Розберг на полпозишън за Гран при на МонакоНико Розберг наложи тотална доминация в уикенда за Гран при на Монако, след като спечели и квалификацията за шестия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2013 г. Това е трети пореден полпозишън за пилота на Мерцедес и четвърти пореден за отбора му. Екипът продължи невероятното си представяне в съботните битки, след като Люис Хамилтън се класира на първа редица до съотборника си. Трети и четвърти са съперниците им от Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър.
Условията за толкова важната квалификация за Гран при на Монако се промениха напълно, когато половин час преди началото й над трасето заваля. Постепенно дъждът утихна и спря, но пистата бе напълно мокра в началото на Q1. Пилотите започнаха да излизат с гуми интермедии, като внимаваха по улиците. Жул Бианки спря по-малко от минута след това с техническа повреда, предизвиквайки появата на жълти флагове.
В боксовете на Ферари и Лотус механиците френетично се опитваха да поправят колите на Фелипе Маса и Ромейн Грожан. Бразилецът получи санкция преместване пет места назад на грида, тъй като се наложи скоростната кутия в неговия F138 да бъде сменена. По-интересно обаче бе как ще се представи на мократа писта съотборникът му Фернандо Алонсо. Сутринта болидът на испанеца бе настроен по-меко точно с мисълта за дъжд.
В първите серии от бързи обиколки времената падаха толкова бързо, че всеки следващ тур бе по-добър и лидерът в класирането се сменяше непрекъснато. Маса и Грожан продължаваха да са в боксовете си 9 минути преди края, когато французинът все пак се качи в Лотус-а си. Тогава и някои от пилотите започнаха да питат инженерите си дали условията все още са за интермедии, тъй като пистата изсъхваше доста бързо, но на места оставаше хлъзгава. Марк Уебър съобщи, че се пързаля доста в секцията 5-8 завой и моментът не е за сухи гуми.
3 минути и половина преди края на Q1 пилотите на Мерцедес бяха начело – Хамилтън пред Розберг, следваха Фетел, Уебър, Райконен, Алонсо. Грожан успя да излезе, но Маса все така си бе в пита, а времената на Гийдо ван дер Гарде и Макс Чилтън бяха извън 107% от постижението на Люис. Състезателната линия изсъхваше все повече и пилотите непрекъснато подобряваха времената си – Ромейн излезе пръв с 1:23.738 още с първия си бърз тур! Скоро пръв се озова Пастор Малдонадо (1:23.452), следван от Жан-Ерик Верн, Алонсо, Грожан, Бътън, Хамилтън, Фетел, Розберг, Ботас, Перес. Големият губещ в Q1 бе Пол ди Реста, отпаднал от по-нататъшната битка заедно с Маса (той така и не можа да излезе на пистата), Бианки, Чилтън, Гутиерес и Пик. Ван дер Гарде обаче, който броени минути по-рано бе зоната на изпадащите, се промъкна в Q2.
В края на първия, доста хаотичен квалификационен сегмент отново започна да прекапва дъжд. А това означаваше още несигурност и по-нататък в сесията, тъй като на пистата тъкмо се бе оформила суха състезателна линия.
При тези условия битката продължи с интермедии и Q2 започна без забавяне. Розберг получи инструкция да направи „разумна обиколка“ в началото, но и той се изпързаля – като доста от колегите си – в бърз тур. В средата на времето начело се оказаха състезателите на Макларън – Бътън с 1:23.014, следван от Перес с 1:23.984. Грожан се вмъкна между тях, а останалите продължиха да подобряват постиженията си. Начело излезе Розберг с 1:22.119, а втори и трети бяха Уебър и Малдонадо. Ван дер Гарде пръв сложи сликове, след което Уебър, Бътън и Перес също излязоха със суперсофт.
3 минути преди края на времето бе моментът за последни опити, вече със сухи гуми. Уебър даде първо време, но постиженията на голяма част от останалите пилоти дойдоха след карирания флаг за края на Q2. В крайна сметка най-бърз в този сегмент бе Фетел (1:15.988) пред Райконен, Розберг, Хамилтън, Алонсо. Сутил се промъкна в топ 10 в последния момент с шесто време. За последната част на квалификацията се класираха още Уебър, Бътън, Верн и Перес. Грожан се оплака, че е бил блокиран от Торо Росо и на новината, че е извън първите десен реагира с репликата: „Няма начин, не е за вярване“. Ферари пък едва не костваха на Алонсо място в Q3, след като му сложиха нови интермедии и едва виждайки гумите на Фетел, смениха тези на испанеца със суперсофт.
Най-меките гуми в гамата на Пирели бяха на колите за последните, решителни 10 минути, в които щеше да се реши подреждането на първите пет редици на грида. Всички бяха на пистата веднага след светването на зеления семафор, за да се подсигурят с времена в случай, че отново завали. Райконен пръв влезе в бърз тур и зададе темпото с 1:20.269, но Хамилтън секунди след него записа 1:15.790. Уебър свали на 1:15.134. След това пилотите на Мерцедес слязоха под 1:15 – Розберг оглави таблицата с 1:14.919 пред Хамилтън (1:14.968), но отново Марк излезе пръв (1:14.726) преди да отстъпи на съотборника си Фетел, който даде 1:14.333.
След тези серии болидите се прибраха в пита преди второто си, финално излизане в Q3. Битката се водеше буквално сектор за сектор. Уебър оглави класирането с 1:14.181, веднага след което Хамилтън и Розберг последователно подобриха времето му. Фетел излезе трети, докато Алонсо успя да даде едва шесто постижение (на 2 хилядни от секундата зад Райконен!). На позициите от седма до десета се наредиха Перес, Сутил, Бътън и Верн.
clubs1.bg