www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508771 пъти)

0 Членове и 16 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3210 -: Май 15, 2015, 01:30:07 pm »

Макларън върви в добра посока в дългосрочен план, убеден е Оливър Търви



Макларън върви в добра посока в дългосрочен план, заяви тест и развойният пилот на тима от Уокинг Оливър Търви. Британецът кара за отбора в първия ден тестове на пистата Каталуния. Неговото постижение бе най-слабо за вчерашната сесия, но целта му не бе да гони време за обиколка. Оливър все пак натрупа 66 обиколки.

Търви призна, че не се е чувствал особено уверен преди теста заради коментара на Дженсън Бътън след Гран при на Испания. Английският пилот на Макларън обясни, че първите около 30 тура от надпреварата на Каталуния са били „най-плашещите обиколки” в живота му. Поведението на МР4-30 не бе добро при каквато и да е скорост, пооправи се след направените в рамките на надпреварата промени и новите гуми. След това състезание обаче Бътън сподели, че не очаква да вземе точки през настоящия сезон.

При Търви нещата потръгнаха значително по-добре: „В началото на деня всичко бе сравнително наред. Задната част на болида на моменти бе леко нервна, но положението не бе твърде лошо. Дженсън имаше много проблеми в състезанието и като видях коментара му, си помислих: „Може би това не е най-добрата писта за тестове и развитие в момента!” Но за мен е страхотно да получа шанс и да седна в болида, да свикна с него, да давам обратна информация на екипа. Имаме много нови компоненти и за двигателя, и за шасито, опитваме се да намалим разликата и да помогнем на Дженсън и Фернандо [Алонсо] за идващите стартове. В началото започнахме с аеродинамична програма, която продължи около два часа. Отделни проблеми със сензори я скъсиха малко, но все пак събрахме полезни данни. После имахме работа със задното крило и изпитахме няколко различни опции за него. Трудим се с поглед към идващите надпревари, така че карах със спецификация на задното крило за Канада. Стараех се да постигна постоянно темпо, не използвах DRS във всяка обиколка. Проведохме три серии обиколки за събиране на данни. Щеше да е хубаво да направим още няколко тура. За мен обаче усещането в колата е чудесно. Хубаво е, че имах възможност да изкарам известно време зад волана. За първи път управлявах болида с новата задвижваща система. Върша много работа в симулатора и бе важно да сравня данните от него с тези на пистата. Така че всяка обиколка е полезна и за мен, и за отбора.”

Оливър е убеден, че Макларън върви в правилната посока в дългосрочен план. Той допълни, че болидът се управлява по-леко и продължи: „Тези нови концепции обаче отнемат време за развитие. Сигурен съм, че в автомобила има още потенциал. В момента има толкова нови неща за изпитания и годината досега е много вълнуваща от гледна точка на развойната програма.”

Днес зад волана на МР4-30 е Бътън, който ще продължи работата по аеродинамиката и геометрията на окачването.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3211 -: Май 15, 2015, 01:33:07 pm »

Джолион Палмър с Лотус най-бърз във финалния ден от тестовете в Барселона



Джолион Палмър с болид на Лотус завърши с първо време втория и последен ден от тестовете в Барселона. Британецът постигна своя резултат със супер меките гуми на Пирели в края на деня, но остана далеч от постижението на Нико Розберг вчера.

При температура на въздуха от 32 градуса и 48 градуса на асфалта в днешния ден на трасето се появиха предимно млади пилоти. За световните шампиони от Мерцедес кара тяхната надежда Паскал Верлайн. Пиер Гасли, който вчера кара за Торо Росо днес вече бе с болид на Ред Бул. Подобна промяна имаше и за Рафаеле Марсиело, който след като вчера бе в болид на Ферари, днес се появи с кола на Заубер. Естебан Гутиерес замени младата надежда в кокпита на Скудерията, а Алекс Лин замести Фелипе Маса в Уилямс. Естебан Окон кара за Форс Индия, а в Торо Росо и Макларън се появиха основните пилоти Карлос Сайнц и Дженсън Бътън.

Само час след началото на изпитанията сутринта Марсиело забоде колата на Заубер в гумените бариери на трети завой, което предизвика прекратяването на сесията. Младият италианец се размина без особени проблеми, а в екипа на Заубер започнаха основно проучване за причините за инцидента. Три часа след катастрофата Марсиело отново се появи на пистата.

В следобедните часове проблемите бяха със задвижващите системи на Рено. Първо Карлос Сайнц спря на входа на питлейна и трябваше да бъде избутан до бокса на Торо Росо, а след него Пиер Гасли пък остана на изхода на алеята пред гаражите на отборите. Тези инциденти обаче не предизвикаха сериозно забавяне.

Най-прилежният пилот на пистата бе Паскал Верлайн, който направи 137 обиколки за Мерцедес. Постигнатото от него време бе подобрено единствено от Палмър в края на деня. Така Верлайн остана втори, а третото място е за Гасли, който след направените вчера 131 обиколки за Торо Росо, днес трябваше да се задоволи с едва 72 за Ред Бул. Дженсън Бътън се нареди четвърти с направени 100 тура, а пети бе Алекс Лин, който успя да обиколи едва 52 пъти пистата. Естебан Окон (6-и), Гутиерес (7-и със 119 обиколки), Карлос Сайнц (8-и със 126 об.) и Марсиело допълниха останалите места в класирането.

Ред Бул и Ферари тестваха експериментални смеси за Пирели освен обичайните аеро експерименти. В Мерцедес направиха сравнение на използвания от Розберг по време на Гран при на Испания и вчера съединител (който е от миналата година), с този, вграждан в колата през настоящия сезон.

В Мерцедес, Ферари и Макларън използваха отново познатите подобни на решетка датчици пред кутиите на радиаторите, за да проверят работата на новите предни крила и количеството въздух доставян от тях за охлаждането.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3212 -: Май 15, 2015, 01:36:53 pm »

Мишлен има определени условия за да се върне във F1



Мишлен може да се върне във Формула 1, но при определени условия. Произвеждащата гуми френска компания напусна спорта в края на 2006 г.. Причината бе концепцията за само един доставчик, която не допадна на Мишлен.

Договорът на Пирели пък изтича в края на 2016 г.. Италианската компания претърпя сериозни трусове във F1. По време на цялата й работа в Гран при спортният директор Пол Хембри се стараеше да разясни, че гумите се правят според изискванията на отборите, притежателя на търговските права и т.н., както и че това няма нищо общо със серийното производство. Въпреки това Пирели понесе сериозни негативи в различни периоди от работата си през последните години във Формула 1.

За завръщане на Мишлен в спорта се споменава от известно време, но официална информация липсва. Все пак има индикации за това, че френската компания обмисля подобно действие.

„Защо не? Напълно сме отворени към едно завръщане, но при някои точно определени условия – Формула 1 трябва да промени техническите си правила”, заяви в интервю за Аутоспринт спортният директор на компанията Паскал Куаснон. „Гумите трябва отново да се превърнат в технически проект, а не просто в инструмент, с който да се постига по-впечатляващо или не толкова вълнуващо шоу. Мишлен постави някои много точни условия, за да се върне във F1. Искаме 18” гуми, каквито вече използваме във Формула Е и каквито скоро ще има в други серии. Ако във F1 искат да разгледат предложенията ни, ние сме насреща – изцяло открити и със силно желание да се върнем. Ако обаче идеята е всичко да продължи както досега, тогава – благодаря, но не се интересуваме.”

Куаснон поясни, че Мишлен понастоящем няма нищо против концепцията за единствен доставчик на гуми. Французите ще са точно такъв партньор в шампионата на MotoGP след оттеглянето на Бриджстоун.

„При следващата покана за оферти за доставка на гуми във Формула 1 ще изпратим нашите предложения. След това проблемът е на [Бърни] Екълстоун и ФИА – те могат или да ги приемат, или не”, допълни той. На въпрос какво не му харесва в сегашните гуми, които се използват от отборите във Формула 1, Куаснон заяви, че по принцип те трябва да имат стабилно представяне и да дават добро ниво на сцепление.

„Не е нормално пилот да казва след няколко обиколки: „Трябва да намаля, защото гумите няма да издържат. Това не бива да се случва. В наши дни F1 състезателите не могат да демонстрират таланта си, тъй като гумите не им позволяват. В 24 часа на Спа в GT стана същото – някои гуми не издържаха два последователни стинта. Това се случва, когато има само един доставчик и липсва мотивация за подобрение. И се нарича посредственост, а не технология. Ако вместо това има интересни технологични правила, дори да си единствена компания в съответната дисциплина, си принуден да предлагаш продукт на максимално добро ниво”, обясни Куаснон.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3213 -: Май 15, 2015, 01:39:46 pm »

Екълстоун приветства влизане на Ауди във F1, но предупреди за проблеми като при Хонда



Бърни Екълстоун заяви, че би приветствал влизане на Ауди във Формула 1, но се притеснява, че компанията може да се сблъска със затруднения, каквито изпитва Хонда в момента.

За евентуално присъединяване на автомобилния производител към спорта се заговори отново в началото на годината. Слуховете се засилиха особено след сътресенията в ръководството на Фолксваген Груп и подадената от председателя на борда Фердинанд Пийх оставка.

„Би било чудесно който и да е от тези производители да влезе във F1, би било супер. Но е трудно да влязат при настоящите правила и да се състезават срещу съперници, които вече са изкарали четири или пет години със съответните двигатели. Ще им отнеме две-три години да настигнат съперниците”, обясни Екълстоун. 84-годишният англичанин, който управлява търговските права на Формула 1, посочи за пример Хонда: „Проблемът е ситуацията с агрегатите. Според мен в Хонда не са мислели, че ще имат грижи. Казах им, че ще се появят...”

Междувременно бе съобщено, че Екълстоун ще обедини сили с президента на ФИА Жан Тод в опит да прокара промени в правилата за Гран при. Утре ще се състои среща на Стратегическата група на Формула 1, от която се очакват интересни решения. Бърни и Тод се срещат на вечеря днес, за да обсъдят позициите си.

„Ако Жан е доволен от предложенията, няма да има никакъв проблем. Не е нужно да говорим с когото и да е другиго. Проблемът е тази демокрация в спорта. В нашия случай той е дори още по-лош, тъй като има състезание на едни хора срещу други. Очевидно няма да направиш нещо, с което да улесниш друг да те победи, така че всичко е много трудно. Но ще говоря с Жан и ще видим какво ще стане”, заяви Бърни.

На утрешната среща трябва да се гласува предложението за използване на пета задвижваща система през този сезон. По време на уикенда за Гран при на Испания се говореше, че то вероятно ще бъде отхвърлено. Може обаче да се приеме забрана на тестовете в аеродинамични тунели. Смята се, че това ще спести на отборите поне по 15-20 милиона долара годишно. Малките екипи във F1 пък са внесли предложение за ревизиране структурата за плащане на задвижващи системи на производителите. Възможно е отново да се обсъжда нова схема за разпределение на приходите в спорта. Ще се дискутират и технически промени.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3214 -: Май 15, 2015, 01:42:19 pm »

Ферари с най-високи приходи от FOM за 2014 г.



Тимът на Ферари е с най-високи приходи от сумите, разпределяни от Formula One Management (FOM), за 2014 г.. Екипът от Маранело е взел 164 милиона долара от общо 884 млн. според информация на Аутоспорт.

FOM формира приходите на Формула 1 от три основни източника: такси за домакинство на надпревари, медийни права и други (графа, в която се включват суми от спонсорство на отделни писти, такси за Падок клуба и т.н.). От парите, които са постъпили през миналата година, за екипите са отделени около 66%. Част от тях се разпределят между отборите според класирането им в шампионата на конструкторите, но има и допълнителни суми, получавани от само пет отбора – Ферари, Ред Бул, Мерцедес, Макларън и Уилямс. Тези плащания бонус бяха договорени между Екълстоун и петте екипа през 2012 г.. Именно благодарение на тях, както и на специалното отчисление за приноса си към спорта, Ферари получава най-голяма сума.

Скудерията е начело по приходи, докато шампионите от Мерцедес например се нареждат едва трети по този показател. Макларън пък – само с 2 подиума през 2014-та и пето място при конструкторите – взима 98 млн. долара, което нарежда тима четвърти по приходи.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3215 -: Май 15, 2015, 01:54:17 pm »

Хонда набеляза за какво да използва част от възможностите за развитие на агрегата



Хонда набеляза ключови аспекти, за които да използва част от наличните си възможности за развитие на задвижващата система за Формула 1. Ръководеният от Ясухиса Араи екип се сблъска със сериозни трудности при връщането на японския производител във Формула 1 като доставчик на мотори за Макларън. Съперниците от Мерцедес, Ферари и Рено вече имат цял сезон работа с новите задвижващи системи зад гърба си. Хонда пък трябваше да чака първия старт от календара – в Австралия, за да разбере с колко агрегата за развитие разполага.

„Не сме начертали цялостен план за използване на възможностите, в кои области да стане това и кога”, посочи Араи. „Вече имаме подтвърждение обаче в кои аспекти ще има най-сериозен ефект. Сега правим програма състезание за състезание относно това кои точно възможности да ползваме. Едната област е възпламеняването на горивото, MGU-K и MGU-H също са важни компоненти. Горенето и системите за генериране на енергия са много важни. Може да променим концепцията на запалването или турбокомпресора, или разпределителния вал, този тип части. Сега потвърждаваме промените в кои компоненти ще са най-ефективни.”

Араи допълни, че концепцията на възпламеняване се обмисля, тъй като и „останалите производители постоянно търсят по-добри характеристики на този процес. В центъра ни за изследвания и развитие се работи непрекъснато, правят се изчисления, тестват се нови концепции, за да се извлече по-висока мощност. Може би сега е моментът да се използват възможности за развитие на агрегата.”

Ръководителят на Хонда във F1 заяви, че бордът на компанията е доволен от развитието от началото на сезона досега: „Макларън-Хонда има невероятна история, особено през 1988 г. и всички мислят за това, така че върху мен има огромен натиск. Но от предсезонните тестове на Херес до Гран при на Испания имаше значителен напредък, голяма промяна. Характеристиките на задвижващата система се промениха – сегашният агрегат е почни напълно нов. За съжаление в Испания се сблъскахме с неочаквана ситуация. Вярвахме, че можем да вземем точки там, но за съжаление се появи проблем със спирачките в колата на Фернандо [Алонсо]. Може би в Монако или Канада ще имаме значително по-добър шанс да се класираме в топ 10 и след това да постигнем подиум в средата на сезона – надяваме се на това.”

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3216 -: Май 16, 2015, 07:21:49 pm »



Ферари продължи партньорството с производител на цигари

Marlboro и Ферари продължават да са заедно от 1996 г.

Отборът на Ферари продължи легендарното си спонсорско сътрудничество с компанията Philip Morris - най-големият производител на цигари в света, въпреки забраната за директна реклама на цигари върху болидите от 2007 година. От тогава марката Marlboro вече не стои върху болидите на Скудерия, но компанията продължава да налива милиони в отбора всяка година.

Според информация на медиите в Италия, които цитират шефа на Ферари Маурицио Аривабене, новият договор е до края на 2018 година. Партньорството на Marlboro и Ферари датира от 1996 година, когато компанията Philip Morris прекрати взаимоотношенията си с Макларън и заложи на италианския тим.

                                                                                                                         formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3217 -: Май 16, 2015, 07:28:15 pm »



Райконен жертвал собственото си състезание

За да помогне на отбора в Испания

Кими Райконен заяви, че е жертвал състезателното си темпо в Гран при на Испания, за да помогне на Ферари да развият колата си. В Барселона Скудерия дойдоха с нов пакет от подобрения за SF15-T, но след като го изпробваха в тренировката в петък, решиха да се върнат на настройките от Бахрейн за болида на Кими и да продължат да тестват с Фетел в съботната тренировка. Така в състезанието Райконен финишира пети, а Фетел отново се качи на подиума благодарение на подобрената си кола.

"Научихме много благодарение на това, че двете ни коли бяха с различни настройки в събота и неделя. Уверен съм, че сега нещата са по-балансирани. В тест правиш промени и виждаш само една кола, а понякога най-добрият начин е да излезеш с две различни коли по едно и също време на пистата. Бях подготвен да поема този риск и да жертвам малко от резултата, това е положението. Ако можем да си извадим поука и да разберем някои неща по-бързо, това ще ни помогне да не се съмняваме толкова в нещата, които правим. Резултатът ми е малко неприятен, но все пак това е само едно състезание. Ще видим какво ще направим в следващото. Мисля, че сме се поучили от този уикенд и ще подобрим колата", заяви Кими.

"Разбира се, че резултатът от Испания не е това, което търсим, но не е и пълен провал. Знаем какво трябва да оправим, можеше и да е много по-зле", допълни Райконен.

                                                                                                                         formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3218 -: Май 16, 2015, 07:30:02 pm »



Обявяват новия договор на Хамилтън в Монако

Двукратният световен шампион отхвърли спекулациите

Новината за новия договор на Люис Хамилтън с тима на "Мерцедес" вероятно ще бъде обявена официално преди състезанието за Гран При на Монако следващия уикенд. Двукратният световен шампион отхвърли спекулациите в медиите, че преговорите са се проточили заради финансовите параметри на контракта.

"Ще се видим в Монако. Там ще имам някои новини за вас", каза 30-годишният британец пред репортерите, след като завърши на второ място в старта за Гран При на Испания вчера.

През март ББС съобщи, че според новия договор заплатата на британеца ще бъде в размер на 31 милиона долара на година, а с различните бонуси или ако стане отново световен шампион тя ще надхвърли 40 милиона долара.

                                                                                                                      formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3219 -: Май 17, 2015, 08:23:03 am »

Монако : Монте Карло                                                 



Дължина   3340 м.

Рекорд   1:14.439

Уеб сайт   www.acm.mc

Свободна тренировка 1   21.05.2015 г. 11:00 ч.

Свободна тренировка 2   21.05.2015 г. 15:00 ч.

Свободна тренировка 3   23.05.2015 г. 12:00 ч.

Квалификация   23.05.2015 г. 15:00 ч.

Състезание       24.05.2015 г. 15:00 ч.

                                                                           по данни от clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3220 -: Май 17, 2015, 01:01:53 pm »

Връщането на презареждането зависи от разходите, заяви Тото Волф



Връщането на презареждането с гориво по време на състезанията от Формула 1 от 2017 г. нататък зависи от свързаните с него разходи, заяви спортният директор на Мерцедес Тото Волф.

Предложението бе гласувано на среща на Стратегическата комисия. Презареждането бе забранено през 2010 г. с цел намаляване на разходите. В момента въпросът как да се редуцират необходимите за участие във F1 суми е сред най-обсъжданите, тъй като малките отбори изпитват огромни финансови затруднения. Основните разходи, свързани с презареждането, са свързани с необходимото за него оборудване, транспортирането му и необходимият допълнителен персонал.

„Презареждането бе забранено заради разходите и тъй като спиранията в бокса отнемаха твърде дълго време. Сега искаме да изследваме отново възможността, да видим дали питстоповете за гориво и гуми могат да се случат в един и същи момент за времето, за което се правят сега – от 2 до 3 секунди. Съгласихме се да направим проучваме, защото зареждането може да е впечатляващо. Ако е твърде скъпо, няма да го връщаме”, обясни Волф пред ВВС.

Стратегическата комисия гласува следните предложения:

за 2016 г.:

- свободен избор на два типа гуми (за каране на сухо – от 4 възможни) за състезателен уикенд;

за 2017 г.:

- по-бързи с 5 до 6 секунди на обиколка автомобили чрез аеродинамична еволюция, по-широки гуми и намаляване теглото на автомобилите;

- връщане на презареждането;

- двигатели с по-високи обороти с по-висок звук;

- по-агресивен външен вид.

Дискутирани бяха и някои други мерки, които обаче изискват допълнително проучване преди да бъдат прилагани. Те включват:

- общ преглед на формата на състезателния уикенд;

- мерки за това единствено пилотът да има участие при стартовете, без каквото и да е външно съдействие.

Вследствие представените резултати от наетата от Стратегическата група независима консултантска агенция и по инициатива на ФИА за продължаване на търсенето на варианти за намаляване на разходите, е обсъдено да се работи върху цялостно предложение за гарантиране устойчивостта на спорта. Членуващите в Стратегическата група отбори ще се трудят по въпроса през следващите седмици, консултирайки се и с останалите участващи в шампионата отбори.

По отношение на двигателите бе решено да се запази стабилност в правилата – от една страна заради вече направените от производителите инвестиции и от друга, за да се осигури прозрачност за нови желаещи участници. Предложението за използване на пета задвижваща система през 2015 г. бе отхвърлено.

„Съгласихме се да увеличим широчината на колите и гумите, както и на по-големи предни и задни крила. Искаме да забраним помощите за пилота на старта, така че да няма предварително заложена процедура за потегляне”, коментира Волф част от другите предложения. „Засега говорим за еволюция на настоящите автомобили. Но съществува желание за по-впечатляващ аерокит. За момента ще работим по еволюция и разполагаме с шест месеца, за да постигнем съгласие за по-забележителен дизайн.”

В официалното изявление участващите в Стратегическата група страни – ФИА, ФОМ и шестте отбора (Ферари, Макларън, Мерцедес, Ред Бул, Уилямс и Форс Индия) определят срещата като „конструктивна”. Реакциите на направените предложения обаче не са еднозначни.

„Критикуваният за сложността си спорт изглежда ще стане още по-комплексен за обикновения фен. От следващия сезон отборите ще имат възможността всеки състезателен уикенд да избират 2 от 4 типа гуми, предлагани от Пирели. Това ще е кошмар за коментаторите, които ще се опитват да помнят избора за 20 коли. За година по-късно е планирано връщане на презареждането. Това ще увеличи шоуто, но и ще добави ново ниво на сложност за феновете, опитващи се да разберат кой каква стратегия за горивото е избрал. Мярката идва и в момент, когато във Формула 1 се използват хибридни задвижващи системи като демонстрация за пестене на бензин”, посочва Кевин Ийсън в британския „Таймс”.

В английския „Телеграф” се посочва, че „най-голямото разочарование е липсата на каквото и да е конкретно споразумение по отношение намаляване на разходите. Два отбора фалираха през миналата година, а почти половината грид е на колене във финансово отношение. Вместо това ще се прави предварително проучване за връщане на клиентските автомобили – коли, които малките екипи да купуват от по-големите екипи (като Ферари или Ред Бул) за около 15 милиона паунда на година. Форс Индия, Лотус и Заубер се противопоставят на това предложение, тъй като според тях подобно действие ще унищожи независимите конструктори във Формула 1.”

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3221 -: Май 19, 2015, 09:04:18 pm »

Тимът на Форс Индия не е доволен от предложението за връщане на клиентските болиди



Екипът на Форс Индия не е доволен от предложението за връщане на клиентските автомобили във Формула 1. Заместник-шефът на отбора от Силвърстоун Боб Фърнли се противопостави на идеята по време на заседанието на Стратегическата комисия на F1. Въпреки това обаче бе планирано да се направи проучване по въпроса и как този тип болиди биха могли да се използват отново в спорта.

„Заводските отбори не проявиха никакъв интерес към дискусия относно контрол на разходите или по-справедливо разпределение на приходите. Това бе напълно зарязано в полза на клиентските автомобили. В известна степен станалото дава да се разбере накъде отива Формула 1. Подозирахме, че от известно време се търси начин за връщане на този тип коли, но за първи път реално става нещо, тъй като това е единствената алтернатива, поне що се отнася до големите екипи. Не е решено окончателно за какъв пакет става дума, но бе постановен процес, по който да се върви към съответната цел. Ако някой отбор фалира, то големите отбори ще се състезават с трета кола, а междувременно ще изготвят предложение и формат за клиентски модели”, обясни Фърнли пред motorsport.com.

Той допълни, че по-малките екипи – като Форс Индия, Заубер и Лотус – ще могат предварително да заявят дали искат да ползват такива коли или ще продължат да са конструктори и сами да правят болидите си.

Фърнли се съмнява също така, че големите екипи ще имат финансова полза от допълнителна програма за производство на клиентски автомобили: „Те твърдят, че има смисъл, но аз не съм убеден. А и в крайна сметка независимите екипи по никакъв начин не участват в решението на проблема.”

Отборите в средата и задната част на грида (с изключение на Макларън, чийто позиции от началото на сезона са продиктувани от проблемите с колата и задвижващата система на Хонда) имат сериозни финансови проблеми от няколко години насам. Лотус например изпадна в затруднена ситуация още преди въвеждането на новите задвижващи системи. Това стана повод за скандал между Кими Райконен и отбора, тъй като заплатата му за 2013 г. бе забавена. Световният шампион за 2007 г. обясни впоследствие, че това е една от основните причини да напусне тима.

Финансовите затруднения се влошиха още повече след въвеждането в спорта на новите, хибридни задвижващи системи.

„Разходите скочиха с около 20 милиона паунда”, обясни пред британския вестник „Индипендънт” финансовият директор на Уилямс Алан Кинч. „Преминаването от агрегати V8 към новите, хибридни V6 на практика удвои стойността на задвижващата система.”

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3222 -: Май 19, 2015, 09:07:39 pm »

Макларън и Хонда може да са много силни след няколко месеца, заяви Прост



Четирикратният световен шампион във Формула 1 Ален Прост смята, че е твърде рано да се отписват възможностите на Макларън-Хонда за настоящия сезон в Гран при. Французинът отчете, че изоставането на екипа спрямо най-бързите на грида е сериозно, но отбеляза, че никой не знае какви са плановете за развитие и с какво разполага японският производител.

Възраждането на легендарния тандем Макларън-Хонда започна с огромни трудности тази година. Пет надпревари след началото на шампионата най-добрите резултати на тима от Уокинг са две 11-и места – на Дженсън Бътън в Австралия и на Фернандо Алонсо в Бахрейн. Само в едно състезание – Гран при на Китай – пък и двата болида успяха да завършат. Въпреки това главният изпълнителен директор на Макларън Рон Денис продължи да твърди, че отборът се стреми отново да доминира във Формула 1.

„Много е трудно да се прецени ситуацията от позицията на външен наблюдател”, коментира Прост, който спечели световния шампионат с Макларън през 1989 г.. „Вижте Рено – те печелеха, но нещата са много по-различни с новите технологии. Може би след няколко месеца или догодина ще са много силни. Не се знае какво има Хонда „в задния джоб” като развитие. Изглежда и шасито не е твърде лошо, но говорим за изоставане от секунда, секунда и половина. Изглежда сериозно. Но в каква позиция са с двигателя и останалите системи? Не знаем. Само те са наясно какво са си поставили като цел.”

Французинът каза също така, че предишните постижения на Макларън и Хонда изобщо не гарантират успехи сега. Прост предупреди, че е много опасно постоянно да се гледа към миналото.

В същото време рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие призна, че и шасито, и двигателят се нуждаят от много работа, но отказа да посочи къде е по-голямото изоставане. Французинът посочи като пример за работата в екипа проблем от началото на сезона с излизането на болидите от бокса. Инженерите на Хонда имали толкова грижи, че не успели да разработят отделна програма с настройки за потегляне от гаража.

„С Рон всъщност ги помолихме да направят такава карта за управление, тъй като тръгването на автомобил беше истинска агония. Не беше добре да се наблюдава как колата се дави, докато всички останали плавно излизаха и потегляха”, обясни Булие пред ВВС Спорт.

Според ВВС Хонда започна сезона във Формула 1 с около 200 к.с. изоставане в мощността за първия старт – в Австралия. Булие не потвърждава тези данни, но е категоричен, че моторът е с „50%” подобрение от Мелбърн досега.

„Автомобилът е много по-лесен за управление, което позволява на пилота да стигне лимитите му, докато миналата година това не бе възможно”, продължи той. „Аеродинамиката все още се развива, така че представянето ще се подобрява в следващите надпревари.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3223 -: Май 19, 2015, 09:10:44 pm »

Ферари ще запази новостите по колата си и за Монако



Ферари ще запази пакета новости, който въведе през уикенда в Испания, за Гран при на Монако. Италианският тим разследва след надпреварата на пистата Каталуния липсата на темпо в болидите си. Скудерията очакваше значителен напредък в Испания след въвеждането на доста нови компоненти. Такъв обаче не бе регистриран.

В надпреварата Себастиан Фетел кара с новите части, а Кими Райконен се върна към предишната спецификация. Финландецът не бе доволен от поведението на своя автомобил с новостите, но след финала заяви, че така или иначе е било по-добре със съотборника му да карат различни версии, за да се направи сравнение в рамките на състезателната дистанция.

Анализът на новите части продължи и по време на теста след Гран при на Испания. В крайна сметка във Ферари са стигнали до заключението, че формата им на Каталуния не е била повлияна от аеродинамичните новости. Изпитанията и на трасе, и във фабриката, показали, че новите елементи увеличават аеропритискането на колите според предварителните очаквания.

Поради тази причина изводът на Ферари е, че недостатъчното темпо в Испания е резултат от липса на механично сцепление и тракшън. Говорител на екипа обясни, че автомобилът на Скудерията натоварва по-леко гумите в сравнение с други болиди и продължи: „Вероятно това ни се отрази негативно в сложните условия на пистата. Имахме проблем да вкараме гумите в точния работен прозорец.”

От Ферари заявиха също така, че уточнението от страна на стюардите на ФИА за налягането на бензина не е изиграло роля за представянето на тима. „Горивната ни система е една и също от Мелбърн насам. И винаги е била проверявана от ФИА”, заяви говорителят на отбора.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3224 -: Май 20, 2015, 08:43:52 pm »

В серийните автомобили скоро ще се използват технологии като тези в F1, заяви Коуел



Шефът на Мерцедес AMG High Performance Powertrains Анди Коуел опроверга твърдението на Бърни Екълстоун, че използваните понастоящем във Формула 1 хибридни задвижващи системи нямат връзка със серийното автомобилно производство. Управляващият търговските права на спорта не харесва сегашните агрегати, тъй като са по-тихи и по-скъпи, и не пропуска случай да изрази неприязънта си. Наскоро той заяви, че те нямат нищо общо с нормалните коли и никога няма да бъдат използвани при тях. Освен това отново поиска връщане на агрегатите V8, но с повишена до 1000 к.с. мощност.

Според Коуел обаче в серийните модели скоро ще се използват съвсем същите технологии, като тези, с които се работи понастоящем във Формула 1.

„Тенденцията понастоящем е двигателите с вътрешно горене да бъдат по-ефективни, за да се подобри разходът на гориво и да се отговори на изискванията, както в Европейския съюз, така и по цял свят”, посочи Коуел. „Начинът е намаляване на размера. Махат се цилиндри, свалят се оборотите в минута. Това по принцип означава редуциране на мощността. Затова впоследствие се слага турбокомпресор, за да постигнеш необходимата мощност. Развитието продължава и се стига до много малки двигатели с много голямо турбо. И тогава пък се получава сериозна турбодупка. Как може да се преодолее? Единият вариант е да въведеш хибридна система, с която да потеглиш на светофара – електрически мотор помага преди турбото да се е развъртяло. Или слагаш електрически мотор на турбото – той завърта компресора, за да разполагаш с нужната мощност при тръгване. Точно в тази област задвижващите системи за Формула 1 имат връзка с нормалните коли.”

Според Коуел системи, които са следствие от работата в Гран при, със сигурност ще започнат да се появяват в серийните модели. Той смята, че чисто схематично агрегатите и системите ще са подобни, просто в автомобилите за нормални пътища не е необходима толкова голяма мощност като във F1.

В момента четири производители доставят задвижващи системи на отборите от Формула 1 – Мерцедес, Ферари, Рено и Хонда. Те не искат да променят концепцията на агрегатите въпреки настояванията на Екълстоун. Склонни са да потърсят вариант за увеличаване на мощността, но е и за сериозна преработка на моторите.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен