www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509006 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2625 -: Май 19, 2014, 08:41:09 pm »

Почина сър Джак Брабам



Трикратният световен шампион във Формула 1 сър Джак Брабам почина на 88-годишна възраст. Австралиецът си отиде от този свят в дома си тази сутрин.

- Това е безкрайно тъжен ден за всички нас. Баща ми почина у дома тази сутрин. Той имаше невероятен живот, постигна повече, отколкото някой изобщо си е представял и ще продължи да живее чрез невероятното наследство, което оставя след себе си – заяви от името на семейството най-малкият син на Брабам Дейвид.

Брабам е първият пилот, спечелил световна титла в F1 със създаден от него болид. Той взима първите си две корони с Купър, с когото дебютира през 1955 г. – първоначално основно с участия в F2, а от 1958 г. – и като титуляр в F1. Бележи първата си победа в Монако през 1959 г., като тогава и през 1960-та печели титлата.

Създава отбора си в началото на 60-те години на миналия век (през 1962 г.). Първите победи за екипа Брабам печели Дан Гърни. Самият Джак взима третата си титла през 1966 г., а тимът му е шампион при конструкторите през 1966 и 1967 г..

Джак Брабам се оттегля от спорта в края на 1970 г.. Продава и отбора си. Синовете му Джеф, Гари и Дейвид вървят по стъпките на баща си и създават свои кариери в автомобилния спорт. Същата посока на развитие поеха и внуците му Матю и Сам.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2626 -: Май 19, 2014, 09:01:08 pm »

Австралийският триумф







Сър Джак Брабам има невероятна кариера във Формула 1 и остава в историята на спорта – и с трите си титли, и с това, че е първият пилот, спечелил шампионата със свой автомобил.

Като знак на почит към живота и постиженията му се връщаме към разказа на главния редактор Иван Тенчев за това как е конструиран болидът с име Брабам, както и някои от успехите на сър Джак и пилотите му. Материалът е публикуван в брой 137 на списание ClubS1 от 2011 г..

По време на уикенда за Гран при на Австралия тази пролет атмосферата около това традиционно много приятно състезание ме върна назад в годините в епохата, когато австралийците са изживели своя звезден миг във Формула 1.

В далечната вече 1966 г. техният кумир Джак Брабам печели титлата при пилотите. Колата, носеща неговото име, е конструирана от друг австралиец – Рон Туранак, а двигателят е дело на мелбърнския производител Репко. Триумфът е пълен и се повтаря почти напълно и през следващия сезон – 1967 г. когато, ангажиран с твърде много изпитания на нови системи, Джак Брабам губи при пилотите за сметка на своя съотборник Денис Хълм, който обаче е роден и израснал в не чак толкова далечна Нова Зеландия. Ферари, Лотус, BRM са изпреварени от далеч по-малък и скромен австралийски тим.

Самата история на Джак Брабам е изключително любопитна. Той е роден през април 1926 г. в едно от предградията на Сидни. Баща му е бакалин и разнася продуктите на своите клиенти по къщите. Брабам му помага от дете и много се увлича по превозните средства, с които се движи татко му. Джак напуска училище на 15 години, за да подхване по активно семейния бизнес, но скоро след това започва да посещава колеж за инженерни науки. Интересът му към техниката се развива заедно с познанията. Почти в края на Втората световна война той навършва 18 години и е мобилизиран. Мечтае да стане пилот на боен самолет, но го приемат във военновъздушните сили само като част от наземния персонал. Натрупаният там опит се оказва изключително полезен, защото след връщането си към цивилния живот Брабам е още по-добър в техниката. Продължава да помага в семейния бизнес, но и купува стари мотори. Ремонтира ги и след това отново ги продава, с добра печалба. Покрай сестра си се запознава с американския пилот Джони Шонберг. Той се състезава в Австралия с много популярните в онези години едноместни коли като бъгита по дъртракови писти. Брабам също започва да се надбягва в тези серии. Бързо идват първите победи и така започва спортната му кариера. Не след дълго обаче Джак разбира, че това е просто хоби и поема към Европа, където се надява да участва в големия автомобилен спорт. Пътува с влак от Милано до Модена и обратно, за да се срещне с италианците от Алфа Ромео или Ферари през 50-те години. В крайна сметка намира своя шанс в Британия при Джон Купър. Историята за съвместния им възход е известна и сме ви я разказвали, като завършва със спечелването на титлите във Формула 1 през 1959 г. с лекия малък Купър Т53 с разположен зад пилота двигател Клаймакс. Успехът се повтаря и през 1960 г..

Стигнал до върха, Джак търси ново предизвикателство. Той вече е започнал свой бизнес с мотоциклети и помага през 1961 г. на приятеля си от гонките в родна Австралия Рон Туранак да изгради нова компания за производство на спортни коли – Мотор Рейсинг Дивелъпмънт (MRD). Предприятието е на Виктория Роуд в Югозападен Лондон и през лятото на 1961 г. предава първите свои коли от Формула Джуниър на клиенти.

