Херес посреща F1 със слънцеЮжният испански град Херес де ла Фронтера, на чиято писта утре започват изпитанията на новите автомобили във Формула 1, посрещна екипите с хубаво, пролетно слънце и температури около 18 градуса на сянка. Метеорологичните условия се оправиха буквално на обяд, когато тимовете още наместваха последните елементи от оборудването. Вчера, а и тази сутрин бе доста по-хладно, мрачно, преваляваше, но прогнозата за следващите дни е за хубаво, сухо време.
Пистата не е сред модерните във Формула 1 трасета, сравнително бавна е, с много завои, както и с доста агресивна настилка. Този характер бе сред причините Форс Индия да не се появят изобщо на трасето в Андалусия. Но всички останали са тук с новите болиди, като има суетене само дали всичко ще е готово навреме при Ред Бул. Останалите нямат търпение изпитанията утре сутринта да започнат. Дължината на една обиколка е 4,428 км. с включването на шикана, а общо пистата с всичките си съоръжения заема 113 хектара. В комплекса има и трасе за мотокрос, а до него е прекрасният голф център и 5-звезден хотел Монтекастильо, където спят част от пилотите и екипите.
Предвид характера на пистата, който не отговоря на модерните стандарти за състезания от Формула 1 (нищо че е била домакин на велики битки като тези между Менсъл и Сена и се стигне до Вилньов и Шумахер), общината в града има амбицията да превърне Херес в мотоциклетна столица на света. Тук от години се прави едно от най-добрите състезания в МотоGP, за което се изсипват по 100 000 мотористи от цяла Европа.
В момента градчето, прочуто със своите сладки вина, които англичаните са нарекли шери, е още празно и живее в нормалния си зимен ритъм с пълни улици до обяд и привечер и пълна пустота по време на сиестата и късно вечер. Кризата си личи сериозно, а промоциите са забележителни, като кафе и сандвич са между 2,20 и 2,50 евро. От утре обаче се очакват над 50 000 зрители за тестовете, които ще напълнят над 50% от хотелите.
Въпреки скептицизма относно характера на пистата и тезата, че на нея няма как да видим истинските възможности на колите, експерти са убедени във важността на първите тестове да бъдат проверени всички системи и начин на работа на звената, връзките. Инженерите искат да проверят дали всички данни от аеротунелите и CFD симулациите ще бъдат потвърдени и на трасе, как ще сработи всичко реално.
Що се отнася до пилотите, то Карун Чандок твърди, че каквото и да си говорим за началните изпитания, пилотите всъщност почти веднага разбират какво ги очаква през целия сезон. Те са абсолютно наясно веднага какво е поведението на колата, какво е нивото на аеропритискане, как завива, как спира, къде се усеща нестабилност. Чандок е абсолютно убеден, че след това всичко се донастройва, но заложеният характер в колата се открива още първия ден.
В тази връзка на пистата някои – къде на шега, къде наистина – обявиха, че Мерцедес започват с предимство след филмовия си ден на Силвърстоун през седмицата и направените 18 обиколки. Пади Лоу обаче отрече напълно подобно нещо и обясни, че сесията е била в лошо време, с демонстрационни гуми, в рамките на правилата и реално условията са ставали само за снимки.
Истинската поява на колата ще е утре сутринта на пистата Херес. Уилямс също обявиха, че няколко минути преди старта на изпитанията в 9 часа ще покажат автомобила и екипа си за снимки.
Преди това обаче, по-късно днес от 17 ч. местно време ще видим за първи път в пита новия болид на Торо Росо. Той ще е десетият по ред за тима, който ще празнува юбилей от създаването си, като наследник на Минарди.
clubs1.bg