щати на 18-годишна възраст, за да кара там във Формула BMW САЩ (през 2006 г.). От 2007 до 2009 г. се състезава в атлантическия шампионат. През последните четири години е пилот в сериите Индикар. През 2010-та Симона спечели престижната награда „Новак на годината” в Инди 500, като освен това е първата жена, спечелила подиум в улична надпревара от първенството.

Шефът на Заубер Мониша Калтенборн отбеляза от своя страна, че в тима смятат Де Силвестро за много талантлива състезателка и затова са решили да работят с нея, както и да я подкрепят по пътя й към върха в автомобилния спорт.

                                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2031 -: Февруари 15, 2014, 07:25:40 pm »



Ред Бул търсят нов доставчик на двигатели

Мнението е на бившия собственик на Торо Росо

Шампионите от Ред Бул търсят нов доставчик на двигатели. Това е мнението на Джанкарло Минарди, бившия собственик на отбора от Формула 1 Минарди, който през 2006 година бе купен от Ред Бул и Герхард Бергер и прекръстен на Торо Росо.

Изказването на Минарди идва след пълния провал на Ред Бул в първите четиридневни тестове от предсезонната подготовка на пистата "Херес". Отборът реално пропусна изпитанията заради повреди в новия турбо двигател на Рено.

"Според това, което чувам, ситуацията в Ред Бул е дори по-сложна и трудна за решаване, отколкото очаквахме. Доколкото разбирам, отборът вече търси нов доставчик на двигатели за 2015 година, за да са сигурни, че при пълен провал през този сезон случилото се няма да се повтори", сподели Минарди.

"Това ще бъде ужасяващ удар по реномето на Рено и най-лошата реклама, която ще заличи всичките им успехи и титлите с Ред Бул в последните години. Убеден съм, че те няма да го допуснат и ще са готови за първия старт в Австралия. Търсенето на нов доставчик е повече като резервен вариант, който да е готов за активиране при най-лошия сценарий", завърши  италианецът.

                                                                                                                                                                  formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2032 -: Февруари 15, 2014, 07:32:56 pm »



Уилямс се договори с Martini

Легендарната разцветка се завръща във Ф1

Според последна информация отборът на Уилямс е стигнал до подписване на договор с компанията за алкохолни напитки Martini. Така очакваме легендарната разцветка за моторните спортове на Martini да украси болидите на британския тим през новия сезон 2014 във Формула 1.

В първите четиридневни изпитания с новите турбо болиди този на Уилямс излезе на испанската писта "Херес" без спонсори и изцяло в синьо. След подписването с Martini като генерален спонсор се очаква тимът да се стабилизира и да запише най-силния си сезон от години насам.

За последно логото на Martini стоеше на болидите на Ферари през сезони 2006/08, но тогава компанията беше един от малките рекламни надписи по червения болид.

                                                                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2033 -: Февруари 16, 2014, 08:49:11 am »

Катерам остана без изпълнителен директор



Собственикът на „Катерам“ Тони Фернандес пожела успех на Риад Асмат, който подаде оставка като изпълнителен директор на отбора във Формула 1.

„Асмат положи големи усилия в развитието на „Катерам“. Той работи с нас от 2009 година насам и заедно постигнахме много“, коментира Фернандес, цитиран от “Motorsport”. "Горд съм, че го познавам. Надявам се, че и той е с положителни чувства към нас", допълни той.

                                                                                                                                              sportni.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2034 -: Февруари 16, 2014, 11:37:37 am »

Ако не беше с камерата, Шуми щеше да е здрав



Камерата, която Михаел Шумахер е носил на каската си, за да запише спускането със сина си, е влошила травмите на главата му. До това заключение стигат полицаите, разследващи инцидента с легендарния пилот.

Според вестник "Сънди Телеграф", доказателствата за това все още не са 100-процентови, но има основание да се вярва, че ако не беше камерата, пораженията за германеца нямаше да са толкова тежки.

Той падна на главата си върху камък по време на каране с минимална скорост на писта в курорта Мерибел. Каската му се пръсна от удара, но камерата остана непокътната.

"Направиха се много тестове, включително на материала на самата каска. Оказа се, че тя е била от най-високо качество и не е имала дефекти, които да причинят пръсването ѝ по този начин. 

И тук в картинката идва и камерата. Има основания да се вярва, че такъв тежък предмет е повлиял отрицателно върху здравината на каската при удара в камъка и затова са толкова тежки пораженията при Шумахер.

По принцип здравината на каската би го предпазила от такива наранявания, но и тя не е издържала на оказаното ѝ напрежение от камерата", сподели източник от следствието пред изданието.

Вече седем седмици Шуми е в кома заради този инцидент. Лекарите продължават постепенно да го вадят от това състояние, но са много внимателни.

В последните дни легендарният бивш пилот се пребори и с белодробно заболяване и според медиците в момента животът му е вън от опасност.

Те обаче все още не се ангажират какви ще са последствията върху мозъка на германеца след излизането му от комата. 

                                                                                                                                              sportni.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2035 -: Февруари 18, 2014, 06:42:00 pm »

Рено смятат, че тестът в Бахрейн ще е нормален; може да поискат да направят промени



В Рено Спорт F1 смятат, че ще направят нормални тестове в Бахрейн тази седмица след проблемите, които имаха на първите предсезонни тренировки на Херес в Испания. Тогава трите отбора със задвижваща система на френския производител – Ред Бул, Торо Росо и Катерам – направиха едва 151 обиколки.

Впоследствие Рено работиха по отстраняване на проблемите, случили се на испанското трасе. Част от новостите бяха изпитани по време на два филмови дни – с Лотус на Херес и с Торо Росо на Мизано.

- Имахме проблеми с хардуера, които доведоха и до грижи със софтуера. Първо се появиха тези с батерията. Подобренията ги тествахме на стенд и на писта (благодарение на два филмови дни) и всичко работи според очакванията. Затова сме уверени, че конкретно този проблем от първия тест е решен. Следващата задача очевидно бе софтуерът. В началните тренировки установихме лоша управляемост заради проблем с работата на софтуера в максимални режими и някои грижи с калибровката. През последните две седмици ги изпитахме на стендовете и подобрихме ситуацията. Все още сме малко по-назад спрямо първоначалната си програма, но в Бахрейн би трябвало всичко да е наред – коментира директорът операции на пистата на Рено Спорт F1 Реми Тафен.

Рено и отборите, работещи с тяхната задвижваща система, тепърва ще вършат онова, което останалите екипи правеха на Херес – проверка на системите и натрупване на обиколки в дълги серии, тоест издръжливост.

Новостите на екипа от Вири-Шатийон бяха изпитани без сериозни проблеми с Лотус, но с Торо Росо сесията не протече толкова гладко.

- Честно казано, това не бе неочаквано – призна Тафен. – Причините за грижите са ясни и се трудихме по тях впоследствие, но по време на самия ден снимки нищо не можем да направим. Започнеш ли с една конфигурация, трябва да продължиш с нея и е трудно да реагираш. Все пак изоставането не е въпрос на месеци.

В същото време Рено не изключват възможността да подадат молба до ФИА за разрешение да направят промени по системите си след началото на сезона. Крайният срок за хомологация е 28 февруари. След това развитието е блокирано, но все пак има вратичка – в приложение 4 на спортните правила се посочва, че модификации са позволени, ако причината за тях е издръжливост, сигурност или пестене на средства.

- Този текст ни позволява промени, ако имаме грижи с издръжливостта, каквито се случиха преди. Направихме сериозни изпитания на стендовете и всички компоненти работят добре – трябва да ги накараме да действат заедно. Проблемът ни е в събирането на всичко в едно и извличането на максимума от системата. Ситуацията обаче определено изглежда по-зле, отколкото всъщност е. Моментът е труден, но ще се справим. Винаги сме посочвали колко сложно е всичко сега, а и не сме се сблъскали със стотици проблеми – няколко, които според мен са решени на 90% – допълни Тафен.

                                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2036 -: Февруари 18, 2014, 06:48:17 pm »

Макларън с принос за олимпийската титла от Сочи на Елизабет Ярнолд



Елизабет Ярнолд донесе първия златен медал на Великобритания в провеждащите се в Сочи Зимни олимпийски игри. Успехът й се дължи на подготовката й, но и отбор от Формула 1 в него – шейничката, с която тя се състезава в дамския скелетон, е дело на двама инженери от Макларън.

Тимът от Уокинг развива през последните години различни сфери на дейност. Компанията Макларън Аплайд Технолъджис работи и с някои от британските олимпийци. Инженерите Рейчъл Блекбърн и Джейм Рош са създали шейничката на Ярнолд, наследила на олимпийския връх своята сънародничка Ейми Уилямс. Тя е поредният пример за сътрудничеството на тима с атлети от различни дисциплини – на летните игри в Лондон през 2012-та общата работа спомогна за спечелването на 20 медала в колоезденето, гребането, яхтинга, канутата и т.н.

- Приложихме строго научен подход при конструирането на шейничката – обясни Рош пред британския вестник Телеграф. – Монтирахме куп сензори на различни шейни, събрахме и анализирахме огромно количество информация, за да създадем ефективен компютърен модел и едва след това решихме какво работи и какво може да се подобри в реалния уред. Установихме например, че има възможност шейничката да се адаптира към индивидуални атлет, както и да се конфигурира спрямо конкретно трасе. Подходът във Формула 1 винаги е бил такъв: да се обмисли всеки детайл, като след това дори малките промени правят колата по-добра.

Макларън имат участие в работата на екипа по бобслей, но влиянието им вероятно ще се усети по-нататък в състезанията на дисциплината.

Ферари също участват по този своеобразен начин в Олимпиадата – посредством работа с италианския олимпийски комитет. Досега резултатът при тях е сребърен и бронзов медал на Кристоф Инерхофер (в спускането и суперкомбинацията на алпийските ски), бронз за Армин Цьогелер в спускането с шейни, както и сребро и бронз на Ариана Фонтана в шорттрека (на 500 и 1500 метра).

                                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2037 -: Февруари 18, 2014, 06:53:59 pm »

ФИА разреши изпълнението на донъти след финала



След финала на състезание през сезон 2014 победителят ще има право да отпразнува успеха си преди да спре в закрития парк, но без да застраши сигурността на околните. Това е допълнение към член 43.3 в последния вариант на спортния правилник на ФИА. Това означава, че победителите в надпреварите през новия сезон вече ще могат да правят донъти или да отпразнуват успеха си по друг начин без да им бъде налагано наказание.

Миналата година се заговори по тази тема, след като пилотът на Ред Бул Себастиан Фетел създаде традиция да прави донъти след победите си след спечелването на четвъртата си титла в Индия. След празненството на пистата Буд Интернешънъл обаче отборът му бе глобен с 25 000 евро, а германецът получи предупреждение, защото според спортния правилник (чл. 43.3) след получаване на сигнал за финал на състезанието всички коли трябва да се придвижат до закрития парк без ненужно забавяне. Това правило остава в сила през 2014 г. за всички пилоти освен победителя, като допълнението гласи:

Изключение на член 30.4 (който забранява на пилота да спира на пистата без основателни причини, б.а.) и на горепосоченото ще бъде направено за победителя, който ще може да отпразнува победата си преди да достигне закрития парк, в случай че това действие е:

а) изпълнено безопасно и не излага на опасност други пилоти или официални лица

б) не поставя под въпрос легалността на колата му

в) не забавя церемонията по награждаване.

                                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2038 -: Февруари 18, 2014, 06:55:25 pm »

Ред Бул подписаха с пилот от GT Academy на Нисан



Ян Марденбъроу става част от програмата на Ред Бул за млади пилоти. 22-годишният състезател прави следващата стъпка в кариерата си, първата крачка в която прави, след като печели GT Academy надпреварата през 2011 г. От запален геймър той се превръща благодарение на успеха си в автомобилен състезател и кара в GT автомобили, прототипи за Льо Ман и едноместни състезателни коли. През миналия сезон британецът дори се качи на подиума в Льо Ман.

За предстоящия сезон Марденбъроу ще е пилот на Арден в GP3, след като показа добри резултати в GP3 тестовете и тренировките с болид от световните серии Рено.

- Чувствам се готов за GP3. Подготвих се добре, около мен са точните хора, помагат ми с развитието и мога напълно да се съсредоточа върху надпреварите. Все още не съм се състезавал с GP3 болид, но след изпитанията предпочитам тази кола пред Формула 3. Предстоящият сезон е възможността ми да впечатля повече хора в спорта – важни хора, които взимат решения кой ще стигне до Формула 1. Ще сторя всичко по силите си. F3 ме научи на много неща – в болида, и извън него, и като физическа, и като умствена подготовка. Убеден съм, че придобитите умения ще ми помогнат в GP3 и по-нататък – коментира пилотът.

Първоначалните впечатления на Мардънбъроу от Арден са отлични – той отбелязва големия опит на екипа и успехите им през годините. Той вече има една сериозна програма за развитие зад гърба си – тази на GT Academy на Нисан. Благодарение на нея виртуалният свят на игрите се превръща в реалност за Ян.

- Доволни сме, че приветстваме Ян в програмата ни – заяви мениджърът от страна на Ред Бул Анди Дамеръм. – Следим иновативния подход към автомобилния спорт на Нисан и в частност тяхната GT Academy, която предизвиква статуквото в моторспорта. Традиционният път до F1, преминаващ от картинг през други серии с едноместни болиди, е изпитан и доказан, но Нисан и ПлейСтейшън създадоха много различен маршрут. Те откриват наистина талантливи пилоти, които до този момент са тренирали изцяло на конзолите си. Безкрайно интересно е как Ян ще се справи в нашата програма и в GP3 този сезон.

Менторът на британските финалисти в GT Academy през 2011 г. бе бившият пилот от F1 Джони Хърбърт. Той продължава да наблюдава кариерата на Марденбъроу:

- Бях сериозно впечатлен от постигнатото от Ян след приключването на GT Academy. Много рядко се случва някой с неговия опит да се справи толкова добре. Миналата година се състезава в европейската Формула 3, а това е страшно трудно предизвикателство за първа година. Ян се надбягваше с пилоти, израснали с картинг и години опит в едноместни болиди зад гърба си. Талантът му впечатли не само мен, но и много други хора, които заговориха за Ян, Нисан и постиженията на GT Academy. Те вдъхновиха и много други фенове чрез създаването на нов път към това да станеш професионален автомобилен състезател. Единственият останал въпрос е може ли един геймър да стигне до F1?

                                                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2039 -: Февруари 18, 2014, 06:56:34 pm »

Грожан изненадан от оттеглянето на Булие



На 24 януари Лотус обяви, че се разделя с тим шефа Ерик Булие, а само 5 дни по-късно от екипа на Макларън обявиха привличането му. Ромен Грожан определено е чул тези промени в своя екип с неудоволствие.

„Това бе сериозна новина и ни изненада изключително много“, обяснява Грожан пред Infosport+. Връзката на Грожан с Булие е сериозна, след като мениджърската фирма Gravity, на която бившият шеф на Лотус бе управител се грижеше за кариерата на младия французин до 2010 г., когато пое шефската позиция в Лотус.

„Това е сериозна възможност за него и аз разбирам решението му. Сега обаче трябва да намерим някого, който да го замести пълноценно. Той вършеше чудесна работа в нашия екип.“

За момента поста на тим шеф се заема от Жерар Лопес, който е и собственик на отбора. Говори се усилено обаче, че това е временно решение и е много вероятно да бъде направена пълна смяна и в екипа да бъде привлечен Мартин Уитмарш, който стана жертва на представянето на отбора от Уокинг през миналия сезон – най-лошата година за Макларън от 1980 г. насам. Оливие Кенел, бившият спортен шеф на Пежо също е възможен вариант за екипа от Енстън.

                                                                                                                                                     clubs1.bg
Активен