www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495787 пъти)

0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2655 -: Май 24, 2014, 05:16:00 pm »

Мерцедес и Петронас удължават партньорството си



Лично председателят на борда на директорите на Даймлер д-р Дитер Цетче и изпълнителният директор на Петронас Тан Шри Дато обявиха днес подписването на нов договор за партньорство между тима и петролната компания от Малайзия. Параметри по споразумението не бяха дадени, като д-р Цетче с усмивка отбеляза, че договорът е многогодишен.

- Той ще обхване не само спорта, но и производството на серийни автомобили, маркетинга и съвместните изследвания – отбеляза мустакатият германец.

Специалната пресконференция в претъпкания моторхоум на тима стана повод и за още коментари и въпроси дали сега по-лесно ще бъде подновен договорът на Нико Розберг. Някои източници съобщиха, че германецът вече има нов контракт, но изпълнителният директор (бизнес) на Мерцедес F1 Тото Волф не откри пряка връзка между днешната новина и ситуацията с Розберг. Той само отбеляза, че когато документите бъдат подписани, ще научим. В падока все още се спекулира за това дали Себастиан Фетел или Фернандо Алонсо не са се запътили към Бракли. Настоящият сезон на Люис Хамилтън пък е втори от тригодишния му договор с Мерцедес.

Във връзка с пилотите относно започна обсъждане на суперлативите, които Цетче каза за Алонсо в Барселона. Шефът на Даймлер отговори с отлично чувство за хумор, че първо били в Испания и близо бил крал Хуан Карлос. После сериозно отбеляза, че Фернандо наистина е един от най-добрите пилоти, но в тима са доволни от онова, което правят техните състезатели в момента.

Д-р Цетче пак с усмивка се възмути от негативните коментари за доминация на Мерцедес в настоящия сезон, а съвсем не били същите оценки когато един тим доминираше през последните 4 години. Германецът бе категоричен, че екипът ще даде пълна възможност на пилотите си да се състезават, както бе в Бахрейн и смята, че това е добре за спорта. Той не скри и факта, че наистина в борда да директорите на Мерцедес е имало сериозни дискусии дали компанията да не се откаже от спорта, но в крайна сметка е надделяло мнението, че това е най-добрият начин за реклама на бранда по-света:
- Да, ясно е, че движещата сила е маркетингът, а спортът не е просто хоби. Ние доста говорихме и имаше различни гледни точки към това дали да останем или да си тръгнем, но в крайна сметка избрахме да продължим и сега сме доволни. Имаше доста болка през последните 5 години, когато не винаги избирахме правилната посока, но всичко си дойде на мястото. Няма как веднага всичко да се подреди.

Волф веднага допълни, че на фона на всички негативни коментари около Формула 1 напоследък, тя си оставала отлична платформа за световна реклама.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2656 -: Май 24, 2014, 05:19:41 pm »

Хамилтън на 0,05 сек. пред Рикиардо в последната свободна сесия в Монако



Люис Хамилтън бе най-бърз в последната свободна тренировка преди Гран при на Монако. На 5 стотни от секундата зад пилота на Мерцедес се нареди Даниел Рикиардо (Ред Бул), а трети е съотборникът му Нико Розберг.

Рикиардо нямаше търпение и пръв излезе от питлейна при светването на зеления семафор. Същото стори и Кими Райконен, който пропусна почти цялото време за подготовка в четвъртък заради повреда на скоростната кутия в неговото Ферари. Техническият директор на Скудерията Джеймс Алисън обясни вчера, че проблемите на Кими са подобни на тези на Фернандо Алонсо:

- Не е напълно коректно да се твърди, че Райконен има повече грижи от Фернандо. Обратната им информация за колата е подобна. Проблемите на Кими са със сцепление, при спиране, при смяна на предавките към по-ниски. Горе-долу същите са при Фернандо. Каквито са, бих казал, при доста от останалите екипи. Просто Кими върви малко по-бавно от Фернандо в момента, но разликата намалява в течение на годината.

Алисън заяви също така, че е направил някои промени в техническата структура на отбора след идването си в Маранело. Според него някакви резултати от тях може да има още този сезон, но смята, че всъщност реално ще се види дали е постъпил правилно догодина.

Още при първата си поява на трасето пък Хамилтън получи съобщение, че ще направи 5 бързи обиколки, като екипът му очакваше серията да е на чиста писта, въпреки че повечето пилоти въртяха началните си опознавателни турове.

Първите времена бяха факт само пет минути след началото. Първите опити бяха направени с гуми софт. Отборите трябваше задължително да изпитат и суперсофт, след като мократа писта преди ден не позволи да изпълнят обичайните си програми. Рикиардо съобщи, че задните му гуми загряват по-бързо от предните. Тазгодишните спецификации са по-твърди спрямо тези от миналия сезон и отнема повече време, докато достигнат необходимата работна температура. В първите сесии софт загряваха след поне три обиколки.

Пилотите на Катерам Камуи Кобаяши и Маркус Ериксон първи се появиха със суперсофт на пистата двадесетина минути след старта на сесията. Междувременно в Макларън се опитваха да се справят с проблем в предните спирачки в колата на Дженсън Бътън.

Розберг бе начело в средата на последния час за подготовка с време 1:17.736 мин.. След него в класирането бе съотборникът му Хамилтън, трети и четвърти се наредиха съперниците от Ред Бул Себастиан Фетел и Рикиардо, следвани от Алонсо, Ромейн Грожан, Кевин Магнусен (който направи промени по окачването си) и т.н.. До този момент с по-твърдите за уикенда гуми пилотите на Мерцедес направиха дълги серии от по 14 обиколки.

Розберг свали още малко от времето си със софт до 1:17.351, като дългата му серия стигна 18 тура. Хамилтън остана втори със 17 обиколки и изоставане от 0,515 сек.. Рикиардо – въпреки че не бе особено доволен от болида си – пък излезе начело с 1:16.808 мин., вече със суперсофт, но в първия сектор времето му бе като това на съперниците от Мерцедес със софт, а във втория бе по-бърз с 0,3 сек.. Австралиецът каза, че балансът на RB10 все още не е съвсем добре, докато Фетел на свой ред излезе с най-меките гуми. Същото сториха и останалите пилоти, като Хамилтън даде най-добро време – 1:16.758, само с 0,05 сек. по-бързо от това на Рикиардо.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2657 -: Май 24, 2014, 05:25:16 pm »

Розберг пред Хамилтън в Монако



Нико Розберг ще стартира от първа позиция в Гран при на Монако утре. Той успя да изпревари съотборника си Люис Хамилтън и да спечели за втори път полпозишън този сезон, втори пореден и в Монако. Нико изпусна завоя Мирабо в решителните обиколки в края на квалификацията и жълтите знамена означаваха намаляване на скоростта за всички, а той бе по-бърз от Люис при първите бързи турове в края.

Тренировката за място започна при чудесно време и 42 градуса температура на асфалта.

В Q1 пилотите на Мерцедес се появиха първи на пистата с по-твърдите гуми за уикенда софт. Така искаха да избегнат трафика и бързо да си гарантират преминаването във втория сегмент, което и направиха въпреки сместа. Хамилтън получи напътствие да сменя по-рано предавките. Те се променят 49 пъти във всяка обиколка в Монако, но Розберг остана малко по-бърз в Q1. Пилотите на Заубер, Лотус, Маруся и Катерам започнаха направо със суперсофт, а след това и Ферари използваха първия си червен комплект. Младият руснак Данил Квят се удари в мантинелите преди шикана след тунела, но стигна до бокса и направи обиколка, с която продължи напред, но в същото време най-доброто време в Q1 записа съотборникът му Верн. Както се очакваше, заради по-дългите си предавки проблеми имаха пилотите на Форс Индия, които също сложиха рано суперсофт, а Маркус Ериксон допълнително забави Хюлкенберг. След това при спирането на Мирабо младият швед изпусна колата и удари Фелипе Маса, който вече бе записал десето време, но едва стигна до входа на пристанището и така нелепо квалификацията за него приключи. Комисарите обявиха разследване, както и дали Квят, а и Малдонадо и още няколко пилоти, не са попречили на свои съперници. Така от първата фаза отпаднаха пилотите на Заубер, Маруся и Катерам, наредени един зад друг в този ред.

В Q2 Розберг отново атакува пръв, този път със суперсофт и оглави класирането на 0,035 сек. пред Хамилтън. След тях се наредиха пилотите на Ред Бул и Алонсо. И най-меките гуми се нуждаеха от 3 обиколки, за да заработят добре. Рикиардо поиска поне 3 клика обаче още натиск на предното крило, за да загрее гумите си при втората си серия, а Фетел не бе доволен от работата на MGU-K.

Пилотите на Лотус сложиха и третият си комплект суперсофт, след като първите два вече бяха използвани. Малдонадо за първи път този сезон бе в Q2 и се бореше за влизане в топ 10, но не успя. Отпадна от тази фаза заедно с Хюлкенберг, Бътън, Ботас, Грожан и неизлезлия на трасето Маса.

Напред продължиха и двамата пилоти на Торо Росо, Магнусен и Перес, заедно с фаворитите от Мерцедес, Ред Бул и Ферари. Всички те също сложиха нов чифт суперсофт в края на Q2 и този път Хамилтън бе по-бърз от Нико, а Алонсо изскочи пред двата Ред Бул с трето време. Андреа Стела обаче му се обади, че всички имат проблем с GPS-ите и информацията за трафика. Това можеше да е по-малък проблем само с 10-те коли в Q3, за която имаха на разположение по един допълнителен комплект от най-меките гуми.

Голямата битка във финалната фаза започна с успех на Розберг, който бе по-бърз от Хамилтън с 0,059 сек. (!) в първите обиколки на двамата, а зад тях се наредиха пак пилотите на Ред Бул Рикиардо и Фетел, които изпревариха Алонсо и Райконен.

След смяната с нови суперсофт идваше и големия дуел в края на времето, който обаче се разви неочаквано, защото Розберг блокира спирачките преди Мирабо и спря в зоната в резервния път след него. Жълтите знамена накараха останалите да намалят и нямаше как и Хамилтън да бъде по-бърз. Така Нико спечели пола, а полемиката в пресцентъра започна.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2658 -: Май 24, 2014, 05:27:01 pm »

Стюардите в Монако започнаха разследване на Розберг



Стюардите на Гран при на Монако започнаха разследване на инцидента на Нико Розберг от края на третия квалификационен сегмент. Немският пилот на Мерцедес бе с най-бързо време до финалните бързи обиколки в Q2. В последния си квалификационен тур той не можа да спре на Мирабо и отиде настрани в зоната за сигурност. Това предизвика появата на жълти флагове и всички останали трябваше да намалят.

В случая разследването е дали действието от страна на Розберг е било умишлено. Подобна ситуация се случи през 2006 г. с Михаел Шумахер. Седемкратният световен шампион спря на Раскас и впоследствие бе пратен в дъното на стартовата решетка.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2659 -: Май 25, 2014, 07:54:15 am »

Хамилтън ядосан на съотборника си; Розберг заяви, че инцидентът не е умишлен



Люис Хамилтън явно бе ядосан на съотборника си Нико Розберг след квалификацията за Гран при на Монако. Немският пилот излетя от пистата в последната си бърза обиколка – докато оглавяваше класирането. Това предизвика показването на жълти знамена и съответно всички останали трябваше да намалят скоростта.

Розберг остана пръв и демонстрира радост след слизането от болида си. Хамилтън обаче сложи веднага слънчеви очила, позирайки за задължителните снимки. След това показа яда си, но не обвини директно съотборника си в измама.
- Иронично е, бях с няколко десети напред, но ОК – заяви Хамилтън и отказа да коментира дали според него Розберг нарочно е излетял, за да му попречи да спечели първата позиция.

На въпроса дали смята, че е щял да спечели полпозишъна, той отговори:
- Изпълнявах целта. Бях в обиколка, която беше за първа позиция, но трябваше, предполагам, да я направя по-рано.

Случилото се с Розберг се разследва от стюардите. Самият Нико заяви, че инцидентът не е умишлен:
- Опитах да премина, но завих настрани, тъй като щях да ударя стената от гуми. Едва се справих, но успях да отида в зоната за сигурност. Опитах се да извлека още малко и преминах границата. Мислех, че всичко е приключило. Че някой друг ще даде по-добро време. Но съм наистина щастлив – фантастично е да съм на полпозишън у дома, не би могло да е по-добре. Естествено, че съжалявам за станалото с Люис. Не знаех точно къде е той, докато намалявах, когато го видях да идва. Това, разбира се, не е хубаво, но такова е положението.

Розберг каза също така, че не по такъв начин е искал да се развие квалификацията и да спечели полпозишъна за домашния си старт.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2660 -: Май 25, 2014, 08:00:23 am »

10-ти и 11-ти е нелош резултат за Форс Индия, заяви Виджай Маля



10-та и 11-та позиция на грида е нелош резултат за Форс Индия в Монако, заяви шефът и съсобственик на тима Виджай Маля. Според индийския милиардер тези позиции дават на пилотите му Серхио Перес и Нико Хюлкенберг добър шанс да спечелят точки. Екипът от Силвърстоун поддържа постоянно темпо във всички сесии на уличното трасе досега и се надява в комбинация с добра стратегия това да има положителен резултат в състезанието.

- Хубаво е да си в топ 10, но съм малко разочарован да не съм по-напред – заяви класиралият се десети Перес. – В най-бързия си тур в Q3 блокирах колелата, така че скоростта ми можеше да е още по-добра. Едно от основните предизвикателства бе гумите да са в перфектния работен прозорец и смятам, че това не го постигнах днес. Трябва да видим как можем да наваксаме позиции и да сме агресивни със стратегията си, защото не мисля, че ще имаме кой знае колко възможности за изпреварване.

Хюлкенберг остана само на една позиция извън топ 10, като изтърва Q3 за по-малко от десета от секундата. Той обаче не бе твърде разстроен от това и бе доволен от решителната си бърза обиколка:
- Нещо не ми достигна, но в Монако е сложно да направиш перфектен тур. Отборът се справи добре с управлението на ситуацията с трафика. Попаднах на няколко коли и в Q1, и в Q2, но не и в решителни моменти. Сега имам допълнителен комплект нови гуми и сериозен шанс да взема точки утре. Надпреварата е дълга и трябва да сме готови да реагираме бързо със стратегията. Освен това се очаква утре да е облачно и дори има шанс да завали.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2661 -: Май 25, 2014, 08:11:41 am »

Топ 8 бе максимумът за Макларън според Булие



Класирането на един болид в топ 8 била най-реалистичната цел на Макларън в днешната квалификация за Гран при на Монако и Кевин Магнусен я изпълни, заяви рейсинг директорът на тима Ерик Булие.

Датският пилот зае осма позиция и в трите части на сесията. Съотборникът му Дженсън Бътън пък остана 12-ти и отпадна след Q2.

- Кевин кара с изключителна увереност през целия уикенд досега, не допуска грешки и се справи в момента, в който това бе необходимо. Дженсън нямаше късмет в Q2. Той работи по проблеми с баланса на колата си и не успя съвсем да я стабилизира. Не можа да направи максимално добър тур в момента, в който гумите бяха с оптимално поведение. Сега ще се съсредоточим върху надпреварата и върху това да вземем максимален брой точки и с двата автомобила. На трасе като това винаги може да има изненади, така че ще се стремим към чисто състезание – каза още Булие.

Магнусен не бе напълно удовлетворен от това, че се класира осми, но призна, че това бе максимумът:
- Може би седма позиция бе възможна с още един натиск. Тук обаче винаги е предизвикателство да направиш перфектна обиколка. Имаш чувството, че никога не си успял. Трасето е по улиците, правиш дребни грешки, коригираш, постоянно имаш усещането, че си бил в състояние да се доближиш до бариерите. Поведението на болида като цяло бе добро. Затова е толкова разочароващо като видиш времената, тъй като смяташ, че си се справил по-добре. Можем да сме сравнително доволни от днешното представяне.

Бътън от своя страна каза, че така и не е направил достатъчно добър тур в Q2. Той обясни, че в последната си бърза обиколка във втория сегмент е настигнал Торо Росо, което първоначално не го видяло, но след това се опитало да му направи място.
- Нямаше достатъчно място за две коли, но извинение нямам. Състезанието ми ще е трудно от 12-та позиция. Гумите издържат толкова много тук, че надпреварата може да се превърне в процесия. Не се надявам на дъжд в неделя – никой пилот не обича да кара на мокро в Монако, особено пък с тези гуми, които и така трудно загряват. Смятам, че за всички ще е по-добре да е сухо – допълни англичанинът.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2662 -: Май 25, 2014, 08:18:23 am »

Лотус с проблеми в бавните завои в Монако



Тимът на Лотус остава разочарован от представянето си в квалификацията за Гран при на Монако. Директорът операции на пистата Алан Перман обясни, че и двамата пилоти Ромейн Грожан и Пастор Малдонадо са имали проблеми с Е22 в бавните завои.

- За съжаление нискоскоростните криви тук са много и това означаваше сериозни грижи в голяма част от обиколката в сравнение със съперниците. Резултатът е 14-то и 15-то място на стартовата решетка – добави той. – Неделното състезание е дълго и ще се възползваме от всякакви възможности да наваксваме позиции, за да постигнем максимално добро класиране. Задачата ни е трудна. Монако е най-трудната писта за изпреварвания, а гумите са особено издръжливи. Креативна стратегия не е опция, освен ако не улучим момент с кола за сигурност. Ще преценим всички възможности.

Грожан ще е 14-ти на грида, като той отбеляза, че за съжаление не е бил достатъчно бърз.
- Надявахме се по-топлото време днес да ни помогне, но не се получи. Квалификацията бе трудна, въпреки че оправихме баланса на автомобила. Но имах проблеми в бавните завои. Притеснявахме се, че може да се получи така. Ще се наложи да работим в тази област, тъй като Е22 върви много по-добре във високоскоростните участъци – каза още Ромейн.

Малдонадо също се бе надявал на по-предно класиране от 15-то място след положителните тренировки в Барселона. Той обаче, също като доста от колегите си, трудно загряваше гумите:
- Освен това непрекъснато бях в трафик и това не помогна в ситуацията с гумите, както и с постигането на добър бърз тур. Ще се опитаме да се опазим в първите обиколки, след това надпреварата е дълга и да видим какъв най-добър резултат ще сме в състояние да постигнем.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2663 -: Май 25, 2014, 08:20:49 am »

В Торо Росо доволни от класирането и на двете си коли в топ 10



И двата болида на Торо Росо се класираха в Q3 в днешната квалификация за Гран при на Монако. Жан-Ерик Верн даде седмо време, а Данил Квят – девето – в битката за разпределение местата на стартовата решетка.

- Имаме много нови неща в колите. Механичните промени изглежда работят в правилната посока и това е положителна стъпка в развитието за следващите надпревари – коментира техническият директор на тима Джеймс Кий. – Днешните температури бяха различни в сравнение с предходните тренировки, така че не можехме да знаем какво ще е поведението на болида. Екипът и пилотите обаче свършиха добра работа.

Верн сподели, че е много доволен от представянето не само заради себе си, но и заради тима, който заслужава добри резултати заради непрестанния си упорит труд:
- Класирането и на двете коли в топ 10 е страхотно постижение за всички. Последната ми обиколка със суперсофт бе повлияна от жълтите флагове, но първата бе достатъчна, за да се наредя седми, а това е чудесна позиция за утрешното състезание. Ако напаснем всичко заедно, съм уверен, че можем да вземем точки и с двете коли. Със сигурност ще натискам поне да запазя седмото място до финала.

Квят се удари в началото и счупи предното си крило. Механиците му обаче бързо поправиха щетите и той се върна на трасето.
- Това определено бе най-обърканата квалификация в живота ми – каза руснакът, за когото това е първи състезателен уикенд в Монако в кариерата му. – В Q1 изведнъж изтървах задната част и докоснах стената, което наложи прибиране за смяна на носа. Веднага си върнах увереността и успях да направя два добри тура в Q2. За съжаление в Q3 нямах късмет, тъй като там не завъртях оптимална обиколка, стартирайки с използван суперсофт. Когато накрая излязох с новия си комплект от най-меките гуми, трябваше да намаля заради жълтите знамена. Това е разочароващо, но такова е положението.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2664 -: Май 25, 2014, 09:01:59 am »

Стюардите няма да предприемат допълнителни действия срещу Розберг





Стюардите на Гран при на Монако няма да предприемат допълнителни действия срещу Нико Розберг, след като изслушаха представителите на екипа на Мерцедес. Те извикаха хората от екипа от Бракли след квалификацията по улиците на княжеството днес заради спорно излитане на немския пилот от трасето. Нико изхвърча на Мирабо в последната си бърза обиколка. В този момент той бе начело в класирането, а други пилоти – включително съотборникът му Люис Хамилтън – правеха финални бързи турове. Появилите се заради неговия инцидент жълти знамена накараха всички да намалят. Розберг остана пръв, а стюардите решиха да разследват ситуацията.

Стюардите са проучили видео материали и телеметрични данни, изслушаха и показанията на представителите на Мерцедес. В решението се казва, че „пилотът на автомобил с № 6 не е извършил никакво нарушение”.

- Извиних се на Люис, задето попречих на възможността да подобри времето си. Сега ще гледам напред към състезанието. Трябва да направя добър старт и се надявам на силна надпревара с хубава стратегия – каза Розберг в официалния пресрилийс на Мерцедес, разпространен след излизането на решението на стюардите.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2665 -: Май 25, 2014, 09:03:46 am »

Ериксон ще стартира от питлейна, предупреждение за Квят



Маркус Ериксон бе наказан да стартира от питлейна заради инцидента му с Фелипе Маса в Q1. Пилотът на Катерам заяви, че грешката за удара бе негова. Той обясни, че още от последната свободна тренировка е имал проблеми със сцеплението и с двата типа гуми.

- Същото се случи в Q1, въпреки че температурите се бяха качили спрямо сесията сутринта. В последната си обиколка бях зад Маса в пети завой. Той мръдна от траекторията, което означаваше, че трябва да сменя точката си на спиране. Блокирах колелата и отидох в бариерата заедно с него. Това бе моя грешка. За съжаление отнесох и Маса – обясни Ериксон.

Стюардите решиха, че инцидентът е бил „безразсъдна катастрофа” и го пратиха да стартира състезанието от питлейна. Шведът така или иначе бе 22-ри. От лиценза му бяха отнети и две точки.

В същото време Данил Квят (Торо Росо) получи официално предупреждение за това, че е попречил по време на квалификацията на Пастор Малдонадо (Лотус). Това е първа такава санкция за младия руснак в дебютния му сезон във Формула 1.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2666 -: Май 25, 2014, 09:05:52 am »

Райконен продължава да се бори с болида си



Кими Райконен продължава да се бори с болида си Ферари F14 T, заяви самият пилот след квалификацията за Гран при на Монако. Финландецът не успява да извлече максимума от автомобила си и не бе доволен от представянето следобед за разлика от съотборника си Фернандо Алонсо.

- В началото на квалификацията ситуацията бе малко по-добра. С течение на сесията ставаше по-сложно. Уикендът досега бе сложен. Просто се боря непрекъснато с колата. Освен това пропуснахме цялата втора тренировка, което не помогна. Не е нещо с настройките, но изглежда не успяваме да накараме гумите да работят както трябва. Тук имаме проблеми и с предната част на болида, а карането е трудно на подобна писта при такива условия. На нормално трасе си в състояние да натиснеш повече. Може дори да отвориш завой, докато тук няма такъв вариант. Шесто място не е кошмар, просто не е позицията, на която искаме да сме – коментира Кими.

Той допълни, че не знае дали проблемът с гумите – защо не може да ги вкара в оптимален работен прозорец – е заради него или заради колата:
- Трудно ми е, но не съм наясно каква е причината да не достигат потенциала си. Тази година пистата със сигурност е по-хлъзгава, но тя е такава за всички. Ако автомобилът ти работи добре, ситуацията се улеснява. А да си 100% доволен от поведението й и от това на гумите, дава голяма разлика тук.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2667 -: Май 25, 2014, 09:08:30 am »

Жълтите знамена не ми повлияха, заяви Алонсо



Фернандо Алонсо заяви, че е изключително доволен от обиколките си в заключителната част на квалификацията днес. Последният тур в частност бил най-добрият му в сесия за разпределение на местата от грида този сезон. Пилотът на Ферари заяви освен това, че не е бил повлиян от жълтите знамена на завоя Мирабо заради спирането там на Нико Розберг.

- Наистина съм много доволен, че се преборихме с проблемите със спирачките и колата ставаше все по-добра и по-добра – каза испанецът. – Не видях изобщо какво се е случило на Мирабо, защото веднага отидох да хапна и сега ще видя някое повторение, но не вярвам Нико да го е направил умишлено.

Алонсо заяви още, че разликата до Мерцедес е толкова голяма, че напрежението между пилотите им няма как да му помогне много съществено в евентуалната битка за титлата, просто защото те са много, много напред. След това обясни обаче подробно, че точно в борбата в шампионата се вижда ясно сблъсъкът между пилотите. Тогава всичко става много по-видимо, а напрежението и натискът от страна на публиката и медиите стават огромни.

Испанецът обясни още, че е дори изненадан и от сравнително малката разлика до Ред Бул от една-две десети от секундата. Според него петото място е било максимума днес и той се е стремил към него. Заяви още, че само ако вали утре, има някакъв шанс нещо да се промени, макар че и той не е особено голям при предимството на Мерцедес, които изобщо нямало нужда да карат на 100% от възможностите си.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2668 -: Май 25, 2014, 09:10:45 am »

Проблем със зареждането забавил Фетел



Проблем със системата за генериране на енергията и по-скоро с модула за акумулиране на кинетичната енергия забавил световния шампион Себастиан Фетел в днешната квалификация за Гран при на Монако. В нея той остана 4-ти зад пилотите на Мерцедес и съотборника си Даниел Рикиардо.

- Общо взето това бяха възможностите на колата днес. Но още в Q1 имах проблем със зареждането на батериите и нямах възможност да ги заредя и използвам напълно – обясни Фетел. – След това успяхме да възстановим голяма част от работата на системата, но тя остана доста непостоянна и не знаех как точно колата ще реагира на една и съща права. Веднъж всичко работеше, друг път – не. Към края нещата се пооправихме, но пак нямахме пълната мощност.

Фетел заяви още, че и жълтите знамена на Мирабо са му попречили в края да се пребори поне със своя съотборник:
- Мисля, че накрая пистата доста се подобри и бях доста бърз към финала на обиколката си. В края на първи сектор обаче имаше жълти знамена и аз вече бях върнал газта.

Рикиардо смяташе, че е могъл да е дори по-близо до съперниците от Мерцедес. Освен това заяви, че е допуснал грешка в последния си бърз тур в Q3.
- Както и да е, няма смисъл от извинения. Просто ще си взема поука за следващия път. Ще съм разочарован, ако не сме на подиума утре. Смятам, че имаме достатъчно добро темпо, за да се задържим до Мерцедес. Надявам се да изпреварим поне единия на старта, а след това със стратегия евентуално да получим шанс за победа – каза още австралиецът.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 29.0 Firefox 29.0
Re:Формула 1
« Отговор #2669 -: Май 25, 2014, 02:01:43 pm »

Фойерверки в Монако







Квалификацията за Гран при на Монако често е наричана най-важната сесия за разпределение местата на стартова решетка през сезона във Формула 1. Последното й издание бе извор на достойна за подобно определение драма – Нико Розберг спечели полпопозишъна пред съотборника си в Мерцедес Люис Хамилтън, като в края на Q3 излетя от трасето и това доведе до показване на жълти знамена. Всички пилоти на пистата намалиха, включително Хамилтън.

Стюардите на надпреварата разследваха случая и не откриха доказателства за умишлено нарушение от страна на Розберг. Немският пилот запази първата си позиция, но отприщи порой реакции и препратки към историята, като основният въпрос е ще продължат ли фойерверките и по време на днешното състезание.

Хамилтън се въздържа от преки обвинения срещу Нико, но след пресконференцията пак бе попитан дали смята, че случилото се на трасето е умишлено от страна на Розберг. Отговорът му пред ВВС бе:
- Възможно е.

Той допълни освен това, че е трябвало да е наясно, че „това ще се случи”.

- Това ли е казал? – попита изпълнителният директор (бизнес) на Мерцедес F1 Тото Волф, разбирайки за репликата на англичанина. – Не мисля, че някой изобщо върши подобни неща (да катастрофира нарочно – б.р.) в модерната Формула 1. Той (Нико – б.р.) изпусна точката на спиране и излезе от трасето. Няма какво повече да се добави. Знам, че търсите пикантна, противоречива история, но всичко това са глупости.

Волф опита да обясни и очевидно лошото настроение на Хамилтън, заявявайки, че няма причина да си щастлив, когато си втори, а съотборникът ти е първи. По-рано през сезона австриецът спомена, че битката между състезателите на Мерцедес неминуемо ще се изостри, но бе убеден че тимът ще се справи с управлението на двубоя:
- Пилотите трябва да са наясно каква е ситуацията в отбора, да не рискуват имиджа на марката. При рестарта (в Бахрейн – б.р.) обсъждахме дали можем да им имаме доверие и те доказаха, че можем. Ще продължим така, докато загубим някое и друго предно крило, след което отново ще седнем и ще дискутираме стратегията. В крайна сметка е страхотно да гледаш двама пилоти на това ниво да се състезават честно и почтено, да не рискуват колата на съперника и да правят мегашоу. В момента не би могла да се получи по-добра реклама за F1, когато толкова хора критикуват спорта.

И Волф, и Ники Лауда заявиха впоследствие, че Розберг е в състояние да се справи с напрежението и да се бори с Хамилтън, който спечели четири поредни победи срещу един успех на Нико в самото начало на състезателната година.

- Би ни се искало да имаме двама щастливи състезатели. Но когато те са толкова конкурентоспособни, колкото са нашите, то тогава задължително единият ще е щастлив, а другият не. Няма да е проблем да се справим с тях – каза отново вчера Волф.

Мерцедес пробваха да вземат мерки по-рано този сезон – скоро стана ясно, че са наели спортен психолог, който трябвало да помогне за подобрение работата на екипа. Доктор Сири Еванс не работел пряко с пилотите, а само като консултант, даващ препоръки. Тимът от Бракли обаче се обърна и към човек с пряк опит в подобни сблъсъци – четирикратния световен шампион във Формула 1 Ален Прост. Французинът отказа да сравнява Розберг и Хамилтън със себе си и Аертон Сена, но все пак призна, че Мерцедес са го търсили за съвет.

- Трудно е да останат приятели. През 1988 г. с Аертон имахме доста прилични взаимоотношения. Така че е възможно. Изминаха 20 години от тогава, а още толкова хора обсъждат нещата. Интересуват се какво бих им препоръчал, какво бих направил на тяхно място в подобна ситуация. Не искам да казвам какво отговарям – заяви Прост.

На въпрос дали съперничеството му с Розберг вече е като това между Сена и Прост, Хамилтън заяви:
- По същество. Не знам дали Сена и Прост са говорили за това, но доста ми допада начинът, по който Сена се е справил със ситуацията и ще го имам предвид.

По-рано през седмицата в Монте Карло англичанинът обясни, че желанието за успех у него е по-голямо, отколкото у Нико заради разликата в произхода им.

- Аз идвам от Стивънидж, живял съм на дивана в апартамента на баща ми. А Нико е израснал в Монако, сред джетовете, хотелите и всички останали подобни неща. Така че желанието е различно. Аз желая успеха най-много от всички 22 пилоти... Ако дойда с мисълта, че Нико го иска повече от мен, то тогава по-добре да си ходя вкъщи. Това е нужно, за да спечелиш световния шампионат – заяви той в интервю за formula1.com.

След всичко това не е чудно, че напрежението се качи до критични стойности. Засега страстите са нажежени, от време на време избухват фойерверки. Дали ще се стигне до взрив още днес, ще разберем само след няколко часа.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен