www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509068 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2505 -: Април 26, 2014, 06:54:41 pm »

Концепцията за ограничаване на бюджетите не може да проработи във F1 според Волф



Концепцията за ограничаване на бюджетите не можу да проработи във Формула 1, заяви спортният шеф на Мерцедес Тото Волф. Австриецът обясни, че първоначално подкрепял идеята, по която работеше ФИА, но след това осъзнал, че има по-добри начини да се изравнят силите в спорта. Мерцедес и останалите пет екипа, представени в Стратегическата комисия към F1, сложиха край на работата на федерацията за ограничение на бюджетите от 2015 г. Малките отбори обаче, начело с Форс Индия, настояват разходите да бъдат лимитирани, за да имат шанс за оцеляване. Затова всички екипи ще се срещнат на 1 май, за да обсъдят ситуацията и да видят какви мерки могат да бъдат взети.

- Всъщност аз бях за ограничението на бюджетите. Но осъзнахме, че някои от големите отбори не могат да вървят по този път. Ферари са добър пример, защото при тях всичко е едно цяло – производството на серийни автомобили и F1. За тях е трудно всичко да бъде наблюдавано – обясни Волф. – Няма смисъл да се върви срещу два-три големи отбора в името на принципа на лимитиране на бюджетите. Струва си да се приложи решение, което всички могат да следват. Ето защо преглеждаме спортните и технически правила – това може би е верният път.

Волф даде за пример ограничението на тестовете, довело до сериозно намаляване на разходите. Едва тази година тренировките по време на състезателния сезон отново бяха разрешени, но са точно определени от регламента.
- Има много неща, които да проработят. Стараем се да открием най-добрите, за да ги въведем в работата. Искаме ограничение, таван, не желаем война на разходите с останалите екипи. Желанието ни е плавно да намалим разликата между големите и по-малките отбори – допълни той.

Според Волф система за ограничение на бюджетите може да бъде лесно манипулирана, тъй като инженерите винаги откривали пропуски в правилата. Това щяло да доведе до трудно контролиране на бюджетите. Същата теза изрази главният изпълнителен директор на Макларън Груп Рон Денис в началото на годината.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2506 -: Април 26, 2014, 11:11:15 pm »

Де Силвестро направи първи тест със Заубер







Симона де Силвестро направи първи тест с екипа на Заубер. Тя кара на тест пистата на Ферари Фиорано, като направи общо 112 обиколки в Зауер С31 (без KERS и със специални гуми от Пирели, уточниха от екипа). Швейцарката имаше възможност да се запознае със спецификата на болид от Формула 1 и с работата на колата. Тя подобряваше постоянно времето си през деня. Времето бе облачно, но не заваля.

Тест инженерът Пол Ръсел обясни, че сутринта Симона е правила само излизания за запознаване с автомобила.
- Тя поддържаше прилично темпо, внимателно търсеше лимитите. След това направи няколко кратки серии. Преди обедната почивка имаше обиколки с нови гуми. В първата част от програмата постигнахме повече от планираното. След това Симона продължи късите серии, което ни даде време да прегледаме данните и да дискутираме нещата, така че тя да разбере по-добре колата. Направихме и някои промени по настройките. В края на деня използвахме няколко комплекта нови гуми, а това винаги е интересно за младите пилоти, защото чрез тях могат да усетят колко повече са в състояние да натискат. Симона свърши добра работа днес. От самото начало бе ясно, че е опитна състезателка. Бе наистина добър старт и не бихме могли да искаме повече – допълни Ръсел.

Самата Де Силвестро призна, че дебютът зад волана на болид от Формула 1 е нещо определено специално, но самата тя не се чувствала прекалено нервна сутринта.
- Повече се фокусирах върху това каква ще е работата ми. Едва след първата опознаваща обиколка осъзнах, че това е първият ми тур в F1 болид. Останах най-впечатлена от аеродинамичното притискане и спирането. В първата обиколка спирачките бяха студени, но дори тогава усещането бе различно от всичко, което съм изпитвала досега. Страничните сили са значително по-високи в сравнение с тези от Индикар. Като цяло съм доволна от първия си ден. Концентрирах се основно върху това да разбера гумите и как да извлека максимума от тях. С всяко излизане научавах все повече неща. Накрая чувствах, че има повече потенциал и разбирам как бих могла да го използвам – допълни Симона.

Тя каза още, че физически се чувства добре, което се дължи на подготовката й от последните месеци.

Утре Де Силвестро ще продължи работата си на Фиорано.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2507 -: Април 28, 2014, 09:03:29 pm »

Де Силвестро: Доволна съм от постигнатото през двата дни



Симона де Силвестро изпълни успешно програмата си за първия си тест на кола от Формула 1 и сподели, че е доволна от постигнатото през двата дни зад волана на Заубер С31 на пистата Фиорано.

През първия ден тя направи 112 обиколки като целта бе да се запознае с автомобила. Следобед тя изпробва и различни настройки, както и поведението на колата с нови гуми. Тя коментира, че е най-впечатлена от аеродинамичното притискане и спирането на автомобилите от Формула 1.

През втория ден швейцарката навъртя 68 обиколки, като покри общо 540 км. със Заубер-а за двата дни. Тест инженерът Пол Ръсел обясни, че в неделя са успели да правят повече експерименти с настройките, след като в събота тя е научила пистата добре, и допълни:
- Продължихме с програмата за приспособяване на Симона. Вечерта тя имаше време да размишлява върху много неща и успя да пригоди карането си, съобразявайки се с това. Симона кара много добре, имаше добро темпо и беше постоянна. Като цяло това бяха два много положителни дни.

Де Силвестро обясни, че през втория ден се е чувствала много по-удобно и уверено в колата.
- Направихме промени в настройките, което ми даде възможността да усетя промяната в колата и как тя реагира на тях. Доста съм щастлива от постигнатото през двата дни. Много благодаря на отбора, който свърши отлична работа като ми обясни всичко и ми даде време да обмисля нещата. Имах много въпроси и получих всички отговори от инженерите, които отделиха време да ми покажат данните и да ги обсъдим в детайли. Очаквам с нетърпение следващата възможност да тествам С31 - каза още тя.

Следващият й тест ще се проведе на 25-27 юни във Валенсия, Испания.

                                                                                                                      със съкращения от clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2508 -: Април 28, 2014, 09:04:51 pm »

Форс Индия може да издържи на развойното темпо, твърди Хюлкенберг



Форс Индия може да издържи на развойното темпо на големите отбори и да продължи да се бори в челото на колоната през този сезон във Формула 1, смята Нико Хюлкенберг.

Екипът от Силвърстоун се представи прекрасно в първите четири старта за годината, като в Бахрейн Серхио Перес стана трети. Тимът е трети в класирането при конструкторите, а според немския пилот отборът има достатъчно потенциал, за да продължи да се бори за точки на всякакви типове писти.

- В началото на годината от отбора обясниха, че искат да подобрят представянето от миналия сезон. Засега всичко върви по план. Имаме 54 точки от четири надпревари, трети сме при отборите. Да, има още много път да извървим, но вярвам, че можем да запазим темпото – обясни Хюлкенберг пред Икономик Таймс. – Според мен новите правила накараха доста отбори да започнат работа почти отначало. Те променят установения ред – това вече го видяхме. Смятам, че ни дадоха шанс да сме по-конкурентоспособни, отколкото през предишни сезони. Отборът жертва много през миналата година, за да се съсредоточи върху работата за 2014-та и сега се доказва, че това бе разумно решение.

На въпроса дали той самият може да спечели подиум този сезон, Хюлкенберг заяви, че едно класиране в топ 3 няма да определи дали годината е успешна за него или е провал.
- Това определено е целта ни, но най-важното нещо е постоянното представяне през сезона. Трябва да трупаме актив във всеки старт – заяви Нико.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2509 -: Април 28, 2014, 09:07:16 pm »

Базата на Хаас трябва да е в Европа, смята Уотсън



Базата на новия отбор на Джийн Хаас трябва да е в Европа, а не в Съединените щати, смята бившият пилот от Формула 1 Джон Уотсън.

Хаас получи слот за участие в шампионата, като не е сигурен дали ще успее да организира всичко навреме за 2015 г.. Резервен вариант е дебют през 2016-та. Той обяви, че основата база ще е в Канаполис с допълнителни съоръжения на Стария континент:
- В идеалния случай основната база за отбора ще е в Канаполис и може би по-малки офиси някъде в Германия или Италия за сглобяване и разглобяване на болидите.

Уотсън обаче е на мнение, че това е погрешно решение и дистанцията може да се окаже особено проблематична.
- За мен това е грешно решение. Той ще базира колата си на Далара – защо тогава да се установява в Северна Америка? Всичко ще трябва да лети от Европа за Америка, за да бъде сглобено и след това да се връща за европейския сезон. Един екип изостава от самото начало, ако базата му е в Северна Каролина – заяви Уотсън пред Скай Спортс. – Купуването на съществуващ отбор е далеч по-нормален път. Точно сега има няколко екипа на пазара, но Хаас избра друга посока на развитие. Дали пък това няма да се промени до края на сезона...

Хаас освен това все още няма технически партньор за двигателите. Според Гюнтер Щайнер, който ще е шеф на тима му, отборът трябва да тръгне от там и да продължи да се развива нататък. Смята се, че екипът ще заложи на Ферари, като генералният мениджър Джо Къстър е на мнение, че Хаас разполага само с един шанс да уцели правилната компания.

- Прегледахме много внимателно ситуацията и с Ферари, и с Мерцедес. Проведохме няколко срещи с тях. Но те се състезават в момента и трябва да им оставим достатъчно пространство, за да могат да маневрират. Налага се да сме търпеливи и да не се мъчим да насилваме нещата – допълни той.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2510 -: Април 28, 2014, 09:08:47 pm »

Фетел ще е с ново шаси в Испания



Себастиан Фетел ще получи ново шаси за следващия кръг от Формула 1 в Испания, каза съветникът в екипа на Ред Бул Хелмут Марко.

От началото на сезона четирикратният световен шампион изпитва проблеми с RB10 след трудната предсезонна подготовка на тима. След като не завърши първото състезание за годината в Австралия, Фетел се качи на подиума в Малайзия, но в следващите два старта бе по-бавен от съотборника си Даниел Рикиардо, като завърши съответно на 6-то и 5-то място. Себастиан каза, че за момента австралийският му съекипник извлича повече от колата на Ред Бул. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер обясни след надпреварата в Китай, че Фетел няма търсеното усещане за поведението на автомобила, което му създава проблеми във влизането в завоите и води до по-бързото износване на гумите.

Миналата седмица Хелмут Марко коментира пред немското издание Шпорт Билд, че екипът разследва дали причината за по-сериозното износване на гумите от страна на Фетел в сравнение с Рикиардо е в шасито.

- Вече е решено. В Барселона Себастиан ще получи ново шаси, защото понякога дори малка пукнатина може да доведе до сериозни последици – каза Марко пред немското списание Ауто Билд. – През 2010 г. Себастиан имаше проблеми в сравнение с Марк Уебър, но след промяна в шасито изведнъж всичко се оправи и когато възстанови увереността си, бе почти непобедим.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2511 -: Април 28, 2014, 09:10:43 pm »

Екълстоун избегнал плащането на 1,2 млрд. паунда данъци?



Бърни Екълстоун може би е избегнал 1,2 милиарда британски лири, е заключението на предаването на BBC One Панорама след разследване делата на управляващия търговските права на Формула 1.

Миналата седмица срещу 83-годишния англичанин започна процес по обвинение в даване на подкуп. Той се яви в Мюнхен, където бе дадено начало на изслушванията за продажбата на F1 акциите от периода 2005-2006 г. Публицистичното предаване на BBC обаче разследва делата на Екълстоун още от 1995 г., прехвърлянето на компаниите на името на тогавашната му съпруга Славица и последвалите сделки.

Според програмата британските данъчни служби (HMRC – HM Revenue and Customs) са разследвали в продължение на 9 години Екълстоун. През 2008 г. те са предложили споразумение, което Бърни приел и направил еднократно плащане към тях на стойност 10 милиона паунда вместо потенциалните 1,2 млрд. британски лири. Англичанинът се измъкнал от законовите данъци и такси при продажба на правата благодарение на факта, че прехвърли правата на Славица.

В същото време според адвокати подобно уреждане управлението на семейния тръст означава, че Екълстоун не може да получава плащания от там. Панорама обаче се позовава на непубликувани разпити на една от сътрудничките в легалния му екип – Фредерик Флурной, разпитана от немската прокуратура и твърди, че всъщност Бърни получава по около 100 милиона долара на година. Това било уредено в споразумението при развода на англичанина и Славица. Флурной обяснява също така, че 10 милиона паунда – колкото е платил Екълстоун на британските данъчни власти – е приходът на тръста от лихви за около 6 седмици.

Самият Екълстоун е заявил, че е дал повече от 50 милиона паунда за данъци през 2013 г.. Той допълва, че се гордее с британската си националност и с факта, че може да допринася за страната си, плащайки там дължимите средства.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2512 -: Април 28, 2014, 09:51:44 pm »



Лотус: Какви финансови проблеми?

"Имаме, но не са чак толкова големи"

Лотус преминаха през тежък период от финансова гледна точка към края на 2013 година и така и не сключиха партньорство с инвеститорите Quantum Motorsports. В резултат тимът изгуби пилота си Кими Райконен, шефа си Ерик Булие и не успя да представи новия си турбо болид навреме за първия предсезонен тест. Всичко това доведе до промени в начина, по който тимът работи и екипът намаля. Въпреки проблемите новият шеф Жерар Лопес смята, че ситуацията вътре в отбора сега е по-добра.

"Всичко е въпрос на гледна точка и на това как ще представиш нещата", обясни Лопес, за когото Гран при на Китай бе първото състезание тази година. "Когато се очакваше парите да пристигнат, те действително дойдоха, но трябваше да бъдат върнати заради проблеми с хората и това забави много плащания. Когато създаваш паричен поток в която и да е компания, очакваш по сметката си определени суми в определено време. И когато те не се появят, ръководството трябва да се справя и да информира компанията, да деблокира средствата. Ако това беше нормална компания и клиентът не ти плащаше, щеше да имаш проблем. Но понеже това е Формула 1, всичко се раздухва прекалено", обясни Лопес.

За да е сигурно, че Лотус няма да имат повече трудности с финансовия поток, Лопес намали членовете на екипа.
"Знам, че някои отбори разполагат със 700 човека, а ние имаме 470, но това пак не е малко, защото половината тимове нямат и толкова. Като с полу-празната чаша е: "това са тези, които уволниха много хора", но погледнато от положителната страна, пак имаме със 150 човек повече от други отбори. Така че е въпрос на гледна точка. Може би отвън изглежда по-лошо, отколкото отвътре", допълни новият шеф на Лотус.

Колкото до напускането на Ерик Булие, Лопес призна, че загубата не е малка, но тимът я е преодолял успешно. "Ролята на Ерик беше комуникационна - той беше връзката между отбора и хора като Ник (Честър - техническият директор). След като Булие напусна, ние приближихме Ник и Алан (Пермейн - спортният директор) и сега двамата си говорят директно. На мен Ерик ми липсва, защото беше връзка ми с отбора. Сега аз отивам директно при Ник и Алан, което е доста по-добре".

Лотус все още не са записали нито една точка този сезон заради техническите и другите проблеми, които имаха.

                                                                                                                  formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2513 -: Април 28, 2014, 09:53:59 pm »



Хамилтън: Феновете заслужават повече екшън в тренировките

"Трябват ни допълнителни тренировъчни двигатели и гуми"

Люис Хамилтън вярва, че феновете на Формула 1 заслужават да гледат повече екшън на пистата по време на трите свободни тренировки преди Гран при надпреварите от календара. Британският пилот на Мерцедес визира сегашното положение с ограничен брой комплекти гуми, заради което отборите предпочитат да прекарват повече време в боксовете, отколкото да работят по настройките на болидите на пистата. Има отбори, които дори не записват бърза обиколка в третата тренировка в събота, докато останалите обикновено правят около десет. За това допринасят и все по-тежките ограничения за броя на двигателите за един сезон.

"Съчувствам на хората, които идват да ни гледат в петък и събота преди квалификацията. Феновете на Формула 1 заслужават повече екшън на пистата в тренировките. Когато аз бях само зрител, идвах на пистата, за да гледам как тренират пилотите, а не празна писта без шум на двигатели. Заради ограничението на гумите често виждат как в първия половин час един болид прави една обиколка да видим как е пистата и се прибира", коментира Люис.

"Сега трябва повече да пазим и двигателите си, което допълнително усложнява задачата ни. Трябва да ни позволят един свободен двигател само за тренировките и гуми, с които да правим по поне 40-50 обиколки на сесия и да радваме хората. В крайна сметка всичко, което правим, трябва да е за тях", завърши британецът.

                                                                                                                   formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2514 -: Април 29, 2014, 05:03:22 pm »

Хорнер: Трябва да подобрим скоростта си на правата



Основната задача на Ред Бул е да подобрят скоростта си на правата, коментира шефът на отбора Кристиан Хорнер. След трудното начало на сезона и проблемите със задвижващата система на Рено Ред Бул се намира на второ място в класирането при конструкторите, но изостава с 97 точки от водачите Мерцедес, спечелили всички четири състезания до момента. Тимът от Милтън Кийнс направи подобрения в колата си в последните стартове, както и инженерите от Рено в задвижващите си системи. Въпреки това след Гран при на Китай шефът операции на пистата в Рено Спорт F1 Реми Тафен коментира, че все още двигателите и електрическите системи на френския производител не работят на пълния си потенциал.

- Ще дадем всичко от себе си. Вярвам, че можем да се борим с тях (Мерцедес – б.а.) – каза Хорнер. – Не можем да си позволим повече изоставане. Бяхме с 22 км. по-бавни на дългата права (в Китай), което представлява почти 100 м. изоставане на правата. Това трябва да подобрим – просто е. Знаем кои проблеми трябва да поправим и се надявам, че ще направим стъпки напред в Барселона.

Що се отнася до Рено, Тафен сподели, че имат напредък с всички свои клиенти в управлението на енергията с баланса между изразходването на гориво и възстановяването на енергия, както и подобрение в надеждността.

Според четирикратния световен шампион в F1 и настоящ посланик на Рено Ален Прост французите ще успеят да настигнат Мерцедес в развитието на задвижващите си системи. Той сподели, че очаква промяна след две-три състезания:
- Рено винаги са приемали съревнованията и предизвикателствата. Те закъсняха с програмата си, а може би Мерцедес бяха избързали. Това е част от играта. Фактът, че правят шасито и двигателя, с това ниво на интеграция, може да допринесе за разликата. Трябва да го приемем. Най-важното е да се работи и напредва възможно най-бързо. Нека изчакаме още две или три състезания, може да има промяна. Рено спечелиха световния шампионат четири пъти (с Ред Бул), а сега са тези, които изостават, което е добре за първенството.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2515 -: Април 29, 2014, 05:05:59 pm »

Тестовете с настоящите коли помагат на Пирели, заяви Хембри



Тестовете с настоящите коли помагат на Пирели в подобрението на смесите за 2014 г. и развитието на тези за 2015-та, заяви спортният директор на компанията Пол Хембри. След връщането на тестовете по време на състезателната година отборите разполагат с 4 двудневни изпитания, като всеки един екип трябва да посвети 1 ден от тренировките на работа с Пирели. Първите изпитания се проведоха след Гран при на Бахрейн, като Мерцедес, Уилямс и Катерам работиха с доставчика на гуми. Тогава компанията тества 8 нови конструкции, 6 нови смеси, както и експериментални гуми за 2015 г., с които направиха 110 обиколки. Основна промяна през следващата година ще е премахването на чохлите, с които отборите загряват гумите преди пилотите да излязат на пистата.

- Възможността да изпробваме нови решения върху настоящите коли след състезание е огромна стъпка напред за разлика от изпитанията с тригодишен автомобил. Много ни помогна да проверим няколко особени параметъра с настоящите коли. Трупаме знания за следващата година. Карахме с гумите, без да са предварително загрети в чохли и трябва да напишем технически доклад до ФИА за това. Също така тестваме и нови конструкции – коментира Хембри. Той обясни, че трябва да се намери решение на проблема с тестовете на мокро трасе.

- Ако колите са толкова бързи, колкото очакваме (през следващата година), тогава има няколко неща, които искаме да променим в контактната площ, за да намалим концентрацията (на натоварване) в центъра. Също така работим върху отделянето на по-малко парчета гума, като това (настоящите смеси – б.а.) е временното ни решение. Ако трябва да работим повече върху гумите си за мокра писта, не знаем как да го направим, защото можем да правим ограничено количество симулации. Трябва да се тества на мокро трасе. Направихме стъпка напред с гумите за мокро през тази година. Но ако е необходимо да правим още нещо, вероятно ще се наложи да отидем при отборите и да им кажем, че трябва да уредим допълнителна сесия - добави Хембри.

Вторите изпитания за сезона ще се проведат след следващата надпревара – Гран при на Испания – на 13 и 14 май. Заубер и Торо Росо ще посветят първия ден от тестовете на работа с гумите и Пирели, а Макларън и Форс Индия ще работят с компанията през втория ден. Следващите тренировки са на Силвърстоун на 8 и 9 юли, когато Пирели ще работят с останалите четири отбора – Ферари, Лотус, Ред Бул и Маруся.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2516 -: Май 01, 2014, 06:54:14 am »

Аертон Сена имаше това, което все още липсва на Бразилия



Един от най-трагичните дни в модерната история на Бразилия е свързан със смъртта на само един човек. Всеки в страната помни къде е бил и какво е правил на 1 май 1994 г., когато Аертон Сена загина в тежката катастрофа на пистата "Имола".

"Интересно е, защото нямам чувството да са минали 20 години оттогава", заяви сестрата на трикратния световен шампион във Формула 1 Вивиан Сена в навечерието на годишнината от загубата на легендарния пилот. "Изглежда толкова дълго, а в същото време сякаш не е. Няма човек, който съвсем непринудено да не ми е споделил къде е бил и какво е правил в момента на катастрофата. Всеки си го спомня. Невероятно е", каза 55-годишната Вивиан в интервю за "Ройтерс".

Липсващата интрига в бизнеса

Независимо от изминалите две десетиления, Сена все още хвърля своята могъща сянка върху спорта и Бразилия. В момента обаче във Формула 1 страната е представена само от Фелипе Маса, а страстта към надпреварата отдавна е загубила своя плам. Вивиан е категорична, че ако беше жив, брат й би се възпротивил на модерната "скучна" Формула 1, която "е първо, второ и трето бизнес, след което чак на четвърто, пето или шесто място спорт".



"И не само той би бил против. Много хора смятат, че спортът вече не е вълнуващ. Днес ролята на автомобила е в пъти по-голяма, отколкото по времето на Аертон. Тогава пилотите правиха голяма част от разликата. Всяко състезание бе спектакъл, винаги имаше неизвестни, винаги се случваше нещо... наелектризиращо", спомня си Вивиан. "Аертон беше наричан Краля на проблемите, защото около него винаги се случваше нещо. По онова време имаше истинско съревнование, спортът беше вълнуващ. Сега това е изгубено."

Сена смята, че ако брат й не бе загинал на 34-годишна възраст, той все още би се занимавал по някакъв начин с Формула 1. Вероятно бразилецът би тръгнал по пътя на собственик или тим шеф, както направиха други трикратни шампиони Джеки Стюърт и Ники Лауда. Бразилката признава, че като повечето пилоти и Аертон е имал амбициите някой ден да кара за "Ферари". "Той щеше да се радва да постигне това преди оттеглянето си. Сега вероятно би бил ангажиран със състезанията по един или друг начин, вероятно с отбор или като бизнесмен."

"Също така искаше да е горски в Ангра дош Рейш край Рио де Жанейро. Когато беше в Бразилия винаги отиваше там или във фермата, сред природата. Казваше, че така презарежда батериите си за цялата година, която прекарваше на първа линия по състезанията в Европа".



За бъдещето

В момента Вивиан оглавява благотворителната фондация Ayrton Senna Institute, набираща средства чрез официален мърчандайзинг с името на легендарния пилот. Организацията е съсредоточила усилията си в подобряване на образованието на бразилските деца с внедряването на различни програми в държавни училища и подготвянето на над 75 хиляди учители и педагогически специалисти всяка година.

"Аертон със сигурност щеше да се занимава и с института, въпреки че не беше особено запознат с материята. Може би нямаше да е тук всеки ден, но щеше да следи процеса", обясни Вивиан. Идеята за създаването на неправителствената организация е на Сена, а сестра му я превръща в реалност няколко месеца след смъртта му.

Приносът от дейността на фондацията е признат от ЮНЕСКО, а нейната ръководителка е сред най-уважаваните лидери в Бразилия. Тя не крие разочарованието си от липсата на достатъчно мечтатели в страната и огромните проблеми покрай домакинството на световното първенство по футбол, което ще започне след по-малко от два месеца.

Примерът на Сена

"Всички бразилци знаем, че можехме да извлечем много повече ползи от тази възможност. Не развихме нашите летища, не изградихме и инфраструктура. Направихме много по-малко, отколкото трябваше. Това не е мое мнение, това е реалността", категорична е Сена. Според нея хората в Бразилия имат огромен потенциал, който остава неоползотворен. Тя вижда легендарните способности на Аертон в карането на дъжд като точен показател какво все още липсва на нейните сънародници.



"Той бе перфектен на мокро, но за да си такъв, първо трябва да се провалиш. Когато беше на 12 години, Аертон водеше в състезание по картинг на "Интерлагос", но загуби контрол на мократа писта, завъртя се и отпадна. Оттогава при всеки дъжд излизаше с карта и караше до тъмно, колкото се може повече, след което се връщаше вкъщи мокър до кости. Така се научи да кара на дъжд."

"Аертон имаше талант и само той не беше достатъчен, трябваха му дисциплина и постоянство, за да го развие. Точно тази нагласа е важна, колкото и всяка открила се възможност, а Бразилия има огромна нужда от възможности и постоянство, за да се развива". "Страната напредна много през последните 20 години, а имаме още много талант и потенциал, точно както Аертон. Но талантът и потенциалът се нуждаят на първо място от възможности, а Аертон имаше своите", завършва Сена.

                                                                                                                       dnevnik.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2517 -: Май 01, 2014, 07:01:58 am »

Днес се навършват 20 години от смъртта на един от най-големите във Формула 1 - Аертон Сена



                                                                                  Поклон!
                                                                             
                                                                                                                                    снимка nocturnar.com
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2518 -: Май 01, 2014, 07:04:43 am »

Хамилтън и Розберг са убедени, че Мерцедес може да поддържа аванса си



Люис Хамилтън и Нико Розберг са убедени, че Мерцедес може да поддържа аванса си във Формула 1. Отборът им доминира от началото на сезон 2014 г. и те спечелиха четирите проведени досега старта. Първото сериозно развитие на колите както за отбора от Бракли, така и за останалите екипи, се очаква в Барселона, където е петият старт от календара. Пилотите на Мерцедес са категорични освен това, че екипът им ще продължи да работи по болида F1 W05, както и че в автомобила има още потенциал.

- Не сме седнали да си почиваме, това е сигурно – коментира Хамилтън, който спечели три поредни победи. – Имаме още работа. Ред Бул са много бързи във високоскоростните секции, а това ми говори, че разполагат с малко повече аеропритискане от нас. Миналата година имаше огромна разлика между тяхното аеропритискане и това на всички останали. Определено сме преодолели в голяма степен този проблем, но според можем да свършим още по-добра работа, да направим повече.

Розберг взе първата надпревара – в Австралия. Според него екипът е напълно способен да поддържа постоянно темпо на развитие:
- Не съм притеснен, защото тимът ни сега е наистина силен. Отне ни четири години и половина, но сега нещата са подредени. Тото [Волф] и Пади [Лоу] са начело, структурата е изчистена и според мен определено е добра. Това бе демонстрирано с настоящия ни болид. Що се отнася до Ред Бул, то всички още се равняват по тях. Това няма да се промени бързо. Затова трябва да сме внимателни, да продължим да подобряваме всичко, за да запазим аванса си и дори да го увеличим. Целта е безкрайно амбициозна, но трябва да е такава. Необходимо е поне да запазим преднината си. В това отношение съм оптимист и смятам, че сме в състояние да го постигнем.

Нико допълни, че сезонът е битка на развитие между отбори, особено при толкова нови правила.
- В подобна ситуация развитието е бурно в началото и след това постепенно се успокоява. В даден момент няма какво повече да извлечеш от една кола. Но в началото всичко учат страшно много – каза още Розберг.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2519 -: Май 01, 2014, 07:12:43 am »

Роланд Ратценбергер – забравената трагедия от Имола







Роланд Ратценбергер е роден само няколко месеца след Аертон Сена – на 4 юли 1960 г. Първата дума на австриеца не е мама или татко, а кола. И това предопределя пътя през всичките 33 години на живота му – път, извел го до мечтаната Формула 1 и до гибелта му преди точно 20 години. Пилотът на Симтек катастрофира и губи живота си във втората квалификация за Гран при на Сан Марино на 30 април 1994 г.. Преди неговата смърт последният, загинал на писта пилот от Формула 1, е Рикардо Палети в Канада през 1982 г.. На Имола австриецът участва в едва третия си състезателен уикенд, има договор само за още два старта. Шокът от случилото се с него се превръща в ужас, след като на другия ден – 1 май – става немислимото: загива Аертон Сена.

Трагедията с Ратценбергер се случва точно в момента, в който Дейвид Прайс обяснява по време на прякото предаване по Евроспорт, че Рубенс Барикело се е отървал по чудо при катастрофата си в петък. Инцидентите от онзи уикенд предизвикват огромна реакция и въвеждане на безпрецедентни мерки за сигурност както по пистите, така и в серийните автомобили. Днес изпитанията за сигурност са с пъти по-строги и от 20 години в световния шампионат няма инциденти с фатален край.

Днес обаче си спомняме за Ратценбергер – човек, работил изключително упорито, за да постигне мечтата си.

- Ратценбергер бе чудесна личност. Много социален, мил. Говорехме си за състезанията или живота в Европа – разказва пред Ричланд F1 Антъни Рийд, който се състезава с австриеца в японската Формула 3000 през 1993 г. – Виждахме се, излизахме да се храним заедно, бяхме цяла група.

През 1992 г. Рийд прави тест за F3000 на Фуджи – като награда за спечелването на японската Формула 3. Катастрофира много тежко на бърз завой, като при удара в предпазната бариера каската му пада. Колата излита във въздуха и при падането Рийд си удря главата. Когато болидът най-накрая спира, японските маршали дори не правят опит да го извадят от кокпита, защото го мислят за мъртъв. Ратценбергер, който се движи зад Антъни, спира и заедно с друг пилот – Пауло Каркаски – го измъкват от потрошения автомобил, викат линейка.
- Написах писмо на родителите на Роланд, след като той загина на Имола. Разказах им тази история, как синът им помогна да ми спасят живота – спомня си Рийд.

Съотборник на австрийския състезател в Симтек за сезон 1994 г. във Формула 1 е Дейвид Брабам. Най-малкият син на трикратния шампион в Гран при Сър Джак Брабам признава, че не е познавал новия си съекипник, но преди сезона двамата изкарват известно време заедно – тренират, разговарят.
- Разбирахме се прекрасно. Опитвахме се да си помогнем един на друг, защото отборът ни бе напълно нов, а и честно казано, нямаше достатъчно пари. Роланд имаше талант, но колата не бе добра и никой от нас нямаше кой знае какъв шанс на пистата. Надявахме се обаче това да е само първата стъпка от една дълга кариера – разказва Брабам.

След катастрофата на Имола Ратценбергер е обявен за мъртъв още преди да е стигнал болницата Маджоре в Болоня. Дейвид разказва, че отборът на Симтек изпада в състояние на шок – както всъщност и целият падок. В тима никой не е сигурен какво да прави и в крайна сметка решението дали да се състезава или не е оставено на самия Брабам. Той решава, че трябва да кара, а в състезанието загива Сена.

- Нещата са такива, каквито са – философски заключава Дейвид. – Мнозинството хора гравитираха към Сена, около Роланд бяха само най-близките му. Сена бе докоснал почти всяко сърце и душа, обичащи Формула 1, затова е неизбежно хората да се връщат много повече към неговата загуба, отколкото към гибелта на Роланд. Не съм аз човекът, който ще съди дали това е честно или не. Положението просто е такова.

Тогавашният президент на ФИА Макс Мозли решава, че ще отиде на погребението на Ратценбергер. На церемонията присъстват родителите на пилота и приятелката му, свързани с австрийския автомобилен спорт хора:
- Много известни пилоти бяха дългогодишни приятели с Аертон и е напълно разбираемо, че отидоха на неговото погребение. Светът бе загубил Сена, Ратценбергер просто беше мъртъв. Почувствах го като пренебрегване спрямо Роланд и затова взех това решение. Като всяко погребение, това също бе безкрайно тъжно. Всичко, което можеш да сториш, е да стиснеш ръцете на хората, да изразиш съболезнования, но не се получава истински разговор. Познавах го доста добре. Възхищавах се на факта, че бе работил безумно упорито, за да си пробие път. Но не бе имал шанс да се порадва на какъвто и да е успех. Животът на Аертон не бе дълъг, но бе изумителен. Роланд най-после бе стигнал там, където искаше, а не получи шанс да изживее мечтата си.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен