www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495753 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2400 -: Април 12, 2014, 07:49:51 am »

Булие: Изоставането от Мерцедес може да се навакса



Изоставането с една секунда от Мерцедес е голямо, но Макларън могат да го наваксат според състезателния директор в отбора Ерик Булие.

Екипът от Бракли доминира от началото на сезона, печелейки първите три състезания (две от тях са двойни победи). За разлика от тях представянето на Макларън не е толкова постоянно. След спечеления подиум от Кевин Магнусен в Австралия и четвъртата позиция на Дженсън Бътън (който впоследствие бе класиран трети след дисквалификацията на Даниел Рикиардо) отборът записа 6-то и 9-то място в Малайзия, а в Бахрейн и двамата пилоти отпаднаха заради проблем със съединителя.

След надпреварата на Сахир Бътън сподели, че според него Макларън са втората най-бърза кола след Мерцедес по отношение на състезателно темпо, като обясни, че поведението на автомобила е било много добро и екипът е напреднал в работата с гумите.

- Ако погледнете представянето на Дженсън, потенциално щяхме да завършим пред колите на Форс Индия – коментира Булие. – Така че съм съгласен, че можехме да сме най-добри от останалите. Трябва да подходим агресивно и да видим дали можем да ги настигнем (Мерцедес – б.а.). Ще разберем до няколко състезания. Ще се опитаме да наваксаме изоставането си възможно най-бързо. Разликата е огромна, но изоставане от 1 секунда може да се навакса. Знам в кои области можем да работим и как да развием колата, така че бих казал, че Мерцедес определено са достижими.

Той допълни, че проблемът със съединителите е решен, както може да се разбере от представянето на  тестовете в Бахрейн след състезанието. Магнусен бе зад волана на Макларън MP4-29 и през двата дни. Във вторник той записа 102 обиколки, като отборът изпробва различни настройки по колата. В сряда екипът се концентрира върху аеродинамиката, но малко преди обед Кевин излезе от пистата заради технически проблем, като тимът успя да поправи колата за последния половин час от тренировката.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2401 -: Април 12, 2014, 07:51:52 am »

Пирели изпитаха 8 нови конструкции и 6 нови смеси на Сахир



Пирели приключиха първата тест сесия за сезон 2014 г., по време на която работиха с три отбора от Формула 1.

Тренировките между надпреварите по време на състезателната година бяха върнати, като всеки екип бе задължен да посвети 1 ден от работата си на доставчика на гуми. В Бахрейн, където отборите останаха след третия кръг от световния шампионат, Катерам се трудиха с Пирели през първия ден изпитания, а Мерцедес и Уилямс поеха задължението през втория.

В тази тест сесия Пирели изпитаха 8 нови конструкции и 6 нови смеси. Програмата бе такава, че когато се изпробваше нова смес, конструкцията бе тазгодишната и обратното. Отборите редуваха серии с прототипни (експериментални) гуми с тези, които използват в тазгодишното първенство, за да бъде направено сравнение на поведението им.

Експерименталните гуми са създадени с поглед към 2015 г. С тях бяха направени 110 обиколки през двата дни тестове (близо 600 км).

- Възможността да провеждаме тренировки с автомобили от настоящия шампионат е нещо, което винаги сме искали да имаме възможност да правим. За нас бе наистина важно това да бъде включено в правилата за тази година. И направихме добър прогрес през двата дни изпитания с всички типове гуми. Събрахме чудесно количество информация, която сега ще анализираме, за да продължим с развитието в следващия тест в Барселона. Тогава очакваме и болидите да имат напредък в представянето си – коментира спортният директор на Пирели Пол Хембри.

Робин Фрийнс записа 64 обиколки с Катерам през първия ден на изпитанията. Програмата му бе прекратена заради проблем с хидравликата. Той тества 1 нова конструкция и 2 нови смеси. Люис Хамилтън (Мерцедес) записа почти 120 тура вчера и изпробва 3 нови конструкции и 3 нови смеси, а третият пилот на Уилямс Фелипе Наср бе с над 60 (2 конструкции и 1 смес). Най-доброто време за двата дни тренировки бе на Хамилтън с експериментални гуми – 1:34.136 мин..

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2402 -: Април 12, 2014, 07:53:17 am »

Двубоят на Розберг и Хамилтън в Бахрейн е перфектен отговор на критиците, смята Нико



Нико Розберг е горд от факта, че двубоят между него и съотборника му в Мерцедес Люис Хамилтън по време на Гран при на Бахрейн е оборил критиците на новия формат на Формула 1.

- Забелязах, че надпреварата в Бахрейн бе приета много положително и е наистина удовлетворяващо да се види, тъй като определено ме е грижа за спорта – коментира Розберг пред crash.net. – Намирам критиките към новите правила за крайно нечестни. Твърде рано е да се съди толкова революционна промяна в регламента. За съжаление обаче гласовете на тези хора стават все по-силни. Според мен най-добрият начин да ги оборим е да правим най-вълнуващите надпревари в историята на Формула 1. Да, бях разочарован от резултата в състезанието (за себе си), но това бе заместено от друго настроение – ще атакувам в Китай и ще съм щастлив, че давам своята дан за спорта – допълни Нико.

Критиките към новите задвижващи системи, звука на двигателите и т.н. доведоха до срещи между управляващия търговските права на спорта Бърни Екълстоун и президента на Ферари Лука ди Монтедземоло. Впоследствие те поискаха да се видят и с президента на ФИА Жан Тод, който заяви, че федерацията проучва въпроса конкретно със звука и с производителите на двигатели търсят начин да го подобрят.

Самият Розберг пък вложи страхотни усилия в преследването на съотборника си.

- Някъде към девет пъти мислех, че съм го хванал! Но не се получи – въздъхна германецът. – Винаги си връщаше позицията и просто свърши чудесна работа. Това е. Люис очевидно е страхотен пилот. Следващия път трябва аз да се справя по-добре!

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2403 -: Април 12, 2014, 07:54:38 am »

Екълстоун подготвя по-голямо F1 онлайн съдържание



Бърни Екълстоун планира повече и по-сериозно онлайн съдържание, свързано със световния шампионат на Формула 1. Работи се по ново приложение, което да предлага видео - безплатна и платена версия. Медийната стратегия на спорта е определяна от доста време като остаряла.

- Планираме ново приложение. Проектът е с прилични размери. Работим върху това, за да се получи както трябва – заяви 83-годишният англичанин в интервю за Блумбърг.

Екълстоун ограничи максимално онлайн излъчването заради това, че много голяма част от приходите на Формула 1 – повече от една трета – идват от правата за телевизионно излъчване. ТВ-каналите плащат годишно около половин милиард долара. Права за интернет също има, но онлайн излъчванията все още са силно лимитирани.

Видео съдържанието на официалния уебсайт formula1.com е сравнително малко. Извън него почти липсва такова, като видео клипове в YouTube се свалят непрекъснато заради нарушени авторски права.

Според проучване на alexa.com formula1.com е по-малко популярна страница в интернет от сайтове като filgoal.com (за египетски футбол) или страницата за кеч шоупрограми wwe.com. Екълстоун настоява, че телевизията ще продължава да е основният канал за излъчване на надпреварите, като планът му е да изкара пари и от новото онлайн приложение.

- Не вършим работа безплатно – заяви англичанинът.

Критики към медийната стратегия на F1 обаче идват вече и от отбори в спорта. Шефът на Ферари Стефано Доменикали например заяви наскоро, че шампионатът не върши добра работа при общуването с милионите фенове по цял свят, част от които дори не искат да гледат цели състезания.

Твърди се, че хора от отборите в Гран при се опитват да убедят Екълстоун да промени цялостната медийна стратегия на спорта от години. Бившият председател на Уилямс Адам Пар например заявил през 2011 г., че е време възгледите на Бърни да бъдат преразгледани. Пар напусна отбора и F1 в края на март 2012 г.

- През онази седмица подадох оставката си, вярвайки – правилно или погрешно, че Екълстоун е заявил на борда ми, че няма да им направи предложение за договора Конкорд, докато аз управлявам Уилямс.В конкретните обстоятелства избрах да си тръгна, за да може отборът да постигне възможно най-добрата сделка с него. Предложението му пристигна в деня след обявяването на оставката ми.Последното събитие от работата ми във Формула 1 не е най-важното. Смятам, че нещата, за които аз се борих, за които отборът води битка, са много по-значими и те не са изчезнали заради това, че съм си тръгнал. Според мен в спорта съществува липса на обоснован и дълбок дебат за това как би трябвало да вървят нещата – заяви няколко месеца след напускането си Пар.

В F1 определено имат повод за притеснение, тъй като и телевизионните зрители намаляват. Една от причините е вече преобладаващото излъчване на състезанията по платени канали. Тв-правата на трите най-големи пазара на спорта в Европа – Великобритания, Италия и Франция – се контролират от изискващи такси канали. В първите две все пак има и безплатна опция (макар и за половината стартове), докато в третата платеният тв-канал притежава ексклузивитет.

Сериозен е и въпросът доколко коректен е начинът на отчитане на гледаемостта в глобален и национален мащаб. В оповестяваните официално данни са включени не само преките предавания, но и тези с отложен старт, записите, предаващите основни моменти от надпревара/състезателен уикенд програми, дори спортни новини. Разбивки за това кое колко зрители има липсват.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2404 -: Април 12, 2014, 07:55:50 am »

Перес обмислял оттегляне от F1 след решението на Макларън



Серхио Перес е обмислял да прекрати кариерата си във Формула 1 в края на 2013 г., след като Макларън решиха да не подпишат с него за сезон 2014 и привлякоха Кевин Магнусен, сподели мексиканецът.

Перес спечели първи подиум за новия си отбор Форс Индия в третото състезание за 2014-та в Бахрейн, като екипът бе изключително доволен от представянето му. В Макларън обаче той не успя да постигне значителни успехи, отчасти и заради слабото представяне на автомобила му MP4-28. Най-добрият му резултат за 2013-та е 5-то място в Индия.

- Когато разбрах решението на Макларън бях много ядосан от случващото се. Казах си, че това не е за мен. Исках да открия нещото, което ме мотивира да остана във Формула 1, защото иначе щях да търся други варианти. Но когато Форс Индия ме потърсиха, решението ми бе ясно и сключихме сделка. Това е Формула 1 - променя живота ти постоянно. Гледайки назад, съм горд от себе си, но сега трябва да насоча вниманието си напред. Във Формула 1 лесно можеш да се превърнеш от победител в губещ и обратното. Сега е време да гледам напред. Натрупах добър опит от престоя си в Макларън и те ме направиха много по-добър пилот – коментира Перес.

Мексиканецът е оптимистично настроен за сезон 2014, като смята, че темпото на VJM07 e обнадеждаващо. Форс Индия се намира на второ място в класирането при конструкторите след първите три старта. В Австралия Серхио взе 1 точка след дисквалификацията на Даниел Рикиардо и спукана гума в първата обиколка. В Малайзия пък не завърши заради повреда в скоростната кутия.

- Бахрейн бе първият ми уикенд през годината, в който нямах никакви проблеми, а темпото на колата бе много окуражаващо, така че сега гледам напред. Мисля, че има какво още да покажем. Това бе само третото ми състезание, но подписах с Форс Индия много късно, така че адаптацията ми в отбора мина бавно, докато опозная всички. Беше невероятно да се кача на подиума в третото състезание – каза още Перес.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2405 -: Април 12, 2014, 07:57:07 am »

ФИА може да премисли двойните точки след края на сезона



ФИА може да премисли даването на двойни точки в последния старт от световния шампионат на Формула 1, но след края на настоящия сезон.

Намек за това направи президентът на федерацията Жан Тод, като същевременно потвърди, че отборите не са били единодушно против това правило на последната среща на Стратегическата група към F1.

Планът за Гран при на Абу Даби бе да бъдат дадени двойни на обичайните точки – 50 за победа, 36 за второ място, 30 за трето и т.н. Той бе посрещнат особено негативно и от пилоти, и от фенове, но въпреки критиките ФИА не сметна за необходимо да въвежда промени. Тод обаче отбеляза, че организацията може да премисли ситуацията, ако правилото все още е толкова непопулярно след тазгодишния финал.

- Промяната на подобно правило изисква единодушно съгласие от страна на екипите. Без такова не можем да направим нищо. Имахме среща на Стратегическата група и аз попитах екипите искал ли преобмисляне на ситуацията. Отговорът бе „не”. Не ме питайте кой каза да и кой не. Тогава аз казах: „Добре, ще видим каква е ситуацията след края на сезона” – обясни Тод пред Аутоспорт. – Лично аз бях изненадан колко емоции бяха изразени по този въпрос, който според мен не е кой знае каква промяна за F1. Трябва обаче да чуем хората и се надявам въпросът да бъде обмислен в бъдеще.

Управляващият търговските права на F1 Бърни Екълстоун се опита да въведе изискване двойни точки да се дават в повече от една надпревара. Той искаше правилото да важи за последните три състезания. Предложението му обаче не бе прието.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2406 -: Април 12, 2014, 07:59:21 am »

Сега е моментът на Маса и той се справя прекрасно, категоричен е Смедли



Фелипе Маса има значително повече свобода в Уилямс и това ще му позволи да достигне и реализира пълния си потенциал, смята бившият състезателен инженер на бразилския пилот Роб Смедли.

Специалистът се появи в Бахрейн за първи път като част от екипа на Уилямс. Той зае поста шеф на департамента „Представяне на автомобилите”, след като също като Маса напусна Ферари в края на миналата година.

Смедли обясни, че Фелипе е в по-добро състояния на духа в момента и резултатът от това е по-силното му представяне.

- Не е тайна, че познавам Фелипе Маса много, много добре. И мога да кажа, че е наистина страхотен пилот. Сега му е дадена повече свобода – включително като свобода на мислене, за да си върши работата и съответно той постига нужните резултати. Не бих искал да правя кой знае какви сравнения с миналото, но според мен Фелипе е наистина спокоен в момента. Притежава страхотен опит и зрялост, която му отива. Разбира какво трябва да се направи – задълженията му не включват единствено карането на колата, а и мотивирането на хората. В състояние е да го стори. Вече е зрял, разумен човек, който може да накара тези около себе си да вървят в правилната посока. Имаше някои наистина прекрасни учители, един от тях бе Михаел Шумахер. Сега е неговият момент и той пое щафетата по един наистина прекрасен начин – заяви Смедли.

В Уилямс имаше известен сблъсък в края на Гран при на Малайзия, когато от питуола наредиха на Маса да пусне съотборника си Валтери Ботас. Бразилецът не обърна внимание на инструкцията, запази позицията си до края на състезанието, а след това бе категоричен, че е постъпил правилно спрямо собствените си критерии.

Впоследствие от тима се извиниха и на Фелипе, и на финландския му колега за ситуацията. Заместник-шефът на отбора Клер Уилямс призна, че хората й не са се справили с предизвикателството по най-добрия начин. От отбора бяха категорични, че подобно нещо повече няма да се случи.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2407 -: Април 12, 2014, 08:00:50 am »

Доводите на Ред Бул относно дебитомерите са още по-силни след три старта, твърди Хорнер



Ред Бул вярват, че доводите им по случая с дисквалификацията на Даниел Рикиардо от Гран при на Австралия са по-силни след провеждането на общо три кръга от световния шампионат на Формула 1.

Австралийският пилот на тима от Милтън Кийнс финишира втори в домашната си надпревара на Албърт парк. Впоследствие обаче загуби първия подиум в кариерата си, след като бе установено, че е превишил дебита на горивото. Тимът му оспорваше решението на стюардите с обяснението, че одобрените от ФИА сензори за засичане скоростта на потока на бензина не работят или дават грешни показания. Представителите на федерацията не оспориха това твърдение, но посочиха, че Ред Бул не са се съобразили с препоръката им да променят метода си на изчисление, за да влязат в нужните граници.

В Малайзия и Бахрейн проблемите на Ред Бул с датчиците продължиха. Екипът обаче поиска – и получи – разрешение да продължи да работи със собствения си метод на изчисление. Обжалването на тима ще бъде изслушано от Международния апелативен съд  в понеделник, на 14 април.

- Тези точки са важни, жизненоважни. Смятам, че имаме много силни доводи. С напредване на състезанията въпросът става все по-очевиден, появиха се проблеми. Надявам се да успеем да представим доводите си ясно и да върнем второто място на Даниел, което той напълно заслужи в Мелбърн – обясни Хорнер. – Ние продължаваме да работим, никой не се отказва. Знаем какво трябва да подобрим по колата си и просто ще продължим да натискаме. Момчетата от Рено правят същото, което и всички в Милтън Кийнс. Като помислите къде бяхме преди пет седмици на тестовете в Бахрейн... В тренировките преди сезона така и не направихме състезателна дистанция, камо ли да постигнем конкурентно темпо. В Китай ще е много трудно да се борим с Мерцедес на дългата права, но след връщането в Европа трябва да започнем да наваксваме – допълни шефът на Ред Бул в F1.

Хорнер уточни, че липсата на достатъчно висока максимална скорост на правите на RB10 не е тайна, но по това се работи усилено:
- Правим всичко по силите си, както и Рено, за да намалим разликата спрямо Мерцедес. Постигнатото досега вече е много впечатляващо.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2408 -: Април 12, 2014, 08:02:36 am »

Джийн Хаас получи слот за нов отбор в F1



Джийн Хаас получи слот за нов отбор във Формула 1 от ФИА. Мястото е за участие в шампионата през сезон 2015 г.

Новината потвърди самият Хаас, като съобщи, че молбата му да се присъедини към Гран при е била одобрена от международната автомобилна федерация. Процесът бе удължен спрямо първоначалните срокове. Смята се, че повечето време е било използвано за проверки дали кандидатите разполагат с необходимите средства да изпълнят проектите си.

- Ясно е, че сме невероятно доволни да получим лиценз за Формула 1 от ФИА – казва в изявлението си Хаас. – Това е вълнуващ момент за мен, Хаас Аутомотив и всички, желаещи да видят отново американски отбор в F1. Сега започва наистина сериозната работа. Ние приемаме предизвикателството и ще работим автомобилите ни да излязат на грида. Искам да благодаря на ФИА за тази възможност и за вложените от всички усилия за това молбата ни да бъде удовлетворена.

Хаас се надява да може да оповести повече подробности за проекта си следващата седмица. Управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун намекна още в Бахрейн, че неговият проект ще бъде одобрен. Той намекна, че това може да не е единственият нов отбор в F1 догодина.

Последният опит за влизане на американски отбор във Формула 1 бе проектът USF1. Той не се осъществи.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2409 -: Април 12, 2014, 08:06:50 am »



Марио Андрети: Алонсо може да си тръгне от Ферари

"Хамилтън напусна Макларън и може да си върне титлата с Мерцедес"

Световният шампион във Формула 1 за 1978 г. Марио Андрети призна, че няма да се изненада, ако Фернандо Алонсо напусне тима на Ферари. Според Андрети испанецът е в най-силните си години като пилот и не може да си позволи да загуби още една година без шансове за спечелване на световната титла заради по-бавния болид на Ферари.

Алонсо започна петия си сезон, състезавайки се за Ферари, без спечелена световна титла. През 2011 година той удължи договора си до края на сезон 2016. Въпреки това той може да си тръгне преждевременно, ако използва клауза за разтрогване.

"Честно казано, не бих се изненадал, ако Фернандо напусне Ферари след края на сезона. Той е в най-силните години на кариерата си и не може да си позволи да продължава да е извън борбата за титлата", коментира Марио Андрети.

"Пет години прави всичко по силите си във Ферари, но така и не се вижда кога отново ще е шампион. Убеден съм, че при първа възможност да премине в отбор с шампионски болид няма да се замисли и ще го направи. Когато Люис Хамилтън направи точно това и напусна Макларън, много хора го критикуваха. Къде се сега те, когато е на път да си върне титлата с Мерцедес? Напълно нормално ще бъде Фернандо да направи същото", завърши легендарният пилот.

                                                                                                                              formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2410 -: Април 12, 2014, 08:08:31 am »



BMW обмисля завръщане във Формула 1?

Германците решават на среща, насрочена през май в Мюнхен

Германският автомобилен производител BMW обмисля завръщането си във Формула 1. Информацията бе изнесена от Джанкарло Минарди. Италианецът е основател на бившия отбор във Формула 1 Минарди, купен от Ред Бул през 2006 г. и преименуван на Торо Росо.

Според Минарди бордът на директорите в BMW ще се събере на среща в Мюнхен през следващия месец, когато ще бъде обсъдено дали германският производител да се завърне във Формула 1. Новите правила и най-вече връщането на турбо двигателите са в основата на възобновения интерес, след като всички модели в гамата на BMW са задвижвани от турбо двигатели.

BMW прекрати участието си във Формула 1 в края на 2009 година. След раздялата с Уилямс през 2005 г. германците създадоха заводски отбор, купувайки швейцарския Заубер. При положителен резултат от срещата в Мюнхен от BMW ще се завърнат като доставчик на двигатели през 2016 г., защото е почти невъзможно да се случи през следващата година.

                                                                                                                             formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2411 -: Април 12, 2014, 12:09:18 pm »



Предотвратиха нов инцидент с Шумахер

Двама мъже са се опитали да проникнат в стаята му

Бодигардовете пред стаята на Михаел Шумахер в болницата в Гренобъл са предотвратили нов инцидент със седемкратния шампион във Формула 1, който е в кома след тежко падане по време на ски от 29 декември насам.

Преди две седмици двама мъже са се опитали да проникнат в стаята му, но са били спрени в последния момент от охраната. Според информация на "Билд" става въпрос за други пациенти на болничното заведение, които са искали да направят снимка на Шумахер с мобилен телефон, за да я изтъргуват след това на висока цена. Още в началото на престоя му в клиниката беше предотвратен друг такъв опит, когато журналист се опита да влезе при него, предрешен като свещеник.

"Намирам подобно поведение за осъдително", коментира раздразнено мениджърът на Шуми Сабине Кем.

                                                                                                                            formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2412 -: Април 13, 2014, 08:33:12 am »

F1 екипите пак ще обсъждат намаляване на разходите – на специална среща на 1 май



Отборите от Формула 1 ще се съберат извънредно на 1 май, за да обсъдят намаляването на разходите в спорта. Причината е, че планираното въвеждане на горна граница за бюджетите в Гран при няма да се случи.

Президентът на ФИА Жан Тод обясни в Бахрейн, че екипите с представители в Стратегическата комисия към F1 (Макларън, Ферари, Ред Бул, Лотус, Уилямс и Мерцедес) вече не подкрепят идеята. Той изрази изненада, тъй като според него това ще доведе до по-трудно лимитиране на изразходваните средства.

По-малките отбори в F1 обаче – Торо Росо, Форс Индия, Заубер, Катерам и Маруся – нямат представители в Стратегическата група. Повечето от тях изразиха опасение при формирането състава на организацията, че интересите им няма да бъдат адекватно защитени. Настоящият случай е проява точно на такъв казус и малките екипи – четири от тях, вероятно с изключение на Торо Росо – са изпратили свое писмо до Тод. В него се иска ФИА да намери решение на проблеми с увеличаващите се разходи. Нужните им средства скочиха значително тази година, тъй като цената на новите задвижващи системи, въведени от 2014 г., е повече от два пъти по-висока от тази на последно използваните в спорта двигатели.

Това доведе до свикването на срещата на 1 май, като на нея ще присъстват още Тод и управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун.

Още на Сахир заместник-шефът на Форс Индия Боб Фърнли заяви, че тимът от Силвърстоун ще продължи да се бори за ограничаване на бюджетите. Той допълни, че третото място на Серхио Перес в третия кръг от световния шампионат е доказателство, че не са необходими стотици милиони, за да се свърши добра работа.

- Не разбирам защо вървим по този път, след като всеки спорт трябва е отговорен по отношение управлението на бизнеса – заяви пред Аутоспорт и шефът на Заубер Мониша Калтенборн. – Според мен времената, когато е важала максимата „ако нямаш нужните пари, не го прави”, отдавна са отминали. Никой не разбира бюджетите, до които се стига в F1.

Главният изпълнителен директор на Макларън Груп Рон Денис изрази наскоро точно този възглед – че ако някой човек или компания не разполага с достатъчно пари, то тогава не трябва да се състезава във Формула 1. Според него има достатъчно други автомобилни шампионати, където могат да се реализират определени амбиции.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2413 -: Април 15, 2014, 06:06:46 am »

Ферари сменя Доменикали?



Ферари може да сменят шефа на отбора си във Формула 1 Стефано Доменикали според появили се напоследък слухове.

Скудерията направи лош старт на сезона 2014 г. В Австралия Фернандо Алонсо бе четвърти, а Кими Райконен – седми. На Сепанг в Малайзия испанецът отново се класира в подножието на подиума, но съотборникът му бе извън зоната на точките. В Бахрейн ситуацията бе най-зле – девета и десета позиция.

Отпреди първата надпревара пък екипът от Маранело обяснява, че е наясно с това кои са слабите страни на F14 T и работи по тях. Подобни изказвания обаче са почти дословно повторение на изявления от предишни сезони и недоволството на феновете на легендарния екип е осезаемо.

При това положение във Ферари може би са обърнали внимание на кадровия състав на най-високо ниво. Досега президентът на Скудерията Лука ди Монтедземоло заставаше безусловно зад гърба на Доменикали, защитаваше и го подкрепяше. Множество промени бяха направени в техническия екип, където последното попълнение е Джеймс Алисън, започнал реално работа през септември миналата година. Доменикали обаче оставаше начело и голяма част от негативните коментари към отбора вече са насочени лично към него и способностите му на мениджър.

Твърди се, че деветото и десето място от Гран при на Бахрейн са послужили като катализатор в ситуацията и днес се очаква голяма новина от Маранело. За заместник на Доменикали, който според италиански източници е подал оставка, допреди десетина дни основен фаворит бил Флавио Бриаторе, но сега много сериозно се спряга и името на Рос Браун. И двамата са изключително успешни във Формула 1.

Италианецът спечели две световни титли с Михаел Шумахер и Бенетон (1994 и 1995 г.) и след това още две с Фернандо Алонсо и Рено (2005 и 2006 г.).

Браун е едва вторият човек в Гран при (заедно с Ейдриан Нюи), който има в колекцията си световни корони с три различни отбора – Бенетон, Ферари и Браун Гран при.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2414 -: Април 15, 2014, 06:08:00 am »

Новите F1 правила трябваше да бъдат по-добре обяснени, смята Мозли



Новите правила във Формула 1 относно задвижващите системи е трябвало да бъдат по-добре обяснени, заяви бившият президент на ФИА Макс Мозли. Според него феновете щяха да приемат по-добре ситуацията, ако това се бе случило.

Новите задвижващи системи в Гран при са обект на сериозни критики от запалянковците, но и от високопоставени фигури в самия спорт. Управляващият търговските права Бърни Екълстоун например не крие недоволството си. През последните години той повтаряше, че няма нужда от нови двигатели, а още от зимните тестове преди настоящия сезон е категоричен, че Формула 1 се е превърнала фарс заради различния звук и това, че пилотите трябва да пестят гориво например.

Мненията по въпроса със звука на президента на Ферари Лука ди Монтедземоло и дори на четирикратния световен шампион Себастиан Фетел (Ред Бул) също не са особено приятни.

- Ако някой трябва да бъде укоряван, то това съм аз. Ние (администрацията при неговото управление на ФИА – б.а.) разгледахме варианта за въвеждане на нови технологии. Процесът продължи цели 10 години, а аз всъщност харесвам звука. Нося тези слухови апарати, защото шумът от двигателите ме е прерязвал в продължение на 40 години. Твърде късно е да спася слуха си, но не е твърде късно за следващото поколение. По-тихите мотори са по-добър вариант за семействата. Можеш да заведеш децата си на състезание без да те е страх, че ще оглушеят – заяви Мозли в интервю за английския вестник Дейли мейл. – За Формула 1 е важно да еволюира. Безопасността бе голямото предизвикателство на XX век, околната среда е на XXI. Ако това не бъде разбрано и прието, спортът рискува да остане без смисъл (да няма връзка с действителността). Корпоративната социална отговорност е важна за автомобилните производители и спортът трябва да се движи в тази посока, за да не губи тях, както и да запази спонсорите. За производителите е важно технологиите да се влагат и в серийните коли. Едничкото нещо, което смятам, че можехме да свършим по-добре, е обяснението на новите правила пред публиката. В тази област изтървахме шанса си.

Важността на промяната за производителите вече бе демонстрирана нееднократно. Хонда отново ще участват в F1 заради въвеждането на новите правила и го посочиха при обявяването на завръщането си. Наскоро и Мерцедес посочиха, че вероятно са щели да се изтеглят от спорта, ако не бе въведена технология, която да прави връзката между Гран при и нормалните им коли реална. Рено също имаха идея за прекратяване на дейността си.

Според Мозли не толкова звукът, колкото възможностите на двигателите са достойни за възхищение. Той смята, че преминаването по пистата в Монако в района на плувния басейн е една от най-красивите гледки в спорта, а там моторът не реве.

Бившият президент на международната автомобилна федерация е готов с мемоарите си, които тепърва ще излязат под формата на биографична книга. Според Дейли мейл щенията на главния изпълнителен директор на Макларън Груп за титла могат да пострадат сериозно от повествованието на Мозли. Наранени можели да останат още Ди Монтедземоло и трикратният световен шампион Сър Джеки Стюарт.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен