www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508860 пъти)

0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3060 -: Януари 31, 2015, 11:33:09 am »

F1 болидите трябва да са с 1200 к.с., смята Лауда



Болидите от Формула 1 трябва да са с 1200 к.с., а настоящите болиди са прекалено лесни за управление, смята Ники Лауда. Председателят на борда на Мерцедес F1 има три титли в Гран при – през 1975, 1977 и 1984 г.. Той заяви преди срещата на производителите на задвижващи системи, че е хубаво промени да се правят за 2017 г., а впоследствие допълни, че стъпката към по-висока мощност е особено важна за спорта. Настоящите коли са със 750 к.с.

- В момента рискуваме да губим все повече фенове, тъй като Формула 1 става непривлекателна. Иска ми се да имахме футуристичен автомобил, който да привлича хората поне пет години. Би трябвало да е с 1200 конски сили, с широки гуми и аерохарактеристики, позволяващи крива на мощността, която да е на лимита. Хубаво е хибридните технологии да останат, но е нужна повече мощност. Сегашните F1 коли позволяват на всеки пилот от GP2 или GP3 да е толкова бърз, колкото и вече установените състезатели и те го постигат за много кратко време, като при това не поемат особено големи рискове. Преди години младежите наистина се тревожеха за скорост, спиране, аеропритискане и катастрофи при 300 км./ч.. Днес автомобил от Формула 1 може да се кара като нормална кола. Аз го мога, вие също – заяви Лауда пред Аутоспорт.

Производителите на задвижващи системи разгледаха предложението за увеличаване на мощността на срещата си в Женева. То ще бъде представено за анализ и на следващото събиране на Стратегическата група. Междувременно производителите трябва и да уеднаквят разбирането си по отношение на последното уточнение от страна на Чарли Уайтинг за работата по агрегатите по време на сезона.

Според известния журналист Михаел Шмид в Мерцедес са променили намерението си да стартират сезона със задвижващата система от края на 2014 г., за да не се явят в Мелбърн с пълния набор позволени елементи за работа – 32, тъй като това би вдигнало драстично наличните възможности за Хонда. Световните шампиони щели да пристигнат в Австралия със само 6 свободни компонента. Рено – със 7, а Ферари – с 12. Това означавало само 8 елемента, с които да разполага Хонда по-нататък. Японският производител обаче търси ново уточнение, тъй като иска да разполага с толкова, колкото и останалите производители – 32 компонента за развитие.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3061 -: Януари 31, 2015, 04:59:12 pm »

Екълстоун: Хамилтън вероятно ще вземе трета титла, може и да няма Гран при на Германия



Люис Хамилтън вероятно ще спечели трета световна титла във Формула 1 през 2015 г., заяви Бърни Екълстоун. Управляващият търговските права на спорта намекна освен това, че тази година може и да няма Гран при на Германия. Според 84-годишния англичанин екипът на Мерцедес е с голям аванс спрямо съперниците си.

- Не знам дали Хамилтън ми е фаворит, но мисля, че ще спечели. Той е рапър, така че ще привлечем напълно различна публика. Люис ще е добър световен шампион. Мерцедес са свършили чудесна работа със задвижващата си система и всички останали са назад. Не виждам как съперниците ще ги настигнат бързо – обясни Екълстоун пред Скай Спортс. – Може и да стане след три години. Не можем да си позволим да чакаме три, нито две или година.

Бърни не пропусна да каже отново, че иска промяна на задвижващите системи. Той е недоволен от хибридните варианти, които се използват от миналата година и при всеки удобен случай ги напада:

- Ако ми кажете, че имам едно желание, това ще си поискам – смяна на моторите. Честно казано, мисля, че ако тези системи можеха да произведат звука на V8, нещата щяха да са наред. Но с тях не е възможно. Те са изключително инженерно постижение, но мнението ми е, че това не вълнува особено публиката. Хората искат да гледат добри надпревари, за предпочитане с много шум.

В същото време Екълстоун намекна, че този сезон може изобщо да няма Гран при на Германия, след което се пошегува, че „си имаме Австрия”. Организаторите от Нюрбургринг, където трябваше да е тазгодишната надпревара, не са в състояние да се справят. Тези от Хокенхайм нямат желание да се захващат. Екълстоун водил нови разговори с хората от Нюрбургринг, но засега няма никаква яснота.

- Ще направим всичко, за да не отпаднат, но в крайна сметка състезанието може да не се случи, тъй като не могат да си позволят организирането му. Не знам каква е причината за проблемите им, изненадан съм. Може би германците бяха свикнали и подкрепяха Михаел [Шумахер] и той им липсва – каза Екълстоун.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3062 -: Януари 31, 2015, 05:01:17 pm »

Хаас: Не искаме да купуваме Маруся



В последните няколко дни се появиха слухове, че Джийн Хаас има интерес към закупуването на отбора на Маруся. Подобни слухове бяха подхранени и от Бърни Екълстоун, който заяви, че все още има надежда за отбора от Банбъри. След категорично изказване от страна на Хаас обаче става ясно, че той все пак не се интересува от закупуването на отбора.

„Хаас се подготвя за сезон 2016, и въпреки че на пазара има интересни стоки, Хаас не се интересува от закупуването на екипа на Маруся или на който и да е друг отбор“, се казва в официалното изявление на Хаас Формула пред Sky Sports News. Екълстоун също подтвърди, че инвеститорът, имащ интерес към Маруся не е Хаас.

Слуховете определено бяха резонни след като в миналото Хаас се интересуваше от собственост на отбора. Вчера в Аутоспорт дори се появи новината, че екипът на Хаас се нанася в Банбъри, където ще е европейската централа на отбора.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3063 -: Януари 31, 2015, 05:04:47 pm »

ФИА може да съди Филип Щрайф заради Бианки



Президентът на ФИА Жан Тод и президентът на медицинската комисия Жерар Сайан може да предприемат съдебни действия срещу Филип Щрайф. Причината са направени от бившия пилот от Формула 1 коментари относно разследването на катастрофата на Жул Бианки.

Френски медии цитираха предположение на Щрайф за това, че целта на комисията, назначена от ФИА да проучи станалия с Бианки на пистата Сузука инцидент, е била само да снеме каквато и да е вина от федерацията. Коментарът на бившия състезател, който е в инвалидна количка след катастрофа по време на тестове в Бразилия през 1989 г., е направен в радио интервю. ФИА пусна специално съобщение до медиите, което гласи:

- ФИА, президентът на организацията Жан Тод и президентът на медицинската комисия Жерари Сайан са поразени да научат забележките към тях, направени от Филип Щрайф в скорошен негов коментар относно здравословното състояние на Жул Бианки. Тези забележки бяха публикувани от определени медии. ФИА, Жан Тод и Жерар Сайан категорично заявяват, че обидните и клеветнически коментари на Филип Щрайф са необосновани и демонстрират злонамереност. С оглед сериозността на нарочната атака срещу репутацията им, горепосочените отправиха молба към адвокатите си да депозират оплакване за публична клевета и обида, така че разпространяването на изявленията на Щрайф да спре незабавно и да бъде санкционирано по подходящ начин. За съжаление този инцидент увеличава страданието на семейството на Жул Бианки, към когото отново потвърждават подкрепата си.

От страна на Сайан имаше действия и срещу бившия лекар на Формула 1 Гари Хартщайн заради публикации в блога му по повод инцидента на Михаел Шумахер.

Бианки е в болница в родината си в критично, но стабилно състояние. Последното изявление от страна на родителите му бе на Нова година, като в него се посочваше, че засега няма нова информация за пилота.

Това не е първият случай, при който думи на Филип Щрайф предизвикват подобен отзвук. В края на миналата година негов коментар пред френски вестник по повод състоянието на Шумахер накара Сабине Кем да направи официално изявление. Тя заяви, че бившият пилот не се е свързвал нито с нея, нито със съпругата на седемкратния световен шампион във Формула 1 Корина Шумахер.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3064 -: Януари 31, 2015, 05:07:38 pm »

Мерцедес очаква Ред Бул да е сериозен съперник през новия сезон



Мерцедес очаква тимът на Ред Бул да е сериозна заплаха през сезон 2015 г. във Формула 1. Екипът от Бракли доминира в миналия шампионат, спечели титлите и при пилотите (с Люис Хамилтън), и при конструкторите. В отбора смятат, че могат да вземат още успехи тази година, но са на мнение, че съперниците им ще са по-силни в сравнение с 2014-та.

Според шефа на борда на тима от Бракли - Ники Лауда, Ред Бул ще е със значително по-добро представяне спрямо миналия сезон, тъй като Рено ще постигнат напредък със задвижващата си система.
- Ред Бул ще са в битката, въпросът е колко напред ще стигнат. В момента има твърде малко информация за Ферари, а Макларън-Хонда ще изкарат трудна година – обясни австриецът. – Мерцедес е в отлична позиция, разбира се, но искаме да подобрим всичко, каквото всъщност е желанието и на останалите.

Лауда мисли, че по-общи заключения относно силата на отделните екипи през новия сезон ще могат да се правят след първите три надпревари.
- В Мерцедес – и в Бракли, и в Бриксуърт – всичко върви по план – уточни той. – Това, което не разбирам, е защо ще имаме три теста в Испания и нито един в Близкия изток, което би било далеч по-добра подготовка за времето в Мелбърн по отношение на температурите.

В същото време Лауда повтори, че не се тревожи заради липсата на нов договор с Люис Хамилтън. Двукратният световен шампион вече сподели, че не се притеснява – той и отборът не бързат да подписват.
- И двете страни искат да останат заедно – коментира Лауда. – Тото [Волф] се грижи за това и то ще се случи. Люис беше във ваканция, отборът подготвя колите за началото на сезона. Не бързаме.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3065 -: Януари 31, 2015, 05:12:15 pm »

Аривабене призова за революция в F1 и доближаване на спорта до феновете



Шефът на Ферари Маурицио Аривабене призова за революция във Формула 1. Той подкрепи мнението на Ники Лауда за това, че са нужни различни от настоящите автомобили, за да привлекат зрители. Според Аривабене промените в спорта не могат да бъдат постигнати с еволюция и е необходима истинска революция. Той оглави Скудерията в края на 2014 г., след като предшественикът му Марио Матиачи бе освободен след едва осем месеца на поста.

- Прочетох какво е казал нашият приятел Ники. Споделям виждането му, че Формула 1 трябва да е по-впечатляваща и вярвам, че посоченият от него риск спортът да загуби фенове е нещо, което за съжаление вече се случи. Би ми се искало до 2017 г. да видим автомобили, печелещи хората. Коли, до които феновете могат да се доближат, които са по-естетично издържани, може би дори произвеждащи звук, каращ косите да настръхват – като този от хеви метал групите. Така бе в дните, когато Ники се състезаваше, а аз бях ентусиазиран фен, стискащ билета си за зелените площи – коментира Аривабене пред официалния уебсайт на Ферари.

Той посочи сред необходимите промени повече мощност, по-висока скорост (не задължително с цената на използване на повече гориво), като в същото време „се търси намаление на разходите за онези компоненти, които интересуват малко публиката”.

- Не мисля, че просто еволюция е достатъчна в този случай. Всъщност е необходима истинска революция, която да доведе до значителни и радикални промени. Доближаването до феновете включва реално физическо приближаване до хората. Може би пресконференцията на пилотите в четвъртък и представянето на отборите през един Гран при уикенд могат да се провеждат извън трасето, в площите за зрители – допълни Аривабене.

Според италианеца шоуто Формула 1 се изгражда от множество форми на забавление, включително интернет, състезателни видеоигри и т.н.. Той заяви, че от участващите в спорта зависи да предложат нещо по-добро като формат на Гран при възможно най-скоро:

- Колко вероятно е да го сторим? Знам, че това не е обичайният начин на вършене на работа въз F1, но едно глобално интернет проучване и събиране на информация посредством телевизионните компании биха ни дали реална идея какво искат хората. Всъщност дори в този аспект на спорта – като забавление – би трябвало да следваме тенденциите на търсенето.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3066 -: Януари 31, 2015, 05:15:37 pm »

Щрайф се извини на ФИА за коментарите си относно катастрофата на Бианки



Бившият пилот от Формула 1 Филип Щрайф се извини на ФИА за коментарите си относно разследването катастрофата на Жул Бианки, която се случи по време на миналогодишната Гран при на Япония. 59-годишният французин, който е в инвалидна количка след катастрофа по време на предсезонните тестове през 1989 г., постави под съмнение изводите на назначената от ФИА комисия, която трябваше да провери обстоятелствата около инцидента на Бианки. Според него целта била единствено да се снеме всякаква вина от федерацията.

Твърденията му бяха публикувани в няколко френски медии и ФИА реагира много остро на разпространяването им. Бе оповестено, че президентът Жан Тод и президентът на медицинската комисия Жерар Сайан са уведомили адвокатите си за случая. Малко след това Щрайф пусна извинение на страницата си във Фейсбук.

- Позволих си да се отнеса пред камерата; интервюто отне дълго време – твърде дълго – и съм наясно, че направих обидни и клеветнически коментари относно Жан Тод, Жерар Сайан и ФИА, за които искрено съжалявам – написа Щрайф. – Оттеглям обвиненията, които нямат основание и моля пресата да ги премахне. Моля Жан Тод и Жерар Сайан, които са наясно със здравословните ми проблеми, да ме извинят. Съжалявам, че казах напълно неприемливи неща за двамата, тъй като те заслужават уважение.

Твърдения на Щрайф относно състоянието на Михаел Шумахер бяха отхвърлени по-рано от Сабине Кем.

Коментари и анализ за случилото се със седемкратния световен шампион от страна на бившия лекар на F1 Гари Хартщайн пък предизвикаха действия от страна на Сайан. Президентът на медицинската комисия на ФИА опита да предизвика уволнението на лекаря от университетската болница в Лиеж.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3067 -: Януари 31, 2015, 07:48:26 pm »

Розберг: Разочарованието от изхода на шампионата през 2014 г. не трая дълго



Нико Розберг превъзмогнал разочарованието от загубата на шампионата във Формула 1 през 2014 г. само за няколко дни, обясни самият пилот. Немският състезател на Мерцедес се бори до последната надпревара със съотборника си Люис Хамилтън. Той настоя, че не мисли какво е могло да стане преди два месеца.

- За щастие всичко преминава доста бързо, независимо дали съм постигнал успех или не – сподели Нико пред Скай Спортс. – В конкретния случай (с миналогодишното първенство – б.р.) това бе страхотно. Ако си се справил, не е толкова хубаво, защото искаш да се радваш по-дълго на момента. При мен преминават няколко дни и съм превъзмогнал всичко.

Розберг заяви, че е готов за нова битка през 2015 г., след толкова дълга ваканция. Да се бори за титлата във Формула 1 бе ново изживяване за него, въпреки което успял сравнително бързо да се абстрахира от изминалия сезон.

- В крайна сметка състезанията не са всичко – обясни той. – Забелязах го отново тази зима, докато бях със семейството си и просто се наслаждавах на моментите. И успехът, и провалът бяха напълно забравени.

Нико определи като първо предизвикателство за себе си през 2015 г. необходимостта да е в най-добрата си форма и да се представи по-силно от когато и да било в кариерата си:
- Второто е да се постарая да побеждавам Люис, а след това – и всички останали. Нямаме представа в момента къде сме, така че ще трябва да почакаме и да видим. Разполагаме, разбира се, с много добра база от миналата година, така че шансовете са добри, но все пак не знаем.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3068 -: Януари 31, 2015, 07:50:41 pm »

Картикеян приключил с опитите си да се завърне във Формула 1



След финансовия колапс на екипа на HRT през 2012 г. Нараин Картикеян напусна Формула 1. Индиецът, който има 46 състезания за отборите на Джордан и HRT със спечелени 5 точки, не успя да си намери нов отбор в Гран при и трябваше да се завърне в по-малките серии. След една година в AutoGP сериите, през изминалата година той кара в Super Formula (бившата Formula Nippon). Изглежда, че там той е намерил своя комфорт и смята да кара и през този сезон в японския шампионат. Той не вярва, че ще има възможност някога отново да се завърне във Формула 1.

„Да се завърна в Гран при в момента няма възможност“, обяснява Картикеян пред Ню Индиан Експрес. „Смятам, че съм в шампионата, който ми дава най-добри шансове за победи. Решетката е пълна с добри пилоти, но състезанията са изключително интересни. На първото състезание на Сузука миналата година имах сериозен инцидент и получените наранявания ми попречиха да покажа най-доброто от себе си.“

Картикеян не разполага с договор за този сезон, но е твърдо решен да опита силите си там поне още една година. Той признава, че продължава да следи случващото се във Формула 1 и съжалява, че след едва три години в Гран при Индия загуби домакинството си.

„Това е загуба за всички обичащи спорта в Индия. Очакваше се, че в началото ще има проблеми, а в последствие с помощта на властите и местния бизнес, те да бъдат решени. Страхувам се, че Формула 1 никога няма да се завърне в Индия.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3069 -: Януари 31, 2015, 07:52:25 pm »

Новата кола на Ферари ще носи името SF15-T



Новият болид на Ферари за 2015 г., който ще бъде представен на 30 януари ще носи името SF15-T. Това разкриха от Скудерията днес на обед. Това съкращение е съставено от името на отбора SF-Scuderia Ferrari, двете цифри на актуалния сезон 15, а Т е сложено от обозначението на задвижването, съкратено от турбо двигател.

На онлайн представянето в петък на новата кола ще бъдат разкрити нови детайли около болида, а в неделя той ще направи първото си излизане на пистата Херес. Там ще се проведат първите изпитания за сезона. Зад волана на новата кола първи ще седне Себастиян Фетел.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3070 -: Януари 31, 2015, 07:55:18 pm »

Шеф на Имола се притеснява за класическите трасета във F1



Главният оперативен директор на Имола Пиетро Бенвенути се притеснява за класическите трасета във Формула 1. 9 надпревари от общо 20 в календара на тазгодишното първенство са в Европа, като все още има съмнения около провеждането на Гран при на Германия.

От догодина пък Азербайджан се присъединява към спорта и стартът ще се води европейски, макар това да се поставя под съмнение от редица наблюдатели. Това е поредната страна, която е готова да плати исканата от Бърни Екълстоун домакинска такса, докато традиционни трасета като Хокенхайм не успяват да се справят с финансите. Спа-Франкоршамп в Белгия и Монца в Италия също имат проблеми. Силвърстоун още търси начин да се стабилизира след промените в инфраструктурата и строежа на новия комплекс „Крилото”, включващ питове, пресцентър и т.н..

Нюрбургринг пък направо фалира и се продава. Въпреки всичко това Екълстоун не само не намалява таксите, а дори ги увеличава. Новите попълнения, които привлича, са изцяло извън Европа, докато в същото време налага на надпреварите стартови часове, съобразени с аудиторията на Стария континент, където все още се намира основният процент зрители на Формула 1.

Имола бе част от календара на F1 от 1981 до 2006 г..

- В момента няма трасета, които да могат да си позволят домакинството на надпревара от Формула 1 без подкрепата на правителство или богат спонсор – заяви Бенвенути пред италианския уебсайт f1web.it. – Според мен целият свят на F1 трябва да се промени. Иначе рискува да изгуби онези исторически трасета, които създадоха мита около Гран при.

Директорът на Имола заяви също така, че родината му не може да си позволи да загуби старта си от Формула 1, но ситуацията е много сложна:
- Миналия юни Чарли Уайтинг инспектира трасето. Потвърди, че имаме Grade 1 лиценз до юни 2017 г.. Това означава, че Аутодромо Енцо е Дино Ферари отговаря на всички технически изисквания, за да е домакин на всяко администрирано от ФИА състезание, включително Формула 1.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3071 -: Януари 31, 2015, 07:59:19 pm »

Лотус показа E23 Hybrid









Тимът на Лотус показа новия си болид за сезон 2015 г. във Формула 1 – E23 Hybrid. Главният изпълнителен директор на тима Матю Картър посочи, че този автомобил е нова ера в историята на отбора – заради преминаването към задвижващи системи на Мерцедес и като краен резултат от усилията на екипа през последните месеци.

- Подобрения в конструкторския отдел, департаментите за аеродинамика и симулация допринесоха за развитието на една кола, която е огромна стъпка напред. Като отбор сме уверени, че новият автомобил заедно с попълненията в състезателния екип ще ни помогнат да запишем огромен прогрес и сме изпълнени с оптимизъм преди началото на новия сезон. Време е да оставим разочарованието от миналата година зад гърба си и да извлечем ползите от 12 месеца упорита работа. Готови сме да се върнем към полагащото ни се място в спорта – допълни той.

Техническият директор на тима от Енстън Ник Честър повтори казаното от Картър, че E23 Hybrid е огромна стъпка напред за Лотус. Той посочи, че проблемите с миналогодишния болид не бяха тайна за никого и отборът си е поставил за задача да работи по всеки, причинил грижи аспект от него.

- Регистрирахме прогрес в аеродинамичния тунел, както и в областта на охлаждането и разположението на системите. Очакваме E23 да се представи далеч, далеч по-добре от предшественика си. Най-голямата промяна за нас е, че работим с нов доставчик на задвижващи системи. Направихме я, защото изглеждаше – и продължава да е така – като че ли в тази област можем да постигнем най-голям напредък. Не става дума само за представяне, но и за издръжливост и управляемост, както и за монтиране и охлаждане. Е22 имаше добри данни от аеротунела, макар и да бе трудно да отключим потенциала му на писта, така че отделихме повече внимание на това да направим характеристиките на колата по-гъвкави – каза още Честър.

Техническият шеф на Лотус заяви също така, че миналогодишната забрана в средата на сезона на системата FRIC (front and rear interconnected) от окачването е оказала влияние върху представянето на тима и продължи:

- Окачването на E23 е спрямо променените правила – не се опитваме да обновим система, която по принцип е създадена да работи по различен начин. През 2014 г. научихме много в различни области и имаме да прилагаме куп уроци. Знаем, че сме направили голяма стъпка. Няма да сме наясно как точно ще се представи болидът ни, докато не излезем на писта, но със сигурност очакваме значително по-силен сезон в сравнение с миналата година.

Лотус завърши на осма позиция при конструкторите миналогодишния шампионат на Формула 1. Отборът взе едва 10 точки след особено труден сезон. За 2015 г. за тима ще продължат да се състезават Ромейн Грожан и Пастор Малдонадо.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3072 -: Януари 31, 2015, 08:02:14 pm »

Рено се надява да намали наполовина дефицита от 60 к.с. спрямо Мерцедес до Мелбърн



Рено се надява да намали наполовина дефицита от 60 к.с. спрямо Мерцедес до Мелбърн. Френският производител си е поставил за цел спечелването на поне пет победи през предстоящия сезон във F1. Компанията ще работи с Ред Бул и Торо Росо през 2015 г. (връщането на Катерам на грида се смята на практика за невъзможно).

През миналия сезон Даниел Рикиардо с RB10 взе три победи със задвижващата система на Рено. Той бе единственият пилот, освен тези на Мерцедес (Люис Хамилтън и Нико Розберг), записал успех през 2014-та. Моторът далеч не бе единственият проблем на четирикратните световни шампиони от Ред Бул, които обаче направиха забележително възстановяване. Екипът почти не прави предсезонни тестове, а Рикиардо още в Австралия взе подиум, но по-късно бе дисквалифициран заради техническо нарушение.

Фактът, че Рено ще работи само с два отбора тази година, ще позволи по-голямо съсредоточаване върху намаляване на разликата спрямо Мерцедес, смята шефът на спортния департамент на компанията Сирил Абитебул.

- Установихме разлика от около 60 конски сили в сравнение с Мерцедес в края на сезон 2014 г.. Надяваме се да намалим този дефицит наполовина до началото на сезона в Мелбърн. За разлика от Мерцедес, ние ще започнем състезателната 2015-ат година с нова версия на двигателя си. Целта на Рено е да вземе поне пет победи – обясни Абитебул пред Canal+.

Голяма част от надеждите на Рено се коренят в частичното размразяване на работата по моторите. ФИА разреши промяната на 32 компонента (до 48% от задвижващата система) по време на самия сезон. Абитебул сподели, че досега френският производител е използвал около две трети от позволените възможности.

Предсезонните тестове във Формула 1 започват в неделя, 1 февруари.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3073 -: Януари 31, 2015, 08:05:44 pm »

Тимът на Лотус е стабилизиран финансово, заяви CEO-то на екипа



Тимът на Лотус е стабилизиран финансово и разполага с достатъчен бюджет за сезон 2015 г. във Формула 1, заяви главният изпълнителен директор Матю Картър. Отборът преживя трудни моменти през последните години. 2014-та бе особено сложна, след като заради проблеми с парите болидът Е22 закъсня и след това отборът така и не успя да догони съперниците. Картър обясни, че миналогодишното свиване на разходите (включително освобождаване на персонал) може би е било прекалено голямо. Сега обаче ситуацията с финансите е добра.

- Няма да навлизам в подробности, но миналата година по това време освободихме доста хора. Вероятно повече от необходимото. В течение на сезона някои се върнаха в конструкторския и аеродинамичния отдели. Преструктурирахме аеродепартамента и сега виждаме плодовете на работата си – обясни той пред Аутоспорт. – Бюджетът ни за този сезон е в рамките на миналогодишния, макар и по-малък в сравнение с този от 2013 г..

Картър отбеляза, че Лотус има няколко нови спонсори, които не присъстваха върху първите изображение на новата кола E23 Hybrid, но ще са на нея за Гран при на Австралия.

- Усилията ни дават резултати, така че финансово нещата изглеждат добре. И е важно да кажа, че ако получим още средства, те ще бъдат инвестирани директно в подобрение на представянето ни. През изминали години подобни постъпления са изчезвали в черната дупка на дълговете. Сега обаче ще са директно за автомобила – допълни той.

Миналогодишното възраждане на Уилямс дава надежда на тима от Енстън, че е възможно да наваксаш доста позиции на грида в рамките на малко повече от година. Оперативният шеф на екипа Алан Перман сподели по-рано, че случилото се с колегите им от Гроув е извор на вдъхновение. Картър е на същото мнение:

- Надяваме се да обърнем ситуацията така, както го сториха Уилямс. Не искам да звуча прекалено оптимистично, защото е важно да си реалист, но реално погледнато целта ни е да сме трети или четвърти в шампионата. Това обаче ще зависи в голяма степен и от това как ще работят Ред Бул и Рено, какво ще стори Хонда с Макларън, как ще върви Ферари.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3074 -: Януари 31, 2015, 08:09:22 pm »

Ред Бул сглобява в последния момент RB11



Ред Бул сглобява в последния момент болида си за 2015 г. във Формула 1. Това обясни шефът на тима Кристиан Хорнер по време на събитие в централата в Милтън Кийнс. Четирикратните световни шампиони бяха единственият тим, освен доминиралия през сезона отбор на Мерцедес, спечелил победи през 2014 г.. Даниел Рикиардо записа три успеха – в Канада, Унгария и Белгия.

След края на състезателната година конструкторският екип получи картбланш да използва колкото време е необходимо за развитие на проекта за новата кола, за да не бъде пропусната нито една възможност при преследване намаляването на разликата спрямо Мерцедес.

На въпрос на Джонатан Нобъл дали автомобилът е готов за писта, Хорнер заяви:
- Не още. Болидът се сглобява в момента. Вероятно това е най-краткият период за производство и асемблиране, който сме имали в сравнение с предишните десет сезона.

Англичанинът допълни, че до неделя (когато започва първият предсезонен тест – на Херес, б.а.) има много време и няма опасения за пропускане на началните изпитания. В Ред Бул са окуражени от получените от аеродинамичния тунел данни и очакват значително по-плавна предсезонна подготовка, отколкото изживяха преди година. Хорнер сподели, че на тима едва ли може да се случи нещо по-лошо от това, което стана в началото на 2014 г.:

- Мисля, че направихме към четири обиколки за четири дни и колата или спираше на трасето, или се подпалваше. Тази зима бе значително по-положителна в сравнение с миналогодишната. Знаем какво е необходимо да постигнем. Според мен това бе най-забележителният ни период като отбор. Имам предвид по отношение напасването на всичко – производството на автомобила за най-малко време досега, като конструкторите изпълниха всички цели и срокове.

Хорнер заяви също така, че Ейдриан Нюи е имал по-малко участие, но в голяма степен „е архитектът на този автомобил”:
- Той ще присъства на теста на Херес. Разделя си времето 50/50, но 50% от времето на Ейдриан все още е нещо значително. Със сигурност обръща внимание и на случващото се с двигателя. Рено със сигурност имат агресивен подход за предстоящата година. Мерцедес е отправната точка. Те са шампионите и очевидни фаворити за сезона, като имаха сериозно предимство в края на миналата година. Надявам се да сме съкратили аванса им, но въпросът е какво са свършили те през зимата. Какво са направили останалите отбори? Знаем къде сме ние, но докато стигнем до Мелбърн или до след първите три-четири надпревари няма да се види какво е подреждането.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен