www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508933 пъти)

0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #465 -: Май 24, 2013, 10:48:25 am »

Ферари доволни, че нямаха никакви проблеми в тренировките



Ферари използваха максимално 180-те минути на разположение за работа по автомобилите си F138 в днешните свободни тренировки преди Гран при на Монако.

Отборът се труди по настройки за състезанието сутринта и адаптиране на болидите към бавното трасе. Следобед бе направено сравнение на поведението на двата типа гуми (софт и суперсофт), като шефът на екипа Стефано Доменикали отбеляза, че са събрани полезни данни за анализ.

Фернандо Алонсо бе втори в първата и трети във втората тренировка (зад състезателите на Мерцедес). Той заяви отново, че първите изпитания не дават ясна представа за силата на всички тимове. Според него трябва да се изчака до събота, защото никой не кара на 100% по тесните улици чак до квалификацията, тъй като бариерите са прекалено близо и не си струва да рискуваш излишно.

- Тук повече, отколкото на което и да е друго трасе, е необходимо да караш много, за да се приспособиш към конфигурацията – продължи испанецът. – Доволен съм, че свършихме цялата си планирана програма днес. Нямаше много време за сравнение на гумите – направихме само една серия и резултатите не бяха изненадващи. Суперсофт са малко по-бързи и се износват по-бързо.

Фелипе Маса също демонстрира много добро темпо. Той заяви, че колата му е била с добро поведение и за него положителен знак е, че бе в топ 5 и на двете сесии.

- Наясно сме обаче колко много работа имаме още. Ще анализираме данните си, за да намерим правилната посока за работата по-нататък. Мерцедес показаха, че са по-бързи и няма да е лесно да се класираме пред тях в квалификацията, но съм сигурен, че имаме нужните качества, за да се борим – допълни бразилецът.

                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #466 -: Май 24, 2013, 10:49:56 am »

Ред Бул не се притесняват от позициите си в първите сесии



Екипът на Ред Бул изостана в първите тренировки за Гран при на Монако спрямо съперниците си – Марк Уебър се нареди пети, а Себастиан Фетел бе девети в края на днешния ден. В отбора обаче не бяха твърде притеснени от това.

Австралиецът обясни, че почти по традиция Ред Бул не са кой знае колко бързи в четвъртък в Монако.

- Всъщност днешното ни представяне бе по-добро от това в същите сесии в предишни години. Тук трябва да си много, много фокусиран. Концентрацията е на изключително високо ниво. Пистата е сериозно предизвикателство и трудно можеш да я караш без грешка. Очевидно е, че ще търсим подобрение в скоростта си в един бърз тур, както и да видим каква е информацията за темпото в дълги серии – мисля, че имаме достатъчно (за анализ). Има някои наистина бързи болиди, но това го видяхме и в съботите на предходните състезателни уикенди. Като цяло изкарахме добър ден, сега имаме с какво да се занимаваме – добави Марк.

Според Фетел нещата като цяло са наред.

- За съжаление следобед изгубихме време, докато направим някои промени, но това може да се случи в петък или в конкретната ситуация – четвъртък – разясни той. – Иска ни се да сме малко по-конкурентоспособни, така че ще се опитаме да намерим още скорост. Следобед имаше проблем и с KERS-а, така че не използвах системата във втората сесия. Момчетата са наясно какво не бе наред – каза още немският пилот.

                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #467 -: Май 24, 2013, 10:51:47 am »

Нелепо е, че още нямаме договор и догодина Пирели може да не са в F1, заяви Хембри

Пирели продължиха да са най-обсъжданата тема и в падока на Монако, където въпросът за качествата на гумите и предстоящите промени в тях се появява във всеки брифинг и пресконференция.

Моторспорт директорът на компанията Пол Хембри обясни пространно с какви проблеми се сблъсква производителят и защо е толкова трудно да се изпълнят изискванията на всички екипи.

- Ситуацията ни е такава, че излизаме виновни и ако направим нещо, и ако не сторим нищо. Очевидно е, че няма как всички да са доволни. Някои хора например искат повече промени, други не желаят никакви. Ние обаче не можем да тестваме различни спецификации по време на свободните тренировки с всичките 11 отбора, тъй като нещата просто не работят по този начин. Мисля, че добра стъпка в правилната посока би бил тест през зимата, но на топло. Ако сме в състояние да направим изпитания в Абу Даби или Бахрейн преди да тръгнем за Австралия, поне ще имаме предварителна представа за поведението. Догодина може да се окажем изправени пред сериозни изненади с въвеждането на новите двигатели. Казвам го в случай, че продължим да работим, тъй като в момента нямаме договор. Отборите очевидно имат ограничения по отношение на ресурсите. Тестовете (по време на сезона) бяха забранени поради добри причини от тяхна гледна точка. Но някакво междинно решение би ни било много полезно, дори да означава, че ще оставаме след някои състезания по-дълго на съответните трасета – заяви той.

Пирели правят тестове за гумите си с болид на Рено от 2010 г., отбеляза отново Хембри. Това определено се отразява на работата, тъй като колата е по-близка като поведение до тези от 2011-та с обдухваните дифузьори (забранени понастоящем в спорта), каза още той и продължи:

- Обиколките ни с този автомобил са с 3 до 4 секунди по-бавни от обичайните за настоящите модели. Това означава, че записваме значително по-ниски натоварвания върху гумите, отколкото те понасят сега. Няма перфектно разрешаване на този проблем, тъй като не бихме получили единодушно решение от всички. Догодина нещата ще са съвсем различни и дори настоящите болиди не са референция какво можем да очакваме – няма как да симулираме ефекта от новите мотори. Затова ни е нужен разумен подход, какъвто споменах: за зимните тестове, възможността за промени през сезона. Но не забравяйте, че ни е нужно споразумение, 11 екипа трябва да се споразумеят. Налага ни се да работим по много сложен баланс. Съгласихме се тази година на два до три стопа и вероятно ще го постигнем като средна стойност, но ще има и състезания като Барселона, където победата бе спечелена с четири пита. Преди две години Ред Бул успяха там пак с 4 бокса, така че това не е нещо изключително. Предполагам, че за коментаторите е по-трудно да следят. Тук ще ви е по-лесно.

Според правилата спецификациите на гумите за нов сезон трябва да са готови на 1 септември предишната година. Хембри обаче посочи, че няма ясна картина какви ще са автомобилите и затова Пирели ще работят на сляпо. Според него догодина компанията ще отстъпи крачка назад и ще предприеме по-консервативен подход, но това ще е в случай, че остане във Формула 1.

- На 1 септември би трябвало да съобщим на екипите всичко, което трябва да знаят за гумите за догодина. Сега сме след средата на май и може да си представите колко нелепо е, че още нямаме контракти. Така че може изобщо да не сме тук... В определен момент някой трябва да вземе решение. Нещата стават – доколкото виждаме – страшно сериозни, тъй като промените за догодина са изключително големи. А реконструирането на гуми отнема време. Колкото по-дълго време продължава настоящата несигурност, толкова по-невъзможна става работата ни. Може да се стигне до момент, когато просто няма да има какво да направим повече – допълни Хембри.

                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #468 -: Май 24, 2013, 10:53:22 am »

Цените на двигателите за 2014 г. са твърде високи според Екълстоун



Бърни Екълстоун отново предприе атака срещу новите двигатели, които ще се използват във Формула 1 от 2014 г. Управляващият търговските права на спорта пак предупреди, че преминаването към 1,6-литрови V6 турбомотори е огромен риск. Той отново повтори и друго свое предишно твърдение: че ако някой от производителите обърка нещо, ще плати висока цена.

Ферари, Рено и Мерцедес разработват новите агрегати, като към тях от 2015 г. ще се присъедини и Хонда. Екълстоун гласува през 2011 г. заедно със Световния моторспорт на ФИА за въвеждането им, но не пропуска случай да изрази опасенията си относно двигателите – било то за цената или звука им, който според него няма да е достатъчно добър за спорта и ще е неудовлетворяващ за феновете.

- Опасността е, че ако някой от трите (компании-производители) сбърка, независимо кой точно, ще струва цяло състояние да се навакса. И докато едни догонват, други ще вървят напред. В момента всичко е наред. Сега никой не може да направи кой знае какво. Опасността е и трите (фирми) да си мислят, че са направили точния двигател. И когато стане ясно какво е реалността, ще е твърде късно – заяви 82-годишният англичанин в Монако.

Бърни ще се срещне с главния изпълнителен директор на Рено Карлос Гон по време на уикенда в Монте Карло и ще разговаря с него и за цените на новите мотори. Според отделни информации новите мотори на френския концерн за F1 ще струват между 20 и 25 милиона евро на година. В момента те са доставчици на 4 отбора (Ред Бул, Лотус, Уилямс и Катерам). Смята се, че са сключили сделка с Торо Росо, която ще бъде обявена съвсем скоро, а има и други екипи с неясни за момента доставчици на агрегати в бъдеще.

- Тези цени са ненужно високи, тъй като това, което имаме понастоящем, е перфектно – смята Екълстоун. – В момента всички са щастливи – със звука на Формула 1, с цените, с всичко.

Темата с това колко струват моторите в Гран при бе засегната и на пресконференцията с представители на отборите. Там бе отбелязано, че отборът на четирикратния световен шампион Ален Прост на практика излезе от спорта точно заради високата стойност на моторите.

- Аз платих 28 милиона долара за двигателите на Ферари през първата година, а за втората трябваше да дам 32 милиона. Освен това бе задължително да имам гаранции, както и да преведа почти всички пари предварително – обясни самият Прост. – Сега всичко зависи от преговорите, но е необходимо да знаете също така, че бюджетът на Рено Спорт F1 е 150 милиона евро на година. Ако направите много бързо изчисление на цената, разделена между четири екипа например, ще разберете колко голям е приносът на Рено (за спорта) – допълни той.

                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #469 -: Май 24, 2013, 10:55:18 am »

Прост: Пилотите и инженерите в F1 трябва да се адаптират към различните ситуации



Екипите и пилотите във Формула 1 трябва да се приспособяват към конкретни условия като различно поведение на гумите например, смята Ален Прост. Той изрази това си мнение на пресконференцията в Монако с представители на различни отбори в спорта.

Четирикратният световен шампион във Формула 1 бе поканен на събитието в ролята си на посланик на Рено. Французинът зае тази роля миналата година, но от дълго време работи с концерна по различни проекти. През 2013-та пък е и стратегически съветник на изпълнителния комитет.

Прост непрекъснато наблюдава шампионата и според него първенството не е безинтересно. Той отказа да направи директен паралел между настоящата ситуация и своето време с довода, че подобно нещо е невъзможно, но все пак намери подходящ пример от кариерата си, за да опише с какво е трябвало да се справя на пистата.

- По наше време – ако искате да сравнявате – трябваше да се грижим за спирачките, за скоростната кутия, за разхода на гориво и очевидно – за гумите. В един момент тогава имахме три типа гуми и често карах с комбинация от твърди и меки. Дори в Лас Вегас през 1981 г. се състезавах с квалификационни гуми отпред. Това от една страна означава, че е много трудно да се направил паралел (с днешната ситуация), но от друга пък показва, че е нужно да се адаптираш – като пилот, инженер и т.н. – към правилата. Тази година има някои оплаквания... Но всъщност положението не се различава особено от миналия сезон. И като цяло просто трябва да се приспособиш към ситуацията. Това е обичайно за Формула 1 – заяви Прост. – Напоследък имаше критики и за това, че няма шоу. През последните години обаче всичко се решава в последното състезание. Догодина ще се говори повече за двигателите, които ще са нови, ще се обсъждат технологиите, а това ще ни доближи повече до автомобилната индустрия. Но трябва да запазим и шоуто. Необходимо е да се намери баланс, но не бих критикувал това, което имам в момента – допълни той.

                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #470 -: Май 24, 2013, 04:45:54 pm »


Нико отново недостижим по улиците в Монако

Мерцедес фаворити за първа стартова редица в неделя

Нико Розберг не изненада никого, след като преди минути записа най-бързо време във втората свободна тренировка за Гран при на Монако. Пилотът на Мерцедес го направи и сутринта, като разликата сега бе второто място на неговия съотборник Люис Хамилтън. Така двамата съотборници дадоха заявка за окупиране на първа стартова редица в неделя.

Ако го постигнат, това ще ги постави в много удобна позиция, след като изпреварванията по тесните, опасани с мантинели улици на Монако са изключително трудни. През по-голяма част от сесията двамата се концентрираха над това да разберат до колко могат да натискат с меките и супермеките сликове на Пирели.

Обичайните оплаквания по радиото за трафика в Монако и прегряването на гумите бяха чести, но никой от пилотите не беше в такава беда с гумите на Пирели, каквато много преживяха в уикенда за Гран при на Испания.

Очаквано всички пилоти в челото бяха по-бързи от сутринта, но преднината на Мерцедес се увеличи. Алонсо отново бе най-близкият им конкурент. Пилотът на Ферари записа трето време, но изостана от лидера на близо половин секунда.

Бразилският му съотборник Фелипе Маса се подреди зад него, а отново Марк Уебър бе по-бързият пилот на Ред Бул. Австралиецът бе пети на 0.645 сек от Нико и отново остави зад себе си съотборника Себастиан Фетел. Трикратният световен шампион остана девети, на 1.255 сек от сънародника си Розберг.

Пол ди Реста от Форс Индия допълни топ десет, а преди него бяха още Кими Райконен, който този път бе по-бърз от съотборника си Ромен Грожан и Дженсън Бътън от Макларън. Грожан бе първият пилот, който откри сметката на ударилите се пилоти в предпазните бариери. Французинът разби предното си ляво окачване и крило в 11-та си обиколка днес.

                                                                                                             formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #471 -: Май 24, 2013, 04:47:45 pm »


Райконен: Трябва колата да е по-бърза и аз да карам по-добре

"Важното е, че имаме идеи"

След втората тренировъчна сесия за Гран при на Монако пилотът на Лотус Кими Райконен се подреди шести, подобрявайки сутрешното си постижение. Въпреки напредъка, финландецът е обичайно сдържан в предположенията и надеждите си за състезанието.

"След втората тренировка в Монако се чувствам малко по-доволен, за разлика от сутринта. Променихме някои неща по колата между двете сесии, от което положението се подобри. Все още има някои области, които да оправим, но като цяло представянето ни се засилваше с всяко излизане. За да стигнем до полпозишъна, колата ще трябва да е по-бърза и аз да карам по-добре, а после ще видим", споделя Кими.

На неизбежния въпрос за гумите, Райконен отговаря: "По време на обиколките с много гориво в болида, положението не беше твърде лошо, както и с малко гориво. Не усетих някаква огромна разлика между гумите, така че може би не сме успели да се справим с нито един от двата типа смеси както трябва. Ще се опитаме да оправим това за квалификацията и състезанието. Важното е, че колата се усеща добре, а и имаме няколко идеи как да я направим още по-силна. Ако се справим с всичко както трябва, ще имаме приличен резултат. Утре трябва да си запазим възможно най-предно място за стартовата решетка, ако искам да успеем в състезанието в неделя".

                                                                                                  formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #472 -: Май 24, 2013, 04:49:44 pm »



Розберг: Рано е да мислим за полпозишън

Нико не бърза с прогнозите

Нико Розберг заяви, че още е рано да се мисли за полпозишън в Гран при на Монако въпреки силното представяне днес и първите времена в тренировките. Той победи Луис и в двете сесии и е доволен от темпото в дълга серия.

Нико вярва, че болидът има скорост, но фактът, че не знае с колко гориво са конкурентите, го прави предпазлив в изказванията. Относно износването на супер меките гуми, с които германецът завъртя 27 обиколки, смята, че Мерцедес имат напредък.

"Чувствам се добре в колата, но не знаем с колко гориво карат останалите. Ще бъдем силни, но не знам колко. Рано е да мислим за полпозишън. Това е много различна писта. Денят беше добър, но не знам другите какво правят. Направихме прогрес с гумите, но все още има въпросителни. Състезанието ще бъде с по-малко спирания - 2 или дори 1. Трябва да се справим с деградацията на гумите колкото се може по-добре, това ще ни помогне", обясни Нико.

                                                                                                          formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #473 -: Май 26, 2013, 12:05:14 am »

Розберг на полпозишън за Гран при на Монако



Нико Розберг наложи тотална доминация в уикенда за Гран при на Монако, след като спечели и квалификацията за шестия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2013 г. Това е трети пореден полпозишън за пилота на Мерцедес и четвърти пореден за отбора му. Екипът продължи невероятното си представяне в съботните битки, след като Люис Хамилтън се класира на първа редица до съотборника си. Трети и четвърти са съперниците им от Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър.

Условията за толкова важната квалификация за Гран при на Монако се промениха напълно, когато половин час преди началото й над трасето заваля. Постепенно дъждът утихна и спря, но пистата бе напълно мокра в началото на Q1. Пилотите започнаха да излизат с гуми интермедии, като внимаваха по улиците. Жул Бианки спря по-малко от минута след това с техническа повреда, предизвиквайки появата на жълти флагове.

В боксовете на Ферари и Лотус механиците френетично се опитваха да поправят колите на Фелипе Маса и Ромейн Грожан. Бразилецът получи санкция преместване пет места назад на грида, тъй като се наложи скоростната кутия в неговия F138 да бъде сменена. По-интересно обаче бе как ще се представи на мократа писта съотборникът му Фернандо Алонсо. Сутринта болидът на испанеца бе настроен по-меко точно с мисълта за дъжд.

В първите серии от бързи обиколки времената падаха толкова бързо, че всеки следващ тур бе по-добър и лидерът в класирането се сменяше непрекъснато. Маса и Грожан продължаваха да са в боксовете си 9 минути преди края, когато французинът все пак се качи в Лотус-а си. Тогава и някои от пилотите започнаха да питат инженерите си дали условията все още са за интермедии, тъй като пистата изсъхваше доста бързо, но на места оставаше хлъзгава. Марк Уебър съобщи, че се пързаля доста в секцията 5-8 завой и моментът не е за сухи гуми.

3 минути и половина преди края на Q1 пилотите на Мерцедес бяха начело – Хамилтън пред Розберг, следваха Фетел, Уебър, Райконен, Алонсо. Грожан успя да излезе, но Маса все така си бе в пита, а времената на Гийдо ван дер Гарде и Макс Чилтън бяха извън 107% от постижението на Люис. Състезателната линия изсъхваше все повече и пилотите непрекъснато подобряваха времената си – Ромейн излезе пръв с 1:23.738 още с първия си бърз тур! Скоро пръв се озова Пастор Малдонадо (1:23.452), следван от Жан-Ерик Верн, Алонсо, Грожан, Бътън, Хамилтън, Фетел, Розберг, Ботас, Перес. Големият губещ в Q1 бе Пол ди Реста, отпаднал от по-нататъшната битка заедно с Маса (той така и не можа да излезе на пистата), Бианки, Чилтън, Гутиерес и Пик. Ван дер Гарде обаче, който броени минути по-рано бе зоната на изпадащите, се промъкна в Q2.

В края на първия, доста хаотичен квалификационен сегмент отново започна да прекапва дъжд. А това означаваше още несигурност и по-нататък в сесията, тъй като на пистата тъкмо се бе оформила суха състезателна линия.

При тези условия битката продължи с интермедии и Q2 започна без забавяне. Розберг получи инструкция да направи „разумна обиколка“ в началото, но и той се изпързаля – като доста от колегите си – в бърз тур. В средата на времето начело се оказаха състезателите на Макларън – Бътън с 1:23.014, следван от Перес с 1:23.984. Грожан се вмъкна между тях, а останалите продължиха да подобряват постиженията си. Начело излезе Розберг с 1:22.119, а втори и трети бяха Уебър и Малдонадо. Ван дер Гарде пръв сложи сликове, след което Уебър, Бътън и Перес също излязоха със суперсофт.

3 минути преди края на времето бе моментът за последни опити, вече със сухи гуми. Уебър даде първо време, но постиженията на голяма част от останалите пилоти дойдоха след карирания флаг за края на Q2. В крайна сметка най-бърз в този сегмент бе Фетел (1:15.988) пред Райконен, Розберг, Хамилтън, Алонсо. Сутил се промъкна в топ 10 в последния момент с шесто време. За последната част на квалификацията се класираха още Уебър, Бътън, Верн и Перес. Грожан се оплака, че е бил блокиран от Торо Росо и на новината, че е извън първите десен реагира с репликата: „Няма начин, не е за вярване“. Ферари пък едва не костваха на Алонсо място в Q3, след като му сложиха нови интермедии и едва виждайки гумите на Фетел, смениха тези на испанеца със суперсофт.

Най-меките гуми в гамата на Пирели бяха на колите за последните, решителни 10 минути, в които щеше да се реши подреждането на първите пет редици на грида. Всички бяха на пистата веднага след светването на зеления семафор, за да се подсигурят с времена в случай, че отново завали. Райконен пръв влезе в бърз тур и зададе темпото с 1:20.269, но Хамилтън секунди след него записа 1:15.790. Уебър свали на 1:15.134. След това пилотите на Мерцедес слязоха под 1:15 – Розберг оглави таблицата с 1:14.919 пред Хамилтън (1:14.968), но отново Марк излезе пръв (1:14.726) преди да отстъпи на съотборника си Фетел, който даде 1:14.333.

След тези серии болидите се прибраха в пита преди второто си, финално излизане в Q3. Битката се водеше буквално сектор за сектор. Уебър оглави класирането с 1:14.181, веднага след което Хамилтън и Розберг последователно подобриха времето му. Фетел излезе трети, докато Алонсо успя да даде едва шесто постижение (на 2 хилядни от секундата зад Райконен!). На позициите от седма до десета се наредиха Перес, Сутил, Бътън и Верн.

                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #474 -: Май 26, 2013, 12:06:46 am »

Розберг: Можеше и да е по-лесно – условията се променяха непрекъснато



- Можеше и да е по-лесно – бе първата реакция на Нико Розберг, след като записа трети пореден полпозишън този сезон във Формула 1.

Немският пилот на Мерцедес оглави всяка една сесия в Монако досега и се наложи и в квалификацията, която се оказа доста хаотична заради падналия по-рано дъжд. Сочен отрано за фаворит по тесните улици на княжеството, екипът от Бракли оправда очакванията и окупира първа редица, като това бе четвърта поредна първа позиция за отбора и трета поредна за самия Розберг.

- Условията се променяха непрекъснато – продължи Нико коментара си. – В един момент започна пак да пръска и времената веднага паднаха много. Променяше се толкова често, а трябваше да си с правилните гуми във всеки отделен миг. Но всичко премина по план и последният тур бе наред. В Барселона обаче имахме сериозни проблеми в състезанието и финиширахме на 70 секунди зад победителя. Подобрявахме настройките стъпка по стъпка и все пак остават много въпроси. Състезателното темпо все още ни е слабост, но ще дадем най-доброто от себе си и кой знае (какво може да стане). Чудесно е, че пак сме на полпозишън - особено тук, в Монако. Точно на тази писта това е особено важно.

Хамилтън от своя страна заяви, че през целия уикенд досега има грижи и темпото му страда.

- Не очаквах да съм тук. Боря се с колата и това ми се случва за първи път в Монако. Сесиите досега бяха трудни, така че съм доволен, че съм на първа редица. Това бе сериозно подобрение за представянето ми – обясни англичанинът.

                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #475 -: Май 26, 2013, 12:08:22 am »

Вероятно сгрешихме в настройките, обясни Алонсо



Фернандо Алонсо призна, че вероятно той и тимът на Ферари не са намерили най-добрите настройки за днешната квалификация по улиците на Монако. Това в най-голяма степен това е причината за оставането му на шеста позиция за старта утре.

- От началото на уикенда нямаме кой знае каква скорост в една обиколка – обясни испанецът.

Той допълни, че скоростта на Ферари на тази писта е много близка с цяла група от отбори – Мерцедес, Лотус, Ред Бул, но вероятно нещата не са се получили именно заради настройките на мократа писта.

Самата квалификацията пък била наистина невероятна и потвърждение за това са отпаданията на Пол ди Реста и Ромейн Грожан в първата и третата част при положение, че те разполагаха с видимо много бързи автомобили днес.

- Трябва да анализираме всичко, като вероятно ниските температури са причината за несъответствието – каза още Алонсо, който след това традиционно добави, че от шеста позиция утре може само да се опита да ограничи щетите в загубата на точки, като се има предвид, че и двамата му съперници за титлата в момента – Кими Райконен и Себастиан Фетел – стартират пред него.

Алонсо защити тима си в избора на моменти за смяната на гуми днес, като каза, че е бил изненадан от извикването му в края на бързия му тур с интермедии в Q2 на предпоследния завой, но като цяло изборът на стратегия не бил проблем.

В края на квалификацията обаче ясно се видя, че той трябваше допълнително да загрява гумите си за разлика от останалите. Това върна диалога с испанеца отново към настройките и работата на колата му. Тази сутрин Ферари бяха с поглед към карането на дъжд, но както добави още Алонсо, Монако си е Монако и е различно трасе от всяко друго:

- Има сезони, в които нямаш добра кола, но се справяш точно тук в Монако, защото всичко е различно. Но има и моменти, в които колата като цяло е по-добра, а не се представя силно в Монако и може би това е случаят с нас тази година.

Двукратният шампион обясни подробно, че не бива да се прави изобщо сравнение със състезанието в Барселона, защото всичко е различно – аеродинамика, гуми, спирачки, управление.

От 6-та позиция на старта за Алонсо ще е много трудно да спечели места на старта този път, защото първият завой е само на 200 м от полпозишъна и няма никакво място за атаки.

                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #476 -: Май 26, 2013, 12:10:06 am »

Макларън ще разследват проблема със загубата на мощност при Бътън



Седма и девета позиция заеха в днешната квалификация за Гран при на Монако пилотите на Макларън Серхио Перес и Дженсън Бътън. Шефът на тима Мартин Уитмарш заяви след края й, че сесията е била сложна за всички, но състезателите му са се справили безгрешно в променливите условия на трасето.

Той отбеляза също така, че отборът е свършил чудесна работа при извеждането на пилотите на пистата в точните моменти и с правилните гуми.

- Дженсън съобщи за загуба на мощност в края на Q3, което не му позволи да направи още една бърза обиколка в Q3. Не сме съвсем сигурни каква бе причината за този проблем, но още в края на Q2 видяхме признаци, че може ад се случи. Ще разследваме – каза още Уитмарш. – Утрешната надпревара ще е дълга и трудна. Изпреварванията са трудни, а грешките неминуемо ще играят сериозна роля в развитието на ситуацията – допълни той.

Перес коментира от своя страна, че когато пресечеш финала с усещането, че си направил страхотна обиколка, а се окаже, че си чак седми, чувството изобщо не е хубаво. Той обаче далеч не бе единственият състезател с подобни усещания днес.

- Все пак направих силно представяне и смятам, че използвах максимално потенциала на колата. Наясно сме, че сме съвсем на необходимото ниво, но трябва да продължим да натискаме. Отборът свърши фантастична работа досега през уикенд и се надяваме да продължи така и утре, за да вземем добри точки – обясни мексиканецът.

Бътън бе с пето време в Q1 и не бе съвсем сигурен какво се случи с колата му в Q3, когато се обади на питуола, че губи мощност.

- Жалко, тъй като дотогава квалификацията беше наистина страхотна за мен – съжали англичанинът. – Тимът също се справи чудесно и ме изведе с точните гуми в правилния момент. Аз пък смятах, че вървя както трябва, възползвайки се максимално от условията. Утре състезанието ще е трудно, след като стартирам от девето място на грида, но в конкретния случай не можех да направя абсолютно нищо по въпроса.

                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #477 -: Май 26, 2013, 12:11:28 am »

Мерцедес се надяват на по-добро състезателно темпо в сравнение с предишните стартове



Шефът на Мерцедес Рос Браун заяви след квалификацията за Гран при на Монако, че в отбора са наясно какво се случи с тях в състезанията след предишните три полпозишъна на тима. Отборът от Бракли печели първите позиции в последните четири битки за място на грида (включително тази в Монте Карло), но бързо губеше темпо в надпреварите.

Този проблем бе отбелязан от Нико Розберг, който за трети пореден път ще оглави колоната – този път за надбягването по улиците на града, където е израснал.

- Беше наистина сложна сесия и времето ни държа на нокти в продължение на цял час. Нико, Люис [Хамилтън] и целият тим свършиха страхотна работа, извеждайки ни на перфектна позиция в челото на грида. Добре знаем каква бе съдбата ни в последните няколко състезания и трябва да сме сигурни, че сме в по-добра форма за утрешната надпревара. Вярвам, че се движим в правилната посока и ще видим дали подобрения ни са били достатъчни, за да направим добро състезание – обясни Браун.

Моторспорт директорът на Мерцедес Тото Волф не пестеше суперлативите: той определи резултата като фантастичен, а представянето на пилотите – брилянтно.

- Имаше много за губене в началото на сесията, когато бе мокро. Освен това бе важно да се прецени точният момент за прехвърляне от интермедии на сухи гуми. Отборът стори това перфектно и момчетата ни останаха в битката, като свършиха останалото на пистата. Ние, разбира се, сме много доволни от постигнатото днес следобед, но – с риск да се повторя – знаем, че значение има представянето утре – заяви австриецът.

                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #478 -: Май 26, 2013, 12:13:22 am »

Натиснах прекалено много на места в последния си тур, призна Фетел



Себастиан Фетел пое вината за това, че се класира трети на стартовата решетка за Гран при на Монако, обяснявайки, че е объркал последния си бърз тур в днешната квалификация.

Трикратният световен шампион обясни, че скоростта на Мерцедес в битката за място на грида не е изненада, тъй като всички я видяха още в началото на уикенда.

- Те бяха наистина бързи. Не искам това да звучи като извинение – смятам, че можех да извлека още десета от секундата от колата, но нещата не се получиха в последната обиколка. Болидът бе много добър, така че ако някой има вина, то това съм аз. Даже бях малко раздразнен от тура си, тъй като натиснах прекалено много на отделни места. Стартът не бе лош, но не бе и страхотен. В ретроспекция мога да кажа, че трябваше да направя две квалификационни обиколки в началото на Q3, а не една, но така го реших в момента. Имах проблеми досега, но битката в квалификацията се оказа близка. Полпозишънът бе възможен днес, но автомобилът ни върви добре в състезания, така че би трябвало да се справим утре – допълни германецът.

Фетел каза също така, че е доволен от липсата на Ферари или Лотус пред себе си на стартовата решетка.

Съотборникът му Марк Уебър ще застане на втора редица до него за старта. Австралиецът бе с четвърто време в Q3 и бе сравнително доволен от постижението си.

- Много е лесно да се озовеш в дъното при толкова объркана сесия с подобни условия, но ние оцеляхме във всички сложни ситуации. Усилията ни бяха съвсем прилични. На по-късен етап винаги можеш да мислиш, че си бил в състояние да се справиш по-добре, но в конкретния момент взимаш решението, което смяташ за правилно. Състезанието е дълго, има различни стратегии, така че да видим какво можем да постигнем от тук нататък – коментира Марк.

                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #479 -: Май 26, 2013, 12:15:05 am »

Райконен не е сигурен какво може да постигне в състезанието



Квалификацията за Гран при на Монако бе разочароваща за тима на Лотус, заяви директорът операции на пистата Алан Перман, след като Кими Райконен се класира пети, а Ромейн Грожан остана 13-ти.

Тимът успя да поправи колата на французина след инцидентите му в сутрешната свободна тренировка.

- Екипът на Ромейн заслужава огромни благодарности за това, че оправи болида му невероятно бързо. За това те получиха мълниеносна обиколка от пилота си. За съжаление трафикът в края на Q2 не му позволи да се класира в топ 10. Кими е на прилична позиция – пета, но напредъкът в колоната в Монако е забележително труден, така че всичко, спечелено утре, ще е взето с борба – продължи инженерът. – Автомобилът ни работеше добре във всички условия, така че времето не бе кой знае какъв проблем за нас. Просто трябваше да сме с правилните гуми в точния момент. Излизането на чиста писта тук също е сложно, без значение какви са условията – това го видяхме при Ромейн. Нямаме кой знае колко варианти за стратегия. Прогнозата за утре е за сухо време, което в комбинация с невъзможността за задминавания означава, че ни предстои много трудно състезание.

Според Райконен петата позиция бе в голяма степен възможният максимум за постигане днес по улиците на княжеството.

- Беше трудно заради времето, но ситуацията е еднаква за всички пилоти. Квалификацията тук никога не е от най-лесните с трафика и близките бариери, така че винаги предпочитаме да е сухо, а не хлъзгаво. Доволен съм, че стигнахме топ 10. Не съм много сигурен какво ще свършим в състезанието. Картината не е съвсем ясна, тъй като не можеш да знаеш какви стратегии ще изберат съперниците. Определено ще разберем утре – каза още финландецът.

Грожан от своя страна също отбеляза невероятната работа на екипа, благодарение на която успя да вземе участие в сесията. Той каза, че е изключително благодарен на всички и им дължи много:

- Мисля, че това са още доста питиета, които ще трябва да осигуря в края на уикенда. Колата бе достатъчно бърза, за да направим нещо чудесно в квалификацията, но в Q2 настигнах Даниел [Рикиардо], точно когато трасето изсъхваше и ставаше по-бързо. Имах само два тура със сликовете и не прескочих до топ 10, а това е наистина разочароващо. Какво да кажа? Това е Монако.

                                                                                                       clubs1.bg
Активен