Катерам и Маруся все още се надяват да успеят да се появят на грида в МелбърнКатерам (като 1Малайзия Рейсинг) и Маруся (като Мейнър Гран при), които изпаднаха в търговска несъстоятелност през миналата година, фигурират в списъка на ФИА с отборите участници в световния шампионат на Формула 1 за 2015 г.. Подадените документи обаче не означават, че двата най-малки екипа ще са на грида в Мелбърн (Австралия) и времето за подсигуряване на появата им изтича.
Мейнър е компанията, чието притежание е Маруся и чийто активи (включително състезателни коли, оборудване, дори фабриката в Бенбъри) бяха продадени на търг през декември миналата година. Въпреки това опитите да се осигури връщането й във F1 продължават и сега, тъй като появата на стартовата решетка ще даде право на компанията да получи дела си от приходите за 2014 г., възлизащ на над 40 млн. британски лири заради спечелените в миналогодишната Гран при на Монако 2 точки.
Оглавяващият отбора Джон Буут и негови колеги продължиха дискусиите през последните седмици с редица инвеститори.
- Все още има някаква надежда, но времето почти изтече. Имаме две седмици, за да приключим. Все още съществува шанс. Говорим с инвеститори, като дискусиите са наистина положителни. В този тим има страшно много свестни, упорито работещи хора, и се стараем да запазим колкото се може повече от тях. Иронията в цялата ситуация е, че може да не си получим наградния фонд от 40 млн. паунда, ако мечтата ни загине. Но се опитваме. Все пак успявахме да се справим в продължение на пет години кажи-речи без пари – заяви Буут.
Наскоро стана ясно, че последният опит на Маруся да се състезава в Гран при на Абу Даби миналата година е струвал близо 30 000 паунда на тима заради оттеглянето на потенциален инвеститор. Дълговете възлизат на десетки милиони, като сред кредиторите са Ферари (за задвижващи системи) и Макларън (за техническо партньорство). Дори на бившия пилот на отбора Тимо Глок се дължи близо милион.
В Катерам ситуацията не е много по-добра. Управляващите екипа синдици смятат, че до края на януари трябва да намерят купувач. Те също заявиха, че водят преговори – с трима сериозно заинтересовани кандидати. Финбар О’Конъл, който ръководеше Катерам на пистата Яс Марина, обаче описа дискусиите като „болезнено бавни”.
- Водим разговори с няколко души, разполагащи с необходимите средства, ако решат да осъществят сделката. Но това е трудно инвестиционно решение. Формула 1 е изключително скъп спорт и няма опашка от желаещи да се включат. Малцина могат да си позволят участие. Един от заинтересованите е милиардер, който би влязъл във F1 заради самия себе си и за да промотира продуктите си. Другите са от автомобилната индустрия. Но ми се иска нещата да се придвижат по-бързо, защото времето ни е ограничено – допълни О’Конъл.
Според него всичко приключва, ако не бъде сключена сделка до края на януари. Единственият вариант за проточване до февруари е ако останат дребни довършителни детайли.
clubs1.bg