www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509105 пъти)

0 Членове и 11 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2415 -: Април 15, 2014, 06:10:07 am »

Официално: Матиачи сменя Стефано Доменикали във Ферари



Ферари официално потвърди освобождаването на Стефано Доменикали от поста тим шеф на отбора във Формула 1. На негово място ще бъде назначен Марко Матиачи, бивш шеф на Ферари за Северна Америка.

„В професионалния живот на всеки човек има моменти, в които се изисква смелост да се вземат трудни и болезнени решения“, цитиран е Доменикали. „Дойде време да предприемем промени.“ 48-годишният италианец поема цялата отговорност за трудната спортна ситуация, в която се намира отбора в момента.

„Взимам това решение с желанието да направя най-доброто за отбора. Искам да благодаря на всички членове на екипа, пилотите и партньорите за чудесните години преживени заедно. Желая на всички вас Ферари скоро да се върне на нивото, което заслужава. Съжалявам, че в изминалите години не успяхме да постигнем очакваните резултати.“

„Искам да благодаря на Стефано Доменикали не само за неговата отдаденост и усилия, но и осъзнатата отговорност, която показа днес, поставяйки интересите на Ферари над своите собствени“, заяви от своя страна президентът на Ферари, Лука ди Монтедземоло. „Имах възможност да следя неговото развитие в изминалите 23 години, в които работихме заедно. Желая му всичко добро за бъдещето. От друга страна искам да пожелая успех на Марко Матиачи, който е чудесен мениджър и познава добре предприятието. Той прие предизвикателството с ентусиазъм.“

След смените в челото на Мерцедес, Лотус и Макларън, Ферари става четвъртия топ тим сменил своя тим шеф в последните месеци.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2416 -: Април 15, 2014, 06:11:58 am »

Боб Бел напуска поста технически директор и екипа на Мерцедес в F1



Боб Бел напуска отбора на Мерцедес във Формула 1. Той бе технически директор на екипа от Бракли. Отборът официално обяви, че Бел всъщност е подал оставка още през декември 2013 г.. Той си тръгва през ноември тази година. Специалистът заемаше поста от април 2011 г..

От Мерцедес допълват, че техническият екип ще се реорганизира и изпълнителният директор, отговарящ за тима – Пади Лоу – ще поеме отговорностите на Бел. Позицията технически директор вече няма да съществува.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2417 -: Април 15, 2014, 06:13:10 am »

Решението на обжалването на Ред Бул ще е ясно утре



Решението на обжалването на дисквалификацията на Даниел Рикиардо от Гран при на Австралия ще бъде ясно най-късно утре сутринта, съобщи главният секретар на Международния апелативен съд на ФИА Жан-Кристоф Брейа.

Днес се състоя изслушването на Ред Бул пред Апелативния съд в Париж. То продължи 6 часа, като бе водено от петима съдии. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер, техническият директор на екипа Ейдриан Нюи и главният инженер в тима Пол Монахан бяха сред представителите на отбора от Милтън Кийнс. Освен тях присъстваха и рейс директорът на ФИА Чарли Уайтинг и шефът в отдела за задвижващите системи на федерацията Фабрис Лом.

- Ще обявим решението най-късно утре сутринта – коментира Брейа, добавяйки че пояснение на решението ще бъде публикувано до края на седмицата.

Рикиардо бе дисквалифициран от състезанието на Албърт парк, след като завърши втори, защото се установи, че колата му е превишавала максималния горивен поток от 100 кг/ч. Въпреки предупреждението от ФИА по време на състезанието, отборът не коригира дебита на гориво. Доводите на Ред Бул са, че датчиците на ФИА, отчитащи горивния поток, не са работели или са подавали невярна информация, като освен това екипът твърди, че проблемът с дебитомерите е бил налице и в следващите две надпревари в Малайзия и Бахрейн.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2418 -: Април 15, 2014, 06:15:05 am »

Коригирането на дебита щяло да коства второто място на Рикиардо, призна Нюи



Коригиране на дебита на горивото по време на Гран при на Австралия в съответствие с изискването на ФИА са щели да костват второто място на Даниел Рикиардо, призна Ейдриан Нюи.

Техническият шеф на Ред Бул обясни по време на изслушването пред Апелативния съд в Париж, че австралийският пилот изобщо нямало да завърши на това място, ако отборът бе променил метода си на изчисление. Проблемът със скоростта на потока на горивото и това, че тимът не пожела да коригира работата си в този аспект доведоха до дисквалификацията на Рикиардо от първата за 2014 г. надпревара. Отборът от Милтън Кийнс обжалва решението на стюардите от Албърт парк.

Представителите на екипа, даващи показания пред съда, обясниха, че неточните данни на датчика в болида на Даниел им коствали около 0,4 сек на обиколка.

- Ние не бяхме съгласни с виждането на господин Лом (Фабрис Лом е шефът на отдела във ФИА, отговарящ за новите задвижващи системи – б.а.), който се свърза с нас, за да ни обясни, че използваме прекалено много гориво – заяви Нюи. – Нито един отбор не иска да попадне в подобна ситуация и след това да се защитава. Въпросът е, че ако може да се съобразиш с подобна препоръка – дори да не си съгласен с нея, то тогава го правиш. Ние точно това сторихме. След това обаче стана ясно, че ако продължаваме така, ще губим позиции.

Главният инженер на Ред Бул Пол Монахан обясни, че в началото на петъчните тренировки на Албърт парк данните от сензора са били в съответствие с предварителните изчисления на екипа:

- Необяснимо и без каквито и да са промени по двигателя, това се промени при четвъртото излизане в първата сесия. Така че се оказахме с две различни стойности и никакво обяснение какво е довело до подобна ситуация.

Ред Бул оспорват валидността на информацията, подавана от одобрените от ФИА датчици. Един от доводите им е, че проблемите продължиха и в следващите надпревари – в Малайзия и Бахрейн. Те твърдят също така, че отправяните към екипите технически директиви нямат регулаторна функция, а са препоръчителни за изпълнение.

В същото време заместник-шефът на Форс Индия Боб Фърнли заяви, че ако Ред Бул спечелят обжалването, то това би имало крайно негативни последици за Формула 1.

- Не би било здравословно обжалването да сполучи, тъй като според мен подобно развитие би довело до нарастваща анархия. Много дълго сме работили според техническите директиви. Ако те бъдат определени като документи без регулаторна функция, то тогава просто не знам накъде ще тръгне Формула 1. Случаят с Мерцедес (за теста на гуми с Пирели през 2013 г.) е различен. Тук говорим за директно нарушение на директива. В крайна сметка всички сме спазвали тези изисквания. В Австралия се случи същото – 10 отбора се съобразиха, един – не – заяви Фърнли.

Решението на Апелативния съд по случая може да бъде оповестено днес, но вероятността за това е малка. То най-вероятно ще бъде съобщено утре.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2419 -: Април 16, 2014, 08:02:02 pm »

Целта на Хаас е да увеличи продажбите си в световен мащаб с участието в F1



Целта на Джийн Хаас с участието си във Формула 1 е да увеличи продажбите на компанията си Haas Automation в световен мащаб, използвайки спорта като рекламна платформа, каза американецът по време на пресконференция.

Haas Automation е най-големият производител на CNC машини в САЩ. През 2003 г. собственикът й създаде отбор в НАСКАР – Хаас CNC Рейсинг - който през 2009 г. бе преименуван на Стюарт-Хаас Рейсинг, след като пилотът Тони Стюарт стана съсобственик.

Хаас каза, че работи върху начинанието за създаването на отбор от Формула 1 от години със стремежа да рекламира и разпространи продуктите си на пазарите извън Съединените щати.

- С развитието на нещата видях връзка между състезанията и машините, която исках да преследвам и в Европа. По-голямата част от световните продажби ще са отвъд океана в следващите 4-5 години и основната ми цел е да превърна Haas Automation от обикновен производител на машини в популярна марка. Мисля, че Формула 1 ще предостави това, особено на пазарите отвъд океана. Има много фенове от Китай, Южна Америка, Европа, Източна Европа, Азия, Япония, Малайзия, където искаме да станем познато име. Мисля, че със същия метод, използван в НАСКАР, за продажба на машини, се разпространихме добре на пазара в Съединените щати. Асоциацията на марката Хаас с Формула 1 според мен ще я направи известна - коментира Хаас.

Той съобщи и официалното име на отбора – Хаас Формула – но добави, че не е сигурен дали екипът ще дебютира в Гран при през 2015 или 2016 г. На срещата с медиите присъства и назначеният за шеф на екипа от F1 Гюнтер Щайнер, който пък разясни настоящите приоритети за тима:

- Приблизително в следващите 4 седмици ще кажем на всички дали ще участваме през 2015 г. или 2016 г. Но мисля, че първо трябва да определим техническия ни партньор и да продължим оттам. Ще обявим какво ще правим след 4 до 6 седмици. След това ще останат само 8 месеца (до началото на сезон 2015), така че трябва да го направим бързо. Но искаме да вземем правилното решение, а не да прибързваме.

Щайнер уточни, че вече са провели разговори с Мерцедес и Ферари за доставяне на задвижващи системи, но се твърди, че спортният директор на тима от Бракли Тото Волф е отказал участие в този проект.

Хаас също така обясни, че вече са провели предварителни преговори с производителя на шасита Далара за съвместна работа. Той добави, че в настоящия момент е невъзможно екипът сам да направи колата си за F1, но използвайки знанията, които ще натрупа от партньорите си през годините, целта е един ден Хаас да стане и конструктор.

На пресконференцията стана ясно и че в момента се завършва базата на отбора за F1 в Канаполис, Северна Каролина, която ще е разположена до тази на екипа Стюарт-Хаас. Там ще е мястото за производствената работа. За момента обаче не е ясно къде ще е европейската база на Хаас Формула.

Пред отбора стоят още множество въпроси за разрешаване, включително и самото изграждане на екипа. Относно пилотите Хаас сподели, че ще търси състезател с опит от F1 и че също би искал да привлече американец в отбора си.

Последният проект за американски екип във Формула 1 бе на USF1, но не се осъществи заради липса на достатъчно средства. Хаас е уверен, че това няма да сполети неговия отбор. Той каза, че първоначално Haas Automation ще спонсорира тима, но е изготвен петгодишен план, според който инвестицията в екип от F1 трябва да се окаже доходоносна и който включва допълнителни спонсори.

- Имам компания за машини, която може да произвежда най-сложните машини в света. Правим всички машини, необходими и за производството на частите ни. Притежавам и въздушен тунел. Така че имаме голяма част от ресурсите и основната инфраструктура, която мисля, че е необходима, за да постигнем успех. Според мен USF1 не разполагаха с това. Мисля, че имаме около 50% от частите, които ни трябват. Уверен съм, че можем да подредим останалите парчета от пъзела и да постигнем успех в това начинание – допълни Хаас.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2420 -: Април 16, 2014, 08:05:08 pm »

Ред Бул загубиха обжалването на дисквалификацията на Рикиардо



Ред Бул загубиха обжалването на дисквалификацията на Даниел Рикиардо от Гран при на Австралия.

Отборът от Милтън Кийнс се яви пред Международния апелативен съд на ФИА в опит да оспори решението на стюардите от Албърт парк. Пилотът бе изхвърлен от класирането заради многократно превишаване скоростта на потока на горивото.

- Съдът, след като изслуша страните и проучи техните показания, реши да потвърди решение № 56 на стюардите, с което те дисквалифицираха автомобил № 3 на Инфинити Ред Бул Рейсинг от резултатите на Гран при на Австралия – се казва в крайното изявление.

От ФИА съобщиха, че по-късно тази седмица ще публикуват пълното решение заедно с основанията за взимането му. По време на изслушването представляващият ФИА Джонатан Тейлър заяви, че отправяните към отборите от Формула 1 технически директиви се използват за насочване на екипите към съобразяване с правилата. Той допълни, че Ред Бул не бива да ги игнорират, независимо от причините.

- Защо това е важно? Спортът трябва да се уповава на равнопоставеност. Затова се нуждае от авторитетен метод за измерване. Един отбор не може да си избира методите за измерване, нито кой от тях и кога да спазва – заяви Харис.

В решението не се споменава нищо за допълнително наказание на Ред Бул, въпреки призива на Мерцедес за такова. Адвокатът на тима от Бракли Пол Харис заяви, че постъпката на съперниците им е директно нарушение на правилата:

- Ние сме особено притеснени, че Ред Бул демонстрираха толкова скандално и нарочно пренебрежение спрямо тези правила, както и че съществува риск отново да го сторят. Тук сме, за да потърсим начин това да не се случи пак. Необходимо е условията на битката да са равни през останалата част от сезона. С уважение предлагаме най-ефективния начин за подсигуряване на това – съдът да постанови тежестта на простъпката и да им наложи допълнителна санкция, която да е условна през останалата част на сезона. По този начин няма да имат възможност за ново престъпване на границите.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2421 -: Април 16, 2014, 08:06:30 pm »

Ред Бул приемат решението на съда, но са разочаровани



Ред Бул приемат решението на Международния апелативен съд, което потвърди дисквалификацията на Даниел Рикиардо от Гран при на Австралия. Отборът обаче е разочарован от изхода на обжалването, заявиха от тима.

- Ред Бул Рейсинг приемат оповестената днес присъда на Международния апелативен съд. Ние, разбира се, сме разочаровани от крайния резултат. Нямаше да обжалваме, ако не смятахме, че разполагаме със силни доводи. Винаги сме вярвали, че сме се придържали към техническите правила по време на Гран при на Австралия. Съжаляваме, че Даниел няма да получи 18 точки от състезанието, които смятаме, че заслужава. Ще продължим да работим много упорито, за да трупаме колкото се може по-голям актив за отбора, Даниел и Себастиан [Фетел] през сезона. Сега ще продължим напред и ще се концентрираме върху предстоящата този уикенд Гран при на Китай – се казва в официалното изявление на отбора.

Шефът на екипа от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер бе убеден, че доводите в подкрепа позицията на Ред Бул са още по-силни след провеждането на три старта от календара и продължилите проблем с датчици за измерване на горивния дебит. Световните шампиони бяха категорични, че сензорите са непостоянни и на тях не може да се разчита. Самият Хорнер няколко пъти обясни, че тази технология все още е на ранен етап от развитието си във Формула 1, както и че грижи с нея имат и други отбори.

От ФИА обаче не оспориха проблемите с датчика, а това, че Ред Бул не приложиха корекция към метода си на измерване според техните изисквания. В Малайзия например тимът от Милтън Кийнс отново не разчиташе на сензора в болидите, но поиска и получи разрешение от представителите на федерацията да използва своите измервания.

Част от останалите отбори в Гран при пък смятаха, че спортът може да потъне в хаос, ако Ред Бул спечели обжалването. Заместник-шефът на Форс Индия Боб Фърнли например заяви, че ако техническите директиви бъдат определени за документи без регулаторна функция, то тогава е вероятно да настъпи огромно объркване. Мерцедес дори поискаха допълнително наказание за Ред Бул, тъй като според тях съперниците им умишлено са нарушили правилата, както и че съществува възможност отново да го сторят. Апелативният съд обаче само потвърди решението на стюардите от Австралия без да налага още санкции.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2422 -: Април 16, 2014, 08:08:41 pm »

Макларън и Жилет разширяват сътрудничеството си



Макларън и Жилет разширяват сътрудничеството си, обявиха официално днес двете компании.

Тимът от Формула 1 все още е без основен спонсор. Жилет обаче не заема тази позиция, а ще работи с екипа от Уокинг в по-сериозно партньорство. Гран при тимът и водещият в областта на мъжката козметика и продукти бранд ще осъществят заедно иновативна маркетингова кампания. Сътрудничеството им покрива Европа, Близкия Изток и Африка, а посланието им ще акцентира върху това как и двете компании достигат и предизвикват лимитите на технологиите.

- Много е вълнуващо да обявим новото партньорство на Макларън и Жилет – заяви рейсинг директорът на тима Ерик Булие. – Жилет е синоним на прецизност и иновация – ценности, които са скъпи и на Макларън в преследването на максимално добро представяне. Фактът, че глобален бранд като Жилен избра да работи с нас, е и доказателство за силата на марката ни и способността ни да достигаме милиони фенове по цял свят.

Вицепрезидентът на Жилет Европа, Близък изток и Африка Хосам Ашур каза от своя страна, че споделените от двете компании ценности са в основата на разширеното сътрудничество.

Макларън започнаха сезон 2014 г. без основен спонсор. Оттеглянето на Водафон бе обявено в началото на 2013-та, като тогава бе добавено, че новият главен партньор на отбора ще бъде оповестен в началото на декември м.г.. Това така и не се случи. Управляващият директор на Макларън Джонатан Нийл бе категоричен, че оперативният бюджет на тима от Уокинг е повече от достатъчен. От отбора не посочиха конкретни числа, но се смята, че разполагат с 230 милиона евро за тази година – при 425 млн. за Ред Бул, 410 млн. за Ферари и 300 млн. за Мерцедес.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2423 -: Април 16, 2014, 08:11:16 pm »

Фрай: Приоритетът ни е да станем най-добрия отбор след Мерцедес



Приоритетът на Ферари е да станат най-добрия отбор след Мерцедес, заяви техническият директор в Скудерията Пат Фрай.

През първите 3 състезания за 2014-та Ферари не разполагаха с необходимата скорост, за да се борят за челни места, като до момента най-доброто класиране на отбора е 4-то място на Фернандо Алонсо в Гран при на Австралия и Малайзия. След надпреварата в Бахрейн испанецът сподели, че на Ферари им липсва не само мощност, но и че трябва да работят върху аеродинамичната ефективност на автомобила.

- От състезанието в Бахрейн бяхме много заети, като изследвахме всички области на колата, свързани с представянето, от задвижващата система до реглаж на окачването и подобрения в аеродинамиката – коментира Фрай. – Работим с всички сили, за да намалим изоставането си от топ отборите. Мерцедес имат известно предимство пред останалите. Понастоящем, приоритетът ни е да станем втория най-добър отбор. Опитваме се да правим възможно най-големи крачки за всяко състезание.

Ферари има четири победи на 5,451-километровата писта Шанхай, където този уикенд ще се проведе четвърти кръг от Формула 1. И двамата пилоти на Скудерията са печелили състезанието в Китай зад волана на Ферари – Кими Райконен през 2007 г., а Алонсо през 2013-та.

- Пистата в Китай е интересна с добра комбинация от завои. Има дълги, бавни криви в началото на обиколката, следват високоскоростни завои в средния сектор и много дълга права – около 1,3 км – за която трябва да настроиш колата за добра максимална скорост. Но обикновено сме с настройки за по-високо притискане на Шанхай. Тази права е основното място за изпреварване, така че съм сигурен, че всички ще се опитаме да постигнем баланс със скоростта, за да се уверим, че ще можем да атакуваме и да се защитаваме – допълни Фрай.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2424 -: Април 16, 2014, 08:12:35 pm »

Екълстоун ще си назначи заместник за спонсорските дейности в F1



Управляващият търговските права на Формула 1 Бърни Екълстоун възнамерява да назначи този месец човек, който да оглави спонсорските дейности в спорта. Новината съобщи самият той, като същевременно отхвърли появилата се информация, че възнамерява да купува акциите на F1.

Спонсорските договори носят приход от $225 млн. годишно (при общи приходи в F1 от около $1,6 млрд.), което възлиза на 14,7%. Екълстоун сам управлява тази дейност досега. От време на време ползваше съветите на бившия маркетинг директор на Международния олимпийски комитет Майкъл Пейн. Сега обаче заяви, че ще му е нужна по-сериозна помощ с оглед на започващия на 24 април процес срещу него. Бърни е обвинен в Германия за даване на подкуп.

- Трябва ни някой, който да може да продава. Не наследник, а човек, който да ми помага – заяви Екълстоун.

Бъдещето на 83-годишния англичанин във Формула 1 е под съмнение поне до края на процеса в Мюнхен. Делото е следствие от продажбата акциите на спорта през 2005-2006 г. на холдинга CVC Кепитъл Партнърс. Случилото се тогава вече доведе до една ефективна присъда – от 8 и половина години затвор за бившия банкер Герхард Грибковски. Сега обвинението е, че Бърни е подкупил Грибковски, за да насочи продажбата в желаната от него посока.

Изслушванията по процеса ще се провеждат по два дни на седмица, за да може Екълстоун да продължи работата си.

Междувременно се заговори, че Бърни организира сделка с помощта на някои от най-големите Гран при отбори, чрез която да откупи F1 акциите и отново еднолично да оглави спорта.

- Това не е вярно – бе категоричен Екълстоун. – Не искам да купувам обратно F1. Зависи каква е цената – това казах. Знам какво биха поискали CVC и отговорът ми е не. Ако някой поиска по-ниска стойност, отговорът би станал да.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2425 -: Април 16, 2014, 08:14:01 pm »

В F1 обмислят връщане на активното окачване



Отборите във Формула 1 обмислят вдигане на забраната за използване на активно окачване в спорта. Според информация на Аутоспорт това е един от разглежданите алтернативни начини за намаляване на разходите.

Планираното въвеждане на ограничение на бюджетите от следващия сезон пропадна, след като представените в Стратегическата комисия отбори – Ферари, Макларън, Мерцедес, Ред Бул, Уилямс и Лотус – изпратиха писмо на президента на ФИА Жан Тод, в което на практика се противопоставиха на идеята. По-малките екипи Заубер, Форс Индия, Катерам и Маруся (Торо Росо по принцип се придържат като позиция към Ред Бул) обаче настояха усилията за намаляване на разходите да продължат.

Разликите в годишните средства, с които разполагат отделните отбори във Формула 1 за сезон 2014 г., са огромни. Според неофициални данни Ред Бул са с най-голям бюджет – 425 милиона евро, следвани от Ферари – 410 млн. евро. Мерцедес са с 300 млн. евро, Макларън – 230 млн., Лотус – 160 млн., Уилямс – 150 млн. Останалите пет отбора разполагат с под 100 милиона евро, като най-нисък е бюджетът на Маруся – 60 млн. евро. Всички екипи ще имат извънредна среща на 1 май по повод ограничаването на разходите, на която връщането на активното окачване за първи път от 1993 г. насам вероятно ще е една от обсъжданите теми.

Евентуално вдигане на забраната за ползване на такава система се обсъжда за 2017 г.

Стратегическата група е разработила списък с промени, които предстои да бъдат обсъдени за въвеждане в следващите няколко години. Основната им насоченост е към опростяване на елементите, които в момента поглъщат голяма част от бюджетите за развойна дейност на отборите. В това число влизат горивната система, предпазващите пилота структури, конструкцията на предното крило, устройството на окачването и спирачките. Сред вариантите за намаляване на разходите влиза и намаляването на служителите в отборите.

Екипите с реален глас при разглеждането на каквито и да са предложения обаче са тези в Стратегическата комисия. Пет от тях са с постоянни места там, а шестото се попълва според класирането при конструкторите от предходната година – сега то е заето от Лотус. Всеки тим има по 1 глас. ФИА и носителят на търговските права са с по 6 гласа, макар на срещите да ги представлява по 1 човек.

Малките екипи протестираха срещу подобно разпределение още преди създаването на комисията. Те смятат, че техните интереси ще бъдат тотално пренебрегнати, когато решенията се взимат от големите екипи.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2426 -: Април 16, 2014, 08:16:24 pm »

Алонсо: Две титли не са достатъчни



Фернандо Алонсо не е удовлетворен от спечелването само на две титли в световния шампионат на Формула 1 и иска още победи, заяви самият пилот на Ферари.

Скудерията започна трудно настоящия сезон. Тимът от Маранело няма подиум в първите три старта и е на пета позиция във временното класиране при конструкторите. Стефано Доменикали подаде оставка като шеф на екипа, а на мястото му бе назначен Марко Матиачи. Говорейки преди последните промени в тима да бъдат оповестени, Фернандо заяви, че е горд от времето си в F1.

- Никога не съм мислил, че ще стана пилот във Формула 1, не съм си представял, че ще спечеля и една Гран при, така че през ум не ми е минавало, че ще спечеля два шампионата – сподели Алонсо пред CNN. – Искам победи. Искам успех и ще кажа, че два шампионата не са достатъчни.

Що се отнася до работата му с Кими Райконен, който се върна тази година във Ферари, то Алонсо бе категоричен, че присъствието на финландеца е огромна помощ.

- Според мен той е много талантлив, което е огромна помощ и мотивация за мен самия, както и за отбора. Тимът е наясно, че трябва да направи добър автомобил, за да постигне Кими добър резултат. Смятам, че отношенията между съотборници винаги се преувеличават. Вярно е, че искаш да победиш съекипника си, за да имаш по-добра репутация или по-силен резултат. Но повярвайте ми, по време на срещи и брифинги... Хората би трябвало да видят атмосферата там. Няма никакви проблеми. Всичко е положително, другият пилот дава коментари, които помагат. Комуникираме постоянно и се трудим заедно, независимо какво четете или виждате отстрани – обясни Фернандо.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2427 -: Април 17, 2014, 05:55:17 pm »

Лотус е с темпо, равно на това на Торо Росо, смята техническият шеф на тима



Лотус е с темпо, равно на това на Торо Росо в момента, смята техническият директор на тима от Енстън Ник Честър. Екипът напредва сериозно с развитието на болида си Е22 и очаква по-добро представяне в Гран при на Китай в сравнение с надпреварата в Бахрейн, допълни той.

- Е22 има огромен потенциал, който постепенно отключваме. Сега разликата между нас и Уилямс и Макларън в състезание е половин секунда (на обиколка), докато на Сепанг бе над секунда. В Бахрейн все още не бяхме достатъчно бързи. Трябва да подобрим още малко представянето – не твърде много – преди да започнем да се борим редовно за точки. Но ситуацията е много окуражаваща, като се има предвид откъде тръгнахме. В момента сме горе-долу на едно ниво с Торо Росо като темпо – обясни Честър.

Представянето в квалификации не е същото като това в състезания, но Честър е убеден, че Лотус са наясно как могат да го подобрят:
- Смятам, че имаме много да учим за Е22. Трупаме знания с всяко излизане на колата на писта, с всяка измината обиколка. Имаме новости в аеродинамиката, които ще е интересна да изпробваме в Китай. Надяваме се и на малко по-добро представяне от задвижващата система. Заради проблемите с нея (на изпитанията в Бахрейн) се наложи да променим програмата си за Китай. Ще се постараем да извлечем максимума от петъчните тренировки за тестове на нови части (включващи еволюция на носа), но вече всички ключови нови компоненти и развитие са отложени за Барселона.

Ромейн Грожан призна, че Шанхай не е сред любимите му дестинации в календара:
- Там обаче ще отбележа 28-ия си рожден ден (французинът е роден на 17 април – б.а.), така че да направим пребиваването си забележително! Не винаги е лесно да се намерят оптималните настройки, а и може да стане доста студено. Никога не знаеш какво да очакваш, освен чудовищно задръстване на път за пистата! За нас най-важно ще е да натрупаме повече време на писта, за да сме максимално подготвени за реални старт на нашия сезон – в Барселона другия месец. Имаме много работа по колата и определено ни е нужно по-силно представяне на задвижващата система. Проблеми с нея не ни позволиха да направим достатъчно обиколки на теста в Бахрейн. Свършихме нещо по аеродинамиката, но бе прекалено малко спрямо планираната програма. Добре, че поне в състезанията поведението на болидите е по-добро, но определено щеше да е по-добре да има повече тестове, за да наваксаме по-бързо.

Грожан обясни още, че карането наистина е по-различно тази година в сравнение с предишния сезон. По-бавно обаче не означава по-лесно, уточни той.

Съотборникът му Пастор Малдонадо направи пълна състезателна дистанция едва в Бахрейн (третия старт от календара) и няма търпение да продължи да върви напред в Шанхай:
- Конфигурацията може да е известно изпитание за нас, тъй като в момента скоростта ни на прави не е достатъчно висока. Трябва да видим как да печелим повече в завоите. Е22 се подобрява, издръжливостта в надпревара бе първата стъпка от процеса. Сега трябва да се съсредоточим върху представянето. Целта ще е да спечелим точки и според мен е възможно да се запише напредък, особено в квалификациите.

Малдонадо каза също така, че е поддържал връзка с Естебан Гутиерес (Заубер) след катастрофата помежду им в последното състезание:
- Смятам, че беше неразбирателство от двете страни. Той излезе от траекторията на влизане в завоя, аз тръгнах по обичайната крива. Каза, че не ме е видял, а аз не очаквах от него да завие така.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2428 -: Април 17, 2014, 05:56:30 pm »

Хеттрик от победи би бил невероятно постижение, заяви Хамилтън



Хеттрик от победи в самото начало на световния шампионат на Формула 1 за 2014 г. би бил невероятно постижение, заяви Люис Хамилтън.

Английският пилот на Мерцедес спечели стартовете в Малайзия и Бахрейн, докато съотборникът му Нико Розберг триумфира в Австралия. Тимът от Бракли доминира осезаемо в началото на първенството – успехите на Сепанг и Сахир бяха двойни.

Самият Хамилтън досега няма в кариерата си три поредни победи. Шансът му за подобно постижение този сезон обаче е значителен.

- Имал съм и добри, и лоши моменти в Китай. От една страна, класирал съм се извън подиума само два пъти на тази писта. От друга, в дебютния си сезон точно там опропастих аванса си в шампионата, като заседнах в чакъла преди влизането в питлейна. Като цяло обаче, ставам все по-силен с всяко следващо състезание на това трасе. То пасва доста добре на стила ми на управление. Целта, както винаги, ще е победа. Ако успея да взема трети пореден успех този уикенд, то това би било невероятно постижение – коментира англичанинът.

На Сахир той води оспорван двубой със съотборника си и също като Розберг смята, че дуелът им може да донесе само позитиви на спорта.

- Надпреварата в Бахрейн бе фантастична – не само за отбора ни, но и за спорта като цяло. Сигурен съм, че това далеч няма да е последното страхотно шоу тази година. В момента съм в наистина страхотна позиция. А една обикновена разходка в пита те кара да усетиш положителната енергия в екипа. Всички са фокусирани върху това да извлекат максимума от първите надпревари и да продължат напред след невероятно силния старт на сезона ни – допълни Хамилтън.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2429 -: Април 17, 2014, 05:57:57 pm »

Задвижващата система на Рено ще е с по-добра управляемост в Китай



Задвижващата система на Рено ще е с по-добра управляемост в Китай, заяви шефът операции на пистата на френския екип Реми Тафен. Хората на Рено Спорт F1 продължиха да се трудят упорито по системите си, за да подобрят представянето им и съответно резултатите на ползващите ги екипи – Ред Бул, Лотус, Торо Росо и Катерам.

- Чувстваме се по-уверени преди Гран при на Китай. Знаем, че съперниците все още ни превъзхождат, но в последните две надпревари отбелязахме добър прогрес – и като издръжливост, и като управляемост, особено в състезателни условия. На теста в Бахрейн изпробвахме няколко нови софтуерни режима, които ще ни позволят да се доближим до лимита на задвижващата система най-много в сравнение с досегашната работа. В трите състезания от началото на сезона бяхме малко по-далеч от максимума на представяне, но с новите режими би трябвало да имаме възможност за по-екстремни варианти. Пилотите ще усетят по-добрата управляемост – обясни Тафен.

Рено Спорт F1 продължиха да работят и по управлението на енергията в обиколка – особено в бавните завои:

- Наясно сме, че изоставаме на правите. Последните стъпки в тази посока ни помогнаха по отношение на тракшъна в завоите. Това би трябвало да спомогне за удължаване живота на гумите от една страна и да даде по-голяма гъвкавост по отношение на стратегиите от друга. Всъщност по-голямата част от работата ни бе концентрирана върху състезателни режими и представяне. Смятаме, че в тази област могат да бъдат направени по-големи стъпки – повече, отколкото в квалификациите. Всичко това би трябвало да доведе до приближаване до челото в Китай. Състезанието там е едно от най-трудните в началото на шампионата. Дългата права е една от основните характеристики на трасето, но се надяваме последните тестове да са ни направили не толкова уязвими.

1,3-километровата права на пистата в Шанхай изисква задвижващата система да работи на максимални обороти и пълна скорост в продължение на почти 20 секунди. Това са около 20% от обиколката.

Атмосферните условия в Китай по принцип са умерени. Температурата на въздуха варира от около 20 до почти 30 градуса, като това има влияние върху условията на пистата и съответно поведението на автомобилите. Според предварителните прогнози в събота има 60% вероятност за валежи. Температурите ще са с максимални стойности от 21, 24 и 19 градуса съответно в петък, деня на квалификацията и неделя. Вятърът ще е със скорост между 14 и 18 км/ч.

Друга особеност е, че във въздуха на китайското трасе има необичайно висок процент прахови частици. Пистата е разположена в индустриална зона, в близост до няколко фабрики, някои от които произвеждат бетон. Това е причината за наличието им, което влияе върху степента на износване на гумите.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен