www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 483521 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #450 -: Май 23, 2013, 06:10:44 pm »


Хамилтън окъпа журналисти

Мерцедес платиха 150 000 долара за щетите

Вчерашният ден е струвал скъпо на Мерцедес. Според кореспондента на швейцарския вестник "Блик" Роже Беноа Люис Хамилтън се ядосал на репортери, които го снимали как кара водни ски в залива на Монако. Журналистите плавали с лодка и щракали британеца, това явно не се понравило на пилота и той направил рязък завой в непосредствена близост до тях и ги залял с голямо количество вода. Вълната повредила много фотоапарати, камери и мобилни телефони на лодката.
"Отборът на Мерцедес се извини и плати 150 000 долара щети за скъпата шегичка на Хамилтън", информира Беноа.

                                                                                                  formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #451 -: Май 23, 2013, 06:12:22 pm »


Розберг най-бърз при откриването на уикенда в Монако

Алонсо по петите на Мерцедес

Нико Розберг очаквано записа най-бързо време в първата свободна тренировка за Гран при на Монако. Отборът на Мерцедес без съмнение е много бърз в една бърза обиколка, но проблемите на тима идват след петата в състезателно темпо.

Втори при откриването на състезателния уикенд по улиците на Монако бе Фернандо Алонсо. Звездата на Ферари продължава със силното си представяне от началото на сезона и е на едва 0.087 сек от Розберг. С трето време се отчете Ромен Грожан. Пилотът на Лотус явно работи по различна програма от опитния си съотборник Кими Райконен. Финландската звезда на Лотус остана едва 11-и, на повече от една секунда зад французина.

Топ пет допълниха Фелипе Маса от Ферари, който изостана от лидера на 0.199 сек, и Люис Хамилтън от Мерцедес. Британецът бе по-бавен от съотборника си Нико с 0.274 сек.

Повечето пилоти записаха най-добрите си времена в средата на сесията, когато правиха симулация на квалификационни обиколки. След този период на пистата започна тестването на гумите в дълги серии с повече гориво в болидите.

С шесто време остана пилотът на Уилямс Пастор Малдонадо, но все още е рано за радост в британския тим, защото повечето им конкуренти работиха по различни програми. Марк Уебър записа седмо време за тима на Ред Бул. Съотборникът му Себастиан Фетел явно работи по подготовка на болида в състезателно темпо и бе по-бавен от Розберг с повече от една секунда.

Пред двукратния световен шампион в топ десет се наредиха двамата съотборници в Макларън Дженсън Бътън и Серхио Перес, които също бяха с близо секунда по-бавни от Мерцедес.

Втората свободна тренировка за Гран при на Монако е днес от 15:00 ч. българско време. 

                                                                                          formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #452 -: Май 23, 2013, 06:13:45 pm »


Алонсо: Ако Мерцедес спечелят, то това ще стане в Монако

"Ще гледам да бия Кими и Фетел"

Ако отборът на Мерцедес доминира в квалификацията на Монако, както го правят в предишните три, Фернандо Алонсо заяви, че ще се фокусира върху борбата с Кими Райконен и Себастиан Фетел.

Мерцедес наистина показаха страхотно темпо в предишните спринтове за стартова позиция. Ако това се запази и този уикенд в "Монте Карло", те ще имат най-голям шанс за победа през този сезон, според Алонсо. Това е и причината испанецът да смята за основна цел да завърши състезанието преди преките си съперници за титлата Кими Райконен и Себастиан Фетел.

"Знаем, че имаме силен пакет, и двете ни коли бяха на подиума в Барселона. Монако е уникално трасе, което изисква много прецизни настройки и увереност у пилота. Знаем, че Мерцедес ще са силни, бяха на полпозишън последните три старта, очакваме и тук да бъдат", сподели Алонсо. "Спечелиха тук полпозшън и миналата година с Шумахер, но имаха наказание. Знаем колко трудно се изпреварва в Монако и ако спечелят квалификацията, са фаворити за победата. Но не трябва да забравяме основните си конкуренти в шампионата Фетел и Райконен, които са преди нас. Ако Мерцедес ще печелят състезание този сезон, ще бъде в Монако. В такъв случай ние ще се концентрираме да финишираме преди преките ни конкуренти", заяви Алонсо.

                                                                                                  formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #453 -: Май 23, 2013, 06:15:23 pm »


Нико отново недостижим по улиците в Монако

Мерцедес фаворити за първа стартова редица в неделя

Нико Розберг не изненада никого, след като преди минути записа най-бързо време във втората свободна тренировка за Гран при на Монако. Пилотът на Мерцедес го направи и сутринта, като разликата сега бе второто място на неговия съотборник Люис Хамилтън. Така двамата съотборници дадоха заявка за окупиране на първа стартова редица в неделя.

Ако го постигнат, това ще ги постави в много удобна позиция, след като изпреварванията по тесните, опасани с мантинели улици на Монако са изключително трудни. През по-голяма част от сесията двамата се концентрираха над това да разберат до колко могат да натискат с меките и супермеките сликове на Пирели.

Обичайните оплаквания по радиото за трафика в Монако и прегряването на гумите бяха чести, но никой от пилотите не беше в такава беда с гумите на Пирели, каквато много преживяха в уикенда за Гран при на Испания.

Очаквано всички пилоти в челото бяха по-бързи от сутринта, но преднината на Мерцедес се увеличи. Алонсо отново бе най-близкият им конкурент. Пилотът на Ферари записа трето време, но изостана от лидера на близо половин секунда.

Бразилският му съотборник Фелипе Маса се подреди зад него, а отново Марк Уебър бе по-бързият пилот на Ред Бул. Австралиецът бе пети на 0.645 сек от Нико и отново остави зад себе си съотборника Себастиан Фетел. Трикратният световен шампион остана девети, на 1.255 сек от сънародника си Розберг.

Пол ди Реста от Форс Индия допълни топ десет, а преди него бяха още Кими Райконен, който този път бе по-бърз от съотборника си Ромен Грожан и Дженсън Бътън от Макларън. Грожан бе първият пилот, който откри сметката на ударилите се пилоти в предпазните бариери. Французинът разби предното си ляво окачване и крило в 11-та си обиколка днес.

                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #454 -: Май 23, 2013, 06:20:54 pm »

Екълстоун: Пилотите трябва да започнат да използват мозъка си




Ако има тема, която се обсъжда непрекъснато през цялата година, това определено са гумите. Новото поколение продукти на Пирели са в центъра на всички дискусии през този сезон, независимо дали отборите са доволни или недоволни от тях. В Монако на изпитание ще са подложени двете най-меки смеси, които вече направиха впечатление с бързото си износване. На гладкия асфалт обаче италианците не очакват особени проблеми.

Бърни Екълстоун разбира се също има своето мнение по въпроса. Той не вижда никакъв проблем с гумите, въпреки критиките на част от екипите.

„Помолих Пирели да произведат гуми, които да не могат да държат по половин състезание“, обяснява англичанинът пред formula1.com. „Така има повече влизания в бокса и надпреварите са по-интересни. Те направиха точно това, за което ги помолих.

Трудно е да се предвиди, дали гумите ще издържат 15 или 20% от дадено състезание. Всяка писта е различна, температурите са различни, колите са различни и не на последно място всеки пилот има свой собствен стил на пилотиране.“

Неговият приятел и председател на борда на директорите на Mercedes GP, Ники Лауда, обаче вижда нещата малко по-различно.

„Като бивш състезател мога да кажа, че целта на Пирели вероятно е била да се направят гуми, които да изкарват по 12 до 15 обиколки“, обяснява австриецът. „Факторите, които Бърни изброи обаче водят до това, че понякога гумите изкарват максимум 4 обиколки.“

Този феномен се наблюдава през тази година най-често именно в екипа на Мерцедес. А това определено не е по вкуса на Лауда.

„Три спирания в бокса според мен са максимума. Така бе и преди. Когато обаче имаш по четири спирания и определени смеси държат по едва 4-и обиколки, тогава явно нещата са поели в грешна посока.“

„Във времената, когато Ники караше, най-голямата грижа за пилотите бе да се съхрани трансмисията и спирачките. Не гумите. Сега въобще не трябва да внимават за тези неща. Просто трябва да размърдат мозъците си и да помислят, как да спечелят даденото състезание. Трябва да внимават за гумите. Най-лесно за Пирели би било да направят гуми, които да бъдат сложени на първото състезание и да се сменят след последното. Все пак обаче трябва да има и някакво предизвикателство.“

                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #455 -: Май 23, 2013, 06:22:31 pm »

Хамилтън чувства, че уикендът в Монако ще е по-добър от този в Испания



Мерцедес са фаворит за Гран при на Монако според мнозина, но Люис Хамилтън не е толкова категоричен в очакванията си преди шестия кръг от Формула 1 за 2013 г.

Световният шампион за 2008 г. се надява, че предстоящият уикенд и крайният резултат от него ще са по-добри в сравнениe с предходния старт в Испания.

- Имаме добър шанс, но никога не знаеш на какво са способни останалите – коментира англичанинът по време на днешната пресконференция в Монако. – Огромно количество работа бе свършено от момчетата във фабриката относно това да разберем какво се бе объркало (в автомобила). Да схванем (поведението на) гумите пък е цяла наука, но наистина чувствам, че този уикенд ще е по-добър от миналия. Би трябвало да продължим да подобряваме темпото си.

На въпроса дали се надява промените в гумите, които Пирели ще направят за Гран при на Канада да помогнат на екипа, Хамилтън заяви:

- Определено се надявам. Положението така или иначе не може да е по-лошо за нас. Промените наистина ще помогнат на всички. Ще променят начина на провеждане на състезанията в сравнение с досегашните надпревари.

Съвсем скоро пък бе обявено официално присъединяването на Пади Лоу към екипа на Мерцедес. Люис го познава от времето си в Макларън и се радва, че инженерът ще е част от отбора в Бракли.

- Ясно е, че съм работил много с Пади през последните пет-шест години. Той е страхотен човек, много интелигентен и ще е огромна придобивка за отбора. Нямам търпение отново да се трудим и напредваме заедно – заяви Хамилтън.

Темпото на Мерцедес в една бърза обиколка е причината те да бъдат сочени за фаворити в предстоящата надпревара. По улиците на княжеството изпреварванията са трудни и това увеличава шансовете за запазване на позициите.

                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #456 -: Май 23, 2013, 06:23:57 pm »

Бътън не мисли в дългосрочен план за бъдещето си




Дженсън Бътън не мисли в твърде дългосрочен план за бъдещето си, заяви самият той днес в Монако преди началото на уикенда за шестия кръг от F1 за настоящия сезон. Англичанинът влезе в Гран при през 2000 г. и понастоящем е най-опитният пилот на грида – с най-много надпревари зад гърба си.

Световният шампион за 2009 г. премина в Макларън веднага, след като спечели титлата си с Браун Гран при. Той се установи добре в тима от Уокинг, намери своето място там и е в чудесни взаимоотношения с отбора. Обявеното скоро връщане на Хонда като доставчик на двигатели от 2015 г. пък го поставя в още по-силна позиция, тъй като англичанинът познава компанията и методите й на работа.

След обявяването на бъдещото сътрудничество с Хонда управляващият директор на Макларън Джонатан Нийл заяви миналата седмица, че Бътън може да остане в Макларън толкова дълго, колкото желае. Самият пилот обаче не гледа толкова напред – той ще е на 35 години в началото на сезона, когато отборът отново ще се състезава с агрегатите на японците.

- В момента не искам да мисля твърде много за бъдещето. Трябва да живееш за момента и не смятам, че опитите да договоря дългосрочна сделка са нещо, което ме интересува. В спорта съм от 13 години и искам да имам свобода, както и усещането „ако чувството е за нещо погрешно, спирам“. За мен тази свобода е важна в бъдеще – обясни Дженсън.

Той отново коментира и връщането на Хонда, след като вече заяви, че то е прекрасна новина за F1 изобщо:

- За нашия тим е добре от гледна точка на бъдещето, но за спорта като цяло е фантастично. Присъствието на още един производител на двигатели е за добро. Имаме много силни компании, а новите правила ще привлекат още. Хонда бяха първите.

Що се отнася до предстоящия състезателен уикенд, то и според Бътън шансовете са на страната на Мерцедес, ако успеят да се справят с гумите.

- Мисля, че Мерцедес ще са много бързи. Ако успеят да се класират на първа редица и направят едно спиране в надпреварата, то ще са спечелили. Но да се надяваме, че няма да е толкова просто и ще се позабавляваме на трасето – каза англичанинът.

                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #457 -: Май 23, 2013, 06:25:39 pm »

Уебър: Ако Мерцедес отново спечелят квалификацията, ще е интересно




Австралийският пилот Марк Уебър заяви, че състезанието за Гран при на Монако ще бъде много интересно тази неделя, ако пилотите на Мерцедес за пореден път демонстрират недостижима за съперниците им скорост в квалификацията. По улиците на Монте Карло изпреварвания са почти невъзможни и ако те вземат за четвърти пореден път първата позиция на старта, ще е много трудно да ги изпреварят, още повече, че на гладкия асфалт в града този път състезанието да може да се направи вероятно само с две спирания в бокса.

Самият Марк няма ясно обяснение защо така добре се получават неговите състезания в Монако, където има две победи в последните години.

- Спечелих тук във Формула 3000 и след това победих още два пъти тук, но не зная от къде идва това, може би от опита ми на улични трасета във Формула Форд в Австралия, не зная наистина, защото в Сингапур не се получава същото – каза с усмивка Марк. – Мерцедес пък определено са във форма в събота, а това е добра карта за игра точно тук. Но да видим какво ще е положението с гумите в неделя. Нашата цел е да ги изпреварим в квалификацията, разбира се. Трябва да се целим в полпозишъна, за да сме в позиция да се борим, а не да се мъчим да компенсираме в надпреварата. Нещата много приличат на сервиса в тениса – в голяма степен ти контролираш случващото се, както стана с мен миналата година.

Междувременно шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че напрежението между Марк и Себастиан Фетел от Малайзия вече е забравено, но това е писта, на която Уебър се чувства отлично. Затова не трябва да е изненада, ако този път за разлика от последните няколко старта австралиецът отново има шанс да спечели.

Самият Марк обясни по-слабите си резултати с вероятни грешки с настройките на колата, като ъгъла на сходимост на гумите, например.

Уебър заяви, че стартът в Монако се различава от останалите най-вече заради изключителната известност на състезанието и знаменитите хора около трасето. Освен това е невероятно да спечелиш точно тук в сравнение с празните трибуни в Бахрейн например.

Уебър бе много внимателен и в критиките си към износването на гумите. Той каза, че наистина това е най-важната част в момента във Формула 1, а не бягането на пълна газ, но това умение винаги е било част от Гран при и миналата година в 72 от 78 обиколки той е мислел и внимавал за работата на гумите.

                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #458 -: Май 23, 2013, 06:27:22 pm »

Ще реагираме към новите гуми, когато ги видим, заяви Алонсо




Фернандо Алонсо все още няма мнение по въпроса какъв ефект ще имат промените в гумите на Пирели върху състезанията от Формула 1. Това заяви двукратният световен шампион на пистата в Монте Карло днес ден преди свободните тренировки за Гран при на Монако.

Испанецът обясни, че всъщност всички очакват да видят какви ще са финалните промени по гумите.

- Когато знаем точните характеристики, а и вероятно трябва да изчакаме, докато се състезаваме за първи път с тях – тогава ще имаме представа. Сега ни предстои важно състезание, а гумите са еднакви за всички – обясни Алонсо.

Запитан как ще отговори на критиките срещу гумите, пилотът на Ферари заяви, че това е въпрос за онези, които са ги отправили към Пирели:

- Барселона бе чудесна надпревара, но не толкова добра за отделни състезатели. Някои от тях твърдят, че имат суперкола, но последните три полпозишъна бяха за друг болид. Когато в продължение на няколко години печелиш твърде лесно, е трудно да губиш стартове.

В Скудерията са уверени в конкурентоспособността си, след и двете им коли бяха на подиума в Гран при на Испания. Монако обаче е уникално трасе, където са необходими специални настройки, продължи Фернандо. Той отбеляза, че тимът има два подиума в прочутия старт в последните години и би трябвало отново да се представи добре.

- Можем да очакваме Мерцедес отново да са много силни, те бяха на полпозишън в последните три старта. Миналата година Михаел [Шумахер] бе най-бърз тук, но загуби мястото заради наказание. Знаем колко трудно е да се изпреварва и това може би ги прави фаворити. Но не бива да забравяме основната цел, а тя е шампионатът. В тази битка [Себастиан] Фетел и [Кими] Райконен са пред нас, така че ако Мерцедес трябва да спечелят надпревара, може би е точно тази, а ние – да финишираме пред останалите – допълни испанецът.

Темата за уникалността на тази надпревара не бе подмината – според Алонсо тя е една от трите в света, за които всеки е чувал, заедно с Инди 500 и 24 часа на Льо Ман.

- Ферари не са печелили тук от доста години и аз бих могъл да стана първия пилот с победи тук с три различни отбора. Това със сигурност е огромна мотивация – каза още той.

                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #459 -: Май 23, 2013, 06:29:00 pm »

Ред Бул далеч не са единственият отбор, оплакващ се от гумите, категоричен е Фетел



Ред Бул далеч не са единственият отбор, който се оплаква от гумите на Пирели, заяви Себастиан Фетел в Монте Карло, където тази седмица се провежда шестият кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2013 г..

- Ако имате изказвания от Ред Бул и Маруся, вие (медиите – б.р.) предпочитате да цитирате Ред Бул. Затова изглежда като че ли се оплакваме. Но аз чувам какво казват пилотите на срещите ни. Дори да посочите Лотус като тима с най-добрия автомобил за настоящите гуми и конкретните условия, техните състезатели все пак се оплакват. Те имат същите проблеми като нас, само че изразяващи се в по-малка степен. Тоест това не означава, че никой друг не се жалва. Спортът като цяло е много променен, надпреварите са сериозно променени и когато нещата опрат до пазене на гумите и проблеми с тях, то състезанията вече не са надбягвания каквито познаваме. Да пускаш съперници и да караш само за себе си не е идеята на надпреварите. Няма нищо общо с изпреварванията от миналото - заяви немският пилот на Ред Бул.

Фетел заяви също така, че Пирели трябва да свършат по-добра работа по отношение на сигурността. Според него проблемите със задни гуми от последните стартове се дължат на факта, че те просто не са на достатъчно високо ниво и това е опасно.

- Не искаме сериозни излитания. Представете си тук – на правата към шикана – да се случи нещо такова. Според мен това е нещо, което никой от нас не иска да вижда – добави той.

Недоволството на Фетел не бе споделено от Фернандо Алонсо. Той заяви – без да споменава каквито и да са имена, че за отделни състезатели Гран при на Испания не е била добра и затова те се оплакват. Испанецът добави, че когато някой печели твърде лесно няколко години поред, започва трудно да губи. От екипа му Ферари по-рано също изразиха негативно мнение относно критиките към Пирели и планираните промени в гумите.

В крайна сметка обаче промените няма да са радикални. ФИА се намеси в спора с уточнението, че приема изменения единствено в името на сигурността, но не и заради броя спирания в бокса.

                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #460 -: Май 23, 2013, 06:30:34 pm »
Ферари са готови на известни промени заради гумите



Ферари са готови на известни промени в болида F138 заради гумите, заяви лидерът на проекта за тазгодишния болид Симоне Реста в Монако. В днешните свободни тренировки преди шестия кръг от световния шампионат на Формула 1 Фернандо Алонсо и Фелипе Маса завършиха на трета и четвърта позиция и са доста уверени в силата на автомобилите си.

- Не се притесняваме от промените в гумите, които предстоят. F138 е способен да реагира на подобни променливи и смятам, че ще успеем да се адаптираме към тях. Не планираме големи стъпки в работата по колата, а постепенно развитие, което ще се случва във всеки един старт – обясни конструкторът.

На въпрос на ClubS1 колко според него ще е по-бърза колата в края на настоящия сезон в сравнение със сегашното й темпо, той заяви:

- Това е много трудно да се изчисли понастоящем, а и наистина много неща зависят от гумите.

Реста ще продължи работата си по F138, след като Ферари още миналата година разделиха екипа си на две и той оглави проекта за тазгодишния болид. Инженерът докладва директно на главния конструктор Никола Томбазис и техническия директор Пат Фрай за резултатите от работата си.

Ферари изразиха по-рано недоволство от факта, че се налагат промени в гумите заради проблемите на отделни отбори.

Междувременно моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри обясни на днешната пресконференция в Монте Карло, че при наличието на 11 отбора е безкрайно трудно да се удовлетворят напълно изискванията на всеки един от тях. Той повтори, че промените ще са малки, а не радикални – според изискванията на ФИА.

                                                                                                          clubs1.bg
« Последна редакция: Май 23, 2013, 06:31:18 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #461 -: Май 24, 2013, 10:39:30 am »
Монако: Монте Карло



Дължина   3340 м

Обиколки   78

Рекорд   1:14.439

Уеб сайт   www.acm.mc

Св. тренировки 1     23.05.2013 г. 11:00 ч.
Св. тренировки 2     23.05.2013 г. 15:00 ч.
Св. тренировки 3     25.05.2013 г. 12:00 ч.

Квалификация     25.05.2013 г. 15:00 ч.

Състезание         26.05.2013 г. 15:00 ч.

                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #462 -: Май 24, 2013, 10:41:14 am »

Мерцедес търсят още подобрение на темпото си в дълги серии



Пилотите на Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън отстъпваха първите две позиции в класирането на днешните свободни тренировки за Гран при на Монако за броени минути преди да окупират отново челните места. Немският състезател бе най-бърз и в двете сесии, а темпото и на двамата в един бърз бе недостижимо.

В серия от дълги обиколки те все още имат известни проблеми. Розберг например прегряваше гумите (когато направи 26 тура със суперсофт), но скоростта е обещаваща за представянето в останалата част от уикенда.

- Беше доста добър ден, а и винаги е хубаво да преодолееш чисто първите сесии в Монако. Истинският тест ще е в неделя, но съм доволен от техническата работа, свършена в тренировките досега. И Нико, и Люис се справиха заедно с инженерите. Удовлетворяващ старт на уикенда, след който трябва да вземем правилните решения за събота и неделя – коментира шефът на тима Рос Браун.

Нико Розберг определи четвъртъка като продуктивен. Той допълни и че се чувства удобно в колата си.

- Изглежда сме бързи в една обиколка, но се трудихме по това да подобрим състезателното си темпо – продължи той. – Ще е интересно да видим как вървим спрямо съперниците ни по улиците на града, в който живея.

Хамилтън също бе доволен от постигнатото досега. Според него суперсофт са на добро ниво като поведение.

- Аз обаче трябва да подобря скоростта си в квалификационен тур, като това ще постигна с промени отчасти в баланса на колата и отчасти в моя начин на управление. Автомобилът е почти такъв, какъвто трябва. Ще прегледаме информацията и ще поработим по тези аспекти – каза още той.

                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #463 -: Май 24, 2013, 10:42:46 am »

Скоростта на Макларън в поредица обиколки е изненадващо добра, заяви Бътън



Дженсън Бътън направи 69 обиколки в тренировките за Гран при на Монако днес, като и в двете сесии се класира на осма позиция. Той обясни след изпитанията, че е имал доста проблеми сутринта, когато трасето още бе мръсно и не можеше изобщо да загрее гумите си. Според него обаче това бе грижа за всички, а не само за Макларън, поради особения характер на трасето.

- Скоростта ни в дълга серия изглежда изненадващо добра, въпреки че още не сме се справили съвсем с квалификационното темпо. И все пак се чувствам по-доволен от автомобила тук, отколкото през последните няколко уикенда. Има няколко области, в които преди имахме проблеми, а сега нещата изглеждат малко по-добре, като това очевидно е положително развитие. Може и да не даваме някакви изумителни времена тук, но съм щастлив, че вървим в правилната посока. И се надявам в събота да напреднем още повече – обясни Дженсън.

Съотборникът му Серхио Перес бе девети в първата и 12-ти във втората тренировка, като той общо навъртя 66 тура. Мексиканецът опита доста различни варианти на настройки в сесиите и не всичко проработи, но това се очакваше от екипа.

- Отделни неща правеха управлението по-трудно, особено в бързите завои. Ще се върнем към тях в съботните проби. Нямаше обаче някакви особено неприятни изненади, което е добре. Аз лично се надявам да стигнем до Q3. Мисля, че всъщност събота ще е най-важният ден от целия уикенд – всички ще се опитват да пестят гуми, за да направят колкото се може по-малко боксове в надпреварата – допълни Перес.

Шефът на Макларън Мартин Уитмарш сподели от своя страна, че преодоляването на първите тренировки в Монако без каквито и да е поражения е чудесно.

- Колата отговаря добре на промени в реглажите и бележим прогрес – продължи той. – Още по-окуражаващо е темпото ни в дълга серия, което имахме следобед. Най-тежкото предизвикателство ще е квалификацията, а в нея скоростта ни все още е далеч от тази на най-бързите.
                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #464 -: Май 24, 2013, 10:46:19 am »

Райконен с известни грижи в управлението, Грожан се извини на Лотус за удара



Кими Райконен и Ромен Грожан бяха с новите предно и задно крила на своите Лотус Е21 днес в изпитанията, проведени по улиците на Монте Карло. Отборът отчете добра скорост на колите и с двата типа гуми (софт и суперсофт).

Французинът обаче създаде повече работа на механиците, след като удари автомобила си. Повредите все пак не са твърде сериозни и той ще продължи в събота с предно крило от спецификацията за Монако.

- В края на тренировките бях далеч по-щастлив, отколкото сутринта – заяви Райконен след 65 обиколки и 6-то време в класирането. – През първата сесия работихме по управлението, което не бе съвсем добро в началото. Променихме няколко неща по колата и ситуацията се подобри значително. Все още имаме няколко области, по които да поработим, но болидът ставаше все по-силен с всяко излизане днес. За да вземем полпозишън, трябва да го направим по-бърз като цяло, а аз – да карам по-добре.

Грожан остана само с 10 тура следобед заради удара (общо 31 за деня). Той обясни, че не е имал очакваното сцепление на влизане в завоя:

- Нямаше нищо нередно с колата. Спирането и скоростта ми на влизане в кривата бяха объркани и се озовах в бариерата. Нямаше как да коригирам и да излетя в зоната за сигурност. Иначе колата като цяло е чудесна тук и ти дава увереност да натискаш. За съжаление аз го направих прекалено твърдо. Съжалявам за тима и определено им дължа по питие за цялата работа, която се налага да свършат – добави Грожан.

Според директора операции на пистата Алан Перман катастрофата на Ромен няма да се отрази твърде негативно на работата на отбора. Райконен имаше достатъчно обиколки и серии, за да може тимът да анализира събраните данни и да прецени действията си за следващите сесии.

- И двамата ни състезатели са доста доволни от автомобилите си, макар да трябва да подобрим сцеплението в предната част и скоростта в една бърза обиколка. Този на Ромен не е прекалено зле потрошен, имаме достатъчно резервни части, така че не се притесняваме за него. Най-добрият му тур днес бе със софт и това илюстрира силното ни темпо тук, тъй като суперсофт са със секунда и дори малко повече по-бързи. Кими е малко по-далеч от перфектните настройки, но знаем какво да направим, за да ги постигнем – каза още инженерът.

                                                                                                        clubs1.bg
Активен