Фетел пръв в Гран при на КанадаСебастиан Фетел спечели Гран при на Канада, седми кръг от световния шампионат на Формула 1 през 2013 г. Пилотът на Ред Бул изпревари Фернандо Алонсо (Ферари) и Люис Хамилтън с Мерцедес в надпревара, която се проведе в крайно различни условия в сравнение с тези от петък и събота на пистата Жил Вилньов.
Времето най-накрая се оправи и над трасето изгря слънце. Температурите се качиха значително в сравнение с предишните два дни – 23 градуса на въздуха, 28 на трасето. Екипите нямаха възможност да карат в такива условия и тепърва щяха да разбират подробности за поведението на колите. Стратегията с два бокса бе най-бърза според предварителните изчисления, но се очакваше да има и пилоти, които да опитат да направят състезанието само с един питстоп.
В Лотус решиха Ромейн Грожан да потегли от стартовата решетка вместо от питлейна. Наказанията на Кими Райконен и Даниел Рикиардо разместиха позициите така, че Нико Хюлкенберг бе девети на грида, следван от финландеца и пилота на Торо Росо.
Само четирима пилоти бяха с медиум в началото – Ди Реста, Бианки, Чилтън и Грожан. Всички останали бяха със суперсофт на старта.
Фетел поведе на старта, следван от Хамилтън. Валтери Ботас бе изненадата на уикенда досега с третото си място в квалификацията, но след изгасването на светофарите той изгуби позиции от Розберг и Уебър. Малко след това и Алонсо го изпревари. Само за 2 обиколки пък Себастиан избяга на почти 3 секунди пред съперника си от Мерцедес. Следваха Розберг, Уебър, Алонсо, Ботас, Верн, Сутил, Рикиардо, Райконен, Хюлкенберг.
Уилямс очевидно нямаше толкова добро темпо на сухо, колкото на мокра писта. Ботас загуби още едно място – този път от Верн в шестата обиколка. Адриан Сутил видя шанс и той да изпревари финландеца, но се завъртя при опита и отиде назад в колоната. Малко след това Пастор Малдонадо подпря задната част на Форс Индия-та и имаше повреди по предното си крило от удара. Инцидентът бе разследван и венецуелецът получи наказание преминаване през питлейна заради случилото се.
DRS-ът в болида на Пол ди Реста пък не работеше и екипът го инструктира да рестартира системата, но стотната надпревара на екипа от Силвърстоун не вървеше особено добре.
Райконен имаше грижи със спирачките, точно когато Маса го настигна. Бразилецът бе вече десети в десетия тур и бързо приближаваше пилота на Лотус, който обаче се защити успешно. След още обиколка борба Кими успя да задмине Рикиардо и зае осмата позиция, докато междувременно Фетел премина твърде близо до стена на трасето. Авансът на състезателя на Ред Бул бе 7,4 сек в 13-ия от общо 70 тура.
Първите боксове започнаха на този етап от състезанието (с изключение на Сутил, който направи пит още в десетата обиколка). Уебър спря в 14-ти тур и сложи гуми медиум, същия избор направи Ботас обиколка по-късно, докато Розберг взе суперсофт. Лидерът в надпреварата Фетел на свой ред бе в бокса в 16-ата обиколка (медиум), както и Алонсо. Във Ферари отбелязаха сериозно износване на задните гуми, като Роб Смедли съобщи на Маса, че това всъщност важи за всички на трасето. Последни от челото в пита бе Хамилтън (20 об., медиум), докато Райконен получи инструкция да остане на трасето колкото се може по-дълго. Съвсем малко след това обаче от питуола на Лотус предупредиха финландеца, че трябва да пести гориво и той влезе в бокса, където имаше още проблеми – със задния крик.
В 22-ата обиколка Фетел водеше пред Хамилтън, Розберг, Уебър, Алонсо, Верн. Следваха Ди Реста, Грожан и Бътън, които все още бяха със суперсофта от старта.
Маса отново летеше и се оказа в люта битка за деветата позиция със Сутил, след като и двамата задминаха Дженсън. Най-отпред Фетел бе на почти 16 секунди пред Хамилтън. Уебър пък гонеше Розберг, но опитите му да го изпревари не се получаваха до 32-ия тур. След като австралиецът задмина пилота на Мерцедес, Алонсо използва втората DRS-зона, за да стори същото. Веднага след това Нико бе в пита, където сложиха медиум на колата му.
Сериозна борба между двама финландци – Ботас и Райконен – прикова вниманието в средата на дистанция. Опитният Кими надделя след няколко дефанзивни маневри на сънародника си. В 37-ата обиколка Марк Уебър загуби част от страницата на предното си крило след сблъсък с Гийдо ван дер Гарде. Стюардите започнаха разследване на случая, а Сутил сложи началото на вторите спирания в пита в 39-и тур. Пилотът на Катерам бе наказан с 10 секунди в бокса за инцидента, а в 42-ия Алонсо изпревари Уебър и взе третото място. Фетел бе необезпокояван начело и дори даваше най-добри времена, водейки с около 15 секунди и половина пред Хамилтън.
Ван дер Гарде така и не стигна до финала след още един инцидент – този път удар с Хюлкенберг, в резултат на който и двамата отпаднаха. Катастрофата остана за разследване след състезанието.
Уебър и Алонсо направиха втори боксове един след друг, като австралиецът не смени предното си крило. Фетел на свой ред бе в бокса 21 обиколки преди края. Той сбърка в първи завой броени обиколки след това, но се измъкна и продължи с преднина от почти 15 секунди пред Хамилтън. Рейс инженерът му Гийом Роклен го помоли да се съсредоточи върху чисто излизане и спиране.
Ди Реста направи първия си и единствен бокс в 57-ата обиколка от надпреварата. Екипът на Форс Индия остави на него преценката кога гумите за смяна и шотландецът остави влизането за финалната част на Гран при на Канада. Алонсо пък настигна Хамилтън. Двамата изкараха около половин обиколка зад Сутил, който почти веднага получи санкция преминаване през питлейна за игнориране на сини знамена. Фернандо продължи атаката си и в 63-ия тур отне втората позиция от английския пилот на Мерцедес. Уебър видя четвърти карирания флаг, следван от Розберг, Верн, Ди Реста. Във финалния тур Маса изпревари Райконен за осмото място, но финалът на Кими в топ 10 означава, че той изравни рекорда на Михаел Шумахер от 24 поредни класирания в точките. Последният пункт взе Сутил.
clubs1.bg