През 1962 г. MRD произвежда и първия Брабам за Формула 1. Колата е означена като Брабам BT3 (от Brabham-Tauranac) и с нея Джак дебютира в Гран при на Германия през август. Двигателят е класически за онзи период Клаймакс V8 1,5 литра.

През следващата година е изградена и отделна структура – Брабам Рейсинг Организейшън. Това е същинският тим на австралиеца, чиято централа в Ню Хоу е в близост до старата гара на пистата Брукландс, съвсем недалеч от днешното мегапредприятие на Макларън до Уокинг.

Главна роля при подготовката на колите играе Тим Уол. Той е главният механик на Джак Брабам от годините в Купър. Именно Уол лично подготвя съединителите и скоростните кутии на австралиеца, спирачните апарати и други компоненти. Голяма част от тях пък идват не от къде да е, а от компанията Репко в родна Австралия.

Репко е създадена още през 20-те години на XX век и не само търгува, но и произвежда резервни части. Разполага с отличен екип инженери-конструктори, които разработват и специални елементи по поръчка.

Тимът се развива добре и през юни 1964 г. Дан Гърни печели първата победа за Брабам в Гран при на Франция. Американецът е също много важна част от екипа в онези години. Той на свой ред е изключително ерудиран технически и допринася за развитието на колите. До ден днешен например малките лайстни в края на крилата, които повишават налягането и вдигат въздушната струя, носят неговото име, превърнало се в термин.

Брабам, Гърни и Туранак изпращат в Австралия доста от своите елементи за изработване. Транспортът, тогава извършван изключително с кораби, отнема много време. Това затруднява работата.

Генералната промяна в правилата за 1966 г. обаче е обявена много по-рано.

Както днес например е ясно, че от 2013 г. двигателите ще станат с обем 1,6 л, тогава така се знае, че максималният им работен обем от 1 януари 1966 г. се увеличава от 1,5 на цели 3,0 литра.

Британците от Клаймакс, които масово произвеждат двигатели за екипите от Гран при, обявяват, че няма да инвестират в голям мотор.

Ферари са единственият екип, който готви 3-литров V12, но приоритет за Скудерията са преди всичко състезанията за издръжливост и в частност Льо Ман. Както обяснява спортният директор на тима тогава Еуженио Драгони, едва когато се спечели Льо Ман, в Маранело ще се отдели повече внимание на Формула 1.

Брабам и Туранак са в постоянен контакт с Репко и по тяхна молба сънародниците им започват да разработват напълно нов агрегат V8. Идеята е той да се използва и в много популярните тогава Тасманийски серии.

Те се провеждат от януари до март на различни писти в Австралия и Нова Зеландия. Но в тях участват доста голяма част от звездите във Формула 1. Правилата за тези състезания изискват двигателите да са с обем до 2,5 литра, а при положение, че в Гран при моторите стават 3,0 литра, се започва логично работа по общ проект. Всъщност идеята е моторът да може да се използва дори в 4,4-литров вариант за прототипи от популярната тогава Група 7.

Главният инженер на Репко Франк Халъм и главният проектант Фил Ъруинг стартират проучване на различни възможности за създаването на новия двигател. Те търсят и възможно най-ниската цена, за която би могъл да се произведе. Спират се на алуминиев блок V8 за двигател на Дженеръл Мотърс. Американците са произвели доста голямо количество от него за Олдсмобил и един спортен Бюик, които обаче се оказват пълно разочарование. Блокът е много хубав, лек и с отлични възможности за различни въздействия и промени. Той е без задължителните чугунени цилиндрови втулки, а е с магнезиево покритие на цилиндрите.

От Великобритания Рон Туранак има само две изисквания – моторът да бъде с малка челна площ и да има възможност за лесно закрепване в шасито.

Ъруинг проектира нови цилиндрови глави и разположение на клапаните, така че камерата се получава леко заострена. Моторът е разработен така, че да може да работи с карбуратори Вебер и система за впръскване Лукас. Оригинално моторът 2,5 литра е с диаметър на буталата 85 мм и ход 55 мм. Разпределителните валове са изработени в Англия от Лейстил, а буталата са от двигател Даймлер V8, 4 литра. Агрегатът за кратко е наричан F85 по означението на блока, но маховикът му пък е взет от Клаймакс. Всичко е много компактно оформено, с по един разпределителен вал в глава, задвижван от симетрична Y-образна верига.

Моторът се качва за първите си изпитания на стенда на компанията Ричмънд в щата Виктория на 21 март 1965 г.. Точно 51 седмици след като Ъруинг и Халъм започват да го проектират върху бял лист хартия.

Лятото на 1965 г. Ъруинг прекарва в Англия при Брабам и Туранак, като работи почти непрекъснато по версията на двигателя за Формула 1. При нея диаметърът на буталото е 88,9 мм., а ходът 60,3 мм. Така общият обем на мотора е точно 2994 куб. см.. Моторът се развърта до 8300 об./мин., но от съображения за сигурност се фиксират на 8000. При тях се достига максимална мощност от 285 к.с.. Като цяло това е сравнително ниска стойност, защото Ферари работи по мотори, които се развъртат с над 10 000 об./мин. и имат логично по-голяма мощност.

Мазерати вървят по същия път и правят V12 за Купър, а BRM разработват прочутия си 16-цилиндров двигател за своя тим и този на Лотус.

Съотношението ход-диаметър на Репко е 0,68:1 и въртящият момент обаче също идва при сравнително по-ниски обороти. Опитният Брабам и съратниците му се целят в скорост и гъвкавост на бавните и среднобързите завои на пистите. Те и тогава са най-много по пистите в шампионата. В Брабам пресмятат, че така ще имат по-голям шанс да спечелят в Монако, Зандвоорт, на Брандс Хеч, Уоткинс Глен и Мексико Сити, а в голяма степен – да имат предимство и на бавните сектори на Нюрбургринг. За бързите трасета, каквито са Монца, Реймс и Спа, са наясно, че ще трябва да се търсят решения с избор на предавки и други компоненти.

                                        ...продължава в следващия пост!
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2627 -: Май 19, 2014, 09:02:41 pm »
                        ..... продължение от предишния пост!

Тестовете на мотора и шасито, което Туранак прави в Англия, приключват през ноември 1965 г. и на 2 януари 1966 г. Брабам Репко BT19 за първи път се появява срещу съперниците в състезанието за Гран при на Южна Африка. То не е валидно за шампионата във Формула 1, но в него участват всички големи. Брабам води уверено, но 11 обиколки преди края се поврежда системата за захранване на Лукас и той отпада.

Не е успешно и следващото предсезонно състезание за Гран при на Сиракуза, в което Джон Съртис демонстрира суперскорост с новото Ферари 312.

В Брабам и Репко са разколебани, но работят много усилено по подобряване на двигателя и колата си и печелят последния старт преди надпреварите за шампионата – Интернешънъл Трофи на Силвърстоун. За 35 бързи обиколки на 14 май Брабам натрупва преднина от 7,4 сек. пред Съртис с Ферари на писта, която в онези години е по-изправена от всякога.

Рон Туранак отделя много време на шасито. Той и Брабам имат идея да продават по някоя и друга кола в предишните сезони на частни екипи, но тъй като това не се случва и той така и не спечелва желаните по 3000 паунда на реализиран болид, работи основно  по поддръжката на съществуващите Брабам-и, а по това как най-добре да интегрира мотора на Репко към шасито си BT19. То е изградено от типичната за онези години тръбна рама. Формата изглежда стандартна, но е леко по-широка в долната си част, в характерния за конструктора “триъгълен” стил. Конструкцията е изключително твърда, както желае Брабам.

Оригинално конструирано за предишните по-малки мотори на Клаймакс, шасито успява да събере успешно резервоарите с обем от 35 галона отстрани на пилота. Макар колата да тежи с 54 кг. повече от допустимите от регламента 500 кг., това е най-лекият болид (от тези с новите двигатели) на старта на състезанията не само защото има най-лекия двигател, но и защото останалите имат доста по-голяма консумация на гориво!

Конструкцията на окачването също е типична за Туранак. Той не използва успоредни носачи, а леко повдигнати в края горни А-рамена с много дълга задна част и много по-ниско разположена кормилна щанга. Амортисьорите са Армстронг, увити в пружини, изнесени извън корпуса.

Първоначално джантите са 13-цолови отпред и отзад, а спирачните дискове са 10,5 цола, както във времето на 1,5-литровите машини. Колата е наистина толкова лека, че те се справят без проблеми. После все пак дисковете стават по-големи, а в края на сезона отзад се поставят 15-цолови джанти и по-големи гуми. Те идват от Гудиър и са малко по-правоъгълни от тези на съперниците, което пък Туранак използва като аеродинамично предимство.

Скоростната кутия е 5-степенна на Хюланд. Тя е разработена също за предишните мотори с активното участие на Дан Гърни, който пък в това време вече работи по своя проект Ийгъл, за който също сме ви разказвали.

Диференциалът е немски – ZF, с ограничено приплъзване.

Първото състезание от шампионата е в Монако на 22 май 1966 г. и в него тимът на Брабам няма никакъв шанс. С нов двигател Репко е само колата на Джак Брабам, а Дени Хълм е с Клаймакс, но и двамата отпадат съответно заради повреди в скоростите и диференциала. Във втория старт на супербързата в онези дни Спа-Франкоршамп Джон Съртис и Ферари триумфират, но Брабам все пак взима важни точки. Следват обаче 4 последователни победи за австралиеца – във Франция, Англия, Холандия и Германия. С тези успехи световната титла практически е спечелена. След второто място в последното състезание в Мексико Джак Брабам става първият и единствен пилот в историята на спорта, спечелил и двете корони в първенството с кола на собствения си тим. Вторите места и добрите класирания на Дени Хълм само потвърждават силата и стабилността на колата, която почти не получава повече повреди, за разлика от всички съперници.

За 1967 г. Рон Туранак конструира ново шаси – BT20. То е на базата не толкова на шампионската 19-ка, колкото на модела BT11 отпреди две години. Колата има по-дълга база с 1,5 инча, или около 3 см.. Конструкцията е съобразена с по-големите и широки гуми на Гудиър и самата ширина при задната ос също е увеличена. Тръбите са различни – от 16 до 20 цола, вместо само 18-цолови. Автомобилът участва първо в Тасманийските серии от януари до март 1967 г., преди да бъде окончателно готов за сезона във Формула 1.

В същото време Брабам и MRD успяват да продадат много повече коли на частници и определено са във възход. Джон Джуд обаче, който тогава също е част от тима на Брабам Репко, твърди, че мощността трябва да се повиши непременно, ако екипът иска да запази титлите. Той изцежда от стария Клаймакс 311 к.с., докато в края на 1966 г.. моторът на Джак Брабам достига едва 310 к.с.

В Австралия Ъруинг променя мотора, като разменя местата на ауспусите и всмукателните колектори, променя камерите, както и самите клапани, разпределителните валове. Агрегатът достига 330 к.с.. Рон Туранак се справя с разположението на ауспусите зад гърба на пилота без особени проблеми.

В това време обаче двигателят Уеслейк на Ийгъл зад Дан Гърни вече има цели 417 к.с., а Ферари зад Лоренцо Бандини започва сезона с 375.

Въпреки това екипът отново печели титлите през 1967 г.. Този път шампион е Дени Хълм, който изпреварва Джак Брабам при пилотите. За конструкторската купа отборът е почти без конкуренция. Разликата от общо 3 точки в крайното класиране между двамата състезатели е следствие на няколко по-слаби класирания на Брабам спрямо неговия съотборник заради изпитване на доста нови елементи в колата. Те трябва да послужат за следващите стъпки в развитието на болидите и моторите Репко, но не всичко се оказва успешно.

След като в Гран при на Холандия през лятото на същия сезон 1967 на Зандвоорт Лотус се появява за първи път с двигател Форд Косуърт, Формула 1 се променя за десетилетия. Двигателят е не само силен с 408 к.с., но е и част от носещата конструкция на колата. Има отлични качества, срещу които Брабам и сънародниците му трябва да предложат алтернатива.

За 1968 г. в Репко разработват нов двигател. Той вече е с 4 клапана на цилиндър и 2 разпределителни вала в главата. Проблемите обаче са повече от решенията и макар конструкцията на колата BT26 да е отлична и тялото да е изследвано в аеротунел, резултатите са далеч от желаните. Не е спечелено нито едно състезание. Дени Хълм отива при сънародника си Брус Макларън, а на негово място идва младият Йохен Ринд. Той все пак печели 8 точки, докато Джак Брабам остава едва с 2!

За 1969 г. Брабам подписва договор с Косуърт и на легендата Репко във Формула 1 е сложена точка.

Компанията обаче съществува до ден днешен и е все така безспорен лидер в бизнеса с резервни части, вече не само в родината си, но и на много други места по света. Джак Брабам пък е близо до световната титла още веднъж – през 1970 г., след което се отказва. После продава тима си на Чарлз Бърнард Екълстоун, който бързо се разделя с Рон Туранак и взима младия южноафриканец Гордън Мърей. Има нови успехи, но те вече нямат нищо общо с Австралия.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2628 -: Май 19, 2014, 09:05:42 pm »

Тимът на Форс Индия не очаква изненади в Гран при на Монако



Тимът на Форс Индия не очаква изненади в Гран при на Монако. Серхио Перес сподели преди шестия кръг от световния шампионат на Формула 1, че според него отборите, които се представяха най-добре досега, ще са в челото и в княжеството. Нико Хюлкенберг пък се надява да продължи да печели точки.

- Петте поредни финала в топ 10 показват, че можем редовно да трупаме актив, дори когато имаме труден ден. Демонстрирахме постоянство, което е най-важното нещо, за да запазим позицията си в шампионата. Водим битка с някои от най-големите екипи (тимът от Силвърстоун е четвърти при конструкторите с 57 точки – 11 повече от Уилямс и 14 повече от Макларън – б.а.) и възможността да взимаме точки надпревара след надпревара води до разликата в края на сезона – сподели немският пилот.

За Хюлкенберг Гран при на Монако е едно от събитията на годината, а карането по улиците на княжеството носи огромно вълнение:
- Необходима е прецизност като в Сингапур и това прави старта един от най-трудните през годината. Нямаш и секунда дъх да си поемеш по време на обиколката. Работиш непрекъснато страшно упорито завой след завой. Правите са къси. На мен особено ми допада секцията при плувния басейн, която е много бърза и на двата десни завоя преди тунела. Смятам, че ще се справим нормално там.

Перес нарежда Монако сред любимите си писти и смята, че е едно от малкото трасета, където пилотът може да донесе реална разлика.
- Не е най-трудната обиколка в календара, но пък ти е нужна пълна концентрация. Харесва ми участъкът при казиното – бърз е и е необходимо да си наистина прецизен как позиционираш автомобила си. Другото, което прави Монако толкова специално, е, че е уникално във всеки един аспект. Не вярвам да има някаква голяма изненада – очаквам същите отбори да са начело. Трудно е да се предвиди колко силни ще сме ние, но се надявам да продължим да се представяме добре – допълни мексиканският пилот.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2629 -: Май 21, 2014, 06:50:25 am »

Монако ще покаже разликата между старата и нова F1 повече от другите стартове според Бътън



Гран при на Монако ще покаже в може би най-голяма степен разликата между старата и нова Формула 1, смята Дженсън Бътън.
- Досега не съм карал турбо F1 болид в Монако и очаквам с нетърпение тази възможност. Според мен надпреварата там повече от всяка друга ще демонстрира разликата между „старата F1” и новата формула. Влиянието на аеродинамиката не е чак толкова решаващо, така че се надявам на по-добро състезание в сравнение с предишните две надпревари. Иска ми се уикендът като цяло да се получи. Нужно е да извлечем максимума от колата в квалификацията и първата обиколка от състезанието, за да има шанс за такова представяне - обясни англичанинът.

Кевин Магнусен призна, че е странно да финишира 12-ти и да се чувства удовлетворен от резултата си – както в Испания.
- Уикендът в Барселона обаче ме научи на много неща за поставяне и управление на очакванията. Още по-важното е, че получих най-добрата възможност досега да се сработя с МР4-29. Ако не бе проблемът в квалификацията, съм сигурен, че щях да взема точки. По-доволен съм от болида, от начина си на каране, както и от начина, по който работя с инженерите си, за да го настроя. Не сме напаснали всичко съвсем изцяло, но нещата вървят в правилната посока – допълни датчанинът.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2630 -: Май 21, 2014, 06:53:41 am »

Пистата в Монако ще пасне на Лотус Е22, смята Ник Честър



Тимът на Лотус продължава развитието на болида си Е22 и в Гран при на Монако, която ще се проведе в края на тази седмица. Уличното трасе в княжеството ще пасне на колата, смята техническият директор на екипа Ник Честър. Отборът взе първите си точки в предходния кръг в Испания и това бе огромно облекчение както за хората на пистата, така и за всички в Енстън. Финансовите проблеми поставиха екипа в трудна ситуация и резултатът бе цялостно изоставане с болида.

- Беше наистина чудесно да вземем първите си точки. Винаги сме казвали, че ще се върнем в битката в челото някъде около Барселона, но думите са толкова по-лесни, отколкото делата! – призна Честър. – Ромейн [Грожан] щеше да е дори още по-бърз в надпреварата, ако не бе появилият се проблем с един от сензорите на задвижващата система.

Двете основни области на подобрение в колата са задвижващата система и аеродинамиката, каза още Честър и продължи:
- Рено Спорт F1 свършиха много работа по картите за управление, така че в тази област представянето се подобрява значително. Ние въведохме някои аеродинамични новости, благодарение на които имаме по-добро аеропритискане и съответно колата е по-управляема. Освен това постигнахме напредък с настройките като цяло. Все още ни липсва достатъчно скорост на правите, но работим и в този аспект.

Последните нови компоненти бяха тествани на теста в Барселона. Пастор Малдонадо в частност изпитва елементи за издръжливост, както и такива конкретно за предстоящата надпревара в Монте Карло. Венецуелецът определи тази тренировка като първия си нормален тест от началото на сезона и се постара да напасне Е22 към собствените си предпочитания.

- Имаме доста нови неща за Монако, включително „еднократния” аеропакет за максимално аеропритискане, който не се използва на други писти. Ще имаме и малка промяна в охлаждащата система, както и допълнително аеродинамично развитие, целящо да стабилизира още повече болида. Смятам, че пистата в Монако ще пасне на Е22. Би трябвало да се представим сравнително добре. Освен това ще разполагаме с ново гориво от Тотал, което ще подобри още мощността и управляемостта – каза още Честър.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2631 -: Май 21, 2014, 06:56:19 am »

В Монако си струва да поемаш рискове, но прецизността е изключително важна, заяви Прост



В Гран при на Монако си струва да поемаш рискове, но прецизността е изключително важна, заяви преди шестия кръг от Формула 1 четирикратният световен шампион Ален Прост. Французинът има четири победи по улиците на княжеството. Той е четвърти по успехи там – рекордът принадлежи на Аертон Сена (с 6), следван от Греъм Хил и Михаел Шумахер с по 5.

- В Монако си струва да поемаш рискове, но е необходимо и да си изключително прецизен. Най-важното качество, което трябва да притежаваш за подобен тип писта, е да си в състояние да запазиш концентрация през цялото време, обиколка след обиколка. Затова и има толкова пилоти, печелили тази надпревара многократно в кариерите си. Подобни постижения демонстрират, че ако имаш опита, ако знаеш как да караш там, можеш да имаш по-голям успех – заяви Прост пред CNN.

Французинът признава, че Монако е било огромно предизвикателство за него през цялата му кариера:
- Пристигаш, качваш се в болида си, отиваш към казиното, стараеш се да ускоряваш и всеки път, всяка година чувствах едно и също: как ще управлявам, колата изглежда толкова голяма за завоя, цялата тази скорост и мощ... След това постепенно свикваш. Стигат само няколко тура, но първоначално ти изглежда като че ли се мъчиш да преминеш трасето със самолет. Едва след адаптирането идва огромното удоволствие. Един-единствен път съм имал контрол на 100% - през 1986 г.. От първия ден на състезателния уикенд изглеждаше като че ли нищо не може да се случи – нито с мен, нито с болида. Ако изпиташ това чувство, Монако е просто мечта.

Очарованието на малкото княжество излиза извън границите на F1, посочва още Прост. Той отбелязва, че хората често казват за него „да, той е четирикратен шампион, но пък Аертон Сена е печелил шест пъти в Монако”:
- Всеки гледа нещата от своята перспектива. В Гран при Франция съм побеждавал 6 пъти, но на никого не му пука. По-важното е да биеш в Монако.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2632 -: Май 22, 2014, 07:51:20 pm »

Доменикали се сбогувал лично с Алонсо, Райконен и Фетел при напускането си



Бившият шеф на Ферари във Формула 1 Стефано Доменикали се сбогувал лично с трима пилоти – Фернандо Алонсо, Кими Райконен и Себастиан Фетел – при напускането си на екипа. Той освен това заяви, че дошлият на неговото място Марко Матиачи не го е питал нищо, заемайки поста му.

Матиачи, който доскоро оглавяваше дивизията на италианската марка в САЩ, заяви при първата си поява по време на Гран при на Китай, че е разговарял надълго с предшественика си.

- Матиачи не ме попита нищо, след като пое поста ми. Това е прекрасно – да видиш, че няма нужда от съвет. В деня на сбогуването си с екипа звъннах на трима пилоти, които изброени по азбучен ред са Алонсо, Райконен и Фетел. Фернандо и Кими са ми истински приятели. Защо се обадих на Себ? Съжалявам, този отговор трябва сами да си го дадете – обясни Доменикали пред италианския журналист Лео Турини, публикувал част от разговора им в блога си.

Доменикали обяснява освен това, че не изключва възможността да остане в автомобилния спорт. Няма обаче никакво намерение да ходи в друг отбор от Формула 1 – независимо дали става дума за Катерам или Макларън:
- Ще седна на питуола и ще викам за Алонсо и Райконен... Няма да се получи. Но в някоя друга дисциплина – защо не? Получих множество предложения, дори от съвсем различни сфери. Но честно казано, не бързам да реша. Освен това осъзнавам, че това е привилегирована ситуация на фона на положението в Италия и цяла Европа днес.

Италианецът признава, че не е гледал последната надпревара – Гран при на Испания – и не е наясно какво е станало там.

- Може би няма да гледам и Монако. Първото нещо, свързано с Монте Карло, за което се сещам, е как се надявахме [Михаел] Шумахер да подобри рекорда на Аертон Сена за победи там. Шумахер остана с пет, за съжаление не се случи... Понякога си мисля, че ако той бе с нас между 2008 и 2013 г., щяхме да вземем поне една титла. Но не ме разбирайте погрешно: според мен Алонсо напълно заслужаваше да стане шампион през 2010 и 2012 г. – допълни Доменикали.

                                                                                                                         clubs1.bg/
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2633 -: Май 22, 2014, 07:52:54 pm »

Очаква се дъжд за свободните тренировки и слънце в събота и неделя в Монако



Дъжд за утрешните свободни тренировки (първите тестови сесии в Монте Карло се провеждат в четвъртък) предвижда метеорологичната прогноза преди Гран при на Монако. Времето в събота и неделя – за квалификацията и състезанието в княжеството – обаче ще е слънчево.

Прогнозата ще търпи развитие с напредване на седмицата, тъй като първите тренировки са ден по-рано – в четвъртък, докато днес се провеждат обичайните обиколки на трасето, брифинги на екипите, срещи с медиите и т.н..

Очаква се утре да завали преди или в началото на първата тренировка. Дъжд вероятно ще има и през втората сесия, но ще намалее и ще спира в петък. Валежи не се очакват през следващите два дни на уикенда, когато ще се проведат квалификацията – особено важна за представянето на уличната писта – и състезанието за Гран при на Монако.

Средните температури на въздуха се очаква да са над 20 градуса, като в деня на надпреварата може да е облачно сутринта, но ще се изчисти следобед.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2634 -: Май 22, 2014, 07:55:24 pm »

Малдонадо вероятно ще изгуби спонсорските пари на PDVSA



Пастор Малдонадо вероятно скоро ще изгуби спонсорските пари на венецуелската петролна компания PDVSA. Досега кариерата на пилота, каращ понастоящем за екипа на Лотус във Формула 1, бе финансирана от една от най-големите фирми в родината му посредством покровителството на покойния вече бивш президент Уго Чавес. Смъртта на Чавес предизвика период на сериозни политически проблеми в страната, където наливането на милиони от страна на PDVSA във Формула 1 вече бе започнало да се превръща в проблем.

Настоящият спортен министър на Венецуела Антонио Алварес заяви наскоро, че автомобилният спорт ще бъде изцяло изхвърлен от листата с приоритетни за правителството дисциплини.

- Знам, че ще си спечеля много врагове. Но няма да има нито долар още за автомобилен спорт. Венецуелският спорт има други приоритети и би било нечестно да се използват държавни ресурси за дисциплини, които не са в съответствие с развитието на страната – заяви той пред Ултимас Нотисиас.

Според изданието Алварес е фен в най-голяма степен на бейзбола, но харесва още баскетбол, футбол, конни състезания.

PDVSA наляха десетки милиони в кариерата на Малдонадо досега. Само миналата година те платиха на Уилямс 25 милиона долара повече – извън основния спонсорски пакет, за да пуснат Пастор да подпише с Лотус.

Подходът на Венецуела към Малдонадо винаги е бил смятан за нетрадиционен, тъй като по принцип държавите влагат средства в строеж на писти, разработване на цялостни състезания и т.н., а не в един пилот. Пастор е състезателят с най-големи спонсорски финансови средства и това бе основната причина Лотус да го привлекат. Тимът от Енстън има финансови проблеми вече повече от година и се надяваше парите от PDVSA да закрепят положението в близко бъдеще.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2635 -: Май 22, 2014, 08:24:29 pm »

Нико Розберг: Няма какво да променя в подхода си



Нико Розберг заяви днес с пристигането си в пресцентъра в марината на Монако, че няма какво толкова да промени в подхода си към квалификацията и състезанието в сравнение с първите 5 старта от началото на тазгодишното първенство на Формула 1. В тях съотборникът му Люис Хамилтън го победи 4 пъти в битките за място на грида и крайната победа.

Нико пристигна в падока от апартамента си до входа на тунела и каза, че е абсолютно наясно с това, което му предстои този уикенд и реално няма какво да променя.

- В три от четирите квалификации валеше и условията не бяха стандартни – каза Нико. – Така че не мисля, че нещо в подхода ми бе сгрешено и трябва да се промени. В състезанията също разликата бе много, много малка и зная, че имах своя шанс.

Пилотът на Мерцедес спечели надпреварата в Монако мината година със сериозно превъзходство и би искал да повтори успеха си. Той сподели, че тази година гумите са далеч по-твърди и стабилни от миналата и това ще направи последните обиколки далеч по-спокойни. Розберг сподели още, че любимите му завой и част от трасето са тези под балкона му, пред казиното, в най-високата част на пистата, където и скоростта е сравнително най-голяма.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2636 -: Май 22, 2014, 08:27:05 pm »

Бътън: Успех на Нико ще промени бързо нагласите



В типичния си много изчерпателен и топъл стил на комуникация с пресата Дженсън Бътън заяви днес в падока на трасето в Монако, че според него наистина няма как при 4 поредни победи на съотборника си Нико Розберг да не е поставен под огромно напрежение, а Люис Хамилтън да не е в превъзходна позиция преди шестия кръг от шампионата във Формула 1.

- Ясно е, че в момента Люис има пълно психологическо предимство, което той отлично знае как да използва и да притиска още повече Нико – каза Бътън. – Един успех на Нико обаче ще обърне тотално картината много по-бързо и тогава той ще получи предимство. И двамата са изключително силни пилоти и са наясно как да преодоляват подобни ситуации.

Бътън обясни още, че предстоящото състезание в неделя наистина може да е по-добра възможност за останалите, но Мерцедес отново ще имат предимство, а Ред Бул и вероятно вече Себастиан Фетел ще са много близо:

- Качването нагоре към казиното изисква мощност и там Мерцедес със сигурност ще са напред. Тук много ще зависи и от избора на предавки, които, знаете, не могат да се променят този сезон. Има екипи с доста дълги предавки – те няма да са успешни тук. Гумите отново ще играят много важна роля и работата с тях няма да е никак лека, защото и със софт, и със суперсофт ще е много трудно да се намери постоянно сцепление и да не се пързаляш.

Бътън добави още, че тимът на Макларън е направил позитивна крачка напред в развитието си в Барселона, но тепърва ще се виждат резултати от развитието. Според него с голямата промяна в колите и задвижващите системи с големия им въртящ момент 500 Nm само на самия двигател, данните от предходната година не са били особено валидни за подготовката този сезон и общо взето работата в симулатора е била толкова полезна, колкото и тази в него преди първата Гран при на САЩ в Остин преди време.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2637 -: Май 22, 2014, 08:30:20 pm »

Райконен съжалява, че не може да кара в повече шампионати



Кими Райконен съжалява, че пилотите във Формула 1 – и той включително – не получават възможност от екипите си да се състезават в повече шампионати, в други категории и надпревари. Договорите на F1 състезателите от години включват клаузи, някои от които директно забраняват неща като каране на мотоциклети или ски например. Инцидентът с Роберт Кубица по време на рали в Италия от 2011 г. допълнително засили аргументите против участие в други дисциплини от страна на пилотите.

В отговор на въпрос за починалия по-рано тази седмица сър Джак Брабам Райконен отбеляза, че би желал да имаше възможност да се състезава в повече дисциплини – като пилотите в миналото.
- Натъжих се, че е починал. Неговото време е било различно, тъй като тогава са имали възможност да участват в различни категории. Би било чудесно, ако имаше шанс да вършим повече неща – различни състезания. Проблемът е, че всичко в наши дни е твърде скъпо, хората се страхуват да не се контузиш и се опитват да те ограничат максимално. Жалко, тъй като мисля, че би било по-забавно за всички и спортовете биха имали полза, както и F1. Би било страхотно да правим нещо такова – заяви финландецът.

Световният шампион за 2007 г. призна, че тимът му Ферари се представи досега прилично в някои уикенди, но цялостната картина не изглежда добре:
- Много неща могат да повлияят на резултатите в Монако. Надявам се да се представим по-силно този път, но е твърде рано да се твърди какво може да стане, особено като се има предвид колко по-различни са колите сега в сравнение с миналата година. Ако колата ти е добра, останалото не те притеснява особено, защото си наясно какво е поведението й. Вярно е, че има по-малко сцепление и болидите могат да са по-трудни за управление, но да видим какво ще е положението в първата тренировка.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2638 -: Май 22, 2014, 08:33:34 pm »

Мерцедес заслужават да са на върха, каза Фетел



Мерцедес заслужават да са на върха във Формула 1 в момента, каза Себастиан Фетел в Монако. Отборът от Бракли отбеляза пет поредни победи в петте старта от началото на сезона – Нико Розберг спечели в Австралия, а Люис Хамилтън бе пръв в следващите четири надпревари. Двамата са начело в генералното класиране при пилотите, а тимът – при конструкторите.

- Ние (Ред Бул) бяхме на върха през последните няколко години. Знаем какво е чувството, с какво трябва да се справяш. Те (Мерцедес) вероятно са в подобна позиция. В момента заслужават да са там, защото вършат най-добра работа от всички. Изминаха само пет старта и знам, че отборът ни е добър. Преживели сме много неща и съм сигурен, че ще станем още по-силни. Въпросът е колко скоро ще се случи това. Мерцедес заслужават уважение заради много стабилния цялостен пакет. Предполагам, че и тук (в Монако) ще вървят добре. Нико и Люис се справят чудесно на тази писта, така че тях ще гоним да победим. Може ние да сме малко по-близо – заяви Фетел.

Четирикратният световен шампион каза освен това, че погледната отстрани, ситуацията с неговите 9 поредни победи изглежда като тотална доминация, но той си я спомня по-различно. Според него авансът на Мерцедес сега е по-голям, отколкото този на Ред Бул някога е бил:
- Нещата са различни, но мисля, че ние никога не сме се намирали в такава позиция. Не мисля, че изобщо сме стартирали сезон с пет поредни победи. Да, приключихме много силно миналата година, но един поглед към резултатите и разликите рисува много различна картина.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2639 -: Май 22, 2014, 08:36:50 pm »

Във Ферари все още няма промяна, заяви Алонсо



Във Ферари все още няма промяна, след като начело на отбора във Формула 1 застана Марко Матиачи, заяви Фернандо Алонсо. Испанецът каза преди първата поява на Матиачи – в Китай, че на новия шеф трябва да се даде време. Месец по-късно той коментира, че в екипа няма видима промяна и повтори, че началникът трябва да придобие опит.

- На този въпрос (има ли някаква промяна във Ферари – б.а.) отговарях и в Барселона. Не мисля, че нещо ще се случи скоро. Той още учи каква е ситуацията, какво е Формула 1 и средата в спорта, как протича един уикенд. Отделно във фабриката има много неща за разбиране. Необходимо е да натрупа някакъв опит преди да взима решения, с каквито в момента няма да се заеме. Пилотите, инженерите и механиците идваме на пистата, провеждаме си същите срещи в същите часове, тренировките ни са по същото време и за нас няма голяма промяна. Както е като ходя в Маранело, за да работя, да отида на определени срещи, да карам на симулатора. Всичко това е същото в сравнение с миналия месец, но както казах, може би не се очаква каквато и да е промяна в рамките на толкова време, защото той няма опита – обясни Алонсо.

Фернандо се надява да се чувства удобно в болида си през уикенда в Монако. Той сподели, че според него във F14T понастоящем има повече от един проблем.
- Мисля, че има въпросителна относно представянето на всички екипи. Колите са сложни за управление, а идваме на специално трасе с уникална конфигурация и някои рискови точки. Да видим кой ще адаптира болида си по-добре. Както съм казвал неведнъж, на нормална писта новостите могат да донесат 0,2-0,3 секунди, но в Монако това не е точно така. Може да намериш 0,5, дори 0,7 сек., ако си достатъчно уверен в автомобила – допълни Алонсо.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен