www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508948 пъти)

0 Членове и 58 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #510 -: Юни 01, 2013, 08:24:43 am »


Форс Индия: Няколко отбора решиха да се съсредоточат върху победата на всяка цена

"Ако нещата не се променят, ще останат три обора с по три коли"

Форс Индия се прибраха от шестото Гран при за сезон 2013 с 12 точки. Миналата година от същото състезание изкараха половината от този резултат. Така отборът продължава с доброто представяне от старта, който засега им осигурява стабилното пето място в класирането при конструкторите - пред Макларън, Торо Росо и Заубер. Тазгодишният им VJM06 се доказва като конкурентен на всякакви писти, а двамата пилоти Адриан Сутил и Пол ди Реста са на 8-о и 11-о място при пилотите. Затова шефът на отбора и изпълнителният директор Виджай Маля са обнадеждени за оставащата част от 2013, а дори и след това.

В Гран при на Монако само три отбора успяха да влязат и с двете си коли в зоната на точките - Мерцедес, Ред Бул и Форс Индия. Маля е доволен от представянето на отбора и се радва, че пилотите му са финиширали пред Ферари, Макларън и Лотус. На въпроса къде смята, че се намира Форс Индия в момента, Виджай Маля обяснява: "Ние сме малък отбор, а се бием в следващата категория. Много сме отдадени на работата си и е факт, че с всяка година ставаме все по-добри. 44 точки от 6 състезания - това е най-добрият старт на сезон в историята на отбора. Не можем да мечтаем за повече. Ще запазим скоростта си на развитие и ще подобряваме колата, за да остане още по-конкурентна. Надяваме се да успеем да стигнем до няколко подиума. Догодина с новия двигател и с новия ни партньор Мерцедес, се надяваме на още по-силни резултати".

Догодина в сила влизат новите правила за двигателите, но подготовката за тях вече е в разгара си. Всички говорят за надеждност, пари, сделки и се усеща известна тревожност. Шефът на Торо Росо Франц Тост изрази притесненията си, че новите двигатели ще струват двойно, спрямо сегашните. Маля допълва: "Със сигурност. От една страна ФИА и ФОТА решиха, че трябва да намалим разходите във Формула 1. Но вместо да правят това, един или два отбора решиха да се съсредоточат върху победата на всяка цена, а не върху стабилността на спорта. Така че няма ограничения за ресурсите, даже напротив - разходите растат. Независимо дали носителите на рекламни права, ФИА или самите отбори, важно е всички важни  заинтересовани страни да се съберат и да намерят приложимо решение. Ако искаш само три или четири отбора във Формула 1 с по три коли всеки, нека нещата си останат такива, каквито са си сега. Но мисля, че спортът има нужда и от по-малките независими отбори, затова всички трябва да гледат общия интерес, а не само личния".

                                                                                        formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #511 -: Юни 01, 2013, 08:26:13 am »


Боб Фърнли: CVC изнасилиха Ф1

CVC: Въпросът не е колко пари даваме, а как се харчат

Заместник-шефът на Форс Индия Боб Фърнли нападна остро собствениците на Формула 1 CVC Capital Partners с обвинението, че са "изнасилили спорта". Смята се, че CVC са изкарали около 4 милиарда британски лири от Ф1 и прибират половината от годишните приходи откакто купиха търговските права през 2006.

"CVC свършиха абсолютно отвратителна работа. Те са най-лошото нещо, случвало се някога на Формула 1. Не направиха нищо полезно за спорта, a сега се опитват да го стоварят на някакви нищо неподозиращи инвеститори", заяви Фърнли пред Съндей таймс.

Коментарите на Фърнли са част от постепенно умножаващите се оплаквания от увеличаващите се разходи във Ф1 и как всичко пада на плещите на така или иначе финансово затруднените отбори. Един от създателите на компанията, Доналд Макензи смята, че компанията му не е виновна за финансовите трудности, пред които трябва да се изправи спортът. "Ценя Боб и средно-големите отбори, както и по-малките от тях, работата им е трудна, винаги е била. Искреният отговор е, че екипите трябва сами да си решат проблемите. Не става дума за това колко пари им даваме, а как те ги харчат. Колкото до нас, важното е да се знае, че ние не взимаме парите на спорта. Не сме лошите. Грижа ни е за съдбата на Формула 1. Отборите получават 65 процента от печалбите, а ние останалите 35. Не взимаме парите от компанията и от спорта, просто не е вярно".
                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #512 -: Юни 01, 2013, 08:27:42 am »


Бътън: Алонсо гледа към титлата

Затова испанецът е бил предпазлив в Монако

Дженсън Бътън вярва, че Алонсо предпочита шампионската титла пред подиума в Монако. След победата в Испания пилотът на Ферари бе в борба в средата на колоната на "Монте Карло", като не натискаше много за по-предно класиране и се задоволи със седмото място. Вместо да рискува удар по тесните улици, класиране в топ 10 му беше достатъчно. Бътън, който изпревари Алонсо смята, че испанецът се е съсредоточил върху шампионата и едно Гран при на Монако не му е изглеждало толкова важно.

Имайки предвид опасните ситуации, които Перес предизвика, Алонсо определено излезе сух от водата, за разлика от Кими Райконен, който загуби ценни точки. Дори Бътън за малко да си изпати от няколкото битки с мексиканеца.

"Ако направиш добра квалификация в Монако, можеш да се бориш за победа. Мисля, че най-смелите винаги се представят добре, но има тънка граница между смелостта и глупостта. Видяхме Фернандо, който е смятан за най-добрия пилот във Ф1, да изостава доста. Залагаше на сигурно без да рискува и го изпреварваха. Аз също пробвах преди това,  но не успях, след  това просто се гмурнах в завоя и стана. Фернандо определено мисли за шампионата, личеше си по карането му. Виждаш разликата между някой, който иска да спечели едно състезание и друг, който мисли за всичките 19 надпревари. Фернандо е интелигентен и това му попречи в Монако", коментира пилотът на Макларън.

"Атаката на Перес срещу мен беше добра. Изненада ме, не очаквах, добър ход. От другите обаче чувам, че е прекалил тук-там. За мен най-големият проблем беше в първата обиколка, когато направих добра атака срещу него, но не се получи - той ми затвори вратата и не ми остави място, наложи се да мина през шикана. Направи така, защото щеше да загуби позиция, толкова по въпроса", обясни Бътън.

                                                                                                        formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #513 -: Юни 01, 2013, 08:29:07 am »


Пирели няма да променят гумите за Канада

Само ще ги тестват

Модифицираните задни гуми за 2013 на Пирели ще бъдат използвани само в петъчните свободни тренировки следващата седмица в Канада. Първоначалният план беше променените смеси да бъдат използвани през целия уикенд. Говорител на Пирели обаче потвърди, че гумите, които ще бъдат с кевларени вътрешни бордове (подобно на миналогодишните), за разлика от новите, които са със стоманени, ще се позлват в петък.

Всеки отбор ще получи по два комплекта от гумите с новите спецификации, за да бъдат оценени и с оглед да бъдат използвани в Гран при на Великобритания в края на юни. Първоначално Пирели се надяваха да използват новите гуми за целия уикенд в Монреал, но имаха проблеми с това да получат единодушно съгласие на всички отбори. Допълнителният комплект гуми ще позволят промените да бъдат тествани преди състезанието.

"Ще донесем по два комплекта за отбор за тренировките в Петък с оглед на това да ползваме новите задни гуми на "Силвърстоун". Както позволява правилникът и в името на спортната справедливост смятаме, че това е най-доброто решение".

Целта на промяната беше да не се повторят деламинациите, които видяхме в Бахрейн и Испания. Продължавайки с използването на същите смеси за Гран при на Канада, Пирели приемат, че има риск от повторни деламинации, но са уверени, че новите спецификации ще ги предотвратят. "Искаме да се отървем от деламинацията, която се предизвиква от отломки, създаващи слабо място и прегряване. Вярваме, че решението, което сме намерили, напълно ще се справи с този проблем", обясни Пол Хембри. Промените биха намалили и риска от повтаряне на стратегията с четири спирания, използвана в Испания.


                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #514 -: Юни 01, 2013, 09:23:38 am »


И Форд във Ф1?

Дали ще последват примера на Хонда

Носят се слухове, че Форд са потенциални кандидати за завръщане във Формула 1 за новата V6 турбо ера през 2014. Според германския Спийд Уик Форд могат да последват примера на Хонда и догодина да има техни двигатели на стартовата решетка. Хонда, които се оттеглиха от спорта след края на 2008, обявиха официално, че от 2015 ще доставят двигатели за Макларън. Подобни слухове се носеха и за Тойота и БМВ, но и двете компании отрекоха.

През 1999 Форд купиха отбора на сър Джеки Стюарт и го прекръстиха на Ягуар Рейсинг, но се оттеглиха от Ф1 след 2004. Сега в базата им в Милтън Кийнс се помещават Ред Бул.

                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #515 -: Юни 01, 2013, 09:25:55 am »


Хамилтън изпитва затруднения в Мерцедес

Рос Браун: Трябва му време

Шефът на Мерцедес Рос Браун смята, че на Хамилтън му трябва време да се адаптира към отбора и новата колата. Люис направи добър старт на сезона  и в първите състезания бе по-бърз от съотборника си, но в последните три Нико определено го побеждава. Люис призна, че му е трудно да свикне с новостите след шестте години в Макларън. Рос Браун вярва, че с времето Хамилтън ще си подобри представянето и се радва на хъса му.

"Така е още от първото състезание, даже в предсезонните тестове беше ми трудно. Настройкитe на спирачките и волана са много различни от това, с което съм свикнал. В Макларън ми беше много комфортно, знаех кое къде е и нищо не се променяше. Всичко, с което съм свикнал, сега ми пречи, особено в последните три състезания, където се представям зле. Това ми е най-трудният сезон", сподели Люис.

Браун настоява, че комфорт се гради с времето. Нико е в Мерцедес от началото и знае всичко, познава всеки техник и инженер, и Люис ще се научи да комуникира по-добре с отбора.

"Това е много особен момент, как пилотът общува и как ти разбираш какво той иска от колата като настройки. Събрали сме много силен екип за Люис, хора с много опит в момента работят над това да разберат точно какво иска. Просто отнема повече време и мисля, че Люис вижда жесток съперник в лицето на Нико, който е с нас от началото", обясни Браун.

Хамилтън настоява, че проблемът не е само в общуването с отбора: "Няма общо с инженерите, просто е цялостно мое усещане, трудно е да го дефинирам. Не че съм разсеян или нещо подобно, но не се чувствам уверен в колата. Прекарах в Макларън доста време и там бях 100 процента уверен в болида. На писти като "Монте Карло", е много важно да се чувстваш добре колата. В момента ми е трудно да намеря този комфорт, което значи, че не мога да спирам максимално късно".
                                                                                                    formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #516 -: Юни 01, 2013, 09:28:38 am »


Доменикали уверен въпреки неуспеха в Монако

"Трудно е да се каже защо имахме проблеми"

Стефано Доменикали призна, че Ферари са нямали темпо в Монако. Причините още са неясни, но резултатите им са отговаряли на очакванията. Така последната победа на Скудерия си остава преди 12 години. Фелипе Маса претърпя два сериозни инцидента, като последният го извади от състезанието. Алонсо също нямаше късмет, стартира шести и завърши седми, въпреки трите рестарта. Сега испанецът изостава в шампионата с 29 точки от Себастиан Фетел, който се качи на подиума. Доменикали не е притеснен, защото до края на годината има още много състезания.

"Нямахме темпото и трябва да разберем защо. Свикнали сме да реагираме много бързо след тежък уикенд. Трудно е да се каже защо имахме проблеми. За съжаление трябва да има причина на тази писта да не сме печелили от 2001. Може да е от характеристиките на трасето или от ситуацията, не знам. От спортна гледна точка единственото хубаво нещо бе, че Кими взе само 1 точка, но Фетел стана втори. Все пак минаха само шест от 19 състезания. Шампионатът е дълъг и въпреки че сме втори при конструкторите, Мерцедес изглеждат много силни. Ще бъде голямо предизвикателство за всички тази година и трябва бързо да разберем защо не бяхме на нивото, което искаме", заяви Доменикали.
                                                                                                              formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #517 -: Юни 01, 2013, 09:30:15 am »


Уилямс потвърдиха сделка с Мерцедес

Догодина отборът ще е с нов доставчик

Отборът на Уилямс потвърди днес сутринта, че ръководството е стигнало до сделка с Мерцедес за доставка на двигатели в дългосрочен план. Миналата седмица Тото Волф потвърди преговорите между двата екипа, а днес споразумението вече е официално. Правилата за 2014 изискват от двигателите да изминат 300 км състезателна дистанция със 100 кг гориво. Това е невъзможно със сегашните атмосферни V8 двигатели, затова се преминава към новите 1.6-литрови V6 турбо с хибридни системи. Новост ще бъде и системата за съхранение на енергията ERS, която ще е десет пъти по-мощна от KERS, който използват отборите сега. ERS ще съхранява енергия от турбината и задната ос, която ще им връща обратно. Очаква се новите системи във Формула 1 да намерят път към масовите автомобили, за да се оправдае използването им.

Относно партньорството с Мерцедес собственикът и основател на Уилямс Сър Франк Уилямс заяви: "Много се радвам да представя новия ни партньор във Формула 1 Мерцедес-Бенц за сезон 2014 и за в бъдеще. Мерцедес-Бенц са едни от най-успешните доставчици на двигатели и вярвам, че ще ни предоставят много конкурентен пакет. Искам да използвам повода да благодаря на Рено за тяхната усърдна работа и подновените ни отношения от сезон 2012. За нас беше удоволствие да работим с тях и да стигнем до победата в Испанското Гран При през миналата година".
                                                                                                                      formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #518 -: Юни 01, 2013, 09:33:20 am »

Заубер изнервени от поведението на Ботас в Монако




Кими Райконен бе единственият пилот в Монако, който се осмели да постави развилнелия се Серхио Перес на мястото му. Това обаче му струваше важни точки в класирането при пилотите. След контакта си с Макларън-а на мексиканеца, състезателят на Лотус трябваше да влезе в бокса заради спукана задна лява гума. Въпреки че излезе назад в колоната, той все пак успя да спечели в последната обиколка една точка. Това обаче според екипа на Заубер било благодарение на неспортсменското поведение на сънародника на Райконен, пилотът на Уилямс, Валтери Ботас.

Какво обаче се случи в действителност? След принудителния стоп Райконен излезе на 13-а позиция. След като успя да изпревари Естебан Гутиерес от Заубер, той застана зад Валтери Ботас. Според екипа на Заубер, пилотът на Уилямс доброволно е пропуснал сънародника си напред. Така в последната обиколка Райконен се озова зад Нико Хюлкенберг, който нямаше никакъв шанс да отрази атаката на финландеца на Сент Дево и последната точка отиде за пилота на Лотус.

„Рядко съм виждал толкова неспортсменско поведение, когато някой доброволно да направи място на пилот от друг отбор в последната обиколка в Монако“, нервира се тим мениджърът на Заубер, Беат Цендер на поведението на Ботас пред швейцарския вестник Блик. Финландецът се защити пред медиите, като обясни, че е смятал, че Райконен е в групата на водещите и трябва да му направи място, за да го изпревари с обиколка.

Хюлкенберг все пак трябваше да изчака решението на стюардите, които можеха да накажат Райконен заради поведението му зад колата за сигурност. В крайна сметка обаче бе преценено, че нищо в карането му не е причина за наказание. Така в следващото състезание Райконен ще има възможност да изравни рекорда на Михаел Шумахер за най-много поредни състезания, завършени в точките.

                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #519 -: Юни 01, 2013, 09:35:21 am »

Маруся ще обяви скоро доставчика си на двигатели за 2014 г.



Въпросът за доставка на двигатели е много важен за всички отбори. Заради сравнително сериозните разлики в цената на силовите агрегати на трите производители се правят различни спекулации за това, кой екип с какъв двигател ще се състезава. Подобно е и положението на отбора на Маруся, за който се смята, че почти сигурно ще кара през 2014 г. с двигател Ферари, след като приюти Жул Бианки, който е кадър на Скудерията. Все още обаче липсва потвърждение на тази теза.

„Трябва да обявим нашия бъдещ партньор в близките дни, още преди Гран при на Канада“, заяви тим шефът на Маруся, Джон Бут. Смята се, че агрегатите на Ферари ще струват около 15 млн. евро годишно и ще са най-изгодните на пазара. Бут обаче отрича да има топла връзка между екипа и италианците. „Имаме връзка с Ферари единствено около Жул. При преговорите за двигателите обаче това едва ли ще играе някаква роля.“

Партньорство с Рено е малко вероятно, защото французите предлагат най-скъпите мотори, чиято цена ще е около 20 млн. евро. Вероятно по тази причина Рено ще загуби през следващия сезон Уилямс като клиент. Според слуховете отбора на сър Франк е пред подписване на договор с Мерцедес. Цената на предлаганите от германците двигатели трябва да е 18 млн. евро.

                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #520 -: Юни 01, 2013, 09:36:55 am »

Счупен елемент от предното ляво окачване на Маса довел до катастрофата в Монако



Счупен елемент от предното ляво окачване на Ферари-то на Фелипе Маса довел до катастрофата на бразилеца по време на Гран при на Монако. Екипът подозираше, че причината за втория удар на пилота е техническа за разлика от първия в съботната свободна тренировка, когато инцидентът се дължеше на грешка на състезателя.

Скудерията разследва инцидента от неделя, като освен прегледа на колата бяха анализирани още телеметричните данни, постъпили към питуола. Сега тимът започва работа по автомобилите за следващия старт – Гран при на Канада. Колите заминават за пистата Жил Вилньов в края на тази седмица.

- Този шампионат е истинска въртележка от емоции – призна шефът на Ферари във Формула 1 Стефано Доменикали. – След един добър уикенд (този в Испания) преживяхме лош. Мога да потвърдя, че не се отнесохме от радост, когато спечелихме, нито пък се самобичуваме, когато нещата не се получат според очакванията. Отсега нататък обаче ще е важно да установим постоянно ниво на представяне. Разликите в генералното класиране не са твърде големи, а броят силни съперници се увеличава непрекъснато. При такъв сценарий всяка точка е ценна и дори стотна (от секундата) става важна. Предстои ни сериозна работа в идващите дни, за да се подготвим максимално за Монреал. Навиваме ръкави и се съсредоточаваме върху предстоящите задачи – допълни той.

Маса има нужда от няколко дни почивка преди да се върне към подготовката си за следващата надпревара.

- Най-хубавата новина е, че Фелипе е добре. Преживя две големи катастрофи в рамките на 24 часа, но за щастие има единствено мускулни болки и никакви други контузии – обясни Доменикали.

                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #521 -: Юни 01, 2013, 09:40:08 am »

Лотус записва рекордни загуби за 2012 г.



Екипът на Лотус е записал през миналата година най-голямата загуба, отбелязвана някога от отбор в моторните спортове. Към 31.12.2012 г. Лотус са записали загуба от 66,5 млн. евро след данъците. Чистата загуба е 42 млн. евро, а приходите са спаднали с 19,8% и възлизат на 108,5 млн. евро. Големият проблем на екипа се оказва привличането на сериозен спонсор.

Няма отбор, публикувал своя баланс, който да е загубил толкова пари. Загубата е дори по-голяма от тази на БАР от 1999 г. Сериозен проблем се очертава и оттеглянето на Lotus Cars, въпреки че отбора все още носи това име.

Собственик на екипа на Лотус е инвестиционния фонд Genii Capital, основан от Жерар Лопес, спечелил значителни средства от инвестиции в Skype. Още през април миналата година Лопес обясни, че прекратява спонсорското споразумение Lotus Cars.

„Все пак се радваме, че ще можем да използваме името, защото то има символично значение за Формула 1“, обясни Лопес тогава.

Малайзийската автомобилна компания Протон, собственик на Lotus Cars, отпусна през миналата година 40,9 млн. евро на екипа, като за гаранция за този заем послужи фабриката на отбора. Благодарение на този заем дълговете на екипа намаляха от 93,4 млн. евро до 63,4 млн евро.

Лопес наскоро обяви, че е продал 2% от отбора на Андрю Руън, който от месец февруари стана член на надзорния съвет на отбора. Той обаче не е единственото ново попълнение. През 2012 г. са наети 20 нови работника, което прави общия брой на служителите в екипа 520 души. Според публикуваните документи не на последно място и заради заплатите, разходите са се увеличили с 9,1% до 171,5 млн. евро.

Освен това бяха направени и сериозни инвестиции. Във фабриката бяха доставени нови машини, чиято цена е 7,5 млн. евро. Наемането на Райконен повлия позитивно не само на резултатите на отбора, но и на имиджа на екипа. Освен това бе подобрено с едно място (от пето на четвърто) класирането на екипа при конструкторите. В момента отбора се намира дори на трето място, но бъдещето на Райконен все още е несигурно. Договорът му с екипа изтича в края на годината и все още не е подновен.

                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #522 -: Юни 01, 2013, 09:42:27 am »

Кобаяши тества F10 на Фиорано



Камуи Кобаяши направи своето завръщане в болид от Формула 1, след като във вчерашния ден направи тестове на пистата Фиорано с болид F10 на Ферари от 2010 г. Това изпитание е подготовка на японеца за демонстрация в Москва, която ще се проведе на 21 юли по улиците на руската столица.

„Първото ми чувство бе огромна радост“, призна Кобаяши. „Борил съм се срещу тази кола и знам на какво е способна. Затова бе важно да събера опит с нея.“

Кобаяши записа 61 състезания за екипите на Тойота и Заубер преди да бъде освободен в края на миналата година, въпреки успеха си в домашното състезание на пистата Сузука, където се класира трети.

Той се опита да си осигури място в нов отбор, но не се справи с намирането на достатъчно платежоспособни спонсори. Затова и предпочете да се състезава в сериите за издръжливост, където ще кара Ферари 458 Италия в клас GT. Тъй като отборът, подготвящ колите е почти заводски и е свързан с фирмата от Маранело, Кобаяши вече се числи към кадрите на Ферари.

„Странно е да се качиш отново в болид след като до момента си карал 458 GT. Впечатленията са тотално различни. Но не ми бе трудно да свикна, защото в миналото съм карал какво ли не. Така че нямам проблеми с промените.

Ще бъде чудесно да карам тази кола в Москва. За мен това ще е двоен дебют. За първи път ще карам болид на Ферари пред публика и за първи път ще посетя руската столица.“

                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #523 -: Юни 02, 2013, 10:00:18 am »


Мерцедес ще дават двигатели на Макларън с нежелание

Притесняват се от изтичане на информация

Изпълнителният директор на Ф1 отбора Мерцедес Тото Волф призна, че продължаването на договора за доставка на двигатели за Макларън и през 2014 не е "приятна" ситуация. Макларън вече обявиха, че през 2015 ще се задвижват от Хонда, а за догодина ще запазят партньорството си с Мерцедес. В Бракли обаче имат опасения, че хората от Уокинг могат да издадат на хората от Япония решенията за V6 турбо ерата на германците.

"Снабдяването на Макларън за още една година определено не е приятна ситуация. Въпреки това съм уверен, че Макларън ще спазят правилата на договора и няма да споделят информация (с Хонда)", коментира Волф.

Волф отхвърли и предположенията, че правилата за новите V6 увеличават значително разходите във Ф1 за клиентските отбори на доставчика. "С по-дългия живот и по-ниския разход, с течение на времето ще излезе по-евтино", обяснява Волф.

                                                                                                        formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #524 -: Юни 02, 2013, 10:02:19 am »


Пирели: Не сме нарушили правилника

"Тестът беше фокусиран върху 2014"

Пирели настояват, че тестът, който са направили с Мерцедес в Барселона, е бил фокусиран само върху разработките за 2014 г.. Не е бил в полза на отбора и използването на колата за 2013, не е било изискване на италианския доставчик.

Международният трибунал на ФИА ще разглежда протеста срещу тридневната сесия на Мерцедес и Пирели, за която се разбра по време на Гран при на Монако. Двамата пилоти на Мерцедес Люис Хамилтън и Нико Розберг са изминали 1000 км на испанската писта с колата за 2013. Правилникът на Формула 1 позволява на отборите да помагат на Пирели в разработките, но забранява тестовете по време на сезон със сегашните болиди.

Пирели публикуваха изявление, според което Мерцедес не са можели да изкарат никакви ползи от теста, защото тестваните в него гуми, не са били свързани с настоящите. Компанията обяснява, че само едни от 12-те пробвани гуми са били със структурна промяна и са били пробвани с цел предотвратяване на деламинации, а по-голямата част от теста е била за 2014.

"Разработващия тест, проведен с отборите през 2013, не е бил в полза на никой от тях и както обикновено, е проведен професионално, прозрачно и с добри и честни намерения. Използваните гуми не бяха от сегашния шампионат, но бяха част от гама продукти, които все още се разработват с оглед на евентуално подновяване на договора за доставка. Нито един от тестовете не е проведен с цел подобряване на специални коли, а само за да се тестват решенията за гумите за бъдещите шампионати. Използването на кола на Мерцедес беше резултат от директна комуникация между ФИА и отбора. Пирели не са настоявали точно за колата за 2013: нито пред Мерцедес, нито пред ФИА или отборите, към които бе отправено предложение през годината за участие в тестове за разработване на гумите за 2014. Гумите, които ще бъдат тествани от отборите в свободна тренировка в Монреал, не са били използвани от отборите преди", гласи част от изявлението на Пирели.

                                                                                                         formula1.sportal.bg
Активен