www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508896 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #3000 -: Януари 05, 2015, 07:03:34 pm »

Уилямс реорганизира техническия си екип



Уилямс реорганизира техническия си екип и по-специално отдела Race Operations (състезателни операции). Андрю Мърдок е повишен в старши пърформанс инженер. Той ще води така наречената Performance Group, която ще развива нови техники и процедури с инженерния екип. Целта е да се осигурят подобрения в представянето в дългосрочен план. Мърдок ще продължи да е част от тима, който работи на писта, като ще е съсредоточен върху болида на Валтери Ботас.

В тима е привлечен Дейв Робсън – той ще е рейс инженер на Фелипе Маса и ще отговаря директно пред развойния шеф Роб Смедли. Робсън идва от Макларън, където от 2010 г. насам работеше с Дженсън Бътън. Джонатан Едолс ще продължи да е рейс инженер на Ботас. Карл Гейдън е повишен в старши инженер автомобилни системи след 22 години като главен механик – този пост ще бъде зает от Марк Патинсън.

- След великолепния ни сезон през 2014 г. в Уилямс сме решени да продължим по същия положителен начин през новия сезон. Последните промени демонстрират отдадеността ни на тази цел – заяви техническият директор Пат Саймъндс. – Гордеем се, че имаме възможност да работим с развити в отбора таланти, за да подсилим инженерния екип.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #3001 -: Януари 05, 2015, 07:06:07 pm »

Почина Жан-Пиер Белтоаз



Бившият пилот от Формула 1 Жан-Пиер Белтоаз почина днес на 77-годишна възраст. Той получи два последователни удара, докато бе на почивка в Дакар (Сенегал).

Белтоаз започва кариерата си като мотоциклетен състезател и печели 11 национални титли. Тежка катастрофа на Реймс през 1964 г. едва не слага край на всичко, но французинът се връща на пистата, макар никога да не възстановява напълно зле счупената си лява ръка.

Жан-Пиер печели титлите във Формула 3 и Формула 2 с Матра, стигайки с екипа до Формула 1. Дебютът му е Гран при на САЩ през 1967 г.. Остава с Матра до края на 1971 г., след което отива в БРМ. С британския тим печели единствената си победа във F1 – в Монако през 1972 г..

Белтоаз остава с БРМ още два сезона преди да се оттегли от Формула 1 в края на 1974 г.. Той се прехвърля към надпреварите със спортни коли, а накрая се състезава с френски туристически автомобили. Редовно се надбягва на лед и раликрос. Тества болида на Лижие за F1.

Белтоаз бе женен за сестрата на сънародника си Франсоа Север. Те имат двама синове – Антъни и Жулиен.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #3002 -: Януари 10, 2015, 08:47:52 am »

Отношенията между Хамилтън и Розберг ще са по-добри през 2015 г., смята Лауда



Отношенията между Люис Хамилтън и Нико Розберг ще са по-добри през 2015 г., смята Ники Лауда.

Пилотите на Мерцедес имаха няколко сблъсъка през миналия сезон, като в Белгия дори се стигна до удар на пистата. Напрежението между Хамилтън и Розберг постепенно ескалираше, докато се стигна до катастрофата. Все пак тя остана единствена за годината. Шефовете на Мерцедес, включително Лауда, пък се постараха и двамата да разберат, че интересите на отбора са пред техните лични цели.

Според Лауда преодоляването на проблемите през 2014 г. е помогнало за подобряване отношенията между пилотите на тима от Бракли.
- Като се превъзмогнат грижите – този спечели шампионата, другият не, този удари другия и така нататък – вече е по-лесно, защото се уважават взаимно, както и нивото си на представяне. Спа бе преломният момент. След това всичко отново бе под контрол. Те сами осъзнаха какво трябва да сторят. От онзи момент нататък всички работеха (в една посока) и изходът бе невероятен. Борят се един с друг, после се прегръщат и поздравяват – обясни трикратният световен шампион във Формула 1.

Според австриеца фактът, че Хамилтън надделя в двубоя и спечели втора титла в кариерата си, няма да даде на англичанина предимство през предстоящия сезон. Лауда е убеден, че Нико ще се бори и има потенциал да се представи на по-високо ниво:
- Има още в него като скорост, представяне и техника. Пак ще е интересно. И се надявам никой да не се намеси.

Ники допълни, че сблъсъците между съотборници са нещо нормално във Формула 1. Той заяви, че никога не е харесвал Ален Прост, Клей Регацони, Джон Уотсън, когато става дума за борбата помежду им, но всички са изпитвали уважение един към друг.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #3003 -: Януари 10, 2015, 08:52:16 am »

Катерам и Маруся все още се надяват да успеят да се появят на грида в Мелбърн



Катерам (като 1Малайзия Рейсинг) и Маруся (като Мейнър Гран при), които изпаднаха в търговска несъстоятелност през миналата година, фигурират в списъка на ФИА с отборите участници в световния шампионат на Формула 1 за 2015 г.. Подадените документи обаче не означават, че двата най-малки екипа ще са на грида в Мелбърн (Австралия) и времето за подсигуряване на появата им изтича.

Мейнър е компанията, чието притежание е Маруся и чийто активи (включително състезателни коли, оборудване, дори фабриката в Бенбъри) бяха продадени на търг през декември миналата година. Въпреки това опитите да се осигури връщането й във F1 продължават и сега, тъй като появата на стартовата решетка ще даде право на компанията да получи дела си от приходите за 2014 г., възлизащ на над 40 млн. британски лири заради спечелените в миналогодишната Гран при на Монако 2 точки.

Оглавяващият отбора Джон Буут и негови колеги продължиха дискусиите през последните седмици с редица инвеститори.
- Все още има някаква надежда, но времето почти изтече. Имаме две седмици, за да приключим. Все още съществува шанс. Говорим с инвеститори, като дискусиите са наистина положителни. В този тим има страшно много свестни, упорито работещи хора, и се стараем да запазим колкото се може повече от тях. Иронията в цялата ситуация е, че може да не си получим наградния фонд от 40 млн. паунда, ако мечтата ни загине. Но се опитваме. Все пак успявахме да се справим в продължение на пет години кажи-речи без пари – заяви Буут.

Наскоро стана ясно, че последният опит на Маруся да се състезава в Гран при на Абу Даби миналата година е струвал близо 30 000 паунда на тима заради оттеглянето на потенциален инвеститор. Дълговете възлизат на десетки милиони, като сред кредиторите са Ферари (за задвижващи системи) и Макларън (за техническо партньорство). Дори на бившия пилот на отбора Тимо Глок се дължи близо милион.

В Катерам ситуацията не е много по-добра. Управляващите екипа синдици смятат, че до края на януари трябва да намерят купувач. Те също заявиха, че водят преговори – с трима сериозно заинтересовани кандидати. Финбар О’Конъл, който ръководеше Катерам на пистата Яс Марина, обаче описа дискусиите като „болезнено бавни”.

- Водим разговори с няколко души, разполагащи с необходимите средства, ако решат да осъществят сделката. Но това е трудно инвестиционно решение. Формула 1 е изключително скъп спорт и няма опашка от желаещи да се включат. Малцина могат да си позволят участие. Един от заинтересованите е милиардер, който би влязъл във F1 заради самия себе си и за да промотира продуктите си. Другите са от автомобилната индустрия. Но ми се иска нещата да се придвижат по-бързо, защото времето ни е ограничено – допълни О’Конъл.

Според него всичко приключва, ако не бъде сключена сделка до края на януари. Единственият вариант за проточване до февруари е ако останат дребни довършителни детайли.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #3004 -: Януари 10, 2015, 08:55:36 am »

Макларън и Хонда недоволни от промяната в правилата за двигателите



Макларън и Хонда са недоволни от промяната в правилата за двигателите, съобщи ВВС. Според информацията висш източник от японския производител заявил, че в компанията са „раздразнени” от последното развитие на събитията.

ФИА разреши работата по задвижващите системи във Формула 1 по време на сезон 2015 г., тъй като в правилника няма конкретно посочена дата за хомологация. Това означава, че производителите могат да се трудят по агрегатите си през годината, като ограниченията остават (32 развойни точки или до 48% от моторите). Хонда обаче няма да може да прави промени след хомологацията си в края на февруари, тъй като 2015 г. се явява първи сезон за компанията. Макларън и Хонда са се свързали с ФИА относно тази ситуация, но засега няма официален коментар по темата.

По-рано рейсинг директорът на тима от Уокинг Ерик Булие заяви, че на съперниците на Мерцедес трябва да бъде позволено да работят по задвижващите си системи, за да се намали разликата спрямо световните шампиони за 2014 г.. Това е в интерес на спорта, твърди той.

- Все пак това е съревнование и би трябвало да можем да променяме автомобилите толкова, колкото искаме. Смятам, че е редно двигателите да се замразяват, след като всеки производител е имал възможност да ги развие. Ако забраниш конкуренцията, то това би било срещу духа на спорта – обясни Булие.

Ферари и Рено настояваха месеци наред за размразяване на задвижващите системи. Техническият шеф на Скудерията Джеймс Алисън привлече вниманието върху липсващата дата за хомологация за 2015 г. още по време на състезателния уикенд в Абу Даби миналата година.

Хонда смятат, че промяната в правилата за останалите производители ги поставя в неизгодна позиция. Представители на японската компания щели да се срещнат с ФИА през следващата седмица, за да обсъдят ситуацията. В публикацията на ВВС е цитиран анонимен източник от друг производител, който казва, че промените „няма да доведат до кой знае каква разлика”.

За днес пък е планирана среща в Женева на представителите на всички производители на двигатели, на която щели да обсъдят визията на Бърни Екълстоун за сезон 2016 г.. Англичанинът, който управлява търговските права на Формула 1, иска промени в задвижващите системи, по-агресивно изглеждащи автомобили, които да са по-трудни за изпреварване и т.н.. Според председателя на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда обаче не е нужно да се бърза.

- Може да се измисли нещо разумно, ако си дадем време до 2017 г. – заяви австриецът. – Хонда например едва ли са конструирали двигател само за един сезон. Нужна е известна стабилност, иначе всичко става безумно скъпо.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #3005 -: Януари 10, 2015, 08:58:47 am »

ФИА обяви нова точкова система за получаване на суперлиценз



ФИА обяви нова точкова система, чрез която младите пилоти ще трупат актив за получаване на суперлиценз. Международната автомобилна федерация промени изискванията в това отношение, след като въпросът не е ли редно да има възрастова граница за влизане във Формула 1 бе повдигнат отново. Причината бе Макс Верстапен. Холандецът подписа договор с Торо Росо, докато бе още на 16 години. Тази година той ще стане най-младият състезател, дебютирал в Гран при – на 17 години и няколко месеца.

Новата система ще се използва този сезон и ще се прилага при необходимост за издаване на суперлицензи за 2016 г.. Пилотите ще трябва да са поне на 18 години, да са преминали тест за спортните правила на спорта и да имат поне две години в малките формули. В трите години преди подаване на молба за суперлиценз те ще трябва да имат събрани поне 40 точки според определена схема.

В системата са включени общо 11 шампионата, единият от които все още не съществува – Формула 2. С най-нисък коефициент е Формула Рено, като в тези серии точки ще взимат само класираните от първо до трето място (съответно 5-3-1). По 40 точки ще взимат шампионите в Индикар, WEC (World Endurance Championship – световния шампионат за състезания за издръжливост, само в клас LMP1), европейската Формула 3 и GP2, а първият във F2 ще получава 50. Третото място във Формула 2 се равнява като точков актив на титлите от GP2, F3, WEC и Индикар. Сериите обаче още не съществуват, като досега няма яснота от страна на ФИА кога ще бъдат организирани.

Ако схемата действаше от 2010 г. насам, то 10 пилоти нямаше да могат да дебютират във Формула 1 – сред тях Даниел Рикиардо, Жан-Ерик Верн, Пол ди Реста и т.н.. Според нея нито Верстапен, нито Карлос Сайнц щяха да са с достатъчно висок актив, за да получат суперлиценз. Другият дебютант за 2015 г. – Фелипе Наср – щеше да е записал 52 точки от класиранията си в последните три години в GP2.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #3006 -: Януари 10, 2015, 09:02:18 am »

Корея очаквано отпадна от F1 календара за 2015 г.



Гран при на Корея очаквано отпадна от календара на Формула 1 за 2015 г.. Предстоящият сезон в Гран при ще е с 20 старта. Надпреварата бе изненадващо допълнение към списъка, одобрен в началото на декември миналата година от Световния съвет за автомобилен спорт на ФИА. Впоследствие Бърни Екълстоун обясни, че включването й било поради легални причини – задължение стартът да фигурира в календара. Организаторите обаче нямали намерение да се занимават състезанието и то съответно отпада.

При това положение календарът е в следния вид:

15 март  Гран при на Австралия

29 март  Гран при на Малайзия

12 април  Гран при на Китай

19 април  Гран при на Бахрейн

10 май  Гран при на Испания

24 май  Гран при на Монако

7 юни  Гран при на Канада

21 юни  Гран при на Австрия

5 юли  Гран при на Великобритания

19 юли  Гран при на Германия

26 юли  Гран при на Унгария

23 август  Гран при на Белгия

6 септември  Гран при на Италия

20 септември  Гран при на Сингапур

27 септември  Гран при на Япония

11 октомври  Гран при на Русия

25 октомври  Гран при на САЩ

1 ноември  Гран при на Мексико

15 ноември  Гран при на Бразилия

29 ноември  Гран при на Абу Даби

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #3007 -: Януари 10, 2015, 09:06:40 am »

Сузи Волф ще кара Уилямс FW37 в първия тест на Каталуния



Сузи Волф ще седне зад волана на новия Уилямс FW37 по време на втория предсезонен тест във Формула 1. Изпитанията ще са на пистата Каталуния до Барселона от 19 до 22 февруари. Първите тренировки са от 1 до 4 февруари на Херес. Съпругата на спортния директор на Мерцедес Тото Волф стана официален тест пилот на тима от Гроув. До миналата година тя бе развоен състезател.



Уилямс направи страхотен сезон през 2014 г. и се класира трети при конструкторите. В новата си роля Волф ще кара в две свободни петъчни тренировки и в два тестдни през предстоящия сезон.

- За мен това е още една стъпка в правилната посока. Доволна съм, че Уилямс отбелязват прогреса ми и упоритата работа. Уилямс е в много вълнуващ етап от историята си и отиваме към 2015 г. с една фантастична инерция. Горда съм, че съм част от отбора. Ще използвам позицията си, за да работя в близко сътрудничество с Фелипе [Маса] и Валтери [Ботас], за да сме сигурни, че FW37 ще е стъпка нагоре спрямо FW36 – коментира Сузи, когато бе обявено повишението й.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #3008 -: Януари 10, 2015, 09:10:33 am »

Хаас започна реалната организация на отбора си



Джийн Хаас започна реалната организация на отбора си, който ще участва във Формула 1 през 2016 г.. Това се случва по-рано от очакваното, като той обясни, че вече има няколко служители във Великобритания. До февруари-март трябва да бъдат поръчани транспортни камиони и ремаркета, тъй като те отнемат половин година, за да бъдат произведени и доставени. Смята се, че Хаас е купил фабриката на Маруся. Управляващите екипа синдици очакваха да вземат около $1,7 млн. за съоръжението и оборудването там, и е малко вероятно цената да се е качила.

Хаас вече сключи споразумение с Ферари и ще използва техните задвижващи системи. В същото време той смята, че е добре повече производители да участват във Формула 1:

- Надявам се някои от големите компании да се върнат и да правят двигатели. Според мен присъствието на такива производители и работата им по задвижващи системи има голям смисъл, тъй като те не винаги успяват да организират страхотни отбори, но правят великолепни мотори. Освен това могат да доставят на няколко тима. Според мен подобен модел би бил наистина добър. Колкото повече научавам за болидите в Гран при, толкова повече харесвам технологиите на двигателите. Компаниите създават съвременен продукт и честно казано, класическият мотор с вътрешно горене става излишен. Трябва да вървим напред, а за това са необходими нови технологии. Те са скъпи и сложни за развитие. Ето защо според мен е по-добре да се работи с концерни. Това ще доведе до увеличаване на конкуренцията, от там – до по-сериозно състезание между конструкторите. А колкото повече се разраства битката, толкова по-голямо внимание ще привлече – обясни Хаас.

Той признава, че настоящите задвижващи системи струват скъпо, но в същото време „кой би искал конвенционални V8 или V10, та те са като технология от 40-те години на XX век”.

- Отделни хора искат високи технологии, други настояват за шум - има толкова различни мнения в каква посока трябва да се развива Формула 1 и за съжаление всички тръгват по своя си път. Затова присъствието на Бърни [Екълстоун] има голям смисъл, защото той може да каже: „Не, аз искам да се насочите в тази посока” – допълни американецът.

Джийн Хаас е създал бизнес модела за отбора си за Формула 1 върху структурата на отбора от НАСКАР, на който е съсобственик и където се използват двигатели и шаси на външни производители. Според него начинът на работа, следван от Катерам и Маруся (двата фалирали през 2014 г. отбори), е неправилен:

- Според мен тяхното решение да са конструктори и сами да правят целия автомобил е лудост. Те са започнали от нула и това просто не работи. Ако искаш да станеш лекар, изкарваш 10 години в учене. Трябва да се научиш от някого. Затова и ние ще си партнираме с Ферари. Надявам се и ние да сме им полезни. Като цяло целият проект на практика е експеримент – искаме да видим дали новият начин на действие ще работи, дали един такъв нов отбор може да е конкурентоспособен. Според мен новите екипи досега са започвали от толкова задни позиции, че просто не могат да наваксат. Ако ние се справим, ще изглеждаме като гении. А би било просто прекрасно да успеем.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #3009 -: Януари 10, 2015, 09:59:49 am »

F1 работи по идея за увеличаване мощността на агрегатите до 1000 к.с.



Предложение за преработване на задвижващите системи за Формула 1, така че да бъде достигната мощност от 1000 к.с., ще бъде разглеждано на следващата среща на Стратегическата група. То е резултат от събирането на представители на производителите на двигатели, които работят понастоящем в спорта. Смята се, че увеличаването на мощността ще направи болидите по-трудни за управление и от там – състезанията по-интересни за феновете.

Производителите на мотори и представителите на ФИА били благосклонно настроени към идеята. Дори да бъдат приети някакви промени обаче, те едва ли ще влязат в сила преди 2017 г.. Председателят на борда на Мерцедес F1 вече изрази мнение, че прекаленото бързане няма да е добро за спорта. Той не се противопоставя изцяло на новости в агрегатите, но според него те не бива да се случват толкова бързо.

- Първо, би било напълно погрешно да съсипваш нещо вече готово и работещо. Освен това промени за 2016 г. са почти невъзможни. Нещо разумно може да се постигне единствено, ако си позволим да работим до 2017 г.. По този начин направените от производителите инвестиции ще имат по-голяма стойност. Хонда например едва ли са направили двигател, който да се използва само един сезон. Нужна е известна стабилност. В противен случай всичко е безумно скъпо – обясни Лауда.

Смята се, че достигането на мощност от порядъка на 1000 к.с. може да стане без пълно преконструиране на настоящите двигатели, които са V6 турбо. Говори се за увеличаване на горивния поток, по-високи обороти, малки промени в конструкцията и т.н.. Идеята ще бъде разгледана от техническите директори на F1 отборите по-късно през януари и ще бъде представена пред Стратегическата група на следващата й среща. Трябва да се уточни дали целта (ако идеята бъде одобрена) е просто достигане на определена мощност или трябва да се има предвид и звукът на системата. Представителите на производителите на мотори обсъждаха също така варианти за поевтиняване на задвижващите системи.

В същото време стана ясно, че Хонда има насрочена среща с ФИА за другата седмица. На нея ще бъде обсъдена ситуацията с промяната в правилата за двигателите за 2015 г. – производителите получиха свобода да работят по агрегатите по време на сезона. Хонда обаче няма такова право, тъй като това ще е първи сезон за производителя. Смята се, че има много малка вероятност японският производител да постигне нещо в разговорите си с федерацията.

Хонда и Макларън изпратиха по-рано писмо до ФИА, в което изразяват мнението си, че направените промени ги поставят в неизгодно положение. От федерацията са се съгласили да се организира среща с рейс директора Чарли Уайтинг и въпросът да бъде дискутиран.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #3010 -: Януари 10, 2015, 10:02:13 am »

Макларън може да си позволи да продължи да е без основен спонсор, каза Булие



Макларън няма да се съгласява на спонсорски сделки за по-малки суми, само и само да попълни пространствата за спомоществователи по болида си. Отборът е готов да продължи да е без основен спонсор, но не и да намалява цените, заяви рейсинг директорът на тима от Уокинг Ерик Булие. Британският екип няма главен партньор от края на 2013 г., когато приключи работата с Водафон. На въпрос кога и дали ще има нова сделка с някоя компания, Булие заяви, че отборът не бърза за никъде.

- Хората искат да знаят дати, но ние не е нужно да съобщаваме такива. Звучи арогантно, но не е така. Можем да си позволим да продължим и без основен спонсор. Това е привилегия. Искаме да имаме такъв – това е следващата стъпка по пътя, но компанията има много проекти. И честно казано, наистина сме в състояние да си позволим да сме без такъв партньор. Не казвам, че не желаем да намерим, а просто, че имаме още какво да свършим. Трябва да намерим правилните хора в точния момент. Няма да постъпваме като други отбори и, да кажем, да продаваме евтино – обясни Булие.

Французинът е убеден, че връщането на Хонда в спорта и възраждането на легендарния тандем Макларън-Хонда са направили екипа по-привлекателен за евентуални спонсори. Според него събирането на двете компании демонстрира колко сериозни са те в бизнеса си.

В началото на миналия сезон оперативният директор на Макларън Джонатан Нийл изтъкна, че портфолиото от спонсори и партньори на тима все още е повод за завист в питлейна и допълни, че оперативният бюджет за 2014 г. е най-големият в историята на компанията. Впоследствие обаче се заговори, че Рон Денис се върна начело на Макларън Груп с обещанието да намери главен спонсор на тима във Формула 1. Невъзможността му да го постигне довела до търкания с акционерите към края на годината.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #3011 -: Януари 10, 2015, 10:04:27 am »

Пат Фрай: За да извлечеш най-доброто от Кими, трябва да му дадеш подходяща кола



Бившият технически шеф на Ферари Пат Фрай заяви, че на Кими Райконен трябва да бъде даден подходящ автомобил, за да се извлече максимумът от него. Според него Фернандо Алонсо е по-адаптивен от финландеца.

През 2014 г. Райконен и Алонсо бяха съотборници във Ферари. Испанецът записа два подиума (единствените класирания на Скудерията в топ 3) и спечели 161 точки, завършвайки шести при пилотите. Кими от своя страна бе 12-ти с 55. Той има и нов съекипник за 2015 г. – Себастиан Фетел, като един от най-интересните въпроси преди новия сезон е как ще се представи спрямо него. Фрай е категоричен, че на Райконен му е необходим автомобил, пасващ на стила му на управление, за да е на ниво.

- Въпросът има две страни. Едната е, че Фернандо по-принцип е по-адаптивен. Другата са ограниченията от колата и гумите, които влияеха на стила на каране на Кими – обяснява Фрай пред списание Моторспорт. – Често се случва, докато нагласиш предната част така, че да му пасва, задната да се превърне в проблем. С по-меки гуми проблемът в известна степен намалява – вижте Сингапур; при излизането си със суперсофт изведнъж бе толкова по-бърз. Но като цяло с този болид (F14 T на Ферари) и гуми грижите са с всички спецификации. Почнеш ли да пестиш гориво пада температурата на гумите, не намираш баланс, натискаш наново и т.н.. Фернандо се справя с проблемите.

Фрай обясни, че Райконен е особено чувствителен към предната част на автомобила си. Той работи с финландеца и Хуан Пабло Монтоя в Макларън, като тогава имали около седем различни варианта на предно окачване.

- За да извлечеш най-доброто от Кими, трябва да му дадеш подходяща кола – каза още Фрай.

Около новия болид на Ферари за 2015 г. вече има куп слухове. Още в края на 2014-та пък се появиха публикации, че резултатите от тестовете в аеротунел били по-лоши дори от показателите на миналогодишния автомобил.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #3012 -: Януари 10, 2015, 12:27:15 pm »

Каталуния и Ред Бул Ринг ще са домакини на тестовете по време на сезона



Двата теста на отборите от Формула 1 по време на сезон 2015 г. ще се проведат на пистите Каталуния и Ред Бул Ринг.

През 2014 г. се състояха четири двудневни тренировки – съответно в Бахрейн, Испания (Барселона), Великобритания (на Силвърстоун) и след финалната надпревара в Абу Даби. Тази година броят изпитания се намалява наполовина. Правилата постановяват, че два от тренировъчните дни трябва да са за млади пилоти. Причината за намаляването на тестовете по време на сезона е, че според отборите резултатите от тях не са оправдали направените разходи.

Изпитанията на Каталуния ще се състоят след Гран при на Испания, която е на 10 май. Тези на Ред Бул Ринг ще са също след състезанието на австрийското трасе (то е на 21 юни).

Предсезонните тестове тази година са три – един на Херес и два на Каталуния. Преди сезон 2016 г. те ще са само два.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #3013 -: Януари 10, 2015, 12:29:36 pm »

Порше отрече какъвто и да е интерес към Формула 1



Порше отрече (за пореден път) какъвто и да е интерес към Формула 1, като от компанията обясниха, че за тях Льо Ман е значително по-привлекателна перспектива.

След като наскоро Ауди отхвърлиха поредните слухове за планове за присъединяване към Гран при, сега същото се случи и с Порше. Лично развойният шеф на марката Волфганг Хац опроверга приказките, че автомобилният производител проявява интерес към F1 заради въведеното от миналата година хибридно задвижване.

- Формула 1 не е на дневен ред при нас и няма да бъде. Льо Ман е по-привлекателна среда за екипа ни – има все повече участници, там учим значително повече за производството на серийни автомобили – заяви той.

Подобни слухове се появяват от време на време, особено при въвеждането на толкова различно задвижване като това от миналия сезон. Проблем може да се окаже фактът, че вече се обсъждат варианти за промяната му, основно заради недоволството на управляващия търговските права на спорта Бърни Екълстоун, който иска по-висок шум и по-вълнуващи състезания.

Порше участва във Формула 1 в началото на 60-те години на XX век. Още тогава обаче проектът излиза твърде скъпо на компанията и тя се оттегля от Гран при. Завръщането е в началото на 80-те, когато са създадени легендарните турбо V6 мотори, брандирани с TAG Порше. Отново разходите са причина за прекратяване на проекта преди ново завръщане в началото на 90-те, което продължава съвсем кратко.

Марката обаче има огромна история в надпреварите със спортни автомобили, където постига легендарни успехи. Порше все още държи рекорда за брой победи в 24 часа на Льо Ман – 16 (пред Ауди с 13, Ферари – 9, Ягуар – 7 и т.н.). Компанията се върна миналата година в LMP1, като най-добрият резултат в първия сезон бе победата в последния старт (Сао Пауло, Бразилия) на екипажа Марк Лийб/Ромен Дюма/Нийл Джани.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #3014 -: Януари 10, 2015, 12:32:35 pm »

Представяния на F1 колите за 2015 г. и разписание на тестовете



Представянията на отборите и автомобилите за Формула 1 през сезон 2015 г. ще започнат още през януари. Очаква се повечето нови болиди да се появят директно на първия тест – на пистата Херес.

Форс Индия ще проведе презентация на 21 януари в Мексико Сити. Това ще е представяне на екипа и пилотите – Серхио Перес и Нико Хюлкенберг, като вероятно ще има и информация за новата кола на тима от Силвърстоун. Местоположението на представянето е избрано както поради присъствието на Перес, така и заради факта, че тази година Мексико се връща в календара на Формула 1. Надпреварата е планирана за 1 ноември.

Макларън и Ферари ще покажат своите нови коли преди изпитанията на Херес. Презентациите и на двата отбора ще са онлайн. Тимът от Уокинг посочи 29 януари, този от Маранело – 30 януари.

2015 г. е от особено значение за Макларън. Отборът възобновява легендарното си сътрудничество с Хонда, което обаче се сблъска с неочакван проблем още преди началото на тренировките. Японският производител трябва да хомологира задвижващата си система до края на февруари, докато другите доставчици (Мерцедес, Ферари и Рено) получиха право да работят по своите по време на самия сезон заради пропуск в правилата (не е посочена конкретна дата за хомологация за 2015 г.). Макларън и Хонда оспорват тази промяна.

Ферари претърпя огромни промени през 2014 г. – има ново ръководство, към тима се присъедини четирикратният световен шампион Себастиан Фетел и т.н.. Засега не е ясно какво ще е наименованието на техния автомобил. Болидът за миналия сезон бе кръстен F14 T след онлайн допитване до феновете, които избираха между няколко опции.

Предсезонни тестове

1 – 4 февруари – Херес

19 – 22 февруари – Каталуния

26 февруари – 1 март – Каталуния

(информацията ще бъде актуализирана при наличие на нови данни за представянето на болиди, както и при обявяване кои пилоти кога ще тестват на Херес)
 
                                                                                                                         clubs1.bg
Активен