www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 476763 пъти)

0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3105 -: Февруари 02, 2015, 08:39:33 pm »

Проблем с телеметрията пречи на Фетел



Въпреки че записа най-добра обиколка в първия ден на тестовете в Херес, Себастиан Фетел заяви, че всъщност времето му в този начален етап на изпитания няма кой знае какво значение. Той каза, че е дал топ постижението си с гуми тип медиум, и че всъщност би искал да направи още малко обиколки, но проблем с телеметрията е попречил.

Все пак Себастиан бе видимо доволен от първия си същински ден като пилот на италианския тим и заяви, че каквото и да се говори, Ферари е нещо по-специално и това се вижда дори в препълнената зала, която от Скудерията специално бяха наели тази вечер, вместо всички да се блъскат в моторхоума.

- Вижте, всеки тим е различен: има голяма разлика от Торо Росо до Ред Бул, камо ли до Ферари – каза Себастиан. – В някаква степен е близо до Торо Росо, защото все пак е италиански екип, но всичко е съвсем друго. Свиквах цяла зима и всъщност съм много доволен как вървят нещата. Фетел се засмя, че не е почувствал нещо специално, когато е виждал колата на Ред Бул – първо, защото не я засичал много на пистата и второ, защото тя е оцветена доста по-различно.

Четирикратният световен шампион заяви, че не е изненадан от темпото и направените обиколки от Мерцедес в днешния ден, но се надява поне да не са така силни като миналата година.

- Ясно е, че Мерцедес ще останат еталона, с който всички ще се сравняват – отбеляза германецът. – Те тръгват от отлична база и бихме били изненадани ако не е така. Просто днес видяхме, че са изключително сигурни. Не знам колко обиколки направиха – 150-200, наистина имат много стабилна кола.

Фетел отказа да прави сравнения между задвижващата система на Рено от миналия сезон и тази на Ферари, защото не е коректно. Има мнение, но предпочита да го запази за себе си.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3106 -: Февруари 02, 2015, 08:41:56 pm »

Работата в началото е съсредоточена върху издръжливостта, каза Розберг



Нико Розберг направи цели 157 обиколки през първия ден от предсезонните тестове на отборите от Формула 1 на пистата Херес и след това отбеляза, че работата в началото на изпитанията е съсредоточена върху издръжливостта. Задвижващата система на Мерцедес пък покри общо 1018,44 км. – с немския пилот и Валтери Ботас (Уилямс).

- Това бе страхотен старт на зимните тестове. В началото всичко е съсредоточено върху издръжливостта и успяхме да натрупаме много километри. Момчетата във фабриката конструираха напълно нов автомобил, който върви чудесно, така че отборът е свършил фантастична работа. Направих добри дълги серии още през първия ден, а това е наистина прекрасно. Като пилот искаш да разбереш колко си бърз в сравнение с другите, но това ще трябва да почака до квалификацията в Мелбърн. През следващите дни на теста ще се постараем да опознаем болида си – коментира Нико.

Розберг каза още, че е необходимо да се трупат километри, защото така се регистрират проблемите в автомобила. С неговия F1 W06 Hybrid нямаше никакви сериозни грижи. Според Нико издръжливостта е особено важна, тъй като той смята, че това бе една от слабостите – може би основната – през миналия сезон. На въпрос какво мисли за болида, той отговори, че има „добро усещане”, макар да не може да каже точно защо:

- Няма причина, няма конкретни данни. Сега е само чувство и то е добро. Нямахме сериозни проблеми, балансът на автомобила бе приличен. Не перфектен, разбира се, има още работа за вършене, но ще се постараем да оптимизираме колата за следващите дни. Не се сравняваме с никого, защото е невъзможно да съпоставяме в момента. Можем да съдим за представянето си единствено по това какво сме искали да постигнем и засега успяхме в това отношение – направихме желаните обиколки, тренировки на питстопове. За нас това е добър старт.

Люис Хамилтън продължава тестовете за Мерцедес днес.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3107 -: Февруари 02, 2015, 08:44:38 pm »

Макларън и Хонда ще се справят с проблемите, убеден е Булие



Проблемите, които имаше Фернандо Алонсо в първия ден тестове на пистата Херес с новия Макларън-Хонда MP4-30, могат да се поправят, заяви рейсинг директорът на тима от Уокинг Ерик Булие. Според него е възможно да се появят други грижи, но той е убеден, че отборът в крайна сметка ще се справи със ситуацията.

Алонсо направи едва 6 обиколки във вчерашния ден на испанското трасе. През първия час от днешния ден Дженсън Бътън има 2 тура, като при прибирането от единия от тях в бокса го чакаше механик с пожарогасител. Внимателен оглед явно показа, че няма нужда от потушаване на пламъци и болидът бе прибран.

- Бяхме доста екстремни в конструкцията на колата си. Всяко вложено в болида техническо решение е такова, за което вярваме, че ще ни помогне да намалим доста бързо разликата спрямо Мерцедес. Борим се с някои електрически проблеми, които отново са доста сложни за поправяне. Според мен те могат да бъдат коригирани, но е възможно да се появят грижи в някаква друга област. Искам да съм предпазлив, тъй като всеки път, когато поправим нещо, друго се поврежда. Ще се справим. Не знам кога, но ще е възможно най-скоро – обясни Булие.

Французинът отбеляза също така, че да си амбициозен и смел означава понякога да направиш компромис с надеждността – поне в началото. Той е категоричен, че е неизбежно в началото да има проблеми, тъй каквито и изпитания да са провеждани – симулации, на стендове и т.н. – единствено реалното излизане на писта показва кое работи и кое не. Булие заяви, че отборът ще върви стъпка по стъпка по програмата, за да не се случи нещо по-сериозно, което да забави повече тима.

На въпрос какъв е потенциалът на MP4-30, Булие заяви, че ще са нужни повече обиколки, за да даде конкретен отговор, но все пак „въз основа на симулациите поне е по-добър в сравнение с края на миналата година”. Той отбеляза, че особено окуражаваща е комуникацията между хората от Макларън и колегите им от Хонда, които „общуват безпроблемно, споделяйки амбицията да превъзмогнат неизбежните развойни проблеми на един революционен нов автомобил”.

Спортният шеф на Хонда Ясухиса Араи потвърди, че в Абу Даби е имало сериозни пропуски в комуникацията, които вече са поправени. Той каза, че проблемите в MP4-30 са различни от тези в теста на Яс Марина, защото колата е напълно нова. Хонда обаче били наясно какво не е наред и очакват днес тестът да премине по-гладко.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3108 -: Февруари 02, 2015, 08:48:13 pm »

Фетел начело до обяд на втория ден изпитания на Херес



Себастиан Фетел е начело в класирането в средата на втория ден от предсезонните изпитания на отборите от Формула 1 на пистата Херес. Пилотът на Ферари без проблеми изпълнява програмата си. Той оглави подреждането почти от самото начало на сесията и след това подобри собственото си постижение до 1:20.984 мин..

Зад Фетел се нареди Люис Хамилтън. При първата си поява на писта с Мерцедес F1 W06 Hybrid той продължи започнатото от съотборника му Нико Розберг и трупа обиколки. Междувременно в падока отново се обсъжда ситуацията с договора на двукратния световен шампион, което принуди Тото Волф да заяви за пореден път, че екипът и пилотът няма защо да бързат. Австриецът бе категоричен, че „дискусии и преговори за контракт трябва да се провеждат като хората”. Той допълни, че отношенията между отбора и Хамилтън се основават на прозрачност и точно в този дух се провеждат разговорите.

- Няма напрежение всичко да стане утре. Ако нещата не се получат, това е положението. Но ще съм много изненадан, ако ситуацията тръгне в непредвидена посока – допълни той.

Междувременно Лотус се справи с подготовката на своя E23 Hybrid и Пастор Малдонадо направи първи обиколки с колата. Той дори записа тур за време, какъвто до средата на деня Данил Квят нямаше.

Руснакът предизвика сериозен интерес, след като се появи на пистата без предно крило. Впоследствие шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер обясни, че Квят ударил и счупил монтираното на колата му при излизане на студената писта. Резервно нямало, но в отбора решили все пак да свършат нещо – съвсем базова работа, неизискваща наличието на елемента. В момента се чака да пристигне нов компонент от Милтън Кийнс. Хорнер пък дори се пошегува, че RB11 е с толкова добро аеропритискане, че не му трябва предно крило! Тимът обаче няма гаранция, че резервното ще пристигне навреме, за да направи Квят някакви съществени проби.

Дженсън Бътън също бе без време и до обяд имаше едва две обиколки с Макларън-Хонда MP4-30, въпреки убедеността на японския производител, че е открил и поправил повредите в колата от вчера. От тима споменаха единствено, че преследват „появяващ се отново проблем”. Англичанинът накрая направи обиколка, която бе 33,6 секунди по-бавна от тази на Фетел.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3109 -: Февруари 02, 2015, 08:51:01 pm »

Денис подтвърди, че оцветяването на Макларън ще се промени



Оцветяването на Макларън ще се промени, но не е ясно кога. Главният изпълнителен директор на Макларън Технолъджи Груп Рон Денис потвърди, че това ще се случи, отказвайки да даде повече подробности. Освен това той уточни, че би направил подобно нещо единствено поради търговски причини.

Новият Макларън-Хонда MP4-30 се появи в сребристо с акценти в червено. Транспортните камиони на отбора на пистата Херес обаче са без каквото и да е обозначение, което предизвика догадки и предположения.

Денис заяви, че дори във фабриката в Уокинг водел разговори за това в какви цветове трябва да е автомобилът на тима във Формула 1:

- Някои хора ми казват: „Защо не го направим оранжев?” Аз питам: „Защо?” „Това е старият цвят на Макларън.” „Е, току-що го каза – защо, по дяволите, да вървим назад?” И какво правиш след това? Създаваш естетически удовлетворяващ дизайн? Каква е причината да го правиш? Макларън винаги е бил в тази комбинация от цветове и тя ще се промени единствено поради търговски причини. Няма да го правим само, за да са по-щастливи няколко души, желаещи оранжево или жълто.

Денис каза също така, че Макларън има наследствени традиции и с флуоресцентното червено, но в крайна сметка предпочита стилен дизайн, който „ще е далеч по-разпознаваем, отколкото ако внезапно извадим светлозелена кола”. Той също така не смята, че настоящото оцветяване навява асоциации с Мерцедес и дори не би нарекъл MP4-30 сребърна кола. Според Денис промяна е възможна, може да се избере друг цвят, но той поиска реална причина. За него „естетически по-удовлетворяващ вид” не е достатъчен довод, за да стори подобно нещо с автомобила.

Притиснат за асоциацията с Мерцедес обаче, Денис накрая заяви:
- Ще се промени, но няма да кажа кога...

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3110 -: Февруари 02, 2015, 08:55:37 pm »

RB11 има такова аеропритискане, че няма нужда от предно крило, пошегува се Хорнер



Ред Бул RB11 има толкова голямо аеропритискане, че няма нужда от предно крило! Така се пошегува шефът на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер, докато обясняваше необичайната поява на Данил Квят без елемента на пистата Херес.

Руснакът направи поредица излизания от по един тур без крилото. Причината бе, че счупи това, което бе на колата му, още в началото на сесията, а отборът не разполагаше с резервно.

Хорнер обясни, че Данил имал леко излитане в загряващ тур сутринта на студеното трасе. Квят променял нещо на волана си между втори и трети завой, когато изхвърчал и ударил предното крило в предпазната стена от гуми.

- Това бе единственото крило на Херес в момента, което е сравнително обичайно за този период от годината, когато резервните части не са в изобилие – продължи Хорнер. – Ето защо кара без основната плоскост в момента. По-късно следобед ще дойдат части, както и довечера, и през следващите дни. Всъщност това, което би трябвало да кажа, е, че имаме толкова голямо аеропритискане, че предното крило не ни трябва и просто се опитваме да балансираме автомобила.

                                                                                                                     clubs1.bg                    снимка pbs.twimg.com
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3111 -: Февруари 02, 2015, 08:58:41 pm »

Фетел най-бърз и през втория ден тестове на Херес



Себастиан Фетел бе най-бърз и през втория ден от предсезонните тестове на отборите от Формула 1 на пистата Херес. Пилотът на Ферари даде времето си – 1:20.984 мин. – още сутринта. Скудерията работи днес по настройки и тестове на гуми, използвайки спецификацията медиум. Програмата на тима премина плавно, без прекъсвания и проблеми.

С второ време приключи Фелипе Наср с новия Заубер С34, изпреварил с близо половин секунда Валтери Ботас (Уилямс). Техническият шеф на тима от Гроув Пат Саймъндс междувременно разкри, че най-голямата видима разлика между настоящата версия на FW37 и варианта за първото състезание ще е ново задно крило.

Четвърти се нареди Люис Хамилтън, чиято програма бе спряна по-рано от предвиденото заради воден теч. Това е първият проблем на Мерцедес от началото на тестовете. Двукратният световен шампион бе направил 91 обиколки преди повредата.

Лотус E23 Hybrid дебютира на писта и Пастор Малдонадо завъртя прилично количество турове. Той предизвика единственото прекъсване на сесията за деня, като спря в последния сектор на трасето.

Най-сериозни бяха проблемите на Ред Бул и отново на Макларън и Хонда.

Данил Квят изобщо не записа обиколка за време, след като сутринта счупи единственото налично предно крило. След това отборът го пускаше за по един тур на трасето без крило, което предизвика оживление, но реално нямаше как да се работи по предварителната програма. Шефът на екипа Кристиан Хорнер обясни, че се чакат резервни части и днес до края на деня, и през следващите дни на теста.

Дженсън Бътън пък направи само 6 обиколки с новия Макларън-Хонда (колкото имаше вчера и съотборникът му Фернандо Алонсо). През деня екипът съобщи, че се опитва да поправи появяващ се отново и отново проблем. В един момент следобед в бокса решиха, че са се справили, но англичанинът така и не се появи на пистата почти до края на сесията. Той успя да излезе на наводнено трасе, след като близо час преди финала на тренировката заваля силен дъжд. Макс Верстапен се престраши да опита мокрите гуми на Пирели, докато от Лотус се шегуваха с Мерцедес, че ситуацията вероятно се дължи на техния теч, а от екипа от Бракли отговориха, че явно са подценили мащаба му... Наср и Фетел също направиха обиколки на мокро.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3112 -: Февруари 02, 2015, 09:10:02 pm »

Саймъндс харесва идеята за 1000 к.с., но смята, че е по-важно F1 да се подобри като цяло



Техническият шеф на Уилямс Пат Саймъндс заяви, че по принцип харесва идеята за мощност от 1000 к.с. за автомобилите във Формула 1. Според него обаче е по-важно спортът да се подобри като цяло. Саймъндс обясни на пистата Херес, че е нужно F1 да е в добро здраве.

- Идеята за впечатляващи автомобили, за 1000 конски сили ми допада. Но ми харесва и идеята на грида да има значително повече коли. Това според мен трябва да е приоритет в момента. Нужно е да изградим добър бизнес. Да дадем на хората това, което искат да гледат – каза Саймъндс.

Той допълни, че понякога двете идеи (бизнесът и желанията на публиката) се изключват взаимно, но смята, че е възможно да се свърши много работа и в настоящите рамки – особено по отношение на връзките с публиката. Освен това Саймъндс е на мнение, че въведеното през миналата година хибридно задвижване се намира на твърде ранен етап от развитието си, за да се тръгва към радикална промяна. В същото време обаче, спортът не бива да се страхува от изменения.

По отношение на новия Уилямс FW37 Саймъндс посочи, че конкурентоспособността е нещо относително. Тимът е направил стъпки, които той се надява да помогнат за напредване на грида, но не знае каква работа са свършили съперниците. Англичанинът заяви, че се надява Уилямс да стартира поне от финалната си позиция в миналия шампионат.

Екипът на Саймъндс се е трудил по обтичащите задната част на болида въздушни потоци, като това е една от най-променените части на автомобила заедно с подобреното задно окачване. Най-очевидната промяна от настоящата версия на FW37 и варианта за първия старт в Австралия пък щяло да е ново задно крило. Инженерът каза още, че развойното темпо на Уилямс през 2014 г. е едно от нещата, с които се гордее особено много, тъй като представянето на FW36 се подобри в значителна степен спрямо напредъка на опонентите. За новия сезон тимът ще приложи същата философия на работа.

Уилямс нямаше проблеми през втория ден тестове на пистата Херес. Валтери Ботас направи 61 обиколки, като сутринта се труди по аеродинамиката, а следобедната програма включваше по-дълги серии. Финландецът каза, че е много доволен от това как се чувства в FW37.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

lord_milev

  • V.I.P.
  • Карма: +926/-411
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Юли 29, 2009, 08:00:21 am
  • Публикации: 17840
  • Торент Клиент: µTorrent 2.2.1
  • Винаги имаш избор!
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Chrome 41.0.2272.94 Chrome 41.0.2272.94
Re:Формула 1
« Отговор #3113 -: Март 21, 2015, 07:13:30 am »
Емилиян Стойков за Sporta.bg: Тайната на парите във Формула 1


Ето неговия уникален анализ за разпределението на парите и финансовите операции в Кралските гонки.

Една от най-мистериозните страни на Формула 1 през последните години е финансирането на отборите и разпределението на приходите. Договорът „Конкорд“ е обгърнат в неизвесности и неслучайно за подробностите в него се знае изключително малко. Все пак в следващите редове ще се спра на някои детайли, който излязоха на яве заради сериозните финансови проблеми пред малките отбори. Всички цитирани суми в тази статия са в щатски долари.

Седмият „Конкорд“ беше подписан през юли 2013-та и на теория гарантира цялостта на Формула 1 до 2020-та. Ферари подписаха първи и като награда за тяхната лоялност от 1950-та насам получават 90 милиона бонус още преди раздаването на средствата от наградния фонд да започне. На пръв поглед звучи меко казано нечестно спрямо останалите, но все пак нека сме с едно на ум, че това е отборът с най-много фенове и най-голяма популярност. Правилна или не, тази практика скоро няма да спре.

От 2014-та Уилямс и Мерцедес също получават „исторически“ бонус, който възлиза на 30 милиона на отбор. За най-ясно илюстриране на разпределението на приходите ще използвам инфографиката на британския журналист Joe Saward. Тази графика показва цялата система, като плащанията са за преди началото на сезон 2014-та (с изключение на парите за Топ 10):



Отново искам да подчертая, че заради ревностното пазене на конфиденциалността на контракта, може да има някои разминавания в сумите, но тук важна е цялостната схема, чрез която се изкристализира разликата между бедни и богати. По някаква причина все още не се говори много за това, че класирането Топ 10 се базира не на последната година, а на предходните два сезона и тъй като Кейтърам има 11-то място през 2012-та, докато в този период Марусия има 12-то, зелените са по-напред.

Също така, според информацията с която разполагам, Ред Бул също получава бонус за подписването на последния „Конкорд“ и голямата инвестиция във Ф1, а сумата е от порядъка на 70 милиона долара на година. А ако се чудите какво, по дяволите, е “Delta Topco” ltd, това на практика е компанията собственик на Ф1, която от своя страна е собственост на CVC Capital Partners.

Важно е да се подчертае, че парите от наградния фонд се раздават в края на следващия сезон. Това означава, че Манър Марусия ще получи парите за 9-тото място на Жул Бианки в Монте Карло 2014-та чак в края на сезон 2015-та. Именно затова не е изненадващо, че такива усилия бяха хвърлени в спасяването на отбора и участието през този сезон. Някои специалисти бяха много негативно настроени към опитите за възраждане заради дълговете, възлизащи на стотици милиони.

Задълженията към Ферари като доставчик на двигатели са около 23 милиона долара, а към МакЛарън, доставчик на основните елементи по електрониката, са близо 11 милиона. И докато Ферари могат да оцелеят без да получат и един долар за доставката на двигатели, то не можем да кажем същото за работещите във фабриката, които месеци бяха без заплати, а за малките доставчици, базирани около Силвърстоун, дори неплатен дълг от няколко десетки хиляди долара може да бъде голям удар върху компанията. Най-показателно е, че Тимо Глок, който караше за отбора до края на 2012-та и беше на заплата без да води спонсори със себе си, все още не е получил цялото си договорено възнаграждение.



CVC поиска плащане от 500 000 преди началото на сезона за да се гарантира, че най-уязвимите ще си получат парите. Това звучи супер, само че на фона на всички предстоящи плащания се съмнявам хората от Манър да си получат цялостното възнаграждение като се има на предвид, че според документи от 2012-та, средното заплащане за персонала наброяващ 168 души е било 4000 долара на Гран При.

Друг изключително важен елемент в правилника е клаузата, според която всеки отбор, който не участва в три или повече състезания, губи мястото си в генералното класиране при конструкторите и позицията му се заема от следващия тим. С това изречение може да се обясни откровено отчаяният опит на Кейтъръм да се добере до последния кръг в Абу Даби. Но, за да се изпълни целта до край, отборът трябваше да се състезава и през цялата 2015-та – нещо, което се оказа невъзможно.

Финансовата реалност във Формула 1 лъсна миналата година и чрез писмо, подписано от представители на Форс Индия, Заубер, Кейтъръм и тогавашните Марусия към Жан Тод по повод нарастващите разходи.

Според изчисление на отборите, ето кое колко струва (отново всичко е в долари):

Хибридна задвижваща система: 28 милиона

Заплати: 20 милиона

Разходи по шасито: 20 милиона

Въздушен тунел/CFD: 18,5 милиона

Пътуване и разходи по престоя по време на ГП: 12 милиона

Скоростна кутия и хидравлика: 5 милиона

IT: 3 милиона

Поддръжка на базата и допълнителни средства: 2 милиона

Електроника: 1,9 милиона

Гориво и смазочни материали: 1,5 милиона

Гуми: 1 милион


Това са повече от 110 милиона за „средностатистически“ отбор без разходи за пилотите и без 5-те милиона, които са нужни за транспортирането на техниката към презокеанските състезания. Обикновено промоутърите или Бърни Екълстън поемат тези плащания. Именно такава ще е глобата за неучастието на Манър в Австралия и въпреки финансовите затруднения ще трябва сам да плати презокеанския транспорт.

Напълно заслужено тъй като от самото начало беше ясно, че след като всички хард дискове на отбора бяха изтрити миналата година, когато оборудването щеше да се разпродава, няма как всичко да бъде възстановено на време за първия кръг и през зимата единствено се разиграваше театър. Бих го нарекъл театър по принуда, защото при тези разходи и разпределение на пая за някои е нужно да правят подобни номера за да оцелеят. Други пък, като Заубер, просто не си спазват договорите без да им мигне окото.

На всичко отгоре Форс Индия, Заубер и Лотус закъсняха с плащанията си към Пирели и получиха гумите си чак в последния момент. А един отбор имаше проблеми при плащанията на нощувките към хотела си по време на ГП на Австралия. Дъхът на аматьорщина сериозно се засилва и абсолютно не приляга на световен шампионат. Намираме се в един затворен порочен кръг: спонсорските приходи постоянно намаляват и като компенсация се търсят по-високи суми от телевизионните партньори. Големите ефирни телевизии нямат намерение да се набутват в подобни сделки и така на пазара остават платените.

Така е в Англия, Франция, Италия, вероятно скоро и в Германия, както и в много други големи пазари. Това води до невъобразимо намаляване на аудиторията пред екраните, което допълнително демотивира спонсорите и така още повече трябва да се затяга примката около телевизиите.



Ясно е, че в спорт като този не може да има таван на бюджетите. Но е ясно и че не може да се продължава по същия начин и е нужна сериозна промяна. Най-логично е, поне докато се стабилизира шампионата, да се излезе от разпределението 50-50 и по-голям процент от печалбите да се пренасочват към отборите и то най-вече към по-малките. Това означава, че милиардерът Бърни Еклъстън трябва да жертва малка част от приходите си.

Същото важи и за ръководната компания CVC. Струва ми се, че това да се случи за постоянно, а не еднократно, е възможно колкото по българските улици да няма дупки. И по-важният въпрос е: работи ли се всъщност за спасяването на малките? Много хора в падока вярват, че водещите пет отбора работят за затриването на Форс Индия, Заубер и компания, защото така по-лесно ще прекарват решения и ще контролират случващото се във Формула 1. Звучи ли като конспирация? Несъмнено. Звучи ли като това, което се случва в момента? Според мен е не просто възможно, а е повече от вероятно.
Активен

lord_milev

  • V.I.P.
  • Карма: +926/-411
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Юли 29, 2009, 08:00:21 am
  • Публикации: 17840
  • Торент Клиент: µTorrent 2.2.1
  • Винаги имаш избор!
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Chrome 41.0.2272.96 Chrome 41.0.2272.96
Re:Формула 1
« Отговор #3114 -: Март 29, 2015, 07:08:08 pm »
Себастиян Фетел сензационно спечели състезанието в Малайзия


Себастиян Фетел изненадващо успя да се справи с колите на Мерцедес и още във второто състезание за Ферари да спечели победа. С по-добро използване на гумите германецът успя да се наложи в Гран при на Малайзия, изпреварвайки Хамилтън и Розберг.

Качествата на новата кола на Ферари потвърди и завършилия на четвърта позиция Кими Райконен, който въпреки инцидент още в първата обиколка успя да се справи с пилотите на Уилямс, Валтери Ботас и Фелипе Маса, завършили надпреварата на пета и шеста позиция. Останалите места в топ десет останаха за Макс Верстапен и Карлос Сайнц от тима на Торо Росо, следвани от Квят и Рикиардо с коли на Ред Бул.

Състезанието започна при отлични атмосферни условия. Температурата на въздуха бе 33 градуса, а тази на асфалта достигна 60 градуса.

Нищо на старта не предвещаваше възможността Фетел да се справи с пилотите на Мерцедес. Местата в челото не се промениха на старта, след като Хамилтън потегли без проблеми, а Фетел успя да защити второто си място спрямо Нико Розберг. Рикиардо бе четвърти, следван Маса, успял да изпревари в първите завои Квят и Верстапен. Скоро холандецът обаче бе изпреварен от чудесно стартиралия Нико Хюлкенберг и Ериксон. Десетката се допълваше от Ромен Грожан.

Отзад Райконен загуби няколко позиции още на старта, а в края на първата обиколка задната му лява гума бе спукана в последния завой от предното крило на Фелипе Насър. Това означаваше край на надеждите на финландеца за добро класиране, а бразилецът мина през бокса за смяна на предното крило.

В третата обиколка Маркус Ериксон се завъртя в първия завой и това доведе до излизането на кола за сигурност на пистата. Хамилтън, Розберг, Рикиардо, Маса и Квят използваха тази фаза за да се отърват от своите медиум гуми да сложат твърди

На пистата Фетел поведе, пред Хюлкенберг, Грожан, Сайнц и Перес. Хамилтън бе шести, следван от Рикиардо и Маса. Розберг бе девети след като бе принуден да чака смяната на гуми зад своя съотборник.

Веднага след рестарта седмата обиколка Розберг се опита да атакува Маса, който се оплака от липса на достатъчно мощност, но въпреки това германецът не успяваше да изпревари своя съперник.

В края на деветата обиколка Перес бе изпреварен от множество коли след като качеството на неговите гуми явно се влоши сериозно. Розберг пък най-накрая успя да изпревари Маса, докато Хамилтън се справи първо с Карлос Сайнц, а после и с Ромен Грожан и излезе на трета позиция.

Следващата жертва на световния шампион бе Нико Хюлкенберг, който бе изпреварен на старт финалната права. Така Хамилтън излезе втори на десет секунди от Фетел.

Розберг пък бе едва седми, зад Хюлкенберг, Грожан, Сайнц и Рикиардо.

В опит да изпревари Сайнц, Рикиардо стана жертва на движещия се зад него Розберг в 12-ия тур. Скоро германецът се справи и с пилота на Торо Росо в края на обратната права и вече бе пети.

Гумите на Грожан също явно започнаха да се износват значително и Розберг без особени проблеми изпревари още един пилот. Скоро същото се случи и с Хюлкенберг и в 14-ата обиколка германският пилот на Мерцедес вече бе трети.

В същото време Маса изпревари Рикиардо, възползвайки се от мощността на задвижващата система на Мерцедес.

Фетел продължаваше да води, следван на девет секунди от Хамилтън, който водеше точно с толкова пред съотборника си Розберг. Хюлкенберг и Грожан влязоха за смяна на гуми в края на 15-ата обиколка, което изведе напред Маса и Ботас, заели четвърта и пета позиции, пред Рикиардо, Верстапен и Квят. Скоро Верстапен успя да се справи с австралийския пилот на Ред Бул, възползвайки се от грешката му и да излезе шести.

Фетел влезе в бокса в 18-ия тур и отново сложи медиум гуми. Той излезе на трета позиция, на пет секунди зад Розберг, който от своя страна изоставаше с 8 от първия Хамилтън.

Рикиардо също влезе в бокса за смяна на гуми и потъна в колоната.

Отпред Хамилтън продължаваше да води, следван от Розберг, Фетел, Маса, Ботас, Верстапен, Квят, Алонсо, Райконен и Бътън. Новите гуми на Фетел му позволиха бързо да настигне Розберг, който пък скъсяваше преднината на Хамилтън.

Райконен пък изпревари Алонсо и вече бе осми. В същото време в 22-ата обиколка пък Фетел изпревари Розберг и излезе на втора позиция. В същото време Алонсо бе прибран в бокса заради проблем.

В 23-ата обиколка Фетел скъси преднината на Хамилтън на пет секунди. Скоро германецът се залепи зад болида на Мерцедес, който изглежда имаше проблеми с износването на гумите си. Райконен пък бе шести зад Валтери Ботас, потвърждавайки сериозния прогрес на Ферари.

В края на 24-ата обиколка Фетел настигна Хамилтън и го изпревари на последния завой. Хамилтън използва това за да влезе директно в бокса и сложи медиум гуми.

Хамилтън излезе на трета позиция на 24 сек зад Фетел и на 14 зад Розберг.

В борба за последното място в точките Хюлкенберг завъртя Квят, но без последствия за колите на двамата.

Розберг влезе в бокса в 27-ата обиколка и сложи твърди гуми в опит да завърши състезанието без повече спирания в бокса. Германецът излезе четвърти зад Фетел, Хамилтън и Райконен. Британецът се възползваше от новите си гуми и намали преднината на Фетел на 22 сек. докато Райконен оставаше на 13 зад пилота на Мерцедес. Скоро обаче финландецът бе изпреварен от Розберг, който след излизането си от бокса се възползва по най-добрия начин от новите си гуми.

Така Фетел продължаваше да води, пред Хамилтън, Розберг, Райконен, Маса, Сайнц, Верстапен и Ботас. Последните две места в точките бяха за Даниел Рикиардо и Нико Хюлкенберг, който обаче бе разследван за причиняване на инцидент от комисарите.

Перес завъртя Грожан в борба за 11-ата позиция и скоро и тази ситуация бе пратена за решаване от комисарите. И Хюлкенберг, и Перес получиха наказание от 10 секунди престой в бокса.

Хамилтън топеше преднината на Фетел и в 35-ата обиколка тя бе едва 14 сек, но и на двамата предстоеше последно спиране в бокса.

Райконен направи смяна на гуми в същата обиколка и излезе на седма позиция с твърди гуми. Скоро финландецът изпревари Макс Верстапен и излезе шести.

Фетел влезе за смяна на гуми в 37-ата обиколка и сложи твърди гуми. Германецът излезе зад Хамилтън, но малко пред Розберг. След само една обиколка Хамилтън влезе в бокса и сложи твърди гуми, а Фетел отново поведе. Розберг бе втори, а британецът излезе трети.

Маса също сложи твърди гуми в същия тур и излезе седми зад Ботас, който бе четвърти, Райконен и Верстапен. Сайнц, Рикиардо и Квят допълваха първата десетка.

В 42-ата обиколка Розберг влезе за последно в бокса и сложи медиум гуми. Това означаваше, че той ще атакува до последно намиращите се пред него Фетел и Хамилтън. Разликата между първите двама бе 13 секунди 12 обиколки преди края, докато Розберг изоставаше на 11 от съотборника си.

Девет обиколки преди края Фетел водеше с 10 секунди пред Хамилтън, трети на същото разстояние зад съотборника си бе Розберг, следван от Райконен, Маса, Ботас, Сайнц, Верстапен, Рикиардо и Квят. Единствените сериозни битки бяха между съотборниците в Уилямс, Торо Росо и Ред Бул.

Първо Верстапен се справи със Сайнц, в последствие Квят успя да направи същото с Рикиардо. В края пък Ботас отмъкна петото място на Маса благодарение на чудесна маневра в средната част на пистата. Хамилтън изглежда не разполагаше с необходимото темпо да настигне Фетел и в крайна сметка изглежда реално прецени, че няма да може да го настигне.

Така още във второто си състезание за Ферари Себастиян Фетел успя да спечели първата си победа. Кими Райконен потвърди чудесната форма на Скудерията, след като успя да заеме четвъртото място, въпреки инцидент с Фелипе Насър още в първата обиколка. Мерцедес неочаквано получиха сериозна конкуренция и по всичко изглежда, че спечелването на титлите през тази година няма да е толкова лесно.
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3115 -: Април 22, 2015, 05:35:26 pm »

Хамилтън с трета победа от четири състезания след триумф в Бахрейн



Люис Хамилтън постигна трета победа в четвъртия старт за сезона в Бахрейн. Пилотът на Мерцедес изпревари Кими Райконен от екипа на Ферари и съотборника си Нико Розберг, който явно не успява да оползотвори потенциала на своята кола. Валтери Ботас (Уилямс) пък успя да се справи с натиска на Себастиян Фетел (Ферари) в последните обиколки и да задържи четвъртата позиция.

Останалите места в топ 10 пък заеха Даниел Рикиардо (Ред Бул), Ромен Грожан (Лотус), Серхио Перес (Форс Индия), Данил Квят (Ред Бул) и Фелипе Маса (Уилямс).

Температурата на въздуха малко преди старта на надпреварата бе 26 градуса, а тази на асфалта само 31 градуса.

Маса не успя да потегли в загряващата обиколка, което означаваше, че той ще стартира от бокса заедно с Дженсън Бътън. Проблем в електрическата верига в колата на бразилеца предизвика загубата на много позиции, а повредата на Бътън се оказа непоправима.

Хамилтън направи чудесен старт, а зад него Фетел контрира опит на Розберг да влезе от вътрешната страна на първия завой, като по този начин помогна и на своя съотборник Кими Райконен да спечели позиция спрямо пилота на Мерцедес.

Зад първите четирима Ботас защити позицията си спрямо Рикиардо, а седми се нареди направилия чудесен старт Грожан. Хюлкенберг, Ериксон и Карлос Сайнц попълниха десетката.

В четвъртата обиколка Розберг обаче успя да си върне третата позиция, изпреварвайки Райконен на първия завой. Само четири тура по-късно пък пилотът на Мерцедес успя да изпревари и Фетел, който бе загубил време в предишната обиколка, спирайки прекалено късно за първия завой.

Хамилтън необезпокояван продължаваше да води, увеличавайки постепенно преднината си пред своя съотборник до 5 секунди.

В 14-ата обиколка Фетел първи от пилотите в челото влезе в бокса. След едва 2,4 секунди смяна, той излезе на пистата отново с меките гуми, като идеята бе да се използва темпото им, за да може германецът отново да мине пред Розберг при влизането му в питлейна.

От Мерцедес реагираха моментално и вкараха Розберг в 15-ия тур за смяна на гуми. В същото време през питлейна минаха и намиращите се на пета и шеста позиции Ботас и Рикиардо.

Фетел успя с по-ранното си спиране да излезе пред Розберг. Хамилтън влезе за смяна в 16-ия тур и след леко забавяне се появи на пистата точно в момента, когато зад него съотборникът му атакува колата на Ферари и отново излезе втори.

Райконен продължаваше да е на пистата, движейки се първи на 12 сек пред Хамилтън, Розберг и Фетел.

Финландецът влезе в бокса в 18-ата обиколка и излезе отново четвърти, малко пред Ботас. Двамата бяха с различни смеси, като пилота на Ферари бе с по-твърдите, което даваше предимство на неговия сънародник.

Рикиардо, Грожан, Ериксон, Хюлкенберг и Маса пък допълваха местата в точките.

Отпред разликите оставаха минимални, като Хамилтън бе с малко повече от секунда пред съотборника си, който от своя страна бе на 1,5 сек. пред Фетел. Райконен пък вече бе на повече от 10 секунди зад колегата си в отбора на Ферари.

Хамилтън отново започна да отваря преднина пред Розберг. В 24-ия тур той вече бе с 2 сек пред съотборника си, зад когото Фетел бе със същия пасив. По-новите гуми на колите на Мерцедес им даваха предимство и увеличаването на преднината им пред третия продължи.

В 30-ата обиколка аванса на първия бе  3,7 секунди пред съотборника му Розберг. Толкова бе и разликата между втората кола на Мерцедес до Фетел. Райконен пък продължаваше да настига колегата си в екипа на Ферари и вече бе на 5 секунди зад него.

В 32-ата обиколка Фетел спря отново първи в бокса от пилотите в челото и сложи медиум гуми. Тур по-късно Хамилтън и Ботас също направиха смяна. Пилотът на Мерцедес смени своите меки гуми с медиум.

В 34-ия тур спиране направи и Розберг, които обаче отново излезе зад Фетел, този път с медиум сместа. И както и при първия бокс само след една обиколка пилотът на Мерцедес отново успя да изпревари колата на Ферари, като този път и Фетел помогна, допускайки грешка в последния завой преди старт финалната права. Излизането от пистата явно повреди предното крило на германеца и той отново влезе в бокса, за да го смени в 37-ата обиколка.

Така Фетел излезе на пета позиция зад Ботас и пред Рикиардо, Малдонадо и Грожан.

Отпред пък в 40-ата обиколка Хамилтън изпревари все още ненаправилия втори стоп Райконен, който водеше до този момент. Финландецът направи своя втори стоп в 41-ия тур и излезе с меките гуми, с които трябваше да стигне до финала и да се опита да предизвика Розберг.

Фетел пък бързо се доближаваше до Ботас, благодарение на по-новите си гуми.

Хамилтън продължаваше да води с близо 5 сек пред Розберг, трети на 15 сек зад втората кола на Мерцедес бе Райконен, следван от Ботас и Фетел. Рикиардо, Грожан, Маса, Перес и Квят пък се бореха за последните места в точките.

Седем обиколки преди края позициите оставаха непроменени, но Райконен се приближаваше все повече до Розберг. Въпросът обаче бе, дали гумите му няма да го предадат преди да настигне съперника си.

Фетел така и не успяваше да се справи с Ботас, който бе изключително бърз на правите и това затрудняваше германеца. Прекалено близкото каране зад финландецът пък можеше да доведе до прекомерно износване на гумите на пилота на Ферари.

В другия край на топ 10 Перес и Квят успяха да изпреварят Маса и да се придвижат на осма и девета позиция. В същото време Розберг и Райконен ги настигнаха и след грешка от страна на германеца, пилотът на Ферари излезе на втора позиция обиколка преди края.

Хамилтън спечели без особени проблеми трета победа от четирите старта от началото на сезона, а втори и трети се наредиха Райконен и Розберг. Ботас пък успя да запази четвъртата си позиция пред Фетел. Рикиардо, Грожан, Перес, Квят и Маса заеха останалите места в точките.

Хамилтън увеличи още преднината си в класирането при пилотите, а при конструкторите Мерцедес също продължава да е начело с увеличен аванс.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3116 -: Април 22, 2015, 05:36:44 pm »

Проблем със спирачките попречил на Розберг да задържи второто място



Дълго време изглеждаше, че Нико Розберг ще трябва отново да се задоволи с второто място. Малко преди края обаче пилотът на Мерцедес трябваше да се прости и с него, след като получи повреда в спирачната система.

„Изпреварванията ми доставиха удоволствие, особено срещу червените коли“, заяви Розберг след надпреварата. Той обясни, че по време на състезанието е имал проблеми със спирачките, които идвали и си отивали. В края карал почти без спирачки и нормално загубил второто място, както допълни и Ники Лауда.

„Днес Нико направи едно перфектно състезание и кара така, както никога досега“, сподели впечатленията си австриецът. „Направи всичко по правилния начин. Бе невероятно как си върна загубените позиции. Мога само да го поздравя.“

Според Тото Волф ставало дума за прегряване на спирачките. Проблем, който трябвало да се проучи из основи.

„Нико се справи чудесно и направи чудесни изпреварвания“, похвали и спортният директор на Мерцедес своя пилот. „Като цяло състезанието бе доста напрегнато и се радвах много, когато разочарованието след старта бе заменено от триумфа след изпреварването на колите на Ферари.“

„Опитах се в края да достигна Люис, но той явно имаше достатъчно резерв, за да се противопостави“, обясни стратегията си Розберг. „Бяхме с подобно темпо в края, но днес явно нямаше как да го изпреваря.“

И тогава дошло разочарованието от загубата на второто място.

„Кими бе много силен днес. Опитах се да му се противопоставя, но педалът пропадна и аз просто продължих напред. За щастие обаче успях да завърша.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3117 -: Април 22, 2015, 05:38:45 pm »

Фетел: Днес можеше да се справя и по-добре



Себастиян Фетел не успя да се възползва от своята чудесна позиция на старта и ако не да я подобри, то поне да я задържи. След като стартира втори и успя да защити мястото си в първата обиколка, в крайна сметка пилотът на Ферари завърши едва пети. За това бе отговорна негова грешка довела до повреди по предното крило, струващи му допълнително непланирано спиране в бокса.

„Скоростта като цяло днес бе налице, но бе много важно да имаш възможност да караш без кола пред теб“, обясни Фетел след състезанието. „А ние за съжаление през по-голямата част от надпреварата бяхме в трафик.

Направих и няколко грешки. Излязох извън трасето в последния завой и явно там е имало удар. Може би там повредих част от предното си крило. Ако това не се бе случило щях да съм най-малко четвърти, ако не и трети. За съжаление понякога стават и такива неща. Може би днес малко прекалих с агресията.

При първата си серия от обиколки при едно от спиранията блокирах задните си гуми и загубих много. След това не успях да възвърна ритъма си и надпреварата стана трудна. Допуснах два пъти да бъда изпреварен от Нико (Розберг - б.а.), което не е добре.

За съжаление в края не успях да се приближа достатъчно до Валтери (Ботас - б.а.), за да застраша позицията му. Когато караш зад някого гумите прегряват и е лесно да се допусне грешка.

Няма как да съм доволен от състезанието. Днес можеше да се справя и по-добре. Радвам се разбира се за Кими (Райконен - б.а.), резултатът му е много добър и за отбора.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3118 -: Април 22, 2015, 05:40:18 pm »

Рикиардо шести въпреки повреда в задвижващата система в последната обиколка



Надпреварата в Бахрейн бе поредната, в която пилотите на Ред Бул не успяха да поставят акцент и да се намесят в разпределението на местата на подиума. В крайна сметка обаче и двамата пилоти на отбора записаха точки, като особено голям късмет имаше Даниел Рикиардо, чийто силов агрегат се предаде на метри преди финала, но все пак австралиецът успя да завърши по инерция.

„Мисля, че двигателят реши, че е време и пожарникарите да се включат в партито“, заяви с чувство за хумор тим шефът Кристиян Хорнер след края на надпреварата.

„Определено имаше доста пушек и нещата не изглеждаха добре“, сподели впечатленията си и самият Рикиардо. „Хубавото е, че все пак успях да премина през старт-финалната линия. При ускорението след последния завой усетих, че нещо не е наред и видях големи кълба дим.

Мисля, че шестото място е най-доброто, което можеше да постигнем днес. За съжаление нямахме сили за повече. Шестата позиция не е впечатляваща за нас, но това е максимума, нямаше какво повече да направя.“

„Рикиардо направи много чисто състезание днес“, продължи Хорнер. „Даде всичко от себе си и успя да извлече максимума от колата. Хубаво е, че и двамата ни пилоти спечелиха точки.“

Данил Квят също можеше да е доволен, след като проблем с хибридните системи го изхвърли още в първата част на квалификацията вчера. Все пак той успя да запише точки след като се класира девети.

„Когато стартираш толкова назад разбира се е доста трудно", заяви от своя страна Квят. „Все пак обаче успяхме да завършим състезанието и да спечелим точки. Това е нещо положително. Нещо, което връща усмивката на лицето. Надеждността днес бе на ниво и успях да завърша. Това е второто ми завършено състезание от общо четири, но има още много неща, по които да работим.“

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3119 -: Април 22, 2015, 05:41:38 pm »

Алонсо: Поредната крачка в правилната посока



След като във вчерашния ден Фернандо Алонсо успя да влезе във втората част на квалификацията, днес пилотът на Макларън за малко не записа и първите точки за отбора през тази година. Испанецът завърши на 11-а позиция. За съжаление на екипа обаче неговият съотборник Дженсън Бътън не успя да стартира в състезанието заради проблем с хибридната система.

„Завърших състезанието със смесени чувства“, заяви Алонсо след надпреварата. „От една страна е добре, че успяхме да завършим, да научим повече за колата и да съберем повече данни за работата ѝ. От друга страна ни липсват данните от колата на Дженсън, който не успя да стартира. Това е жалко както за него, така и за целия екип. Имаме още много работа.

Колата е много по-добра. Днес бяхме значително по-конкурентоспособни и успяхме да се борим с болидите на Заубер, Торо Росо и Ред Бул. Направихме крачка напред, но трябва да последват още доста.

Следват три много важни седмици, в които спешно трябва да подобрим представянето и надеждността. Аз съм оптимист, защото явно се движим в правилната посока, но в списъка ни има още много работа, която трябва да свършим.

В Испания ще бъде домашното ми състезание. После идва Монако, където мощността не играе толкова сериозна роля. Идват интересни състезания. Трябва да останем концентрирани и да извлечем максимума от възможностите ни.“

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен