Уитмарш: Отборите трябва да работят заедноОтборите от Формула 1 трябва да работят заедно в решаването на належащи проблеми, заяви шефът на Макларън, Мартин Уитмарш.
Според него в момента основна грижа на спорта са големите разходи на тимовете, които не са контролирани. Британецът смята, че екипите трябва да работят заедно за ограничаването на разходите и увеличението на приходите, за да подобрят бъдещето на Гран при.
- Със сигурност можем да свършим по-добра работа, ако работим заедно. Без съмнение можем да работим по-добре заедно и да кажем: „Добре, как да направим положението дори по-добро от сегашното?"
Асоциацията на отборите във Формула 1 (FOTA), чийто председател е Уитмарш, бе създадена именно, за да се решават подобни въпроси, но Ред Бул, Ферари, Торо Росо и Заубер в момента не са част от нея.
- Отборите трябва да живеят в търговската реалност на наличните пари. В момента екипите не контролират разходите си достатъчно, което е безкраен проект. Добрият бизнес се опитва да контролира разходите и да увеличи приходите си и според мен ние не правим достатъчно добра работа и с двете неща. Всеки отбор, който не излиза на печалба, харчи твърде много пари. Това действие е основна грешка в бизнеса и не е особено устойчиво при криза – каза Уитмарш.
Шефът на Макларън мисли, че Формула 1 е спорт с големи възможности за развитие и привличане на многоброен интерес, но трябва да се работи по-усърдно за това:
- Във Формула 1 сме доста добри в това да бъдем негативни. Ако сме честни за това и отстъпим, има и позитивни страни. Преди всичко имаме чудесен спорт, който има огромен потенциал. Бърни направи страхотна работа през годините, за да комерсиализира Формула 1. Правим страхотно шоу, публиката е добра, преместваме се към приложими технологии, идват нови спонсори. Затова бъдещето изглежда по-положително в това отношение. Върши се много добра работа, но всички знаем, че ако работим заедно, с всички други партньори във Формула 1, можем да направим спорта дори по-успешен. Ние сме развлекателен бизнес за няколко милиарда долара, който трябва да разширява популярността си и да увеличава приходите си.
clubs1.bg