Нико Розберг спечели Гран при на МонакоНико Розберг спечели Гран при на Монако като води от старта до финала днес и не даде никакъв шанс на съотборника си в Мерцедес Люис Хамилтън да го изпревари, въпреки че англичанинът го преследва през цялото време. Хамилтън остана втори, а трети финишира Даниел Рикиардо (Ред Бул) пред Фернандо Алонсо с Ферари и Нико Хюлкенберг с Форс Индия. За първи път в зоната на точките се класира и пилот на един от най-новите отбори – като това бе Жул Бианки (Маруся), който завърши осми, но към времето му трябва да се добавят 5 сек..
Нико смени тази сутрин превключвателя на съединителя си, което е позволено от правилата без наказание и ограничен брой промени. Старият бе прегрял вчера, а новият изискваше малко уточнения в работата и той направи допълнителен тур преди да заеме мястото си на старта, още повече че температурата на асфалта бе значително по-ниска днес – 28 градуса.
След проблемите със системата за генериране на енергия в колата на Себастиан Фетел голяма част от нея бе заменена преди старта днес. Преди старта на загряващия тур Пастор Малдонадо получи повреда и отиде в пита при Маркус Ериксон, който трябваше да тръгне от там след инцидента с Фелипе Маса вчера.
На старта Нико потегли отлично зад него бе Хамилтън. Трети в първия завой обаче влезе Фетел, а с феноменално потегляне зад него се нареди Кими Райконен, който изпревари Рикиардо, блокирал гуми преди Сен Дево и Алонсо. След това бяха Магнусен, Верн, Квят, Хюлкенберг и Ботас.
Още в първия тур след Мирабо Перес бе завъртян на пистата от Бътън и се появи кола за сигурност. Тя остана на трасето 3 обиколки, а инцидентът бе разследван.
След рестарта Кими изпревари Фетел, който отново загуби мощност и бързо потъна в колоната, а след това спря и в бокса. Сложи твърди гуми. Опита се да продължи, но бързо го викнаха обратно в бокса. След малко там спря и Данил Квят също с проблем и на свой ред отпадна. Напред, докато вървеше колата за сигурност, Хамилтън се оплака, че криволичи като луд, но гумите и спирачките не могат да загреят. Справи се обаче добре и подгони Нико. В следващите няколко обиколки бе плътно зад него на по-малко от 1 секунда.
В 11-ата обаче Нико направи рекорден тур и избяга дори от малката DRS възможност на Люис за атака на 1,1 сек.. До 15-ия от общо 78 тура дръпна на 1,6 сек..
Всички в челото бяха с по-мекия тип гуми суперсофт, но и те бяха прекалено твърди за това трасе според Алонсо и се очакваше само един стоп, който бе шанс за разместване на позициите.
Зад първите двама Кими бе на 7 сек., зад него на 3,9 сек. бе Рикиардо, а на още 2,9 бе Алонсо. По-нататък битка водеха Верн, Хюлкенберг и Ботас. Финландецът каза, че не претоварва гумите и план А е ОК – 1 спиране.
Тони Рос се обади на Нико Розберг, че неговите гуми са по-хладни от тези на Хамилтън и това му даваше предимство, което до 17-ата обиколка стана 1,7 сек.. В това време Люис попита Пит Бонингтън дали има проблем с мотора, защото губи скорост! Но след като смени програмата, пак дръпна и до 20-ия тур настигна Нико на 1,1 сек.! Англичанинът получи обаждане, че може би ще трябва да остане още 2 обиколки на пистата над плана, за да избегне трафика.
Двамата пилоти на Мерцедес правеха невероятни обиколки като ту единия, ту другия бе по-бърз. Кими бе вече на над 10 сек., а зад него близо вървяха Рикиардо и Алонсо. След 20-ия тур Нико и Рикиардо започнаха да се оплакват от трафик. В 25-ата обиколка Грожан пръв смени гуми, а тур по-късно на излизане от тунела Сутил се удари в мантинелите. Това отново извади колата за сигурност и се отвори отличен прозорец за смени. Розберг пръв сложи софт, а при смените механиците пуснаха Верн рисковано и французинът едва не се удари с Магнусен.
Веднага след смяната си пък Кими бе на метри от затворена с обиколка Маруся, която спука гумата му и той трябваше пак да спре в бокса, докато сейфти карът бе начело, което го прати 13-ти.
Напред Хамилтън пък негодуваше, че не са го викнали обиколка по-рано и питаше как да измислят нещо!
Без да прави спиране в бокса за смяна Маса от 16-ти на старта бе пети зад Нико, Хамилтън, Рикиардо и Алонсо, а зад него бяха Магнусен, Верн, Хюлкенберг. И двамата задминаха датчанина след рестара, като особено атрактивен бе германецът – той атакува на влизане в тунела. Състезанието бе рестартирано в 31-ата обиколка и битката започна отново.
До средата на дистанцията в 39-ата обиколка разликата между Нико и Люис оставаше под 1 сек., като Розберг беше изразходвал една идея повече гориво, но то нямаше да е проблем, защото бе под и около 40%! Същата бе и ситуацията при следващите двама Рикиардо и Алонсо, като Андреа Стела каза на испанеца, че е все пак с 0,3 сек. по-бърз.
Комисарите наказаха Верн с минаване през бокса и това го извади от челото, а съвсем в дъното пилотите на Маруся и Катерам се бореха буквално колело в колело.
Маса спря в бокса за единствената си смяна чак в 45-та обиколка, за да смени своя стартов суперсофт и излезе 11-ти зад Райконен и пред Бианки. Пилотът на Маруся направи отлично състезание и бе 12-ти, след като тръгна от 21-ва позиция заради смяна на скоростна кутия. Зад него след наказанието си залепи Верн, който дори го закачи във фибата и отчупи част от крилото си, а след това получи повреда в двигателя и бе поредният отпаднал.
След 45-ата обиколка Нико отново успя да се измъкне напред на над секунда с по-добри минавания на първи завой и пред Казиното, но Хамилтън пак го настигна на под 1 сек.. Консумацията на германеца обаче бе доста повишена, но бързо се стабилизира.
В 58-ата обиколка двигателят и на Ботас не издържа и той остана блокиран на фибата, а пред него минаха Гутиерес и Кими, заемайки осма и девета позиция.
В 61-ата обиколки Розберг успя да избяга за първи път на над 2 секунди, когато след Раскас се удари Гутиерес и заради трафика Хамилтън пак се залепи зад Нико. Отпадането на Естебан пък даваше шанс на Жул Бианки да се окаже десети и да стане първият пилот на новите скромни тимове, който печели точка, откакто те се появиха в F1. Жул получи обаче междувременно наказание, че премина през пита за първата си санкция при кола за сигурност на пистата и към времето му щеше да се добавят 5 сек..
На над 13 сек. дистанция от лидерите Рикиардо записа най-добра обиколка и рязко започна да настига изоставащия от Розберг Люис. Англичанинът се оплака, че има нещо в окото и не може да вижда! От отбора му се обадиха, че няма проблем да спре в бокса, ако иска. По-назад бе Алонсо, а зад гърба му Хюлкенберг бе преследван от Макларън-ите на Магнусен и Бътън.
В последните обиколки Хамилтън се бореше видимо с проблемите си, а Рикиардо бързо го настигаше. Междувременно Кими атакува Магнусен и се стигна до контакт и спиране в бокса, което пък изведе Бианки в сигурна точкова позиция!
clubs1.bg