www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509091 пъти)

0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2370 -: Април 07, 2014, 07:00:33 pm »

Алонсо сравнително доволен от състезанието?



Пред очите на своя президент Лука ди Монтедземоло пилотите на Ферари записаха едва девета и десета позиция в днешния ден. В петък за малко Алонсо да се появи на пистата с две гуми от различни смеси на предната ос, в събота не успя да запише по-добър резултат от десетото място, а в неделя бе във фокус само когато го изпреварваха.

„Като цяло съм доволен от състезанието“, заяви Алонсо след надпреварата. „Колата показа потенциал, но разбира се не е толкова конкурентоспособна, колкото ни се искаше. Екипът свърши чудесна работа от събота до неделя. Сменихме някои части, защото не знаехме от къде идва липсата на мощност в квалификацията.“

Вероятно при липса на кола за сигурност Алонсо щеше да се класира по-напред с днешната стратегия.

„Стартът бе добър, стратегията ни също. Състезанието бе нормално. Липсва ни обаче още скорост. Особено на правите. Беше ни ясно още преди уикенда тук, че ще имаме известни проблеми. Но сме сигурни, че идват по-добри уикенди.“

Странната реакция на испанеца определено прави впечатление, при положение, че никога не се притеснява да дискутира проблемите в колата пред камера.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2371 -: Април 07, 2014, 07:01:50 pm »

Райконен: Трябва да подобрим представянето си за следващите състезания



Кими Райконен стартира от пета позиция, но в крайна сметка завърши едва десети. След слаб старт последва тактика с три спирания, която се оказа не особено удачна и във всеки момент, когато бе в дуел с някого той бе губещия, въпреки опитите да задържи съперниците си зад себе си.

„Със сигурност това не бе добро състезание за нас“, недоволен бе Райконен след надпреварата. „Стартът ми не бе добър, после отново бях ударен от един от Макларън-ите. След рестарта пък болид на Торо Росо ме удари.“

„Може би резултатът не отговаря съвсем на реалността, защото двете коли на Ферари щяха да са по-напред, ако не бе колата за сигурност“, заяви бившият пилот от Формула 1 Марк Шурер. „Но като цяло, да, те бяха твърде бавни.“

„Мисля, че темпото ни на правите не бе никак лошо“, описа съвсем различно впечатление от съотборника си Райконен. „Въпреки това обаче бе много трудно да изпреварваме дори по-бавните от нас коли. Болидите на Мерцедес обаче изглеждат много бързи на правите, а тези на Ред Бул изглеждаха невероятно в завоите. Не ни липсва само мощност, но и притискане. Трябва да положим усилия да подобрим представянето си за следващите състезания.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2372 -: Април 07, 2014, 07:03:14 pm »

В Уилямс съжаляват за изпуснатите възможности



В изключително интересното Гран при на Бахрейн пилотите на Уилямс бяха сред тези, които можеха да се смятат за губещи. Ботас и Маса стартираха от трета и седма позиция, а в крайна сметка заеха съответно осмо и седмо място. Благодарение на изключителен старт на принципа карай през средата, докато останалите се борят във вътрешната или външната част на завоя, Маса успя да влезе трети във втория завой. Плътно зад изстрелялите се напред пилоти на Мерцедес. Ботас пък в началото пък изпадна назад, преди в развитието на състезанието да подложи на атаки своя съотборник, подобно на битките между колегите в Мерцедес, Форс Индия и Ред Бул.

В стратегически план обаче изглежда Уилямс се провалиха. Подобно на пилотите на Ферари и те заложиха на три спирания в бокса, което в крайна сметка се оказа губещ ход.

„Стартът ми бе фантастичен и успях да направя всичко правилно“, обясни Маса след финала. „Имах достатъчно грип и всичко протече като по ноти. Бях в добра позиция и успявах да се боря добре с останалите зад мен. Износването на гумите обаче за съжаление бе по-сериозно от очакваното. Излизането на колата за сигурност определено не ни помогна.

При нормални обстоятелства вероятно щяхме да се борим с Форс Индия за последното място на подиума и нямаше да пуснем колите на Ред Бул пред нас. Жалко. Като цяло обаче състезанието бе интересно с много чудесни двубои. Позитивното е, че успяхме да вкараме и двете коли в точките.“

Ботас от своя страна също се оплака от износването на гумите, причинено от често превъртащите колела.

„За съжаление нямах достатъчно грип по време на цялата дистанция, което бе разочароващо, защото бе по-сериозно от очакваното“, разкри Ботас. „В завоите не можех да се доближа достатъчно до съперниците си, за да ги изпреваря на правите. Хубаво е, че и двете ни коли спечелиха точки, но разбира се желаехме повече. Ще продължим да работим сериозно и с нетърпение очакваме следващото състезание, за да се реваншираме. Зад болидите на Мерцедес има няколко отбора с много близко темпо и всяко минимално подобрение помага.“

„Трябва да подобрим сериозно колата си“, съгласен е и Маса. „Особено по отношение на поведението в завоите. На правите определено сме бързи, благодарение на задвижващите системи на Мерцедес. Днес някои успяха да преминат през състезанието с две спирания, което за нас бе невъзможно. Трябва да видим, какви са причините за това.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2373 -: Април 07, 2014, 07:04:34 pm »

Рикиардо с феноменално представяне в Бахрейн



Даниел Рикиардо стартира от 13-а позиция, а в края за малко не успя да се качи на подиума и да спечели третото място, на което се класира вчера в квалификацията. Австралийският пилот на Ред Бул успя да изпревари своя съотборник Себастиян Фетел и Нико Хюлкенберг от Форс Индия в последните обиколки и малко му остана да се справи със Серхио Перес.

„След първия стоп нещата определено започнаха да се получават“, обясни австралиецът. „Имаше много двубои, пред и зад мен, и за мен е радостно, че и аз бях част от тях.

Бяхме близо до подиума днес, липсваше ни около половин секунда. Направих всичко възможно и колата ставаше все по-добра с течение на състезанието. Радвах се на начина, по който успявах да премина през полето пред мен. Определено бе добър ден за мен.

Достави ми огромно удоволствие да се боря. Със Себастиян имахме доста здрав, но спортсменски двубой. Оставихме си достатъчно място. Това е и нещото, което се очаква от нас. Говори ли сме си затова. Ние сме състезатели и се радваме да се състезаваме.“

В тестовете на Пирели идващата седмица от Ред Бул се надяват да осъществят напредък, който да ги доближи до Мерцедес още преди завръщането на Формула 1 в Европа.
                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2374 -: Април 07, 2014, 07:06:30 pm »

F1 трябва да се фокусира върху положителните аспекти на новата турбоера според Саймъндс и Лоу





Формула 1 трябва да се фокусира върху положителните аспекти на новата турбоера, заяви техническият директор на Уилямс Пат Саймъндс по време на уикенда за Гран при на Бахрейн.

Според него спортът се намира в добър момент като бизнес и това налага концентрация върху позитивите.

- Трябва да сме положително настроени. Създали сме нещо хубаво и би трябвало да разказваме на света точно това. Автомобилната индустрия – правилно или погрешно – трябва да се справя с изискванията за отработени емисии. Ще им се наложи да въведат технологии, каквито ние използваме във Формула 1. Така че вървим напред и всъщност работата ни има по-голямо значение, по-свързана е (с реални свят), отколкото преди. Имаше сериозна опасност трудът ни вече да не е релевантен, да липсва социалната отговорност. Според мен е особено важно, че се отдалечихме от тази опасност – коментира Саймъндс.

Според него това, което в момента се нуждае от далеч повече внимание, са разходите:

- Харчовете ще убият Формула 1.

Мнението на Саймъндс бе споделено от техническия изпълнителен директор на Мерцедес Пади Лоу:

- Коментарът на Пат е много интересен, тъй като има негативни коментари и аз не ги разбирам. Смятам, че настоящата формула има много положителни страни. Невероятно постижение е да имаме подобна на миналогодишната мощност и 30% по-нисък разход на гориво. И това би трябвало да се отбелязва. Има и хубави истории, но за тях е нужно да се говори повече.

Ейдриан Нюи, чийто болиди за Ред Бул спечелиха световните титли от 2010 до 2013 г. включително, но в момента не са фаворити, не е толкова убеден.

- Ефективност, стратегия и икономия при карането са чудесни за спортните автомобили. Във Формула 1 би трябвало да има вълнение, човек и автомобил да са на максимума във всеки отделен тур – заяви той.
 
                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2375 -: Април 07, 2014, 07:07:53 pm »

Тод и Денис критикуват Фетел



Президентът на ФИА Жан Тод и главният изпълнителен директор на Макларън Груп Рон Денис разкритикуваха четирикратния световен шампион Себастиан Фетел заради коментарите му по повод новите задвижващи системи.

На въпрос какъв смята, че е звукът на двигателите през 2014 г., немският пилот на Ред Бул употреби нецензурно определение. И докато за част от наблюдателите това е израз на искреност и неподправеност, за други е проява на непрофесионално отношение. Според Тод и Денис в частност конкретният израз не е чак толкова голям проблем, колкото това, че Фетел би трябвало да е посланик на спорта.

- Не бих очаквал подобно поведение от една икона на спорта, какъвто е Себастиан Фетел – четирикратен световен шампион и посланик на F1. Казването на нещо негативно от негова страна има голямо влияние. Ако бе дошъл при мен и бе споделил, че трябва някак да разгледаме проблема със звука, бих го изслушал, защото е влиятелна личност – заяви Тод.

Фетел трябваше да се срещне с президента на ФИА по време на уикенда в Бахрейн именно по повод коментара си, но подробности относно виждането им няма.

- Да си световен шампион изисква достоен подход към всичко – коментира пък Денис пред Скай Спортс. – И дори ако се абстрахираме от езика, то отношението е погрешно. Простият факт е, че ако седеше в Мерцедес, той би бил безкрайно щастлив. Всякакви думички биха идвали от радост. Но би трябвало да помисли и за друго: че имаше период на негова доминация и нарушаването й от Мерцедес не му дава право да се отнася неуважително към задълженията си като световен шампион – допълни англичанинът.
 
                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2376 -: Април 07, 2014, 07:55:10 pm »

ФИА изостави идеята за ограничаване на бюджетите във Формула 1



ФИА се е отказала да налага ограничаване бюджетите на отборите във Формула 1, разкри президентът на международната автомобилна федерация Жан Тод по време на уикенда за Гран при на Бахрейн.

Идеята на организацията бе от догодина разходите на Гран при екипите да имат горна граница. За целта специална комисия трябваше да разработи конкретните изисквания и да ги представи през юни, след което отборите да сключат съответните споразумения. Представителите на тимовете, участващи в Стратегическата група на ФИА за F1 – Ред Бул, Ферари, Мерцедес, Уилямс, Макларън и Лотус – са изпратили до федерацията писмо, в което обясняват, че не вярват в осъществяването на плановете за ограничение на бюджетите.

Според тези тимове налагането и най-вече контролирането на бюджетни ограничения е на практика невъзможно. Те предлагат намаление на разходите да се направи чрез техническите и спортни правила.

Тод потвърди на пистата Сахир, че е информиран за мнението на екипите. Според него няма как да се продължи напред с идеята, след като за осъществяването й е необходима подкрепата на отборите, а те явно няма да я дадат.

- Повечето тимове подкрепяха ограничението, но разбирам, че тези, които са част от Стратегическата група, сега са против. Така че ако притежателят на търговските права и шеста отбора – това означава 12 от 18 гласа – са срещу този план, не мога да го наложа. Проста математика. Така че няма да има лимитиране – обясни Тод.

Той допълни, че в известна степен се чувства разочарован, тъй като сега вероятно ще е по-трудно да се постигне необходимото според него намаление на харчовете.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2377 -: Април 07, 2014, 07:56:48 pm »

Техническите характеристики на Сахир показаха недостатъците ни, заяви Доменикали



Техническите характеристики на пистата Сахир в Бахрейн показаха недостатъците на Ферари F14 T, заяви шефът на Скудерията Стефано Доменикали след финала на третия кръг от световния шампионат на Формула 1.

Фернандо Алонсо и Кими Райконен се класираха девети и десети, на повече от половин минута зад победителя Люис Хамилтън (Мерцедес).

- Гран при на Бахрейн бе епилогът на един уикенд, който се оказа толкова труден, колкото очаквахме още преди пристигането си на Сахир – коментира Доменикали. – Това трасе е особено тежко за колата ни. Техническите характеристики на пистата показаха недостатъците ни, пропуските в представянето. Сега трябва да забравим това състезание и да гледаме напред, защото не ми харесва да гледам пилотите ни да се борят непрекъснато, а да нямат възможност да атакуват или да се защитят на правите. Предстои ни важен тест, на който очаквам да видя първи стъпки напред. Отборът не бива да се обезсърчава, дори нещата досега да не са се получили както ги искаме. Трябва да продължат да работят, за да напреднем възможно най-бързо.

Като защитна определи надпреварата инженерният директор Пат Фрай. Той обясни, че тимът не е можел да иска повече от пилотите си при такава липса на достатъчно висока максимална скорост, с каквато се бореха Алонсо и Райконен.

- Това наложи защитното каране. Дори в средния сектор, където има най-много завои, F14 T не вървеше конкурентоспособно. Просто не бе достатъчно добър болид, за да позволи на Фернандо и Кими да атакуват съперниците. В Маранело работим по решения за по-добра управляемост – и на колата, и на задвижващата система.Опитваме се да подобрим ефективността и от аеродинамична гледна точка. Събраните в състезанието данни ще са основата за тестовете във вторник и сряда на Сахир – каза още Фрай.
 
                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2378 -: Април 07, 2014, 08:16:33 pm »

Два нови отбора са одобрени за участие в F1, заяви Екълстоун



Одобрени са кандидатурите на два нови отбора за участие във Формула 1 през 2015 или 2016 г., заяви управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун.

Единият екип е тимът на Джийн Хаас, който е съсобственик на отбора Стюарт-Хаас Рейсинг, участващ в сериите НАСКАР. Американският тим е единственият, обявил публично кандидатурата си за участие в Гран при, след като през декември миналата година ФИА обяви, че търси нови отбори за Формула 1 за следващите два сезона. Срокът за заявяване на интерес бе 3 януари, като освен Хаас Колин Колес (бивш шеф на Испания Рейсинг) и сръбският отбор Стефан GP (които кандидатстваха за място през 2009 г., но не бяха приети от ФИА) също изразиха желание за участие в F1. Документите за кандидатстване трябваше да се подадат до 10 февруари, а срокът за решение бе обявен за 28 февруари, но ФИА го удължи.

Запитан за кандидатурата на Хаас по време на уикенда за Голямата награда на Бахрейн, Екълстоун отговори:

- Те ще бъдат приети. Също така одобрихме още един отбор. Друг въпрос е дали ще успеят да се справят или не. Ще се радваме да имаме още няколко отбора. Говорих с Жан Тод и се съгласихме, че ако два екипа искат да влязат, ще ги оставим.

В края на февруари Хаас се срещна с представители на ФИА, като бившият технически директор на Ред Бул и Ягуар Гюнтер Щайнер също бе заедно с американеца. По време на събеседването Хаас е изяснил идеята си за участие във Формула 1 и е отговорил на редица въпроси, свързани с реализацията на проекта.

Още преди уикенда за Гран при на Бахрейн Екълстоун сподели, че очаква Хаас да получи одобрение, като също така добави, че участието в F1 не е евтино, коментирайки, че 1 милиард би стигнал за четири години.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2379 -: Април 07, 2014, 08:18:37 pm »

Хорнер доволен от ограничението на щетите



Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че е доволен от представянето на Даниел Рикиардо и Себастиан Фетел в Гран при на Бахрейн.

Пилотите му се класираха четвърти и шести в третия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2014 г.

- Взимането на някакви точки в голяма степен бе ограничение на щетите, но можем да почерпим и кураж (от представянето на Сахир). В края на състезанието бяхме доста бързи, особено с Даниел. Разликата спрямо Мерцедес обаче не е незначителна – заяви Хорнер. – Смятам, че на чиста писта можехме да изградим прилично темпо. Проблемът е, че като влезем в DRS-зоната, просто нямаме достатъчно висока скорост, за да осъществим изпреварване, което води до истинска каша. Нещата се получиха много добре в последната част от надпреварата – отървахме се от твърдите гуми в първия стинт на Себ, през втория с Дан и бяхме в добра форма накрая.

Англичанинът бе доволен и от друго: че Фетел отстъпи пред съотборника си, след като получи съответното съобщение:

- Това бе отборна работа – такава, каквато трябва да бъде. Двамата бяха с различни стратегии и става дума за нещо, което обсъдихме преди състезанието и в крайна сметка бяха напълно съгласни, работиха заедно. Себастиан се обади, че ще го пусне в 11-ти завой, жертвайки колкото се може по-малко скорост. След това бяха свободни да се състезават в последната фаза.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2380 -: Април 07, 2014, 08:25:32 pm »



Малдонадо: Естебан сбърка преди влизането в завой номер 1

"Тъкмо излязох от бокса и гумите още бяха студени"

Пастор Малдонадо ще бъде наказан с пет места на стартовата решетка за Гран при на Китай от Формула 1, след като пилотът на Лотус блъсна Естебан Гутиерес от Заубер по време на състезанието в Бахрейн. Мексиканецът дори не знаеше какво се е случило, след като ударът от болида на Малдонадо преобърна неговия през въздуха. За късмет Естебан излезе невредим.

"Уау, какво беше това?", попита Гутиерес по радиото след удара с Малдонадо. Именно този инцидент изкара автомобила за сигурност на пистата и вкара мексиканеца в медицинския център край трасето. По-късно от швейцарския тим обявиха, че Гутиерес е бил приет в местна болница и е преминал редица тестове, които не показали опасности за неговото здраве.

Малдонадо беше доста неориентиран по време на Гран при на Бахрейн, като по-късно в състезанието бе наказан с десет секунди преминаване и спиране в питлейна заради. Освен че ще стартира с пет места назад в Китай, той получи и три наказателни точки от ФИА.

"Ще разгледаме пак случая. Аз лично мисля, че Естебан направи грешна маневра преди влизането в завой номер 1. Но може би вината е в мен и аз пропуснах момента за намаляне на скоростта. Не знам. В момента на катастрофата вече бях в завоя и нямаше къде да отида. Трудно е да се избегне този удар, защото тъкмо излязох от бокса и гумите още бяха студени. Естебан просто нямаше късмет. Хубавото е, че излезе моментално от болида си", каза Малдонадо след състезанието в Бахрейн.

                                                                                                                           formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2381 -: Април 07, 2014, 08:28:26 pm »



Маса: Колата за сигурност съсипа стратегията ни

"Направихме невероятен старт и имахме скорост"

Фелипе Маса се подреди седми на стартовата решетка за Гран при на Бахрейн и в хода на състезанието бързо настигна съотборника си Валтери Ботас, който тръгна от трета позиция. Двамата пилоти на Уилямс показаха много обещаващо темпо и се бореха за място на подиума с дуото на Форс Индия, но колата за сигурност провали плановете им.

В 42-рата обиколка Пастор Малдонадо отнесе Естебан Гутиерес и това предизвика жълти флагове, а след това излезе и Бернд Майлендър с неговия Safety Car Mercedes SLS AMG. Надпреварата продължи три обиколки по-късно. Първо двамата пилоти на Уилямс изгубиха от Даниел Рикардо, а след това и Себастиан Фетел се пребори за шестото място.

"Най-големият ни проблем в това състезание беше колата за сигурност, която съсипа стратегията ни. Не беше хубаво. Направихме невероятен старт, успях да изпреваря много коли, темпото беше добро и се борех, но накрая резултатът не беше желаният. Трябва да анализираме случилото се и да видим защо не финиширахме, където предполагахме. Важното е, че не се отказахме и се състезавахме до края", заяви Маса след състезанието.

                                                                                                                           formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2382 -: Април 07, 2014, 08:29:57 pm »



Предстои първият сезонен тест в Бахрейн

Уилямс, Мерцедес и Катерам ще тестват гуми

След Гран при на Бахрейн отборите и пилотие ще останат още няколко дни на "Сахир" за първия сезонен тест. През 2014 година Формула 1 преминава през много трансформации - нови правила, нови наказания, турбо двигатели и допълнителна подготовка. В спорта се завръщат сезонните тестове - 4 сесии по два дни. От тези общо 8 дни всеки отбор е длъжен да отдели един, в който да тества гумите на Пирели.

Първата сесия ще започне утре и ще приключи на 09 април, този път на дневна светлина на пистата "Сахир". Катерам първи ще се посветят на Пирели и ще работят заедно с италианския доставчик за разработване на гуми. В сряда с това ще се занимават Мерцедес и Уилямс.

За Макларън ще кара младата надежда Щофел Вандоорн, а в Заубер най-после ще видим руския пилот Сергей Сироткин. Една от причините швейцарският отбор да пусне Сиртокин е, че младият руснак трябва да навърти достатъчно километри, за да получи суперлиценз.

                                                                                                                             formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2383 -: Април 07, 2014, 09:13:59 pm »

Екълстоун: Всички се оплакват; Трябва ни по-проста Формула 1, смята Ди Монтедземоло





Всички във Формула 1 се оплакват, смята управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун. 83-годишният англичанин за пореден път изрази мнението си относно новия вариант на спорта.

- Какво не е наред? Тези фантастични двигатели. Агрегатите без съмнение са невероятни – такава мощност при толкова малко количество гориво. Но това, мисля аз, не е за Формула 1. Те трябва да са някъде при туристическите автомобили, не F1. Според мен е важно отборите да знаят какъв е проблемът. Производителите на двигатели са наясно и търсят как да поправят нещата. Всъщност смятам, че всички се оплакват. Дори, мисля, Мерцедес. Не обичам хората да са нещастни. Според мен може да се направи нещо за звука. Промоутърите се тревожат, че ще си навлекат неприятности, ако изгубят зрители. Мерцедес без съмнение са свършили по-добра работа. Не трябва да бъдат наказвани за това. Не бива да променяме правилата, за да ги спираме – заяви Екълстоун.

Той все пак заяви, че има и друга гледна точка към ситуацията: зали хората ще свикнат с настоящото положение.

- Ако се получи, хубаво... – допълни Бърни.

Мнението на Екълстоун се споделя от президента на Ферари Лука ди Монтедземоло. Маркизът не крие недоволството си от доста време насам и пристигна в Бахрейн специално, за да проведе среща с Бърни и с шефа на ФИА Жан Тод.

- Искаме да увеличим ценността, страстта, успеха на Формула 1. Проблемът е, че не може да има F1, която да се провежда с идеята да се пести енергия и гориво. Трябва да се натиска от първата до последната обиколка. Ако се ползва по-малко гориво – добре, значи можеш да изкараш състезанието с по-малко бензин. Това е едната точка. Публиката освен това не обича да гледа таксиметрови шофьори, които се грижат за консумацията. Вторият проблем е музиката на двигателя – не звука, а музиката. И третият е, че правилата са прекалено сложни, особено за хората на пистата. Как да разберат историята с дебитомерите? Сложно е. Трябва ни Формула 1, която е по-проста. В краткосрочен план е по-добре да не правим нищо. Но може би има някои идеи, които да споделим – подчертавам, да споделим заедно, за да подобрим ситуацията. Защото дори не искам да мисля за възможността за залез на F1 – заяви Ди Монтедземоло.

Италианецът освен това настоя, че неговото лично разочарование изобщо не произтича от настоящото ниво и представяне на Ферари:

- Бъркате сериозно нещата, което винаги се случва, когато ситуацията е неизяснена. Ферари винаги са казвали, че са срещу лимита на горивото, защото той не е в духа на F1. Още на Коледа (миналата година) пред всички журналисти (на обяда в Маранело – б.р.) споделих, че новите правила ще превърнат пилотите в таксиджии. Но това няма нищо общо с конкретното състезание.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2384 -: Април 07, 2014, 09:17:59 pm »

Пилотите на Мерцедес ще продължат да се борят и по-нататък през сезона, коментира Волф



Пилотите на Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън ще продължат да се борят и по-нататък през сезона във Формула 1, заяви спортният директор на щутгартския концерн Тото Волф.

Отборът не даде никакви инструкции на състезателите си по време на Гран при на Бахрейн, когато двамата водеха двубой за победата. Според изпълнителния технически директор на екипа Пади Лоу налагането на заповеди от питуола щеше да е погрешно.

- Представете си, че бяхме наредили нещо още от втората обиколка или някъде там – това би било ужасно за F1 и за философията на Мерцедес в автомобилния спорт. Това е нещо, което дължим сами на себе си. Дължим го на спорта и на пилотите. Те са професионалисти и искаме да им дадем възможността да се състезават – точно това правят – обясни Лоу.

Той заяви, че не е бил прекалено стресиран по време на битката, защото състезателите са много опитни и знаят какво се иска от тях:

- Само им напомних по време на сейфти кара, че трябва да закарат автомобилите до финала. Но това не означаваше „не се състезавайте”, а просто, че има граница, не бива да я преминават и да застрашават болида. Справиха се перфектно.

Волф допълни, че пилотите ще са свободни да се състезават и по-нататък през сезона. Той призна, че на моменти е било убийствено да наблюдава битката между Хамилтън и Розберг, но в нито един миг не е имало какъвто и да е опит да се повлияе на борбата им.

- Обаждането на Пади въобще не бе някакъв код. Не се притеснявахме, че може да бъде изтълкувано по такъв начин, защото съобщението бе съвършено едно и също и за двамата. Бе направено точно в момента преди ситуацията отново да се нажежи, за да се сетят какво сме дискутирали. Не беше стратегическо обаждане, а меко напомняне. Пилотите трябва да са наясно откъде идва отборът, да не рискуват имиджа на марката и нашите състезатели се справиха по фантастичен и впечатляващ начин. Е, на трети завой в началото на състезанието имах съмнения... При рестарта обсъждахме дали можем да имаме доверие на пилотите и те доказаха, че можем. Ще продължим така, докато не загубим някое и друго предно крило, след което отново ще седнем и ще дискутираме стратегията.

Волф допълни, че и двете коли са били със стратегия, даваща им шанс да спечелят надпреварата.

- Обсъдихме вариантите на среща сутринта (преди състезанието). Тази с прайм в средата и с прайм в края на надпреварата бяха с разлика от няколко десети от секундата в края на надпреварата. Нямаше добър или лош вариант – и двата бяха почти еднакви като време. И в крайна сметка е страхотно да гледаш двама пилоти на това ниво да се състезават честно и почтено, да не рискуват колата на съперника и да правят мегашоу. В момента не би могла да се получи по-добра реклама за F1, когато толкова хора критикуват спорта – допълни той.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен