www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508971 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #585 -: Юни 08, 2013, 08:32:53 am »
В Москва ще пристигнат звезди от „Формула 1”



Най-голямото в света градско автошоу Moscow City Racing ще се състои в столицата (на Русия - Москва - бел. на публ.) на 20 и 21 юли. Програмата на шестото по ред шоу ще стане най-наситената за цялата история на проекта. Този път своята класа пред московчани ще демонстрират пет силни екипа от „Формула 1”, включително звезди от световно равнище.

Moscow City Racing отдавна стана празник за любителите на автоспорта. От 2008 година най-известните екипи от цял свят демонстрират показателни състезания покрай стените на Кремъл, в самия център на столицата. Тази година да порадват московчани ще пристигнат световни звезди на автосъстезанията – световният шампион от 2007 година и два пъти вицесветовен шампион Кими Райконен, победителят във „Формула 1” за 2009 година Дженсън Бътън, Хейки Ковалайнен. За англичанина Бътън това ще бъде четвърто участие в руската столица. Както призна самият състезател, той е голям поклонник на шоуто и всеки път го очаква с нетърпение. Та нали за спортиста участието в Moscow City Racing е преди всичко удоволствие, отбеляза руският състезател Виталий Петров:

- За нас, спортистите, това е шоу, в което ни е приятно да участваме. Защото, например, по време на Гран при, когато се провеждат състезания, ние не можем да изгаряме гумите с резки спирания, до приветстваме зрителите с ръка. За съжаление, ако правим това, то и бензинът няма да ни стигне, а и гумите трябва по-често да се сменят. Ние не можем да рискуваме. А за нас това шоу действително е интересно, ние обичаме да радваме публиката.

Броят на желаещите да видят на живо легендарните спортисти с всяка година расте. На шоуто идват не само поклонници на автоспорта, но и семейства с деца. Организаторите се съобразиха с това и тази година към традиционните основни мероприятия на шоуто ще бъде добавена и просветителска част. Особено внимание ще бъде отделено на темата за безопасност на пътното движение.

В рамките на мероприятието ще бъде създаден специален кът – „Безопасно колело”, предназначен преди всичко за децата. Тук те ще могат да научат повече за правилата на пътното движение. Moscow City Racing преминава на качествено ново равнище, отбеляза ръководителят на департамента за медии и реклама на град Москва Владимир Черников:

- Ще се постараем това мероприятие, което ще се проведе в Москва, по времетраене да продължи дълго. Ние трябва да укрепваме навиците на култура на карането на коли, шоуто трябва да ни покаже, че има такъв спорт – автоспорт. Тези спортисти заслужават най-високо уважение. Това са герои, които могат да извършват по пътищата чудеса.

                                                                                                                   m.ruvr.ru
« Последна редакция: Юни 08, 2013, 02:03:56 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #586 -: Юни 09, 2013, 07:30:55 am »

Фетел спечели полпозишъна в сложните условия на пистата Жил Вилньов



Себастиан Фетел прекъсна доминацията на Мерцедес в квалификациите, спечелвайки полпозишъна за Гран при на Канада, седми кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2013 г. Трикратният световен шампион бе най-бърз в трудната сесия на пистата Жил Вилньов, където условията се променяха непрекъснато.

Втори остана Люис Хамилтън (Мерцедес), а сензационна трета позиция спечели Валтери Ботас (Уилямс).

Както се предполагаше и по-рано, квалификацията бе далеч от нормална. Пистата не бе съвсем мокра, но не и достатъчно суха за сликове. Температурата на въздуха и на трасето бе само с градус по-висока от тези в последната свободна сесия – достигна 16 градуса.

Първите 5 минути на Q1 бяха на практика за проучване и решението бе очевидно – интермедии. На отделни места над трасето дори прекапваше дъжд, което никак не помагаше за подобрение на условията. Очакванията бяха трасето все пак да изсъхне, както се случи вече два пъти на пистата Жил Вилньов, така че точният момент за излизане и смяна на гуми щеше да е от много голямо значение.

