www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508808 пъти)

0 Членове и 16 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3090 -: Февруари 01, 2015, 08:40:54 am »

Ферари официално представи SF15-T





Екипът на Ферари официално представи своя нов болид ST15-T. Новата надежда на Скудерията бе показа онлайн в 13 ч. българско време. Ферари вдигна точно в 13 ч. българско време покривалото от своята нова кола SF15-T. Болидът, който през тази година ще бъде каран от Кими Райконен и Себастиян, е новата надежда на екипа за титлите във Формула 1.

На външен вид новата кола изглежда доста близо до своя предшественик, не само заради непреходните червени цветове на Скудерията. Плоският нос напомня на този от миналия сезон, не на последно място и защото той отговаряше много повече на изискванията на регламента за 2015 г. отколкото на останалите отбори. За разлика от голяма част от останалите той е и доста изчистен по отношение на върха си, без допълнителни изтънявания. Все пак обаче носът също както при всички останали е сериозно наведен напред за да отговори на изискванията на правилника. След няколко сезона, в които носовете на колите не бяха особено красиви, сега колите се връщат към класическите си очертания, които освен това според инженерите освен че ще ги направят по-атрактивни, дават и по-добро аеродинамично представяне.

С изключение на носа правилата за останалата част от колата са почти непроменени. Това дава на екипа стабилна основа, на която да стъпи при изграждането на новата кола. Задната част изглежда доста по-събрана, което позволява увеличаването на аеро притискането. Промененото задно крило трябва да даде повече стабилност при спиране и преминаването през завоите, както и да увеличи ефективността на DRS системите на правите.

Променени са също така предните и задните отвори на спирачките, които трябва да позволят охлаждането им да е по-ефективно, както и да се увеличи и ролята им като аеродинамични елементи.

Голяма част от предизвикателствата за отбора са били да се подобри интегрирането на електронните блокове, което да подобри охлаждането им, а от там и представянето на автомобила.

Въведената през 2014 г. система Brake–by-Wire (BBW) е подобрена допълнително, за да дава достатъчно добра обратна информация на пилотите за стабилността на колата при спиране. Сега тя е много чувствителна.

Промени са направени и по трансмисията, променени са предавателните числа, като целта е да се подобри механичното сцепление. Използван е опита от миналата година, като допълнително е подобрен и съединителят, елемент при който Скудерията традиционно има предимство. Идеята е да се подобрят още повече стартовете на червените коли.

Според новите правила към минималното тегло от 2014 г. са добавени 11 кг.. Това е позволило на SF15-T да подобри разпределението на масите, за да се подобри и работата с гумите на Пирели. Те ще бъдат леко променени спрямо 2014 г. с идеята да се подобри сцеплението, а с това да се извади и още по-добра скорост от колата. Целта е да се подобри стабилността в завоите и да се използва максимума от потенциала им.

ST15-F трябва да върне Ферари към победите, защото миналата година бе първата от 21 насам, в която екипът не празнува нито един триумф. В екипа бяха направени и множество кадрови промени, което със сигурност се е отразило и върху новата кола.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3091 -: Февруари 01, 2015, 08:44:21 am »

Аривабене: Секси колата трябва да донесе поне две победи



С едно не толкова помпозно, както обикновено, представяне Ферари показа SF15-T. Тя трябва да върне отбора към победите, след като през миналата година Скудерията за първи път от 21 години не успя да запише триумф.

„Енцо Ферари някога бе казал, че всяка кола, която печели е красива“, спомни си с носталгия тим шефът Маурицио Аривабене. „Тазгодишната кола изглежда много добре естетически. Не знам как е като представяне, но изглежда доста секси.“

Скудерията направи доста промени в персонала през последните месеци, като само за година си тръгнаха Стефано Доменикали, Лука ди Монтедземоло, Марко Матиачи, Пат Фрай и Лука Марморини.

„Трябваше просто отново да върнем мотивацията и страстта в Маранело“, продължава Аривабене. „През последните години изглежда това ни липсваше. Също така и радостта от съвместната работа и постигането на общите цели – да побеждаваме колкото се може повече.“

За Аривабене поставянето на високи цели не е новост и въпреки, че задвижващата система на Ферари бе единствената без победа през миналата година, той очаква сериозно подобрение през този сезон.

„Аз съм реалист и знам, че не може да очакваме чудеса. Колата ни бе почти готова през декември, но имахме някои интересни промени, които искахме да вкараме допълнително. Не искам да говоря за това, как ще се борим за титлите, но сме решени да спечелим поне две победи.“

В кокпита на новата кола ще стоят световни шампиони, които трябва да успеят да извлекат максимума от потенциала на SF15-T.

„Двамата трябва да работят усилено заедно, трябва да работят преди всичко за отбора. Искам да избегнем това, да се говори предимно за отделния пилот. Важно е всички да работим като отбор и да следваме една посока. Очаквам от пилотите да дадат всичко за екипа.“

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3092 -: Февруари 01, 2015, 08:49:03 am »

Херес посреща F1 със слънце



Южният испански град Херес де ла Фронтера, на чиято писта утре започват изпитанията на новите автомобили във Формула 1, посрещна екипите с хубаво, пролетно слънце и температури около 18 градуса на сянка. Метеорологичните условия се оправиха буквално на обяд, когато тимовете още наместваха последните елементи от оборудването. Вчера, а и тази сутрин бе доста по-хладно, мрачно, преваляваше, но прогнозата за следващите дни е за хубаво, сухо време.

Пистата не е сред модерните във Формула 1 трасета, сравнително бавна е, с много завои, както и с доста агресивна настилка. Този характер бе сред причините Форс Индия да не се появят изобщо на трасето в Андалусия. Но всички останали са тук с новите болиди, като има суетене само дали всичко ще е готово навреме при Ред Бул. Останалите нямат търпение изпитанията утре сутринта да започнат. Дължината на една обиколка е 4,428 км. с включването на шикана, а общо пистата с всичките си съоръжения заема 113 хектара. В комплекса има и трасе за мотокрос, а до него е прекрасният голф център и 5-звезден хотел Монтекастильо, където спят част от пилотите и екипите.

Предвид характера на пистата, който не отговоря на модерните стандарти за състезания от Формула 1 (нищо че е била домакин на велики битки като тези между Менсъл и Сена и се стигне до Вилньов и Шумахер), общината в града има амбицията да превърне Херес в мотоциклетна столица на света. Тук от години се прави едно от най-добрите състезания в МотоGP, за което се изсипват по 100 000 мотористи от цяла Европа.

В момента градчето, прочуто със своите сладки вина, които англичаните са нарекли шери, е още празно и живее в нормалния си зимен ритъм с пълни улици до обяд и привечер и пълна пустота по време на сиестата и късно вечер. Кризата си личи сериозно, а промоциите са забележителни, като кафе и сандвич са между 2,20 и 2,50 евро. От утре обаче се очакват над 50 000 зрители за тестовете, които ще напълнят над 50% от хотелите.

Въпреки скептицизма относно характера на пистата и тезата, че на нея няма как да видим истинските възможности на колите, експерти са убедени във важността на първите тестове да бъдат проверени всички системи и начин на работа на звената, връзките. Инженерите искат да проверят дали всички данни от аеротунелите и CFD симулациите ще бъдат потвърдени и на трасе, как ще сработи всичко реално.

Що се отнася до пилотите, то Карун Чандок твърди, че каквото и да си говорим за началните изпитания, пилотите всъщност почти веднага разбират какво ги очаква през целия сезон. Те са абсолютно наясно веднага какво е поведението на колата, какво е нивото на аеропритискане, как завива, как спира, къде се усеща нестабилност. Чандок е абсолютно убеден, че след това всичко се донастройва, но заложеният характер в колата се открива още първия ден.

В тази връзка на пистата някои – къде на шега, къде наистина – обявиха, че Мерцедес започват с предимство след филмовия си ден на Силвърстоун през седмицата и направените 18 обиколки. Пади Лоу обаче отрече напълно подобно нещо и обясни, че сесията е била в лошо време, с демонстрационни гуми, в рамките на правилата и реално условията са ставали само за снимки.

Истинската поява на колата ще е утре сутринта на пистата Херес. Уилямс също обявиха, че няколко минути преди старта на изпитанията в 9 часа ще покажат автомобила и екипа си за снимки.

Преди това обаче, по-късно днес от 17 ч. местно време ще видим за първи път в пита новия болид на Торо Росо. Той ще е десетият по ред за тима, който ще празнува юбилей от създаването си, като наследник на Минарди.

                                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3093 -: Февруари 01, 2015, 08:54:40 am »

Торо Росо STR10 бе представен в питлейна на Херес





Новият болид на Торо Росо за 2015 г. – STR10 – бе представен в питлейна на пистата Херес, където утре започват предсезонните тестове на отборите от Формула 1. Това е десетият автомобил за Гран при на отбора от Фаенца. В средата на седмицата болидът излезе на писта за филмов ден на екипа – на трасето Мизано Марко Симончели.

Техническият директор Джеймс Кий заяви, че зимата е преминала много по-плавно в сравнение с миналата година. Той потвърди, че на изпитанията в Херес Торо Росо е с по-скоро междинен автомобил и за теста на Каталуния ще има нов аеропакет, както и след това за първия старт в Австралия.

Пилоти на отбора през 2015 г. са Макс Верстапен и Карлос Сайнц.

- Представянето на STR10 днес на Херес слага началото на един нов и надявам се, вълнуващ F1 сезон – каза шефът на тима Франц Тост. – 2015-та година е ново предизвикателство за всички нас. Вложихме много работа в автомобила и сме убедени, че ще имаме успешен сезон. Целта ни е да завършим пети в конструкторския шампионат и сме готови да дадем най-доброто от себе си, за да го постигнем. Рено също се труди много упорито и съм сигурен, че резултатът от общите ни усилия ще е кола, която ще е конкурентоспособна. Присъствието на двама много талантливи млади пилоти прави сезона още по-вълнуващ. И двамата имаха фантастично представяне в кариерите си досега, печелеха състезания и шампионати и именно вследствие на уменията им Ред Бул реши да станат част от Торо Росо. Убеден съм, че те са много добре подготвени за предизвикателството, както и останалата част от отбора.

Сайнц ще започне тренировките на Херес утре. Испанецът заяви, че е много щастлив от първата си официална поява като титулярен пилот в F1, при това в родината си и няма търпение да седне в кокпита утре.

- Трудих се упорито по физическата си подготовка през зимата. Бях известно време във Фаенца, за да се запозная с отбора, като изкарах и няколко дни в симулатора. Сега имаме само 12 дни, за да се подготвим за Мелбърн, така че приоритет за мен ще са всички прилагани по време на състезателен уикенд процедури, както и трупането на колкото се може повече километри – допълни той.

Привличането на Макс Верстапен предизвика сериозни дискусии, продължили месеци наред. ФИА дори промени изискванията за кандидатстване за суперлиценз, но в Мелбърн 17-годишният холандец ще е на грида и днес сподели, че няма търпение сезонът да започне.

- Утре изглежда ще е един много дълъг ден, докато гледам Карлос в колата! Чувствам се добре подготвен – след два дни в болида от 2014 г. на тестовете в Абу Даби и петъчните свободни тренировки през миналия сезон, в комбинация с времето в симулатора. Шест дни тук в Испания и след това ще тръгнем за Австралия и първата ми Гран при – нещо, за което мечтая, откакто започнах да карам картинг – каза Верстапен.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3094 -: Февруари 01, 2015, 08:59:50 am »

Джеймс Кий: Всеки детайл е различен



Техническият директор на Торо Росо Джеймс Кий заяви днес на писата Херес, че практически всеки детайл от новия автомобил на екипа STR10 е напълно нов. В екипа смятат, че са направили най-добрия възможен модел на всичко, като окачванията например са абсолютно различни от предния сезон.

Шефът на тима Франц Тост директно каза, че това е най-доброто, което тимът е създавал досега и то е плод на една нова, напълно самостоятелна структура. Тя вече работи отлично като техническо и финансово обезпечаване. Той формулира и амбициозната цел Торо Росо този сезон да завърши на пета позиция при конструкторите!

Кий не бе така категоричен, но обясни, че наистина екипът е свършил невероятно много работа през 2014 г.. През нея не само е направил един добър болид, който в голяма част от сезона е имал скоростта на Макларън и Форс Индия, но е бил по-ненадежден, но през цялото това време е изграждал напълно самостоятелното си управление и бази във Фаенца и Англия.

Той обясни, че в момента 80% от карбоновите компонети вече се правят у дома в Италия, 40% от металните части – също, така че около 60% от болида си е 100% Торо Росо. Много по-малко са детайлите, които са общи с Ред Бул, каквато остава скоростната кутия. В тази връзка бе много любопитно да се чуе коментарът на Кий, който е смятан за един от най-талантливите млади инженери във Формула 1, относно новата задвижваща система на Рено и нейната интеграция:

- Със сигурност е направена голяма крачка напред, но не мога да кажа колко сме по-близо до Мерцедес, защото не знаем колко са напреднали те. Но при всички случаи сме много по-добре отпреди година, когато имахме толкова много проблеми.

Тост каза, че дори само на база филмовия ден на Мизано напредъкът е очевиден, защото там били направени почти 96 км. без проблеми.

Кий, традиционно много обран, все пак сподели някои детайли от оформянето на новата задвижваща система Рено и каза, че сега предимството само 2 екипа да работят с французите е оказало значение. Той обясни, че системата е практически нова, с нови елементи за охлаждане и управление, плюс самия нов двигател с вътрешно горене, чийто камери дори са променени.

Дали има някаква игра с тръбата за въздух към мотора не бе коментирано, но е очевидна промяната в конфигурацията и събирането на няколко канала за охлаждане на скорости и електроника в обща тръба над главата на пилота. Кий не уточни дали радиаторите все пак не са по-малки, както изглежда.

Коментирайки младостта на пилотите Макс Верстапен и Карлос Сайнц, и липсата на опит у тях, особено да развиват колата, Кий каза, че те са малки на години, но имат сериозен опит в работата по настройки и развитие в симулатор, като поне на първо време ще трябва първо да изградят добре дейността си с инженерите с екипа, да се научат да работят с гумите и т.н., и вероятно като обща визия за развитие това ще е недостатък, но засега изобщо не било проблем.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3095 -: Февруари 01, 2015, 04:27:32 pm »

Мерцедес ще защитава титлите с F1 W06 Hybrid









Мерцедес ще защитава титлите си във Формула 1 от 2014 г. с болида F1 W06 Hybrid, който бе официално показан тази сутрин на пистата Херес, минути преди началото на предсезонните тестове на Гран при отборите.

2015 г. бележи началото на еволюционен процес за хибридните болиди, които се появиха за първи път в спорта през миналата година. Мерцедес обаче посочва, че думата „еволюция” не бива да заблуждава никого, както и че зимата е била толкова напрегната, колкото и преди.

- Отстрани зимата може да изглежда като период за почивка във Формула 1. Но това не би могло да е по-далеч от истината – обяснява спортният директор Тото Волф. – Много преди края на миналия сезон работата по колата за 2015 г. стана основен приоритет. Зимните месеци са най-напрегнати, всички в Бракли и Бриксуърт се трудят неуморно, за да се подготвят за предстоящия сезон. Отдадеността им е вдъхновяваща. Би било опасно да почиваме на лаврите си и никой от нас няма чувството, че сега ще ни е по-лесно. Тъкмо напротив, и мотивацията ни е толкова висока, колкото е била винаги. Има един прочут цитат от Бейб Рут, който винаги казвам на хората: „Вчерашните хоумръни не печелят днешните мачове”. Напълно сме наясно, че успех се постига трудно, а може да е краткосрочен, ако не се прилага правилен подход.

Волф допълни, че тимът няма да падне в капана на прекаления оптимизъм, нито ще се опитва да предсказва бъдещето, защото „спортът не работи така”.

- Всъщност това е може би най-брутално честният спорт, защото хронометърът никога не лъже. Представянето на нов автомобил е вълнуващ момент за всички, които са се трудили по него. Гордеем се да видим крайния резултат от упоритата работа, но ни предстои дълъг път преди първото състезание – каза още той. Австриецът заяви, че целта на тима е да направи бърз, издръжлив автомобил, за да се бори със съперниците, чиито възможности и способности никога не бива да бъдат подценявани.

За Мерцедес ще продължат да се състезават Люис Хамилтън и Нико Розберг. Волф посочи, че екипът познава пилотите и знае какво може да очаква от тях, както и те – от отбора. Според него предстои още един изумителен двубой между двамата, но трябва да се почака до Мелбърн, за да е напълно ясно дали разполагат с болид, позволяващ им да се борят за победи.

Техническият шеф на отбора Пади Лоу каза от своя страна, че очакванията към Мерцедес сега са наистина високи и се правят много предположения за потенциала на тима. Той повтори, че в който и да е спорт никой не може да си позволи да не се развива – особено във Формула 1:

- Старата поговорка в автомобилния спорт гласи, че си толкова добър, колкото си бил в последното си състезание. По това време миналата година отидохме за филмов ден на Силвърстоун с новата хибридна задвижваща система и бяхме искрено изненадани, че колата излезе от бокса! Сега може да сме изчистили първоначалните препятствия, но не ги забравяме, тъй като те демонстрират, че нищо не може да бъде приемано за даденост. Като всеки друг тим работихме по-упорито от всякога, за да подобрим представянето си. В същото време обаче, трябва да сме сигурни, че вървим в правилната посока. Един от рисковете при развитието на болид е, че опитите да вървиш напред лесно могат да се превърнат в стъпки назад. Налага се да поемаш рискове, за да бележиш прогрес, но те трябва да са внимателно преценени, за да се получи по-добър в сравнение с предшественика си автомобил.

Лоу каза също така, че промени има както по шасито, така и по задвижващата система.

                                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3096 -: Февруари 01, 2015, 04:30:45 pm »

Уилямс представи новия FW37 на Херес





Тимът на Уилямс представи на живо новия си болид минути преди началото на тестовете днес и започна да го подготвя за първите обиколки на Валтери Ботас. Колата предизвика доста коментари още с появата на първите й снимки, като носът се приема за не особено красив, но се смята, че под него ще се генерира по-голямо количество въздух, отколкото при останалите. Това ще помогне за създаването на по-големи сили на аеродинамично притискане.

Техническият директор Пат Саймъндс заяви, че колата е логично развитие на миналогодишния автомобил, който бе един от най-добрите и са направени промени, за да се адаптира всичко още по-добре към задвижващата система на Мерцедес. Променено е управлението на задвижващата система и окачването, така че колата да товари по-малко задните гуми при ускорение, което бе проблем през миналия сезон.

- Промяната в баланса на масите също е значителна, 11 кг. по-голямо тегло ни дават възможност за много по-равномерно разпределение – обясни Саймъндс.

В задната част Уилямс е още по-тесен и фин, като малките скоростни кутии са едно от най-силните оръжия на тима. Самите предавки тази година няма да могат да бъдат променяни изобщо и изборът им в трите теста ще е от ключово значение, като Саймъндс обясни още, че той ще зависи от начина на работа на колата и задвижващата система с поне 50 к.с. по-голяма мощност. Ако се съди по конфигурацията на тръбата над пилота, колата вероятно използва и воден интеркулер, както и Мерцедес.

Амбицията е Уилямс да се върне още по-напред в колоната и да се бори отново за победи.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3097 -: Февруари 01, 2015, 04:33:40 pm »

Ред Бул RB11 се появи с камуфлажно оцветяване





Ред Бул RB11 пристигна за първия предсезонен тест на отборите от Формула 1 и излезе на пистата Херес в камуфлажно оцветяване! Автомобилът премина благополучно краштестовете, като това бе потвърдено едва вчера. В момента Даниел Рикиардо вече работи с тима на испанското трасе.

Шефът на отбора Кристиан Хорнер посочи по-рано, че екипът от Милтън Кийнс е изживял може би най-краткия период за производство и сглобяване в цялата си история досега.

- Работихме по много сгъстена програма, за да подготвим колата навреме за първия тест, но това е нещо нормално за този отбор – каза той малко преди появата на RB11 на писта. – Ако не си на лимита, то това означава, че не се стараеш достатъчно упорито.

Конструкторът Ейдриан Нюи е взел голямо участие в разработката на автомобила. Той заяви, че отборът е трябвало да прегледа научените през миналия сезон уроци и да ги приложи в оптимален вариант в новия болид.

На пръв поглед RB11 може да не изглежда толкова различен спрямо предшественика си, тъй като най-сериозната промяна засяга само носа. Според главния конструктор Роб Маршал обаче новостите са под черно-бялата (в момента) повърхност:

- Има някои промени, които влияят на формата на предната част, но като изключим тях, повечето новости са скрити. Определихме кои аспекти се нуждаят от подобрение и работихме здраво върху тях.

Хорнер сподели също така, че връзките с Рено са се задълбочили и двата екипа са се трудили заедно по промените както в колата, така и по задвижващата система. Френският производител ще работи тази година с Ред Бул и Торо Росо, което ще позволи по-голямо съсредоточаване върху тях и по-добра интеграция на отделните компоненти.

- Наистина можем да направим стъпки напред тази година, работейки в унисон с Рено – каза още Хорнер.

Според Нюи обаче ще е нужно време, за да се разкрият истинските дивиденти от това по-близко сътрудничество:
- Трудихме се много упорито с партньорите ни от Рено, за да им помогнем да развият двигателя. Смятам, че това бе най-сериозната ни ахилесова пета през миналата година и е нещо, което се знае в Рено. Затова и те хвърлиха толкова усилия. Това, което трябва да помним, е, че агрегатът с вътрешно горене и свързаните с него много сложни компоненти – ERS и турбокомпресор – са създавани с дългосрочна перспектива. Ако един отбор има предимство при тях, то отнема време то да бъде стопено, да се изравниш по представяне със съответния екип или – да се надяваме – да излезеш напред.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3098 -: Февруари 01, 2015, 04:35:57 pm »

Хамилтън: Мисля, че подсъзнателно успехът ме движи



Люис Хамилтън смята, че успехът му го движи на подсъзнателно ниво и помага да не загуби концентрацията си дори по време на ваканция. През миналата година английският пилот на Мерцедес спечели втора титла в кариерата си във Формула 1. Сега той е готов за предизвикателствата на новия сезон и за подновен двубой със съотборника си Нико Розберг.

- Зимната пауза бе добър шанс за почивка. Работих до средата на декември, после две седмици бях на ски преди да се върна към тренировките веднага след Коледа. Никога не е приятно да се връщаш към режим, но трябва да бъде сторено, а мотивацията ми не бе ниска, което е наистина положителен знак – разказа англичанинът. – Чуваш за хора, постигнали много, но след това изгубили фокуса си и се чудиш в какъв момент съсредоточаването отслабва? Благодарен съм, че огънят все още гори в мен. Мисля, че подсъзнателно успехът ме движи – харесва ми чувството да го постигам и искам да го изпитвам отново и отново. Радвам се, че с Нико имахме такъв двубой миналата година. Обичам да печеля, но чувството е толкова по-хубаво, когато трябва да се бориш. Искам пак да изляза на писта, да се състезавам, да съм на най-доброто ниво, на което съм способен и да взема още успехи.

Хамилтън каза също така, че може би Мерцедес направи работата си по-сложна, защото „не е лесно да подобриш нещо, което вече е толкова силно, когато правилата всъщност не се променят”. Отборът доминира напълно в шампионата през 2014 г. и спечели 16 от 19 надпревари. Люис обясни още, че е наблюдавал френетичната работа във фабриката и се надява тимът да върви в правилната посока. Според двукратния световен шампион усещането какво е реалното представяне на автомобила се появява едва в края на последния предсезонен тест и дори тогава не се знае със сигурност.

Британецът заяви, че никой от съперниците не бива да бъде пренебрегван, както и че за нещастие на опонентите Мерцедес е невероятен отбор и ще е трудно да се подобри работата на тима от Бракли, но не е невъзможно.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3099 -: Февруари 01, 2015, 04:38:39 pm »

Розберг е невероятно мотивиран за нов двубой с Хамилтън



Нико Розберг заяви, че е невероятно мотивиран за предстоящия сезон във Формула 1 и за нов двубой със съотборника си в Мерцедес Люис Хамилтън. Той каза, че зимата му се е сторила твърде дълга и нямаше търпение да се върне в кокпита на болида си. Немският пилот на тима от Бракли преодоля бързо разочарованието от изхода на миналогодишния шампионат, но не иска да изпитва отново това чувство.

- Беше страхотна зима, въпреки че всъщност ми се стори прекалено дълга. Хубавото на нашия спорт е, че като пилот получаваш много време между сезоните за почивка, презареждане, да си със семейството си и да тренираш наистина упорито. Но сега съм нетърпелив да започнем максимална атака към предстоящия сезон. След миналата година знам какво е чувството да побеждаваш и да се бориш за шампионата, но познавам и усещането накрая да не спечелиш и не искам то да се повтаря. Това ми дава толкова силна мотивация – обясни Нико.

Розберг каза, че се гордее невероятно много да е с Мерцедес в настоящия момент, след като бе част от възхода на съвременните Сребърни стрели. Според него ще е невероятно трудно да се постигне представяне като това от 2014 г., но всички в екипа ще се постараят да продължат в същия дух и да доминират в спорта в продължение на много години.

Нико също отбеляза, че съперниците ще се борят да напреднат и затова Мерцедес трябва да работи непрекъснато. Той е убеден, че нищо не е сигурно, но каквото и да се случи, ще има нова страхотна битка с Люис Хамилтън:
- Тази година е реванш за мен и съм невероятно мотивиран за него.

Розберг отбеляза, че знае много неща за новия болид F1 W06 Hybrid, но само на хартия и от видяното във фабриката. Той тепърва ще разбира какво е поведението, усещането зад волана, колко може да натисне от самото начало. После идва промяната в отделни параметри, опити с различни настройки и т.н.. Нико е категоричен, че на пистата се гради опит преди първото състезание за годината, а той лично се чувства чудесно и вярва в отбора си.

Сутринта на първия тестови ден премина гладко за Розберг, който трупа обиколки и за два часа след началото на тренировките имаше почти 30.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3100 -: Февруари 01, 2015, 04:42:04 pm »

Макларън и Хонда проверяват системи цяла сутрин



Точно 20 минути преди 12 часа на обяд Фернандо Алонсо направи най-после първата си пълна обиколка на пистата Херес в дългоочакваното завръщане на комбинацията Макларън-Хонда. Турът му бе с цели 17,6 сек. по-бавен от топ времето на Нико Розберг (Мерцедес), който пък с излизането си на пистата бе далеч по-бърз от всеки друг с над 2 секунди. Постепенно Даниел Рикиардо с Ред Бул се доближи на 1,5 сек..

Излизането на Алонсо на пистата обаче бе очаквано с най-голям интерес и на няколко пъти бе отлагано от тима, след като двигателят заработваше. После бяха направени 3 излизания без време и едва след това поне една обиколка. От тима обясниха, че днес просто целият ден ще е посветен на проверка на системи и интеграция на елементите – едва по-късно ще се търсят темпо и скорост.

Интеграцията между японците и британците е много любопитна. Направо е комично как момчетата на Ясухиса Араи търсят начин да влязат в камионите и набират кодове, слагат карти и т.н.. Не по-малко забавна гледка бе и Рон Денис снощи. Той пристигна на пистата, карайки лично лъскаво Ауди, след като 21 години никой не го е виждал в друга кола освен Мерцедес или някои от неговите автомобили.

Коментари предизвиква и фактът, че камионите на Макларън-Хонда са без каквито и да са лога и се очаква най-после до Гран при на Австралия да се появи новия генерален спонсор. Любопитно е още, че няма лога на банка Сантандер дори върху екипите на пилотите, а името на Жилет се спряга най-много за нов основен спонсор.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3101 -: Февруари 01, 2015, 04:45:16 pm »

От тук нататък всяка стъпка ще е още по-трудна, заяви Франк Уилямс



Новият Уилямс FW37 излезе на писта след известно забавяне заради проверки на екипа. Валтери Ботас дори направи обиколка за време на Херес, но днес едва ли някой ще обръща особено голямо внимание на постиженията за тур. Отборът от Гроув ще се опита да надгради успешното си представяне от 2014 г., когато се класира трети в шампионата при конструкторите. Екипът имаше силна развойна програма през сезона и целта сега е да продължи по същия път.

- Желанието ни след толкова силен сезон като 2014 г. е да продължим да вървим към челото на грида. Промяната в класирането – от девети отидохме трети – бе сложно предизвикателство, но от тук нататък всяка стъпка ще е дори още по-трудна – коментира Сър Франк Уилямс. – Убеден съм, че разполагаме с подходящите хора, за да направим тези крачки. Пилотите ни са опитни – и двамата състезатели се качваха на подиума през миналата година и искат да постигнат още повече успехи през 2015-та. Имаме нови търговски партньори, а техническият ни екип е сред най-добрите на грида.

Уилямс допълни, че няма търпение да види как върви колата и как останалите екипи са работили през зимата в сравнение с отбора му.

Фелипе Маса каза от своя страна, че добрата посока на развитие е очевидна. Според него инерцията от миналата година е окуражаваща, а развойното темпо на FW36 е било сред най-добрите между всички екипи. Бразилецът смята, че новата кола ще е също толкова забележителна.

Валтери Ботас отбеляза, че очакванията към Уилямс са големи вследствие на спечелената трета позиция при конструкторите:
- Останалите отбори и феновете ни очакват представяне като през миналата година. Всички в Уилямс се трудиха неуморно, за да осигурят това ниво. През голяма част от предишния сезон болидът ни бе втори по бързина. Планираме тази година да се възползваме от всеки шанс да се борим в челото. След като постигнах първия си подиум през 2014 г., се надявам да продължа да се развивам като пилот и целта ми ще е първа победа.

Заместник-шефът на отбора Клер Уилямс заключи, че тимът се развил много през 2014 г. и сега като цяло е по-добър екип, подготвен както трябва за предизвикателствата на новия сезон. Тя е уверена също така, че 2015-та може да е още една успешна година за Уилямс.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3102 -: Февруари 02, 2015, 08:30:32 pm »

Фетел най-бърз в първия ден тестове на Херес



Себастиан Фетел бе най-бърз в първия ден от предсезонните тестове на отборите от Формула 1. В дебюта си с Ферари SF15-T на писта той даде време от 1:22.620 мин..

Четирикратният световен шампион бе по-зает през втората половина от сесията. Той постигна най-добра обиколка в средата на тренировката и свали още от собственото си постижение час по-късно, оставайки начело в класирането. Времето му е по-добро, както от най-силното за първия ден на Херес миналата година – 1:27.104 на Кими Райконен (Ферари), така и от първото за цялата сесия на пистата през 2014-та – 1:23.276 на Кевин Магнусен (Макларън).

За повечето отбори неделята бе посветена най-вече на проверка на системи. Техническият директор на Торо Росо Джеймс Кий обясни при представянето на STR10, че днешният ден ще е „да се види, че колата няма да се подпали, защото цялата конструкция е много стегната”!

Най-впечатляваща бе работата на Мерцедес. Нико Розберг без проблеми завъртя близо 160 тура – с пъти повече от който и да е друг пилот на трасето. Времето за обиколка не бе приоритет в програмата му: немският пилот на тима от Бракли се класира трети, зад Маркус Ериксон със Заубер С34.

Най-малко време на трасето изкара Фернандо Алонсо. С Макларън-Хонда МР4-30 той направи едва шест тура.

Денят премина само с две прекъсвания – първото бе сутринта заради спиране на Маркус Ериксон (Заубер), а второто бе следобед, причинено от Карлос Сайнц (Торо Росо).

Изпитания провеждаха само 7 отбора, тъй като Лотус закъсня и новият болид Е23 пристигна малко преди края на сесията. Форс Индия пропуска изцяло първия предсезонен тест.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3103 -: Февруари 02, 2015, 08:34:31 pm »

Алонсо: Малко или повече, това е, което очаквахме



Фернандо Алонсо заяви след края на днешния първи ден тестове на Херес, че всъщност малко или повече тимът му е очаквал подобно развитие, защото новите системи са толкова сложни и трудни за управление в началото, че случилото се през миналата година с други (като Ред Бул) сега в някаква степен става и с Макларън-Хонда. Но испанецът бе категоричен, че ентусиазмът и амбицията нещата бързо да тръгнат в положителна посока са мотивиращо високи.

Алонсо успя да направи едва 6 обиколки през деня и бе с най-лош резултат - 1:40.738 мин., на 18,118 сек. зад топ времето на Себастиан Фетел, който бе в кокпита на Ферари.

- Нуждаем се от време и опит. Ясно е, че бих искал да направя повече обиколки днес, но това е положението – каза Алонсо, който обясни, че наистина има сърдечни, но не много ясни спомени от епохата на доминация на Макларън Хонда, следял е новините и имал постер на Аертон Сена, но в Испания в онези години Формула 1 не се предавала.

Алонсо отбеляза още, че не е изненадан от отличното темпо и издръжливост на Мерцедес днес, защото те развиват една отлична кола от миналия сезон и това е нормално.

- Да, фаворити са, но не очаквам да спечелят толкова много състезания, колкото миналата година. Просто мисля, че другите са напреднали – допълни двукратният шампион, като отново заяви, че сега е на различна възраст, с много повече опит и нещата с Макларън днес са други.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3104 -: Февруари 02, 2015, 08:36:35 pm »

Лотус E23 може да излезе на писта чак във вторник



Лотус E23 Hybrid може да излезе на писта чак във вторник. Автомобилът на тима от Енстън закъсня с пристигането на пистата Херес и изпусна първия ден от тестовете на отборите от Формула 1. От екипа заявиха, че в момента подготвят болида си. Това ще продължи и утре, като очакват чак във вторник да направят по-съществени изпитания.

Колата пристигна късно следобед от Великобритания, а транспортният камион бе на трасето реално след края на неделната сесия.

- Имахме много агресивна програма за E23 Hybrid, която е една от най-технически напредничавите коли, произвеждани в Енстън. Ще излезем на писта щом сме готови от инженерна гледна точка – обясни техническият директор Ник Честър и допълни, че вчера са запалили колата във фабриката. Честър каза също така, че всички в Енстън са положително настроени от видяното от Е23 досега и очакват с нетърпение появата на автомобила на трасето.

Според първоначалния план днес трябваше да кара Пастор Малдонадо, а утре – Ромейн Грожан.

Лотус закъсня и през миналата година, но тогава Е22 изобщо не се появи на първия предсезонен тест.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен