www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508953 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #555 -: Юни 04, 2013, 08:28:29 pm »

Форс Индия празнува 100 Гран при в Канада, готви се за още един силен старт



Емоциите от Гран при на Монако все още са в съзнанието на хората от екипа на Форс Индия. Целият отбор се справи чудесно по улиците на княжеството и е пети в класирането при конструкторите след изтичане на около една трета от първенството. Това е особено сериозен повод за гордост сред хората на Виджай Маля, особено като се има предвид, че успешно задържат позицията пред един от най-големите отбори в спорта – Макларън.

- Надпреварата в Монако показа класата на двамата ни пилоти [Адриан Сутил и Пол ди Реста], а вероятно помогна и да затворим устатата на някои критици на отбора – коментира самият Маля. – Изпреварванията на Адриан спрямо двама световни шампиони ще останат дълго в спомените ни, както и решимостта, извела Пол от 17-то до девето място. Според мен вече имаме шанс да вземем първи подиум от 2009 г. насам и е време да направим тази толкова важна стъпка. Монреал би бил страхотно място да го постигнем. Гордея се с всички в тима – имаме 44 точки въпреки някои не толкова добри моменти. С малко повече късмет щяхме да сме с още по-голям аванс пред Макларън. Фокусът ни обаче е върху бъдещето. Знаем, че съперниците ни ще са още по-конкурентоспособни в следващите няколко кръга, но ние показахме, че сме в състояние да се борим с големите отбори и възнамеряваме да продължим така.

Седмият кръг от тазгодишното първенство ще е стотната Гран при за Форс Индия. Това е само още един повод усилията на всички в екипа да са насочени към максимално добър резултат.

- Според мен е знак за конкурентоспособността ни, че бяхме малко разочаровани от деветата позиция в Монако – обясни Ди Реста. – Досега бяхме на ниво на всички писти и очакваме да сме на добро ниво и в Канада. По принцип пистата там ни пасва добре, така че отиваме уверени, че можем отново да се борим в челото. 100 старта е значително постижение и е страхотно да се види колко е израснал отборът за това време.

Сутил бе наистина щастлив да финишира пети в Монте Карло след наистина блестящо каране. Това е и най-добрият му резултат там, но след четири трудни надпревари през 2013-та бе чудесно, че най-накрая късметът му се обърна.

- Изтървахме няколко възможности, но дадох всичко от себе си, за да остана положително настроен, тъй като виждам потенциала на болида. Не беше от най-лесните ми уикенди и като се вземат предвид всички неща, е особено удовлетворяващо да съм пети – коментира Адриан. – Канадската Гран при е едно от любимите ми състезания в календара. Пистата е интересна и необикновена, надпреварата може да се получи дълга и с различна стратегически опции. Харесвам пистата, но поради някаква причина никога досега не съм имал добри резултати на нея. Надявам се да променя това тази година.

                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #556 -: Юни 04, 2013, 08:30:55 pm »

Проблемите с издръжливостта на Ферари са решени, убеден е Доменикали



Гран при на Канада ще е особено важна за екипа на Ферари след не толкова доброто представяне на Скудерията в Монако, заяви шефът на екипа Стефано Доменикали броени дни преди началото на уикенда в Монреал.

- В Монако не ни бе лесно. От тогава досега се трудихме упорито. Първо проучихме всички данни, за да видим защо представянето ни не се получи според очакванията. След това вече гледахме напред, настроихме колите в напълно различната конфигурация, изисквана в Монреал – от пистата с най-високо аеропритискане отиваме на такава, където нивото е най-ниско сред всички трасета, където сме били досега. Съсредоточихме се, разбира се, и върху проблемите си с издръжливостта, които задължително трябваше да бъдат разрешени. Сигурно е, че отборът е напълно мотивиран и сме решени случилото се в Монако да остане изолиран инцидент – обясни италианецът.

В Монте Карло Фелипе Маса претърпя два сериозни удара на Сен Дево в рамките на 24 часа. От тима разясниха, че вторият бе причинен от повреда в предното ляво окачване на колата. Самият пилот бе прегледан в болница и освободен по-късно, като му бяха необходими няколко дни почивка, но ще е напълно готов за Канада.

Седмият кръг от календара е на напълно различна писта от тази в Монако. Доменикали предпочита да е оптимистично настроен относно шансовете на Ферари там:

- Един поглед върху изминалите досега шест надпревари показва, че колите ни бяха силни и демонстрираха много добри характеристики в повечето случаи, въпреки че на моменти други екипи се оказваха по-бързи. Мисля, че пистата в Монреал ще ни позволи да използваме хубавите качества на болидите. От друга страна обаче, трябва да продължим да се трудим в областите, в които автомобилите ни не са на необходимото ниво.

Трасето, където ще се състои предстоящата надпревара, носи името на легендарния и за Формула 1, и за Ферари Жил Вилньов. По времето, когато митичният канадец се състезава, Доменикали все още е само фен от Имола.

- Като дете бях част от тълпата на Имола, а вече като ученик помагах в организацията. Помня Жил като великолепен състезател, невероятен характер и изключителен човек, който винаги вдъхновяваше и ентусиазираше запалянковците на Ферари и всички почитатели на Формула 1 – спомни си Стефано.

                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #557 -: Юни 04, 2013, 08:42:18 pm »


Мария де Вилота показа каската си след удара

"Реших, че е важно хората да я видят"

Мария де Вилота показа в какво състояние е била каската й след тежката катастрофа миналата година. По време на аеродинамичен тест за Марусия на летище във Великобритания де Вилота изгуби контрол над болида и катастрофира тежко. Мария оцеля, но с тежки травми на черепа, мозъка и лицето.

Тази седмица в Мадрид на събитие, посветено на безопасността по пътищата и травмите на гръбначния стълб, де Вилота показа карбоновата каска Bell, която е носела по време на катастрофата. Каската, спасила живота й, е почти разполовена от под визьора до задната част, където се прикрепя HANS.

"Досега само семейството и приятелите ми са виждали каската, но реших, че е важно да я покажа и на другите. Ако с това разполагаме във Формула 1, представете си какво щеше да се случи, ако не носех нищо", обясни де Вилота.

Снимка на каската на де Вилота, публикувана от испанския вестник El Pais



                                                                                                         formula1.sportal.bg


Припомням Ви, че Мария де Вилота стана първата жена пилот във Формула 1 от 2005 година насам, след като подписа на 8 март 2012 г. договор като тестпилот с отбора на Маруся за сезон 2012. Испанката претърпя тежка катастрофа през юли миналата година (2012 -бел. на публ.) по време на аеродинамични тестове в права линия на летището в Дъксфорд, Англия.

Мария де Вилота преди тежката катастрофа

                   

                                                                         по материали на formula1.sportal.bg
« Последна редакция: Юни 04, 2013, 08:45:34 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #558 -: Юни 07, 2013, 08:05:33 pm »


Розберг: В Канада ще бъде тежко за гумите

Германецът гледа с надежда към Монреал Канада

Пилотът на Мерцедес AMG Нико Розберг са надява да продължи със силното си представяне и в уикенда за Гран при на Канада. След победата в Монако преди по-малко от две седмици пилотът е мотивиран да повтори успеха. Нико много харесва пистата в Монреал, но очаква проблеми с гумите на Пирели.

"Канадското ГП винаги е страхотно събитие, както и феновете в Монреал. Целият град обича състезанията и ги изпълва с живот. Относно пистата - тя е една от любимите ми в календара, харесва ми предизвикателството да карам на нея. Трасето е много трудно, заради дългите прави изисква ниски нива на притискане, това е тежко за гумите. В Монако имахме фантастичен уикенд и съм много горд с победата, която постигнахме там. Надявам се да запазим тази инерция в Канада и да се насладим на още един страхотен уикенд", сподели Нико.

                                                                                                   formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #559 -: Юни 07, 2013, 08:07:16 pm »


Две DRS зони в Канада

За разлика от миналогодишната една

ФИА реши да удвои зоните за канадското ГП този уикенд. През 2011-та на пистата "Жил Вилньов" също имаше две места за изпреварван с DRS, едната беше на старт-финалната права, другата между завой 13 и 14, но управата на спорта реши за миналата година, че две са много и изпреварванията стават лесни, и така зоната бе само една.

Тази година обаче отново имаме две места за активация на DRS, но с една точка на засичане 110 метра след завой 9. Зоните за активиране са 55 м преди завой 12 - правата "Казино", и 70 м след завой 14  - старт-финалната права.

                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #560 -: Юни 07, 2013, 08:08:46 pm »


Ред Бул: Не сме решили какво ще правим с Уебър

Марк се надява да остане за турбо ерата

Ред Бул не са готови да съобщят пилотския състав за 2014. Марк Уебър наближава 37-ия си рожден ден, а с него и края на сегашния си договор с отбора на биковете. След последните проблеми между него и Себастиан Фетел слуховете, че Даниел Рикардо или Кими Райконен може да сменят австралиеца през 2014, се засилват.

"Не сме решили какво ще правим, когато изтече договорът на Марк. Ако трябва да обявим някой пилот за 2014, няма да е тази седмица", заяви шефът на Ред Бул.

Уебър е уверен, че остава в отбора през следващия сезон и с нетърпение очаква новата турбо ера във Формула 1.

"Ще има много нови неща и много отпадания в първите няколко Гран При от сезона. Дори в зимните тестове ще е трудно, няма да е като сега, минаваш по 400 км на ден. Мисля, че в първите състезания ще е успех дори ако завършиш и си в точките", сподели Марк.

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер обаче не бърза да обяви пилотите си за 2014, а относно Райконен британецът казва, че това са "само спекулации".

                                                                                              formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #561 -: Юни 07, 2013, 08:10:04 pm »


Екълстоун: Само затвор може да ме свали от управление

"Няма кой да върши това, което аз правя"

Бърни Екълстоун настоява, че делото срещу него за подкуп не заплашва поста му като шеф на Формула 1. Твърди се, че обвиненията на прокуратурата в Германия, която води делото, заплашват работата на Бърни като бос на спорта и CVC, които държат правата на Ф1, могат да го детронират.

Президентът на ФИА Жан Тод обаче сподели: "Екълстоун има всички права, за да си върши работата и я върши много добре. Той е служител на CVC, така че решението си е тяхно".

Относно шефовете си Бърни заяви: "CVC не ги притеснява делото, проблемът по-скоро е, ако ме вкарат в затвора. Само това може да ме свали от управление. Но засега са спокойни, няма паника".

Екълстоун няма заместник в момента, който може да го смени, ако нещо се обърка, но циркулират слухове за евентуален такъв.

"Ако някой се появи и смятам, че може да се справи с работата, добре дошъл на борда. Много хора бяха предложени, но не мисля, че са хора, които могат да вършат това, което аз правя", настоя Бърни.

                                                                                              formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #562 -: Юни 07, 2013, 08:20:41 pm »


Кими на крачка от това да бие рекорд на Шумахер

За най-много последователни финиша в точките

Кими Райконен е съвсем близо да това да подобри един от рекордите на Михаел Шумахер този уикенд в Канада. Ако Кими завърши в топ 10 в Монреал, той ще изравни постижението на легендарния германец от 24 последователни класирания в зоната точките.

Шумахер започва серията си от състезания с финиш с точки от победата си в Гран При на Унгария през 2001 година с Ферари и завършва с шестото си място в Малайзия през 2003 - състезанието, в което Райконен записва първата си победа във Формула 1. Разбира се, когато рекордът е бил поставен, точки са получавали само първите шест. Постижението на Шумахер е по-сериозно спрямо сегашната точкова система, но да не забравяме, че болидът на Ферари, с който се състезаваше Михаел в тези години, беше най-бързият на пистата за разлика от сегашния Лотус на Кими.

Леденият остава студен относно рекорда, но сподели няколко думи: "Да, няма да е лошо. Преди съм отпадал често, но сега е различно. Сигурен съм, че все някога ще имаме проблеми. В Канада си е лотария и могат много неща да се объркат". 


                                                                                                             formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #563 -: Юни 07, 2013, 08:22:12 pm »


Ейдриън Нюи може да напусне Формула 1 след 2014

Спрягат Джеймс Алисън за негов заместник

Джеймс Алисън, един от най-високо ценените дизайнери във Формула 1, наскоро напусна отбора на Лотус. Досега се предполагаше, че талантливият британец ще се завърне във Ферари. Той бе част от Скудерията в златните им години заедно с Михаел Шумахер и Рос Браун.

Бъдещето на Алисън е неясно, но се предполага, че отборът Ред Бул ще бъде новото му работно място. Това се подхранва от слуховете, че гениалният главен дизайнер на биковете Ейдриън Нюи, може да напусне Формула 1 след края на сезон 2014. Той често критикува новите правила и особено турбо двигателите, които според него ще превърнат спорта в състезание на двигателите.

                                                                                                                   formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #564 -: Юни 07, 2013, 08:24:30 pm »


Бътън иска да хвърли бомбата в Канада

Пилотът на Макларън се готви за следващия кръг от шампионата

Пилотът на Макларън Дженсън Бътън се готви за Гран при на Канада и се надява да повтори успеха си от 2011. Тогава Бътън стартира от седма позиция, но финишира първи. Това беше първата му победа за сезона, която донесе ценни точки за отбра в класирането при конструкторите. В момента Бътън и Макалрън изостават в шампионата, но се надяват от Гран при на Канада нещата да се променят.

                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #565 -: Юни 07, 2013, 08:26:22 pm »


Мерцедес и Пирели пред Международния трибунал

Ще отговарят за нелегалния тест на гуми в Барселона

ФИА ще представи случая с Мерцедес и Пирели пред Mеждународния трибунал по обвинения за нарушаване на спортният правилник. Ф1 отборът Мерцедес стана обект на атаки и контестации от страна на Ред Бул и Ферари по време на Гран При на Монако, след като се разбра, че са провели таен тест на гуми с Пирели. В Барселона от 15 до 17 май Сребърните стрели са изминали 1000 километра с колата си за 2013.

Сезонните тестове с настоящите болиди са забранени от правилника. Освен Мерцедес, Пирели са провели подобен тест и с Ферари в Барселона на 23-24 април, но с колата им за 2011, което според ФИА не нарушава правилата.

Международният трибунал е съдебен орган на ФИА, основан през 2010 година. Състои се от 12 души и се занимава с решаването на спорни въпроси, с които стюардите по пистите не могат да се справят.

                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #566 -: Юни 07, 2013, 08:28:14 pm »


Фетел нападна остро Мерцедес

"Това беше много несправедливо"

Себастиан Фетел не е на мнението на някои от колегите си и е убеден, че всеки километър нерегламентирани тестове, които от тима на Мерцедес направиха с новите гуми на Пирели, са помогнали за подобряване на формата на германците.

"Това е изключително важен въпрос. Няма как да го подминем, все едно нищо не се е случило. При тези брутални ограничения в света на Формула 1 всеки един километър е от огромно значение за работата на инженерите и развитието на новите болиди. Мерцедес тестваха 1000 километра, след това веднага спечелиха, а със същите гуми най-вероятно и ще се състезават на "Силвърстоун", което ги прави фаворити за победата в Гран при на Великобритания", недоволства трикратният световен шампион. "Много е странно, когато правилникът забранява всякакви тестове с новата кола и в същия момент един отбор отива някъде и провежда тестове, и то сами и напълно обезпокоявани. Появиха се изказвания, че всичко било прозрачно и уговорено и бла, бла бла, но според мен това беше много несправедливо", завърши германецът.

Мерцедес станаха обект на атаки и контестации от страна на Ред Бул и Ферари по време на Гран При на Монако, след като се разбра, че са провели таен тест на гуми с Пирели. В Барселона от 15 до 17 май Сребърните стрели са изминали 1000 километра с колата си за 2013.

Преди дни стана ясно, че ФИА ще представи случая с Мерцедес и Пирели пред Mеждународния трибунал по обвинения за нарушаване на спортния правилник.

                                                                                                                   formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #567 -: Юни 07, 2013, 08:30:07 pm »


Пол ди Реста поведе в първата тренировка за ГП на Канада

Бътън си удържа на думата и се класира втори

Пилотът на Форс Индия Пол ди Реста записа най-добро време в първата свободна тренировка за Гран при на Канада - 1:21.020 минути. Втори се подреди пилотът на Макларън Дженсън Бътън, който заплашваше, че ще бъде един от най-бързите на пистата "Жил Вилньов" в Канда и се оказа прав. Двамата британци поведоха преди Ромен Грожан, който остана трети, и Фернандо Алонсо, за когото остана четвъртото място. Кими Райконен зае петата позиция, а Нико Розберг и Себастиан Фетел, които водеха в различни етапи от днешната мокра тренировка, останаха седми и девети.

Уикендът в Канада започна с дъжд и студ в петъчната свободна тренировка. Пистата "Жил Вилньов" беше мокра и пилотите подобряваха времената си бавно. Първи беше Естебан Гутиерес с 1:34.113 минути и гумите интермедия на Пирели. Половин час по-късно Марк Уебър водеше класирането с 1:27.909 минути, 1.3 секунди пред Кими Райконен. След тях се подреждаха само Гутиерес и Жан-Ерик Верн. Малко по-късно и останалите започнаха да записват времена. Верн водеше, а втори бе пилотът на Мерцедес Нико Розберг, но не за дълго. Нико изпревари болида на Торо Росо, записвайки 1:26.051 минути, а после вдигна летвата и до 1:24 минути.

Жул Бианки беше първият с проблеми в днешната сесия. Пилотът на Марусия излезе прекалено широко от завой номер три, не можа да се върне и получи инструкции да прибере своя MR02 преди да е прегрял. Това се оказа лош старт на уикенда за френския новобранец, докато всички останали напредваха. Фелипе Маса, който за Канада е с ново шаси след катастрофата в Монако, записа бърза обиколка чак на петия си опит, но времето му не бе достатъчно добро и се подреди 17-и.

Люис Хамилтън също имаше някои трудности, защото се оказа зад Марк Уебър, когато пилотът на Ред Бул влизаше в пита и това го забави. Пилотът на Мерцедес трябваше да мине през тревата, за да избегне болида на австралиеца, но все пак успя да запише второ най-добро време, с 0.152 секунди по-бавно от това на съотборника си Розберг.

Германецът направи още един опит с гумите интермедия и подобри темпото си, отбелязвайки най-бърз втори сектор по пътя към резултата от 1:24.438 минути. След това постигна 1:23.680 докато пистата постепенно изсъхваше. Тогава изникна и Себастиан Фетел, грабвайки втората позиция, а след това с 1:23.047, пилотът на Ред Бул се пребори и за първата.

Пистата почти изсъхна на места и пилотите сложиха медиум и новите смеси на Пирели. Райконен се изкачи до второто място, с 0.6 секунди след Фетел, но Дженсън Бътън размести всички, отбелязвайки 1:21.511 минути.

Четири минути преди края на сесията на пистата бяха развети жълти флагове заради Пастор Малдонадо, който се завъртя и се удари в стената, счупвайки предното крило на своя FW35. Това провали бързите обиколки на няколко пилоти, но полза от цялата ситуация в крайна сметка извлече Пол ди Реста, който записа 1:21.020. Бътън остана втори пред Грожан и Алонсо.

                                                                                                                  formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #568 -: Юни 07, 2013, 08:33:27 pm »

Райконен очаква карането на Перес да бъде обсъдено на пилотския брифинг в Канада



Кими Райконен очаква поведението и начинът на управление на Серхио Перес по време на Гран при на Монако да бъдат обсъдени на брифинга на пилотите от Формула 1 преди надпреварата в Канада този уикенд.

Световният шампион за 2007 г. и пилотът на Макларън се удариха в надпреварата. След това финландецът мина през пита със спукана гума, а съперникът му спря няколко тура преди края с проблем в спирачките. Кими нарече Перес „идиот“ и заяви след състезанието, че мексиканецът не знае какви ги говори, задето го обвини, че не му е оставил място на трасето.

- Говорих със стюардите, те сметнаха случилото се за състезателен инцидент. Аз обаче не виждам нещата така – заяви Райконен в Канада. – Те заявиха, че не съм сторил нищо погрешно, но очевидно някой е. Знам, че Чарли [Уайтинг] е разговарял с Перес, но не съм наясно за какво точно. Не се чувствам по различен начин относно катастрофата. Нищо не променя факта, че тя ни съсипа състезанието. И след година да ме питате, пак ще е със същия изход. Взехме една точка, но това не променя факта, че ситуацията не бе правилна. Нищо не можех да направя, освен да продължа направо. Карах по собствената си траектория и лесно можех да взема завоя, но той очевидно вървеше прекалено бързо и не можеше да спре. Аз бях в средата на трасето и не можеше да ме изпревари, освен ако не мръдна настрани. Не виждам защо да правя нещо такова, макар да го бях сторил пет-шест тура по-рано, просто защото видях, че скоростта му е твърде висока и щеше да ме удари – добави финландецът.

Самият Перес продължи да настоява и на пистата Жил Вилньов, че не е направил нищо нередно в княжеството.

Той бе критикуван след Монако не само от Кими, но и от шефа на Лотус Ерик Булие, както и от Фернандо Алонсо. Съотборникът му Дженсън Бътън пък си изтърва нервите по време на самото състезание, като неговите критики бяха старателно изчистени от официалните изявления.

- Всяка маневра за изпревраване в Монако се прави на ръба. Аз направих няколко такива и в крайна сметка нещата не приключиха добре. Резултатът не бе такъв, какъвто очаквах. Но смятам маневрите си за правилни. Не съм направил нищо глупаво. Действията ми бяха срещу Дженсън, Фернандо, Кими, а те мислят за шампионата и затова през ум не ми мина, че Кими ще затвори вратата. В крайна сметка точно това се случи. Продължавам напред и се надявам на страхотно състезание тук – заяви Перес.

Екипът на Макларън подкрепи пилота си с оглед критиките на съперниците. В началото на сезона от отбора казаха, че очакват от мексиканеца да се бори повече, отколкото в началните надпревари. След финала в Монако шефът на тима Мартин Уитмарш определи поведение на Серхио като бойко.

                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #569 -: Юни 07, 2013, 08:35:25 pm »

Алонсо: Непрекъснатата промяна в условията прави пистата в Канада трудна за разбиране



Трасето Жил Вилньов е трудно за разбиране и се променя непрекъснато в течение на уикенда, сподели Фернандо Алонсо преди седмия кръг от световния шампионат на Формула 1 в Канада.

От участията си в надпреварата там пилотът на Ферари има общо 5 завършени състезанията и 5 отпадания, като през 2006 г. спечели състезанието.

На въпрос дали има конкретна причина Гран при на Канада да не е едно от любимите му състезания, Фернандо отговори:

- Вярно е, че гледайки назад, не сме имали най-добрите резултати тук, но някои от тях бяха причинени от особени ситуации. Не съм сигурен дали има определена причина за това, но тази писта е доста трудна за разбиране и продължава да се изменя през целия уикенд. Само от вятъра, който непрекъснато се променя, резултатът е различни точки на спиране обиколка след обиколка. Тук в Монреал няма място за грешки. Особено ако вземем под внимание факта, че това е писта със стени около нея. Надявам се, че ще се справим по-добре тази година.

Засега според прогнозите ще вали както по време на петъчните тренировки, така и на квалификацията в Монреал, а времето в неделя се очаква да е облачно.

Алонсо подчерта значението на правилната стратегия по време на квалификация на мокра писта, защото тогава условията могат да се променят още по-бързо и неочаквано:

- Вижте квалификацията в Монако, когато започна да вали и например Пол ди Реста стигна единствено до Q1, а имаше добро темпо през целия уикенд. За да обобщя, ако не си в последната обиколка на всяка квалификация, когато трасето е малко по-бързо, и видиш жълт флаг или направиш грешка, тогава си вън (от квалификацията). Затова ще се концентрираме максимално, за да се справим добре тук, както на Силвърстоун, в Германия и в Унгария.

За надпреварата на Жил Вилньов Ферари ще тестват нови елементи по болида си, един от които ще е нов нос без удължени уши в горната част на пилоните за предното крило.

                                                                                                          clubs1.bg
Активен