За разлика от почти всички останали квалификации, в първата част на тази всички бяха на трасето. Същевременно екипите трябваше да преценяват как да използват гумите си. Шефът на Мерцедес Рос Браун отбеляза по време на последната тренировка, че отборите пестят интермедии, тъй като има шанс точно този тип да им потрябват и в състезанието. Всички обаче заложиха на сигурността в началния квалификационен сегмент, независимо колко ограничени са гумите.

Завъртане на Шарл Пик предизвика моментна поява на жълти флагове, но ситуацията се оправи бързо. Всички продължиха да правят бързи обиколки до самия край на Q1, тъй като на изсъхващата траектория времената се подобряваха и имаше опасност от отпадане от битката.

Фетел бе най-бърз в тази част от сесията. Впечатляващо в сложните условия на пистата бе четвъртото време на Валтери Ботас. Пол ди Реста обаче, който бе убеден, че този уикенд има шанс да се бори заедно с Форс Индия за подиум, не прескочи до Q2. Ромейн Грожан пък остана с 19-то време, а той е с наказание преместване с 10 места назад на грида заради катастрофата с Даниел Рикиардо в Монако.

В Q2 се повтори сценарият от първата част – никой не губеше за време, особено като се има предвид, че лек валеж притесняваше екипите. Първите времена пък можеше да се окаже решаващи, след като пети минути след началото дъждът се усили, асфалтът се намокри отново и изведнъж доста състезатели имаха проблеми в последната секция от пистата. Екипите все пак продължиха с интермедии, макар състезателите очевидно да имаха трудности с удържането на болидите на трасето. Фетел водеше в класирането пред Розберг, Хамилтън, Уебър, Верн, Хюлкенберг и т.н. И двамата пилоти на Макларън бяха извън топ 10, а от питуола на екипа дори съобщиха на Бътън, че условията съвсем скоро ще са за мокри гуми. Фелипе Маса също имаше проблеми и бе с 14-то време. И 2 минути преди края на Q2 точно бразилският пилот на Ферари катастрофира и сесията моментално бе спряна. В този момент начело бе Уебър пред Фетел и много впечатляващия днес Ботас.

Маса е с ново шаси този уикенд след двата си удара в Монако. При удара в бариерата на трети завой пострада сериозно лявата част на колата.

Точно преди рестарта на Q2 на изхода от пита се образува истинско задръстване, тъй като всички искаха да се върнат на пистата. В паузата, докато оправят бариерата след удара на Маса, не бе валяло и това също предполагаше подобрение на времената. Въпросът бе кой ще успее да пресече старт-финала преди карирания флаг. В трафика Бътън не стигна навреме до там и остана извън Q3. Перес също не прескочи в последната част. И двете коли на Торо Росо обаче бяха в топ 10 заедно с измъкналия се в последния момент Адриан Сутил, както и Ботас – отново с отлично време (четвърто). Хамилтън пък бе най-бърз в тази част на квалификацията.

В началото на Q3 отново се виждаше по-суха линия на трасето, точно преди последните 10, решителни минути в битката за местата на грида. Отделни участъци от трасето си оставаха мокри – особено намиращите се под дърветата например, така че вероятността за сухи гуми бе малка.

След първите бързи обиколки начело излезе Фетел пред Хамилтън, Ботас и Розберг. Райконен излетя от трасето в девети завой, продължи и се прибра в пита. Последва смяна на гуми и финални излизания. Хамилтън изчака повече от обичайно, но в последните три минути всичките 10 болида бяха на пистата Жил Вилньов. Единствен Сутил обаче успя да подобри времето си. Така Фетел остана най-бърз пред Хамилтън и Ботас.
 
                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #587 -: Юни 09, 2013, 07:34:31 am »

Пилотите на Макларън не губят надежда, че ще могат да се борят за точки



В тима на Макларън си пожелаха променливо време за уикенда в Канада, но точно в такива условия не се справиха с предизвикателството на квалификацията.

И двамата пилоти на отбора отпаднаха от битката в Q2, като Серхио Перес остана 12-ти, а Дженсън Бътън е 14-ти в подреждането.

- Това беше много сложна сесия – бе трудно да се направи каквото и да е, а и в крайна сметка късметът не се бе с нас – коментира мексиканецът. – Червеният флаг в края на Q2 ми повлия, тъй като точно при показването му бях на път да запиша добро време. После имаше само две минути от сесията и така и не попаднах в тур без трафик. В резултат на това изобщо не успях да загрея гумите си. Фактът, че някои от съперниците се справиха, е разочароващ, но това е автомобилният спорт – понякога успяваш, друг път не. Срамота е, тъй като мисля, че днес имахме темпото да влезем в Q3. Фокусът ни е върху надпреварата и според мен все още можем да спечелим добри точки утре. Нищо не е приключило – допълни той.

Разочарованието на Бътън от факта, че изтърва шанса за още една бърза обиколка във втория квалификационен сегмент бе очевидно още при слизането му от колата. Той се опита да заключи философски, че в сесии като днешната нещата или се получават изцяло, или не.

- Освен това нямахме никакъв късмет този следобед. Попаднахме на жълти знамена, после на червено. След рестарта прекосих линията около половин секунда по-късно и не започнах финален бърз тур. Не бяхме толкова конкурентоспособни, колкото мислехме, че ще сме, а 14-ти очевидно не е мястото, от което искам да стартирам, но добрата новина е, че тук може да се изпреварва. Надпревара в смесени условия би била добра за нас – каза още англичанинът.

                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #588 -: Юни 09, 2013, 07:36:34 am »

Стигнахме Q3 на късмет, признаха Верн и Рикиардо



Много добро постижение в квалификацията за Гран при на Канада постигна тимът на Торо Росо, класирайки и двата си болида в топ 10.

Жан-Ерик Верн ще се нареди седми на стартовата решетка утре, а Даниел Рикиардо е десети след добра работа от страна на тима. Самите пилоти обаче отбелязаха, че в класирането им в топ 10 голяма роля е изиграл късметът.

- Не бе никак лесна сесия, като в един момент дори си мислех, че ще отпадна още в Q1! – призна Верн. – Успяхме обаче да подобрим няколко неща по колата и това помогна. Като цяло се чувствам удобно на мокра писта, но днес случаят не бе такъв. Автомобилът не бе с особено добро поведение, но извлякохме максимума от него. Карането бе трудно, но в крайна сметка нещата се получиха – видно е от седмото ми място. Това е най-добрата ми квалификация в F1, но няма да започна да скачам от радост, тъй като в събота не дават точки. Основната част от работата ни предстои утре, когато ще опитаме най-малкото да задържим тази позиция и дори да я подобрим. Аз съм автомобилен състезател и затова винаги искам да вървя напред. Ще е труден следобед с променящи се условия, но темпото ни в дълга серия беше на ниво вчера, така че има причина да сме оптимисти.

Рикиардо се съгласи със съотборника си, че на трасето бе особено трудно днес. Той определи ситуацията на пистата с няколко думи: мокро, наводнено, хлъзгаво, пързалящо се.

- Нещата изобщо не ни се получаваха и е жив късмет, че се оказахме в Q3, просто защото в нито един момент не се чувствах удобно или доволен от колата и гумите интермедия. Затова смятам, че се намеси късметът. Смятам, че можем да напреднем, ако утре е сухо, тъй като според мен пред нас има съперници, които няма да вървят толкова добре, ако не вали. Определено се надявам дъждът утре да ни подмине. Въпреки всичко съм щастлив, че и двете коли на Торо Росо са в топ 10 – това е страхотно постижение за екипа – сподели австралиецът.

                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #589 -: Юни 09, 2013, 07:38:33 am »

Фетел убеден, че ще е конкурентоспособен в състезанието независимо от условията



Себастиан Фетел е убеден, че ще е конкурентоспособен в утрешната Гран при на Канада независимо от условията по време на състезанието.

Пилотът на Ред Бул спечели полпозишъна за седмия кръг от световния шампионат в сесия, в която условията на пистата Жил Вилньов се сменяха непрекъснато.

- Днес видяхме колко сложна бе пистата на места, в други участъци настилката бе по-суха от очакваното, а в следващ тур условията се оказваха напълно различни. Трудно е да се предскаже какво ще е времето утре, но прогнозата предвижда да е малко по-благоприятно от днешното. Последно чух, че ще е сухо, но всъщност това няма значение. Имаме останали мокри гуми, както и много сликове. Според мен ще е интересна надпревара, ако условията са смесени – много неща могат да се случат. В квалификацията бе трудно да се прецени на момента какво става, тъй като не бяхме наясно на какво ще попаднем при всяко излизане. Да, през цялата сесия карахме с интермедии, но бе крайно сложно да се адаптираш, особено накрая, когато решихме да направим две серии. Смятахме, че втората ще е по-бърза, тъй като разполагахме с нов комплект гуми, но тогава в последния сектор започна да вали. Продължих направо на последния шикан в едната си обиколка, а във втората допуснах грешка на друго място на трасето. В крайна сметка излезе, че условията са били най-добри при първото излизане, а това бе изненада в известна степен. Бях обаче много щастлив, че този първи тур се оказа достатъчно добър, макар битката с Люис [Хамилтън] да бе много близка – обясни трикратният световен шампион.

Марк Уебър остана пети на грида, след като бе най-бърз в скъсената наполовина последна свободна тренировка. Той сподели, че му се е искало да е малко по-напред от тази позиция, но така или иначе я приема.

- Надпреварата утре е дълга, така че да видим как ще се развие. [Валтери] Ботас свърши добра работа и би трябвало да се получи интересно състезание. Би било по-добре за всички утре да е сухо, тъй като нещата ще станат малко по-предсказуеми. А и видимостта тук не е добра, когато вали – допълни австралиецът.

                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #590 -: Юни 09, 2013, 07:40:54 am »

Грешка в последния завой ми коства полпозишъна, коментира Хамилтън



Грешка в последната бърза обиколка е коствала полпозишъна за Гран при на Канада на Люис Хамилтън, заяви пилотът на Мерцедес след битката за разпределение местата на грида на пистата Жил Вилньов.

Англичанинът загуби двубоя със Себастиан Фетел с по-малко от стотна от секундата – 0,087 сек, след като сбърка при спирането за последния шикан.

- Бях със седем десети напред до последния завой и там продължих направо. Беше доста хлъзгаво и там загубих най-много. В ретроспекция мога да кажа, че трябваше да остана с първите си гуми, тъй като виждах, че започва пак да вали. Но просто не го направих. Утре обаче би трябвало да е добър ден. Имаме чудесен автомобил, износването на гумите изглежда не е кой знае какъв проблем, болидът е с прекрасно поведение – чувствам, че нещата ми се получават. Надявам се да притисна Себастиан. Имам шанс за това и трябва да се възползвам от него – заяви Хамилтън.

Серията на Нико Розберг от първи позиции бе прекъсната – победителят от Гран при на Монако е четвърти на стартовата решетка в Канада. Той имаше проблеми с радиото по време на квалификацията.

- Бяхме наистина бързи в тези тежки условия и затова съм малко разочарован, че не съм по-напред на грида – коментира Нико. – За съжаление радиото ми спря, а комуникацията с инженерите в такива моменти е от жизненоважно значение. Най-голям проблем се оказа това, че не знаех, че имам още един тур и съответно – шанс да подобря времето си. Като цяло обаче мога да съм доволен, че ще стартирам от втора редица и се надявам на силна надпревара утре.

Шефът на екипа Рос Браун определи работата и на двамата пилоти като фантастична и отбеляза, че отборът се е справил добре в трудните условия.

- В ситуации като днешната се получава така, че някои коли се класират на необичайни за тях позиции – това би трябвало да направи надпреварата вълнуваща – допълни англичанинът.

                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #591 -: Юни 09, 2013, 07:42:25 am »

Сутил се радва на осмата позиция, Ди Реста иска анализ на отпадането си още в Q1



Един пилот в топ 10 и един отпаднал още в Q1 бе равносметката на Форс Индия в уикенда на стотната надпревара на екипа, като съответно и настроенията бяха на двата полюса.

От една страна Адриан Сутил се радваше на факта, че стигна Q3 и се класира на осма позиция. От друга Пол ди Реста не криеше раздразнението си, че във втора поредна квалификация нещо извън неговия контрол бе причина да не продължи след първия сегмент на сесията. Но докато в Монако отборът сбърка, то в Канада се работеше по колата на шотландеца и така бе изпуснат най-добрият момент за него да излезе на трасето.

- Доста съм щастлив от осмото място. Квалификацията бе трудна и бе особено сложно да се преценят условията. Някои части от пистата бяха мокри, други – сухи и не бе ясно колко можеш да натиснеш – обясни Сутил. – Освен това се борех да загрея гумите. Изобщо бе особено трудно да напаснеш всичко в един тур. Най-важната обиколка за мен бе след червения флаг: всички се наредихме на опашка на изхода от пита – малко като на старта – и тогава вече знаех, че имам шанс.

Ди Реста коментира, че е безкрайно разочароващо да потегля от 17-та позиция, както и че трябва да се анализира внимателно какво точно се случи.

- Имаше някакъв проблем със скоростната кутия по време на първото ми излизане в Q1 и след прибирането ми екипът опита да го оправи. Не беше нещо сериозно, но загубихме ценно време, търсейки решение. Междувременно трасето ставаше все по-бързо. Докато аз се върнах на пистата обаче, пак валеше и изтървахме най-добрия момент. В подобна ситуация не можеш да направиш кой знае какво, но определено класирането е огромно разочарование като се има предвид колко бърза бе колата вчера. Ще се опитам да се съсредоточа върху позитивите, тъй като тук може да се изпреварва – добави шотландецът.

                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #592 -: Юни 09, 2013, 07:52:41 am »

Ботас удържа положението и на мократа писта, фантастичен е, щастливи са в Уилямс



Валтери Ботас направи изключително впечатляващо представяне в днешната квалификация за Гран при на Канада. Финландският пилот на Уилямс бе на челни позиции и в трите части на сесията, като в крайна сметка се нареди трети – зад Себастиан Фетел (Ред Бул) и Люис Хамилтън (Мерцедес), предизвиквайки бурна радост у екипа си.

- Валтери свърши просто брилянтна работа. Трудно ми е да ви опиша колко развълнувани са всички. Само трета позиция е, но е изключително постижение за нас, като се има предвид какъв бе сезонът ни досега. Резултатът означава много за всички в Уилямс. Валтери е невероятно постоянен – времената му за обиколка са страхотни и поддържа чудесно темпо. Дори на мократа писта удържа положението, фантастичен е. В Монако намерихме посока за прогрес с предната част колата в частност. Пилотите ни се чувстват по-добре в болида от самото си пристигане. Балансът е подобрен, настройките като цяло – да се надяваме, че това е старт на по-добри неща за нас през сезона – сияеше щастливата Клер Уилямс, чието повишение в заместник-шеф на екипа досега не й носеше особено положителни емоции.

Самият Ботас каза, че чувството от третата позиция е страхотно, като похвали и екипа си за свършената работа.

- Дъждът направи пистата много хлъзгава, но това ни пасна, колата вървеше добре в тези условия. Бяхме с точните гуми в правилните моменти, което бе толкова важно днес. Ако утре е сухо, ще е трудно да останем на тази позиция, така че ще се надявам на още дъжд – допълни той.

Техническият директор Майк Кахлън също като Клер Уилямс смята, че отборът е направил крачка напред в представянето си.

- Днешният резултат обаче се дължи в най-голяма степен на това, че се възползвахме максимално от условията. Работихме добре като екип, за да намерим най-добрата позиция в точния момент. Ще се борим здраво за точки и с двата си болида. Резултатът е напълно заслужен за Валтери и целия тим, като ни дава истинска мотивация след цялата упорита работа – каза още той.

Денят явно бе посветен на добри новини за Уилямс – сутринта Пастор Малдонадо и съпругата му Габриела съобщиха, че през септември чакат да им се роди дъщеричка. Следобед венецуелецът се класира точно 10 позиции зад съотборника си – 13-ти, като обяснението бе, че в най-добрия му тур бе показан червен флаг заради катастрофата на Фелипе Маса.

                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #593 -: Юни 09, 2013, 07:55:08 am »

Лотус разчитат на настройки за сухо трасе и се надяват в надпреварата да не вали



Труден ден изкара отборът на Лотус на пистата Жил Вилньов в Канада, където Кими Райконен се класира девети на стартовата решетка за седмия кръг от световния шампионат на Формула 1.

Съотборникът му Ромейн Грожан пък прояви чувство за самоирония, коментирайки, че той ще тръгне някъде от 29-то място. Французинът остана с 19-то време в сесията, а е с наказание 10 места назад на грида заради катастрофата му с Даниел Рикиардо в Монако.

- Нямахме сцепление в тези условия, така че направихме кажи-речи всичко възможно. Но в тази ситуация просто не си в състояние да вървиш по-бързо. При такова време карането е трудно, тъй като на моменти вали по-силно, в други трасето изсъхва и се опитваш да излезеш във възможно най-добрия момент. Девето място на грида не е желаната от нас позиция, да висим какво можем да свършим в утрешното състезание – коментира Райконен.

Грожан не бе доволен от развитието на събитията, но нямаше какво да направи, особено предвид санкцията от предходната надпревара. Той обясни, че след като сложи нови интермедии не можа да се възползва максимално от момента, когато трасето бе най-сухо заради жълти знамена:

- Трябваше да намаля, за да зачета предупреждението. След това вече бе прекалено мокро, за да дам по-добро време. Попаднахме в лош момент, но никой няма вина за това – просто още лош късмет. При такова време е невъзможно да предвидиш кога дъждът ще е най-тежък. Не видяхме нищо на радара, което да подскаже, че ще се влоши толкова. Пътят ми от дъното ще е дълъг, но знаем, че болидът е бърз и уикендът ни още не е приключил.

Шефът операции на пистата Алан Перман обобщи деня като разочароващ за Лотус. Той призна, че Е21 не върви като хората на мократа писта, след като тимът избра да работи в посока настройки за сухо трасе.

- Това ни попречи днес, но утре би трябвало да имаме полза, ако не вали. Със сигурност не очаквахме такова количество вода, каквото видяхме на асфалта по време на квалификацията. След първия тур със суперсофт незабавно стана ясно, че е прекалено мокро за сликове. След това основните ни грижи бяха да намерим точния момент и пролука за излизане. Да предскажеш появата на жълти флагове обаче, си остава за съжаление безкрайно трудна наука. За утре пак има шанс да вали, но можем да очакваме да е по-топло. Ако е сухо, то тогава заедно с всички останали тепърва ще научаваме какво е поведението на сликовете. Според мен в надпреварата ще има един-два бокса – разясни още Перман.
                                                                                                            clubs1.bg
                   
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #594 -: Юни 09, 2013, 07:57:29 am »

Победата все още е възможна, вярва Алонсо



Фернандо Алонсо вярва, че все още може да спечели Гран при на Канада. Испанският състезател на Ферари се класира едва шести в квалификацията на пистата Жил Вилньов, но това не го обезкуражи.

Двукратният световен шампион изостана с повече от секунда от Себастиан Фетел във финалната битка на трасето и постоянно променящите се условия. Въпреки това е убеден, че при подходящо стечение на обстоятелствата, може да излезе напред.

- Шесто място на грида ни дава възможност да се борим за всичко, ако сме достатъчно бързи в състезанието. Очевидно е, че сме малко разочаровани (от тази позиция), тъй като чувствахме, че колата ни е далеч по-конкурентоспособна. Не е перфектен резултат за тима. Трябва да вземем възможно най-много точки и да демонстрираме потенциала си. Стартираме от място, даващо ни шанс да водим битка и за победа – стига да имаме достатъчно скорост – коментира Алонсо.

Той не бе съвсем сигурен какви ще са условията по време на надпреварата. Отбеляза обаче, че още веднъж се е видяло, че Ферари не са особено конкурентни в условия като днешните.

- Става още по-лошо, когато е студено. Лотус са в същото положение – видяхме, че и те имаха грижи. Цялостен поглед върху квалификацията показва колко лесно бе да се сбърка. Някои бързи коли отпаднаха още в Q1, а Фелипе [Маса] имаше проблем и се удари – добави испанецът.

                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #595 -: Юни 09, 2013, 07:59:42 am »

Райконен и Рикиардо преместени с по 2 места назад на грида



Кими Райконен (Лотус) и Даниел Рикиардо (Торо Росо) са наказани с преместване 2 места назад на грида. Причината е нарушаване на правилата по отношение излизането от питлейна. В случая става дума за подреждането на пилотите преди рестарта на Q2.

Сесията бе спряна заради катастрофа на Фелипе Маса (Ферари). До финала на втория квалификационен сегмент оставаха само две минути и всички пилоти се опитваха да намерят по-предна позиция към изхода, за да успеят да пресекат старт-финала преди карирания флаг. При това положение се формираха две колони, като Райконен и Рикиардо се оказаха по-напред като позиции спрямо местата, на които се намираха при излизането си.

Още трима състезатели освен тях бяха извикани при стюардите, за да дадат разяснения по същия въпрос – Жан-Ерик Верн (Торо Росо), Пастор Малдонадо (Уилямс) и Серхио Перес (Макларън). Те не са спечелили място при излизането от пита, а Малдонадо дори загубил едно.

Пилотите обяснили, че са се наредили от външната страна на така наречения fast lane, тъй като възнамерявали да тренират стартове. Според стюардите това им намерение не отменя изискването да напуснат алеята пред боксовете в реда на пристигане на изхода й.

Райконен бе разследван и за второ такова провинение – в Q3. За него обаче финландецът не бе наказан, тъй като заобиколената в случая кола – Ред Бул-ът на Марк Уебър – се забавила след началото на последната част от квалификацията.

                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #596 -: Юни 09, 2013, 08:05:37 am »

Пилотите ще стартират днес за Гран При на Канада така:

1. Себастиан Фетел       Ред Бул
2. Люис Хамилтън         Мерцедес
3. Валтери Ботас           Уилямс
4. Нико Розберг             Мерцедес
5. Марк Уебър               Ред Бул
6. Фернандо Алонсо       Ферари
7. Жан-Ерик Верн          Торо Росо
8. Адриан Сутил            Форс Индия
9. Кими Райконен          Лотус
10. Даниел Рикардо       Торо Росо
11. Нико Хюлкенберг     Заубер
12. Серхио Перес           Макларън
13. Пастор Малдонадо    Уилямс
14. Дженсън Бътън         Макларън
15. Естебан Гутиерес      Заубер
16. Фелипе Маса            Ферари
17. Пол ди Реста            Форс Индия
18. Шарл Пик                 Катерам
19. Ромен Грожан           Лотус
20. Жул Бианки              Марусия
21. Макс Чилтън             Марусия
22. Гиедо ван дер Гарде  Катерам 
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #597 -: Юни 09, 2013, 04:50:48 pm »

Лотус ще блокират използването на новите гуми на Пирели на Силвърстоун



Лотус ще блокират използването на новите гуми на Пирели по време на уикенда за Гран при на Великобритания. Заедно с Ферари и Форс Индия екипът е недоволен от промените в продуктите на италианската компания, тъй като смята, че те могат да повлияят на конкурентоспособността му.

Разправиите около гумите продължават с пълна сила в Канада, където този уикед се провежда седми кръг от световния шампионат на Формула 1. Прототипният вариант на Пирели бе изпробван в петък, когато пистата бе достатъчно суха за това. Екипите обаче не натрупаха кой знае колко информация за тях, а за въвеждането на новите гуми е нужно единодушно съгласие от страна на отборите – нещо, което изглежда крайно малко вероятно.

- Това с новите гуми няма да се случи в Англия – е цитиран шефът на Енстън Ерик Булие от RMC Спорт. – Пирели ги изпробват, но им трябва единодушие от тимовете за промяна на правилата или поне за промяна типа на продукта им, с каквото в момента не разполагат.

Според французина силното лоби на Ред Бул и Мерцедес няма да е достатъчно за въвеждането на новите гуми.

- Правилата са еднакви за всички. Настоящите варианти бяха тествани в Бразилия още миналия сезон. Да, те са основен компонент в спорта и техниката тази година, но не виждам защо трябва да ги променяме по време на сезона – допълни той.

В същото време Себастиан Фетел изрази раздразнение от факта, че смяната не се случи още в Канада. Пирели няколко пъти сменяха плановете си, след като въведоха нов хард в Испания. Преобладаващата стратегия на пистата Каталуния с 4 бокса доведе до сериозни критики и компанията реши да направи нови гуми за Силвърстоун, но след още по-ожесточени спорове обяви, че те ще са готови и ще се използват още на Жил Вилньов. В крайна сметка няколко дни преди уикенда в Канада стана ясно, че последният вариант само ще се тества в тренировките.

Според Фетел исканията от страна на пилотите за промяна са основно от гледна точка на сигурността.

- Не искам да драматизирам, но при Фелипе Маса видяхме какво става, когато пилот е ударен от летящ предмет. Не искам нищо да се блъска в моята глава – е цитиран немският пилот от Спийд Уийк.

                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #598 -: Юни 09, 2013, 04:52:42 pm »

Защитата на Мерцедес се гради на имейл от Чарли Уайтинг?



Защитата на Мерцедес пред Международния трибунал, където ще се разглежда тестът на отбора с Пирели в дните след Гран при на Испания, най-вероятно се базира на имейл от рейс директора на и делегат по сигурността на ФИА Чарли Уайтинг, изпратен до тима.

Историята с тридневните изпитания на отбора от Бракли, в които бе използван тазгодишният болид F1 W04, продължи да бъде разчепквана и обсъждана непрекъснато в Канада. Рос Браун заяви, че решението за участие в пробите е негово. Той отказа да коментира информацията за имейла:

- Относно писмото, не искам да коментирам каквото и да е във връзка с въпроса, както и с това, което ще се случва на трибунала.

Смята се, че електронното писмо от Уайтинг съдържа разрешение за използването на F1 W04 в теста, по време на който Пирели бяха категорични, че са изпитвали най-вече варианти на решения за 2014 г.. Браун и председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда многократно бяха категорични, че участието в пробите е станало след получаване на съответните позволения, тъй като тестовете по време на състезателния сезон са абсолютно забранени.

Междувременно съветникът на Ред Бул Хелмут Марко заяви, че изпитанията са очевидно нарушение на спортните правила.

- Затова и подадохме протест. Първо искаме пояснение и втори – ако наистина е сериозно прегрешение – трябва да има наказание от страна на ФИА. Да изпробваш варианти на границата на правилата не е нещо необичайно, но случилото се е прекалено близо до лимита, за да се чувстваме комфортно. Болидите от Формула 1 са крайно сложни машини и всеки изминат километър – особено по време на сезона – носи информация. Дали тя може да бъде трансформирана в директно печелене на време, е невъзможно да се каже, но ако ние бяхме направили нещо подобно, знам, че колата ни щеше да е по-бърза – заяви австриецът в интервю за formula1.com.

Според него Макларън си мълчат по въпроса с теста, тъй като ще карат и догодина с двигатели Мерцедес. Според Марко тимът от Уокинг ще зависи в немалка степен от добрата воля на доставчика си.

                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #599 -: Юни 09, 2013, 04:54:59 pm »

Маса: Физически съм добре, никога не са ми се случвали три катастрофи за толкова време



Фелипе Маса се чувства добре след поредния силен удар, който претърпя по време на квалификацията за Гран при на Канада.

Бразилският пилот на Ферари изживя две сериозни катастрофи в рамките на 24 часа в Монако и вчерашният сблъсък бе трети поред за доста кратко време.

- Крайно съм недоволен от начина, по който протече квалификацията за мен – заяви Маса, който ядосано удряше волана си, след като колата му се удари в предпазната бариера. – Условията на пистата не бяха лесни, имаше много малко сцепление и се борех да направя добър тур. В Q2 излетях, тъй като при натискане на спирачките настъпих бялата линия в трети завой, задната част избяга и не можех да направя нищо повече. Физически съм добре, но иначе съм много разочарован. Никога преди не са ми се случвали три катастрофи за толкова кратък период от време, въпреки че на писти като тези (в Канада и Монте Карло) по-голямото усилие да извлечеш повече от автомобила е съпроводено с по-висок риск.

След квалификацията Маса не бе наясно колко зле е повредена колата, чиято лява страна пострада най-тежко при удара.

- Въпреки сериозно разочарование трябва да останем съсредоточени, защото надпреварата ще е дълга, а на това трасе всичко може да се случи – добави бразилецът.

                                                                                                      clubs1.bg
Активен