www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508958 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #570 -: Юни 07, 2013, 08:46:06 pm »

Мерцедес отричат новината за теста да е изтекла от Розберг, Хамилтън няма да ходи на трибунала



Екипът на Мерцедес отрече появилите се в дните преди Гран при на Канада слухове, че тестът на отбора с Пирели след надпреварата в Испания е бил споменат в разговор между Нико Розберг и Себастиан Фетел. От тима приветстваха свикването на Международен трибунал, заявявайки, че така ще имат възможност да направят пълно изложение на фактите по открит и прозрачен начин.

Скандалът с изпитанията на гуми от Мерцедес дни след състезанието на пистата Каталуния избухна часове преди Гран при на Монако. Основният проблем е, че тимът от Бракли използва тазгодишния си болид F1 W04. Стюардите на старта в Монте Карло изслушаха представители на Пирели, Мерцедес и на подалите официален протест Ред Бул и Ферари. След това те изготвиха доклад, който изпратиха до ФИА. От федерацията поискаха допълнителни разяснения от производителя на гуми, както и от Скудерията.

В Монреал се заговори, че Фетел пръв е разбрал за противоречивите изпитания при разговор със сънародника си Розберг по време на среща на пилотите в Монако след квалификацията. Това твърдение упорито се отхвърля от Мерцедес. От отбора заявиха, че тази новина „е категорично невярна“.

Междувременно самият Розберг обясни, че в теста са участвали той и Люис Хамилтън, защото гледната им точка е по-важна за производителя на гуми, отколкото тази на третия състезател Сам Бърд например.

- Това беше решение на екипа. Смятам, че за Пирели е по-добре, ако ние сме в колата, защото обратната информация е по-репрезентативна. Сам не кара много и със сигурност не би могъл да поддържа нашето темпо, както и да прави за Пирели нужните им обиколки. Ние вече бяхме направили състезанието дни по-рано и за Пирели бе предимство да сме в болида – обясни Нико.

На въпрос защо той и Хамилтън са носили необозначени каски, Розберг отказа да коментира.

В същото време съотборникът му заяви, че няма да се явява на трибунала. Освен това допълни, че не е следил новините около скандала във времето от Монако досега.

- Не съм чел нищо. Тук научих за всички истории. Подобно нещо вече ми се е случвало в Макларън. Не мисля, че трябва да се включвам. Помня какво стана последния път. Не точно всичко, което стана, но не бе хубав период. Старая се да помня добрите неща. Не се фокусирам върху подобни истории. Съсредоточен съм върху това да се подготвя за предстоящата Гран при. Според мен всичко случващо се не е разсейващо за екипа. С въпроса се занимават важните хора от отбора, правят го по подходящия начин, а аз искам да спечеля – заяви Хамилтън.

                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #571 -: Юни 07, 2013, 08:47:51 pm »
Уебър: В Канада е важен балансът между топ скорост и правилното взимане на завоите



На пистата Жил Вилньов е важно да намериш баланс между топ скорост и правилното взимане на завоите, за да се представиш добре, коментира Марк Уебър.

Предстоящата надпревара ще е 203-та в кариерата на австралиеца, който се състезава от 2002 г. във Формула 1. Той е един от по-опитните пилоти на грида в момента и е бил свидетел на много промени през годините си в спорта. Сравнявайки ги с днешната ситуация (най-вече с проблема с бързото износване на гумите), Уебър коментира:

- Вероятно момчетата, направили над 100 състезания, са видели по-различен вид надпревари от тези (в момента). Но ние видяхме толкова много промени – двигателите V10, V8, презареждането, различните формати на квалификацията. Затова това, което се случва в момента, е нормално за един пилот. Може би истинската разлика е, че в Монако започнах да пазя гумите си след третия завой! Без съмнение това е различно, но все още има хубави моменти в колата! Просто удовлетворението е по-различно сега.

Относно предстоящото състезание в Канада Уебър обясни, че в голяма степен доброто представяне там зависи от намирането на компромис с настройките на колата между квалификацията и състезанието. Но също така каза, че това е трудно да се открие заради дългите прави. Пилотът на Ред Бул сподели и, че проблемите на отбора на тази писта идват от ниските нива на притискане. Причината е, че техният болид има силно прилепяне към трасето.

- Бих казал, че ритъмът в шиканите е важен, както и спирането. Да намериш удобство във взимането на шиканите може да направи разлика. Тогава идва и балансът между топ скорост и правилното взимане на завоите. Всичко това прави Монреал много интересно състезание. На квалификацията може да вали, затова вероятно настройките ще са по-ясни - допълни Уебър.

                                                                                                             clubs1.bg
« Последна редакция: Юни 07, 2013, 08:52:22 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #572 -: Юни 07, 2013, 08:51:00 pm »

Без повече промени в гумите след Силвърстоун?



Пирели няма да прави допълнителни промени  по гумите след  Гран при на Великобритания, за да намалява броя на спиранията в бокса. Това заяви Пол Хембри, който обясни, че промяната на твърдите гуми за Гран при на Испания е била, за да се повиши сигурността.

В утрешните тренировки за състезанието в Канада екипите ще разполагат с изменени гуми медиум, за да ги тестват преди надпреварата на Силвърстоун, където е планувано да се използват за първи път в състезание.

- Екипите имат различни подходи в дизайна и някои не искат да са наказани от промяна през сезона – каза Хембри. - Всеки отбор има еднакви възможности и накрая най-добрата кола и най-добрият пилот ще спечелят шампионата.

Гумите в Монреал ще са с нова структура на каркаса с кевларени нишки, защото стоманените създадоха проблеми с разслояването на смесите.

- Използвахме 12 000 – 12 500 гуми тази година и имаше снимки на 14, на които се виждаше как на гумата се появява разрез, който продължава през каркаса от прегряване. След това се вижда драматичното разслояване, което визуално не изглежда добре, въпреки че гумата остава напомпана, което е позитивно - допълни Хембри.

Това е проблем, който трябва да бъда поправен според Пол Хембри, като от Пирели са провеждали тестове на гумите, пресъздавайки разслояването им, за да намерят решение на въпроса:

- Това ни позволи да стигнем до решение, което в действителност е много близко до това, което използвахме в миналото. В известен смисъл пакетът на каркаса е този, който всички отбори използваха през 2011 г. и 2012 г. Уверени сме, че предоставя решение на разслояването.

Моторспорт директорът на Пирели разкри още, че все пак на тестовете след Гран при на Испания с Мерцедес са използвани и смеси, подобни на тези, с които ще се кара в петъчните тренировки в Монреал:

- Просто искахме да извършим проверка на писта, която познаваме, за да се уверим, че няма проблеми с баланса.

                                                                                                         clubs1.bg

                                                                                       
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #573 -: Юни 07, 2013, 08:56:13 pm »

Макларън бележи прогрес с МР4-28, твърди Сам Майкъл



Представянето на Макларън в Гран при на Монако показва, че тимът от Уокинг бележи прогрес с болида МР4-28, убеден е спортният директор на тима Сам Майкъл.

Отборът има нови компоненти на практика за всеки старт от началото на шампионата, след като стана ясно, че колата изобщо не е с очакваното от екипа поведение.

В Монте Карло Дженсън Бътън финишира шести, пред Фернандо Алонсо (Ферари). Макар англичанинът да бе изпреварен от Адриан Сутил (чийто тим Форс Индия продължава да е пред Макларън в класирането при конструкторите), Майкъл твърди, че развитието е правилно.

- Елементите поне започват да работят и всичко върви в правилната посока. Това е основното нещо, да видим прогрес, а ние определено видяхме такъв. Очевидно е, че Монреал е много различна писта и изпреварванията там са значително по-лесни – заяви спортният директор пред блога на Адам Купър.

Според Майкъл темпото в Монако е било такова, че е трябвало Сутил да бъде задминат и петото място било възможно:

- Дженсън отново кара зряло, но всъщност става дума за очаквания, нали? Можехме да се справим по-добре. Трябваше да сме пети и шести. Не бяхме толкова бързи, колкото Мерцедес и Ред Бул, но определено бяхме най-добри от останалите. Трябваше да го покажем в течение на уикенда. Но наистина най-важното е, че поне автомобилът се подобрява като поведение.

Мнението му за карането на Серхио Перес, предизвикало сериозна полемика по време и след надпреварата в княжеството пък е следното:

- Серхио направи добра надпревара. Очевидно е, че атакува наистина твърдо, направи хубави маневри спрямо Дженсън и Фернандо. С Кими натисна повече. Спря заради проблем със спирачките, които бяха прегрели след удара с Кими. Опита да се върне в пита, но на пистата бе толкова натоварено, че се отказа и просто паркира. Караше само за оцеляване накрая. Ако бе спрял в бокса, щеше да излезе пак 16-ти. Въпросът беше да остане на пистата и да се надява да изкара още няколко тура или да отпадне.

                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #574 -: Юни 07, 2013, 08:58:55 pm »

Пол Хембри: Два или три стопа в Канада



В Гран при на Канада се очакват две или три спирания в бокса, но картината ще стане по-ясна след петъчните тренировки, коментира моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри.

Пистата Жил Вилньов има дълги прави и бавни завои, които са натоварващи за гумите. Липсата на сцепление, особено в първия ден също допринася за по-сериозното износване на смесите и за появата на грейнинг. Болидите за състезанието в Монреал са настроени на ниско ниво на притискане, заради дългите прави. Затова при взимането на завоите се разчита повече на по-натоварващото гумите механично сцепление, отколкото на аеродинамичната стабилност и прилепяне към пистата.

- Канада винаги е едно от най-непредвидимите състезания през годината и от части това е, защото е предизвикателство за гумите. Най-вече заради тежкото спиране и високия въртящ момент на излизане от завои. Допълнено с висока степен на еволюция на пистата през уикенда, ефективната работа с гумите винаги е била ключът към успеха в Монреал – каза Пол Хембри.

За предстоящата Гран при на Канада Пирели предоставят смесите суперсофт и медиум, а отборите ще тестват в петък и подобрения вид гуми медиум. Разликата в темпото с тях би трябвало да е около 1 секунда!

Относно стратегиите за състезанието Пол Хембри мисли, че те ще са различни, според съответните планове на отборите:

- Очакваме два до три стопа на кола, но ще можем да направим точна прогноза след петък, след като видим каране по пистата. Заради високото ниво на износване на гумите очакваме да видим различни стратегии, както беше миналата година. Отборите решиха дали да изберат стратегия тип „спринт” или да направят по-малко спирания и да наблегнат на издръжливостта.

Миналата година Люис Хамилтън спечели надпреварата на Жил Вилньов, спирайки два пъти в бокса. Ромен Гражан и Серхио Перес пък завършиха съответно на второ и трето място само с един стоп. Тогава от Пирели предоставиха меките и супермеките гуми.

Питстопът в Канада е един от най-бързите, като отнема средно между 11,2 и 15 сек., което също ще е от значение за стратегиите на екипите.

- Миналата година „спринт” подходът спечели надпреварата. Но с толкова различни параметри по време на работа, отборите ще трябва да анализират данните много внимателно. Да не споменаваме и прогнозата за времето. Често гъвкавият подход работи най-добре в Канада. Можем да очакваме много отбори да оставят вариантите си отворени - допълни Хембри.

Метеоролозите прогнозират валежи в петък и събота с температури около 16-18 градуса, като в неделя се очаква да е облачно с малко по-високи температури – около 22 градуса.

Друга специфика на пистата в Канада е, че на нея много често се появява кола за сигурност. Тя също може да окаже влияние върху стратегиите, така както стана в 7 от последните 11 състезания в Монреал.

                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #575 -: Юни 08, 2013, 07:36:04 am »

Алонсо пръв във втората тренировка на пистата Жил Вилньов



Фернандо Алонсо (Ферари) оглави класирането във втората свободна тренировка за Гран при на Канада. Само той и Люис Хамилтън (Мерцедес) дадоха времена под 1:15 мин за обиколка по време на сесията, която премина най-вече на суха писта. Трети остана Ромейн Грожан (Лотус).

В паузата между двете петъчни тренировки не валя, а шансът за дъжд по време на втората бе само 20%. Особено важни днес са тестовете на новите гуми на Пирели, но в първата сесия нямаше кой знае каква възможност те да бъдат изпробвани, тъй като пистата бе много мокра през по-голямата й част. Според спортния директор на Макларън Сам Майкъл са нужни поне 20 обиколки, за да се направят изводи за поведението им. Не е ясно дали отборите, блокиращи смяната на гуми в момента – Ферари, Лотус и Форс Индия – ще натрупат достатъчно турове, за да разполагат с достатъчно информация. Те смятат, че една промяна на гумите може да повлияе на конкурентоспособността им в шампионата, а за въвеждането на нов тип се изисква единодушно съгласие от всички екипи. Началникът на Лотус Ерик Булие вече сподели по-рано, че новите продукти на Пирели може и да не бъдат използвани на Силвърстоун, какъвто бе планът.

Още от първите минути след началото на сесията работата започна интензивно, като почти всички пилоти бяха с експерименталния тип. Температурата на трасето бе 19-20 градуса и Дженсън Бътън се обади, че не може да загрее гумите си, особено предните и го прибраха в бокса, за да сложи стандартния медиум. Начело на класирането пък пилотите се сменяха почти непрекъснато. След 10 минути от изпитанията пръв бе Марк Уебър (1:16.513), докато съотборникът му в Ред Бул Себастиан Фетел и Серхио Перес (Макларън) последни излязоха на трасето.

С новите гуми имаше доста пилоти блокираха колела. За щастие нямаше сериозни инциденти и работата продължи нормално. Фелипе Маса излезе пръв с 1:16.001 преди Люис Хамилтън да го изпревари с 0,299 почти половин час след началото. Англичанинът пръв слезе под 1:16 мин за обиколка с времето си от 1:15.702. Гийдо ван дер Гарде пък пръв реши да изпита суперсофт – втората смес на разположение на екипите за този уикенд. Пилотът на Катерам имаше сериозни проблеми с баланса на колата си и изобщо не успяваше да я стабилизира.

- Направихме първи серии с новите, прототипни гуми. Сега изпробваме ново предно крило. Имаме много неща с аеродинамична насоченост, специфични за Канада, които искаме да тестваме преди утрешния ден. Монако бе странен уикенд за нас, тъй като не очаквахме да сме бързи, но (пистата в) Канада е напълно различна от тази в Монако. Колата ни е много ефективна на правите, това е една от силните ни страни – коментира по време на тренировката развойният пилот на Ферари Педро де ла Роса.

Фетел също сложи суперсофт и веднага след това оглави подреждането (1:15.378 при 1:16.612 с медиум). Перес и Райконен го последваха и излязоха на трасето с най-меката смес от гамата на Пирели. Според информацията на Ред Бул тази смес трябваше да е с около секунда по-бързи от медиума. Уебър (също със суперсофт) подобри времето на съекипника с 0,058 сек и на свой ред излезе пръв в класирането преди Себастиан да свали още 0,04 до 1:15.280 мин. Останалите състезатели също правеха по-дълги серии с меките гуми и подобряваха постиженията си – Хамилтън приближи следващата граница с 1:15.006 и със следващия бърз тур я премина: 1:14.830. След това Алонсо свали 0,012 сек от последното време, излизайки пръв, докато Уилямс съобщиха на Валтери Ботас, че в питлейна се виждат капки дъжд.

Петнадесетина минути преди финала заваля малко по-силно, което вече повлия на времената за обиколка. Междувременно новината, че моторспорт на директорът на Пирели Пол Хембри няма да участва в днешната пресконференция, обиколи падока. Решението било взето след съвет от страна на адвокатите на италианската компания.

                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #576 -: Юни 08, 2013, 07:38:15 am »

Хембри се оттегли от петъчната пресконференция


Моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри се оттегли от днешната официална пресконференция в рамките на уикенда за Гран при на Канада. Решението е било взето по съвет на адвокатите на италианската компания.

Гумите на Пирели са може би най-обсъжданата тема във Формула 1 от началото на сезона. От неделята, в която бе проведена надпреварата в Монако обаче, те са в центъра на скандал заради проведен с Мерцедес тест на пистата Каталуния, в който тимът от Бракли използва тазгодишния си болид. По програма Хембри трябваше да се яви на събитието, което се организира от ФИА и на което присъстват представители на екипите.

Говорител на Пирели обаче потвърди на пистата Жил Вилньов, че британецът е бил посъветван от адвокатите да не се появява.

На пресконференцията трябва да присъстват шефовете на Мерцедес, Ред Бул и Ферари – Рос Браун, Кристиан Хорнер и Стефано Доменикали. Те са сред основните действащи лица в скандала с теста. Шампионският тим и Скудерията подадоха в Монако протест срещу съперниците си.

                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #577 -: Юни 08, 2013, 07:40:01 am »

Форс Индия опитват да направят поведението на болидите си по-постоянно



Уикендът на стотната Гран при на Форс Индия започна повече от добре за отбора – с първо време на Пол ди Реста в първата свободна тренировка. Времето изигра роля за този резултат, но това не помрачи радостта на тима.

Следобед, когато почти цялата сесия бе на сухо трасе, Адриан Сутил бе осми, а шотландецът – 13-ти в подреждането. В крайна сметка изводът бе, че като цяло поведението на колите е добре, но тимът ще опита да го направи по-постоянно.

- Бяхме доста предпазливи на мокрия асфалт сутринта и сложихме сухи гуми едва за последните няколко минути на сесията – обясни Ди Реста. – Преди това направих добро бягане с интермедии и вероятно това бе моментът, когато се чувствах най-удобно с тези гуми през целия сезон досега. Като цяло не изглеждахме твърде зле на мократа писта. Следобед трябваше да свършим програмата си със сухите гуми и да се опитаме да направим правилния баланс за колата. За съжаление работата ни бе съкратена заради електрическа повреда, така че нямах шанс да направя дълга серия, каквато имах планирана за финалната част на тренировката.

Сутил също отбеляза, че на пистата Жил Вилньов се смениха доста различни условия, но колата му бе бърза и в двете сесии.

- Дъждът сутринта ни даде шанс да подобрим представянето си с интермедии и болидът вървеше чудесно – продължи немският пилот. – Следобед на сухо основният проблем бе загряването на предните гуми, особено медиум. Със суперсофт сцеплението бе значително по-добро. Дългите ни серии бяха доста конкурентоспособни. Сега само трябва да се потрудим върху това да направим автомобила си по-постоянен като поведение.

                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #578 -: Юни 08, 2013, 07:41:42 am »

Мерцедес с положителни впечатления от новите гуми



Екипът на Мерцедес е с положителни първи впечатления от експерименталните гуми, заяви шефът на отбора Рос Браун след петъчните свободни тренировки за Гран при на Канада.

- Следобедната сесия бе особено полезна. Пистата изсъхна и позволи на всички да изпробват новите гуми, като нашите начални впечатления са положителни. Работихме по нормална програма, когато условията го позволяваха, макар да се наложи да вместим повечето неща само в едната тренировка. Днешните резултати, разбира се, не дават напълно ясна идея за ситуацията, тъй като бе хладно, а трасето – мръсно. Поради тези причини ще е още по-голямо предизвикателство да решим какво точно ни е нужно като настройки за неделя. Това ще е сериозна задача, особено ако и утре вали, каквато е прогнозата – обясни англичанинът.

Пилотите на отбора Люис Хамилтън и Нико Розберг завършиха деня на втора и пета позиция. Двамата направиха близо две състезателни дистанции – общо 134 обиколки. Най-дългата серия турове бе на Нико – 17 със суперсофт в следобедната сесия.

- Денят премина доста добре за нас. Доволен съм, че във втората тренировка пистата изсъхна и успяхме да покараме като хората. Пистата още се променя, но успяхме да започнем анализа на гуми с по-дълги серии. Аз лично се чувствам малко по-удобно (в колата), което е добре – заяви Хамилтън.

Розберг от своя страна обясни, че с екипа са научили много в периода, когато трасето изсъхваше.

- Следобед искахме да разберем как работят новите гуми. Имах някои проблеми със загряването на предните, а освен това ги повредих. Като цяло беше приличен ден, но трябва да видя как е темпото ни в поредица обиколки в сравнение с това на останалите. Надявам се на още един добър уикенд – допълни Нико.

                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #579 -: Юни 08, 2013, 08:03:20 am »

Макларън с ограничена информация след свободните тренировки



С ограничена информация остана тимът на Макларън след първите свободни тренировки за Гран при на Канада. Дженсън Бътън се оказа с проблем в скоростната кутия, докато Серхио Перес просто не успя да изпълни програмата си за деня.

- Смятам, че сме малко по-близо до челото, отколкото преди – времената са много близки, но обичайните коли ще задават темпото този уикенд – коментира Бътън. – Днес всичко трябваше да издържи, но бях направил едва три обиколки от серията си с много гориво, когато се появи проблемът със скоростната кутия. Жалко, тъй като нямаме никаква информация за поредица турове. Всъщност миналата година имахме подобни грижи – в петъка пак се повреди трансмисията. Положителното от деня обаче е, че карахме с напълно различни реглажи и от тази гледна точка натрупахме доста данни. Надявам се условията да останат смесени и утре.

Перес отбеляза, че му е било особено трудно на мокрото трасе сутринта.

- Все още ни липсва цялостно скорост спрямо най-бързите. Но тук всичко може да се случи, особено в условия като днешните, които много сериозно се променят. Ако утре пак е толкова мокро, в неделя никой няма да има достатъчно дълги серии и състезанието може да се окаже голяма изненада – допълни мексиканецът.

Шефът на екипа Мартин Уитмарш обобщи деня като „сложен“ и продължи:

- Малко разочароващо е, че и двамата ни пилоти и екипите им не успяха да изпълнят всички планирани за деня тестове. Имахме много работа и куп насрочени изпитания, но условията направиха това особено трудно. Свършихме каквото можахме, но въпреки това базата ни за анализ е ограничена.

                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #580 -: Юни 08, 2013, 08:05:23 am »

Пилотите на Лотус с трудности при загряването на гумите



И двамата пилоти на Лотус Кими Райконен и Ромейн Грожан изпробваха в свободните тренировки за Гран при на Канада новите предно и задно крила. Екипът остана доволен от работата им. Е21 освен това вървеше сравнително добре на мокра писта, но не демонстрира обичайното си равномерно темпо в дълга серия от обиколки.

- Подобрявахме болида през деня и в края на тренировките вече беше добре – заяви Кими след общо 57 обиколки. – Не беше идеално представяне, но със сигурност не бе и кошмар. Не бе лесно да се загряват гумите, но на трасето бе доста студено, така че това не бе особена изненада. Ако успеем да ги накараме да работят, със сигурност ще е подобрение, но няма да промени кой знае какво.

Програмата на Райконен бе съкратена от проблем със спирачките, който отборът разследва.

Грожан бе с трето време и в двете сесии, като той направи 61 тура в петъчните сесии.

- Първо работихме по настройки за мокра писта, тъй като пистата бе такава. Следобед изпробвахме прототипните гуми и направихме някои дълги серии обиколки. Доста трудно е да накараш гумите да проработят в тези условия. В неделя обаче би трябвало да е топло, което винаги ни се отразява добре – заяви французинът.

                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #581 -: Юни 08, 2013, 08:07:09 am »

Фетел определи Ферари и Мерцедес за основните си съперници



Ферари и Мерцедес ще основните съперници на Ред Бул по време на уикенда за Гран при на Канада според Себастиан Фетел.

Трикратният световен шампион приключи първия ден тренировки на седма позиция, но заяви, че поведението на колата му на пистата Жил Вилньов е на ниво.

- Усещането на трасето бе доста добро. Трудно е да се разбере какво правят съперниците по отношение на гориво, серии и т.н. Но мисля, че като цяло направихме добри сесии и добра финална серия. Въпреки това смятам, че има какво да подобрим. Мерцедес изглеждаха много бързи, така че да видим какво можем да направим утре. Един поглед към времената показва, че Мерцедес имат скорост, Ферари изглеждат много конкурентоспособни както в дълги, така и в къси серии. Затова според мен то ще са двата ни основни съперника. Никога не бива да забравяме Лотус – те могат да са изненада в състезанието и да издържат повече от всички останали. Трудно е да се каже (каква е ситуацията). Необходимо е да държим под око всички изброени екипи - заяви Фетел.

Според немския пилот основният фактор, с който отборите трябва да се справят този уикенд, е времето. То повлия и на петъчните тренировки – първата бе почти изцяло на мокра писта.

- Следобед за щастие можахме да караме на сухо, но пак доста време бе хлъзгаво и с ниско сцепление. Освен това бе доста хладно, така че доминиращият фактор е времето – допълни той.

За Марк Уебър денят бе доста добър, въпреки че трасето ще се променя още до края на уикенда. Австралиецът обясни, че е събрал известно количество информация за гумите във втората тренировка.

- Новите гуми са наред – не се и очакваше да са твърде различни от досегашните. Щеше да е хубаво да поработя повече с тях, направих едва пет обиколки, но пак е по-добре от нищо – каза още той.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #582 -: Юни 08, 2013, 08:08:51 am »

Алонсо: Едва утре ще разберем дали новостите носят промени в представянето ни



Отборът на Ферари работи основно по различни аеродинамични конфигурации за F138. Скудерията има доста новости за болида си в Монреал, където условията не позволиха пряко сравнение поведението на колите с различните компоненти.

- Беше нетипичен петък, повлиян от крайно променливото време – коментира Фернандо Алонсо, който бе най-бърз във втората сесия. – Не успяхме да изпълним програмата си, тъй като сутринта трасето бе мокро. Едва утре ще разберем дали последните ни новости носят промени в представянето ни. Бе важно да ги изпробваме, както и да изпитаме новите гуми на Пирели. С Фелипе [Маса] направихме различни избори за дългите се серии – това е друга причина, поради която ще трябва да изчакаме изхода от квалификацията, за да разберем повече. Единственото сигурно нещо е, че трябва да вземем правилните решения, тъй като днес видяхме, че добрата обиколка зависи страшно много от момента на излизане и условията в този миг. Можем да очакваме сложен уикенд, тъй като времето ще остане променливо чак до неделя. Преценяването нивото на сцепление е сложно – каза още испанецът.

Маса бе с шесто време в следобедната сесия на пистата Жил Вилньов. Той отбеляза, че е работил само половин ден.

- Заради дъжда се наложи да прехвърлим почти всичко за втората тренировка. Ще сме доста заети с анализа на събраните данни, опитвайки се да разберем кои нови компоненти могат да се използват в следващите дни. Условията на трасето ще са напълно различни, ако утре не вали. Това означава, че трябва да сме готови да се справим с всяка възникнала ситуация – добави бразилецът.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #583 -: Юни 08, 2013, 08:11:32 am »

Рос Браун заяви, че той е взел решението за участие на Мерцедес в теста на Пирели




Рос Браун заяви, че той е взел решението Мерцедес да вземат участие в теста на Пирели след Гран при на Испания през май. Тимът от Бракли ще трябва да се яви пред Международен трибунал (датата все още не е уточнена), където да разясни обстоятелствата около спорните проби.

Англичанинът участва в пресконференцията, от която моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри се оттегли по съвет на адвокатите на италианската компания. На въпрос дали ще напусне отбора, ако Мерцедес бъдат намерени за виновни, той заяви, че слухове за подобно нещо имаше още през зимата (във връзка с привличането на Пади Лоу), но досега нищо такова не се е случило.

- Нека изчакаме да видим какво ще реши трибуналът и накъде тръгваме от там нататък. Решението да направим теста бе мое, това е факт – добави Браун.

Шефът на тима от Бракли не желаеше да навлиза в подробности относно обстоятелствата на теста и случилото се по време на изпитанията, тъй като в момента текат процедури по правните аспекти на ситуацията.

- Както бе споменато и от другите отбори, ние се доверяваме на новия и независим процес, въведен от ФИА. Той ще бъде тестван за първи път, но според мен има добра структура. Имаме вяра в трибунала. Не мога и не желая да коментирам, както и не искам да изпреварвам трибунала. При провеждането му ще получите отговорите на въпросите си. Няма да се преструвам, че всичко това е особено приятно. Но както казах и преди, чувствам се уверен, че всички факти ще станат известни и хората ще са в състояние да направят по-правилна преценка. Стараем се да се фокусираме върху състезанието. Това е автомобилният спорт – тук съм от дълго време и подобни неща са ми се случвали и преди – каза още Браун.

Преди това той заяви в интервю за ВВС, че спортната почтеност е жизненоважно за Мерцедес и допълни, че не е правилно да се правят оценки преди са станали известни всички факти.

- Беше тест на Пирели, който се проведе от сряда до петък (в седмицата) след състезанието (в Испания). Не можеше да стане по-рано, тъй като хората още прибираха. Във вторник имаше моторхоуми и питове, които биваха разглобявани, а ние стояхме там в пълна униформа с камионите си, заедно с тези на Пирели и всичко останало. Нямаше никакви тайни. Причината за каските на пилотите (Люис Хамилтън и Нико Розберг са били с шлемове без отличителни знаци по време на тренировките – б.р.) бе, че това е тест на Пирели – те организираха сигурността и всичко останало. Не желаехме да привличаме внимание към състезатели. Това бе най-лесният начин да не обозначаваме кой е в колата, и то единствено поради тези причини. Състезателите в случая нямат значение – в спортните правила и в уреждането на тези тренировки няма нищо, което да контролира кои пилоти са в болида. Относно това няма проблем – обясни Браун.

Според него Мерцедес не са били длъжни да уведомяват останалите отбори за провеждането на теста:

- Ако Пирели са желаели да го сторят, това е зависело само от тях. Те трябва да решат какво да правят.

                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #584 -: Юни 08, 2013, 08:21:12 am »

"Бриджстоун" не смятат да се връщат във Формула 1



Японската компания "Бриджстоун" отхвърли възможността да се завърне във Формула 1 през следващата година като доставчик на гуми.

За подобен вариант се заговори около несигурното бъдеще на техния наследник и настоящ единствен доставчик "Пирели", който все още няма договор за 2014 г. и за него трябва да получи одобрението на всички отбори.

Японците влязоха в световния шампионат през 1997 г. и се оттеглиха в края на сезон 2010. Те изразиха удовлетворението си от постигнатото в този период.

"В момента нямаме планове да участваме отново във Формула 1. След престоя ни в спорта отчитаме значително повишаване на разпознаваемостта на нашата марка в Европа и други региони по света", заяви говорител на компанията пред "Аутоспорт".

Японците са доволни и от пренасянето на технологията от производството на гуми за Формула 1 в развитието на своите продукти за серийни автомобили.

"Можем да кажем, че участието ни в спорта през тези 14 години бе много важно. В настоящата променлива бизнес среда "Бриджстоун" се концентрира над насочването на ресурсите си в развитието на иновативни технологии и стратегически продукти. Решени сме да не подписваме нов договор за доставка на гуми (във Формула 1)", допълни представителят на японския производител.

Южнокорейската компания "Ханкок", която в последните години засили участието си е моторните спортове, също е сред спряганите за доставчик в световния шампионат. Нейното ръководство обаче също отрече да има интерес към влизане в спорта.

                                                                                                                  dnevnik.bg
Активен