Целта на Хаас е да увеличи продажбите си в световен мащаб с участието в F1Целта на Джийн Хаас с участието си във Формула 1 е да увеличи продажбите на компанията си Haas Automation в световен мащаб, използвайки спорта като рекламна платформа, каза американецът по време на пресконференция.
Haas Automation е най-големият производител на CNC машини в САЩ. През 2003 г. собственикът й създаде отбор в НАСКАР – Хаас CNC Рейсинг - който през 2009 г. бе преименуван на Стюарт-Хаас Рейсинг, след като пилотът Тони Стюарт стана съсобственик.
Хаас каза, че работи върху начинанието за създаването на отбор от Формула 1 от години със стремежа да рекламира и разпространи продуктите си на пазарите извън Съединените щати.
- С развитието на нещата видях връзка между състезанията и машините, която исках да преследвам и в Европа. По-голямата част от световните продажби ще са отвъд океана в следващите 4-5 години и основната ми цел е да превърна Haas Automation от обикновен производител на машини в популярна марка. Мисля, че Формула 1 ще предостави това, особено на пазарите отвъд океана. Има много фенове от Китай, Южна Америка, Европа, Източна Европа, Азия, Япония, Малайзия, където искаме да станем познато име. Мисля, че със същия метод, използван в НАСКАР, за продажба на машини, се разпространихме добре на пазара в Съединените щати. Асоциацията на марката Хаас с Формула 1 според мен ще я направи известна - коментира Хаас.
Той съобщи и официалното име на отбора – Хаас Формула – но добави, че не е сигурен дали екипът ще дебютира в Гран при през 2015 или 2016 г. На срещата с медиите присъства и назначеният за шеф на екипа от F1 Гюнтер Щайнер, който пък разясни настоящите приоритети за тима:
- Приблизително в следващите 4 седмици ще кажем на всички дали ще участваме през 2015 г. или 2016 г. Но мисля, че първо трябва да определим техническия ни партньор и да продължим оттам. Ще обявим какво ще правим след 4 до 6 седмици. След това ще останат само 8 месеца (до началото на сезон 2015), така че трябва да го направим бързо. Но искаме да вземем правилното решение, а не да прибързваме.
Щайнер уточни, че вече са провели разговори с Мерцедес и Ферари за доставяне на задвижващи системи, но се твърди, че спортният директор на тима от Бракли Тото Волф е отказал участие в този проект.
Хаас също така обясни, че вече са провели предварителни преговори с производителя на шасита Далара за съвместна работа. Той добави, че в настоящия момент е невъзможно екипът сам да направи колата си за F1, но използвайки знанията, които ще натрупа от партньорите си през годините, целта е един ден Хаас да стане и конструктор.
На пресконференцията стана ясно и че в момента се завършва базата на отбора за F1 в Канаполис, Северна Каролина, която ще е разположена до тази на екипа Стюарт-Хаас. Там ще е мястото за производствената работа. За момента обаче не е ясно къде ще е европейската база на Хаас Формула.
Пред отбора стоят още множество въпроси за разрешаване, включително и самото изграждане на екипа. Относно пилотите Хаас сподели, че ще търси състезател с опит от F1 и че също би искал да привлече американец в отбора си.
Последният проект за американски екип във Формула 1 бе на USF1, но не се осъществи заради липса на достатъчно средства. Хаас е уверен, че това няма да сполети неговия отбор. Той каза, че първоначално Haas Automation ще спонсорира тима, но е изготвен петгодишен план, според който инвестицията в екип от F1 трябва да се окаже доходоносна и който включва допълнителни спонсори.
- Имам компания за машини, която може да произвежда най-сложните машини в света. Правим всички машини, необходими и за производството на частите ни. Притежавам и въздушен тунел. Така че имаме голяма част от ресурсите и основната инфраструктура, която мисля, че е необходима, за да постигнем успех. Според мен USF1 не разполагаха с това. Мисля, че имаме около 50% от частите, които ни трябват. Уверен съм, че можем да подредим останалите парчета от пъзела и да постигнем успех в това начинание – допълни Хаас.
clubs1.bg