www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495829 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2955 -: Декември 12, 2014, 09:34:08 am »

Не подценявайте Хонда, предупреди Араи



Шефът на проекта на Хонда за Формула 1 Ясухиса Араи предупреди, че японският производител не бива да бъде подценяван въпреки трудния старт на тестовете с Макларън.

Задвижващата система на Хонда излезе за първи път на писта в реални изпитания в началото на седмицата в Абу Даби. Макларън разработиха междинен болид – MP4-29H/1X1 – специално за проби с японския производител, който се завръща във Формула 1 през 2015 г.. Пилотът от програмата за млади таланти на екипа Щофел Вандоорн обаче направи едва пет тура (нито един от тях за време) заради постоянни проблеми с електрическата система.

Въпреки това Араи заяви, че в Хонда са провели изключително сериозно проучване на турбо и хибридните технологии.

- Винаги сме искали да се върнем във Формула 1. Научихме много, а въведените този сезон правила са значително по-подходящи за работата ни. Хонда вече има разработени редица хибридни системи и много, много голям опит в тази област. Освен това намаляването на размерите (т.нар. даунсайзинг – б.р.) и използването на турбо с директно впръскване ни позволяват да се възползваме от наученото при серийните модели. Така че според мен вече разполагаме с доста добри технологии. Новите правила са насочени към опазване на околната среда и това бе причината за завръщането ни. Може би ще постигнем добри резултати догодина – заяви Араи.

Той отново заяви, че 2015 година е много важна за Хонда, както и че компанията винаги иска да побеждава.

- Може пък да откриете, че подготовката ни за следващия сезон е на много добро ниво. Трудно е да се каже колко ще е различна задвижващата система, докато тестовете бъдат възобновени. Вървим по план по отношение на развитието. Искаме да сме в добра позиция в Австралия – допълни Араи.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2956 -: Декември 12, 2014, 09:58:52 am »

ФИА промени критериите за получаване на суперлиценз



ФИА промени критериите за получаване на суперлиценз и въведе правила, които ако съществуваха през изминалия сезон, щяха да осуетят влизането на Макс Верстапен във Формула 1.

Първото изискване е за наличие на валидна шофьорска книжка. Слага се възрастова граница от минимум 18 години (Верстапен е на 17 – б.а.) и ще се проверяват знанията относно спортните правила на Формула 1 и Международния спортен код.

Всеки пилот, желаещ да получи суперлиценз, трябва да има 300 км. с болид от F1 (разрешено е и с по-стара кола), както и да се е състезавал поне две години в малките формули. Въвежда се и изискване за ниво на представяне в по-ниските категории.

Привличането на Верстапен от Торо Росо – договорът бе подписан, докато Макс бе още на 16 години – предизвика сериозна дискусия относно изискванията за суперлиценз. Двукратният световен шампион Мика Хакинен например бе на мнение, че холандецът изобщо не е за Гран при.

- Едно момче на 16 или 17 в никакъв случай не е готов за Формула 1. Разглеждайки въпроса и като мениджър, и като баща, лично аз никога не бих позволил на толкова младо момче да се състезава във F1. Твърде рано е. И ако нещата се сгромолясат, могат да нанесат сериозни поражения – обясни Хакинен.
 
                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2957 -: Декември 12, 2014, 10:01:42 am »

Томбазис освободен от Ферари?



Главният конструктор на Ферари Никола Томбазис е освободен от отбора, твърди италианският журналист Лео Турини.

Подобно действие от страна на ръководството на Скудерията едва ли би изненадало някого, като се има предвид, че тази година от Маранело си тръгнаха последователно Стефано Доменикали, Лука Марморини, Лука ди Монтедземоло, Фернандо Алонсо, Марко Матиачи. В тима тече сериозно преструктуриране, като се предполага, че и инженерният директор Пат Фрай ще бъде освободен.

46-годишният Томбазис е роден в Атина (Гърция). Работи във Формула 1 от 1992 г.. Първо е аеродинамик в Бенетон (1992-1993 г.), след това до 1995-та е главен аеродинамик там. Отива във Ферари през 1997 г., където от 1998 до 2003 г. е главен аеродинамик. След това работи в Макларън (2004-2005 г.) преди да се върне в Скудерията през 2006 г., откогато е и главен конструктор в Маранело.

Според Турини напускането на Томбазис било факт, оставали само някои формалности и технически подробности за уреждане.

Въпреки всички сътресения във Ферари обаче Кими Райконен вярва, че направените промени ще направят отбора по-конкурентоспособен догодина:

- Смятам, че направените промени ще доведат до голямо, голямо подобрение. Годината за съжаление не бе добра – нито за мен, нито за Ферари, но това е част от играта. Не за първи път изживява труден сезон, но след такава година трябва да извлечеш поуките и да си сигурен, че подобно нещо няма да се случи в бъдеще. Имаше доста положителни неща, но крайният резултат очевидно е лош. Очаквах (завръщането във Ферари) да е трудно, защото знаех как се работи, а ако колата не ти пасва... Това ми се е случвало и преди със Скудерията. Не е лесно да промениш ситуацията, когато нещата не са точните за теб. Но още сме тук, имаме ясен план, с който да се върнем там, където е мястото на Ферари.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2958 -: Декември 12, 2014, 10:07:01 am »

Доменикали провежда проучване на F1 за Фолксваген?



Стефано Доменикали провежда проучване на Формула 1 за Фолксваген относно потенциално участие на автомобилния производител в спорта. Това съобщи ВВС, цитирайки неназовани източници.

Бившият шеф на тима на Ферари във F1 бе нает наскоро от Ауди. Той напусна Маранело през април и след няколко месеца почивка започна отново работа. Според информацията от Фолксваген проучвали възможностите вследствие успеха на Мерцедес в Гран при, имащ отражение върху маркетинга и комуникациите на концерна от Щутгарт. Според последните изчисления рекламната стойност на телевизионното присъствие на Мерцедес във F1 възлиза на 2,8 милиарда долара за 2014 г.. Тази на Фолксваген Ауди Груп е едва 30 млн. долара – от присъствието им в други категории автомобилен спорт.

Евентуалното влизане във F1 обаче щяло да зависи от промени в мениджмънта на VW или на Формула 1. Твърди се, че или Фердинанд Пийх, или Бърни Екълстоун трябва да напусне поста си, за да стане изобщо възможно влизането на автомобилната компания в Гран при, тъй като отношенията помежду им били твърде лоши от години.

Представители на Фолксваген участваха в работната група по създаването на влезлите в сила от 2014 г. правила за двигатели. Изминалият сезон бе първият, в който болидите бяха с хибридни задвижващи системи. Именно въвеждането на тези изисквания и технологии бе сред ключовите фактори, допринесли за връщането на Хонда в спорта. Преди няколко години пък Фолксваген отхвърли предложение на Ред Бул за общ тим и ако реши да участва във Формула 1, то ще го стори със свой самостоятелен отбор.

Слухове за влизане на VW във F1 се появяват от време на време, като засега от компанията ги отхвърлят. Според някои членове на борда обаче Формула 1 щяла да е по-ефективна глобална платформа за маркетинг и реклама, отколкото съществуващите понастоящем спортни програми в концерна. Марки от групата Фолксваген Ауди участват в три големи шампионата. Ауди и Порше са в световното първенство за надпревари за издръжливост (WEC – World Endurance Championship), Ауди е в немския шампионат за туристически автомобили (DTM), а Фолксваген е в световния рали шампионат (WRC). Шкода пък е в европейското рали първенство.

Помолен за коментар, говорител на компанията не отрече пред ВВС информацията, но посочи, че в по-ранно свое интервю председателят на борда на VW Мартин Винтеркорн е отбелязал удовлетвореността на концерна от настоящите ангажименти в областта на спорта.

- Марките ни бяха много успешни в автомобилния спорт – независимо дали говорим за Ауди в DTM, Ауди и Порше в Льо Ман или Фолксваген в световния рали шампионат – заяви Винтеркорн пред Билд ам Зонтаг.

Според казаното от шефа на Ауди Руперт Щадлер пък Доменикали изразил желание да не работи в областта на моторспорта и затова бил насочен в „сферите на организацията и нови бизнес области, засягащи обслужването и мобилността”.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2959 -: Декември 12, 2014, 10:16:51 am »

Тото Волф: 2014 г. бе забележителен сезон за Мерцедес



2014 г. бе забележителен сезон за Мерцедес, отбеляза спортният директор на щутгартския концерн Тото Волф.

Тимът от Бракли доминира през изминалата състезателна година във Формула 1. Люис Хамилтън и Нико Розберг спечелиха 16 от 19 старта, англичанинът стана шампион при пилотите, тимът триумфира при конструкторите.

- За Мерцедес-Бенц 2014-та бе забележителен и исторически сезон. Първо бяха въведени новите хибридни задвижващи системи с 1,6 л. турбодвигатели – те бяха огромно, но вълнуващо предизвикателство за целия отбор. Но човек не може да започне сезон с очаквания за успехи, каквито ние успяхме да постигнем. Общо 16 победи, 11 от тях двойни, 18 полпозишъна и т.н., ни спечелиха място в историята и са доказателство за упоритата работа на целия екип. И Люис, и Нико караха като шампиони през целия сезон. Нико надделя в битката на квалификациите, а Люис – в състезанията и съответно взе титлата. Невероятно горди сме, че спечелихме първата конструкторска и пилотска корони от времето на великия Хуан Мануел Фанджо през 1955 г.. Но в базата вече тече упорит труд, за да сме сигурни, че ще сме в състояние да защитим постиженията си още от Мелбърн догодина – заяви Волф.

Управляващият търговските права на Формула 1 Бърни Екълстоун заяви в увода си към ревюто на сезон 2014, че битката между Хамилтън и Розберг е спасила сезона. Той отбеляза, че разрешението на Мерцедес пилотите им да се борят до последно, е било много важно – в противен случай всичко щяло да приключи още около надпреварата на Силвърстоун.
 
                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2960 -: Декември 12, 2014, 10:21:14 am »

Официално: Алонсо и Бътън ще са пилотите на Макларън през 2015 г.



Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън ще са пилотите на Макларън през сезон 2015 г., съобщиха официално от тима. Кевин Магнусен остава в отбора като тест и резервен състезател. И тримата пилоти ще играят съществена роля при възраждането на една легендарна комбинация, каквато е Макларън-Хонда, се посочва в изявлението на тима.

- Никога не съм крил възхищението си към Аертон Сена – любимият ми пилот, идолът ми на пистата, отправната ми точка – заяви Алонсо. – Още помня плакатите на гардероба ми като дете, колите-играчки и мечтите един ден да съм като него, построеният от татко за по-голямата ми сестра карт и как в крайна сметка аз се влюбих в машината. Този картинг бе боядисан в цветовете на най-легендарното партньорство във Формула 1 – Макларън-Хонда, колата, която Аертон караше. Същото партньорство, към което имам честта да се присъединя сега. Присъединявам се към проекта с огромен ентусиазъм и решимост, знаейки, че постигането на желаните резултати може да отнеме известно време, което не е проблем за мен. През изминалата година получих няколко предложения, някои от тях наистина изкушаващи, като се има предвид представянето на отделни проявили интерес отбори. Но преди повече от година Макларън-Хонда се свързаха с мен и ме помолиха да участвам активно във възобновяването на тяхното партньорство – комбинация, доминирала толкова дълго във Формула 1. Повтореното и открито желание, упоритостта и решимостта направиха възможно присъединяването ми. Да не забравяме и най-важния фактор за това: общите ни цел и очаквания за стабилно бъдеще. Имах задълбочени разговори с всички висши кадри на Макларън и Хонда. Видях фантастичните съоръжения и във Великобритания, и в Япония, и за мен е ясно, че заедно те са в началото на дълго и успешно партньорство. А аз възнамерявам да дам 100% от себе си, за да постигнем точно това. Накрая бих искал да благодаря на онези, борили се толкова упорито за сбъдването на всичко. Ще сторя всичко по силите си, за да се представя на ниво – за всички и за нашия тим – въз основа на винаги работила добре за мен формула: усилие, саможертва, упоритост и вяра. Имаме време и надежди, както и необходимите ресурси. Нека легендата се завърне: това е предизвикателството ни.

Бътън от своя страна каза, че се вълнува извънредно много на прага на 16-тия си сезон във Формула 1 и шести за него в Макларън:

- Като Фернандо и аз към сигурен, че Макларън и Хонда ще постигнат велики неща заедно. Уверен съм, че всички ще работим заедно и ще се стараем невероятно много да създадем един брилянтно ефективен тим. Възхищавах се на Аертон Сена много, но мен като момче ме вдъхновяваха делата на Ален Прост. Начинът, по който той управляваше онези брутални червено-бели болиди към победи и шампионати, бе за мен поезия в движението. От тогава винаги съм се старал да наподобявам неговия стил. Да съм част от новото партньорство Макларън-Хонда е прекрасна възможност за всички ни и съм много доволен, че бях поканен. Всъщност нямам търпение да започна. Радвам се още, че Кевин остава част от екипа. Той е много бърз пилот и прекрасен човек. Познавам хората от Хонда добре, след като карах коли с техни двигатели от 2003 до 2008 г.. Уважавам ги безкрайно много, възхищавам им се и обещавам да дам 100% от себе си, за да се превърне партньорството им с Макларън в успех. Накрая, но не и на последно място, е чудесно да имам толкова бърз и опитен пилот като Фернандо за съотборник. Сигурен съм, че ще работим много добре заедно.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2961 -: Декември 14, 2014, 03:26:45 pm »
Шефовете на екипи във F1 избраха Хамилтън за най-добър пилот на 2014 г.



Шефовете на отбори във Формула 1 избраха Люис Хамилтън за най-добър пилот на 2014 г.. Английският пилот на Мерцедес спечели втора титла в кариерата си след 11 победи през състезателната година.

Анкетата бе проведена от британското списание Аутоспорт, което запази вота на шефовете на екипи в тайна. Резултатите са изчислявани според схемата на точкуване в F1 – 25-18-12-10-8-6-4-2-1.

В това класиране втори е Фернандо Алонсо, чието завръщане в Макларън вчера бе официално потвърдено. Трети, както и в генералното класиране на шампионата, е Даниел Рикиардо (Ред Бул).

На осма позиция е Жул Бианки, който е в сериозно състояние в болница. Той спечели първи точки за Маруся през изминалия сезон (в Гран при на Монако). Французинът катастрофира тежко на пистата Сузука в Япония.

Гласували са Кристиан Хорнер (Ред Бул), Тото Волф (Мерцедес), Федерико Гасталди (Лотус), Марко Матиачи (Ферари), Ерик Булие (Макларън), Виджай Маля (Форс Индия), Мониша Калтенборн (Заубер), Франц Тост (Торо Росо), Клер Уилямс (Уилямс), Греъм Лоудън (Маруся).

                                                                                                                             clubs1.bg
« Последна редакция: Декември 15, 2014, 12:26:14 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2962 -: Декември 17, 2014, 03:02:54 pm »

Гран при на Корея е в календара единствено поради правни причини, заяви Екълстоун



Бърни Екълстоун заяви, че Гран при на Корея присъства в календара на Формула 1 за 2015 г. единствено поради правни причини. Според управляващия търговските права на F1 организаторите дори нямат желание да се занимават със състезанието.

Стартът в Корея бе планиран в одобрения от Световния съвет на ФИА за автомобилен спорт в началото на декември календар, макар и със забележка, че трябва да бъде допълнително потвърден. В списъка има цели 21 старта, но конкретно този породи съмнения дали изобщо ще се състои. Една от причините бе, че е сложен в уикенда преди Гран при на Испания, което би породило сериозни логистични затруднения за всички в шампионата.

- Те (организаторите на пистата Йонгам – б.р.) предпочитат състезанието да не се случва. Имаме договор с Корея. Трябваше да вместим старта в календара. Можеха да ни съдят, ако не го бяхме сторили. Оставяме ги извън шампионата за година срещу споразумението да ги върнем – обясни Екълстоун.

Договорът за Гран при на Корея по принцип е до 2016 г.. Организаторите обаче установиха сериозни загуби още след първите надпревари на Йонгам, където бяха проведени общо четири състезания.

Екълстоун пък обясни в интервю за списание Форбс още, че старт в Катар е малко вероятно да се случи скоро, тъй като Бахрейн има право на вето, докато участва в шампионата:

- Беше идея, за която си мислех, че ще проработи (за старт в Катар – б.р.). Но имам малък проблем, за който никой не знае, но съм сигурен, че скоро ще се разбере. Сключих сделка с бахрейнците и тогава те казаха: „Ако ще правим нещо ново в тази област, което и вършим, ще ни дадете ли гаранции, че няма да има друг старт в региона?” Казах да. Беше типична сделка на Екълстоун с ръкостискане с принца.

Той допълни, че Абу Даби е получило изрично одобрение от Бахрейн, за да се състои там състезание:

- Казах им каква е ситуацията, и че е по-добре да питат хората в Бахрейн дали са доволни (от такава подредба). Ако те са щастливи, и аз съм щастлив. Ако не – не. Така че те се събраха и се случи това. След това беше предложен старт в Катар, тъй че ги събрах и им казах: „Можете ли да оправите това помежду си?” и те не успяха.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2963 -: Декември 17, 2014, 03:05:13 pm »

Компанията-организатор на Гран при на Русия подаде заявление за банкрут



Компанията „Формула Сочи”, която бе създадена с цел организиране на Гран при на Русия, подаде заявление за банкрут в администрацията на Краснодарска област, съобщи РИА Новости.

Това става ясно от картотеката за арбитражни дела и се случва два месеца след провеждането на първата надпревара в Олимпийския парк в Сочи. Компанията принадлежи изцяло на област Краснодар посредством отдела за имуществени дела.

В документите е отбелязано, че заявлението за банкрут е постъпило в арбитража миналия петък. За момента то е само регистрирано и още не е постъпило в съда, обясни представител на правните органи. Не са разкрити задълженията на компанията, както и кой е ищецът (или ищците).

Това не е първата среща на „Формула Сочи” с руската правна система. Все още върви делото (чието разглеждане ще бъде подновено на 23 декември) по обвинение за неправомерно изразходване на средства в ущърб на обществото срещу двама бивши генерални директори на компанията – Александър Богданов и Сергей Бондаренко – и бившия управляващ директор Алексей Белоусов. Искът по делото възлиза на 2,5 милиона рубли.

Първата в историята Гран при на Русия се състоя през октомври. Пистата бе построена в Олимпийския парк в Сочи. На състезанието дойде лично президентът на Русия Владимир Путин, което за пореден път доведе до въпроса дали и доколко спортът и политиката са свързани и дали Формула 1 трябва да бъде използвана за смекчаване на възприятията към редица авторитарни режими.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2964 -: Декември 17, 2014, 03:07:49 pm »

Джийн Хаас наддава на търга за оборудване на Маруся



Джийн Хаас наддава на търга за оборудване на Маруся, в който са включени тазгодишните болиди и модел на колата за 2015 г.. Аукционът се провежда днес и утре. Отборът затвори врати в началото на ноември, след като малко преди това изпадна в търговска несъстоятелност. Синдиците предлагат на търг близо 1000 предмета в опит да съберат средства за покриване на част от задълженията. Сред тях са волани, скоростни кутии, състезателни екипи и т.н..

За Хаас особен интерес представляват наличните шасита и модели на коли. Той подготвя отбор, който да участва във Формула 1 от 2016 г..

Той не се обезкуражи от случилото се тази година с Маруся и Катерам:
- Ако работим по същия начин като Катерам и Маруся, ще стигнем до същия резултат. Така че вероятно ще подходим различно.

Ключова за работата на Хаас ще е възможността да купи повече части от вече установени марки.

- Доста отбори във Великобритания конструират всичко самостоятелно. Изглежда притежават тази английска черта да смятат, че това е начинът на работа. Но това просто не е нашият бизнес модел – обясни той.

Хаас реши основната база на отбора му е да в Канаполис (Северна Каролина). Той е убеден, че отдалечеността му от Европа няма да повлияе отрицателно на работата във време, когато връзките са развитие на непознато само допреди десетина години ниво. За база в Европа той е огледал няколко имота в Абингдън и е набелязал няколко в района, като призна, че и тази на Маруся може да е вариант за новия му тим.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2965 -: Декември 17, 2014, 03:09:51 pm »

Пол Уолш се отказа от управлението на Формула 1



Бившият шеф на Diageo Пол Уолш се отказа от възможността да стане председател на Формула 1.

Името му бе спрягано от известно време за поста и се смяташе, че CVC Кепитъл Партнърс се опитват да го привлекат, за да заеме мястото на Петер Брабек-Летмат. Това доведе и до слухове дали управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун няма да загуби властта си над Гран при. Уолш обаче се отказа преди още кандидатурата му да стане реална.

Според Файненшъл Таймс Уолш нямал проблем с това да работи с Екълстоун, но „е решил, че обсъжданият пост не му дава достатъчно авторитет и власт, за да управлява бизнеса”.

Миналия понеделник се очакваше въпросът за нов председател да бъде обсъден на среща на борда на директорите на Delta Topco – компанията, създадена от CVC, за да управлява F1. Въпросът обаче не е бил обсъждан.

Самият Уолш се е срещнал с Екълстоун миналия четвъртък. Разговорът явно не е стигнал до положителен финал.

Екълстоун пък заяви по-рано, че според него дясната му ръка – адвокатката Саша Уудуард-Хил – би била перфектно попълнение.

- Тя е сигурна – коментира 84-годишният англичанин.

За настоящия председател Брабек-Летмат, който е бивш главен изпълнителен директор на Nestle, се смята, че е с влошено здравословно състояние и скоро ще се оттегли.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2966 -: Декември 20, 2014, 07:44:28 am »

Кубица изгуби надежда за завръщане във Формула 1



Дълго време Роберт Кубица продължаваше да се надява, че ще се завърне във Формула 1 след тежката си катастрофа преди четири години. След като обаче годините минаха, полякът изглежда е загубил надеждата да се състезава отново в Гран при.

„Изглежда е безсмислено, да продължавам да се надявам, че ще се завърна“, обясни Кубица пред английската преса. „Смятам, че е по-добре да се съсредоточа върху други автомобили.“

Полякът разкри, че е отхвърлил множество предложения да кара във Формула 1 като тест пилот.

„Притеснявах се, че ще изпитвам прекалено голямо удоволствие. Това щеше да е удар с нож право в сърцето, защото щеше да е адски болезнено да не мога да се състезавам. Това, което ми липсва ужасно е чистото удоволствие от управлението на болидите. Бях орисан да се състезавам на писта, но нещата се промениха.“

Тези му стремежи не бяха задоволени от използването на симулатора на Мерцедес в Бракли. В същото време обаче този опит му помогна да осъзнае ограниченията, който възпират завръщането му в Гран при.

„Аз съм телесно ограничен, когато става дума за каране на градски трасета като Монте Карло или Сингапур“, съзнава Кубица. „Нямам достатъчна подвижност на китката и предмишницата. При рали автомобилите или в сериите с туристически автомобили това може да се компенсира с движение от рамената, но в едноместен автомобил това е невъзможно.“

Кубица освен чисто физически ограничения има вероятно и психологически, които се появиха след тест с DTM кола на Мерцедес. Именно те го възпряха да се присъедини към Германския шампионат за туристически автомобили. В момента той се опитва да се докаже в Световния рали шампионат, но резултатите му са по-скоро неубедителни, комбинирани с чести катастрофи.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2967 -: Декември 20, 2014, 07:48:12 am »

Хорнер: Нюи продължава да жадува за нови предизвикателства във Формула 1



Сезон 2015 се явява едва ли не като вододел за екипа на Ред Бул. От една страна отбора напусна четирикратният световен шампион Себастиян Фетел. От друга, а със сигурност и много по-съществената промяна, ще е частичното оттегляне на Ейдриян Нюи. Геният обоснова това свое решение с желанието си да развива и други проекти, както и с мнението, че рестрикциите във Формула 1 са станали прекалено сериозни за свободен дух като него.

Тим шефът на Ред Бул, Кристиян Хорнер, обаче не смята, че Нюи е загубил своята страст към развитието на коли за Гран при. „През тази година Ейдриян бе в преходна фаза, като се оттегли леко от всекидневната оперативна работа“, обясни Хорнер пред английските медии. „Той обаче бе достатъчно въвлечен в развитието на колата за 2015 г.“

Нюи ще се съсредоточи през следващата година върху създаването на отдел за авангардни технологии за Ред Бул, както и върху създаването на яхта за класическото състезание Купата на Америка – Americas Cup за фирмата.

„В тези проекти той ще играе ключова роля, но продължава да се вълнува изключително много и от Формула 1“, продължава Хорнер. „Той работи с удоволствие в нашето обкръжение и се вдъхновява от идеите на нашите инженери. Въпреки че приносът му ще намалее, присъствието му е изключително важно и позитивно за целия отбор.“

Според Хорнер отборът на Ред Бул не е навлязъл в пад, точно обратното. Тим шефът смята, че тенденцията сочи по-скоро нагоре.

„Смятам, че ще се върнем по-силни през 2015 г.. През този сезон успяхме да се върнем в борбата за титлата, макар и с доста закъснение, но това е може би едно от най-големите ни постижения в последните шест години. Свършихме чудесна работа по време на сезона и смятам, че трябва да продължим да се развиваме непрекъснато – нещо, което важи за всеки отбор, за всяка фирма, за всеки бизнес. Ние продължаваме да сме един млад отбор, все още нямаме дори и десет години. Това, което постигнахме до този момент е феноменално. Всички ключови фигури, отговорни за нашите успехи продължават да са при нас. Най-сериозната промяна е в двойката ни пилоти. С изключение на липсата на Себастиян всичко продължава да върви по старо му.“

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2968 -: Декември 20, 2014, 07:50:21 am »

И Хамашима си тръгва от Ферари



Преструктурирането на техническия департамент във Ферари продължава с пълна сила – днес от Маранело обявиха, че и Хирохиде Хамашима си тръгва от екипа в края на месеца. Това се случва само ден, след като бе потвърдено напускането на инженерния директор Пат Фрай и главния конструктор Никола Томбазис. Съобщението бе само в два реда, като името на бившия директор по развитието на Бриджстоун дори бе сбъркано.

Хамашима отговаряше за развойната работа по развитието на гумите на японския производител, докато компанията участваше във Формула 1. Основното му задължение във Ферари бе да осигури максимална интеграция на продуктите на Пирели с колите на Скудерията. Той се присъедини към тима в началото на 2012 г..

С напускането на Хамашима списъкът на тръгналите си от Маранело хора става още по-дълъг. Първо това се случи със Стефано Доменикали, последваха го Лука Марморини, Лука ди Монтедземоло, Фернандо Алонсо, Марко Матиачи, Фрай, Томбазис.

Новият шеф на отбора Маурицио Аривабене провежда преструктурирането. Той ще ръководи лично новия търговски отдел. Начело на новосъздадения дигитален департамент пък ще е шефът на комуникациите Алберто Антонини.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2969 -: Декември 20, 2014, 07:52:57 am »

Решението да отида във Форс Индия бе правилно, заяви Хюлкенберг



Нико Хюлкенберг смята, че е постъпил правилно, напускайки Заубер в края на 2013 г., за да се присъедини към Форс Индия. Немският пилот за първи път в кариерата си във Формула 1 остава за втори сезон в един тим и тази стабилност е много положителен напредък за него.

- Много съм щастлив, че поне този път има постоянство. Чисто емоционално погледнато приемствеността е нещо чудесно. Прекрасно е за първи път в кариерата си да обявя плановете си толкова рано. Всъщност е много удобно да си в такава позиция, да знаеш какво ще правиш. По този начин си в състояние да се съсредоточиш върху отбора и бъдещето си, да работиш във вече поетата посока. Това е прекрасно чувство – обясни Хюлкенберг пред журналиста Адам Купър. – Няма съмнение, че решението да напусна Заубер, за да отида във Форс Индия, бе правилно, въпреки че това е лесно да се каже в ретроспекция! Определено съм щастлив. Годината не бе перфектна. Началото бе чудесно, втората половина от сезона – не чак толкова поради различни причини. Представянето на болида не бе чак толкова добро.

Хюлкенберг допълни, че в някои от последните надпревари екипът като цяло не е оползотворил изцяло потенциала си:
- Освен това смятам, че някои екипи ни изпревари с развитието. В началото на годината, в Бахрейн например, се състезавахме с Ферари и победихме Уилямс. Очевидно е, че те ни задминаха и бяха по-напред. Изоставането при нас е точно в развитието и подобрението на аеродинамичното представяне на автомобила. Аеродинамиката още е безкрайно важна, въпреки всички нови правила и промени. Други отбори просто влагат повече и имат по-силен развоен процес.

Пилотът настоя, че не е разочарован от факта, че не е в топ отбор. Той каза, че положението е такова, каквото е и просто трябва да си върши работата по най-добрия възможен начин – възможността или ще се появи някой ден, или не.

Нико ще участва догодина и в 24 часа на Льо Ман с екипа на Порше. Засега не е ясно кои ще са съекипниците му, но той самият вече тренира с отбора.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен