Пол Хембри: Два или три стопа в КанадаВ Гран при на Канада се очакват две или три спирания в бокса, но картината ще стане по-ясна след петъчните тренировки, коментира моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.
Пистата Жил Вилньов има дълги прави и бавни завои, които са натоварващи за гумите. Липсата на сцепление, особено в първия ден също допринася за по-сериозното износване на смесите и за появата на грейнинг. Болидите за състезанието в Монреал са настроени на ниско ниво на притискане, заради дългите прави. Затова при взимането на завоите се разчита повече на по-натоварващото гумите механично сцепление, отколкото на аеродинамичната стабилност и прилепяне към пистата.
- Канада винаги е едно от най-непредвидимите състезания през годината и от части това е, защото е предизвикателство за гумите. Най-вече заради тежкото спиране и високия въртящ момент на излизане от завои. Допълнено с висока степен на еволюция на пистата през уикенда, ефективната работа с гумите винаги е била ключът към успеха в Монреал – каза Пол Хембри.
За предстоящата Гран при на Канада Пирели предоставят смесите суперсофт и медиум, а отборите ще тестват в петък и подобрения вид гуми медиум. Разликата в темпото с тях би трябвало да е около 1 секунда!
Относно стратегиите за състезанието Пол Хембри мисли, че те ще са различни, според съответните планове на отборите:
- Очакваме два до три стопа на кола, но ще можем да направим точна прогноза след петък, след като видим каране по пистата. Заради високото ниво на износване на гумите очакваме да видим различни стратегии, както беше миналата година. Отборите решиха дали да изберат стратегия тип „спринт” или да направят по-малко спирания и да наблегнат на издръжливостта.
Миналата година Люис Хамилтън спечели надпреварата на Жил Вилньов, спирайки два пъти в бокса. Ромен Гражан и Серхио Перес пък завършиха съответно на второ и трето място само с един стоп. Тогава от Пирели предоставиха меките и супермеките гуми.
Питстопът в Канада е един от най-бързите, като отнема средно между 11,2 и 15 сек., което също ще е от значение за стратегиите на екипите.
- Миналата година „спринт” подходът спечели надпреварата. Но с толкова различни параметри по време на работа, отборите ще трябва да анализират данните много внимателно. Да не споменаваме и прогнозата за времето. Често гъвкавият подход работи най-добре в Канада. Можем да очакваме много отбори да оставят вариантите си отворени - допълни Хембри.
Метеоролозите прогнозират валежи в петък и събота с температури около 16-18 градуса, като в неделя се очаква да е облачно с малко по-високи температури – около 22 градуса.
Друга специфика на пистата в Канада е, че на нея много често се появява кола за сигурност. Тя също може да окаже влияние върху стратегиите, така както стана в 7 от последните 11 състезания в Монреал.
clubs1.bg