www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508939 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #480 -: Май 26, 2013, 12:18:28 am »

Райконен принуден да покрие надписа на каската си в чест на Джеймс Хънт



Кими Райконен бе принуден да покрие надписа на каската си в чест на световния шампион във Формула 1 за 1976 г. Джеймс Хънт след нареждане от FOM (Formula One Management). Доста пилоти имат специални шлемове за надпреварата в Монако, но до момента единствено финландският пилот на Лотус се оказа в нарушение според организацията.

Според FOM надписът на каската на Кими е поставен така, че нарушава правилата за подобни послания. В падока се понесе и слух, че думите били приемани като реклама на предстоящия да излезе по световните екрани филм Rush на режисьора Рон Хауард, в който се разказва битката за титлата в Гран при през 1976-та.

В Лотус използваха черно тиксо, за да скрият проблемния според FOM надпис.

Сред останалите състезатели има и други с шлемове, отдаващи почит на пилоти от миналото на спорта. Този на Жан-Ерик Верн например е реплика на каската на Франсоа Север.

Себастиан Фетел пък сменя толкова често дизайна, че при него това почти не е новост. За Монако обаче на задната част на каската му е изрисувана пищна дама в бански костюм. Когато шлемът се загрее до определена температура, банският изчезва и само няколко звездички запазват приличието на рисунката.

                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #481 -: Май 26, 2013, 12:25:34 am »


Грожан благодари на отбора си

"Ще имам да ги черпя много след този уикенд"

Ромен Грожан, който претърпя доста днес, не успя да влезе в третата част от квалификацията и утре ще се подреди 13-и на стартовата решетка за Гран при на Монако. В третата свободна тренировка френският пилот на Лотус имаше два инцидента, но отборът му успя да оправи колата навреме, за да може Ромен да вземе участие в квалификацията, за разлика от Фелипе Маса.

"Отборът свърши невероятна работа и успя да оправи колата след случилото се в третата тренировка. Изключително  благодарен съм им. Наистина съм им длъжен за днес и в края на уикенда ще имам да ги черпя много. Разполагахме се колата, способна на много в квалификацията, но настигнах Даниел (Ракардо) във втората част от квалификацията, когато пистата започваше да изсъхва. Имах само две обиколки със сликовете и не бяхме в състояние да влезем в топ 10, което е много разочароващо. Какво да кажа? Това е Монако. Виждали сме различни климатични условия, пистата е уникална. Ще видим какво ще стане в състезанието утре".

                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #482 -: Май 26, 2013, 12:28:44 am »


Маса е добре след катастрофата днес

"Предните две колела блокираха"

След катастрофата в третата свободна тренировка за Гран при на Монако Фелипе Маса обясни, че е "добре" и се е отървал само със "схванати мускули". Пилотът на Ферари изгуби контрол над своето F138 на влизането в Ste Devote и се удари в предпазните бариери. Маса излезе колебливо от болида си и веднага отиде при лекарите. Макар че беше в състояние да продължи, бразилецът не успя да вземе участие в следобедната квалификация. Механиците не можаха да поправят колата му навреме, а и ФИА му наложи наказание за смяна на скоростна кутия.

"Добре съм, само няколко схванати мускула на дясното рамо и около врата. Когато спирах, минах през някаква неравност и двете колела се вдигнаха. На спирането блокирах предните две колела. В такава ситуация колата не се поддава на управление. Затова ударих мантинелата отляво. Това е възможно най-лошото място за подобен проблем. Видях, че колата е доста повредена, окачването и всичко останало, и знаех, че няма да ми е лесно да изляза. Опитахме всичко възможно. Утре ще стартирам последен и това няма да е никак лесно. Мисля, че ще трябва да опитаме всичко и да видим просто кое работи. Имаме цялата вечер и утре сутрин, за да направим голям анализ и да се опитаме да разберем какво ще правим", обясни Маса.

                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #483 -: Май 26, 2013, 12:30:24 am »

Ферари се подготвят за трудна надпревара в Монако
 


Труден ден изкара тимът на Ферари в Монако днес, резултатът от който също не бе особено добър за Скудерията. Фернандо Алонсо се класира шести на стартовата решетка за утрешната надпревара, докато Фелипе Маса така и не излезе на трасето.

Бразилецът удари колата си в последната свободна тренировка и я разби лошо. Екипът смяташе, че ще успее да я поправи до средата на Q1, но задачата се оказа прекалено сложна.

- Отборът се бореше с времето, за да оправи болида, за съжаление имаше твърде много повреди и отпред, и отзад, изискващи сериозен труд – обясни техническият директор Пат Фрай. – Квалификация на мокро в Монако е винаги интересна за наблюдаване – трябва да се внимава за трафик, жълти знамена и променящите се условия на трасето. Падането на температурите отчасти повлия на представянето ни, а с Фернандо имахме и някои грижи с баланса. Тези два фактора не позволиха да постигнем желания резултат, макар крайното подреждане да не бе особено изненадващо в сравнение с последните състезания. В Q2 решението да сменим интермедиите със суперсофт бе взето в точния момент. В последните минути пистата бе суха на места, но скоростта на Мерцедес и Ред Бул бе твърде добра. Утре ще се борим срещу статистиката: тук победителите почти винаги са стартирали от първите редици – допълни той.

Алонсо каза от своя страна, че не е бил толкова конкурентоспособен, колкото бе в четвъртък:

- Днес имах по-ниско сцепление със софт и затова имахме проблем сутринта. Но като цяло явно не успяхме да адаптираме достатъчно добре колата си към тази писта, която е единствена по характера си. Обикновено се представяме на по-високо ниво в надпреварите, но тук е почти невъзможно да се изпреварва. Все пак всичко може да се случи и в началото е необходимо да сме внимателни, за да не се озовем блокирани някъде в колоната.

Маса логично бе разочарован, след като дори не можа да се появи на пистата. Той обясни, че в последната сесия се е оказал върху неравност на трасето при спиране, предните колела неочаквано блокирали и от там нататък не успял да направи нищо, за да предотврати удара.

- Аз съм добре, имам само мускулно разтежение. Колата обаче бе много лошо потрошена и усилията на механиците не стигнаха. Благодаря им за положеното старание. Сега трябва да съм оптимист и да се концентрирам върху състезанието. Знам колко ще е трудна и дълга надпреварата, но ще опитаме всичко, ще използваме всяка възможност и ще натискаме на максимум както винаги – добави бразилецът.

                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #484 -: Май 26, 2013, 12:32:10 am »


Уебър: Условията се променяха, а гумите бяха коварни

"В крайна сметка не беше толкова зле"

На старта за Гран при на Монако Марк Уебър ще се подреди четвърти след двамата пилоти на Мерцедес и съотборника си Себастиан Фетел. След края на сесията австралиецът сподели, че е доволен от записания резултат и ще се постарае утре да направи максималното в сътезанието.

"Да, доста съм доволен. Условията по време на сесията не бяха лесни, но успяхме да се справим с коварните сектори и да направим сравнително чиста обиколка. Винаги, когато след това погледнеш резултатите, си мислиш, че си можел да си справиш и по-добре, но решенията се взимат на мига и трябва да правиш това, което ти изглежда правилно. В крайна сметка не беше толкова зле. Условията се променят и гумите са подвеждащи, така че да стартираме от втория ред, не е толкова лошо. Състезанието е дълго, могат да се развият много стратегии, така че ще видим какво ще успеем да постигнем оттук нататък", коментира Уебър.

                                                                                                                      formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #485 -: Май 26, 2013, 12:33:49 am »


Фетел: Без оправдания

"Грешката беше моя"

На стартовата решетка за Гран при на Монако Себастиан Фетел ще се подреди трети след двамата пилоти на Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън. В третата част от квалификацията днес Фетел записа доста бързи сектори, но не и цяла идеална обиколка. Според германеца, полпозишънът е щял да бъде негов, ако не беше направил грешка. Пилотът обясни, че причината да не е първи на старта, е само и единствено в него сами.

"Мерцедес имаха много късмет през уикенда и знаем, че темпото им в една обиколка е силно. Не искам да звуча все едно се оправдавам. Изоставането ми от тях беше повече от десета и днес нещата просто не се получиха в последната обиколка. Колата беше наистина много добра, затова мога да виня само себе си. Не съм напълно доволен от обиколката, но все пак се радвам, че пред нас няма да има Ферари или някой Лотус. Утре Мерцедес ще трябва да спират поне колкото нас и ми се струва, че да сме трети, е добър резултат, който би трябвало да ни осигури добра възможност за състезанието". коментира пилотът.

                                                                                                                     formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #486 -: Май 26, 2013, 12:35:12 am »

Нико: Не мисля, че съотношението на силите се е променило



Нико Розберг остана напълно спокоен и земен след третата си поредна победа в квалификация този сезон.

Той заяви, че не е възможно съотношението на силите между водещите отбори да се е променило драматично за две седмици.

- Направили сме стъпка напред, но тук по-скоро характера на пистата е факторът, който има шанс да ни помогне – сподели Нико на вечерния брифинг в моторхоума на Мерцедес и обясни, че за разлика от на всяко друго трасе в Монте Карло изпреварванията са все така невъзможни и при всички случаи вероятно няма да е нужно да се правят толкова много спирания в бокса, както бе в Барселона.

Нико призна, че F1 W04 има още проблеми с гумите (най-вече със задните), но бе видимо щастлив, че отново победи съотборника си Люис Хамилтън.

Двамата получиха по един нов часовник от IWC преди да започнат да обсъждат днешния ден. ICW обяви официално и удължаването на партньорството си с тима.

Люис бе категоричен, че не е разстроен от факта, че отново е загубил квалификация от своя съотборник, защото подобно нещо му се е случвало и в миналото и с Фернандо Алонсо, както и с Дженсън Бътън. Той вярва, че когато успее напълно да използва колата и гумите, отново ще е по-бърз.

Хамилтън, а и Рос Браун обясниха още, че до средата на решителния тур на британеца гумите му още не са били в оптимална работна температура, като шефът на тима заяви, че това вероятно спъна днес Ферари и Лотус.

                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #487 -: Май 26, 2013, 12:36:41 am »


Алонсо: Целта ми са Фетел и Кими, победата е малко вероятна

"Това не бе най-добрата ми квалификация"

Фернандо Алонсо обяви, че пред него стои целта да завърши пред преките си конкуренти Себастиан Фетел и Кими Райконен. Пилотите на Ред Бул и Лотус утре ще стартират пред звездата на Ферари, който в днешната квалификация остана едва шести.

Нандо призна, че ще му е много трудно да си проправи път до победата по тесните улици в Монако и борбата с преките му конкуренти в класирането при пилотите е по-важна за него. Испанецът все пак си остави вратичка, като сподели, че във Формула 1 нищо не е невъзможно.

"Очаквам утре състезанието да е много тежко за мен. Това не бе най-добрата ми квалификация, а за всеки е ясно колко важна е тя в Монако. Да се боря за победата утре е твърде невероятно, но във Формула 1 нищо не е невероятно", заяви Фернандо. "За мен е по-важно да се преборя с преките конкуренти в класирането Себастиан Фетел и Кими Райконен, които стартират пред мен", завърши испанецът.

                                                                                                                          formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #488 -: Май 26, 2013, 12:38:21 am »


Наказаха Маса след инцидента в Монако

Пет места назад на старта заради смяна на скоростна кутия

Стюардите в Гран при на Монако наложиха наказание от пет места назад на стартовата решетка на Фелипе Маса. Пилотът на Ферари разби болида си в по-рано днес в третата свободна тренировка по улиците на княжеството. Фелипе загуби контрол при спиране за първи завой, не успя да спре, заби се в предпазните мантинели на „Сен Дево" и повреди тежко окачването на болида си.

Заради повредите от удара на механиците от Скудерия се е наложило да сменят скоростната кутия. Това е и причината за наказанието от пет места назад за старта утре.

Все още не е ясно дали от Ферари ще успеят да подготвят колата на Маса за квалификацията, стартираща след минути.

                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #489 -: Май 26, 2013, 12:42:02 am »
Пирели заплашват да се оттеглят от Ф1



Пирели отправиха предупреждение към отборите, че ще се оттеглят от Фомурла 1 след края на сезона, ако скоро не получат отговор на въпроса дали ще имат нов договор от 2014. В последните седмици преговорите между италианския производител и отборите за нова сделка са в застой и Пирели заявиха, че няма да имат време да направят гуми за 2014, когато в сила влизат новите правила.

Моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри обясни в Монако, че Ф1 е в "изключително сериозна" ситуация, и ако въпросът не се реши скоро, компанията няма да успее да направи новите гуми навреме. "Очевидно на 1-ви септември ние трябва да представим на отборите новите гуми и да им кажем всичко, което трябва да знаят за тях през следващия сезон, но в момента сме май месец. Можете да си представите колко е абсурдно това, защото все още нямаме договор. Може би няма да сме тук...", според Хембри.

Пирели вече имат сделка с Бърни Екълстоун за оставането им в спорта, но ФИА все още не е обявила плановете си за това дали ще пусне договора за гумите на търг. Освен това досегашните опити на Пирели да финализират индивидуалните споразумения с отборите бяха осуетявани от няколко екипа заради несъгласие с предлаганите условия. Хембри заяви, че шефовете му в Пирели вече са поставили вътрешен краен срок, в който да получат отговор. Не се знае кога точно изтича той, но Хембри предупреди отборите да се събудят, защото на доставчика ще му трябва време да се подготви за новия сезон във Формула 1.

"Винаги съм казвал, че никога няма да поставяме вътрешни срокове, но очевидно времето вече изтича. Нещата започват да стават изключително сериозни, защото промените за следващия сезон са съществени. Спортът трябва да вземе скоростно решение, защото ни чака много техническа работа, която трябва да бъде свършена. Въпросът не е просто дали да се добавят по-твърди смеси за тазгодишните гуми - промените са толкова драматични, че трябва да направим цялостно ре-инженерство на гумите. Това отнема време, затова колкото повече се бавим, толкова по-невъзможно става да го направим. Идва момент, в който няма да имаме време да си свършим работата", предупреждава Пол Хембри.

                                                                                                                 sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #490 -: Май 26, 2013, 11:50:09 am »
Стартовата решетка за Гран при на Монако:

1   Нико Розберг   Мерцедес AMG   
2   Люис Хамилтън   Мерцедес AMG   
3   Себастиан Фетел   Ред Бул - Рено   
4   Марк Уебър   Ред Бул - Рено   
5   Кими Райконен   Лотус - Рено   
6   Фернандо Алонсо   Ферари   
7   Серхио Перес   Макларън - Мерцедес   
8   Адриан Сутил   Форс Индия - Мерцедес   
9   Дженсън Бътън   Макларън - Мерцедес   
10   Жан-Ерик Верн   Торо Росо - Ферари   
11   Нико Хюлкенберг   Заубер - Ферари       
12   Даниел Рикардо   Торо Росо - Ферари       
13   Ромен Грожан   Лотус - Рено       
14   Валтери Ботас   Уилямс - Рено       
15   Гиедо ван дер Гарде   Катерам - Рено       
16   Пастор Малдонадо   Уилямс - Рено       
17   Пол ди Реста   Форс Индия - Мерцедес           
18   Шарл Пик   Катерам - Рено           
19   Естебан Гутиерес   Заубер - Ферари           
20   Макс Чилтън   Марусия - Косуърт           
21   Жул Бианки   Марусия - Косуърт          
22   Фелипе Маса   Ферари   

                                                                                                     formula1.sportal.bg   
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #491 -: Май 27, 2013, 01:34:40 am »

Розберг покори Монако



Нико Розберг (Мерцедес) триумфира в Гран при на Монако днес, след като в блестящ стил води от старта до финала в прочутата надпреварата. Втори и трети завършиха пилотите на Ред Бул Себастиан Фетел и Марк Уебър. Така за първи път в историята на най-бляскавото състезание във Формула 1 победа в него постигат баща и син, защото Нико повтори успеха на Кеке Розберг по улиците на Монако през далечната вече 1983 г. с Уилямс.

Победата на Нико и Мерцедес дойде в деня, в който в падока тази сутрин се разгоря истинска буря относно теста на тима с Пирели след състезанието в Барселона. Всъщност от нея не по-малко доволни обаче би трябвало да са в Ред Бул защото претендентите на Фетел за титлата – Кими Райконен и Фернандо Алонсо – нямаха ден. Кими завърши десети, а Алонсо е седми.

Стартът премина без никакви инциденти и пилотите в челото поеха след първия завой Сен Дево нагоре към казиното, както се бяха подредили на старта. Нико Розберг бе следван от Люис Хамилтън, който бе атакуван веднага от Фетел, но без успех. Четвърти бе Уебър, а зад него Алонсо притискаше Райконен. На фибата все пак стана инцидент, но при пилотите в дъното на колоната, като предното крило на Гийдо ван дер Гарде бе отнесено от Пастор Малдонадо. След третата от общо 78 обиколки DRS вече можеше да се използва на единствената зона на трасето – старт-финалната права, но това не променяше реда. Състезателите в челото стартираха с най-меките гуми на Пирели суперсофт, с които постигнаха времената си в квалификацията вчера.

Зад Алонсо за позиция се бореха помежду си (отново доста агресивно) пилотите на Макларън. Серхио Перес бе пред Дженсън Бътън, а зад тях останаха Адриан Сутил, Жан-Ерик Верн, Нико Хюлкенберг.

Фелипе Маса тръгна предпоследен, но след 6 тура бе 18-ти. Той бе с по-твърдите гуми за уикенда (софт) и го посъветваха на шикана да минава на втора, за да може да ги запази по-дълго. След 8 обиколки Кими плътно доближи Уебър, а в 9-ата на входа на пистата се запали Катерам-ът на Шарл Пик.

След първите 10 обиколки Алонсо започна да губи контакт с Райконен, който вече бе на 3,5 сек пред него. Пилотът на Ферари изоставаше със средно 0,7 сек от темпото на Нико до 16-ия тур. Зад гърба на испанеца бе вече Бътън, който изпревари Перес след известна разправия – мексиканецът пресече шикана, за да запази позицията си и от ФИА наредиха да я даде на съекипника си. В челото Нико бе на повече от 2 сек пред Хамилтън, а той пък на 2,3 сек пред Фетел.

При температура от 40 градуса на асфалта гумите на Алонсо и Марк Уебър заработиха за кратко по-добре от тези на съперниците след 22-ия тур, когато испанецът отново доближи Кими, а Уебър – Фетел, който обаче също вдигна темпото. След това в 26-ата обиколка Уебър пръв от лидерите смени своя суперсофт със софт. Последваха го Райконен и Бътън.

В 28-ата обиколка Нико Розберг, противно на всички досегашни проблеми с износването на гумите на Мерцедес, записа рекордна обиколка, а в това време и Алонсо също спря за софт! Хамилтън отговори на съотборника си с рекорден тур на свой ред.

Точно след това обаче Фелипе Маса отново се удари в мантинелите, както и вчера сутринта преди Сен Дево. На пистата излезе кола за сигурност, която можеше да окаже с решаващо значение, но в случая не и за лидерската позиция.

Нико спря при механиците си, Хамилтън го последва. Германецът запази първата позиция зад колата за сигурност, но Люис се оказа четвърти зад Фетел и Уебър. Себ също мина през бокса за софт. Пети си оставаше Кими, зад него бяха Алонсо, Бътън и Перес.

Зад сейфти кара всички, вече с по-твърдите гуми, интензивно ги загряваха, докато медицинският екип прегледа Фелипе и му постави яка на врата. В края на 38-ата обиколка колата за сигурност най-после се прибра и състезанието бе рестартирано отново.

Веднага след рестарта Хамилтън почти изпревари Уебър на Раскас. Алонсо пък атакува Кими във фибата и едва не загуби позиция от Бътън, който го подпря на излизане от нея. Но обиколка по-късно самият Дженсън бе изпреварен от съотборника си на новия шикан след тунела. Розберг отново дръпна комфортно напред с аванс от 1,5 сек пред Фетел.

Перес атакува и Алонсо в 45-ата обиколка на същия шикан, на който изпревари Бътън. Испанецът не отстъпи и пресече шикана, но остана пред пилота на Макларън. Комисарите започнаха разследване, но тур по-късно нов тежък инцидент след контакт между Малдонадо и Жул Бианки направо доведе до спиране на състезанието, защото Уилямс-ът разби предпазните заграждения на завоя Табак. Пилотите се подредиха на старта на позициите си в колоната, а спорът между екипа на Ферари и рейсконтрола за действията на Алонсо продължиха и в паузата. След рестарта обаче Алонсо пусна Перес, както поиска Чарли Уайтинг.

Всички използваха паузата, за да сложат отново най-меките гуми суперсофт на колите си, а Нико за пореден път избяга напред на повече от 1 сек от Фетел. Състезателите отново бяха на метри един от друг зад Фетел, като Сутил изпревари Бътън вътре във фибата с рядко агресивна атака. Перес пък атакува и Кими на шикана, принуждавайки и него да го пресече, но този път и той мина напряко и промени в позициите нямаше. В 57-ата обиколка отново на фибата Сутил задмина и Алонсо и зае седмата позиция.

Напред Нико вече имаше аванс от над 3 секунди пред Фетел.

В 62-ата обиколка пореден инцидент - между Ромейн Грожан и Даниел Рикиардо на излизане от тунела – изведе за втори път на пистата кола за сигурност и тази разлика бе ликвидирана отново. Парчетата от колите на Лотус и Торо Росо трябваше да се разчистят, след като французинът буквално торпилира съперника си отзад. Вторият сейфти кар повиши много температурата в двигателя на Кими Райконен и го предупредиха от бокса.

След рестарта атаките на Перес продължиха и този път се стигна до сблъсък между него и финландеца след излизането от тунела. Кими трябваше да спре в бокса, а Перес с разбита кола продължи да кара. Бътън пък на свой ред изпревари Алонсо на последния завой в битката. 5 обиколки преди края Перес най-после трябваше да спре, а видимо без добро темпо Алонсо се бранеше от Верн и Ди Реста за седмата си позиция накрая.

                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #492 -: Май 27, 2013, 01:37:56 am »

Таен тест на Мерцедес с Пирели предизвика скандал часове преди старта в Монако



Тест на Мерцедес с Пирели предизвика скандал часове преди старта на Гран при на Монако. Тази сутрин в падока в княжеството стана ясно, че тимът от Бракли е провел тридневни тренировки и с двамата си пилоти Нико Розберг и Люис Хамилтън на пистата Каталуния веднага след Гран при на Испания. Ред Бул и Ферари са особено ядосани от случая и търсят изясняване на обстоятелствата около изпитанията. Говори се дори, че обислят протест срещу Мерцедес, чийто пилоти се класираха на първа редица на грида.

Тестовете по време на сезона във Формула 1 са забранени. Точка 22.4h от Спортните правила постановява, че не може да има изпитания на писта в период, започващ 10 дни преди първия старт от шампионата и 31 декември същата година. Посочени са две възможни изключения: 1 тридневен тест за млади пилоти, който се провежда на дата и писта, предварително одобрени от ФИА след консултации с всички екипи; 4 еднодневни аеродинамични проби.

Председателят на борда на Мерцедес в F1 Ники Лауда заяви, че ФИА са знаели за теста и екипът е получил предварително одобрението на федерацията:

- Много е просто. Пирели ни помолиха (да участваме). Попитахме ФИА дали ни е разрешено да правим подобно нещо. ФИА потвърдиха, казаха „да“ и ние проведохме изпитанията. Мисля, че други отбори също са били помолени. Един друг екип е тествал по-рано. Мерцедес не са направили абсолютно нищо погрешно. Попитахме правилните хора за разрешение и го получихме.

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер разбрал за допълнителните тренировки снощи, заяви той днес в падока.

- Преди всичко нещата трябва да се комуникират пред правилните канали. Има объркване какво е разрешено по договор и какво може един отбор да направи. Трябва да изясним тези неща. Разбирам защо Пирели искат да изпробват гумите си – те очевидно имат проблеми с тях. Разочароващото е, че изпитанията не са направени прозрачно, а тридневният тест се е състоял с кола от тази година и са използвани гуми, които са предоставени за следващия старт на шампионата. Независимо как ще го наречете, това е тест – заяви Хорнер.

Моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри заяви, че Мерцедес не са получили никакво предимство от изпитанията. Той бе категоричен, че е напълно нормално да бъде разрешен 1000-километров тест с който и да е тим.

- Всъщност ние работихме по решения за догодина и изпитахме куп различни неща. Мерцедес идея си нямат какво всъщност изпробвахме – допълни той.

По-малко от час преди старта на шестия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2013 г. реакция от страна на ФИА нямаше.

                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #493 -: Май 27, 2013, 01:40:41 am »

Ред Бул и Ферари подадоха официален протест срещу Мерцедес



Ред Бул и Ферари подадоха официален протест срещу Мерцедес заради проведения след Гран при на Испания тест на екипа от Бракли с Пирели.

Скандалът избухна часове преди старта в Монако, където този уикенд се провежда шести кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2013 г.. Ники Лауда бе категоричен, че отборът е получил необходимите разрешения. Моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри пък обясни, че са били изпробвани решения за догодина.

След сериозни дискусии между екипите и ФИА в последните часове Кристиан Хорнер потвърди подаването на официален протест. Ферари пък искат изясняване на ситуацията с оглед на факта, че в пробите е използван тазгодишният болид на Мерцедес.

Половин час преди началото на Гран при на Монако началникът на екипа от Бракли Рос Браун коментира ситуацията. Той повтори в голяма степен вече казаното от Лауда:

- Трябва да изчакаме и да видим какво ще кажат стюардите. Но Пирели ни помолиха и ние се съгласихме. Притеснявахме се от последните проблеми и смятахме, че използваната от тях кола не е достатъчно съвременна. Уведомихме ФИА, те бяха доволни и потвърдиха всичко. На самия тест получихме кодове, а не типове гуми или нещо подобно, така че не знаем какво са тествали Пирели. Освен всичко останало обаче, другите отбори бяха там, докато ние се подготвяхме за теста. Защо никой не попита поради каква причина не си тръгваме? – попита англичанинът.

Очаква се протестът да бъде разгледан след провеждане на състезанието.

                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #494 -: Май 30, 2013, 07:46:08 pm »


Розберг се надява Мерцедес да запазят добрата си форма

"Отборът ми даде страхотна кола"

Нико Розберг се надява Мерцедес да запазят добрата си форма след днешното невероятно успешно представяне. Розберг стартира от полпозишън и запази лидерството си и през трите рестарта на състезанието до финала на Гран при на Монако.

"Изключително щастлив съм, че спечелих това състезание. Последните няколко кръга от шампионата бяха доста трудни за нас, защото все изпадахме назад. Мислехме си, че и днес може да стане така, но всичко мина добре. Надявам се да продължим в същия дух. Днес отборът ми да де страхотна кола. За кратко време екипът направи фантастичен напредък", коментира Нико след победата. Според пилота, трасето е паснало на Мерцедес повече, отколкото на другите отбори.

"Това е домът ми. Тук съм израснал и победата ми е наистина специална. Целият уикенд мина перфектно. Направих ужасен старт и бях близо до Себастиан и Люис, но след това успях да си контролирам темпото. Колата беше много силна, гумите се държаха прилично и това се оказа ключът към победата. Затова отправям едно огромно благодаря към отбора", споделя Нико.

                                                                                                       formula1.sportal.bg
Активен