www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495757 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2430 -: Април 17, 2014, 05:59:19 pm »

Стратегията играе все по-голяма роля в надпреварите, твърдят Пирели



Стратегията играе все по-голяма роля в развитието и изхода от надпреварите в тазгодишния шампионат на Формула 1, твърдят от Пирели.

Компанията предоставя медиум и софт типове гуми на отборите за четвъртия кръг от първенството – Гран при на Китай. Там са използвани доста различни стратегии досега, но не рядко пилотите са завършвали доста близо един до друг. Изборът на спецификации е продиктуван от сравнително гладката настилка и плавните завои.

- Това ще е третият старт, в който ще се използва комбинацията медиум/софт. Състезанието е скоро след теста в Бахрейн и отборите вече имат доста познания за това как работят гумите с много сложните автомобили за настоящия сезон. В резултат на това стратегиите стават все по-голям фактор в надпреварите – коментира спортният директор на Пирели Пол Хембри. – Китай е писта, където ефективността на добрата стратегия е била демонстрирана многократно. Отборите ще се надяват да приложат натрупаните знания от първата част на сезона и да изследват някои нови стратегически опции. В Шанхай сме виждали и променливо време, така че винаги съществува възможността за бърза смяна според обстоятелствата.

Консултантът на Пирели Жан Алези отбеляза, че не познава много добре пистата в Китай, но досега е гледал доста вълнуващи надпревари на нея. Според него първоначалната фаза на развитие на болидите вече е преминала и екипите ще извличат все повече от наличните гуми.

Пистата в Шанхай се отличава с поредица бързи завои. Важно е да се изберат правилни карти за управление на двигателя, за да се избегне превъртането на колелата и съответно повреждането на гумите. Нивото на аеропритискане в Китай е високо, а това означава сериозна скорост в кривите. Около 80% от обиколката се изкарват в завиване. Трасето е най-взискателното към спирачките в целия календар.

Миналата година надпреварата бе спечелена от Фернандо Алонсо (Ферари) със стратегия с 3 спирания в бокса. Той стартира от трета позиция на грида със софт, след което направи три стинта с медиум.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2431 -: Април 17, 2014, 06:00:47 pm »

Макларън ще се борят да покажат скорост и добро представяне в Китай, заяви Бътън



Макларън ще се борят да покажат достатъчно скорост и добро представяне в Китай след разочарованието в Бахрейн, заяви Дженсън Бътън.

Тимът от Уокинг започна ударно сезона с двоен подиум в Австралия (второ и трето място), след като през цялата 2013 г. не се класира на почетната стълбичка. На Сепанг Бътън бе шести, а Кевин Магнусен – девети. В Бахрейн нито един от двамата не достигна финала (макар Дженсън да бе класиран) заради технически проблеми.

- Имаме какво да доказваме в Китай. Трябва да вземем точки и да демонстрираме темпото, което според нас тазгодишният ни болид притежава. Това няма да е никак лесно. В Бахрейн се видя, че като изключим първите две коли, надпреварата между останалите е доста равностойна. Разликите са толкова малки, че ще трябва да напаснем всичко. Аз лично винаги съм обичал да се състезавам в Китай. Спечелих там през 2010 г., имам добри резултати с Макларън. Трасето не винаги пасва на колата ни, но ако нещата вървят както трябва, можем да направим по-силен уикенд – заяви Бътън.

Магнусен в две поредни надпревари удря Кими Райконен (Ферари) и се надява най-после да остави проблемите зад гърба си. 21-годишният датчанин досега е виждал шанхайското трасе само по телевизията.

- След миналото състезание чувствах, че не извлякох максимума както от себе си, така и от автомобила. Дано двата дни тестове в Бахрейн и подготовката ми за предстоящия старт да ми позволят отново да се почувствам комфортно в болида си. От видяното досега смятам, че първи завой е истинско предизвикателство. Според мен ще видим впечатляваща скорост и много изпреварвания на обратната права – една от най-дългите в F1. В първите три надпревари различни коли и пилоти бяха най-близо до Мерцедес. Според мен все още е доста рано да се говори за установен ред в конкурентоспособността на тимовете. Ние ще се опитаме да се задържим в челото – допълни Магнусен.

Рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие допълни, че възстановяването от кръг с две отпадания не е лесно и затова ще е особено важно в Китай да бъдат спечелени точки. Той повтори също така, че отборът ще развива агресивно MP4-29.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2432 -: Април 17, 2014, 06:02:46 pm »

Няма паника в Уилямс заради изтървани възможности, категоричен е Смедли



В тима на Уилямс няма паника заради недостатъчно доброто оползотворяване на наличните в първите три старта от сезона във Формула 1 възможности, заяви шефът на отдела за представяне Роб Смедли.
- Дотук записахме оптимални резултати спрямо настоящата ни форма. В рамките на първите три надпревари се движехме постоянно около шеста-седма позиция. Няма паника, развитието продължава като при всички останали. В Уилямс е налице напълно нова структура – опитваме се да запазим доброто и да подобрим всичко останало. Това важи и за аеротунела. Няма да се паникьосваме. Ще продължим да работим – заяви Смедли. – Шанхай е една от най-модерните писти с чудесна комбинация от високо- и нискоскоростни завои. В две от кривите е особено натоварена предна лява гума. Първи завой е десен, с много бързо влизане и постепенно намаляване на скоростта. 12-ти е подобен, като и двата могат да създадат проблеми с управлението на гумите, особен грейнинг на предните.

Той допълни, че пистата е доста неравна, като условията се променят година за година. Заради това е необходима сериозна работа по механичните реглажи.

Според Фелипе Маса добрата максимална скорост на Уилямс може да е полезна за изпреварване на дългата права в Китай.
- Има доста нискоскоростни завои, където е необходимо добро аеропритискане. Надяваме се да постигнем напредък в тези участъци. Дано имаме нови части, които да ни помогнат със сцеплението и останалите аспекти, нуждаещи се от подобрение. Колата още не върви като хората на мокро, така че надеждите ни са за сухо време. Аз лично предпочитам да не вали – каза още бразилецът.

Валтери Ботас отбеляза, че сезонът досега върви много положително за него и няма търпение да се състезава в Китай:
- Нужна ни е стъпка напред в представянето. Трасето в Шанхай се различава сериозно от това в Бахрейн. Дългата права ще изтъкне силните ни страни – там можем да изпреварваме, но в същото време трябва да преминаваме добре завоите, за да сме достатъчно близо за подобна маневра.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2433 -: Април 17, 2014, 06:05:29 pm »

Ди Монтедземоло ще помага на Матиачи в работата



Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло ще помага на новоназначения шеф на отбора от F1 Марко Матиачи в работата му, каза маркизът.

В понеделник стана ясно, че Стефано Доменикали се оттегля от позицията си шеф на екипа на Ферари, след като заема тази длъжност от 2008 г. От Скудерията обявиха, че Матиачи, който е бившият управляващ директор на Ферари за Северна Америка, ще заеме мястото на Доменикали. Ди Монтедземоло изрази увереността си в уменията на Матиачи, но каза, че ще прекарва повече време в работа с отбора, за да помага на италианеца.

- Ще му помагам, ще правя това, което вършех в миналото. Ще остана по-близо до Формула 1, ще отделя повече време (за отбора) – коментира Ди Монтедземоло. – Първият човек, недоволен от настоящето, бях аз, но не се притеснявайте, ще рискувам. Матиачи е правилният избор, ще започнем да печелим много скоро. Реших да избера млад ръководител, в когото вярвам (че ще се справи с работата) и човек от семейството на Ферари.

44-годишният италианец е завършил икономика в университета „Ла Сапиенца” в Рим и се присъединява към Ферари през 1999 г. като мениджър на продажби за Северна и Южна Америка и Близкия Изток. През 2002 г. става маркетинг директор във Ферари и Мазерати за Северна Америка. През 2007 г. е назначен за управляващ директор на Ферари за Азия и Тихия океан. От 2010-та до заемането на длъжността шеф на отбора на Ферари в F1 работи като президент и управляващ директор на Ферари за Северна Америка. След назначаването му продажбите на компанията в САЩ се увеличават с 20%, а през 2012-та Матиачи печели годишната награда за лидерски умения в сферата на автомобилната индустрия (Automotive Executive of the Year Award).

- Нека гледаме напред. Всички трябва да запретнем ръкави, за да станем конкурентоспособни отново. Подчертаването на факта, че Матиачи не е инженер, е безполезно и несправедливо. Освен това го избрах с пълното съгласие на (генералния директор на Фиат Серджо) Марчионе. Имаме множество умели, талантливи хора и много инженери, от които очаквам незабавна реакция – каза още Ди Монтедземоло.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2434 -: Април 17, 2014, 06:08:44 pm »

Новият шеф на Ферари ще има нужда от време да се установи, заяви Алонсо



Фернандо Алонсо смята, че новият шеф на Ферари във Формула 1 Марко Матиачи ще има нужда от време, за да се установи в екипа и да заработи нормално.

Матиачи бе назначен на поста, след като Стефано Доменикали подаде оставка в началото на седмицата. Той оглавяваше клона на Ферари в Северна Америка и на практика е търговец – без опит в спорта. Заемал е висши мениджърски позиции в продажбената и маркетингова мрежа на компанията в Азия и Съединените щати.

- Твърде рано е да се каже дали Матиачи ще е много добър или много лош. Според мен трябва да му дадем време да се установи. Необходимо е обаче всички съоръжения да са готови и налице, отборът да е готов да му съдейства в процеса. Ще се опитаме да го накараме да се чувства добре дошъл от самото начало. Надяваме се да е успешен мениджър – заяви Алонсо в Шанхай.

Той допълни, че разбира защо Доменикали е решил да се оттегли. Според испанеца действията на бившия началник на тима му е постъпил отговорно, като същевременно е свалил огромна тежест от гърба си:

- Не е лесно, когато се намираш на подобна позиция в отбор от Формула 1, да отстъпиш, да признаеш, че вероятно е по-добре да си тръгнеш. Стефано го направи за Ферари, в интерес на екипа. Това няма да го забравим и уважаваме решението му. В същото време скоростта няма внезапно да се подобри със секунда – не е като Стефано да е правил предното или задно крило с двете си ръце. Нужно е време. Ще помагаме на новите хора, за да станем по- силни и да си върнем успехите.

Алонсо все още не е говорил с Матиачи и дори не бе сигурен дали новият началник ще пристигне в Китай.

Испанецът отново каза, че във Ферари трябва да приемат ситуацията, в която се намират и факта, че имат много неща за подобряване:

- Множество области на автомобила се нуждаят от подобрение. Предстои ни да извървим дълъг път. Шампионатът е много дълъг. Знаем, че в началото няма да сме конкурентоспособни колкото Мерцедес или други екипи в челото. Трябва да използваме максимално наличните ресурси и дано вървим по-добре по-нататък през сезона.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2435 -: Април 17, 2014, 06:10:56 pm »

Маса: В Уилямс е по-спокойно в сравнение с Ферари



Фелипе Маса изпитва по-малко напрежение в екипа на Уилямс в сравнение с предишния си отбор Ферари. Това обясни самият той на пистата в Шанхай днес. Там през уикенда ще се проведе четвъртият кръг от световния шампионат на Формула 1 – Гран при на Китай.

Бразилският пилот изкара цяло десетилетие във Ферари, като в продължение на осем години бе титуляр в тима. Натоварването в Скудерията обаче е далеч по-сериозно, отколкото в много други екипи. Изискванията към легендарния тим също са огромни, при това не само в родината му, а от страна на тифози по цял свят. Именно те доведоха до последните промени – оставката на Стефано Доменикали и назначаването на Марко Матиачи за шеф на екипа в F1.

Именно с оглед напускането на Доменикали Маса бе запитан какво е било усещането във Ферари и сега в Уилямс.

- Определено съм по-спокоен (в Уилямс) – отговори бразилецът. – Тук напрежението е по-малко, можеш да се концентрираш върху работата си. Като чисто управление, задълженията са същите – относно това как мислиш, как караш, това не се променя от гледна точка на натоварване. Но ситуацията е облекчена откъм допълнителни дейности. Щастлив съм да съм в Уилямс, както и да се чувствам по този начин. Смятам, че научих много във Ферари, но промяната също е интересна.

Представянето на Уилямс пък е много по-добро в сравнение с миналия сезон. Според Маса обаче тимът може да е изтървал най-силния си шанс за подиум. Бразилецът смята, че тази възможност е била в първия старт – Гран при на Австралия. Там той не можа да се състезава, тъй като бе торпилиран след старта от Камуи Кобаяши, чийто повредени спирачки доведоха до загуба на контрол над Катерам-а му.

- Загубих сериозен шанс да се кача на подиума. Надявам се да имам и други възможности – сподели Фелипе.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2436 -: Април 17, 2014, 06:12:19 pm »

Продължих напред, сега трябва да настигна съперниците, заяви Рикиардо



Даниел Рикиардо е преодолял разочарованието от загубеното второ място в домашната си Гран при на Австралия и сега иска само да продължи напред, коментира пилотът на Ред Бул в Шанхай.

Тимът му загуби обжалването пред Международния апелативен съд по повод изхвърлянето му от резултатите от първия старт за сезона. Причината за дисквалификацията бе многократно превишаване на допустимия дебит на гориво.

В Ред Бул бяха убедени, че са спазвали техническите правила през цялото време на Албърт парк. Те разчитаха и на факта, че одобрените от ФИА сензори създават доста проблеми на екипите. След изслушването обаче апелативният съд потвърди решението на стюардите от Австралия.

- Вече продължих напред. Още в неделя вечерта в Мелбърн от много високо се сринах безкрайно ниско, но от тогава мина доста време и го преодолях. Надявах се (преди изслушването), но всъщност не очаквах кой знае какво. Така че всичко приключи, вече съм в Шанхай – няма повече „ако” или „но”, активът ми е 12 точки и трябва да настигна съперниците – заяви Рикиардо преди четвъртия кръг от тазгодишния шампионат на Формула 1.

Даниел сподели също така, че няма търпение да разбере дали напредъкът на тима му от последните състезателни уикенди ще се реализира в намалена разлика спрямо Мерцедес в Китай.

- Нещата изглеждаха добре в Бахрейн. Смятам, че разбрахме доста по време на уикенда там, както и в теста след състезанието на Сахир. За Китай се надявам да сме поне втори като конкурентоспособност. Ще видим. Пистата в Шанхай е благосклонна към болиди с прилична аеродинамика. Надявам се да печелим достатъчно време в първите сектори и да не губим прекалено много на дългата права – допълни Рикиардо.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2437 -: Април 17, 2014, 06:14:34 pm »

Кими: Всички бяхме малко изненадани



Кими Райконен призна днес на пистата край Шанхай, че и той, както и повечето му колеги във Ферари, са били изненадани от напускането тази седмица на Стефано Доменикали на поста шеф на тима в F1.

- Всички сме малко изненадани, но в крайна сметка това е негово решение – каза Кими. – Тъжно е, защото той е супер човек и самата оставка го потвърждава, а и бе в екипа толкова много години.

Финландецът каза още, че не познава новоназначения шеф на Ферари Марко Матиачи.

- Не познавам човека със сигурност. Може и да сме се виждали някъде преди, но не знам точно – бе пределно откровен Райконен.

Той продължи с думите, че и с нов шеф, и без него тимът отлично знае къде са силните и слабите страни и стъпка по стъпка инженерите се опитват да подобрят колата. Кими обясни – също като съотборника си Фернандо Алонсо, че F14 T има нужда от работа практически във всички области. Сякаш най-голяма обаче е необходимостта от подобряване мощността на задвижващата система.

Финландецът каза още, че след последните подобрения в болида се чувства по-комфортно в кокпита, но автомобилът просто не е достатъчно бърз. Липсва му сила на притискане, която да накара и гумите да работят по-добре.

С небрежния си на вид, но точен изказ Кими скептично отбеляза, че не знае дали и как Ферари биха могли да настигнат Мерцедес до средата на сезона. Той все пак заяви, че Гран при на Бахрейн със сигурност ще остане като едно от най-лошите състезания на Ферари този сезон.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2438 -: Април 17, 2014, 06:15:49 pm »

Нико Розберг: Бахрейн е зад гърба ми



Нико Розберг заяви, че състезанието в Бахрейн е напълно зад гърба му и е 100% концентриран върху предстоящата надпревара в Китай този уикенд.

Германецът бе в центъра на вниманието с пристигането си днес в падока и отговори десетки пъти на въпроси, свързани с големия му двубой с Люис Хамилтън в предишното състезание на пистата Сахир.

Нико подробно обясни, че двубоят е бил коректен и всъщност в колите е изглеждал по-различно, отколкото отвън, като мястото е било повече, отколкото изглежда.

Нико отбеляза още, че и двамата с Люис са били абсолютно наясно с това как трябва да спечелят и не е имало конкретно място или атака, в която да е пропуснал да победи своя съотборник.

- Трябваше просто да изляза малко по-напред от него, сантиметри, за да имам шанс, но и той го знае – отбеляза Нико. – Разбира се, че анализирахме всичко много подробно и говорихме в тима, обсъждахме надълго. Но ние водим такива битки с Люис от много, много години, отпреди 12-13 години. Наясно сме с подобни ситуации, както и екипът, който изисква от нас просто да си оставяме място.

Розберг отбеляза още, че наистина подобна загуба може да е фатална за спечелването на един световен шампионат, но това е само едно от многото състезания.

- Тук всичко е различно – описа ситуацията в Китай Нико. – Лимитът в представянето в Шанхай се определя от работата на предните гуми. Времето ще е различно и ще играе важна роля, така че всичко може да се промени отново.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2439 -: Април 17, 2014, 06:24:28 pm »

Магнусен: Чувствам се като у дома си



Младият датски пилот Кевин Магнусен, който направи силно впечатление в първите три старта отначалото на първия си сезон в F1, заяви днес в Шанхай, че се чувства наистина отлично в тима на Макларън. Той има пълно доверие на отбора за развитието на колата и за всички съвети, които му дават.

- Чувствам се наистина прекрасно – бе категоричен датчанинът. – Не ме разбирайте погрешно – не е да не ме натискат или всичко да е безкрайно спокойно. Но те отлично знаят как точно да се подобрява работата, а аз се наслаждавам на всичко.

Магнусен благодари на тима си, че му е дал шанс да участва и в тестовете в Бахрейн, защото за него като дебютант всеки километър зад волана е важен. Самите изпитания били много интересни:
- Сравнихме различни решения и варианти както за самото състезание, така и изобщо в развитието на колата, данни от тунела. С промени в настройките получихме доста различни резултати и в крайна сметка съм напълно уверен в посоката, в която се развиват колата и екипът.

Магнусен бе конкретен, че Макларън са постигнали най-голям напредък по отношение на по-голямото притискане на колата към пистата и това ще помогне и в работата с гумите. Пилотът отказа да направи каквато и да било прогноза за предстоящото състезание в Китай. Той каза, че не е предполагал нито, че ще завърши втори в Австралия, нито, че ще е девети в Малайзия.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2440 -: Април 17, 2014, 06:26:32 pm »

Все още има какво да се подобрява във Формула 1, смята Хамилтън



Формула 1 има още някои проблеми, които трябва да разреши, заяви Люис Хамилтън. Неговият двубой със съотборника му в Мерцедес Нико Розберг по време на Гран при на Бахрейн бе много обсъждан след финала и приет като демонстрация, че надпреварите в спорта все още са интересни.

И Хамилтън, и Розберг коментираха, че битката им на Сахир е стъпка в правилната посока за оборване на критиците. Англичанинът обаче допълни днес, че не бива хората в Гран при да се успокояват заради едно добро състезание.

- В нашия спорт, а и в спорта като цяло, един добър ден променя много мнения и възприемането на цялата ситуация. Показва, че има надежда, но съществува и още потенциал за подобрение – обясни Хамилтън.

Той допълни, че е видял отделни моменти от състезанието на Сахир и смята, че то наистина е било вълнуващо:
- Изкарах известно време у дома със семейството си след надпреварата в Бахрейн. Гледахме някои моменти. Беше интересно да наблюдавам битките между екипи и съотборници. Както казах, беше малко като картинг състезание. Това не се вижда често. В картинга нямаш аеропритискане – само механично сцепление, така че можеш да следваш съперника, да водиш битки гума до гума. Това прави нещата по-вълнуващи като цяло. Дали ще продължи така (в F1)... Беше страхотна надпревара – надявам се на още такива през сезона. Всеки човек, когото видях обаче – на летище, в супермаркет, навсякъде – е просто във възторг и безкрайно развълнуван от последния Гран при старт. Хората все още говорят за него и това е страхотно. Сигурен съм, че сме спечелили някои фенове, накарали сме други да гледат. Мисля, че сме сторили нещо наистина добро за спорта.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2441 -: Април 18, 2014, 06:48:58 am »

Китай : Шанхай интернешънъл            



Дължина   305066 м

Обиколки   56

Рекорд   1:32.238


Разписание на състезателния уикенд:

Св. тренировки 1   18.04.2014 г. 05:00 ч.

Св. тренировки 2   18.04.2014 г. 09:00 ч.

Св. тренировки 3   19.04.2014 г. 06:00 ч.

Квалификация   19.04.2014 г. 09:00 ч.

Състезание   20.04.2014 г. 10:00 ч.



                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2442 -: Април 18, 2014, 06:53:21 am »

Алонсо най-бърз в първата сесия в Шанхай



Фернандо Алонсо (Ферари) записа най-добро време в първата тренировка преди Гран при на Китай. Втори резултат постигна Нико Розберг с Мерцедес. Даниел Рикиардо (Ред Бул) е трети, а Дженсън Бътън (Макларън) – четвърти.

Едва 18 градуса бе температурата на асфалта в началото на първата сесия преди четвъртия кръг от шампионата тази година. В кокпитите на Уилямс и Заубер отново бяха тест пилотите Фелипе Наср (вместо Валтери Ботас) и Гийдо ван дер Гарде (на мястото на Адриан Сутил).

В студеното време с температура на въздуха от едва 13 градуса, пилотите имаха шанс да изпробват някои нови елементи още с първия комплект твърди гуми, който от този сезон е на разположение само в първите 30 минути.

Фаворитите от Мерцедес бяха с още по-къс нос, чийто връх е буквално над задния край на крилото, за да се използва максимално много въздух към пода.

Ферари имаха за програма да тестват новия софтуер, който да подобри работата на задвижващата система. Малко след началото на тренировката на пистата се появи и новият им спортен директор Марко Матиачи. С влизането си в бокса той се сблъска и с първия проблем – колата на Кими Райконен не бе в състояния да започне деня. От тима обявиха, че в първата част на тренировката финландецът няма да може да кара заради проблеми при сглобяването на кормилната уредба и предното окачване към новото шаси за финландеца.

17 минути след началото Фелипе Маса направи първата пълна обиколка на пистата. В Уилямс пък имаха за цел да намерят повече притискане в задната част на колата, което бе проблем в предишния старт, а и тук пистата натоварва повече предните гуми. Бяха сменени цял набор от механични компоненти в окачването.

Нико Розберг се обади на Тони Рос, че върху визьора му има вече капки и започва леко да вали, но дъждът се размина.

В сумрачното време сякаш и колите не бяха склонни да излизат на трасето. От Заубер съобщиха, че Естебан Гутиерес, който както Райконен не бе напускал бокса, има проблем със съединителя. В загряващата обиколка пък Жул Бианки бе получил повреда в горивната система на своята Маруся. В бокса на Торо Росо имаше грижи с болида на Данил Квят.

Все пак един след друг почти всички се появиха на пистата, за да използват първия комплект медиум и Нико Розберг записа най-добро време – 1:40.840 мин. Втори резултат постигна Алонсо, който изпревари Хамилтън. Англичанинът получи точна информация в кой сектор с колко изостава от Нико в тези първи серии от по 5 обиколки. В първата част на трасето Нико бе с време 26,5 срещу 26,6 за Люис. 30,3 срещу 30,5 бяха постиженията на двамата в сектор 2. В третия – 43,8 срещу 44,1.

30 минути след началото Кими се появи на пистата с редовния комплект по-твърди гуми за тази първа тренировка, но направи само един тур.

Малко след средата на тренировката Квят се появи отново на пистата, но на студения асфалт едва удържа колата на втория завой. Гумите така и не можеха да загреят при 18-те градуса на настилката, които не се променяха.

Започнаха обиколките с втория комплект медиум и Фернандо Алонсо подобри времето на Розберг с над 1 сек, като слезе до 1:39.783 мин.

В последния половин час асфалтът се стопли с 2 градуса, като с втория комплект от по-твърдата спецификация Даниел Рикиардо записа второ време, но на 0,989 сек от Алонсо, докато Фетел бе на 1,9 сек.

На пистата за вторите се серии се появиха и лидерите от Мерцедес, но с много гориво. Розберг подобри времето си до 1:40.181 след общо 11 тура от началото на тренировката. Хамилтън бе още по-пестелив и направи само 9 обиколки в сесията.

В последните 8 минути механиците поставиха нов нос и предно крило върху колата на Алонсо, чиято работа се увеличи, защото болидът на Кими бе все така в бокса на Ферари само с един опознавателен тур. В питовете на Заубер и Маруся механиците се справиха и пуснаха на пистата Гутиерес и Бианки десетина минути преди края.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2443 -: Април 18, 2014, 11:04:13 am »

Новата система за наказания предотвратява битките на пистата, твърди Малдонадо



Новата система за наказания, прилагана този сезон от стюардите на ФИА, предотвратява битките на пистата, смята Пастор Малдонадо. Пилотът на Лотус ще бъде преместен с пет места назад на стартовата решетка за Гран при на Китай, която ще се проведе този уикенд на пистата в Шанхай. Санкцията бе наложена заради инцидента му с Естебан Гутиерес (Заубер). Тази година наказанията включват и отнемане на точки от лиценза, като 12 точки, натрупани в рамките на 12 месеца, водят до отстраняване от надпревара.

- Правилата са едни и същи за всички, така че трябва да се пазиш от инциденти. Но в същото време не можеш да се състезаваш наистина. Трябва просто да стоиш на пистата. Ако атакуваш и маневрата ти не е чиста или ако противникът се защити, а ти рискуваш, те санкционират. ФИА трябва да са малко по-гъвкави. Ние сме автомобилни състезатели и винаги поемаме рискове. Трябва да рискуваш. Но в някакъв момент правилата действат срещу спектакъла. Преди 10 години всички се бореха, колите се докосваха, но нямаше наказания. Сега трябва да се адаптираме – обясни венецуелецът пред Аутоспорт.

Още в Бахрейн Малдонадо заяви, че ударът с Гутиерес е бил състезателен инцидент:
- Според мен това бе нормален контакт по време на състезание. Заради ниския нос обаче, той отлетя моментално – в мига, в който докоснах колата. Това бе шокиращото в ситуацията. Изобщо не очаквах да изхвърчи така. Но това е положението. Смятам, че наказанието ми бе свързано с видяното, а не толкова с удара.

Според Адриан Сутил пък новата система е промяна към добро. Пилотът на Заубер смята, че само преместване на стартовата решетка не винаги е достатъчно ефективно наказание.

- Според мен нещата са наред. Не съм сигурен дали някой ще събере 12 точки, но да видим как ще се развие ситуацията. Важното е, че има промяна спрямо миналата година, защото преди имаше санкции – особено за изостанали коли, които нямаха никакъв ефект. Ако си последен и ти наложат преместване с 10 позиции назад на грида, пак ще си в дъното. Имаше причина за промяната. Нужно е малко време, за да преценим дали системата наистина работи, но се надявам да е така – сподели Сутил.

Адриан е един от петимата пилоти, които вече имат наложени наказателни точки. Той, Валтери Ботас (Уилямс) и Кевин Магнусен (Макларън) са с по 2, Малдонадо е с 3, а Жул Бианки (Маруся) – 4.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2444 -: Април 18, 2014, 11:12:47 am »

Мерцедес-ите с нови предавки



Под погледа на комисарите на ФИА двойките зъбни колела и в двете коли на Мерцедес бяха сменени на пистата в Шанхай. Същата процедура бе извършена и с трансмисията на Даниел Рикиардо (Ред Бул). Двойките бяха заменени с нови, с идентични предавателни числа и поради тази причина няма да последват никакви санкции.

По силата на точка 28.6d от регламента подобни смени може да се извършват до 5 пъти в сезона, без да се променят обаче предавателните чиста. Те могат да се променят тази година само веднъж, и то с основателна причина.

В тренировките днес отново направиха впечатление сравнително дългите предавки на Форс Индия и Уилямс, които им дават предимство на най-дългата права в шампионата между 13 и 14 завой в Шанхай, но подобна подредба ще ги затрудни на бавните писти като Монако и Унгария.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен