www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508965 пъти)

0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #600 -: Юни 10, 2013, 05:47:03 pm »

Фетел пръв в Гран при на Канада



Себастиан Фетел спечели Гран при на Канада, седми кръг от световния шампионат на Формула 1 през 2013 г. Пилотът на Ред Бул изпревари Фернандо Алонсо (Ферари) и Люис Хамилтън с Мерцедес в надпревара, която се проведе в крайно различни условия в сравнение с тези от петък и събота на пистата Жил Вилньов.

Времето най-накрая се оправи и над трасето изгря слънце. Температурите се качиха значително в сравнение с предишните два дни – 23 градуса на въздуха, 28 на трасето. Екипите нямаха възможност да карат в такива условия и тепърва щяха да разбират подробности за поведението на колите. Стратегията с два бокса бе най-бърза според предварителните изчисления, но се очакваше да има и пилоти, които да опитат да направят състезанието само с един питстоп.

В Лотус решиха Ромейн Грожан да потегли от стартовата решетка вместо от питлейна. Наказанията на Кими Райконен и Даниел Рикиардо разместиха позициите така, че Нико Хюлкенберг бе девети на грида, следван от финландеца и пилота на Торо Росо.

Само четирима пилоти бяха с медиум в началото – Ди Реста, Бианки, Чилтън и Грожан. Всички останали бяха със суперсофт на старта.

Фетел поведе на старта, следван от Хамилтън. Валтери Ботас бе изненадата на уикенда досега с третото си място в квалификацията, но след изгасването на светофарите той изгуби позиции от Розберг и Уебър. Малко след това и Алонсо го изпревари. Само за 2 обиколки пък Себастиан избяга на почти 3 секунди пред съперника си от Мерцедес. Следваха Розберг, Уебър, Алонсо, Ботас, Верн, Сутил, Рикиардо, Райконен, Хюлкенберг.

Уилямс очевидно нямаше толкова добро темпо на сухо, колкото на мокра писта. Ботас загуби още едно място – този път от Верн в шестата обиколка. Адриан Сутил видя шанс и той да изпревари финландеца, но се завъртя при опита и отиде назад в колоната. Малко след това Пастор Малдонадо подпря задната част на Форс Индия-та и имаше повреди по предното си крило от удара. Инцидентът бе разследван и венецуелецът получи наказание преминаване през питлейна заради случилото се.

DRS-ът в болида на Пол ди Реста пък не работеше и екипът го инструктира да рестартира системата, но стотната надпревара на екипа от Силвърстоун не вървеше особено добре.

Райконен имаше грижи със спирачките, точно когато Маса го настигна. Бразилецът бе вече десети в десетия тур и бързо приближаваше пилота на Лотус, който обаче се защити успешно. След още обиколка борба Кими успя да задмине Рикиардо и зае осмата позиция, докато междувременно Фетел премина твърде близо до стена на трасето. Авансът на състезателя на Ред Бул бе 7,4 сек в 13-ия от общо 70 тура.

Първите боксове започнаха на този етап от състезанието (с изключение на Сутил, който направи пит още в десетата обиколка). Уебър спря в 14-ти тур и сложи гуми медиум, същия избор направи Ботас обиколка по-късно, докато Розберг взе суперсофт. Лидерът в надпреварата Фетел на свой ред бе в бокса в 16-ата обиколка (медиум), както и Алонсо. Във Ферари отбелязаха сериозно износване на задните гуми, като Роб Смедли съобщи на Маса, че това всъщност важи за всички на трасето. Последни от челото в пита бе Хамилтън (20 об., медиум), докато Райконен получи инструкция да остане на трасето колкото се може по-дълго. Съвсем малко след това обаче от питуола на Лотус предупредиха финландеца, че трябва да пести гориво и той влезе в бокса, където имаше още проблеми – със задния крик.

В 22-ата обиколка Фетел водеше пред Хамилтън, Розберг, Уебър, Алонсо, Верн. Следваха Ди Реста, Грожан и Бътън, които все още бяха със суперсофта от старта.

Маса отново летеше и се оказа в люта битка за деветата позиция със Сутил, след като и двамата задминаха Дженсън. Най-отпред Фетел бе на почти 16 секунди пред Хамилтън. Уебър пък гонеше Розберг, но опитите му да го изпревари не се получаваха до 32-ия тур. След като австралиецът задмина пилота на Мерцедес, Алонсо използва втората DRS-зона, за да стори същото. Веднага след това Нико бе в пита, където сложиха медиум на колата му.

Сериозна борба между двама финландци – Ботас и Райконен – прикова вниманието в средата на дистанция. Опитният Кими надделя след няколко дефанзивни маневри на сънародника си. В 37-ата обиколка Марк Уебър загуби част от страницата на предното си крило след сблъсък с Гийдо ван дер Гарде. Стюардите започнаха разследване на случая, а Сутил сложи началото на вторите спирания в пита в 39-и тур. Пилотът на Катерам бе наказан с 10 секунди в бокса за инцидента, а в 42-ия Алонсо изпревари Уебър и взе третото място. Фетел бе необезпокояван начело и дори даваше най-добри времена, водейки с около 15 секунди и половина пред Хамилтън.

Ван дер Гарде така и не стигна до финала след още един инцидент – този път удар с Хюлкенберг, в резултат на който и двамата отпаднаха. Катастрофата остана за разследване след състезанието.

Уебър и Алонсо направиха втори боксове един след друг, като австралиецът не смени предното си крило. Фетел на свой ред бе в бокса 21 обиколки преди края. Той сбърка в първи завой броени обиколки след това, но се измъкна и продължи с преднина от почти 15 секунди пред Хамилтън. Рейс инженерът му Гийом Роклен го помоли да се съсредоточи върху чисто излизане и спиране.

Ди Реста направи първия си и единствен бокс в 57-ата обиколка от надпреварата. Екипът на Форс Индия остави на него преценката кога гумите за смяна и шотландецът остави влизането за финалната част на Гран при на Канада. Алонсо пък настигна Хамилтън. Двамата изкараха около половин обиколка зад Сутил, който почти веднага получи санкция преминаване през питлейна за игнориране на сини знамена. Фернандо продължи атаката си и в 63-ия тур отне втората позиция от английския пилот на Мерцедес. Уебър видя четвърти карирания флаг, следван от Розберг, Верн, Ди Реста. Във финалния тур Маса изпревари Райконен за осмото място, но финалът на Кими в топ 10 означава, че той изравни рекорда на Михаел Шумахер от 24 поредни класирания в точките. Последният пункт взе Сутил.

                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #601 -: Юни 10, 2013, 05:48:38 pm »

Алонсо: Второто място има вкус на победа след толкова труден уикенд
 


Фернандо Алонсо заяви, че второто му място в Гран при на Канада е почти като победа на финала на един особено сложен състезателен уикенд.

Пилотът на Ферари бе шести на стартовата решетка, но се пребори за втората позиция в надпреварата. Той смяташе след квалификацията, че може и да спечели при добро стечение на обстоятелствата, но остана доволен и от този резултат.

- Очевидно е, че вчера не направихме добра квалификация. Така и не направих добра обиколка, а условията не помогнаха. Още в петък обаче бяхме наясно какво е темпото ни на сухо, така че имахме известни надежди. Борим се с топпилоти – днес направихме много добра битка с Марк [Уебър], с Нико [Розберг] и с Люис [Хамилтън] накрая. Срещу толкова талантливи съперници не е лесно дори да имаш повече скорост. Беше трудно състезание. В крайна сметка мисля, че второто място има вкус на победа, тъй като взехме чудесни точки е един много труден уикенд – заяви Алонсо.

Изводът на испанеца бе, че е удоволствие да се надбягва с интелигентни съперници:

- С такива противници се състезаваш гума до гума при 320 км/ч и се чувстваш сигурен. Това е истинска надпревара и се радвам, че тук отново я имаше след Монако, където ситуацията бе малко по-различна.

Фернандо не е притеснен от разликата спрямо Себастиан Фетел в генералното класиране, която е 36 точки. Той заяви, че ситуацията ще е неспасяема, когато авансът на германеца е 85 пункта и допълни, че през последните сезони пилоти наваксват дефицит от 30-40 точки.

                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #602 -: Юни 10, 2013, 05:50:59 pm »

Наслаждавах се на всяка обиколка, коментира Фетел



Себастиан Фетел бе във възторг от факта, че най-накрая спечели победа в Канада, където досега не бе взимал успех.

Триумфът на трикратния световен шампион бе повече от убедителен, след като голямата част от останалите състезатели бяха затворени поне с обиколка. Той поведе на старта и не позволи да бъде застрашен до края на надпреварата, поддържайки сериозен аванс.

- Тук сме имали добри състезания и преди, но нещата така и не се получаваха съвсем, за да победим. Преди две години бях много близо, но загубих в последния тур. Днес усещането бе страхотно, колата бе чудесна. Успяхме да се измъкнем от колоната и се наслаждавах на всяка обиколка. На моменти бе трудно с трафика, но като цяло всичко бе страхотно – коментира пилотът на Ред Бул след финала.

Той тръгна за първия си състезателен стинт с гуми суперсофт, каквито бяха избрали мнозинството пилоти за старта днес. Германецът отбеляза, че те са се износили, но ситуацията бе еднаква за всички:

- Успя да натрупам преднина и след това да пазя аванса си. На моменти имахме достатъчно време за питстоп и бе лесно да контролирам темпото. Като цяло надпреварата бе страхотна, екипът направи чудесни боксове. За нас бе особено важно да спечелим това състезание и най-накрая успяхме да го сторим, с което се гордея.

Заедно с Фетел на подиума се качи рейс инженерът му Гийом Роклен. Той отново се намесваше неколкократно в надпреварата на Себастиан от питуола на пистата Жил Вилньов, а този път получи шанс да отпразнува триумфа със състезателя директно на почетната стълбичка.

                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #603 -: Юни 10, 2013, 05:53:23 pm »

Уебър: Карането на Ван дер Гарде не бе особено умно; Сутил ядосан на себе си, Малдонадо и стюардите



Марк Уебър не бе никак доволен от сблъсъка си с Гийдо ван дер Гарде по време на Гран при на Канада.

Пилотът на Ред Бул загуби част от предното си крило при удар със състезателя на Катерам. След финала той описа карането на холандеца като „не особено умно“. Гийдо бе санкциониран с преминаване през питлейна заради инцидента, но това не успокои Марк, който смяташе, че е загубил време вследствие на катастрофата.

- Очевидно е, че вината бе негова, получи и наказание, но и аз отнесох такова, защото предното ми крило бе повредено. Не знам дали е достатъчно съсредоточен да кара колата си и върху това, което е точно пред него. На този завой имаше много сини знамена, виждаше ме в огледалата си на дългата права и след това се ударихме. Не можех да повярвам. Нямаше да се сърдя, ако се борехме за позиция, но не е особено умно да затваряш вратата по такъв начин, когато те затварят с обиколка и водещите в колоната водят битка за места. После не сменихме крилото. Структурно беше наред, но като представяне имаше сериозни загуби – обясни австралиецът.

Съотборникът му Себастиан Фетел, който спечели състезанието, бе предупреден от питуола, че Ван дер Гарде не внимава особено на трасето и трябва да бъде задминаван внимателно. Пилотът на Катерам отпадна след още един удар - с Нико Хюлкенберг.

Адриан Сутил пък бе ядосан на куп хора: на себе си за грешката в началото на състезанието, на Пастор Малдонадо (който удари и счупи задното му крило) и на стюардите на Гран при на Канада.

Пилотът на Форс Индия се завъртя в началото, докато водеше борба с Валтери Ботас.

- Видях шанс да го изпреваря, тъй като той излезе лошо от втори завой. Вървяхме един до друг, но аз стъпих на бордюра и се завъртях. Беше състезателен инцидент – от една страна нямах късмет, но от друга имах, тъй като успях да обърна болида и да продължа. След това бях назад в колоната и Малдонадо изтърва точката си на спиране – отново, както прави винаги – и удари колата ми. Това имаше огромен ефект върху болида заради нанесените щети. Накрая бях особено разочарован от наказанието (преминаване през питлейна). Състезавах се с [Кими] Райконен, опитвах се да натискам. Постарах се да им направя път, след което [Люис] Хамилтън ме задмина и с DRS. Помислих си, че да, бяха зад мен една обиколка, но това е нормално за такъв тип писта – сподели германецът.

Той допълни, че е изкарал турове наред зад затворен с обиколка автомобили и наказанието демонстрира непостоянна преценка от страна на ФИА.

- Просто не разбирам. В крайна сметка обаче, нещата опряха до една проста грешка. Без завъртането, нямаше да имам проблеми, така че вината е моя – каза още Сутил.

                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #604 -: Юни 10, 2013, 05:55:25 pm »

Нямахме достатъчно скорост, признаха пилотите на Мерцедес



Подиум (трето място) за Люис Хамилтън и пета позиция за Нико Розберг бе резултатът за екипа на Мерцедес от седмия кръг в световния шампионат на Формула 1 за 2013 г..

Англичанинът вървеше през голяма част от надпреварата зад Себастиан Фетел (Ред Бул), но съперникът отвори голяма разлика и избяга напред. След това Фернандо Алонсо (Ферари) настигна Хамилтън и го изпревари.

- Поведението на колата бе фантастично днес, имах добро сцепление в нискоскоростните завои, но просто нямахме темпото на Себ и Фернандо. Карах на максимума, който можех да си позволя, извлякохме абсолютно всичко от автомобила днес. Щеше да е хубаво да запази втората позиция, но Фернандо бе много бърз и бе трудно да го удържа зад себе си. Бях близо до това да си върна мястото, но той просто имаше малко повече скорост. Въпреки всичко съм наистина доволен от подиума. Записахме чудесен резултат за екипа заедно с петото място на Нико. Направихме крачка напред и в класирането при конструкторите, което е страхотно и ни дава мотивация за Силвърстоун – коментира Люис.

Според Розберг петото място бе може би максималният възможен резултат за състезанието на пистата Жил Вилньов.

- Дори всичко да бе протекло перфектно, не бях в състояние да поддържам скоростта на момчетата отпред – призна Нико. – Момчетата трябваше да вземат трудно решение при първия бокс: тревожехме се за загряването на по-твърдите гуми, така че сложихме меките, за да пазим позицията ми срещу [Марк] Уебър и Алонсо. В ретроспекция може би другият вариант щеше да е по-добър, тъй като щеше да ми позволи по-дълга втора серия. Взех добри точки и знаем, че има аспекти, които могат още да бъдат подобрени като представяне. Но един поглед назад към позицията ни отпреди месец показва, че сме направили доста стъпки напред. Страхотно е, че Люис отново се качи на подиума. Вървим в правилната посока и гледаме към следващата надпревара на Силвърстоун – допълни той.

                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #605 -: Юни 10, 2013, 05:56:59 pm »

Райконен изравни рекорд на Михаел Шумахер



Кими Райконен изравни един от рекордите на седемкратния световен шампион във Формула 1 Михаел Шумахер – този за поредни състезания в точките. Финландският пилот за Лотус финишира за 24-ти пореден път на позиция, от която печели актив.

Това обаче бе малка утеха за отбора след трудната надпревара, която изживя на пистата Жил Вилньов. След нея Райконен отиде трети във временното генерално класиране на пилотите, а Лотус отстъпиха позиция на Мерцедес при конструкторите.

- Надпреварата ми не започна особено добре – имаше проблем със спирачките, подобен на този от петък. Не беше идеално положение, но поне бях в състояние да намалявам за завоите. За съжаление грижите означаваха, че загубих много време и не можех да атакувам. При питстопа отидоха още няколко секунди, което очевидно не помогна в тази ситуация. През по-голямата част от състезанието просто следвах други болиди и се защитавах от тези зад мен. Не беше нито най-интересният ден, нито най-добрият резултат. Лош уикенд, но поне взехме точки – заяви Кими.

Грожан бе последен на грида заради наказанието си от Монако и бе наясно, че надпреварата ще е особено сложна за него. Въпреки това остана разочарован, че изтърва топ 10.

- Нещата изглеждаха добре, докато сложихме меките гуми. Те се износиха значително по-бързо от очакваното и бяхме принудени да направим още един бокс. За съжаление това на практика сложи край на състезанието ни – обясни той.

Шефът операции на пистата Алан Перман каза от своя страна, че екипът започва да анализира какво се случи в Канада веднага след връщането в Енстън.

- Очевидно не бяхме достатъчно бързи през целия уикенд и трябва да разберем защо. След това ще реагираме спрямо заключенията и се надяваме да се върнем в предишната си позиция – борба за подиуми и победи. Имаме аеротест преди Силвърстоун, пакет от новости, така че има сериозен потенциал за напредък. Просто не бяхме достатъчно бързи – добави Перман.

                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #606 -: Юни 10, 2013, 05:59:31 pm »

Маршал е загинал при инцидент на пистата в Канада



Маршал е загинал при инцидент на пистата в Канада. Той е помагал за изтеглянето колата на Естебан Гутиерес след надпреварата на трасето Жил Вилньов, когато е попаднал под колелата на мобилен кран, чийто шофьор не го е видял.

Човекът е получил сериозни контузии. Бил е откаран веднага с хеликоптер до болницата Сакре Кьор в Монреал. Въпреки усилията на лекарите обаче, е починал късно в неделя вечерта.

Името на маршала не се съобщава. Той е третият човек, изпълняващ такава длъжност, който загива от 2000 г. насам.

През 2000 г. колело излетя над бариерите по време на Гран при на Италия и удари работещия на Монца Паоло Гислимберти. Инцидентът стана след катастрофа в началната обиколка.

На следващата година – 2001-ва – подобна бе причината за гибелта на Греъм Бевъридж в Австралия: излетяло колело при удар между Жак Вилньов и Ралф Шумахер.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #607 -: Юни 10, 2013, 06:01:17 pm »

Ботас: Просто нямахме добро темпо в колата



Валтери Ботас впечатли всички в Канада с представянето си в квалификацията за седмия кръг от световния шампионат на Формула 1 и третата си позиция на грида. Финландският пилот на Уилямс се надяваше да превърне това място в точки, но в напълно различните условия на състезанието нямаше същото темпо като в събота.

В крайна сметка той финишира 14-ти и го отдаде на липсата на конкурентоспособност. Съотборникът му Пастор Малдонадо пък бе 16-ти

- Борихме се, за да си осигурим точки, но в крайна сметка просто нямахме темпо с колата. Не направих добър старт, което позволи на няколко коли да ме изпреварят в първата обиколка. На сухо просто не успяхме да достигнем нивото на конкурентоспособност, което показахме в квалификацията. Износването на гумите в първия стинт също беше високо, което направи оставането в топ 10 трудно. Въпреки всичко усещам, че научих много от това състезание и като отбор можем да извадим позитиви от уикенда. Надявам се да можем да продължим да се развиваме и да имаме по-силно състезание на Силвърстоун – обобщи Ботас.

Венецуелският пилот на Уилямс също нямаше безпроблемна надпревара. Той бе наказан с преминаване през бокса, след като блъсна с Адриан Сутил и накрая завърши на 16-то място. Малдонадо сподели след състезанието, че още от началото на надпреварата е имал по-слабо темпо и че представянето на колата е било по-добро на мокра писта, отколкото на суха, като това е проблем, който трябва да решат с отбора.

Техническият директор на тима Майк Кахлън обясни, че деградацията на гумите суперсофт е била особено висока, заради което и двете коли са загубили време в първия стинт. С медиум колата е вървяла по-добре, но това не им е помогнало да си осигурят по-предни позиции:

- Пастор беше наказан с преминаване през бокса, но след това натисна здраво, за да скъси разстоянието и завърши 16-ти. Валтери кара солидно, без да прави някакви грешки, но на колата й липсваше скорост, за да му позволи да запише позиция в топ 10. Трябва да продължим с доброто си представяне в квалификацията и да продължаваме да работим здраво, за да се подобрим за домашната си надпревара на Силвърстоун.

                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #608 -: Юни 10, 2013, 08:34:16 pm »


Райконен не се вълнува от новия си рекорд

"Пука ми само за точките"

Кими Райконен е разочарован от днешното състезание в Канада, въпреки че финишира в зоната на точките. "Състезанието ми не започна добре, после спирачките ми започнаха да изчезват и педалът да омеква. Имахме подобен проблем и в петък. Не беше особено хубаво, но поне работеха колкото да мога да намалявам за завоите. За съжаление така изгубих много време и не можех да атакувам. Изгубихме и няколко секунди в пит стопа, което също не помогна. По-голямата част от състезанието прекарах в това да следвам други коли и да се пазя от хората зад мен. Така че нито денят, нито резултатът бяха особено приятни".

В последния етап от състезанието пилотът на Лотус изгуби позиция от притискащия го Маса. Кими сподели, че е разочарован, но умерено: "Да, разочарован съм, но гумите ми бяха умрели и не можех да го задържа зад мен".

Гран при на Канада беше 24-ото поредно, в което Кими финишира в зоната на точките и така изравни рекорда на Михаел Шумахер. "Не ми пука за това. Интересуват ме точките, а не някакви рекорди.  Като цяло уикендът беше лош, но поне успяхме да запишем някакъв резултат".

                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #609 -: Юни 10, 2013, 08:35:48 pm »

Ван дер Гарде с пет места назад на Силвърстоун



Гийдо ван дер Гарде бе наказан с преместване пет места назад на грида за Гран при на Великобритания заради инцидента му с Нико Хюлкенберг по време на вчерашното състезание в Канада.

Преди този сблъсък пилотът получи и санкция преминаване през питлейна заради това, че удари Марк Уебър, който го затваряше с обиколка.

В 46-та обиколка Хюлкенберг също тръгна да задминава с тур холандеца, но предното крило на Ван дер Гарде закачи задна лява гума на Заубер-а. Това доведе до отпадането и на двамата пилоти от състезанието.

- Затварях с една обиколка Гийдо ван дер Гарде и спрях. Първоначално не усетих нищо, докато не излязох от завоя и осъзнах, че колата не вървеше направо. Заради това решихме да спрем. Още на старта загубихме места, а и като цяло нямахме темпо. Борех се за 14-то място и не можех да направя повече. Разбира се, това не е идеалният начин, по който да завършиш състезание, но в края на краищата нямаше как да спечелим повече – коментира Хюлкенберг след надпреварата.

Ван дер Гарде пък се извини на Уебър за причинения инцидент и каза, че ще се поучи от грешките си:

- Не беше добър ден за мен. Искам да се извиня на Марк за удара. Ще си взема поука от решението на стюардите за наказанието с пет места за следващото състезание. Понякога правиш грешки, но важното е да ги приемеш, да се поучиш от тях и да продължиш напред.

Той обясни, че след преминаването в питлейна температурата на гумите се е повишила рязко, заради което е спрял отново в бокса. Механиците му намериха в едната кутия за радиаторите слюда от визьор на каска.

- Скоро след това карах към фибата с Хюлкенберг до себе си. Преместих се, за да му направя място, но той зави пред мен в зоната за спиране и имахме контакт, което беше краят на състезанието ми – допълни пилотът на Катерам.

                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #610 -: Юни 10, 2013, 08:37:18 pm »

MP4-28 ще върви по-добре на Силвърстоун с новостите от Канада, смятат в Макларън



Отборът на Макларън приключи серията си от 64 поредни завършвания в зоната на точките, след като в Гран при на Канада Серхио Перес и Дженсън Бътън финишираха съответно на 11-то и 12-то място на пистата Жил Вилньов.

Въпреки подобренията, които имаха в уикенда за състезанието в Монреал, болидът на екипа от Уокинг не беше достатъчно конкурентоспособен, за да се бори за челни позиции.

Бътън призна, че не са избрали правилната стратегия за началото на надпреварата, като според него е трябвало да започнат с гуми медиум, а не със суперсофт:

- Това не беше най-доброто състезание за нас като отбор. Мисля, че щяхме да сме по-добре, ако стартирахме с медиум, а не със суперсофт. По време на първия ми стинт всички с два пита спряха преди мен. След това ме изпревариха и беше малко трудно. Но, независимо от стратегията, показахме, че не бихме били по-бързи. Колата ни работи по-добре на бързи трасета с преливащи се завои като тези в Малайзия и Китай, заради което очаквам с нетърпение домашната ми Гран при на Силвърстоун в края на месеца. Опитахме някои нови части, но те не бяха особено подходящи за този вид писта. Би трябвало да работят по-добре на Силвърстоун.

Перес също сподели, че е имал грижи със суперсофт и не е могъл да запише по-добър резултат от 11-та позиция:

- Колата не се държеше добре със суперсофт и се борихме да намерим достатъчно сцепление.

Мексиканецът също има надежди за по-добро представяне във Великобритания и смята, че новите части ще работят по-добре там.

Шефът на отбора Мартин Уитмарш пък похвали състезателите си за карането им в неделното състезание, като и той потвърди, че не са избрали подходяща стратегия:

- За жалост бяхме прекалено консервативни с работата с гумите. Медиум се оказаха по-стабилни от очакваното и можехме да ги използваме по-дълго в състезанието. Все пак данните, които събрахме през уикенда, ще ни дадат солидна база, от която да продължим напред. Научихме полезни уроци. Сега ще преместим фокуса си към домашното ни състезание на Силвърстоун.

                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #611 -: Юни 10, 2013, 08:39:10 pm »

Новите гуми на Пирели няма да бъдат използвани на Силвърстоун



Поредното развитие в сагата с гумите на Пирели през сезон 2013 г. във Формула 1 е факт: новите продукти на компанията, тествани по време на свободните тренировки в Канада, няма да бъдат използвани в Гран при на Великобритания.

Посочената причина е недостатъчно изпитания. Времето на пистата Жил Вилньов бе лошо в петък, когато отборите трябваше да изпробват гумите и съответно имаха ограничена възможност да разберат повече за тях.

- Новите гуми няма да бъдат пуснати в състезание, тъй като нямахме шанс да ги тестваме кой знае колко в Канада – заяви моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри пред autosport.com. – Имаме някои вътрешни промени на спецификациите – процесуални промени, които според нас ще оправят проблема с разслояването, видяно в някои стартове. Това (развитие) е добро, тъй като означава, че отборите ще работят със същите гуми, с които започнаха годината. Но вероятно не е чак толкова хубаво за някои екипи, имащи грижи с предните гуми.

От Пирели неколкократно бяха категорични, че продуктите им не са опасни и сигурността на състезателите не е поставена под въпрос. Трикратният световен шампион Себастиан Фетел изрази недоволство по време на уикенда в Канада от постоянните промени в намеренията на доставчика, като изтъкна, че забележките на пилотите са били основани главно точно на сигурността. Той отбеляза това и в коментара след победата си в седмия кръг от световния шампионата:

- Критиките, които имахме или сме изразили, не са въз основа представяне. Според мен са базирани на сигурността.

Историите около гумите – както проблемът с разслояването, така и тестът на Мерцедес с Пирели дни след Гран при на Испания – бяха основна тема в падока на пистата Жил Вилньов. Смята се, че доставчикът може да предостави отново експериментални комплекти на отборите за допълнителни тестове на Силвърстоун.

                                                                                                                   clubs1.bg
                                     

Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #612 -: Юни 10, 2013, 08:40:54 pm »

Победата в Канада показва, че Фетел става по-добър пилот, убеден е Хорнер



Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер смята, че победата на Себастиан Фетел в Канада демонстрира подобрение у германеца като пилот. Трикратният световен шампион нямаше досега успех в тази надпревара, но вчера бе безапелационен от старта до финала на пистата Жил Вилньов.

В самия край на състезанието Фетел дори тръгна да прави най-бърза обиколка, което предизвика известно напрежение на питуола. Преди това той премина твърде близо до стена на трасето, а имаше и грешка в първи завой. В екипа не са много доволни, когато пилотът поема ненужни според тях рискове и това пролича в радио комуникацията.

- Някои неща не ни изненадват, като например това, че определено тръгна да гони най-бърз тур. Казах на Роки (рейс инженерът на Фетел Гийом Роклен – б.р.): „Изконтролирай го“. Той се обади на Себастиан след първия му лилав сектор (което обозначава, че състезателят е постигнал най-добро време в съответната секция на трасето – б.р.) и му каза: „Монако, 1988, Сена“ (препратка към надпреварата, в която легендарния бразилец катастрофира след загуба на концентрация, докато води с огромна преднина – б.р.). Помислих си: „Това може да проработи“. Себастиан се включи и каза: „Добре, добре, само се шегувам“. Последва още един лилав сектор. След това намали – коментира Хорнер след надпреварата.

Началникът на шампионския екип заяви, че победата очевидно показва подобрение у Фетел:

- Той продължава да става по-силен. Себастиан е много фокусиран и решителен млад мъж, постигнал огромни успехи в кариерата си. Впечатляващото за него е какво желание има да продължава да напредва, да се подобрява. Ясно е, че иска да постигне колкото се може повече.

Засега отборът е съсредоточен върху извличането на максимума от всеки отделен старт, каза още британецът в отговор на неминуемите въпроси мислят ли Ред Бул и Фетел за нови титли.

- Авансът в точките изглежда доста добре в момента, но Фернандо [Алонсо] направи силно състезание и не можеш да си позволиш никакво отпускане. Разликите могат бързо да изчезнат – заяви Хорнер.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #613 -: Юни 10, 2013, 08:42:26 pm »

ФИА насрочи събирането на Международния трибунал за 20 юни



Международният трибунал, на който ще се разглежда ситуацията около теста на Пирели и Мерцедес след Гран при на Испания, ще е на 20 юни в Париж, обяви световната автомобилна федерация.

- На 5 юни 2013 г., вследствие на протести, подадени по време на Гран при на Монако от Ред Бул Рейсинг и Ферари Скудерия Тийм срещу коли №9 и 10 (Мерцедес AMG Петронас F1 Тийм) за провеждането на тридневни тестове – на 15, 16 и 17 май – в Барселона на гуми заедно с Пирели и използването на болид от 2013 г., президентът на ФИА, действащ като обвинителен орган на ФИА, изпрати на президента на Международния трибунал съобщение за обвинения срещу Пирели и съобщение за обвинения срещу Мерцедес AMG Петронас F1 Тийм. На 5 юни 2013 г. Пирели и Мерцедес AMG Петронас F1 Тийм бяха призовани от президента на Международния трибунал пред журито на трибунала – се казва в официалното изявление на ФИА.

Началото на процедурата е обявено за 9:30 часа на 20 юни. Заседанието ще се състои в централата на федерацията на площад Конкорд в Париж.

В изявлението се допълва, че решението на трибунала ще бъде публикувано възможно най-скоро след изслушването.

                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 21.0 Firefox 21.0
Re:Формула 1
« Отговор #614 -: Юни 10, 2013, 08:44:41 pm »


Трите думи, които спряха най-бързата обиколка на Фетел

Роки удържа Себастиан в последния етап от състезанието вчера

След вчерашната си победа в Гран при на Канада трикратният световен шампион Себастиан Фетел увеличи преднината си в класирането при пилотите. Сега германецът води пред Фернандо Алонсо с 36 точки, а Ред Бул пред Ферари при конструкторите с 56. Всичко това е благодарение на много фактори, един от които може би една реплика на състезателния инженер на Фетел, Роки.

Себастиан има навика да се бори за най-бърза обиколка в състезания, дори когато няма особена нужда от това. Гран при на Канада не беше изключение. Пилотът на Ред Бул си беше осигурил значителна преднина пред Фернандо Алонсо в последната обиколка и планираше да запише най-бърза. По пътя към победата на пистата "Жил Вилньов" Фетел записа най-бърз първи сектор от цялото състезание.

"Не бях изненадан, но казах на състезателния му инженер да не го изпуска от контрол", заяви шефът на отбора Кристиан Хорнер. Преди Роки се е опитвал да вразумява пилота си и да не му позволява да рискува сигурните  победи с излишни най-бързи времена, но не особено успешно. Така че този път инженерът подходил различно, само с три думи: "Монако, 1988, Сена".

Фетел, като всички останали пилоти, знае как легендарният Аертон Сена изпуска сигурната си победа в Монако преди 25 години, когато губи фокус и катастрофира. Себастиан се вслушва в думите на Роки, укротява се и финишира спокойно. "Ок, ок, шегувам се", е отговорът на Фетел по радиото.

                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен