www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495817 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2880 -: Юли 23, 2014, 12:53:22 pm »

Ферари няма намерение да изхвърля Кими, Алонсо още не е приел продължение на договора си



Ферари нямат намерение да изхвърлят Кими Райконен, какъвто слух се разпространява от известно време в падока на Формула 1.

По време на последните стартове от шампионата се говореше, че в Скудерията възнамерявали да заложат на Жул Бианки, който е кадър на тяхната академия за млади таланти. Понастоящем френският пилот кара за Маруся. Той замести Кими на тестовете на Силвърстоун, след като финландецът се удари тежко в самото начало на Гран при на Великобритания.

За подклаждането на подобни приказки допринасят и критики като тази на двукратния световен шампион Мика Хакинен. Наскоро той заяви, че няма да коментира представянето на сънародника си Райконен и ще заяви единствено, че Кими постоянно е зад съекипника си Фернандо Алонсо.

Известният италиански Лео Турини твърди, че във Ферари нямат никакво намерение да се разделят със световния шампион за 2007 г. Когато на шефа на тима Марко Матиачи пък бе посочено, че в средата на сезон 2014 г. резултатът Алонсо-Райконен е 10:0, италианецът отговори:

- Това не е футбол. Във Формула 1 не говорим с такива термини. Да, искам по-добри резултати, но Кими е пилотът, който е необходим на Ферари за догодина. Ние вярваме в Кими, той е световен шампион – част от настоящето и от бъдещето ни.

Според Турини в Маранело смятат, че Райконен е жертва на обстоятелствата и не се представя на очакваното ниво не по своя вина.

В същото време италианският журналист твърди, че Алонсо все още не е отговорил на предложение за удължаване на договора му с Ферари. Името на испанеца се свързва особено упорито с Макларън. Самият той заяви на Хокенхайм, че не е водил разговори с който и да е друг тим, но напускането му не се изключва като вариант.

Турини пише също така, че Рос Браун би приел единствено роля на външен консултант в тима от Маранело. Англичанинът се оттегли от Формула 1 и настоятелно обясни неколкократно, че няма намерение да се връща.

Ники Лауда пък позвънил на президента на Ферари Лука ди Монтедземоло, за да се извини за своя забележка по адрес на болида F14 T. Председателят на борда на Мерцедес F1 обяснил на маркиза, че казвайки „скапана кола”, имал предвид „бавна кола”. Ди Монтедземоло след това поканил Лауда на закуска.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2881 -: Юли 23, 2014, 12:54:58 pm »

Унгария ще е добра възможност за Ред Бул срещу Мерцедес, смята Хорнер



Гран при на Унгария ще е добра възможност за Ред Бул срещу Мерцедес, смята шефът на четирикратните световни шампиони Кристиан Хорнер.

Екипът от Бракли доминира в тазгодишното първенство на Формула 1, като единствено в Канада победата взе Даниел Рикиардо. Австралийският пилот на Ред Бул се бори с Люис Хамилтън за втората позиция в Монако по-рано тази година. Трасето в Унгария е тясно, с къси прави – подобно на това в княжеството – и Хорнер се надява това да е от полза за ръководения от него отбор.

- Унгария е добра възможност за нас. Сингапур също не е далеч... Ще е интересно да видим как ще се представи колата ни в Унгария. Мерцедес, разбира се, са в страхотна позиция, но се надявам да сме по-близо до тях – сподели англичанинът.

Според Хорнер обаче Ред Бул едва ли ще направят големи крачки напред за скъсяване на разликата спрямо Мерцедес през лятната пауза:

- Смятам, че ще е трудно. Причината е шасито. В Германия видяхме, че сме силни в първи и трети сектор – изоставането идваше в средната част на пистата. През последния състезателен уикенд имахме известно подобрение с горивото, но ни е нужна по-голяма стъпка и точно това ще преследваме. Надявахме се на по-голямо подобрение (с бензина и задвижващата система на Рено). Направената стъпка бе много малка. Трябва да продължим да работим. Промените в управлението (на Рено Спорт F1) са положителни, те участват много повече в процесите. Приемат факта, че има проблем и търсят начин да променят нещата, за да намалим разликата спрямо Мерцедес. Това, разбира се, ще отнеме време, но правилната нагласа е налице, за да започнем да бележим прогрес.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2882 -: Юли 23, 2014, 03:34:04 pm »

Двойните точки за последния старт са грешка, заяви Тото Волф



Даването на двойни точки за последния старт от тазгодишния шампионат във Формула 1 е грешка, заяви изпълнителният директор (бизнес) на Мерцедес F1 Тото Волф.

Нововъведението в правилата, според което победителят в Гран при на Абу Даби този сезон ще получи 50 точки, вторият в класирането – 36, третият – 30 и т.н., бе посрещнато с неодобрение и от пилоти, и от фенове в началото на 2014 г. Президентът на ФИА Жан Тод обаче заяви, че промяната не е кой знае колко голяма и че федерацията може да отмени двойните точки, ако бъде сметнато, че въвеждането им е било неуспешно. За целта обаче трябва да се изчака приключването поне на настоящия шампионат.

Битката в тазгодишното първенство е между пилотите на Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън. Ако тя продължи да се развива както досега, то изходът от последното състезание става особено важен. Промяната в точковата система бе приета с единодушното съгласие на отборите, но сега Волф смята, че тя не е добра.

- Смятам, че не е честно така и мисля, че не биваше да ги въвеждаме – заяви австриецът, цитиран от Аутоспорт. – Притежателят на търговските права обаче, който се занимава със спонсорството и телевизионната аудитория, заяви, че трябва да запазим интригата до последния старт. Изглежда е бил прав. Ще бъда много изненадан, ако не се стигне до решаване на битката чрез двойните точки. Дори да изоставаш с 30 точки, всичко може да се обърне в Абу Даби, ако пилотът, който е начело, отпадне.

Волф заяви също така, че след като очевидно последната надпревара в календара ще е решаваща, той би бил крайно изненадан, ако аудиторията не е по-голяма, отколкото нормално гледа състезанията:

- Може би Бърни [Екълстоун] бе прав за това, че двойните точки ще запазят изхода от шампионата неясен до финалния старт? Смятам, че пилотът, който загуби титлата заради това правило, ще има нужда от известно психологическо успокоение, но още не сме стигнали дотам. Битката между двамата (Хамилтън и Розберг – б.р.) е близка. Отпаданията ще имат решаваща роля.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2883 -: Юли 23, 2014, 03:35:49 pm »

Мексико с петгодишен договор за кръг от F1



Формула 1 ще се върне в Мексико догодина, след като организаторите от пистата Аутодромо Ерманос Родригес са подписали петгодишен договор за домакинство на кръг от шампионата.

Информацията бе разпространена от местни източници. Според вестник Реформа контрактът е подписан и от Бърни Екълстоун, като първата надпревара трябва да е през 2015 г.. Състезанието щяло да се проведе през втората половина на сезона – или преди, или след надпреварата в САЩ (на трасето до Остин в Тексас).

Малко по-късно Екълстоун потвърди договора пред списание Форбс. Официално съобщение се очаква да бъде направено утре (сряда).

Кръг от Формула 1 на пистата в Мексико Сити се провежда за последно в периода 1986 – 1992 г.. Преди това Гран при на Мексико е част от първенството между 1963 и 1970 г..

Преговори за връщането на F1 в страната се водеха от известно време. Пистата се нуждаеше от подобрения на инфраструктурата. Рейс директорът и технически делегат на ФИА Чарли Уайтинг посети трасето няколко пъти през последните години.

В основата на проекта е промоутърската компания OCESA. Във Формула 1 в момента има двама мексикански пилоти – Серхио Перес във Форс Индия и Естебан Гутиерес в Заубер.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2884 -: Юли 23, 2014, 03:37:02 pm »

Магнусен няма никаква вина за инцидента с Маса, категоричен е Булие



Кевин Магнусен няма никаква вина за инцидента с Фелипе Маса в началото на Гран при на Германия, заяви рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие.

Бразилският пилот на Уилямс обвини датчанина за удара помежду им, след който той се преобърна. Според него Магнусен, за когото 2014 г. е дебютна в F1, е бил прекалено агресивен в опита си да печели позиции веднага след старта. Стюардите на надпреварата обаче оповестиха, че единствено управлението на Маса е разследвано.

- Докладът на стюардите бе свързан с карането на Фелипе и нищо друго. Разследването бе за поведение на пилот. Те решиха да не наказват Фелипе, това е тяхно право. Но е изяснено чудесно, че Кевин със сигурност няма никаква вина за станалото – заяви Булие.

Стюардите постановиха, че Маса се е съсредоточил върху съотборника си Валтери Ботас и не е ударил умишлено Магнусен.

Булие не скри, че е доволен от изхода на разследването. Той повтори за пореден път, че е доволен от представянето и на Кевин, и на съотборника му Дженсън Бътън:

- До момента съм на 100% доволен и от двамата пилоти. Дженсън очевидно е част от семейството. Той е бърз и помага на отбора да върви към желаната позиция. При Кевин продължава да тече процес на обучение. Той започва да постига нужното представяне и като резултати.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2885 -: Юли 23, 2014, 07:43:29 pm »

Зрителите на Хокенхайм с 38% по-малко в сравнение с 2012 г.



38% по-малко зрители в сравнение с 2012 г. гледаха Гран при на Германия на пистата Хокенхайм. На трасето отидоха едва 52 000 души, след като трите кръга преди това – в Канада, Австрия и Великобритания – се проведоха пред пълни трибуни. Една от основните причини за това е четирикратният световен шампион Себастиан Фетел, твърди консултантът на организаторите Катя Хайм.

- Разочарованието на Себастиан от новата Формула 1 и собствения му болид със сигурност не помогна. Той даде куп интервюта колко лоша е F1 в момента и как не си струва да се гледа. Себастиан е четирикратен световен шампион, германец е и хората му вярват повече, отколкото на маркетинговите отдели. Така че ако той твърди, че няма какво да видят, че Формула 1 не същата като преди, това 100% е навредило (на посещаемостта) – обясни Хайм пред Ройтерс.

Общият брой зрители за трите дни на Хокенхайм е 95 000 души. Хайм отбеляза, че зрителите в неделя все пак са били повече, отколкото отидоха на Нюрбургринг през 2013 г. – едва 45 000 души.

Спортният директор на Мерцедес Тото Волф посочи от своя страна, че във Формула 1 цари негативизъм от началото на годината:
- Всички имаме вина или поне много от нас. Последните няколко старта бяха чудесни за гледане. Имаше много изпреварвания в цялата колона, така че спортът е в добра форма. Трябва да анализираме внимателно защо на Хокенхайм нямаше повече зрители. Това обща тенденция ли е, хората от повече опции ли се нуждаят в днешния дигитален свят? Нямам отговор, защото от спортна гледна точка ние вършим работата както трябва.

В анализа на Ройтерс обаче се посочва още една наболяла тема – цените на билетите. Пропуск за уикенда на Хокенхайм от първа категория струва 515 евро. Това е твърде висока стойност, особено на фона на предложените от австрийските организатори по-евтини варианти за гледане на състезание от Формула 1 в същия географски регион. На Ред Бул Ринг 225 000 души бяха на трасето за трите дни на уикенда, в деня на състезанието – 80 000. На Силвърстоун за надпреварата отидоха 120 000.

Според Хайм и управляващият търговските права Бърни Екълстоун феновете в Германия били също така изтощени след световното първенство по футбол, което националният им отбор спечели.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2886 -: Юли 23, 2014, 07:46:05 pm »

Сега е повратната точка за прехвърляне на ресурси към проекта за 2015 г., заяви Алисън



Гран при на Унгария е последният старт преди лятната ваканция във Формула 1. Надпреварата на трасето до Будапеща обаче е и моментът в сезона, когато част от отборите пренасочват усилията си в по-голяма степен към следващия сезон, посочи техническият директор на Ферари Джеймс Алисън.

- Седмица след надпреварата на Хунгароринг ни е забранено да работим във фабриката. Затова ще се опитаме да вместим колкото се може повече неща в тези няколко дни, за да сме готови и на ниво за Гран при на Белгия. Настоящият момент от сезона винаги е повратната точка за прехвърляне на ресурси от тазгодишната кола към болида за следващия сезон. Сега се трудим много и по двата проекта, като се стараем да подобрим представянето за обиколка на сегашния автомобил, като същевременно придвижваме и този за 2015-та – обясни Алисън.

Предстоящото състезание на Хунгароринг е добре познато на отборите от Формула 1. Ферари записаха пета и 11-та позиция с Фернандо Алонсо и Кими Райконен в последния старт в Германия.

- Беше чудесно Фернандо да финишира на Хокенхайм малко по-напред спрямо стартовата си позиция. Последната надпревара бе вълнуваща за нас, защото имаше много близки битки, изпреварвания и що се отнася до екипа ни, куп малки драми, с които да се справяме. До финала наблюдавахме разхода на гориво и ERS системата, като в същото време държахме под око заплахата от дъжд. Жалко, че не успяхме да изведем Кими до зоната на точките. Част от изоставането му се дължеше на получени по-рано в състезанието повреди по предното крило. В Унгария пък обикновено е много горещо и това е предизвикателство и за пилотите, и за болидите и охладителните им системи. Жегата ще натовари особено много ERS, тъй като обиколката е къса, няма дълги прави. Самото трасе е доста прашно и мръсно в началото на тренировките, но след това еволюира бързо с наслагването на гума – каза още Алисън.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2887 -: Юли 23, 2014, 07:48:27 pm »

В Лотус се надяват да задържат Грожан



В отбора на Лотус се надяват да задържат Ромейн Грожан и след настоящия сезон. Френският пилот заяви по-рано този сезон, че иска догодина да кара силен болид – дори това да означава смяна на тима. В Енстън засега са уверени, че има с какво да убедят Грожан да остане, въпреки че са далеч от формата на отбора през 2013 г..

По време на уикенда в Германия бе потвърдено, че Пастор Малдонадо ще остане в Лотус. Заместник-шефът на отбора Федерико Гасталди се надява да запази и другия състезател.

- Ромейн е част от тима на Лотус вече дълги години, още от дните му в GP2. Той е топпилот и като такъв не е доволен от развоя на сезон 2014 г.. Това чувство се споделя от всички в екипа, разбира се. Не можем да потвърдим нищо в момента. Ще съобщим новина, когато има такава. Всичко, което мога да кажа, е, че желанието ни е Грожан да остане в Енстън и да продължим това страхотно партньорство и обща работа – заяви Гасталди.

Ръководителят на тима, който се занимава с ежедневните задачи в Енстън, тъй като програмата на Жерар Лопес не му позволява постоянно да е в базата и с екипа, бе доволен, че Малдонадо ще остане. Той сподели, че е доволен от венецуелеца, въпреки че Пастор още няма спечелена точка тази година:

- Подновихме клетвите си след един труден меден месец, така да се каже. Заедно с Жерар Лопес изкарахме доста време с Пастор на Хокенхайм. Седнахме, обсъдихме бъдещето и всичко бе много положително. Пастор е част от бъдещото развитие на Енстън, така че бе напълно рутинно обявяване на многогодишното ни споразумение, както и на факта, че той ще е в кокпита на наш болид и догодина.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2888 -: Юли 24, 2014, 06:17:12 am »

F1 пилотите предупредени за случаи като инцидента на Райконен



Пилотите от Формула 1 получиха предупреждение и напомняне да се връщат на писта след излитане от нея внимателно и сигурно. Това бе сторено след катастрофата на Кими Райконен на Силвърстоун. Инцидентът се случи, след като финландецът изхвърча от трасето и при последвалото връщане на асфалта изтърва контрола над Ферари-то и се разби.

Световният шампион за 2007 г. не бе наказан от ФИА за станалото. Стюардите установиха, че той е намалил скоростта, след като излетя от пистата и че се е върнал на трасето така, както биха го сторили и други пилоти. Въпросът обаче е бил дискутиран по време на уикенда в Германия.

Според информация на Аутоспорт рейс директорът на ФИА Чарли Уайтинг е обяснил на състезателите, че Райконен е извадил късмет да не бъде санкциониран за станалото. Той е наблегнал на правилото, според което пилотите трябва да се връщат на писта внимателно и така, че да не застрашават колегите си.

- Няма промяна в политиката ни (по отношение на подобни случаи). Всичко е написано в правилата: пилот, който излети от трасето, може да се върне, но безопасно и без да е придобил предимство. Според мен Кими не се върна безопасно на пистата и трябваше да внимава повече. На всички състезатели бе напомнено, че не могат да очакват тревата покрай трасетата да е подстригана и поддържана като тази на футболно игрище. Просто не е възможно – коментира Уайтинг.

Катастрофата на Райконен за щастие бе без сериозни последици. Фелипе Маса (Уилямс) свърна в последния момент, виждайки въртящото се Ферари и успя да избегне по-сериозен сблъсък. Самият Кими се отърва с натъртвания и ожулвания. Той обаче бе подложен на сериозни критики от някои наблюдатели, смятащи, че е заслужавал наказание за невниманието си.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2889 -: Юли 26, 2014, 07:14:48 am »

Преди Гран при на Унгария – Катерам, Заубер, Торо Росо и Уилямс









Пилотите на Катерам, Заубер, Торо Росо и Уилямс за очакванията си от Гран при на Унгария, 11-ти кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2014 г.

Камуи Кобаяши (Катерам): Унгария е последното състезание преди августовската пауза – още една наистина популярна надпревара и сред феновете, и сред всички хора в F1. Един от най-хубавите ми спомени е точно от там – през 2010 г., когато за първи път се състезавах на Хунгароринг в F1. Имах наказание за нещо и трябваше да стартирам от последна редица, 23-ти, но изпреварих шест или седем коли в първата обиколка и след това финиширах в точките! Смятам за достатъчно реалистично да кажа, че това едва ли е възможно тази година, но все пак ще се борим толкова упорито, колкото можем и се надяваме на някакъв положителен изход. Един от ключовете за добро време в обиколка е да се намери добър ритъм, особено във втори сектор. Трябва да преминаваш плавно завоите. Управлението на гумите ще е дори по-важно от обичайно, тъй като обикновено е горещо, а ние ще сме със софт и медиум.

Маркус Ериксон (Катерам): Заминаваме за Унгария веднага след Гран при на Германия и ще имаме още една възможност да се борим с колите пред нас. В последните няколко надпревари имах проблеми, които повлияха на представянето ми още преди да съм стартирал. Затова целта ми е да направя чист уикенд, да изкарам колкото се може повече време на писта, особено в квалификацията след случилото се на Хокенхайм. В Унгария винаги съм получавал страхотна подкрепа. Това е едно от състезанията, на което идват много шведски фенове. След като видях толкова шведски знамена в Германия, сега нямам търпение за същото в Унгария. Искам да им дам повод за радост този уикенд, особено в неделя, така че е важно колата да издържи, за да получим шанс да се борим в квалификацията и състезанието както трябва.

Естебан Гутиерес (Заубер): Хунгароринг има различни характеристики спрямо повечето останали трасета в календара. Пистата е много интересна и ми харесва да карам там. Състои се от ниско- и средноскоростни завои. Доста неравна е и това оказва влияние върху механичните настройки на колата. Температурите традиционно са високи и това натоварва гумите. Износването е сериозно, тъй като и на трасето има няколко комбинации от десни-леви завои. Това ни дава определени възможности и можем да работим по различни стратегии. Харесва ми да съм на Хунгароринг. Отборите продължават да се трудят упорито и се надявам да сме в по-добра позиция за предстоящата надпревара.

Адриан Сутил (Заубер): Гран при на Унгария е страхотно състезание и феновете там обичат спорта. Самото трасе е късо, но е истинско предизвикателство – не е лесно да направиш перфектна обиколка. Необходимо е добро сцепление, тъй като има доста бавни завои. Хунгароринг има интересна конфигурация и определено е добре да присъства в календара. Това е второто най-бавно трасе след Монако. Трудно е да се предвиди какви са ни шансовете, но съм готов за добър резултат и се надявам на чудесно състезание.

Жан-Ерик Верн (Торо Росо): Състезанието е важно, тъй като е точно преди ваканцията. То е наистина трудно и за колата, и за пилотите. Пистата е разположена на дъното на долина, която изглежда вкарва в капан жегата. Пистата няма дълги прави, така че няма време да си отдъхнеш в рамките на една обиколка. Може да е изнервящо да се състезаваш там, тъй като ако се озовеш зад по-бавен болид, не можеш да изпревариш. Необходимо е да се доближиш максимално до колата пред теб, за да я изпревариш на правата пред питовете. Но да се движиш толкова близо до автомобил цял един тур е доста сложно. Непрекъснато завиваш, спираш, ускоряваш.

Данил Квят (Торо Росо): Хунгарорирнг е в листата на любимите ми трасета заради това колко е плавна конфигурацията. Не можеш дъх да си поемеш, но нямам търпение да карам там. Позицията на стартовата решетка е важна, за да не се окажеш зад по-бавни коли. Може да е много горещо и по-изтощително дори от Малайзия, защото няма дълги прави, на които да отдъхнеш. Харесвам Будапеща, на състезанието идват доста руснаци, така че се надявам да видя доста руски знамена по трибуните. Не колкото в Сочи, разбира се, но все пак е хубаво.

Фелипе Маса (Уилямс): На пистата в Унгария добрата задвижваща система е с по-малко значение. Аеродинамиката играе сериозна роля и доброто аеропритискане в завоите е жизненоважно. Работихме сериозно, за да подготвим колата си за такъв тип трасета и ако нещата се получат, би трябвало да сме конкурентоспособни. Надявам се да взема добро количество точки този уикенд.

Валтери Ботас (Уилямс): В Будапеща ще е последното състезание преди лятната пауза. Целта ни е да постигнем добър резултат, за да излезем във ваканция с добро чувство (за свършената работа). Знаем, че това не е най-доброто трасе за болида ни, но се стараем да извлечем повече сцепление в завоите. Имаме някои новости, които би трябвало да помогнат. Квалификацията е много важна, тъй като на това трасе трудно се изпреварва. Обикновено е горещо, така че и износването на гумите е сериозно. Доброто провеждане на свободните тренировки би помогнало да намерим правилните настройки. В Унгария винаги идват фенове от Финландия, така че е почти като финландска Гран при и се надявам да им се отплатя с добър резултат.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2890 -: Юли 26, 2014, 07:16:48 am »

Преди Гран при на Унгария – Лотус, Макларън и Форс Индия







Пилотите на Лотус, Макларън и Форс Индия за очакванията си от Гран при на Унгария, 11-ти кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2014 г.

Ромейн Грожан (Лотус): Обичам Будапеща и Хунгароринг. Всяка година нямам търпение да отида там. Обикновено е слънчево е горещо и е точно преди лятната почивка, което ти дава енергия преди ваканцията. Пистата е страхотна и в миналото ни е пасвала. Беше чудесно да съм на подиума там през 2012 г. Помня, че тогава бях разочарован, защото имахме шанс да се борим за победа, а не се получи заради графика. Харесва ми стилът на трасето с качване и слизане, тесни завои. Обичам чувството, когато имаш достатъчно сцепление на асфалта. Винаги съм бил много бърз в квалификациите там. На тази писта направих едно от най-добрите изпреварвания в F1 кариерата си, но ме наказаха заради няколко сантиметра... Беше ми трудно да го приема тогава... Както и да е, задминаванията са трудни на Хунгароринг, така че квалификацията е много, много важна, както и състезателната стратегия. Ключът за добър резултат е квалификацията. Не е най-изтощителното от физическа гледна точка трасе, но жегата може да е сериозен проблем. Карането в началото на уикенда е трудно, тъй като пистата не се използва особено много и при първите излизания е доста хлъзгаво.

Пастор Малдонадо (Лотус): Гран при на Унгария е един от най-хубавите стартове през сезона. Пистата е близо до Будапеща, а аз харесвам много града. Има много фенове, хората са наистина приятелски настроени. Допадат ми предизвикателствата, с които се сблъскваме там. Пистата е сериозно изпитание. Често е много горещо, възможностите за изпреварвания са ограничени. Конфигурацията е преобладаващо нискоскоростна, така че ще разберем какъв напредък имаме с Е22 на такъв тип писта. Квалификацията е важна, но съм се справял добре в тази сесия в миналото и се надявам отново на силен резултат. Печелил съм в Унгария в други категории, така че имам хубави спомени. Феновете създават страхотна атмосфера.

Дженсън Бътън (Макларън): Унгария, както знаете, е специално място за мен от известно време. Там спечелих първата си победа – през 2006 г., като онзи ден всичко изглежда се стичаше в моя полза. Там бе моята Гран при №200, в която също победих. Беше емоционален ден, чак през 2011 г. – не мога да повярвам, че бе преди почти 60 състезания. Хунгароринг е страхотна писта. Всички я мислят за бавна, но има някои съвсем прилични завои – четвърти изисква сериозна отдаденост и е още по-труден, тъй като е със сляпа връхна точка. S-кривите от осми до 11-ти завой са истинско удоволствие за каране. Изисква се голямо аеропритискане, добро сцепление и според мен ние правим положителни крачки в тази посока.

Кевин Магнусен (Макларън): Наистина харесвам Хунгароринг. Не е бързо трасе, малко прилича на Монако, но пък на такъв тип писта пилотът може да донесе разликата. Карах там миналата година в световните серии Рено 3.5 и въпреки че не спечелих нито едно от двете състезания, първото определено ми допадна. Квалификацията бе хаотична за доста пилоти заради пороен дъжд. Аз бях 16-ти на грида. В деня на състезанието отново бе страшно мокро, но изпреварих куп коли и в крайна сметка стигнах второто място. Беше страхотно! Смятам, че напоследък показахме, че автомобилът ни се представя малко по-добре на писти с комбинация от ниско- и средноскоростни завои. Затова се надявам този уикенд да е възможност да вземем точки. Дано този път всичко се напасне, след като изживяхме няколко разочароващи надпревари.

Нико Хюлкенберг (Форс Индия): Сезонът ми досега е невероятен – най-добрата ми година във Формула 1, както и най-добрата година на тима. Болидът работи чудесно на всякакъв тип трасета, така че ако продължим да работим като досега, смятам, че и втората половина на годината ни ще е силна. Има още нови неща за колата, основно по аеродинамиката, така че това ще ни помогне да останем конкурентоспособни. Пистата в Унгария не позволява допускането на грешки. Във втори сектор има няколко преливащи един в друг завои и там е необходимо да си бърз. Излизането настрани в една крива нарушава темпото на обиколката. Изпреварванията са трудни дори с DRS. Има една права, но не е кой знае колко дълга.

Серхио Перес (Форс Индия): Пистата в Унгария е наистина интересна и трябва внимателно да обмислиш как да настроиш болида си. Необходимо е да прецениш кои са слабите страни на автомобила и да ги заобиколиш. Гумите са сериозно натоварени, защото непрекъснато си в някой завой. Горещото време прави всичко това още по-сериозно предизвикателство. Бях малко разочарован след Силвърстоун и Хокенхайм, тъй като нещата при мен не се получиха в състезанията там. Затова е важно да взема точки преди ваканцията.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2891 -: Юли 26, 2014, 07:18:21 am »

Преди Гран при на Унгария – Ред Бул и Мерцедес





Пилотите на Ред Бул и Мерцедес за очакванията си от Гран при на Унгария, 11-ти кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2014 г.

Себастиан Фетел (Ред Бул): Харесват състезанието и атмосферата на Хунгароринг и имам добри спомени от там, въпреки че никога не съм печелил в Будапеща – това още е в списъка ми със задачи! Пистата е доста бавна, но там може да наваксаш изоставане. Има тесни завои и доста неравности, така че не бива да бъде подценявана. По принцип в Унгария е горещо и това прави състезанието предизвикателство, но за феновете е интересно за гледане. Допада ми разположението на трасето – близо до Будапеща и до Дунав. Вечер обичам да излизам на разходка по брега, понякога сутрин там тичам. Гран при на Унгария е последното състезание преди ваканцията, така че ще работим упорито за постигането на силен резултат.

Даниел Рикиардо (Ред Бул): Винаги съм харесвал Хунгароринг, но конфигурацията е доста тясна и поради тази причина може би не е идеалният вариант за Гран при. Прилича на Монако, но без стени. Ситуацията е наистина странна – карането е удоволствие, но състезанията може би не са чак толкова вълнуващи. Трасето е страхотно в квалификация, когато си с малко гориво и нови гуми. В надпревара обаче изпреварванията са трудни заради това, че пистата е тясна и иначе интересната поредица завои не дава шанс за задминаване. DRS-ът малко подобри нещата, а първият завой и спускане могат да са наистина вълнуващи.

Люис Хамилтън (Мерцедес): Бях много горд, че и двете коли на Мерцедес-Бенц стигнаха до подиума в Германия пред всички служители на компанията. Аз нямаше как да съм твърде развълнуван от лична гледна точка, тъй като уикендът ми бе труден и загубих точки спрямо Нико [Розберг] в битката за шампионата. Но се забавлявах по време на състезанието и просто свърших колкото се може по-добра работа. Да стигнем до подиума, след като стартирах от дъното, бе сериозно постижение за всички ни и съм благодарен, че успяхме да ограничим щетите след квалификацията. Гран при на Унгария винаги е специална надпревара за мен – от седемте си старта имам 4 полпозишъна и 4 победи, включително успехът ми с Мерцедес миналия сезон. Нямам някакви тайни за карането там – просто имах голям късмет през годините, а трасето е истинско удоволствие. Там може да се атакува, което е добре за пилот с моя стил на управление. Така че може би пасва малко повече на мен, отколкото на други състезатели. Там винаги съм получавал страхотна подкрепа от феновете, така че нямам търпение за старта. Правя абсолютно всичко по силите си, за да се изравня пак с Нико в битката за титлата. Не бих могъл да се концентрирам повече върху работата си, отколкото съм съсредоточен сега. Шампионатът е огромно предизвикателство, но на мен така ми харесва – не бих приел да е по друг начин.

Нико Розберг (Мерцедес): Беше изумително усещане да спечеля домашното състезание – за мен и Мерцедес-Бенц – на Хокенхайм. Най-много исках да победя в тази надпревара и в Монако, така че пристигнах с надеждата за добър резултат и всичко се получи перфектно. „Сребърната ми стрела” бе изключителна и трябва да благодаря на отбора за фантастичния болид. Толкова много прекрасни неща ми се случиха през последните седмици. Ожених се, което бе най-прекрасното чувство. След това подписах новия си договор, Германия спечели световното по футбол и накрая бе уикендът на Хокенхайм. Тези дни бяха безкрайно специални за мен. Сега отиваме в Унгария, където уикендът винаги е интересен. Будапеща е великолепен град. Мои приятели често идват на това състезание, тъй като наистина харесват мястото. Но докато те, разбира се, купонясват в събота вечер, аз ще се фокусирам и подготвям за състезанието! Имали сме някои наистина страхотни партита след надпреварата в Унгария, тъй като това е последният старт преди лятната ваканция. Дано дадем повод на всички във фабриката и на пистата за радост като благодарност за упоритата им работа преди да започне почивката.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2892 -: Юли 26, 2014, 07:19:52 am »

Уилямс е с 6 до 9 месеца по-напред в развитието си от очакваното, заяви Смедли



Уилямс е значително по-напред в момента от очакваното, заяви шефът на отдела за представяне на тима от Гроув Роб Смедли.

Той призна, че никога не би предвидил третата позиция на тима в класирането при отборите в средата на настоящия шампионат. Смедли започна работа в Уилямс през февруари и заедно с техническия шеф Пат Саймъндс провеждат преструктуриране организацията на отбора. Тимът взе едва пет точки през 2013 г. и макар амбициите да бяха за далеч по-силно представяне, инженерът заяви, че не би си позволил да предположи чак такъв напредък, какъвто екипът има в момента.

- От първия ми контакт с отбора бе ясно, че в Гроув има достатъчно ресурси и бюджет, за да се върнем там, където трябва да сме. Не очаквах да стане толкова бързо, но това е хубав проблем. Бих се занимавал с този въпрос, отколкото да работя три години (за да стигнем настоящата позиция). В момента сме шест, може би девет месеца по-напред спрямо очакванията ми. Надявах се да постигнем добри позиции, но не и толкова бързо – обясни Смедли.

Заместник-шефът на отбора Клер Уилямс сподели след Гран при на Унгария, че екипът ще преследва Ред Бул за второто място в конструкторския шампионат. Смедли потвърди, че тимът няма да се задоволи с трета позиция:

- Амбициите на този отбор са да спечели в някакъв момент световния шампионат, а това означава, че трябва да победим отбори като Ред Бул, Ферари и Мерцедес. Всички те са цели и ще ги преследваме. Определено съм доволен и впечатлен от направения от екипа ни прогрес, който освен това продължава. Особено на фона на това с какви ресурси разполагаме. Смятам, че не е случайност, че колата ни постоянно е втората по бързина. Не мисля, че третото ни място сред екипите е стечение на обстоятелствата. Други отбори изостанаха в определени области, но това е Формула 1 – не можеш да се бориш с това, просто трябва да даваш най-доброто от себе си и да използваш максимално оборудването и ресурсите си.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2893 -: Юли 26, 2014, 07:22:17 am »

Лятната почивка няма да спре прогреса на Макларън, убеден е Булие



Рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие е убеден, че лятната почивка няма да спре прогреса на тима от Уокинг. Формула 1 излиза във ваканция след Гран при на Унгария, която ще се проведе този уикенд на близкото до Будапеща трасе. Следващият старт е чак в края на август – в Белгия.

Макларън все още са шести в класирането при конструкторите, но започнаха да трупат точки от няколко надпревари насам. След силното за тима състезание в Австралия, където екипът записа най-добрия си резултат през първата половина от сезона, последва сериозен спад. В три поредни старта – от Бахрейн до Испания – Макларън не взеха нито една точка. От Монако насам обаче тимът събира актив във всяко състезание, а в четири от последните пет надпревари и двамата пилоти Дженсън Бътън и Кевин Магнусен са в топ 10.

Булие е убеден, че въпреки задължителното затваряне на фабриките през август, Макларън ще продължат напредъка си с MP4-29.

- Хубаво е, че момчетата, които пътуват, ще имат възможност да си починат. Не мисля, че ваканцията ще спре развитието ни. Едва сега виждаме резултатите от упоритата си работа през последните четири месеца, представянето излиза на бял свят. В завода вече има подготвени още нови неща, които ще дойдат на Спа, Монца и в Сингапур. Така че бих казал, че ще запазим темпото въпреки двуседмичното прекратяване на работата – заяви французинът. Задължителното затваряне на заводите на отборите от Формула 1 означава, че екипите ще имат две седмици за пълно натоварване преди следващата Гран при. Булие смята, че това време не е достатъчно, за да отбележи Макларън наистина голяма стъпка спрямо съперниците:

- Две седмици не са четири. Ще се опитаме да настигнем Уилямс и Ред Бул, но не смятам, че времето между Унгария и Спа ще е достатъчно. Развиваме колата и се стараем да изпробваме колкото се може повече концепции. Ще продължим работата си и след това ще видим къде сме.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2894 -: Юли 26, 2014, 07:30:30 am »

Ред Бул няма да спира работата по болида си за 2014 г.



Тимът на Ред Бул няма да спира развитието на болида си за 2014 г. RB10 въпреки трудностите, които има този сезон. Лятната пауза във Формула 1 обикновено е моментът, когато отборите преценяват къде се намират в битката за шампионата и немалка част от тях прехвърлят по-голямата част от ресурсите си към проектите за следващата година.

Екипът от Милтън Кийнс обаче няма намерение да се отказва от настоящия автомобил, заяви шефът на тима Кристиан Хорнер. Доминацията на Мерцедес, които не спечелиха само един старт от началото на състезателната година, не обезкуражава четирикратните световни шампиони. Освен това промените в правилата за 2015 г. са минимални и това дава допълнителна възможност на Ред Бул да продължат да разпределят усилията си и върху сегашната, и върху колата за следващия сезон.

- Не мога да говоря от името на други отбори, но нашият ще се бори чак до Абу Даби. Всичко, което научим тази година, има връзка със следващата. Не се отказваме от нищо. Всеки състезателен уикенд е възможност, макар според мен да е необходимо Мерцедес да свършат нещо наистина катастрофално зле, за да загубят първенството. Ние обаче имаме още шансове да развиваме автомобила си, да учим различни неща за него, тъй като правилата са сравнително стабилни – обясни Хорнер, цитиран от Аутоспорт.

През 2013 г. Ред Бул и Себастиан Фетел спечелиха всички състезания след лятната почивка през август. В Милтън Кийнс обикновен правят сериозна стъпка напред след ваканцията.

Хорнер обаче смята, че тази година ситуацията няма да се развие точно така. Той отбеляза след Гран при на Германия, че промените в ръководството на Рено Спорт F1 са крачка в правилната посока и че необходимите условия за прогрес са налице:

- През последния състезателен уикенд имахме известно подобрение с горивото, но ни е нужна по-голяма стъпка и точно това ще преследваме. Надявахме се на по-голямо подобрение (с бензина и задвижващата система на Рено). Направената стъпка бе много малка. Трябва да продължим да работим.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен