www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508863 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3075 -: Януари 31, 2015, 08:15:03 pm »

Рикиардо респектиран от Квят, ще се опита да предизвика Мерцедес и Хамилтън



За Ред Бул с напускането на четирикратния световен шампион Себастиян Фетел започва нова ера. 25-годишният Даниел Рикиардо и пет години по-младият Данил Квят трябва да върнат титлите обратно в Милтън Кийнс. Въпреки крехката си възраст и двамата показаха през миналата година сериозни качества, като австралиецът засенчи без особени проблеми далеч по-именития Фетел. Въпреки липсата на опит от страна на Квят, Рикиардо признава, че изпитва респект към руснака.

„Резултатите ще определят картината“, обясни Рикиардо вчера по време на организираното от Ред Бул събитие в Милтън Кийнс. „Данил наистина е по-млад от мен, но той показа достатъчно качества. Ако започне да печели веднага, тогава той ще е номер едно в отбора. Аз разбира се от своя страна се надявам да съм по-бързият от двамата. Но ще трябва да изчакаме. Както казах, резултатите ще определят картината. Докато не започнем да се борим помежду си за победата, между нас няма да има тайни.

Относно новата кола, надявам се, че ще имаме по-приятна зима от миналата. Тогава Мерцедес успяха да извадят максимума от целия пакет. Затова се надявам, че при тях има по-малко място за подобрение, отколкото при нас. Надявам се да сме скъсили преднината им.

Вярвам, че мога да стана шампион. За това разбира се обаче ми трябва и необходимата техника. Надявам се, че ще играем важна роля в шампионата през тази година. Мога да успея, ако ми се предостави шанс. В момента Люис Хамилтън и Мерцедес притежават титлите, но се надявам да успеем да им ги отнемем. Но ще имаме сериозна конкуренция. Смятам, че Мерцедес и Уилямс отново ще са силни. Голямата въпросителна е Макларън с новата задвижваща система на Хонда. Ще е много интересно, какво ще направят те.

Ферари също ще имат възможност подобно на нас да направят сериозна крачка напред. През миналата година останаха много под възможностите си, но в момента не виждам сигнали, които да ми подсказват, че те могат да намерят една секунда спрямо миналия сезон. Макларън могат да го направят, особено ако всичко с Хонда пасне.“

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3076 -: Януари 31, 2015, 08:17:19 pm »

Алонсо е алтернатива за Мерцедес, а не приоритет, заяви Волф



Фернандо Алонсо е алтернатива за пилот на Мерцедес, а не приоритет за тима от Бракли, заяви спортният директор на щутгартския концерн Тото Волф. Австриецът сподели в началото на януари, че Алонсо е вариант за тима, който доминира в миналогодишния шампионат на Формула 1, ако не бъде постигнато споразумение с Люис Хамилтън за продължаване договора на британеца. Той, Ники Лауда и Хамилтън многократно повториха, че и пилотът, и Мерцедес искат да подпишат нов контракт, но просто не са стигнали до там. Двукратният световен шампион обясни, че е бил за няколко дни във фабриката, като тепърва ще разговаря с мениджмънта по въпроса.

За Алонсо пък се твърди, че има специална клауза в договора си с Макларън, позволяваща му да напусне екипа само година след присъединяването му. Информацията бе отречена лично от главния изпълнителен директор на компанията от Уокинг Рон Денис, но това не спря слуховете.

- Не мога да коментирам – заяви Волф в отговор на въпрос относно Алонсо. – Мога да кажа само това: хубаво е да си подготвен за всички случаи. Алтернативите винаги са важни. Но става дума за алтернативи, не за приоритети.

Той повтори, че и Мерцедес, и Хамилтън искат да продължат контракта на англичанина:
- Не сме се договорили, просто защото не сме седнали заедно да говорим. Миналия сезон не искахме да нарушаваме фокуса на Люис. Сега той се върна от ваканцията си и ще седнем скоро да се разберем. И двете страни искат продължение на договора. За нас Люис и Нико са най-добрата пилотска комбинация и няма причина да променяме каквото и да било. Люис се чувства добре в отбора. Ние му даваме най-добрия болид. Това води към общо бъдеще.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3077 -: Януари 31, 2015, 08:20:10 pm »

Фетел обмислял дали да не се откаже от F1 миналия сезон, разкри Хорнер



Себастиан Фетел обмислял миналия сезон дали да не се откаже от Формула 1, разкри Кристиан Хорнер. Немският пилот изживя трудна година с екипа, с който спечели четирите си титли. В края на сезона той напусна Милтън Кийнс и се присъедини към Ферари. Хорнер заяви пред британската преса, че на Себастиан не му харесали промените в правилата:

- Новият мотор не му допадаше, чувството от задвижващата система, brake-by-wire, липсата на аеропритискане. Можеше да се види, че не е щастлив. Беше угрижен, а на всичко отгоре съотборникът му (Даниел Рикиардо) спечели три състезания. Чувстваше се зле – чудеше се дали спортът му доставя такова удоволствие, каквото смяташе, че получава. Все едно някой му бе отнел играчката. Искаше се време, за да свикне.

Според Хорнер Фетел преминал период, в който изгубил илюзиите си за това в каква посока върви Формула 1:
- Имаше момент миналата година, когато той мислеше дали иска да спре да се състезава или не. Дали получава същата радост, дали иска да продължи. Беше нещастен от посоката, в която тръгна F1. Предишните четири години бяха толкова успешни за него, обичаше да кара колите си – и изведнъж всичко се промени безкрайно много. Това повдигна въпроси и Себ трябваше да се справи с тях.

Шефът на Ред Бул обясни, че Фетел се върнал към карането на картинг в средата на сезона, за да преоткрие същността си – онова, което го прави пилот, да намери отново радостта да е Гран при състезател. Пилотът преминал през подобен период и преди три години, когато взе третия си шампионат.

- Част от случилото се през миналата година наблюдавахме и в началото на 2012-та – разясни Хорнер. – Тогава промениха правилата за обдухваните дифузьори. Себ спечели в Бахрейн в началото на сезона, но следващият успех дойде чак през втората половина, в стартовете извън Европа. Едва тогава подобрихме поведението на задната част и това го върна.

Хорнер повтори, че раздялата на Ред Бул и Фетел е нещо съвсем нормално. Той обясни, че Михаел Шумахер е героят от детските години на Себастиан, а и Ферари е изключително привлекателен тим за всеки пилот заради историята си и мита около марката.
- Мисля, че Себастиан сметна момента за подходящ за подобна промяна в кариерата си. Имаше нужда от стимула на едно ново предизвикателство – заключи Хорнер.

                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3078 -: Януари 31, 2015, 08:50:42 pm »

Уилямс взе Алекс Лин за развоен пилот



Алекс Лин ще е развоен пилот на Уилямс през сезон 2015 г., съобщиха официално от отбора. Основната му работа ще е на симулатора на тима – насочена към развитието на FW37 и подпомагане на инженерите за настройване на болидите за всеки състезателен уикенд. Британският пилот ще кара болида в един тестов ден по време на изпитанията след Гран при на Испания през май.

21-годишният Лин спечели титлата в GP3 през 2014 г.. Той започва кариерата си с едноместни състезателни коли с Формула Рено Великобритания (доминира през 2011 г. и взима рекордните 12 победи от 20 старта). През следващата година е в британската Формула 3 (четвърти в шампионата), след което кара в европейската F3 (трети в първенството, най-добре класирал се дебютант). Тази година ще се състезава за екипа на ДАМС в GP2.

- Уилямс има сериозен опит в привличането на млади таланти и развитието им – коментира заместник-шефът на тима Клер Уилямс. – Позицията на развоен пилот е идеална за адаптиране към един отбор от Формула 1. Алекс привлече вниманието ни със забележителното си представяне в GP3. Бе избран благодарение на качествата си и сме уверени, че заедно с Фелипе, Валтери и Сузи ще има важна роля FW37 да продължава да се развива непрекъснато през 2015 г..

Самият Лин сподели, че се вълнува невероятно много, че ще стане част от отбор като Уилямс с толкова невероятна история и огромен потенциал. Той отбеляза, че през 2014 г. тимът от Гроув постигна страшно много и решимостта да се води битка за още повече успехи е видима.

- Надявам се, че със силен сезон в GP2 и помагайки едновременно с това за развитието на F1 болида, ще мога да следвам стъпките на Ботас. Той се присъедини към Уилямс точно като развоен пилот. С упорита работа спечели титлата в GP3 и след това стигна до титулярна позиция в Уилямс. Да работя с хора като Сър Франк Уилямс и Пат Саймъндс е невероятна възможност за мен. В тима има страшно много опит и се надявам да използвам знанията на хората там, за да развия уменията си като състезател, както и да стана уважаван член на екипа. Всички ме посрещнаха топло от самото начало и се вълнувам за предстоящите предизвикателства – особено за излизането ми на писта с FW37 след няколко месеца – добави Лин.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3079 -: Януари 31, 2015, 08:53:37 pm »

Форс Индия ще пропусне изцяло първите тестове на Херес



Екипът на Форс Индия отказа участието си в първите предсезонни тестове на пистата Херес де ла Фронтера и по този начин засили слуховете за тежкото финансово състояние на отбора. Още при показването на „новата“ VJM08 от екипа обявиха, че ще карат на Херес със старата кола, за да могат да прекарат колкото се може повече време с новата. Сега обаче стана ясно, че тези планове също ще претърпят промяна.

„Възможностите да научим нещо от тестовете със старата кола са ограничени и затова ние решихме да се фокусираме върху изпитанията в Барселона“, заяви говорител на екипа. Според същото изявление „сме впрегнали всичките си сили, за да се подготвим за сезон 2015.“ Двусмислено послание, ако се вярва на последните слухове.

Според f1-insider.com при срещата на стратегическата група обсъждаща бъдещето на Формула 1 в Лондон този вторник е станало ясно, че екипът на Виджай Маля е неплатежоспособен, за което отборът е информирал вече Бърни Екълстоун.

Именно това била и причината за пропускането на тестовете. Липсвали важни части за сглобяването на колата, които доставчиците отказвали да доставят заради натрупани дългове. От TMG в Кьолн, чийто аеротунел използва и Форс Индия, са потвърдили пред Motorsport-Total.com че отборът изостава с плащанията. Според слуховете Маля вече се оглеждал за потенциален купувач.

За състоянието на отбора са отговорни редица фактори. Партньорът на Маля и собственик на Сахара, Субрата Рой ще влезе през февруари в затвора заради финансови злоупотреби. Маля пък от своя страна след фалита на неговата авиокомпания пък може да напуска Индия само с изрично позволение. Заради забавени плащания той имал заповед за арест на летището в Хайдерабад. Това обаче не му пречи да продължава бляскавия си живот.

За членовете на отбора това не е новост. В падока от доста време се говори, че заплатите на пилотите редовно се бавят. Въпреки това отборът изглежда доста ефективен, печелейки точки и дори качвайки пилоти на подиума въпреки тежките условия.

В края на 2014 г. отборът заедно със Заубер и Лотус заплаши със стачка, ако не бъде променено разпределението на телевизионните права от Формула 1. За момента обаче никой от отборите не е предприел подобни действия.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3080 -: Януари 31, 2015, 08:56:22 pm »

Култард: Макларън трябва да гони победа, връщането на Алонсо е брак по сметка



Макларън трябва да има за цел поне една победа през предстоящия сезон във Формула 1, смята бившият пилот на тима от Уокинг Дейвид Култард. Британският екип ще представи утре болида си MP4-30 за 2015 г.. Отборът възобнови сътрудничеството си с Хонда – предишният период на съвместна работа на двете компании е сред най-успешните във Формула 1 и за Макларън, и за японския производител.

- Хонда трябва да са поне на нивото на Рено и Ферари – все пак са производител, който е конструирал шампионски двигатели и разполага с турбо технологии от Индикар. Според мен няма как да са по-зле – обясни Култард пред Ройтерс. – А задвижващата система на Рено бе достатъчно добра, за да спечели три надпревари през миналата година. Естествено, че няма да се държат като претенденти за титлата през 2015 г., но защо да не се борят за победа, щом Ред Бул финишираха втори с агрегата на Рено при толкова видими проблеми?

Макларън няма победа във F1 от 2012 г. (последната е на Дженсън Бътън в Гран при на Бразилия). През миналия сезон тимът завърши пети при конструкторите, но през голяма част от състезателната година вървеше след Форс Индия – отбор с далеч по-скромни възможности.

Култард посочи, че се изисква време за смяна на посоката, за постигане на резултати, но „всеки на своя отговорност подценява Рон Денис”.

- Според мен целта трябва да е опит да се спечели надпревара, не само да се опитват да стигнат подиума. Мерцедес вероятно ще продължи да доминира, но Ред Бул, Ферари и останалите екипи, включително Макларън-Хонда, трябва да са по-близо – допълни Дейвид.

Фернандо Алонсо се върна в Уокинг, а негов съотборник този сезон ще е Дженсън Бътън. Култард смята, че идването на испанеца е „брак по сметка, а не чиста любов”:

- Снимките с прегръдките не заблуждават никого, нали? Но Алонсо знае как да печели, Макларън също. Дженсън е солиден, стабилен и мисля, че да го задържат бе правилната постъпка. Ако от всички тези съставки не се получи достойна за медал комбинация, то някъде нещо е принципно сбъркано.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3081 -: Януари 31, 2015, 08:59:32 pm »

Задвижващата система на Рено за сезон 2015 във F1 ще е с 850 к.с.



Задвижващата система на Рено за сезон 2015 г. във Формула 1 ще е с 850 к.с., оповестиха от Вири-Шатийон. Френският производител преработи редица елементи в двигателя си, за да избегне повторение на миналогодишните проблеми. Въпреки трудностите през 2014 г. обаче Даниел Рикиардо спечели три победи с Ред Бул и Рено.

Шефът на Рено Спорт F1 Сирил Абитебул потвърди по-рано, че изоставането на Рено спрямо доминиралата през миналия сезон задвижваща система на Мерцедес е било около 60 к.с. в края на състезателната година. Той заяви, че целта е този дефицит да бъде намален наполовина до първата надпревара в Австралия. Абитебул повтори при представянето на променения агрегат, че всички във Вири са били наясно върху какво трябва да се съсредоточат и продължи:

- Знаем какво сме постигнали. Вярваме, че сме направили много голяма стъпка по отношение на представянето и издръжливостта. Не знаем къде ще са другите - може да не сме преодолели всички пропуски, но сме уверени, че сме наваксали част от миналогодишния дефицит. Целта ни е да намалим колкото се може повече разликата и да дадем на Ред Бул и Торо Росо по-големи възможности на повечето трасета, независимо от техните характеристики.

Главният технически ръководител Роб Уайт каза от своя страна, че много малко компоненти са директно пренесени от системата за 2014 г. към тази за 2015-та. Напредъкът и според него е сериозен, като освен това Рено са използвали по-голямата част от разрешените за промяна агрегати (32 на брой за целия сезон или до 48% от цялата задвижваща система).

- Използването на развойни точки по време на самия сезон ще е сравнително скромно. В рамките на състезателната година то ще става по-стратегически. Въпросът ще е кога да въведеш определена промяна: в началото, когато технологията е сравнително недоразвита, но може да помогне за по-голям напредък в представянето или по-късно, когато съответната част е преминала повече тестове, но пък влиянието е намалено. Според спортните правила все още можем да правим промени за подобряване на издръжливостта. Ето защо подредихме възможностите за подобрения по приоритет, за да имаме колкото се може по-голям прогрес в представянето – допълни Уайт.

В структурата на самия департамент Рено Спорт F1 са направени редица промени. Абитебул обясни, че наличните ресурси трябва да се използват по-ефективно:

- F1 постоянно върви напред с много висока скорост. Спортът еволюира, технологиите също, съперниците не спят и Вири трябва да се променя със същото темпо. Не страдахме от липса на ресурси или финанси през 2014 г. – те просто не бяха използвани оптимално. Затова предприехме определени стъпки в периода между двата сезона. Въведохме нова организационна структура. Създаден бе развоен отдел, който се оглавява от Наоки Токунага. Реми Тафен ще има по-разширена роля във фабриката, като същевременно ще продължи да отговаря за дейността ни на писта.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3082 -: Януари 31, 2015, 09:04:19 pm »

Форс Индия отрича да има финансови проблеми



Форс Индия отхвърли информацията за това, че има финансови проблеми. Отборът от Силвърстоун обяви, че ще пропусне изцяло първия предсезонен тест на екипите от Формула 1 на пистата Херес. Това доведе до приказки, че тимът на Виджай Маля има затруднения с парите. Заговори се дори, че отборът е обявен за продажба.

През миналата година Форс Индия води до последно битка с Макларън за петото място при конструкторите. Маля обяви по време на предишния сезон, че развойната програма на екипа е удължена и се влагат повече усилия в този двубой. В крайна сметка тимът остана шести, на 26 точки зад отбора от Уокинг, но през по-голямата част от сезона водеше равностойна борба със значително по-големия си съперник. VJM08 ще излезе на писта за вторите зимни изпитания, които ще са на пистата Каталуния до Барселона.

- Готови сме на 90% за тогава – заяви оперативният шеф на Форс Индия Отмар Шафнауер пред Михаел Шмид. – Ще спестим 500 000 паунда, пропускайки теста на Херес. Мерцедес ще проведе изпитанията на двигателя и трансмисията. Ние така или иначе не можем да научим повече от тях.

Шафнауер допълни, че в екипа работят 380 души, които си получават навреме заплатите. Той обясни също така, че отборът нямаше да си прави труда да провежда презентация чак в Мексико, ако имаше финансови затруднения:
- Още сме живи. Всичко върви по план. Бюджетът остава същия. Тоест около 80 милиона паунда. При настоящия курс това са около 110 милиона евро.

Според Шмид забавянето на Форс Индия е заради две основни причини. Първата е смяна на производителя на шасито, другата – преминаването към работа в аеродинамичния тунел на Тойота в Кьолн (Германия). Отборът използва тръбата от ноември миналата година, но с 50-процентов модел. Първите тестове са били за калибриране, като едва в началото на януари е станало възможно да се работи по новия автомобил. Изпитанията там ще продължат, докато останалите отбори провеждат тренировки на Херес. Тези с 60% версия пък могат да стартират чак през март – самото конструиране на такъв модел отнема около три месеца и струва седемцифрена сума.

Инженерният екип на Форс Индия е убеден, че ще се справи със сроковете. В тима свикват и с новата конфигурация на задното окачване – хидромеханична система замества оригиналните торсиони. Тя би трябвало да позволи значително по-бърза промяна на настройките и операция, която е отнемала 45 минути ще се извършва сега само за 5 минути.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3083 -: Февруари 01, 2015, 08:19:37 am »

Макларън-Хонда започва нова ера с MP4-30









Макларън-Хонда направи официален дебют на болида си за сезон 2015 г. във Формула 1 MP4-30. Британският тим и японският производител възобновяват сътрудничество, което носи спомени за легендарни битки по пистите, за майсторството на Аертон Сена и Ален Прост, за време, когато червено-белите болиди доминираха по световните трасета. При такова наследство очакванията към тях са огромни, но от тима са категорични, че пишат „нова глава в историята си във F1 – такава, с която уважително кимват към миналото, но смело гледат напред към хоризонта”.

Показаният днес Макларън MP4-30 е първият автомобил на тима със задвижваща система на Хонда от 23 години насам. Той е еволюция на миналогодишната кола.

- През 2015 г. Макларън-Хонда възнамерява да продължи доброто темпо от втората половина на 2014-та, когато интензивна техническа развойна програма за MP4-29 позволи на отбора да установи солидна позиция в колоната – посочиха от отбора.

Сравнително стабилните технически правила са позволили на инженерите да развият допълнително някои посоки на работа, които вече бяха изследвани през миналия сезон, както и нови такива:

- Преструктурираните ни и подсилени инженерни департаменти придобиха увереност да поемат в редица други посоки. MP4-30 все пак бе създаден така, че да разполагаме с най-ефективната база. Това е основа, предлагаща сериозен брой нови изследователски и развойни пътеки за инженерите, аеродинамиците и пилотите ни – да ги следват през сезона и по пътя към следващата година.

От Макларън отбелязват, че автомобилът е аеродинамично развит през зимата, като резултатът е елегантен дизайн с променени нос, задна част (особено около скоростната кутия) и напасване на конструкцията към новата задвижваща система.

- Постигането на амбициозните ни цели няма да се случи незабавно – да печелиш във Формула 1 е дълъг процес, който постепенно набира скорост от сезон на сезон. Но с MP4-30 като база, Макларън и Хонда смятат, че са готови за бърз и ефективен напредък към едно успешно бъдеще – се казва още в изявлението на отбора.

Пилоти на тима през 2015 г. ще са Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3084 -: Февруари 01, 2015, 08:22:29 am »

Нужно е време за постигане на желаните успехи, заявиха шефовете на Макларън



Главният изпълнителен директор на Макларън Технолъджи Груп Рон Денис и рейсинг директорът на тима във Формула 1 Ерик Булие заявиха при представянето на Макларън-Хонда MP4-30, че постигането на желаните успехи ще отнеме време.

- Макларън Технолъджи Груп постоянно преследва техническо съвършенство и Формула 1 въплъщава в най-голяма степен това. Макларън-Хонда е партньорство, фокусирано върху представяне, технология и иновации и за това няма по-добро доказателство от предишния период на обща работа през 80-те и 90-те години на миналия век. Бях шеф на отбора през всички тези години и макар да нямам навик да гледам назад, успехите ни от тогава със сигурност изиграха роля при взимането на решение да работим отново с Хонда. Подновената ни обща работа започна преди доста месеци, но представянето на Макларън-Хонда MP4-30 бележи старта на едно дълго пътешествие. Вече изминахме дълъг път, предстои ни още много работа преди да очакваме повторение на успехите отпреди около 25 години. Уверен съм, че заедно ще стигнем там, където искаме: да печелим състезания и световни шампионати – заяви Денис.

Булие сподели, че сега се виждат резултатите от процесите на преструктуриране, проведени през миналата година:
- Началото на сезон 2015 г. всъщност е кулминацията на период на голяма промяна – промяна към по-добро – и на огромно количество работа от страна на отбора. Пристигнах в Уокинг преди почти година и заедно с Рон и Джонатан (Нийл – главният оперативен директор на Макларън Рейсинг – б.а.) започнахме сериозно преструктуриране. Сега виждаме резултата от този процес, а той е един по-силен и ефективен отбор. Ще отнеме време да постигнем нивото, към което се стремим, но можете да сте сигурни, че заедно с Хонда сме решени да разгърнем потенциала на вълнуващото си ново сътрудничество.

Французинът допълни, че е твърдо убеден, че Макларън е по-силен от всякога. Според него екипът от Уокинг и Хонда вече са поставили основа, върху която ще работят, за да постигнат желаните резултати.

- Днес е много вълнуващ ден за мен и Хонда – коментира от своя страна шефът на проекта на японския производител за F1 Ясухиса Араи. – Не всеки ден участваме в представянето на нов автомобил за Формула 1 и отбелязването на ново партньорство. Заедно с Макларън се посветихме на създаването на автомобил, при който няма компромиси с каквото и да е – мощност или аеродинамика. Заедно с инженерите ни и в Сакура, и в Милтън Кийнс сме 100% съсредоточени върху подготовката за Херес. Нямаме търпение да видим как ще се представим.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3085 -: Февруари 01, 2015, 08:25:42 am »

Суперсофт гумите на Пирели за 2015 г. ще са напълно нови



Само суперсофт гумите на Пирели ще са напълно нови през сезон 2015 г. във Формула 1. Останалите три типа за суха писта – софт, медиум и хард – ще са еволюция на миналогодишните. Производителят на гуми предприе консервативен подход за 2014 г. заради въвеждането на новите задвижващи системи.

- Гумите за тази година ще са еволюция на тези от миналата – обясни спортният директор на Пирели Пол Хембри. – Само една спецификация ще е напълно нова: суперсофт, която ще е с нова конструкция и смес. Гамата ни за 2015 г. ще е на Херес след броени дни. През миналата година се изправихме срещу най-голямото предизвикателство, откакто влязохме в спорта – заради напълно новото поколение автомобили с толкова различни характеристики. Въпреки неизвестните фактори обаче, изпълнихме всички цели, които бяха да помогнем за провеждането на интересни надпревари, да се създадат множество възможности за изпреварвания, многобройни стратегически опции и средно два питстопа на болид на състезание.

Пирели оповести и данни за представянето на продуктите си през миналия сезон във Формула 1. Даниел Рикиардо с Ред Бул е постигнал най-високата скорост през 2014 г. – 362,1 км на пистата Монца в Италия. Най-много обиколки в челото е направил Люис Хамилтън (Мерцедес) – 495. Спиранията в бокса са били средно 2,02 на състезание на пилот и средно 43 на надпревара (общо 817 за сезона). 636 са маневрите за изпреварване (средно 33 на старт): най-много в състезание на сухо – 65 в Германия, най-малко при същите условия – 7 в Монако. Най-много задминавания на мокро са регистрирани в Унгария – 49.

В нито един кръг от шампионата не е бил подобрен рекордът за най-бърза обиколка. В Бразилия Нико Розберг (Мерцедес) е подобрил рекорда за тур, с който е спечелена първата позиция на грида.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3086 -: Февруари 01, 2015, 08:27:10 am »

Мерцедес F1 W06 Hybrid направи първи обиколки



Първите официални снимки на новия болид на Мерцедес за сезон 2015 г. във Формула 1 F1 W06 Hybrid се появиха след направен на Силвърстоун шейкдаун. Автомобилът излезе на писта за промоционални снимки. Това е втората кола за новия сезон, която стъпва на трасе – след Торо Росо STR10, която бе на Мизано вчера.

От тима уточниха, че и двамата пилоти са карали колата – първо Нико Розберг, а след това и Люис Хамилтън. Те са направили общо 18 тура (47,2 км) преди снежна буря да прекрати дейността им.

Болидът ще бъде официално представен в неделя (1 февруари), преди началото на първия предсезонен тест на отборите от Формула 1 на пистата Херес.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3087 -: Февруари 01, 2015, 08:29:31 am »

Макларън отрече, че на Хорнер е предлагано да оглави тима от Уокинг



Макларън отрече информацията, че през миналата година от Уокинг са направили предложение на Кристиан Хорнер да оглави отбора. Според информация от различни източници англичанинът, който ръководи екипа на Ред Бул от създаването му, е получил сериозна оферта от Макларън през 2014 г.. Лично Рон Денис отправил предложението.

- Хорнер има дългосрочен договор с нас и дори не може да мисли за възможна промяна в този аспект – заяви пред f1-insider.com съветникът на Ред Бул Хелмут Марко.

От Уокинг също отхвърлиха информацията.
- Този слух е пълна глупост – каза говорител на Макларън.

Приказки за промяна в мениджмънта на британския тим се носят още от миналия сезон. Говореше се, че Рон Денис има срок да намери инвеститори и главен спонсор, или акционерите в компанията щели да го сменят. Герхард Бергер бе споменаван във връзка с поста на англичанина. Бившият пилот от Формула 1 обаче е на мнение, че Денис ще запази позицията си:

- Кого другиго ще вземат? Може и да не са най-добри приятели с Рон, но той познава работата като никой друг. А и фактът, че успя да привлече Фернандо Алонсо обратно в Макларън е силен довод в негова полза.

Четирикратният световен шампион Себастиан Фетел пък отхвърли твърдението на шефа на бившия си тим, че е мислел за напускане на Формула 1 през миналия сезон. Хорнер обясни, че немският пилот се чувствал зле след промяната на правилата и изпитвал колебание дали спортът му доставя достатъчно удоволствие, за да продължи.

- Себ бе нещастен от посоката, в която тръгна F1. Предишните четири години бяха толкова успешни за него, обичаше да кара колите си – и изведнъж всичко се промени безкрайно много. Това повдигна въпроси и той трябваше да се справи с тях – обясни Хорнер.

Самият Фетел обаче твърди, че думите му за напускане на спорта са преувеличени и извадени от контекста. Твърди се, че Себастиан отправил заплахата през лятото на 2014 г. в опит да притисне Ред Бул да използва политическото си влияние за промяна на правилата.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3088 -: Февруари 01, 2015, 08:32:20 am »

Заубер представи С34







Екипът на Заубер представи своята нова надежда С34 в базата си в Хинвил, Швейцария. След разочароващата 2014 г., която бе отбелязана като най-лошата в цялата история на отбора, сега с новата кола и новите пилоти швейцарците трябва да отскочат от дъното, където бяха не само от спортно-техническа гледна точка, но и от финансова. За разлика от сивите цветове през миналата година, сега новите свежи цветове подсказват и за новите спонсори.

Те идват от Швеция и Бразилия, от където са и новите пилоти Маркус Ериксон и Фелипе Насър. Въпреки че притежаваше договор и за 2015 г. Адриян Сутил трябваше да си стегне багажа, а подобно на него отбора напусна и Естебан Гутиерес, който се присъедини към легиона тест пилоти във Ферари. От там пък като трети пилот идва Рафаеле Марсиело, който ще прави тепърва своите крачки във Формула 1 и ще затвърди връзките между Заубер и Скудерията.

Ериксон се представяше с умерен успех в сериите GP2 преди през миналата година да се присъедини към екипа на Катерам, не на последно място благодарение и на парите на своите спонсори. С болида на последните в класирането за миналата година обаче той трудно можеше да остави някакво впечатление, докато сега в Заубер ще има по-сериозна възможност да се докаже. Самият швед също не крие амбициите си за по-добро представяне.

Фелипе Насър пък ще направи своя дебют във Формула 1 в Австралия. Южноамериканецът, който е смятан от години за многообещаващ талант, завърши на трето място в GP2 през миналата година и освен това успя да събере опит като трети пилот на Уилямс. Друг сериозен аргумент в негова полза е и Банко до Бразил, институцията, която до голяма степен е отговорна за новите цветове на болида на отбора.

Колата ще направи своя дебют в неделя на пистата Херес, като първи в колата ще се появи Ериксон, който ще кара и в четвъртия ден. Във втория и третия пък на линия ще е Насър.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3089 -: Февруари 01, 2015, 08:34:34 am »

Мониша Калтенборн: Заубер трябва да започне отново да бележи точки



След най-слабото представяне в цялата история на отбора във Формула 1 през миналия сезон, с новата кола шефът на отбора Мониша Калтенборн се надява екипът отново да се върне към успехите от миналото. През 2014 г. швейцарският тим за първи път в историята си остана без точки и завърши дори зад тима на Маруся. Именно заради този провал Калтенборн изисква 2015 г. да бъде годината, в която екипът да направи обрат в тенденцията и пилотите на отбора отново да започнат редовно да влизат в зоната на точките. Увереност в това вдъхва не само новата кола С34, но и младите и амбициозни нови пилоти Маркус Ериксон и Фелипе Насър.

„Трябва да подобрим представянето си във всеки аспект, за да бъдем в позицията тази година да се борим отново за влизане в точките“, обяви Калтенборн. „Миналата година бе изключително разочарование за нас. Но това е минало, а нашият поглед е насочен напред. Извадили сме си поуките и продължаваме напред с вдигнати глави.

Радвам се на привличането на новите ни пилоти, които трябва да внесат свеж полъх в нашия отбор. Те са млади, изключително талантливи и изключително мотивирани. В пътя си към Формула 1 те направиха впечатление с победите си във Формула BMW и Формула 3, а финалния щрих върху тях постави GP2.

Докато Маркус има вече един сезон опит в Гран при зад гърба си, то за Фелипе това ще е дебютна година. Въпреки това той разполага с опит като трети пилот на Уилямс от миналата година. Сигурна съм, че те ще дадат всичко от себе си, за да се докажат и през този сезон.“

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен